Ezt Lepol írta: a keménymagot a hozzáértő, idelátogató muzsikusokra értettem, a lényeg, ne kapkodd el a vásárlást, hallgasd meg a véleményeket, de főleg próbálj ki párat saját cuccal és a hallásod alapján dönts (meg a tárcád alapján)
Ezt Bizsibazsi írta: Hallottam olyan szoftverről, ami erősítőket, hangfalakat, és hozzá még pedálokat is modellez. A Roland forgalmazza, kb.120 pápua Fabatkába kerül. Otthoni,vagy stúdiófelvételhez midikábellel.
Tudod, az a furcsa, hogy sok emberke úgy akar szólni, mint Hendrix, megvesz egy raklap mindenféle multi, meg modellezős pedált, amibe be van építve a Red House, a Hey Joe meg a Foxy Lady, ahelyett, hogy vennének egy Stratót, meg egy csöves Marshall fejet.Fuzz Face+ Cry Baby, és szóljon a zene...
Ezt Gazz NL írta: Szerintem egyáltalán nem furcsa, amíg egy multieffekt a töredékébe kerül az általad említett szettnek. Azokat ugyanis éppen arra találták ki, hogy olcsón hozzájuss a híres hangzásokhoz.
Ezt Tompika777 írta: Az lenne a kérdésem,hogy azt tudom hogy a TC ELECTRONIC FIREWORX-ben van distortion,de a TC ELECTRONIC G-FORCE-ban van-e?Ha valakinek van ezekkel az effektekkel valami tapasztalata,légyszi írja meg.Jelenleg GT-8-am van,azt szeretném lecserélni.
Ezt Gabe írta: Valami Over-Drive-ot emlegetnek a G-Force-nal de nem tudom hogy"rendes" torzito-e vagy csak valami effekt amit Overdrive-nak neveztek el. Distortion nincs emlitve.
Ezt Gabe írta: Nem, en ezekrol nem sokat tudok. Nekem egy olcsobb Rocktron Xpression van, egyelore az nekem eleg. A TC-knek eleg borsos aruk van (biztos jok is persze) szoval nem nagyon neztem meg utanuk.
Ezt blurp írta: Namégeccer: Van valakinek tapasztalata az Electro-Harmonix Holy Grail reverbbel? Lenne itt egy viszonylag jó áron, de lehet róla olyanokat hallani, hogy elég zajos tud lenni a cucc. Konkrétan "hiss"-ről, súgásról beszélnek. Kipróbálni nem tudom sajnos... (vajon miért?;)
Szeretném a segítségetek kérni abban, hogy milyen effektet kell az effekt hurokba, melyiket simám inputba, vagy melyiket lehet mindkét helyre kötni? (És milyen hatása lesz ha a másik helyre kötöd?) Felsorolom milyen effektek érdekelnénk (sok lesz) és nagyon megköszönném ha válaszolnátok! Tehát az effektek: Torzító, Wah, Delay, Zengető, Zajzár, Compressor, EQ, Chorus, Flanger, Phaser, Harmonizer, Tremolo, Vibrato, Uni-Vibe, Rotary Speaker, és Pitch Shifter (Ez a Whammy Pedál szerű) Előre is köszönöm a válaszokat! (Ja és még egy kérdés az effekt hurok, pontosan hova köti az effektet az erősítőben?
Ezt Fender59 írta: A hüvelykujjszabály elég egyszerű: modulációs effektek előfok után, torzítók és a wah előfok elé. Ennyi. Meg persze egyéni ízlés kérdése is, kinek hol szól jól...
Ezt rockerviktor írta: Jaja ezt eddig úgy nagyjából tudtam, még kisvasútos korszakomból (sajna pénz hiány miatt már nem az van...) Csak azt nem tudom, hogy ha bekötöm multit hurokba, akkor pl tudom e használni a compressort, zajzárat, eq-t, meg ilyeneket, amiket leírtam lentebb.
Ezt Fender59 írta: Sose volt multim, úgyhogy ebben nem tudok segíteni. Elvileg ha a multi torzítóját is használod, akkor én a multiba mennék be gitárral, azaz előfoknak használnám, az erősítőt meg csak végfoknak. Ha csak az effekteket használod a mulitból, akkor a loopba tenném és az erősítő előfokát használnám...
Amúgy meg próbáld ki hol szól jól, és használd úgy. Az a legegyszerűbb...
Ezt rockerviktor írta: Igen az a lényeg hogy az erőlködő csöves torzítóját akarom használni, mert ugye azért az sokkal zsírabb mint a multi. Csak azt nem tudom, mi lesz ha bekötöm a multit loopba és ott használok olyan effektet amit inputból kéne.
