Ezt Harkh írta: Line6 hez ha veszel egy MIDI pedált, azzal bármi megoldható, bármely paraméter vezérlése, akármi. De minek neked kitenni hangerő szabályzót? Szólóhoz gondolom úgyis másik programot használsz, nem?
Ezt Harkh írta: Jaj, nem értem már. Asszem. Te nem az adapter kábelére gondoltál, hanem a 220as kábelre. Én pont olyan kábellel oldanám meg, ami a számítógépeknél is van. Ez nem tud megrázni, ha az elosztóból húzod ki először, akkor se.
Egyébként nem értem, hogy miért éri meg jobban veni 4-5 effektet külön külön, amiknek nehézkes a kapcsolgatása, és egyszerre csak egy beállítás használható, és akkor még felmerülnek ehhez hasonlóű problémák. Ennyi pénzből simán lehet egy komolyabb rackes multieffektet venni, MIDI kapcsolóval együtt, aztán azon korlátlanok a lehetőségek, egyszerűbben kezelhető, stb, stb, stb.
Ezt Ichthyophagy írta: Igaz,igaz..erre nem is gondoltam:), de amúgy meg line6-re most nincs is pénzem és az x v-amp is elég jónak tűnik(főleg ennyiért..)nem tudsz még valami helyet ahol lehet venni? mert most itt sincs és tajtiban sincs.azt mondták, hogy 2hét, addig meg nem igazán akarnék várni.
Ezt Bizsibazsi írta: Csak keress olyan elosztót, amin van egy olyan lyuk, ahova be tudod dugni a jópofa kis ötszögletű, háromlábú dugót. A multi sokoldalúbb, kisebb helyet foglal, ez tény, de várd csak meg, amíg idetéved egy kisvasúthívő, és elkezdi ecsetelni, hogy a digitális szar. Más, az biztos.
Ezt tama írta: Blurp! Eladóak a kisvasút pedáljai természetesen. Inkább valami univerzálisabb multiefkót keresünk helyette. Ezt a mi műfajunkban jobban ki lehet használni, még ha talán kicsit rosszabbul is szól. Nos ami eladó:DOD torzító, Ibanez Chorus, Dixon Phaser, Ibanez oktáver, formatokban, tápegységgel. Korrekt kis motyesz és jól szól! a 06/70 553-1168-as száűmon el lehet érni, vagy a goozl@freemail.hu-n.
Ezt Bizsibazsi írta: Hey...nem illik más kereskedelmi vállalkozásokat nevesíteni, de annyit tudok segíteni, hogy a hangszerbolt.lap.hu oldalon a H-betűsök között az ötödik helyen van valami, ahol találhatsz Xv-ampot.
Ezt Bizsibazsi írta: A boltot nem tudom...Rendelni lehet, az fix. Picit bele kell bonyolódni. "Vásárlás"-fül, aztán "pengetős hangszerek", aztán "multieffektek", aztán "Behringer", és ott is vagy.
Ezt Harkh írta: Ja, hát ha ennyire sürgős... De mondom, én huszonpárezerért vettem a POD-ot, és azért az jóval komolyabb. Azt viszont ki kell várni/fogni.
Ezt Harkh írta: Olyan nyilván nincs, viszont nagyon egyszerűen megoldható. Inkább, mint, hogy az említett 2 villásdugós megoldást válaszotd, aztán egy átbulizott koncert után meg megvág a 220...
Ezt blurp írta: nem olyan nagy trauma egy trapéz hálózati aljzatot eszkábálni az elosztóra, és így bontható hálózati kábelt használni... én pl egy régi PC tából bányásztam ki, és így nulla forintba került az egész...
Ezt Én írta: Harminc párezer forintért lehet venni boss bcb60-as pedáltartót,beépített stabil táp, 7 dolgot tud ellátni egyszerre árammal. belefér vagy 6 pedál. az nem jó?
Ezt Harkh írta: Hát ha meg csak ennyi kell, akkor minek egyáltalán effekt? Gitárt be egy jó fejbe, szt hadd szóljon. Én ennek a híve vagyok. Nekem is ez van. Én a TC-t kisvasút helyett ajánlottam.
