Ez ok, gitárszintik is elég jól tudnak szólni, csak éppen nem gitárhangjuk van. Amikről beszéltem, nem viszi át a MIDI jel, ennyi.
Másfelől meg egy VG8 árából lehet venni akár egy Gibsont, aztán át lehet hangolni...
"Valami olyan kellene ami az összes húrt áthangolja (le-fel, az mindegy), tehát a gityóból kijövő hangok, mondjuk egy standard hangolásnál ugye EADGHE, és azt szeretném pl. hogy DGCFAD legyen tehát nem csak egy hang!"
Nem akartam hozzászolni, mert van olyan fórum tag is aki elég sértődékeny, de én nem értem ezt a dolgot. Miért jó, ha van két gitárom, amiből az egyik fél vagy egy egész hanggal feljebb vagy lejjebb van hangolva? Van egy sejtésem, - talán arról van szó, hogy csak egy bizonyos (általában első) fekvésben játszanak sokan, és ha történetesen nem ebben a megszokott fekvésben van egy nóta, akkor gáz van. Ha egy koncerten 10 másféle hangfekvésben éneklő vendég énekes van, akkor 10 gitárra lenne szükségünk, hogy akárcsak kisérni tudjuk? A szólóról nem is beszélve!?! Ha más oka van, akkor elnézéseteket kérem, biztosan én vagyok tudatlan a témában. Rendszeres (néha fárasztó) gyakorlással bármelyik fekvésben otthonosan tudtok mozogni (játszani)
akik ismernek innen azok tudják nemv agoyke gy nagy modellezős párti valaki... de érdemes egy GK2-őt meghallgatni egy vg8-al... bitang jól tud szólni...
MIDI átvisz egy hangerőkódot meg egy hangmagasság kódot. Ennyi. A többi infó elvész. Az összes pengetési sajátosság, a gitár összes sajátossága. Gyakorlatilag a lényeg
hát azért megnézném, hogy MIDI jellel hogy viszi át a játékbeli sajátosságokat, pick slide-ot, üveghangokat, stb. Sztem a gitár tipikusan az a hangszer, amit nem lehet szintetizálni. Egy hangot ezerféleképpen meg lehet peníteni...
fizikailag lehetetlen.
Még ha meg is tudnák oldani, hogy külön külön kezeljen minden hangot, az összes harmonikust is, és tegyük fel tökéletes lennének az átalakítások, és a jelfeldolgozás se vinne be semmi fázistolást, stb a jelbe, akkor is az lenne. Vannak frekvenciakomponensek, amik hangmagasságtól függnek, azzal változnak, meg vannak, amik állandóak, mint a beszédhangban is. Ez a tökéletes pitch shifter ezeket is eltolná, így nem lenne olyan a gitárhang még ideális esetben sem. Szórakoztunk olyan Eventide effekttel, ami beszéd esetében már tudja ezt kezelni, de az ilyen nemtom hány milla.
Hát hogy én fél hang miatt nem tartanék két gitárt, az biztos. Fél hang az nem olyan nagy, hogy egyiket vagy másikat ne lehessen eljátszani. Meg akkor az egész zenekar cseréli a hangszerét? mert azt, hogy valakinek van egy e-re meg egy h-ra hangolt cucca pl, az ok. de fél hang...
Ja...csak azért, mert te ajánlottad a D-tunert, én meg úgy értelmeztem, hogy teljesen D-re akar hangolni.
Láttam olyan "billenőizéset" is, az csak drop-D-t tud.
Mondom, nem találkoztam még pitch shifterrel, csak beszúrtam a linket, hátha az segít. Annak ellenére, hogy tanultam angolt, számomra nem derül ki a használati utasításból, hogy lehet-e simán kvintelni vele, hogy pl.E+H helyett D+A szóljon.
Most jobb híján egy hangolásban játszom, de vannak témák amik így szólalnak meg jobban mások meg úgy... De ha nem találok megoldást marad így, vagy még egy gityó... Próbán nem gáz, de koncerten ide oda hangolgatni az egy kicsit problémás legalábbis nekem...Azért köszi!
A pitch shiftert felejtsd el erre, mű hangja lesz nagyon tőle, másrészt ami nem olyan roland pikappal működik, az csak tiszta hangokkal tud mit kezdeni (tehát egy húrral), akkordoknál megzavarodik.
