Veled nem vitatkozom, mert megfertőzött Téged is a Boss.. sok szép színes pedál, jó reklám ennyi. Tiszta tesco. Vegyél olcsón szart, ahogy sexy mondaná
Aztán persze ez visszafelé rám is vonatkozik, és úgyis konokan fogom mondani a hülyeségem
Te most szórakozol velem? Boss pedálom volt, köszönöm szépen, elég volt. Nem mondtam, hogy a dd rossz, csak nyers. Ha rocabilly, akkor Real Echo. Nem véletlenül.. Én is a volt gtr tanáromtól lestem, aki komlyan ebben mozog.. Meg nézzük meg a Gorilla setupot is!! (bár ez sántít, mer ott van dd-3 is, de real echo az alap)
"Echo:
When you play your Fender Amp, don"t use the built in Reverb that some of them have. Sure, the reverbs sound great, but when you"re playing live only use an echo (I use a digital one - the Boss DD-3. ) or else the sound will get too muddy for rockabilly when you use both an echo and the reverb. If you"re into Surf music it"s a whole different ballgame though.
Here"s a picture of my "live" settings for the Boss DD-3. If the room is very dry I turn up the E.level to full.
The typical settings for a rockabilly slapback echo (for guitar) on any unit is between 100 and 170 ms and very few repeats.
I only use the Boss DD-3 live, not in the studio. There I use the digital delay my mixer has, as I record without echo and add it in the mix.
There are many other suitable echo units/pedals out there and some of them are better than my DD-3. The Boss met my needs though and recreates the sound I have on our records so I looked no further. Anyway, I AM in good company with the DD-3 as Scotty Moore (Elvis Presley) also is using one nowadays alongside with a chorus (to emulate the frequency impurity of a tape echo).
However, I"d like to mention some alternatives:
The very pricey ($1,080 US retail!) Fulltone Tube Tape Echo. I heard really great things about it from people who should know. (I"m not sure that what Fulltone claim about Brian Setzer only using their unit now is true. I asked them but didn"t get an answer.)
The pricey T-Rex Replica delay pedal (digital, but sounds analog)
The Echoplex (Used on Chet Atkins recordings for instance) and the "re-issue" of it, The Plex Tube Echo Chamber (aka. the "Plex"). Both units are tape and out-of-production. They also both have a reputation for superb sound and legendary unreliability!
The out-of-production Roland RE-301 Chorus Echo (tape echo) that, among others, Brian Setzer has been using (Not in the early days with Stray Cats).
The out-of-production Roland RE-201 Space Echo (mono version of the 301 and without chorus) isn"t rare and turns up often on ebay where it sells for around $500. Here"s a good link for the different Roland models.
The affordable Danelectro Reel Echo that sells for around $110-140. I heard from a reliable source that the green Danelectro Reel Echo is very close to the EchoSonic echo (think Scotty Moore) so this is quite a catch at that price. The Danelectro Dan Echo which sells for only $80 does not sound like the EchoSonic but is also usable if you"re on a tight budget.
The low budget Rocktron Short Timer. Hard to beat value at around only $50. "
a thomann.de internetes áruházból is rendelhetsz reel echot, legközelebb az osztrák boltjukból...de én sztem line6 dl-4et fogok venni, csak ne lenne olyan drága...abban aztán van mindenféle delay, szalagos is
Dede.. az bizony a szalagosokat utánozza, de még milyen jól. Én azt mondom, hogyha visszhangot akartok, akkor Danelectro Real Echo.. egy baj van: nehéz beszerezni.. nekem az usa-ból jött.
zolikák! a danelectro real echo az nem régi szalagos echo (vagy mi a szösznek) az utánzata (mmint hangra)? és az analóg cucc? akkor tudom már, h milyet akarok
nekem van egy régi analóg delay pedálom (pearl AD-08, jappán, jóságos). Tapasztalat az, hogy kerekebben, vastagabban, analógabbul szól, mint egy digi, pl egy új boss. viszont nehéz és drága a hosszú késleltetésű delay megoldása analóg módon, és nem is nagyon gyártanak már ilyesmit asszem...
Isa!! Ezt nehéz így leírni. Pl a Boss DigitalDelayek jellegzetessége az a tiszta, nyers jellegtelen hang, sőőt még a mélyet is levágja egy picit. Szárazon azt hallod ami belemegy. Egy analog visszhangnak (hívjuk echo-nak) melegebb hangja van. Tehát életszerűbb, oylan dögösebb.. nemtom leírni. A választás attól függ, hogy mire akarod használni. Ha countrys/bluesos/rockabilly/psychobilly-t akarsz jáccani, vagy egy olyan visszhangot keresel, amivel finoman épphogy kellemessé tudod tenni szólóidat (mint én amire használom sokat) akkor ANALOG a tuti. Ha 90-es évek rokkja, vagy egy nyersebb szand kell, akkor digit!! El kell menni, meg kell hallhatni. Nekem egy Danelectro Real Echo-m van, isten cucc. De tudom ajánlani az Ibanez DE7-esét, azt nagyon eltalálták. Az tud echo-t is.