Ezt ingaman írta: nekem is van multim, de most árulom. azért vannak most pedáljaim, mert nekem egyszerűbb akár próbán akár koncerten kicsit finomítani a hangzáson, mint belemenni állítani elmenteni, hanem jó megint... nem tudom valahogy sosem szólt egy formán ua a preset koncerten-próbán-otthon, ennyi.
Ezt Harkh írta: Hát, mert otthon ésszel kell beállítani. Ha úgy állítod be pl a zengetőt/visszhangot, hogy otthon szóljon jól, akkor koncerten kurva sok lesz. Meg célszerű próbán beállítani jól és akkor nincs gond. Amúgy meg csinálsz egy koncert meg egy otthoni programcsoportot. Multit meg ha kiismered, akkor kurvagyorsan be lehet azt is állítani, még a bonyolultabbakat is. Szal ez nekem nem ad magyarzatot a kisvsút használatra.
Ezt rockerviktor írta: Csak, hogy felzaklassam a lelkivilágod... ;) És ha lenne még pénzem mégegyszer ennyi lenne, szóval előbb utóbb lesz is... (20-30-40 év)
Ezt rockerviktor írta: Nyilván a profi rackes stúdió multik már nagyon csúcsminőségűek. De egyetlen sima multi sem veszi fel a versenyt igazán egy profi kisvasúttal. Meg talán ez is kicsit olyan, mint a csöves erősítő - modellezős erősítő dolog. Ennek az egésznek lelke van, ahogy steppelsz rajtuk, én is egyszerűen imádom őket. No meg ez a plug and play dolog is fennál ami multinál nem mindig igaz...
Ezt Harkh írta: Hát nem az, hogy vita, csak én spec nem tudok egyeten észérvet sem, ami a kispedálok javára szól egy komoly multival szemben (feltéve, hogy mondjuk nem csak 1-2 pedálra van szükség)
Ezt Harkh írta: Jó, hát erre utaltam, ízlések és pofonok... De mondjuk annak a pár pedálnak az árából már lehet venni olyan komoly multit, ami szól legalább úgy, egyszerűbb a kezelhetősége és jóval sokoldalúbb. Még szerencse, hogy én nem használok effektetek, így nem kell ezen törnöm a fejem :)
Ezt Gorilla írta: A kispedalok masra valok. Nekem pld azok vannak. A kisoedalok arra valok, hogy ott tudjal a helyszinen hangot keverni magadnak. Fokeppen olyanoknak kellenek, akik azert egy bizonyos stilusu hang korul mozognak. En rockabillyit, psychobillyt jatszom. Az alap hangom az egy fender erositore, kimpresszorra, es delayre epul. De kemenyebb notakba erosebb driveot, vagy torzitot is hasznalok, hogy szinezzem a dolgom. En nem ugy fogom fel, hogy sokfele gitarsound van, es ezeket munt tudja a proci, hanem ugy, hogy van egy, es arra rakok neha ezt azt, ami eppen tetszik. Ketfele delay van nekem, masra valo, mas jellegu hangja van, es mind a ketto masra van beallitva. Szoktam oket valtogatni. Ha erosebb hang kell, akkor ralepek a tortzitora, vagy a fender labkapcsolojarra. De mivel nem valtogatom notakon belul 50 szer, mert nem vagyok ilyen tipusu gitaros, ezt en jobban atlatom, mint konyvtarakat, es ABCD 12345 elnevezesu soundokat. Szoval roviden. A kispedalok azok egy jellemzo hang szabad varialasara valok koncert alatt. A processzor ellenben jol megkomponalt effektkompoziciok egyuttes hozzaadasa vagy elvevese egy adott gitarhanghoz.
A sorrenden ne vitatkozzunk, mert mar korabban lejatszottuk itt, kaptam sok jotanacsot. Csak mutatom nem tudom elkepzelni, hogy profi multival annyira jol at tudom latni a soundomat, mint ezekkel. Lehet hogy van aki kepes ra. Szerintem a multi es kispedalok kozott inkabb a gitaros agyaban van a kulonbseg, hogy ki milyen modon fogja fel a sajat soundjat, es annak a kezeleset, varialasat. Hogy milyen kep el az agyaban.Es ez zeneszenknet valtozik
Ezt _Aszpirin írta: Egy egész komoly (vagy éppen egész komolytalan érv): a nagy zenészek között is igen sokan használnak kispedálokat. Talán kicsit többen, mint multikat, de lehet, hogy én nem tudom jól. És hát tudod a mondást: a szar sem lehet annyira rossz, végülis több milliárd légy rojong érte :))))
Ezt _Aszpirin írta: Egyszerűbb a kezelhetősége: biztos? Szól legalább úgy: na itt kételyeim vannak. A multik legnagyobb baja, hogy általában digitálisak. Márpedig egy digitális torzító - bármilyen minőségi is legyen, nem tud úgy szólni, mint az az analóg torzító, amit modellez. Szerintem. De az is lehet, hogy csak nem hallottam igazán profi multikat.
