a hifimre nem merem kirakni, ha ellövöm a B&W-ket drága lenne javíttatni:)))
az AKG K-66-osommal próbáltam, ez elvileg egy egészen használható nyitott fejhallgató, de amikor ezzel próbáltam, elsőre nem tetszett túlságosan, bár akkor azt sem tudtam, mi ez igazándiból...
azóta a Marshallon pihen a v-amp...
Király a V-Amp, sztem a legjobbak a Twin, Marshall, Soldano meg az Engl szimulációk. Meg a saját, Ultimate V-Ampja is jó. Ami nagyon szar, az a VOX hangzás. Hát abba még nem sikerült életet lehelnem...
Amúgy bírom, ennyi pinzér nincs jobb...az biztos, hogy a POD sem jobb annyival, amennyivel drágább.
próbálgatom itt ezt a V-Ampot, és habár összességében nagyon tetszik, de az én teljesen analóg cucchoz szokott fülemnek itt-ott egy kicsit plasztik a hangja. Mondjuk ilyen cuccok közt nincsen összehasonlítási alapom, szóval nem tudom, ez mennyire általános, de azért van néhány erősítőmodell, ami határozottan tetszik. Ilyen pl a tweed combo, ez szerintem egy egész jó clean/crunch, vagy a small combo, a mi nagyon komoly oldschool overdrive, a high-gain modellek közül a modern higain tetszik a leginkább, de lehet, hogy azért nem üt a többi, mert továbbra is csak a kis 20W/10" Marshallon próbáltam, de ha ma eljutok a próbateremig, megnézem a lénivel négszertizenkettőn is.
Ok,érdemes!Azért gondoltam,hogy esetleg érdekelhet,mert írtad a saját topikodban,hogy nem vagy az a tipikus jazzgitáros,mert alapvetően rockzenei gyökereid vannak.NA most ez a Skolnick 10 évig játszott thrash és egyéb metal zenéket,majd a jazz felé fordult,és készített két nagyon jó jazzlemezt,amin rockklasszikusokat interpretál jazztrióra. (dob,bőgő,gitár)
Goodbye To Romance és Transformation a két lemez címe.
Azt a sztorit én is hallottam.Biztos Stingnél sem csinálna rossz dolgokat,de oda nem is kell az,amit az Electric Bandben művel,ebben teljesen igazad van!Alex Skolnick jazz lemezeit ismered?
Ja nem sok esélyt adott a többi muzsikusnak. De pl annakidején elment a Sting meghallgatására is amikor gityóst kerestek és a Mike Landau került be. És tudom hogy nagyon rossz néven vette hogy nem őt választották be. Istenem ott mások voltak a szempontok
A Sztorit Eric Marienthal ( a Chick Corea El- Band szaxisa )mesélte most voltam vele egy EU turnén. Szóval 87-ben már Nem a Scott és nem is a Carlos Rios gitározott. A zenekar minden tagja ismerős révén beajánlva került a zenekarba, de mikor Scott kilépett, akkor meghallgatást tartottak. Frank azt megelőzően is nagy Chik fan volt. Betüre tudta fejből az összes Chick nótát. Mikor bement a meghallgatásra vicces volt hogy az összes profi zenész bogarászta a kottát, a Frank meg csak annyit kérdezett melyik nótát játszuk és már be is számolt rá és nyomta ezerrel.
HELP!
Ha én szeretnék venni egy Roger Mayer Octavia házat, szal csak a "kaszniját" akkor azt meg tudom oldani szerintetek? Magyarul létezik olyan hely ahol tudok ilyeneket venni?
Ahha,értem.Kíváncsi lennék,hogy milyen,mikor odakened neki. :)
A Gambale-s sztori pedig sztem sokunkat érdekelne,ha gondolod,oszd meg velünk. :)
Nekem tetszik egyébként Gambale-nak sok munkája (The Jaguar c. száma örök kedvencem,igazi "sztrádánautózós-napsütéses" jazz beütésű rockzene,Gary Hoey-val közös szerzemény) ,de sztem is Chick Corea mellett nyújtotta a legjobbat.Faterommal voltunk tavaly az Electric Band koncerten,és fantasztikus volt (ahogy az egész zenekar).