Közel azonos technikai paraméterekkel rendelkező gitár delay-ek közül digitálist vagy analógot választanátok.
A soundra lennék kiváncsi,ki milyen különbséget tapasztalt a kettő között?
Válaszokat megköszönöm!
Smash Box elég jó pedál, de az szerintem kicsit agresszívebb hang!
Jackhammerem volt, nagyon jó pedál, de hihetetlenül cuccfüggő.
Valszeg a Guv"nor is hasonlóan reagálhat az erősítőkre, szóval ha ezt veszed, akárhogyan de próbáld ki!
Amúgy attól sem kell félni, hogy a Bossokat széttaposod...
Köszi a válaszokat! Igaz, tényleg jobb lenne ha saját cuccommal meghallgatnám valahol! Most megyek csütörtökön egyik haverhoz, akinek analogjai vannak nemrég, majd ott tesztelem ezeket a pedálokat! Asszem neki Iba Smash boxa van...
Milyen zenére?? Huuu... SRV hangzás jöhetne... (az a vaddisznos)
Régi Santana hangok... ilyen Europa, Black Magic Woman...stb.
Hendrix hangok... ilyen Purple haze-os, Wuducsájldos... (Wahbol vmi crybébin gondolkodom! Van most 25 E forintért crybébi)
Asszem ebben a stilusba az OD-ot kell keresnem... Vagy Bluesdrivert??
A Bossoknak nem szeretem a mechanikáját! Masszivabb nekem a marshall gombos megoldása! Én széttaposnám a bost fél év alatt!
Viszont egy másik kérdés, BSM Treble Boosterekről valaki valamit tud? MP oldalán néztem hogy felkerültek a kispedálok listájára, felmentem a hivatalos oldalra, nagyon szimpatikusnak tűnnek.
Hali!
Múltkor volt szerencsém a Marshall teljes kompaktpedál-szériáját tesztelni, benn is voltam a sorral egy fél-háromnegyed órát a fülkében.
A Jackhammer hangra nagyon nem jött be, főleg a DS része, az Overdrive része is nagyon sok volt már nekem. A Guvnor már kellemesebb színt mutatott, de igazán a marshall torzítók nem tetszettek.
Tudnám inkább ajánlani ebben az árkategóriában a Bossokat, szerintem sokkal jobb hangminőséget hoznak.
Bár lehet, hogy csak nem volt sok időm marshallokra, egyébként személy szerint egy os-2est használok tavaly december óta, meg vagyok vele elégedve.
Tehát,az a szitu, hogy nem tudom mennyibe kerül most újonnan,majd utánnanézek, és mondok árat! Kicsit poros állapotban van, mert egy ideje már nem volt használva.Elég masszív mint általábban mindegyik ilyen pedál!Ha szereted a meleg, testes overdrive hangzást akkor frankó a cucc,ha meg karcolni akarsz akkor nem nyerő.A Marshall csöves cuccokon még a szar is jól szól(lehet hogy most kicsit elfogult voltam)!Amíg nem volt meg a Marshall erősítőm addig ezt használtam tranyós kombókon,de a Marshall csöves motyók belső torzított hangját a világon semmi nem tudja überelni.De ez csak egyéni vélemény!Amúgy meg meglök ez mindent faszán!Meg kell hallgatni!
Hmmm.... elgondolkodtattál! És mennyi pénzt adjak neked érte?
Milyen állapotban van? (elég masszivnak tünik eredetileg)
Nekem pont ilyen overdrive-os cucc kéne, nem játszom hevimetált!
Ja: Azt olvastam róla, hogy csak marshall csöves cuccoknál szól jól! Nekem csak tranyos erösitöim vannak!! Szerinted? A csöves erösitöket biztos jol hajtja...
A JCM 2000-ben benne vannak ezek a hangzások?
A GUV"NOR egy fasza kis pedál a bluestól a hard rockig elég sok hangzást ki lehet keverni belőle!
Metál zenékre nem igazán ajánlott!Finom overdriveoktól a distortionig(na nem a nagyon brutális) elég sok hangzást.Nekem van is egy,és el szeretném adni,na de NEM azért mert szar,hanem amióta meg van a jcm 2000-em azóta nincs szükségem külön torzító pedálra!!!
Megszeretném kérdezni, mit szóltok a JH-1-es Marshall Dist./Od. pedálhoz?? (Jackhammer) A gyártó cég azt irja róla, hogy gyenge idegzetüeknek nem ajánlatos! Nem probáltam még, de remélem nem kásás...
Ja azt már hallottam, hogy odabasz mindennek, de ezzel kiméljetek lécci!
Nekem RP100A-m volt fél évig, addig kiszolgált rendesen, nem volt egy csúcs, de annyi pénzért nekem tökéletes volt. Az enyémen technikai problémák sem merültek fel.
Felejtsd el a digitechet szerintem.20ért vettem anno rp100-at és nagyonnemjöttbe... A dobgép miatt sajnáltam eladni ,de nem bántam meg hogy túladtam rajta.
