Ezt rockerviktor... írta: A Chorust lehet torzító elé is kötni, úgy is kurva jól szól szól csak máshogy,lehet én is úgy fogom majd, Zakknek is úgy van. Delay-t meg muszáj torzító után kötni, különben összetorzítja a visszhangokat...
Ezt rockerviktor... írta: Mert ha a torzító elé kötöd akkor csak a gitár zajait tudja csökkenteni, a torzítóét nem. Mert ugye ez úgy működik, hogy a pedál felismeri a zajt, és azt vágja le, ami persze kamu szöveg, de a lényeg, hogy torz után kösd.
Ezt GAZZNL írta: A torzító működési elvéből következik, hogy lerontja a jel/zaj viszonyt. (35-60 db-ről akár 6db-re). Ha a torzító előtt feljavítod a jelzajviszonyt, akkor a torzító nem tudja annyira lerontani, hogy zavaró legyen. Torzító után kötve viszont lehet hogy már akkora a zaj, hogy nem tud vele rendesen megbirkózni a zajzár. A vau is azért eredményez kisebb zajt, ha torzító után van, mert egy kicsit ő is rontja a jel/zajt, és ezt a torzító tovább rontja, míg a torzító után kötve a vau jel/zaj rontása már nem számít. Matematikailag megfogalmazva, ha elérakod, akkor a vau zaj felszorzódik, ha mögé rakod, akkor csak hozzáadódik a zajhoz. Nem mindegy, 2*50 vagy 50+2...
Ezt slayerfan írta: Az nem gáz ,hogy a zajzár digitális ,míg a torzító analóg? Ráadásul a zajzár mellett hangfalszimulációkat is használok... A lényeg: A zúzós hangkarakterisztika megmaradjon olyannak amilyen...
nekem is van egy RP-100-am, és tapasztalatból tanácsolom, ha jó zajzárat akarsz, akkor ne azt használd zajzárnak. Ha van rá (anyagi) lehetőséged, mindenképp ruházz be egy Boss NS-2-be. Olyan kb 20 rongyba fáj újan (használtan nemigen láttam, akinek van, az nemnagyon válik meg tőle...). Ráadásul, mivel az RP-100-nak nincs effekt loopja, soha nem fogod jól kihasználni a benne lévő zajzárat. Ha az MP-2 után kötöd, nem lesz jó az MP-2 által lerontott jel/zaj viszony miatt (ahogy írtad) ha pedig az MP-2 elé, akkor már a hangfalszimulációt, a modulációs effekteket, delayt és Reverbet nem fogod tudni használni az RP-100-on... szóval csak az MP-2-t és RP-100-at hagyva sehogy sem lesz jó. Az NS-2-nek saját effekt loopja van, tehét el tudja különíteni a gitár és a torzítók zaját, olyan mintha két zajzárat használnál, egyet a gitár, egyet pedig a torzító után, és az eredmény meg fog lepni... Szóval javaslom az NS-2 beszerzését, és az alábbi konfigurációt: Gitár -> (IN) NS-2 (SEND) -> MT-2 -> (RETURN) NS-2 (OUT) -> RP-100 -> erőlködő (vagy mixer, vagy hangkártya, stb.). Ebben a felállásban remélhetőleg nem lesz szükség az RP-100 zajzárára. Amit az RP-100-ban még használni tudsz majd: - wah (hát valószínűleg ezt nem fogod szeretni, de elvileg itt még szólhat, én mindenesetre nem használnám) - amp modell - hangfal / mikrofon szimuláció - modulációs effektek - delay és reverb. Amit viszont NEM fogsz tudni használni: - hangszedő szimuláció - kompresszor - zajzár
Ezt _Aszpirin írta: Hozzáteszem, az RP-100 zajzára nagyon pocsék, ha mondjuk egy NS-2-höz hasonlítod. Vagy nem szűr eléggé (kis threshold értéknél), vagy nagyon brutálisan vág (nagyobb threshold értéknél). Az pedig már ízlés kérdése, hogy én az MT-2 után kötött RP-100-on semmilyen erőlködő-szimulációt nem használnék, mert az MT-2 amúgy is eléggé elrontja a gitár hangszínét, de ezt még az RP-100-ban megfejelni amp modellel, hát az totál hazavágja. Szinte biztos, hogy onnét kezdve ugyanúgy szól a nyaki mint a középső és a híd-hangszedő, és a gitár hangszínszabályzójának tekergetése sem jár sok eredménnyel...