Igen ebben a példában kísérek illetve unissono játszom a témát a billel. Ez az a fajta chrunch ami finoman pengetve tiszta de ha odatépsz neki akkor rettenetes húzása van amolyan stratósan. Talán nem érvényesül annyira ezen a felvételen. Hát én más fülle hallgatom,
Egyébként köszi. Talán furcsa de Gambalenak a technikáját tanultam meg de a zenéjét annyira nem szeretem. Akkor szeretem nagyon amikor más projectekbe játszik, mint pl az electric band. Apropo van egy jó sztorim a Gambaléról hogyan került az electric bandba annakidején
Erről meg az jön le,hogy nem utálod sem Frank Gambale-t sem a Chick Corea Electric Bandet. :))) Persze jó értelemben véve.A szand is ezen tetszik leginkább.Ilyen kulturáltan agresszív vagy mifene.
Miki:
első mintád nagyon szép kráncs,etalon strato hang,tetszik jól!(Másrészt imádom az ilyen húzós jazzrockot,úgyhogy külön gratula!)
A többi is jól szól,bár van ami tetszik és van,ami kevésbé,de mind nagyon jó muzsika!Remélem sok koncerted lesz 2006-ban,mert szívesen megnéznélek élőben!
Csabi!!!! ez tényleg konkrét, jó tudni, hogy van ilyen is ebben a kis országban. Mesteri.
Ja szépek a filodendronok.:)
2005-12-27 09:30 |
#6538
Csabi megnéztem az oldalad és nagyon pofásnak tűnt az a 4X12-es láda! Egy V30-as jellegű hangszórós 4x12-es láda, ami passzolna a Marshall 6100-as fejemhez mennyibe kerülne? Tudnál nekem ajánlatot küldeni az attilahun2003@yahoo.de -re, hogy: mennyi idő lenne az elkészítés, mennyit kelle előlegbe fizetni, meg néhány paramétert? Köszi!
Patkó emlékszem amikor vettem a Silver Dragont egy AC30-on próbáltam ki és nagyon jól szólt!!! Iszonyat szép torzítást csinált, dögös rockk sound volt! Aztán otthon a VC30-al kipróbálva vakartam is a fejem, hogy hoppá most akkor mi van, valami nem úgy szól! :)
Ez végül szintén a Cyber deluxe digitális combónak az egyik torzitója. Nem túlságosan erős de nagyon szép meleg bársonyos hang, amit egy Seimour Duncan JB modellel hajtottam meg
A saját lemezemről (hey Kids!) a pluto című nótából
Ez a Vasvári Pál lemezéről amin a Paco Sery dobol, a solot egy Cyber deluxe (olcsó) kis combóval vettem fel. Nagyon jó kompresszora vot és állati jó volt a tiszta hangja
Ez egy tiszta vonalhang egy másik digitális cuccból
Ez meg az uccsó nóta,amit felteszek most.Ezen kívül még egy van,csak az elég nagy,meg ezekhez képest talán annyi újdonság van benne,hogy a szólószand a Jacksonba applikált Gibson Classic"57 szedővel van feljátszva,a tiszta részek meg egy "78-as Gibsonnal.Majd talán holnap azt is felteszem.Ezek a készülő lemezünk nótavázlatai egyébként.
És még tényleg nem álltam neki komolyabban kísérletezgetni,csak gyorsan felrántottam a ritmussávokat.
Ebben a régi cuccal megy a ritmus,és az újjal a szóló.Érdemes a szólószandra figyelni,nyaki single coil pikappal csináltam.Annak a hangkaraktere tetszik nagyon,főleg a szóló elején a gyors futamnál.(A tappinghez már kevés benne a kraft,befullad jól.)
A szám egy Cardigans feldolgozás. Az eredetiről kiszűrtem az énekhangot (kicsit a furulya is jött vele) és azt tettem rá arra amit csináltam. Egyébként itt az alapja: ####. Retro ultragáz, időszámításunk előtt 2000-ből.