Multikat inkább azok szeretik, akik sokféle hangot akarnak egy-egy produkción belül. Akiknek saját soundjuk van, amihez mindig ragaszkodnak, azok leginkább kispedálokat használnak, ha egyáltaláén használnak bármit az erősítőn és a gitáron kívül.
Ezt Harkh írta: Elmondom neked, hogy az igazán profi multiban nincsen semmilyen torzító, mivel nem is erre használják. Erősítőfejek effektloopjába kötik vagy előfok után. Jobban szólnak, és sokoldalúbbak. Egyébként egy csomó pedál is digitális, pl DD3, amig nagyon jónak tartanak (én is) Nem attól lesz valami jó vagy rossz hogy digitális vagy analóg. Mindkét típusban van jó is és rossz is. Az egyszerűbb kezelhetőséget meg arra értettem, hogy ha egyszer beprogramoztad s elmentetted, akkor onnantól kezdve pl egy MIDI pedállal bármilyen funkció egyetlen pedállal elérhető, vezérelhető, kapcsolgható, stb. Nyilván a programozás bonyolultabb, mint egy poti tekergetése, dehát istenem, nehézségek nélkül meg lehet tanulni.
Ezt Én írta: Kva jó pedál. én már lassan 2 éva nyomulok rajta és sztem nagyon el lett találva. amit észrevettem hogy ajánlatos hozzá a stabil táp,mert ha nem az van hozzá pl a torzítások nem szólnak a legjobban. stabil táppal viszont szuper.
Ezt Én írta: pl a boss psa szériás tápjára gondolok mint stabil táp. régebben használtam mezei 2000ft-os adapterrel,de azzal szar volt,bár ha csak maga a wah effekteket használtam úgy jó volt de ha már torzitást tettem rá akkor már nem tetszett a hosszan tartó zúgás.
Ezt Én írta: amit hiányolok hogy nem lehet rajta hangszínt állítani.vagy odavágom a torzitást vagy nem.torzitás közül amit használtam belőle az az mt-2. waht meg a cby-wah-t használom.
Ezt Ghoost írta: Hi Nekem meg az a gondom a wah torzítójával, hogy nagyon macerás a típusokat váltani, csak úgy jó, ha elmentem ugye a 3 kis memóriába, de úgy meg nem a legjobb koncert közbe keresgélni, hogy melyik is az, hanem inkább úgy érdemes, hogy ki-be kapcsolni a torzítót az alsó taposóval én úgy használom. De amúgy nagyon kafa pedál, csak sajnos annyira nem tudom kihasználni. PSA tápom van hozzá, de van egy gagyibb tápom nekem azzal is ment szépen.
Ezt Én írta: én is így használtam hogy ki meg bekapcsoltat a torzítást,de az tény hogy kicsit macerás beállítani. levenni a tápról,nyomni a memoryt advancedre tekerni a typeot,ráadni az áramot...stb.
Ezt Gorilla írta: lehet egyaltalan loopra hasznalni? nekem egy DD3 van, es abban van egy rovidke "hold" funkcio, ami kis loopra alkalmas. A DD20 ban van ilyen?
Ezt rockerviktor írta: Persze, hogy van, a DD-3at csak azért nem lehet használni, mert azon csak 800 ms van. De itt bőven van delay time, és ráadásul loopolás közben is lehet sima delayt rárakni. De Aszpirin írt erről részletesen.