Ezt rockerviktor írta: Ezzel tisztába vagyok ;-) Egyébként el is adnám a picsába a multimat, csak még nagyon friss és kicsit azér hülyén érezném magam... De arra jó volt, hogy rájöttem, hogy nem kell (nekem) más, csak egy Chorus meg egy Delay, esetleg egy Wah. Egyébként te miket használsz? (Nem márkára gondolok, hanem úgy általában)
Ezt Fender59 írta: Újabban kezdtem csak igazán érdeklődni a modulációs effektek iránt. Eddig csak egy wah, két drive pedál és egy Phaser volt bekötve. Most van egy Rotovibe-om, egy Boss CE-1 Chorus (friss szerzemény, eszméletlen!!!!), marad a Phaser meg még valami nagyon autentikus uni-vibe klónt is szeretnék majd keríteni. Esetleg egy tremolot még.
Nekem minden szépen előről megy, mert nincs loop. Az effektek a drive-ok után vannak, kivéve a Rotovibe-ot, ami a legelső a sorban, még a wah előtt.
Ezt rockerviktor írta: Boss CE-1??? Hogy dögölnél meg! :-D Nekem csak az a gondom, hogy én szinte csak feldolgozásokat játszom, és tényleg nem kéne más csak egy Chorus meg egy delay, viszont van egy két olyan szám amiből ha hiányzik valami effekt, akkor az egész elveszett...
Ezt rockerviktor írta: Hamár ez egy effektes topic akkor had mutassak egy effektet amitől én lehidaltam. Ez egy Wah effekt Z. Vex-től. Ami különleges benne, hogy nincs pedál, hanem egy antenna érzékeli, hogy a lábad milyen messze van az effektől. Zseniális kis cucc, nagyon jól szól, és ráadésul kézzel csinálják. Z. Vex Wah Probe Ha valakinek beindítottam a fantáziáját irány a Z. Vex topic!
Ezt Gabe írta: A Zvex helyett egy olcsobb alternativa a H&K Cream Machine, amit kb. 25-35e Ft kozott megkapsz (ha talalsz), es az is egy mini full csoves erosito egyben (kb 1W de hangos) de sokfele kimenete is van tobbfele celra es labkapcsolhato is, abban egy 12ax7 elofokcso es egy 12at7 vegfokcso (ami valojaban normal esetben elofokcso) van. Gyakorolni kivalo.
Ezt Fender59 írta: Sajnos saját maga gitározását nem tudom felvenni, de azt hiszem jobb is, ha inkább egy Jimi Hendrix felvételell demonstrálom, hogy mi is az az uni-vibe... Szerintem egész egyszerűen ez a legjobb modulációs effekt az összes közül...
Ez emberünk egyik legjobb száma és az univibe-ot az 1:03-nál kezdődő kis breakben lehet legjobban hallani, de amúgy onnantól végig rajta van...
Iszonyat faja lebegést ad a zenéhez. A Rotovibe persze közel sem csinál olyan jó hangot, de alapvetően ilyen lebegőssé teszi a témákat, főleg ha tisztán játszol ilyen Hendrix-es bontogatós dolgokat... Imádom...
Ezt bllo írta: figyi, deobjál má össze 700 forintot egy multimédiás fejhallgatóra, én is azt szokta, letenni a földre az erősírő elé, és kiváló felvételt csinál :)
Ezt Fender59 írta: Amúgy jól mondja lentebb rockervictor, az uni-vibe és a klónja a híres Leslie hangfal keltette effektet modellezi. A Leslie-t Hammonddal használták elsősorban és egy motor forgatta a hangszórót a hangfalban és ettől lett ez a lebegős jellege. egy pedállal lehetett állítani a forgás sebességét és ezzel a lebegés amplitúdóját.
Az Uni-vibe effekt ugyanezt a hatást éri el, de ha jól tudom valami optikai kapcsolás révén. Hendrix is ezt használta, SRV és Robin Trower is. A kiegészítő pedállal a lebegés amplitúdóját variálták.
Ez amúgy az egyik legdrágább vintage effect és szinte lehetetlen szerezni... Internetes források szerint viszont George Fulltone-nak sikerült megcsinálnia szinte teljesen egy az egyben az eredeti hangját: Fulltone Deja2. Ráadásul, az a Roger Mayer, aki az eredeti Univibe-ot csinálta, még mindig gyárt egy VoodooVibe nevű klónt. Na meg a VoodooLab Microvibe-ját dícsérik még sokat, de persze semmi sem fogható valószínűleg az eredetihez.
