esküszöm hamarabb lennék búzi, mint hogy 1500 dollárért vegyek egy overdrive pedált valaha is.
Én szerintem, ha lottómilliárdos lennék, akkor is a medencében puffognék bebaszva, hogy mi a faszért ilyen magas a villanyszámla állandóan, tuti a cseléd égve hagyta a villanyt a spájzban MEGINT.
Nah, végigolvastam. Hangból akkor jól tippeltem, hogy párhuzamos torzító kör van benne, mint a manapság népszerű bass pedálokban ( csak azokban jellemzően cmos ), mert az alja megmaradt konkrétnak mindig. Az is feltűnt, hogy nagyobb a headroomja, de annyir anem értek a félvezetőkhöz, hogy ott mivel érik el, de akkor azzal a fura asszmmetrikus táppal.
Ja meg kb nem tudod úgy beálítani a potikat, hogy értékelhetetlenül szarul szóljon. Szóval okos dizájn, nekem tetszik.
Ez a darab, ami nalam van, nem igazan egy Klon masolat. Van itthon Soufood es Archer (hala Khalim-nak), azokhoz hasonlitva inkabb valami jo eros overdrive, mint mondjuk mint a Blues Drive a Boss-tol, (bar annak azert mas hangja van) .
Múlt héten játszottam egy eredetin. Asse' tudtam mi ez, randa doboz, 3 gomb, stratoval egy '64-es DeLuxe-ba, tök jó hang volt, jobb mint egy szokvány ts9, sőt a kettő egyszerre volt a legjobb, ez megboostolva egy ts9-el. Rágugliztam aztán mondtam, hogy miafasz :D
A Klon Centaur-ról is csináltak az ElectroSmash-on analízist. Akit érdekelnek a technikai részletek, annak feltétlen érdemes elolvasnia. Az az állítás, hogy "csak egy booster" (még ha a "csak" szó idézőjelben szerepel is) elég félrevezető. Bizonyos értelemben minden torzító "csak" egy booster. A Klon-ban elég összetett dolgok történnek ahhoz képest, hogy "csak" egy booster (illetve "csak" egy overdrive), sokkal összetettebb, mint a legtöbb torzító áramkör. Hogy ez mennyire volt tudatos és aprólékos tervezés eredménye és mennyire szerencse... Erről lehet vitatkozni, csak nem érdemes. Egyébként érdekes módon nem szeretem a hangját se a Klon-nak, se a TS9-nek abban a zenében, amit és ahogy én csinálok.
ok, megkerdezem az effektkeszito mesteremet (EWR), hogy mit tegyunk meg bele.
Egyebkent is lesz hozza egy utam, mert az altala keszitett Clone Kentaur Klon kontaktos lett, es ugy nezem, hogy ott valamit esetleg belül at kellene szervezni, hogy ez ne forduljon elo tobbet. DE CSAK IS AKKOR, HA A HANGJAT NEM ERINTI!!!! Mert ez az effekt annyira kiba. jo, de annyira!!!! Majd megkerdezem, hogy ez pontosan micsoda, mert szerintem van benne meg valami okossag, mert ugye Klon is "csak" egy booster .
Persze a lanc elejen van egy TS-9 ( nyilvan ) es egy Xotic boost a vegen. Na ez trukkosebb, mert ez gyakorlatilag nem emel, csak szinez es folyamatosan be van is kapcsolva. Mindenkinek tudom ajanlani, hatarozottan függöseget alakit ki, persze jo ertelemben
Én csak humbis gitárokat használok. A saját wah-mra raktam pár modot:
1) Először megcsináltam true bypass-ra, aztán mivel kellett egy buffer, és ez úgyis az első effekt volt a láncban, így a kiszedett gyári buffer rész helyett egy Cornish buffert tettem bele. Az eredeti buffert én mindenképp kivenném.
2) Építettem bele egy Q potit
3) Tettem bele egy booster-t is. Elvileg lehet egy-két paramétert úgy változtatni, hogy maga a wah is boost-oljon, de annak a hangja nálam nem jött be annyira.
A sima Dunlop Cry Baby-m, a Les Paul-al nem dolgozik olyan jol egyutt. Nem tudom pontosan leirni, hogy mi a gond. Ugyanez az effekt a stratoval teljesen jo. De LP-vel mintha tul nagyot "vagna", eltünik a hang, ahelyett, hogy "wakka-csaka". Ti talalkozttatok hasonlo dologgal? Ha igen, akkor hogyan/mivel orvosoltatok?
Én tudom, hogy az a 3 gomb hol szokott állni próbán, aztán bulin meg úgyse úgy jó és akkor rángathatnám le a kutyaólat, miközben így csak odanyúlok, ahova kell, ráadásul ingyen.
