Na pont a napokban jöttem erre rá. Ezt most el is mesélem jól:
Nekem a régi analog cuccok mellet az Ibanez a másik gyengém. Ibanezből akármi jöhet, az csak isten lehet. Na de.. Volt nálam egy SR 905, eléggé komoly hangszer. Meg egy két Ibi béz megakadt már a kezemben, többféle árkategóriában. Erre most meglett a bassser Peavey Grind 6 húrosa, és lehidaltam. Vááz.. a 905 szedje össze magát de irtó gyorsan, mert itt alázás lesz. Nagyon komoly cucc (és messze messze nem egy árkategória)
Ez így működik, nincs is ezzel semmi baj, mindenki elfogult valamivel kapcsolatban, úgyhogy mindenkinek megvannak az ilyen "betegségei". :)
Csak hát azt is el kell fogadni, hogy valakinek nem azon múlik a hang, hogy mi van a cuccra írva.
Nem is kell megmagyarázni, akármilyen ócska szart elémraktok, ha rá van írva, hogy japán, meg ütött kopott, én megmondom látatlanba, hogy odaver mindent
De a probléma az, hogy kezd télleg így lenni, tisztában vagyok vele, hogy befolyásolom a "hallásom"
hát nem kell ezt letagadni, nem szégyen...:) inkább ezt gyűjtsed mint a kosaraskártyákat...:D viszont itt meg bejátszik, hogy te már nem fogsz elfogulatlanul mondani véleményt egy-egy pedálra, mert megnézed, aztán áhhá, ez egy régi analóg, meghallgatod, és jónak fogod hallani. Hidd el, ez pszichésen így működik, az emberi érzékszervek nagyon-nagyon könnyen becsaphatók.
Valóban vannak olyan hangszerek ahol sok különbség nincs a japán illetve kínai cucc között, de pl a Bossoknál nem így van, hisz már írtam is, hogy a legtöbb pedál nagyon sokban belül is megváltozott.
Nekem pl volt régi japán DD-3am, most taiwani DD-6om van, és hangban alul marad a 3assal szemben...
Na jó, előtted úgysem tudom letagadni. Csak meglátok egy régi Ibi pedált, és máris keresem azt a pontot, ahol a leggyorsabban tudom adósságba verni magam. Pont mostanság hírdet itt valaki 5-6darab 9-es Ibit.. mondanom sem kell, hogy remeg a kezem.. de télleg
Jó ok, végülis az számít, hogy mit jáccik a gtr-os, nem az hogy min.
Kether: NA!! Az ok, hogy már szimplán maguk miatt is imádom őket, de hát akkor is na..
Ki a faxt érdekel, hogy Japánon jáccik, ha egyszer jól jáccik! Szerintem is elég sznob, hogy mindenen megnézi valaki a gyártási helyét! Viszont egy-két honap mulva asszem megveszem az amcsi álomstratómat! Viszont csak egy japán Zoom 606-osom van hozzá!
Szerintem ez a honnan való dolog azért nem mindegy. Meg ok, hogy mindegy, hogy milyen gyártmányban találod meg A hangod, ez így van, csakhogy én pl a Régi Analog Japán dolgokban találom meg nagyrészt. Egyébként pl koncerten télleg szinte mindegy lehet. Úgyse veszi észre senki, max csak ha nagyon szélőségesen szar/jó. Mindegy.. nem is tudom mit akartam ezzel.
Pont azt beszéltük haverommal tegnap, hogy amikor koncert van, akkor szerintünk a többség azt nézi, hogy mit és hogyan játszanak, nem pedig azt, hogy mondjuk milyen pedálok vannak a zenész körül. Maximum az tűnik fel az embernek, ha valami nagyon szarul szól és akkor kíváncsiságból megnézi, hogy ejnye, hát mi ez, de amúgy úgy hiszem, hogy a játék a fontosabb, legalábbis szerintem ez lenne az egészségesebb hozzáállás.
na ja. Nekem van egy Korg effektem. Régi is meg minden, de nagyon jó hangja van. Ha mindenből be tudom szerezni a megfelelő pedált akkor majd megválok tőle... de addig... A kutya se mondja meg felvételről hogy éppen milyen setupon játszom. Élőben meg aki ezt nézi... azt sajnálom...
ja és még egy példa: Wooten kb. 5:30-nál mit mond? "fehér JAPÁN strat-on játszik az öcccse"... ja! és szarul...