Ezt Gorilla írta: Es meg egy kerdes a V-Wahal kapcsolatban. (Alig hasznaltam meg, mert sok a dolgom.... ) A torzitas nelkuli hangszintet es a tortzitottat tudom kozben kapcsolgatni??? Arra mar rajottem, hogy erosen megnyomom az orrat, akkor kapcsolodik be, de a sarkanal is van kapcsolo? (Nincs itt, es nem tudom kiprobalni). Ha tudom menet kozben a torzitast ki be kapcsolni a wah on, akkor a boss distorsion visszaviszem es becserelem egy masik pedalra
Ezt Ghoost írta: tudod kapcsolni az alsóval igen, van ott is egy kis kapcsoló, azt pontosan nem tudom, hogy tudod úgy beállítani, hogy ki-be kapcsolja a torzítót, de nem ajánlom, hogy emiatt cseréld be a pedálodat, mert 1. ez nem egy teljes értékű torzító, pl tone-t nem tudsz rajta állítani 2. nem reagál olyan gyorsan a kapcsoló szerintem mint ahogy kellene neki.
Ezt Harkh írta: pl http://www.tcelectronic.com/G-Force (na jó, ez kicsit borsos, de atomprofi) de itt van ez: http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=827 ez az MP-ben, ami köztudottan nem olcsó bolt külföldi viszonylatban 400 euro alat van. 20 pénzért lehet venni manapság MIDI pedált, így ezzel sztem minden megoldható profi minőségben, 4-5 pedál árából.
Ezt Én írta: nem teljesen értem mit akarsz, de ha jól sejtem az kérdezed hogy lehet e olyat játszani vele mint egy sima torzítóval?tehát bekapcsolod/kikapcsolod?mármint a torzitást?mert azt lehet.van a saroknál kapcsoló amivel tudod az effektet léptetni vagy ki /be kapcsolgatni.nincs használati utasításod?mert bban benne kell lennie hogy hogyan is tudod használni.de http://lib.roland.co.jp/manual/en/dl_04-03228/PW-10_e1.pdf ezen a címen letöltheted a használati utasítást. annyi a bibi hogy nem magyar. a torzitásokat pedig próbáld ki rajta mielőtt visszavinnéd a torzitót becserélni!!!!!!!!!!lehet hogy nem találsz benne neked tetsző torzitást és akkor szükséged lesz a kis pedálra.
Ezek jó drágák, ezt csak arra linkeltem be, hogy az ilyen kaliberű cuccokban nincs semmilyen torzító. Ami igazán megéri, az a G-major. Ha kéne nekem multi, biztos arra gyúrnék
Ezt Gorilla írta: viszont arra gindoltam, hogy a Fender Hot Rod Deluxe beepitett driveja is alkalmas jo torzitasra vagy overdrivre (nem jatszom en azert olyan kemeny metalt), es az talan eleg, es azt tudom azonnal kapcsolni a lapkapcsolon. Mit gondoltok errol?
Ezt Ghoost írta: meg kell próbálni, ha elég az erősítőd torzítása és pl. ennek a drive-ja csak szólónál kéne úgy meg lehetne csinálni, de próbáld ki és ennyi :)
azért használnak force-t is. Amúgy a major is kurvajó, és sokat tud, és töredéke árban. Igazából nem tudom, hogy mi az, amivel ennyivel jobb a force. ehhez jobban kéne vágni őket
Ezt azazello írta: próbáltad már? azért "tök profi", mert a hangmesteren azt írták? énekre lehet, hogy jó, de gitárra nem a legjobb választás. nekem volt egy és gyorsan el is adtam.
Ezt Jégcsapretek írta: én most a DBX márkára vok kíváncsi..........ahogy tehetem faterral megyek külföldre és kipróbálom a 266XL Compressor/Gate és a 215 EQ-t............
Ezt azazello írta: g-majort sokan istenítik, én még nem próbáltam, de van egy demo cd-m, azon tényleg elég meggyőző hangminták vannak. rocktron xpression érdekelne még nagyon, régebbiek közül meg az intellifex vagy a boss gx-700 jöhetne szóba még, bár utóbbi preamp is egyben, mindenféle erősítőszimulációkkal meg torzítókkal, amikre viszont nincs szükségem
Ezt Harkh írta: a gx700 ha jól vágom, valami nagyon hasonló, mint a GT3 volt, nem? Nekem az volt anno, az effektes része gecijó volt, viszont a torzítók/szimuk szarok voltak. Gondolom azért annak vonal szintű bemenete van, mert hiába jó pl a GT3 effektes része, annak nem lehet előfok kimenetet adni a bemenetére...