Szóval van egy talp, amit vagy belepattintasz a Rockboard boardba, vagy arra ragasztod fel a tépőzárat. Az effektet pedig egy műanyag-kutyaól, vagy -akvárium védi.
Korábban kérdeztem itt, hogy nincs-e valami jó, profi megoldás arra, hogy az effekt táskában ne állítódjanak el mindig az effektjeim. Kaptam is néhány kreatív ötletet , de úgy tűnik, hogy lesz igazi megoldás!
A Warwick most mutatta be a NAMM-on a quick mount és a pedalsave rendszerét. Mindjárt mutatok egy képet, én is csak a Gitarre und Bass magazin mellékletében láttam. Írtam is a Warwick-nak, hogy na mi van, hol kapható. Jött a válsz kb. 20 perc múlva, Hans-Peter Wilfer-től, a Warwick és a Framus igazgatójától. ( Valszeg egy egyen-emailt kaptam, de akkor is . Ha valakit érdekel, szívesen ide másolom. Németül, elég lazán fogalmazva írja le, hogy mi a helyzet.)
Egyelőre még nem lehet kapni, jelenleg októberre készítik elő a gyártást/forgalmazást.
Gondoltam elmesélem, lehet, hogy nem vagyok azzal egyedül, hogy szeretném mondjuk az Archer-t picit jobban védeni. Van aki, a tépőzárat utálja a pedáljain stb.
Hölgyeim és uraim, t.c. electronic Sentry zajzárat használ-e itt valaki? A tapasztalataira lennék kíváncsi azzal kapcsolatban, hogy zabálja-e a sustaint, illetve tisztára kapcsoláskor mi marad a cleanből? Köszönöm.
Ekezet nelkul irok, bocsesz. A felhasznalt pasztatol fugg. Altalaban magas olvadas pontut hasznalnak a cegek, mi speciel loctite GC10-el dolgozunk, ez ilyen ipari standardnak minosul. Tapasztalataim alapjan kb 350 fokot tudnia kell az allomasnak, ehhez a tipusu pasztahoz. Ha meg aktualis holnap megnezem hagy W-os a motyo. Vigyazz ha melegited a panelt, eloszeretettel meg eg, ha sokaig melengeted, ra kell erezni. Legyen rajta fujas szabalyozo is, ha 0603-as alkatreszt melegitesz, konnyen elfujja az eszkoz. Kinai szarok is jok erre a celra, de ott a 350 fok az nem 350 hanem kevesebb, meg a kompresszor be szokott szarni benne eleg hamar. Probald meg arban a kozepmezonyt beloni. Jaaa es ha panelra szerelt a jack, kapcsolo, akkor ovatosan a melegitessel, az a szar muanyag pillanatok alatt olvad.
A neten ezt írják róla:
"I was gonna say that it was DSP-based notch-filtering. "
A többi hozzászólásból az látszik körvonalazódni, hogy ez egy aktívan (DSP) vezérelt sávzáró szűrő, ami mintát vesz a 220-ból, aztán ezzel barkácsol valamit.
A single zaja tényleg döntően az 50Hz. (igaz, vannak felharmónikusok, ez kissé bonyolítja a dolgot)
Azt ki lehet szűrni sávzáró szűrővel, mert az E6-os húr alaphangja alatt van.
Basszusgitárnál viszont benn van a hasznos sávban.
Szerintem nem jó ötlet szűrőkkel kibarkácsolni frekiket a hasznos sávból. Az 50Hz oké, de sokszor a 100Hz is befigyel az egyenirányítás miatt. Azt már nem piszkálnám.
Nekem eddig mindig megfeleltek a zajzár elven működő cuccok, azok nem kell hogy beleszóljanak a hangképbe, csak a lecsengés módosul, de reszelésnél olyan meg nem is kell. Ha meg igen, akkor azért páran megoldották már, hogy elfogadható legyen a lecsengés. Játék közben meg úgyis el van nyomva a zaj.
Sziasztok!
Az Electro-Harmonix Hum Debugger pedállal kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Hogy szűri meg a zajt? Azt írják hogy nem hagyományos zajzár, hanem hogy valóban kiszűri a nemkívánt zajokat.
Pl single coil zajt
Beleszólhat a hangképbe a megszűrt jel? Tervezem hogy kipróbálom majd de gondoltam előtte érdeklődöm hátha valakinek van vagy próbálta és megosztja tapasztalatait érdemes-e foglalkozni ezzel? Üdv
Milyen patch kábelt javasolnátok, TC sztereo pedálok (pl.Flashback2 és Hall of fame2) közé? Mindenképpen 90fokos jackes megoldáson agyalok, de elég kicsi a hely a csatlakozók között sajnos. Valami középút megoldásra gondolok, a 400ftos színes patch kábel és a Mogami kábelből forrasztott méregdrága között. Esetleg valakinek ötlet, vagy konkrét tapasztalat?