Úgy vettem észre, hogy sokszor tényleg csak sznobizmus ez a "hol gyártját"... nem csak a pedáloknál, hanem a gitároknál is... ha már valami távolkeleti gyártmány (és nem japán), akkor már tutira nem az igazi... és ugyanez van az analóg-digitális kérdésnél is... SZERINTEM
"Japán DS-1et még nem hallottam..." és "Nem azért mert valaki azt mondta, hanem mert a DS-1 egy legenda. A taiwani egyértelműen zizis."
De ha még nem hallottad honnan tudod hogy "egyértelműen" zizis???
"És bárki akinek már volt dolga ilyennek is, olyannal is, nagyon nagy különbségről beszél." Tehát mégiscsak arról van szó hogy valakik mondták...
szerintem ez a taiwan/japán mizéria csak presztizs kérdés. Ha megvan a sound amit kerestél akkor nem tökmindegy hogy mi van a pedálod aljára írva??? Én kipróbálnám azt a Taiwanban készültet is.
(és mi az a 10milliárd légy???)
Nem azért mert valaki azt mondta, hanem mert a DS-1 egy legenda. A Japán DS-1. És mivel a taiwani annyira nem világmegváltó, ezáltal a japán csakis sokkal jobb lehet...
Hát amióta a gyártás taiwanban folyik, rengeteg pedál megváltozott belül is.
CH-1, CE-5 is digit csippet kapott a régi analog helyett.
DS-1 meg még többet változott, kívül is, belül is.
Japán DS-1et még nem hallottam, de.
A taiwani egyértelműen zizis. És bárki akinek már volt dolga ilyennek is, olyannal is, nagyon nagy különbségről beszél.
Persze ez nem azt jelenti, hogy az új DS-1ek szarok, hanem, hogy a régi japánok sokkal jobbak.
Háááát, én nem tudom..... A taiwani DS-1 azon kevés Boss közé tartozik, amelyikkel már volt párszor dolgom. Nekem NEM tűnt zizisnek.
Nem szeretem ezt a "jajde szara tajvanibossz" dolgot.
Szerintetek mi történt, mióta a gyártást átrakták Taiwanba? Fejlődött az alkatrészgyártási tecnológia, az összeszerelési technológia, finomodott a tervezés.... A gépsort meg simán áthajózták, csak Japánban nem napi egy tál rizsért dolgoznak, ezért olcsóbb lett az előállítás.
Ha valaki annyira szereti a japán Bossokat, akkor vegye meg jó pénzé" az első szériás japán DD-3-amat! Kicsit hendikeppes, de nagggyon vintidzs!
És megfelelő ajánlat esetén eladó.
Ha jól emlékszem 6-7000 ft-ért volt egy olasz multifunkcionális adapter a debreceni Fejes hangszerüzletben, ami vagy 7 pedált tudott működtetni. Meg van a boss-nak az összefűzött áramkábele, ha esetleg az segít...
Ezt most komolyan mondod? Mármint hogy akkora különbség van a taiwani és a japán között? A taiwani DS-1 ronda zizis? A japán DS-1 pedig nem ronda zizis?
Nekem Dunlop DC Brick tápom van. Fesz.vezérelt, zajszűrős, meg minden. 10 pedált tud ellátni, 7db 9V-os, 3db 18V-os kimenete van. Nagyon profi cucc, imádom. Egyedül a Lehle looperem búg vele, ha a 18V-ról megy. Az a gáz, hogy kéne a hely a többi 9V-os pedálomnak, de most az egyik slot-ot lefoglalja a Lehle, pedig elvileg azt üzemeltethetném 18V-ról is. Ötletek?
Köszi,
Dani
Nem lehet, hogy a pedálban van ez a henger alaku (nemjut eszembe a neve) kondenzátor? És ennek hallod a hangját, amikor töltödik, meg kisül és olyankor nem csinálja? Szerintem hamarabb ilyesmi!
Majd szétszedem a pedált, de pill. nem tudom lefotózni. Arra gondoltam, hogy esetleg a pedál táp jackaljzatnál lehet valami? Mert, mint mondtam is, ha kihúzom a tápdugót, majd mindjárt vissza is dugom, akkor megszűnik a búgás.