Ezt blurp írta: szerintetek van értelme egy phase shiftert (E-H Small Stone) egy dist (Rat) elé kötni? Én most így használom, mert csak egy finom phasing effektre van szükségem, és habár csodálatos hangja van a kicsikőnek, de nincs rajta depth poti... Van viszont egy kimondottan boost pedálom (Korg Tone Booster), az meg a Rat után jobb igazándiból. Szóval eléggé kusza a lánc, de most teccik...
Ezt slayerfan írta: Húh ,köszike :) ,de: Az Rp-t amit vettem 20ért vettem ,ami azért nem rossz.Megoldottam a problémát,az MT-2 után kötöm be az RP-100at (zajzárat+hangfalszimmulációt). Csupán csak meg kellett találnom a multin a Gain szabályzót ,igy nem kell az MT-2 -n lecsavarni a Gain-t. A multin nem rakok rá plusszba AMp modelt ,csak zajzárat meg hangfalszimm-et. De azért köszi a segítséget!
Ezt Guss - T írta: Nos, van nekem egy Boss PSA230 adapterem, ami 200mA-os. Megy van egy Boss DB-2-őm aminek a papírjain azt találtam hogy 9mA kell neki(lehetséges, hogy télleg ilyen kevés??), meg van egy Ibanez TS10esem amiröl foggalmam nincs menniy áramra van szüksége, meg egy Vox wah, amiröl szintén nemtom... és mivel teljesen távol áll tőlem az elektrónyika, ezért tőletek kérdezném, hogy mehet e ez a 3 pedál(vagy esetleg még egy) arrol az egy 200mA-os adaperröl, ha van hozzá megfelelő elosztóm!?
Ezt rockerviktor... írta: Igen. Nekem most 6 pedál megy ugyanezzel az adapterrel, de még 8-at is elbír... A lényeg, hogy együtt ne haladják meg a 200 mA-ert. A TS-10nek is 10 alatt lehet szerintem, és a Vox wah-t nem tudom, de annak se leeht 180... :-) Úgyhogy nyugodtan kösd rá mind...
Ezt RythmGuitar írta: hell! segítsetek már! van egy digitech rp-80asom, meg egy H&K warp7ombóm, és annak a belső torzítását használom. ha a gitárt csak a kombóra kötöm rá, akkor tök szépen szól, van erő a torzításban, meg minden. ha közéjük kötöm az effektet akkor lényegesen levesz az erejéből, mintha nem is az lenne:( próbáltam már ilyen akusztikus hangzásokkal, meg csak bypass és tuner módban, de ugyanaz. utóbbi 2 esetben nagyon zajos dolgok is elöjönnek, amik gitár+kombó esetben semmi jelét nem mutatják. mi lehet a gond? az rp-80assal csak effektezni szeretnék. nagyon fontos lenne! előre is köszi
Ezt rockerviktor... írta: Az hogy az RP-80 egy nagy adag szar... Semmit nem lehet csinálni, az ilyen olcsó effekteknek ez a trükkjük, hogy iszonyat sokat levesznek a hangból, ezt főleg jobb cuccokon lehet igazán kihallani...
Ezt rockerviktor... írta: Oda is kötheted. Akkor egy kábel az effekt sendből az digitech inputjába, egy a digitech outputjából az erősítő effect returnjébe. De sokkal jobb eredményt így sem fogsz elérni... Viszont ami fontos, hogy ha ide kötöd az effektet, akkor vannak benne olyan dolgok amiket így nem fogsz tudni használni, mint pl: a torzító vagy a wah.
Ezt rockerviktor... írta: Olyat tud valaki, hogy egy olyan pedál ami csak hold delay? Tehát akár nem is lehet rendes delaynek használni de legyen benne legalább 20 mp-és hold delay.
Ezt rockerviktor írta: Az 0.8 mp, nekem is volt. Most dd-6om van ami 5.2őt tud, de az is elég kevés... Sokat vaciláltam a dd-6 és dd-20 között, és csak azért választottam a dd-6ot, mert a dd-20 egyáltalám nem hasznánám ki, az már nekem túl van bonyolítva, viszont abban ott a 23 mp-és delay time...
Ezt MacccHo írta: Ha csak nagy Hold miatt kell és nem is delayként alkalmaznád, akkor vegyél Boss Loop Stationt (bár arra a gatyád is rámegy)! Mire akarod hasnyálni?
Ezt rockerviktor... írta: Hát leginkább arra, hogy egy témát feljátszom, azt folyamatosan visszajátsszta, és arra játszom újra. Rengeteg olyan szám van, amiben nagyon sok gitár van, és némelyik csak egy rövidebb részt ismételget, ilyenre, pl: Satriani - Why.