Az a durva,hogy vannak stúdióban készült cuccok,amik ennél sokkal rosszabbul szólnak.Én a sajátommal kapcsolatban úgy érzem,hogy az adott cuccból sikerült elég jó dolgot kihozni,aki eddig hallotta,az nem mondta,hogy katasztrofálisan szól.Nyilván hallatszik,hogy nem stúdió,de nem is olyan célt szolgál.
Sztem manapság már teljesen felesleges demót stúdióban felvenni,úgysincs rá annyi pénz,hogy rendesen szóljon,otthon meg el lehet vele bíbelődni,és a végeredmény jobb lesz,mint egy 1-2 nap alatt keveréssel együtt összecsapott stúdióanyag.50.000-ből vettük fel az első négyszámos demónkat,és az sokkal szarabbul szól,mint az alább beszúrt házi felvétel.
A 1616M valóban új távlatokat nyit majd.Ahhoz jön még egy csöves basszuselőfok a basszusfelvételekhez és a már említett gitárcucc,azzal majd igazán jól fel tudjuk venni a nótákat.
Hát a 1616 egy megváltás lesz neked ha tudod majd használni. Ezt a felvételt meg el kell tenni emlékbe. Nekem is van jópár ilyenem a PentiumI+SB128 hangkártya időszakomból. Ez pl. az egyik kedvencem: ####. Förtelmesen szól a gitár meg az egész, a trackeres dob ráadásul elég fapados, de néha jó visszahallgatni . Akkoriban meg voltam győződve róla, hogy jól szól.
Viszont a multival nem sikerült arcbamászó szandot kikeverni,előfokkal meg igen (mondjuk az új előfokkal még nem álltam neki komolyabb felvételnek,csak egy dal alatt cseréltem ki a ritmusgityókat).
Ezen a felvételen a gitár egy Jackson Fusion SX 92-es Professional szériás superstrat hátul DiMarzio Megadrive-val (ritmusgitár),a szólók pedig egy 93-as Dean ML-el lettek felvéve.A cucc egy vonalba kötött ENGL 620 csöves preamp volt effektloopon egy Rocktron Chameleonnal összekötve.Hangkártya továbbra is alaplapra integrált,mic in bemeneten.
Élőben lehet hogy jó, de én felvételkészítéshez írtam minden hozzászólásomat. Házi demót nehézkes lenne szerintem készíteni vele. Ha gondolod, megcáfolhatsz, jöhet a hangminta.
Az arcbamászó sound nem csak a multitól függ. A felvételben elég sokminden befolyásolja a gitárhang dinamikusságát. De ez már nem ebbe a topicba tartozik, azt hiszem.
Igen,ezért mondtam,hogy nincs meg a megfelelő eszközpark.Két mikrofonos felvétel lenne minimum az ideális,egy SM57 és egy MD421,de ezek önmagukban is egy vagyonba kerülnek.Szomszédokkal szerencsém van :D
Ezzel teljes mértékben egyetértek!Nekünk is anno gitársuliban volt 3-4 effektismeret óra,ahol elmondták,hogy melyik effekt konkrétan milyen hatást fejt ki a hangra,mit mi után érdemes kötni,ilyesmiket.
Hát ha a ládáról akarod felvenni a hangot, akkor oda elég jó miksik is kellenek, meg ki is kell hajtani a cuccot. Szóval fenntartom, hogy nem lennék a szomszédod.
Mindjárt teszek fel hangmintát,amit anno GT6-tal csináltam.Majd hallgasd meg,nekem nem igazán tetszik a végeredmény,mert sztem nem elég "arcbamászó" a ritmusgitár,viszont a tiszta és a szólóhangzás viszonylag szépre sikerült.
Egyébként én gt6-ból torzítót nemigen használtam,sokkal inkább az erősítőmodelleket hajtottam ki.