Ezt Fender59 írta: Köszi! Bevallom őszintén egy kicsit alapból óckodom a modellezős dolgoktól... Na persze, nem annyira, hogy ne akarjam kipróbálni ezt a cuccost...:-)))))
Ezt Szergey írta: Hy all!!! Valaki ajánljon nekem valami torzító pedált, mert már kurvára unom a Boss MT-2 hangját. Jumpolos Metal zenéhez kéne. Mély hangolású gitárhoz (Drop B) ThanX
Ezt blurp írta: Én az MT-2-met egy Rat-re cseréltem, és most teljesen bele vagyok szeretve, úgyhogy én elfogult vagyok satöbbisatöbbi. Igaz, nem az a modern metál hang, inkább ilyen oldschool, de a fullcső fejen és a 4x12-őn nagyon dögös hangja van, de mondjuk a kis tranzisztoros 10" Marshallomat már nem szereti annyira.
Ezt RythmGuitar írta: 1ébként mi a különbség a digitech rp-80 és a rp-200 és a rp-200a között? mert nekem rp-80asom van és lehet hogy szeretnék feljebblépni...nagyon gyorsan kéne a válasz! köszi!
Ezt rockerviktor... írta: Szia! Nem reklámozni akarom, de nekem van egy Boss ME-50-m. Nem akarom eladni, de ha valaki megad érte 50-et az rögtön viheti. Szóval csak azt akarom mondani, hogy ha multiból akarsz jobbat, akkor ne ugyanazt a szériát vedd szerintem, hanem próbálj ki másokat is! ;) Ez a boss tényleg nagyon jó, nagyon jó hangja van az árához képest, és borzasztó egyszerű kezelni!
Ezt RythmGuitar írta: szóval szerintetek a megtartsam a rp-80asomat, vagy ruházzak be egy másikra? ezalatt értem a rp-200a-t, a korg ax10g-t vagy a beh. vamp2-t. na ki mit szól hozzá?
Ezt rockerviktor írta: Vegyél Zoom 505-öst! Na jó bocs, csak vicceltem... :-) Egyébként én hallottam eddig pár Korg multit, de azoknak mind nagyon jó hangjuk volt! Én a Korgra szavaznék, de a Behringert nem ismerem...
Ezt kirknl írta: hát az ax 1g tényleg gagyi, nekem volt, de nem sikerült megbarátkoznunk. vamp2 m is volt. azzal sem sikerült. Próbálgattam már párszor egy vampire fej+ládát(erősítő+vamp2effekt egyben)...hát de nem is tudom...nekem nagyon nem jött be. Aztán rátettünk a behringer ládára egy marci 8100 as fejet. Na az már odabaszott.
Ezt blurp írta: a v-ampire-t ösmerem, azért mertem mondani, hogy okés a v-amp. mondjuk csak az ax-1g hez képest, egyébként nem vagyok egy nagy modellezés/multi rajongó...
Ezt RythmGuitar írta: najó.asszem maradok a seggemen. bár...1x játszottam a vörösyukban vonalból(!) az rp-80assal akkor egy nagy zs-t hallott mindenki kifelé...próbateremben amilyen ládára rákötöttem eddíg ott mind korrektül szólt, elég nagy hangerővel...
Ezt RythmGuitar írta: blekk metált játszottunk. 1ébként 6éve gitározom és még nincs erősítőm. (volt valami ilyen kérdés is asszem:) majd fejládát akarok venni. kollega meggyözött a beh 412v ládáról, a fejet még nemtudom...
Ezt slayerfan írta: Digitech rp200 (100+lábkapcsoló) kevés lenne szerintem a blackhez.Nincs olyan magyon széles sávja.Nekem rp-100am van.20ért vettem annyit megért.Az viszont tény hogy a V-AMP2 torzításban jobb mint a digitech. Bárki bármit mond ,válassz ki 3-4 multit és próbáld ki a boltban ,majd vedd meg használtan! ;)
Ezt kirknl írta: a vamp fejre értettem a kakit. vonalból tényleg érdekes lehet. nehéz dolog ez, mindenhol másképp szól. De ezek igazán gyakorlásra vannak kitalálva. Én is azt utálom, hogy viszem az effektem, ráteszem koncerten más cuccára és szarul szól. Idő meg kevés van olyankor állítgatni. Jobb saját cuccal dolgozni. Vonalból én nem játszanék...
Ezt RythmGuitar írta: hát énsem akartam vonalból játszani, de egész este az volt mondva,hogy lesz gitárcucc, mikor mentem fel a színpadra, akkor láttam/monták,hogy "izé...bocs...mégsincs..." valahogy nemakarok ott többet játszani...ezért akarok saját fejládát és addíg nem állni a "deszkákra"...