Feltétlen muszáj külön hangolásban játszani? miért nem hangoltok minden számot egyre, aztán hajrá. Amúgy meg fixes gitárral, jó húrválasztással meg egy kis hangolási gyakorlattal fél perc alatt áthangolható.
"The pitch of the output sound can be
shifted up or down a maximum of two
octaves.
* This can be used both for single notes and
chords.
1.
After making the necessary connections
(page 11), press the pedal switch
to turn the effect on (the CHECK indicator
should be lit).
2.
Rotate the PITCH switch to select the
desired degree of pitch shift.
3.
Rotate the BALANCE knob to adjust
the balance between the effect and
direct sounds."
Tehát ezze a pedállal megoldható, ha teljesen letekered az eredeti hang szintjét, csak a shifteltet fogod hallani.
Csak vigyázni kell, mert itt aztán hangnemeket kell egyeztetni, különben borzasztóan fog szólni.
Ilyen pedált nem láttam még, csak Harmonizert, ami ehhez hasonló. Ott is észnél kell lenni a hangnemekkel.
Attól függ, hogy teljesen D-re, vagy "csak" drop-D-re akar hangolni.
Fix húrlábnál nem nagy kunszt, jól beállított Floydnál is megoldható simán a finomhangoló csavarral.
Nekem volt "Floydos" Vorsonom (pedig az alsó kategória,55e.), azzal is simán megoldható volt, hogy letekertem drop-D-re, a többi húr meg a helyén maradt tremolóhasználat ellenére is.
Kösz a reakciókat!
Valami olyan kellene ami az összes húrt áthangolja (le-fel, az mindegy), tehát a gityóból kijövő hangok, mondjuk egy standard hangolásnál ugye EADGHE, és azt szeretném pl. hogy DGCFAD legyen tehát nem csak egy hang! Azt hiszem a VG-8 ban van valami ilyen dehát az kurva drága, gondoltam van egy különálló pedál ami csak ezt tudja és így nyílván "ócsóbb".
Figyi, nem tudom, milyen kategóriában gondolkodsz, de az Ibanez GAX75-ön van egy ilyen D-tunernek nevezett kütyü, amivel egy mozdulattal tudsz 1-1,5 hangot a legmélyebb húron tolni.
Nekem ilyen van, D-re tökéletes, elég jól tartja a hangolást, c#-re már kicsit hangolódik, bár én 46-os húrt használok, vastagabbal lehet, hogy stabilabb.
A gitár maga nem rossz cucc, beleraksz egy jó pickupot, és teljesen használható lesz...
Sziasztok!
Sziasztok!
Van valami ötletetek -a "vegyél még egy gitárt!"-on kívül, hogy ne kelljen folyton ide oda hangolgatnom a gityót, ha pl. egy számhoz mondjuk D-re akarok lehangolni, aztán vissza stb.
Ui.: A pitch shifter nem jó erre...?
Profibb jóval. Egyrészt az effektes része zseniálisan szól, és paraméterezhető, másrészt olyan kontroll funkciókat tud, amiket más typusoknál még nem láttam. Megcsinálhatoid akár azt is, hogy egyidejűleg 9 (!!!!) BÁRMILYEN paramétert, bármilyen irányba, bármilyen két érték között változtatod az expression pedállal a két végállás között. Ez pl arra jó, én anno így használtam a szólókiemelést: Lehúzva volt az alapszand, aztán ahogy elkezdtem felnyomni, adott rá egy kis hangerőt, kis középkiemelést, adta rá a reverbet és a delay hangerőt. És így nem ugrásszerűen változik a szand, hanem szépen átmenet van. Szal ilyen profi a cucc, de pl variálhatod tetszőlegesen az effektek sorrendjét, stb stb stb, mindent tud. Egy baja van, hogy a torzítói/erősítő modelljei nem jók. Legalábbis keményebb zenéhez
Én hírdetem az effektemet, mert nem használom. Ha érdekel, nézd meg a netapró.hu/kereskedelem/hangszer/elektronikus oldalon. Jelenleg a 61-es sorszámú hírdetés. Angol és magyar könyvem is van hozzá.