kapcsolások meg nagyrészt innen-onnan összelopva:
- eleje: fetzer valve
- feedback mixer: thomas henry vc crossfader x2, expo gainnel a lineáris helyett
- feedback lpf: lm13700 appnote vcf meg egy egyszerű expo konverter
- rugó hajtás: opamp+komplementer pár (esp spring reverb)
- rizsszem izzós rugóhajtás kompresszor ötlet ugyaninnen (nagyon jó és jól is néz ki ahogy villog)
- rugó: TAD 8AB2... (a rugót tartó felfüggesztett alu szerelvény is külön dróttal leföldelve, különben néha sercegett, ahogy mozgott, gondolom a felfüggesztő rugók nem mindig vezettek. meg a csatlakozók helyett fixen bedrótozva, a kaszni meg külön földelve)
- rugó recovery: jfet+opamp - vc rezonátor (meg valamennyire az egész ötlet): tellun neural agonizer - rugó panner + dry-wet mixer: 6 vactrolos dupla crossfader (hajtás: diffpár a diffpár egyik ágában)
A nyolcvanasok végén, kilencvenes évek elején a metálban nagyon népszerű volt ez a scoopolt gitárhang, jó alaposan kivágva a közepeket.
Nem hangzott rosszul magában, de iszonyatosan könnyen eltűnt más hangszerek mellett, csak egy értelmezhetetlen kása maradt belőle zenekarban.
Pedig biztosan láttál már diszkóst, keverőpultost, ahol a 10 sávos EQ burkolója egy nagy U -betűre hasonlít.
Feltolja a mélyeket meg magasakat, hadd dübizzen, csörömpöljön.
Egy vastag gitárakkord elég felharmonikust tartalmaz, főleg ha előbb jól megzizizik valami effekttel.
Abból ha a közép hiányzik, nem lesz herélt :)
Gondoltam hogy a sok szakkifejezés csak össze fog zavarni :)
A scoop eddigi ismereteim szerint ( az angol kifejezésből is következik - teknő, vájat, mélyedés) egy olyan potméter, amivel egy
fix frekvenciájú - általában közép tartományra méretezett - szűrőt lehet beiktatni illetve szabályozni. Lukszűrő. Azaz az átviteli sávban egy lukat eredményez ha feltekered.
Magyarul kiveszi a közép tartományt.
Ezzel relatíve a mély meg a magas tartomány "erősödik". Azért idézőjelben, mert ugyan nem erősödik, de az alja meg a teteje jobban érvényesül.
Magyarán dögösebbnek hallod, ha kicsit mellé a hangerőn is tekersz.
Ennek pont a fordítottja a presence (jelenjét) poti. Az meg egy közép-magas tartományt emel ki egy bizonyos tartományban.
Hogy a Te kütyüdben a frekvenciáját is lehet-e szabályozni annak a lukszűrőnek, nem tudom. Mert olyan is létezik.
De az meg már a parametrikus ekvalizátor egy fajtája lenne.
Google a barátom, de csak épületvillamosság szerelő vagyok :)
Elmagyarázná valaki, hogy mit csinál, csak mint felhasználónak.
Azt értem, hogy a gomb forgatásával más frekvenciatartományt vág. A többi részét nem értem csak.
Belemehetünk szemantikai fejtegetésekbe, mert látom a vesszőparipád.
A pontos kijelentés az volt, hogy hallott-e sávszűrőről. Ez egy kérdés, a végén a kérdőjel ezt jelzi. Ha a válasza igen, akkor egy egyszerű agyi folyamattal felidézheti, hogy ott van olyan, hogy jósági tényező, és a frekvencia alatt pedig a középfrekvenciát szokás érteni. Mintahogy a sávzáró szűrőnél is. Nyugodtan kérdezz rá, ha nem értesz valamit, igyekszem segíteni, amennyire tudok.
Kedves Mindenki!
Úgy tűnik, valakinek szúrja a szemét az oldal...
Röviden a lényeg, hogy ennek következtében a szerver sikerült úgy leterhelnie, hogy bő fél napra kifejüdt az oldalunk és minden egyéb hozzá kapcsolódó oldal.
Számítástechnikából beírhat magának egy 5-öst, de ma reggeltől újra üzemel a HANGMESTER.HU.
Kedves Barna és fórumtársak, ezek szerint félreértettük kicsit egymást, bocsánat. Köszönet a Hangmesternek a segítségért. Én sem fogadhatok el semmilyen adományt, az a pár CD ajándék nektek. Éljen a rock.
Örömmel segítünk, hogy a lemezed átvehető legyen a HANGMESTER.HU Hangszerboltban, de ahogy írásban is jeleztem Neked korábban, NEM FOGADUNK EL SEMMILYEN ADOMÁNYT FÓRUM MŰKÖDÉSSEL KAPCSOLATBAN..!