Én is teszek a sajátjaimba stabilizátort és jol is müködnek! Valamelyik tápokban már alapból benne vannak hálistennek! Akkor Te is ilyen elktromókus vagy Hammond? Nemtom, azta pedált meg kéne néznem! Vagy csinálj egy macro fotót jó küzelröl és megmondom ))
Érdekes.
Nekem van egy Lehle D.Loop-om (ez egy true bypass, 3 csatis looper pedál, puffer funkcióval) és hasonló, intermittáló búgásokat produkál, ha 18V-ról üzemeltetem. 9V-on meg se nyikkan, de ha átteszem 18V-ra, akkor néha elkezd búgni olyan magasfrekvencián, majd kénye kedve szerint abbahagyja. Elvileg 9-20V-ig bárhogy használható.
Szerintetek?
Hát, én azért nem nagyon merném sima ócsó adapterre dugdosni ezeket a kis pedálokat, meg(most lehet hogy nagy hülyeséget mondok) a sima adapterek nem zajszűrtek és azokkal van egy ala"zúgása" a pedálnak, vegyél egy Boss-t a kispedáloknak 200mA 5000Ft körül van!
Sziasztok! Nemrég vettem kéz alól egy nagyon jó állapotú, nem régi Marshall Supervibe choruspedált. Jól működik, de van egy probléma vele . Időnként elkezd búgni, mintha a tápegység roszz lenne, és erősen brummosan búg.Aztán ilyenkor ha kihúzom az effektből a tápegység dugóját, majd visszadugom, akkor nem búg. Levettem a hátlapját, de nem láttam benne lógó alkatrészt vagy valami durva dolgot. Mi lehet a baj?
Aha! És ezt igy szokják használni? Analóg+digitális? Mert van rengeteg dolog a Zoomban, ami teccik! (tudom sokaknak nem)
És nem akarok egész kisvasutat venni, esetleg két analógot! Ilyen OD-re gondoltam, meg egy Distortionra, mert azok gyengék a Zoomban!
Egyébként Hány mAh-ok ezek a kis analóg pedálok, mert van egy 700 mAh-as adapterem és a Zoomnak 300 kell! tehát még marad 400 mAh!
Rá van írva hogy made in taiwan. De ha fekete címke fehér betű az japán, vagy taiwani de japán alakatrészekből. Az ezülst alapon feka betű full tajvan.
Nézd meg milyen színű az elemtartó tekerentyűje, és hogy a DS-1 felirat a Distortion melyik betűje alatt kezdődik.
Amúgy a hangjáról sem nehéz. Ha ronda zizis, akkor taiwani...
Honnan lehet tudni, hogy a DS-1-es taiwani vagy japán?
Az alján a címke már nincs rajta, de elég réginek tűnik, és a nyáklapja is teljesen más mint az új DS-1-eseké.
Aha! És ezt igy szokják használni? Analóg+digitális? Mert van rengeteg dolog a Zoomban, ami teccik! (tudom sokaknak nem)
És nem akarok egész kisvasutat venni, esetleg két analógot! Ilyen OD-re gondoltam, meg egy Distortionra, mert azok gyengék a Zoomban!
Egyébként Hány mAh-ok ezek a kis analóg pedálok, mert van egy 700 mAh-as adapterem és a Zoomnak 300 kell! tehát még marad 400 mAh!
A torzítót kell előrébb kötni, mert ha a Delay-Chorus van előbb, baromi csúnya hangja lesz, ha bekapcsolod a torzítót, mert a visszhangot is torzítja. Csak egy nagy káosz lesz belőle.
Van most egy 606-os Zoomom! Azt szeretném kérdezni töletek, ha vennék hozzá egy DS1-es analóg Bosst, akkor sorba lehetne kötni a zoommal! Mert a zoomot használnám, mint hangeröpedál, meg delay, meg egyebek, mert az jo benne, csa a distortion nem igazán teccik! Meg hiányozna a zoomból a hangoló is! Ugyhogy melyiket tegyem a gitárhoz elörébb?
Jaja, ezér montam, a keverőt. Vonalból má próbáltam, és osztott parametrikus középpel egész jól állítható a hangzás. A kenderen meg ott a előerősítő.( mondjuk az előbb nem írtam a sorrendet: gitár, kender, effekt meg loopolva.)