Ezt Bizsibazsi írta: A V-Wah-ban van egy Clean Boost is, szerintem a kolosszális Fender kombód torzítására(ha egyáltalán használod punkabillyhez) egy picit még rátehetsz. De a beépített torzítók közül van még pár használható, pl. a Blues Driver, meg az OD-1-es. Ahogy Ghoost is írta, nagy hátránya, hogy nincs Tone gombja, egy kicsit korlátozottak a lehetőségek, de tapasztalatom szerint így is elég jól használható. Viszont csövesen sokkal jobban szól, mint tranyóson....Mint minden, ugyebár.
Ezt wpedro írta: Üdv mindenkinek! Tudna valaki segíteni?Keresek KORG AX1500G-hez adaptert.Köszi előre is.Üdv Pedro wpedro@freemail.hu,vagy 06 30-295-3149
Ezt Gorilla írta: Koszi a tanacsokat!!! Vegulis ugy dontottem, hogy megtartom a torzitot is, megsem viszem vissza... Jol fog az jonni, es nem egy veszettul draga effekt. Artani nem arthat. ha egy koncerten egyszer ralepek, es valami jo sul ki belole egy notaban, akkor mar megerte.
Ezt Dns írta: Hali! Lenne egy kérdésem. Szóval inkább metálzenét szeretnék játszani, és lehet vennék egy Boss-me 6-ost. A kérdés: fel lehet-e dobni a torzításait úgy, hogy elé-(vagy mögé-)kötök egy analóg torzítópedált? Van értelme egy ilyen kombinációnak?
Ezt Gorilla írta: hogyne haszsnalnam a fender torzitasat:)))) A punkabbilly fenrder hotrod deluxe overdrive/drive funkcio gyakori bekapcsolgatasa nelkul olyam, mint a Bajai halaszle erosparika nelkul, vagy mind a gundel palacsinta csokoladekrem nelkul:)
Ezt Gorilla írta: arrol van valakinek valami fogalma vagy otlete, hogy ezt a fender combot, (Hot rod Deluxe), hogyan tudnam fejhallgatoval hasznalni a hansgzorok kiiktatasaval? Ugyanis a szomszed mar pampogott. neha meg tudom kuldeni, de ha gyakorlok jo lenne valami soundot is hallanom, es nem a hangszorobol. Ha tydtok, segitsetek otletekkel
Ezt blurp_nl írta: Azért kell, mert szegény öreg Laney leginkább csak cleant tud, de legalábbis ninc srajta master volume...
egyébként ez valami olyasmi, mint a bélyeggyűjtés, ha egyszer belekezdessz, nehéz leállni. Ezek olyan kis szerethető kütyük, mindegyik egy kis egyéniség, és annyira nem veszélyesen drágák, hogy néha ne vegyen az ember egyet-egyet magának... Nekem is van most már egy elég szép gyűjteményem kispedálokból, de nagyrészt csak a Ratet, a Korg Tone Boostert meg az E-H LPB2-t használom.
Ezt blurp_nl írta: szerintem nézzél egy POD-ot magadnak, az részben pont erre való. Amúgy fejhallgatón gitározni elég tré, de abban van hangfalszimuláció, egész hihető lesz a dolog...
Ezt rockerviktor... írta: Hát ez csöves erősítő nem? Csöves erősítőn nem igazán szokott lenni fejhallgató kimenet, mert ilyenkor le kéne venni a hangszórók terhelését a végfokról, azt meg ugye nem nagyon szereti... Viszont előfokon már láttam füles kimenetet, szóval, lehet, hogy így megoldható.
Ezt Raul NL írta: Én régen,a Marshallomat,ha fülhallgatóval akartam használni,akkor kiszedtem a végcsöveket,és az Effekt-hurok kimenetbe dugtam a fejhallgatót! :))
Ezt ingaman írta: no akkor még egy ellenérv a multikkal szemben: mi történik, ha koncerten elromlik a delay, chorus, vagy tremolo pedálom? semmi, mert max azon a koncerten nem szól az effekt, de mi van ha multieffektben "romlik el"? akkor állsz a színpadon egy tiszta gitár hangszínnel és kész :(((
Ezt e@ke írta: Anno még én is használtam a Metal Master fedőnevű dist-et. Egész jól szólt. Kíváncsilennék a Behringer pedálokra? Tapasztalata van valakinek?