Sajnálom, hogy ezt így kiírtad, s tudom, hogy a jószándék vezetett, de direkt kihangsúlyoztam korábban írásban is Neked, hogy NE támogasson minket senki, aki pénzt szeretne nálunk hagyni, az vagy vásároljon, vagy a dobozban a zenekarotok számára gyűjtünk adományt.
Remélem, ezt most sikerült tisztázni és remélem sokan ötülnek majd a lemeznek!
Jó zenélést mindenkinek!
Kiss Barna, ügyvezető
HANGMESTER-Online Kft.
HANGMESTER.HU Hangszerbolt: 1088 Budapest, Baross u. 77.
Telefon: +36-20-323-0641
E-mail: hangmester@hangmester.hu
Ajándék!
Kedves fórumtársak, elnézést a szemetelésért, de: csak olyan topicba teszem, ahol nem off a használt márkák, gyártók vagy előadók miatt. Megegyeztünk Barnával, a fórumfőnökkel, hogy mivel nincs más magyarországi terjesztője, nemrég Pozsonyban megjelent szerzői albumom, a Mordent Project CD a Baross77 boltban ingyenesen átvehető lesz - ez az én ajándékom a fórumtársaknak. Egyúttal kérem minden kedves hallgatómat, aki visz a CD-ből, hogy a helyszínen szimbolikus pár forinttal járuljon hozzá a fórum működésének költségeihez. Szöveges videók a YT-on. Barátsággal: Ardamica Zorán
Ár István épített drive+boostja is szól az albumon.
Igazad lehet, a silabusz is írja, hogy a pedál több dolog szinergiájának eredménye. Engem a tiszta hangok sustain-ja lepett meg, azt milyen kütyüvel lehet elérni, kompresszorral? Bevallom sok mindent kipróbáltam, de azt soha életemben nem használtam...
Én teljesen outsider vagyok, max a Stratomat tudnám körberajzolni. A pedál új fejlesztés, nem régen dobták piacra. Ezért az vicces, hogy a gyártónál tőlünk 150 km-re többe kerül euróban, mint az USA-ban dollárban. Biztos jó visszfuvarja van a hajónak, ingyen kiviszi
Sziasztok mesterek. A déli szomszédban készült egy igen jópofa kis pedál. Számomra igen szimpatikus, csak sztem kicsit túlárazott - bár ugye ez szubjektív. Valaki tudna ilyet klónozni?
ez
Ez a Banzai hihetetlen... rendeltem 10 dolgot tőlük, hármat kihagytak, a maradék kettő más volt...
Jött egy másik csomag is, abban az IC volt használt és döglött...
Áramkört tesztelni meg fejleszteni pont szarabb sztem, mert furatgalvanizált nyákból kiforrasztgatni szopás. Egyébként én is sokat rendelek már ilyen nyákokat, sokkal kezelhetőbb, mint magamnak maratni. De csak kiforrott kész dizájnokhoz. Legalábbis nekem.
Nekem amiket ez előtt csináltam azokhoz kettő veroboard kellett (egy frontpanel a potiknak de 5U-hoz nem elég egy darab és maga az áramkör) amiket helyben vettem 2000ft körül, hogy támogassam a helyi alkatrész boltot. (alkatrészt még mindig tőlük veszek)
Ehhez képest plusz 1000-1500 forintot simán megér nekem a sokkal könnyebb és gyorsabb forraszthatóság és a jobb dokumentációnak köszönhetően (kapcsolási rajz "jelzései" megfelelnek a nyák jelzéseinek stb.) könnyebb moddolhatóság. Ha elrontom (ami veronál is előfordul) hamarabb javítom ki a hibát. Az igaz, hogy 10 darab elég sok (bár lehet 5 is amúgy) de eddig csak olyanokat rendeltem amikből úgy is többet építek előbb utóbb (VCOk, ilyen utility modul rakás opamp áramkörrel amikből 2-3 különböző modult ki lehet hozni némi ellenállás érték variációval meg hasonlók)
Ha már itt tartunk a nyák is olyan olcsó már, hogy én innentől nem, hogy nem maratok nyákot többet de sávos nyákot se fogok használni 10-15 alkatrésznél bonyolultabb dolgokhoz.
Múltkor láttam olyan akciót, hogy 10db 10cmx10cm PCB 2$ meg olyan 5-7$ a szállítás. Annyi a tré, hogy ugyanabból a dizájnból lehet csak a 10 nyák meg akción kívül már kemény 5$.
Köszi. Nem marta. Fúró + mini "dremel" (ami Parkside) és tűreszelők. Ja, és most látom, hogy nem látszik, hogy mi. Eredetileg az "Anger Drive" helyett HM-2 volt, tehát ez egy BOSS HM-2 klón, kicsit módosítva. De a névből így meg kiderült, gondolom, hogy kié lesz.