Ezt rockerviktor... írta: Ezt most nem igazán vágom, akkor ez most egy delay ami leginkább loop-ra van kitalálva? Mert sima delayből a Boss DD-20 23 mp-t tud...
Ezt _Aszpirin írta: Sziasztok. Boss CS-3-mal van valakinek tapasztalata? A Harmony Central-on nem mindig jókat írnak róla... Esetleg tudnátok nekem ajánlani tuti kompresszort, ami azért idehaza is beszerezhető, és nem válok földönfutóvá, ha megveszem?
Ezt rockerviktor... írta: Harmony Central-ra szerintem nem igazán érdemes hallgatni, nagyon sokszor iszonyatos baromságokat írnak... Nem hiszem, hogy rossz lenne a CS-3, nagyon sokan használják.
Ezt _Aszpirin írta: Mondjuk a Harmony Central-lal én is vigyázok, de inkább egekbe szokták magasztalni a cuccot. Pölö az RP-100-at, amit emiatt meg is vettem, és nagyon megbántam... Szóval nagyon sok gyerek örül a cuccnak mint bolond a farkának, és ezért minden jót leír róla, gyakran olvasni olyant, hogy egy fószer 150 dolláros gitárja kenterbe veri a barátja MusicManjét vagy hasonlót, erősítőkkel és effektekkel :)) De ha már eleve fikáznak valamit, akkor abban mégiscsak lehet igazságmag, nem gondolod?
Ezt _Aszpirin írta: Általában a hangminőséggel van bajuk... A hangminőség a Harmony Centralon 7.8 pontos átlagos értékelésen áll, ami a Harmony Centralra írók általában áradozós stílusát figyelembe véve elég gyengécske.
Néhány vélemény: "This pedal can get very noisy if sustain is put past half way up."
"... isn"t true bypass. It has all kinds of weird boosters and stuff to get the sound trough. This does give you a higher output, which is good if you have a long FX chain. BUT it does suck your tone, very noticable.
"It colors the tone, not unpleasantly, but noticeably."
"If you boost the Sustain too much your notes will start to have a ghost effect which can make your tone sound unnatural and cause some wicked feedback. If you turn the Sustain all the way down, though, you can have it act as a limiter/noise-gate which comes in handy but kind of dampens your tone. "
... és hasonlókat.
Ha a Bypass tényleg nem jó rajta, az komoly hiba...
Ezt rockerviktor... írta: Hát az biztos, hogy nem True Bypasses, ha jól tudom egyik Boss sem, mondjuk ezt nem igazán értem miért. Amit a zajról írnak az minden compressornál így van, szerintem. Az hogy színezi a hangszínt meg talán ízlés kérdése...
Ezt _Aszpirin írta: Na jó, a zaj az érthető... Valószínűleg azért nem true bypass, mert hangtalan ki/bekapcsoló áramköre van. Az eddigi Boss pedáljaimnál a bypass-szal nem volt problémám. Bár nem túl sok BOoss pedálom van, mindössze 3: MT-2, NS-2, GE-7. Ezek közül csak az NS-2 az, amivel kifogástalanul meg vagyok elégedve (szerintem te is meg leszel vele elégedve :). De egyiknél sem a bypass-szal van bajom.
Neked van CS-3-ad? (a képen nem láttam, de lehet hogy csak nem figyeltem...).
Ezt rockerviktor... írta: Nincs, nekem nincs szükségem kompreszorra, nem látom értelmét. GE-7 viszont tuti kurva jó, okos kis pedál, olyat majd akarok egyet ha fontosabb dolgok meglesznek. Nah akkor had kérdezzek már: Te az NS-2őt hogy használod? Hogy kötöd be, és neked a mute vagy a reduction mód jött be jobban?
Ezt _Aszpirin írta: Az NS-2-t a klasszikus módon kötöm be: gitár a bemenetre, delay/reverb ill. erősítő a kimenetre, overdrive, torzító és EQ az NS-2 effect loop-jába. Wah-ot és modulációs effekteket nem használok, bár chorus-ra valamikor majd áldozni fogok, de az most a legkevésbé fontos. Korábban (mielőtt kipróbáltam volna) én is azt hittem, hogy e két üzemmód működésbeli különbséget rejt (azt hittem a "Mute" a közönséges vágást, a "Reduction" pedig valami okosságot rejt. Nem így van, mindkét üzemmódban okosan szűr és vág is ha kell. A "mute" és a "reduction" módok között csak annyi a különbség, hogy mit csinál a pedál nyomogatására. "mute" ütemmódban ha ég a led működik a zazár, ha megnyomod a pedált, teljesen elhallgat (nem tudom ez mire jó, talán hogy dugosgatni tudd a gitárt, de erre egy jobb megszakítós kábel is alkalmas). "Reduction" üzemmódban a pedál nyomogatásával ki/be kapcsolod a zajzárat, vagyis bypass...