Ja ezzel egyetértek, már csak azért is mert ha sz*r a sound akkor nincs stenk, ha nincs stenk akkor nem megy a játék, akkor meg minek az egész. Egy jó sound a fellegekbe repít és olyan dolgok jutnak róla eszembe amik egyéb körülmények közt sosem. Ezért tudni kell hogy mitől szól jól ha boldogok akarunk lenni a szinpadon
Ja,de nem is használom minden nélkül.Elég sok profi VST plugint használok utómunkálatra (bár eddig csak egy szutyok alaplapi hangkártyán kevertem),és két ünnep közt meglesz az EMU 1616 mastering grade DAW-om,újabb király pluginekkel,amivel csodát lehet tenni.Egyrészt a laptopon nincs vonalbemenet,csak mic in,ami elég gáz házi felvételek szempontjából,másrészt az az ENGL hangminta,ami korábban fent volt,mindenféle beállítás nélkül készült azzal a céllal,hogy felmérjem,mire képes az előfok frekvenciakompenzált (ha úgy tetszik ládaszimulált) vonalkimenete.Mindjárt lesz fent hangminta,amit ENGL-lel csináltam,meg régebbi GT6-os is.Ott majd meg lehet állapítani,hogy jól szól-e vagy sem.Élőben meg nyilván nem vonalkimenetet használok,hanem végfok+láda.Igazából a ládára kötött hangot szeretném felvenni majd itthon,de még nincs meg hozzá a megfelelő eszközpark.
A jobb oldali hang az POD + egy 10 sávos EQ. Szerintem az XT-vel érték el azt a szintet amúgy, ami már használható modellezésre. Ha lesz egy kis időm, megpróbálom a korggal is megcsinálni. Egyébkéknt szerintem az effektek tényleges ismerete és kezelés egy jó gitáros tudásához ugyanolyan fontos mint a hangszeres tudás. Ez technikai sportág. Egy autóversenyzőnek is meg kell tudnia mondani a szerelőjének, hogy mit akar a kocsival, mi legyen máshogy, egy gitárosnak is tudnia kéne ezt.
bluevoodoo, nem akarok belemászni a lelkedbe, mert jól szól az ENGL, de úgy szól, ahogy annak vonalból kell. Vagyis házi stúdiózásra vonalból felvéve minden nélkül elég használhatatlan hangot ad. Élőben viszont elég stabil hangzása lehet, ha van hozzá egy rendes fej-ládád nem lennék a szomszédod.
Egyértelmű, ez stílufüggő is persze. 1x 1 növendékem behozta a suliba a régi 40 éves VOX AC-30 comboját ami szépen felvolt újítva. Játszottam rajta, és megmelengette a szívem....
Ebben teljesen egyetértek,nem vagyok híve a vonalgitározásnak,bár kétségtelen,hogy egy profi rackes hangfalszimulátorral már egész jó eredményt lehet elérni,de a PA cuccot nem arra találták ki,hogy zúzzon,hiszen akkor olyan tartományok nem jönnének át,amik pl. éneknél fontosak eléggé.
Viszont akkor ha mikrofonnal küldik ki a gitárhangot a PA-ra (mert ugye nagyobb színpadokon így megy),akkor nem kellene ugyanennek a jelenségnek előfordulni?
ha a 6465hozzásuólásban szereplőhangzást ebből a ketyeréből hoztad ki, akkor bekussolok és gratulálok
de nem hiszem hogy ezt egy gyalulatlan szinpadi deszkához szokot átlag rokker gyerek is ki tudja szedni belőle
Ja és AC30+Fender strattal Nevermore hangzás (ami az elején a kiindulópont volt) elég döcögős lenne , viszont gondolom amit te játszol, ahhoz nem igazán van jobb párosítás.