Hi all. Nemsokára effektet készülök venni de nem tudok dönteni a boss metal zone és a digitech grunge pedálja között. A grunge-nak kicsit kerekebb hangja van de az MT-2 a mégis csak legenda :D
Hangzásilag a System of a down stílusa tetszik... (deer dance, needles, stb...)
Alapból feltettem mellmagasságba egy ládára...
Most egész jól sikerült beállítanom. :)
Összevetettem a Digitech Death metal-t az mt-2vel.Alig van különbség.Az mt-2 digitálisabbnak tünt ,míg a digi harapósabbnak.Gain nélkül viszont megb@szhatja magát...
Megéri, főleg ha csak annyi pénzed van! Most igen jó áron adják. Szerintem korrekt a tudása is és még mindíg nem elavult. Ha van még több pénzed nézd meg a AX3000-t is, az még néhány évig a lejobb lesz...(a Korgnál).
Ez így általánosságban elmondható, hogy minden hangsugárzó mélytartománya megbolondul kicsit, ha falhoz közel van. Sarokba sem érdemes hangszórót tenni
Próbáld meg hátradönteni.
Lehet, hogy csak azért sok a mélye, mer a padlón van teljes talppal. Az én kombómnak is SOKKAL kevesebb mélye lesz, ha felrakom egy székre.
Csak egy tipp...
Egyáltalán nem kötözködöm, nem is értem honnan veszed? Csupán az a véleményem, ha valamihez nem értek, vagy nem ismerem, akkor miért ajánljam ? Ennek nem sok értelme van...
B@ndi: "Bocs de a TC G major elég profi cucc...."
- ha jobban megnézed a hozzászólásomat, akkor láthatod, hogy egy korábbi (5889) véleményre reagáltam. Remélem érted!
A túl sokból lehet lejjebb venni?
A zárt ládától csak több lesz neki... úgyhogy rugd még ki a két oldalát ha sok a mély legyen még nyitottabb
Nem tudsz mit kezdeni azzal a sok gombbal? Idő míg kiismersz egy erősítőt lehet hogy csak rosszul állítottad be...
Szevasztok segítsem már rajtam valaki multit akarok venni és vívódom 2 dolog között, az egyik egy roland gp 16 lábkapcsolóval, a másik egy tc g major , amihez nincs lábkapcs. se torz, de van nagyjából használható torzítóm, valaki aki jártas a tudományokban szánjon meg és okítson.
Szia Szacsa!
A GT-3 egy nagyon jó effekt! Ezt azért írom, mert nem illik rá a "csak" jelző! Tudom, hogy már van GT-6 és GT-8 is, de ebben a műfajban az új típus nem feltétlenül jobb is. Bár nem használom, itt áll becsomagolva, de 2-3 hétig nyúztam, ezért tapasztalatból beszélek. Üdv, János
Hi megint én vok
De légyszi írjatok már véleményt, szerintetek érdemes még ilyen régebbi ax1000G t venni? egyébként már lealkudtam 40re:D
De szerintetek hangzásában nagyon eltér az 1500g? sztem ugyanaz csak újabb ruhába öltve. Meg egyáltalán megérik ezek a korg multik, metal zenéhez?
Hoppá, Ghoost, sajna egyelőre nem tudok mélben írni, mert még nem sikerült megállapítanom.... Szóval, ahol szinte biztos hogy van Grunge: Coda (www.codahangszer.hu), eldorádó a Westendben (www.eldoradomusic.hu), Fender bolt (nincs honlapja, Dembinszky és Hernádi sarkán a 7. kerülteben, itt legutóbb láttam kitéve, kb 1 hónapja). Előtte hívd fel az adott boltot, és kérdezd meg, mindig megeshet, hogy épp kifogyott..
Én azonban mindenképpen azt ajánlanám, hogy hallgasd meg TE, próbáléd ki TE Grunge-ot. Én a Codában vettem, olcsóbban, mert valaki visszavitte... szóval nem biztos, hogy élőben bejön... tényleg nagyon különbözőek az ízlések.
az a baj, hogy annyira nincsen rá szükségem, hogy vegyek egy új DS-1-et, de nagyon kíváncsi lennék rá. majd legfeljebb nézek egyet kölcsibe a környéken. de valakinek van olcsón egy leharcolt darab, megdumáljuk...