Ezt Tompika777 írta: Az Arion?Dehogy orosz!Made In Japan.Ha ideér,ami ugye sosem biztos,akkor elmondhatom,hogy olcsó volt.A 6db pedál adapterrel és összekötő kábellel együtt került 30 ezerbe.
Ezt Gorilla írta: BOSS DD20 Valaki meg tudna nekem mondani, hogy ezen a pedalon, hogy mukodik a sound on sound? Ezen is olyan mint a phrase recordesen, jogy lepek, elinditja a felvetelt, megint lepek, elkezdi ismetelgetni az addig felvett dolgokat? Van valakinek ezzel tapasztalata ?
Ezt _Aszpirin írta: Szóval sound-on-sound a DD-20-on:
Ehhez javasolt a Pedal Mode 3-at beállítani (lásd leírás).
További előkészületek: 1. Előbb beállítod a Sound-onsound közben a szólóhoz használni kívánt visszhangot (ha van ilyen) és lemented egy memóriahelyre (MemX) 2. Pedálon a mód-kapcsolót a "sound on sound"-ra állítod, az "Effect Level" potival beállítod a loop kívánt hangerejét (mást itt nem nagyon tudsz állítani) 3. A "select" gombbal kiválasztod a MemX-et (vagy extra lábkapocsolóval menet közben), majd a jobboldli pedállal visszaváltasz Manual-ra.
Naszóval ezt kell előre beállítani.
Aztán a használat: 1. lenyomod a bal pedált, elkezdi venni a loopolandót 2. ismét lenyomod a bal pedált, végetér a vételezés, és elkazdi játszani a loopot. 3. opcionálisan: ha rá akarsz még játszani a loopra, akkor a megfelelő időben lenyomod a bal pedált és nyomva tartod. Amit a lenbyomás ideje alatt játszottál, hozzákeveri, és loopolja 4. lenyomod a bal pedált, megáll a loop, és kezdődhet a dolog előlről az 1.-estől.
VAGY
4". lenyomod a jobb pedált, és elkezdel szólózni. Ekkor a loopot játssza, a háttérben, a szólójátékodat pedig a MemX-ben beállítottak szerint még visszhangosítja is. Eközben: a bal pedállal ezt a visszhangot ki/be kapcsolgathatod, a loop megy tovább. 5". lenyomod a jobb pedált, megáll a loop, visszavált manuálisra, és kezdődhet a dolog előlről az 1.-estől.
Ezt _Aszpirin írta: A pedal Mode 3 kell az alábbi viselkedéshez, ezt most nem vágom fejből, hogy kell beállítani (alapból nem ez van beállítva), de a manual közérthetően leírja. Amúgy is nagyon hasznos a manual :))
Ezt Gorilla-az írta: Koszonom a leirast!!!! Tudom, hogy hasznos a manual, csak meg nincs ilyen pedalom, es nem tudom eldonteni, hogy phrase recordert vegyek e, vagy DD20 at. Ha a DD20 ban meglevo funkcio eleg ahhoz a szintu rajatszashoz, ami nekem kell, akkor azt veszek, mert amugy is akartam egy DD6 ot, es akkor a DD20 megfelel DD6-Phrase recorder keverekenek.
Ezt _Aszpirin írta: Aham. Egy rendes phrase recorder (pl Boss PR-20) nyilván annyival jobb, hogy több loop-ot is előre fel lehet játszani, na meg sokkal több vételi idő áll rendelkezésre. Szóval ha ez kell, akkor sajna nem lesz elég a DD-20
A DD-20-ban csak 23 mp. (sztereó) vételi idő áll rendelkezésre, és a felvett loop-ot nem tudod eltárolni (kikapcsoltad: nincs már, legközelebb ismét fel kell játszd) de megvan az a szexepilje, hogy loop közben még tetszőlegesen visszhangosíthatod a szólót, ugyanazzal a pedállal, mellesleg pedig a DD-20 egy szvsz utolérhetetlenül jó digitális visszhangpedál...