Ez nagyon érdekes mert én pont a tiszta hangjait nem használtam egyáltalán, csak a torzitóit...))) Egy twin reverb elé kötve csodákat értem el vele még hi gain esetében is. ( Bár így csak külföldön játszom, amikor nincs lehetőségem a saját cuccomat elvinni) de ezzel már játszottam 3500-4000 embernek sőt egy lemezt is felvettem így a Bill Evans-szal lengyelországban, de az idén is így turnéztam az Eric marienthalal
Jaja,nem is vettem tukmálásnak.Nyilván tiszteletben tartom a véleményedet,te mint profi zenész nyilván jobban be tudod állítgatni a cuccot,mint én.(Mondjuk én a GT6-tal kapcsban pont arra jutottam,hogy tiszta hangzásra nagyon tuti,de igazán jó,húsos higain hangot nem lehet belőle kihozni)
Itt jön az,h nem mind1,mire használja az ember fialánya a cuccot.
Én ezért emeltem ki, hogy felvételkészítésről beszéltem, nem élő hangzásról. Egy több százezres "etalon" cucc persze hogy jobban szól, mint a modellezett töredékárú változata. Más kérdés, hogy az az etalon hangzás mindenkinek bejön-e.
De mondok még valamit: Szerintem ha vennénk egy Mesa Triaxis csöves előfokot ami újonnan 600e ft fölött van, és azt dugnánk akár hangfalszimulátorra és úgy menne a PA-be az is műanyagul szólna. Egyszerüen azért merre nem arra találták ki. Még akkor sem ha azt állítják. Gondold csak el hogy milyen az eq-ja egy kontroll ládának tweeterrel és milyen egy gitárládának. Előfok esetén a kontrolládán fogod visszahallgatni magad míg a gitárládán a gitárra legjellemzőbb freqin. Szóval PA-n csak az akusztikus modellek szólnak jól, de a torzitós vagy akármilyen elektromos gitársound az bizony gitárládán mert azt arra találták ki
Nekem is volt GT6-om,a létező összes illesztési módszert kipróbáltam (egy 50W-os,2x12"-es fullcsöves Crate kombóval használtam),és sehogy sem tetszett,két évig próbáltam kihozni belőle azt a hangzást,amit keresek,és nem is szólt rosszul,de nem volt az igazi.Mindig volt egy kis hiányérzetem.Most meg minden effekt nélkül bedugom a gitárt az ENGLbe,és úgy szól,ahogy mindig is akartam.
nálam csak cimboráké volt hogy szedjem ki a zajt belőle színpadi használaton. sokáiog nálam volt, sok multit prütykölrem már de ez egyre szarabb lett.persze nem vagyok hangmérnök, de van egy elég jó cuccom etalon gyanánt, ez baszottul kilógott belőle
Nekem az a tapasztalatom az ilyen előfokos digitális szimulációs cuccokkal (mint amilyen nekem is van GT-6)hogy akkor szólnak jól élőben ha egy dögös csöves cuccra van rádugva. Akkor minden torzitója dögösen szól. Illetve a másik eset ha a cég olyan cuccal áll elő hogy az előfokhoz modellezi a végfokot is és akkor jó esély van arra hogy baró végeredményt kapunk lásd a legtöbb Line 6 vagy a Fender Cyber. Ezeket azért írom példának mert magam is használtam és használom őket
Hát okosan használva nem igazán zajosak ezek az eszközök. Pl. az XT Live bemeneti illesztése nem valami elsőrangú, de mivel digitálisan lehet reampingolni vele, meg lehet oldani a gitár felvételét egy komolyabb hangkártyával, az effektet meg csak digitálisan elérni belőle.
egyébként én végig házi felvételek készítése témához írtam a fórumban, mert az elején a Korgot is a Nevermore hang házi felvételi kikeverésére írtam. Élő gitár esetén viszont a korlátoltabb lehetőségek miatt tényleg a dinamika rovására mehet már akár egy rosszabb illesztésű digitális kütyü. De ez nem azt jelenti, hogy nem lehet alkalmazni őket, csak tudni kell mit mikor és mire. Na zajongok kicsit a zajos izécsomómmal.
Hybrid gain?Úgy érted,hogy van benne egy analóg torzító áramkör,ami a digitális résszel dolgozik össze?
Nekem még az AX1500G is műanyag,hallom 3 éve szólni minden gitárórán és a gitártanárom koncertjein (vonalból használja keverőbe kötve),és nagyon műanyag szand.