Ezt Gábor13 írta: nekem volt egyszer Boss bypass problémám...., kb másfél éve vettem új sd1-et szépen szólt, viszont kikapcsolva nagyon halkan a magas frekvenciákon torzított...visszavittem a hangszerboltba, rendeltek másikat... kipróbáltam, az is torzított mikor nem kellett volna, ekkor rendeltek jött a következő sd-1 és az is...valami gyártási probléma volt, ilyet még nem tapasztaltam egyetlen Boss pedálnál sem.... régi sd1-eknél sem, sajnos vannak selejt darabok is, erről írtak a harmony centralon néhány helyen.
Ezt _Aszpirin írta: Ami a GE-7-et illeti: hihetetlen, mennyit számít egy ekvalizer. Többféle módon be lehet kötni, én a torzító után kötöm. Az emberek mindenféle torzítók hangjairól beszélnek, közben sokan nem tudják, hogy a torzítók hangját nagyon meg lehet változtatni egy utánakötött EQ-val, tehát ha van egy EQ-d nem feltétlenül kell keresgélj különböző hangú torzítók között. Nekem sikerült találni a GE-7-esen egy beállítást, amely mind a gitár tiszta hangját megdobja (ami nem semmi, mert a gitárom önmaga is álomszépen szól), mind pedig a Grunge torzított hangján sokat javít, így nagyon boldog vagyok vele. Viszont van vele egy probléma: jól hallható fehérzajt ad a hanghoz, és ezzel az NS-2 sem tud mit kezdeni. Nem nagyon zavaró, de a fene egye meg, nem tudták rendesen megcsinálni ezért a pénzért???
Ezt _Aszpirin írta: Jaja, mondanom sem kell, hogy nem is nyomogatom a pedált. Mindig bekapcsolva van és kész. Egyébként nálam "Reduction" módban van, nehogy véletlenül megnyomjam és elhallgasson... :)
Ezt rockerviktor... írta: Hát jah sok mindenre jó a GE-7 igazság szerint, egy nem is igazán elég belőle... Én inkább torzító elé kötném, szóló kiemelésre, de amire pl szintén nagyon jó, hogy amikor már szarok a húrok a gitáron azt is nagyon jól lehet vele egyensúlyozni. Dehát annyira azért nem drága, végülis hol találsz máshol ennyiért ilyen EQ-t?
Ezt czen írta: Sokan nem tudják,hogy milyük van.Nekem is,már évekig megvolt a TS-808,csak azért nem tudtam megszabadulni tőle mert kopott.(szerencsémre)
Ezt czen írta: Érdemes beszerezgetni ezeket a pedálokat,sajnos már itthon is elég drágák,de még mindig olcsóbbak mint kint.De ha azt nézzük kb egy árban vannak az új taiwaniakkal akkor megéri még így is.A régi japán boss-ok még ólcsóbbak is mint az újjak.Szinte mindent próbáltam már csak ezeket tartottam meg.
Ezt Korodilasz írta: Gabe! Most fogok feljátszani egy pár számot egy házistúdióban. Arra gondoltam, a Piranhát használom, de van ott egy JMP-1 is. Szerinted hogy szóna, ha duplán lenne rögzítve, egyik sáv JMP-vel, a másik Piranhával. Nem biztos hogy így lesz, csak felmerült bennem.
Ezt Gabe írta: Ez nagyon jo otlet! Jobb sav JMP, bal Piranha, (vagy epp forditva, mindegy) Legutobb orlandoban mi is ugy csinaltuk hogy jobb sav DSL100, bal sav Triaxis, allatul szolt.
Ezt Korodilasz írta: Ja, nekem is tetszi az ötlet, csak nagyon sok meló lenne vele, idő meg kevés van, szóval lehet mégse lesz kivitelezve. Meg ahhoz atompontosnak kéne lenni, kétszer eljátszani naggyából ugyanúgy ugyanazt. Ez sztem még nem menne.
Ezt rollys írta: Tudna valaki segíteni abban, hogy milyen erősítővel vagy effektel tudnám elérni az "Ugly Kid Joe hangzás világát" ? (sajnos nem találtam róluk semmit)
Ezt Gabe írta: Hat igen, nagyon pontosan kell ketszer ugyanazt elnyomni. En egy regebbi CD-men meg szolokat is duplaztam... a maximalista studios haverom maniaja volt hogy mindent duplazzunk, par szamban meg a szolokat is megduplaztatta... eleg izzaszto volt a dolog.