Hát az ME-50ben nincs előfok, mivel ezt kifejezetten gitárerősítő bemenetére tervezték.
Ha végfokra kötöd, és nem használod a multiban a torzítókat, akkor abszolút semmi "előfok szerűség" nincs, csak tisztán a végfok szól. Ha meg használod a torzítókat akkor se tudod rendesen beállítani a hangszínt, mert csak egy tone poti van.
Hát ha az ME-50et végfokra kötöd, akkor hogy használsz tiszta hangszínt? Meg eleve a torzítókon is csak egy Tone poti van, tehát ott is kilőve bármiféle hangszínelés.
Sima erősítőbe eléggé ratyi, viszont ha keverőn kűdöd, ott a hangszinnel lehet csalni. Viszont a torzítók itten nagyon megkövetelik a minőségi ládáka, mert így nagyon kásás a hangja. Nekem egy FM212 be megy a jel belőle, s szerintem a preamp után kötve jobban szól. Ennak egy hátulverője van: a belső tozítoját nem tudom használni a combosnak. (Kéne egy kétutas Line selector.)
Az ME-50ben nincsenek előfok modellek, csak torzítók, szóval ezt gitárerősítőre tervezték.
Tulajdonképpen olyan, mintha egy kisvasút lenne egybeépítve.
Roland Cube-al végülis jó lehet, és mint mondtam ez pont bemenetre kell kötni, nem végfokra.
De Cubehoz szerintem fölösleges, nem szólna jobban. Sőt.
Elsősorban az árkategóriájában, meg az is érdekelne, hogy pl.: szólhat-e jól úgy, ha nem kifezetten gitárerősítőn használom, hanem csak a kimeneti jelt vezetem be egy sima erősítőbe.
Roland Cubeom van pl ahhoz hasonlíthatunk ha ismered :D. Azon nincs effekt loop, ha az inputba kötöm az effektet akkor mi a helyzet?
oOOti
Jó. Nem akartam én rosszat... De Behringer pedált ott tud venni. Nekem a HM nem írt vissza ebben az ügyben. A többi meg úgyis itt a legolcsóbb (és legjobb). De ha visszaírnak hogy itt lehet a legolcsóbban Behringer pedálokat venni, akkor külön hírdetést teszek ide be hogy 1-1 legyen...
bla bla. én meg nem 1szer kérdeztem a HM-et mailen és battak válaszonli. Behringert ott biztos lehet szerezni... A többit meg itt lehet a legolcsóbban (házhozszállítás, stb.), szal nem hiszem hogy rontanám a boltjukat...
Mezzoforte Hangszerbolt 1137 Budapest, Pozsonyi út 12 (12-14 háztömb közötti pincelejáró).
Nyitva: Hétfő-Péntek 10.00-18.00, Szombat: 10.00-13.30
Tel./fax: 1/788-7353, 20/9563-905
Jobb felső sarok: árlisták menüpont
Keresek 2db olyan "line selector"-t, amivel 1 effektkört tudok bypass-olni. (ByPass:in->out; ON:in->send(FX)return->out) Olcsó de használható legyen. Háztályi motyó is jöhet...
9V-os adapter mely 6 db pedál táplálására alkalmas. Ára: 6E forint.
BOSS CH-1 chorus pedál szerintem még garanciálisan. Irányár: 13E forint.
Debrecenben vannak, érdeklődni mailben érdemes. Cím a nevem alatt.
Azért ez nem biztos, mert nem tudja lekezelni az összes szabványt(értem itt a 100, 128, 256 programhely lekezelését) s nekem ha jól emlékszem az ADA MP1-et nem vezérelte, pedig a midi chanalt beállítottam, viszont a többi paramétert nem lehet állítani a GT-3-ban. Ha szerenycséd van akkor működhet a dolog, de mindenképpen ki kell próbálni elöszőr, mert van buktató a dologban.
Én GT-5-el vezéreltem a Roland multit plusz a 6100-at...érdekes volt nézni az emberek arcát, nem értették, hogy hogy csak egy kábel megy ki a multieffektböl, és mégis változik a hangzás.....
Szerintem nem ciki, és nem kell még egy plusz pedált is vásárolnod...