Szerintem annyiért érdemes lenne meghallgatnod egy Behringer V-ampot is. Véleményem szerint jobban használható hangja van,mint a Digitech RP-nek.
Azonkívül midizhető,meg minden.
Annyi pénzért nem rossz az RP50 (bár én 15-16-nál többet nem adnék érte),Zoomoknál sokkal jobban szól,lehet belőle viszonylag értelmes hangszíneket kikeverni.
szasztok tanácsot kérnék digitech rp-50 ről olyat akarok venni. túl sok pénzt nem akarok beleölni a dologba, mert ha upgradelek full csöves erősítő lesz meg egy kicsit vintagebb hanxer. előre is köszi. inkább akkor kéne lebeszélni a cuccról ha aszongyátok nagyon hányás akkor nem veszem meg. de egyéb jó ötletek is jöhetnek. 18 papirt szánok erre. 19-et számra nem veszem
Nem bírom már elemmel a sok effectet és 2 gyári cuccot láttam. Az egyik a BOSS BCB-60 a másik - ami eme neves cucc kínai kópiájának tűnik, bizonyos Beta Aivin U-600. Ez utóbbi egy tizessel olcsóbb....de mennyire gagyi?????
Ki látott/fogott/használt már ilyet ? Van 10 rugó különbség közöttük?
kösz
Heló!Segítsen nekem valaki!!!!!Építettem egy TS-9 clone-t!Maga a kapcsolás fasza is lett lábkapcsoló nélkül!Összeraktam dobozba ahogy kell és azt tapasztaltam hogy mind a bypass,mind az effect részen kicsit tompább lett a hang mintha a gitárt csak egy kábellel kötném rá az erősítőre!Már régóta foglalkozom elektronikai dolgokkal de ez egyszerűen megfogott.Nem tudom mi lehet a baj,talán rossz forrasztóónt használok... Valaki segítsen!
A Valve Reactor-ban egy 12AX7 duál-trióda cső (ezeket általánosan használják előfokokban) csatlakozik közvetlenül egy kimenő transzformátorhoz. Az erősítőt tervező mérnökeinknek ki kellett fejleszteniük egy módszert, hogy a kimenő jelet meg tudják növelni annyira, hogy meg tudja hajtani a hangszórókat színpadi hangerővel, miközben megtartják a „csöves feelinget”. Ezt úgy érték el, hogy a kimenő transzformátor csatlakozik az új VariAmp áramkörhöz ami Constant Current design-t és Reactive Feedback technológiát alkalmaz. A VariAmp áramkört nem lehet túlvezérelni, ez egy teljesen különálló egység, amit 1,15,30 és 60 W-ra lehet konfigurálni. Ez az áramkör nem szól bele a hangzásba. Természetesen ez azt is jelenti, hogy a kimenőjel magában hordozza azt a dinamikai többletet, amit a csöves erősítők képviselnek. A Reactive Feedback technológiát a VariAmp áramkörben használjuk. Ez tulajdonképpen a hangszóró impedancia-változásait közvetíti a kimenő transzformátor szekunder oldalának. Ez az információ visszacsatolódik a primer oldalra, ezáltal megváltoztatva a csövek töltését, így ez egy másik fontos része annak, hogy egy full-csöves erősítő milyen szerepet játszik a csöves hangzás kialakításában.
100 kilós rugós zengető????
Emelted a Tapco-mat?
3 U magas, és 30 deka.
Mondjuk nem csöves, de etalon hang.
Persze hallt, roomot meg ilyen hülyeségeket nem tud:)
Köszi, rokkerviktor.
Elolvastam ezt az angol szöveget, és bevallom szerintem eléggé ködös és zavaros. Eddigi elképzelésem szerint a digitális modellezők a hangból előbb AD konverterrel digitális jelet (számsorozatot) csinálnak, és a modelezés innentől fogva már informatikai kérdés, egyszerűbben fogalmazva az így kapott számsoron végzett matematikai műveletekből áll. Aztán pedig a manipulált digitális jelsorozatot DA konverterrel visszaalakítja analóg jellé.
Nos, a kérdés, hogy jön it képbe a cső? A digitális jelet nem küldik rá a csőre, mert abbőlé biztosan semmi jó nem sülhet ki.
Ezért én valami ilyensmit tartok logikusnak:
gitár -> AD -> jelfeldolgozás (digitális wah, kompresszor, stb) -> DA -> csöves torzítás -> AD -> jelfeldolgozás (előfokmodell, visszhang, reverb, hangfalszimuláció, stb, stb) -> DA -> vonal.
Ezt persze a témában laikusként, "paraszti gondolkodással" képzelem így, lehet teljesen másként is. De ha igazam van, akkor én ezeknél a csöves de mégis digitális multiknál aggódnék a hangkarakterisztika romlásáért a sok AD-DA konverzió miatt.
Igazam van, vagy nagyon messze járok a valóságtól? (hátha van is igazi szakember a témában)