Ha érdekel. Szeptembertől "sorozatgyártom". Aztán majd a nyakamon marad jól ...
Igazi "ismerkedős" fuzz: nem kell vele "bánni": impedanciaillezstett be és kimenetek, tehát bármilyen gitárral, pickuppal, kábelle úgyanyúgy szőrös fuzzug és nem fog rádiójót, meg ilyesmit. Tungsram AC125k tranzisztorokkal operál.
EWR-nek meg megyek még egy fröccsel, mert seszínű ez is, bár fel lett polírozva.
Akkor lehet muff hangzás is a te kezedből fog hozzám kerülni?
Mondd,hogy feladtad az octavert.
A Sunn O erősítők amúgy nem tudom mitől lettek pont most felkapva annyira. Ez az internet egy szar.
Három-négy hete olyan fuzzt csináltam beszartok! :D
zizeg-zörög-búg-zúg, ha akarod két órás a sustain, ha akarod pure square wave, de közben valamennyire megtartja a gitár eredeti karakterét, nem fogja a rádiót, de jól reagál a hagerőpotizásra és akkordozni is lehet vele, meg kurva soka mélye! Ez basszus válozat, azért a blend. A Smooth meg az instant Kyuss-sound :)
Bruhaha ... egókóc..
éppen mostanában kezdtem el nézni régi tranyós sunn erősítőket, azokkal is ugyanez a helyzet. mindenhol nagyon felkapták őket (meg persze a csöveseket is), állítólag 5-6 éve 50-100 dollár között mozgott az áruk, most meg 300-400 között vannak, nem csak ebayen, hanem craigslisten is...
Jó kis Muff vita kerekedett, pedig pont most akartam kérdezni róluk...
Azt már megkérdeztem faszkivandubtól,hogy ér-e a fekete ruszki 25-öt, mert sejtettem,hogy egészen túl árazott... a zöld ruszki meg 42-ért van hirdetve gitárfoson.. írtam a manusnak,hogy ha el akarja adni majd egyszer, akkor szóljön, azért adnék 25-öt.
Ami nekem még tetszik a Bass Big Muff,és azt szerettem volna még megkérdezni, hogy a mostani sima reissue PI-k szarok-e,érdemes-e várni valamivel régebbire, vagy vegyek egy bassmuffot és akkor ennyi? Nem igazán vagyok képbe az ilyen új gyáros cuccokban, a pedáljaim nagyrésze magyar.. szóbajött még wheer kolléga, de a Muff hangzás nekem KELL. Mert odab.sz
Köszi az infókat. Azt én is észrevettem hogyha hangerő potit letolom kicsit akkor baromi fincsi drive hang lesz... de tényleg! Egy bajom van, a Telémen valahogy annyira könnyen futnak a potik hogy félek arra alapozni ... ránézek aztán már feltekeredik :)
Fuzznál csöves motyó, nagy hangerő. Itt nincs kompromisszum, ha hangot akarsz. Az a csodálat benne, hogy dől a pofádba. :D
Fuzz poti mindig fullon. Volume poti hangerőtől függő. Továbbá a gitár hangerőpotijával való játék. A fuzzal tanultam meg használni ezt a dolgot, és kell is szerintem.
Én is úgy voltam vele, mikor megvettem, hogy "jézusom, mi az isten ez???". Zúg, búg, bejön rajta bazmeg a rádió és hasonlók. :D
De aztán rájöttem ezekre a praktikákra, és csodálatos dolgok jönnek ki a gitáromból általa. Csodaszép gerjedések, felharmónikusok, stb.
Boardból bármi mehetne, kivéve őt, meg a Univibe-ot és a Dearmond Volume pedált.
Óóóó, én fuzz meg muff felhasználó is vagyok rendesen.
Istenkirályállat cuccok, csak tudni kell vele bánni.
Van egy mezei Big Muff Pí meg egy piros Dunlop Fuzz Face. Mindkettő g***ire kiszól a zenekarból, sőt, mindenkit lealáz a f@szra. :D Semmi baj nincs a felharmónikusokkal meg egyéb szarokkal. :D
Muff után kötött od meg egyenesen csodás. Olyan zsíros, röfögős sound jön, hogy a szólók maguktól eljátszódnak. :D
Lehet műanyag házba rakták, és bontott alkatrészekből csinálták. Esetleg a nyákot is ki lehet spórólni, a hülyéknek meg el lehet adni, hogy milyen fasza point to point cucc.
a fekete orosz muff felsrófolt ára egy tévedés :)
a zöld meg azért hype-olt, mert Gilmour azzal tolta a Floyd lemezeket, miután átváltott a triangle muff-ról (amit a legjobb muffnak tartanak, csak már nem lehet hozzá vagy extrém nehéz alkatrészt kapni)...
a 70-es évekbeli usa muffok meg hót szarok, mert a 82-es ehx kényszerbezárás elött Matthews papának az volt a hozzáállása, hogy minél olcsóbban, amit csak lehet, emiatt is más szinte minden ezidőtájt készült muff hangja...
uff
Ki kell egyszer próbálnom akkor egy olyat... k-ra bejön bizonyos zenékben a hangja, de én nem bírom valahogy zenében azt visszahozni amit hallani akarok.... csinálni kell valamikor egy Tele orgiát! :)
Elárulom, építettem kb 30. különböző fuzzt életemben. A fejembe vettem, hogy lehet ebből jó hangot kicsiholni. Próbáltam mosfettel, jfettel, sima tranyóval. Volt, ami egész jól szólt.
Kettőnek fenn is van a rajza a http://www.diystompboxes.com-on időtlen idők óta. Gazember Fuzz a neve.
értemén
de ég és föld a különbség.
pl van a fuzzfactory, ami egy szuperszőrös zsizsis cucc, tranyóson vérzik tőle a füled, meg nézel hogy miaszarez.
egy teljesen kihajtott csövessel meg így szól.
jó, ez orange, de nem attól lesz ilyen.
én ezt egy purplehaze2-nél tapasztaltam, kis hangerőn szomorúfej, 10es hangerőn meg álló fasz.
te nem az mt2-ről beszélsz?
fuzzhoz koppra tekert csöves cucc kell, úgy van jó hangja és úgy kiszól bárhonnan. tranyóson meg szobahangerőn tényleg zsizsi
de próbálj ki egyszer szinte bármilyen fuzzt így, jó élmény.
Leslie, nem tudok magyar leírásról. Amúgy elég egyszerű a JVM programozása. Érdemes elolvasni a manualt, és megnézni pár youtube videót, sztem menni fog az...
vegyél egy régit, megváltozik a véleményed, mert az átszól a dobon/basszgitáron. Nálam nincs még egy overdrive sem, csak egy fuzz, és bár annyit azért nem használom, azért bőven 10 mp felett/dal.
alószínűleg nem hallgatsz sok doom-ot vagy stoner rock-ot, esetleg smashing pumpkins-t vagy sonic youth-ot vagy melvins-t vagy mudhoney-t vagy dinosaur jr.-t, de minek soroljam, neked más a zene meg a dal
Nálam nem ez a vastag hang definíciója, ami elmosódik a zenekarban, hanem pont fordítva. Egy jó mahagóni gitár marshall plexin - na az vastag hang.
Ellenben a mosódással egyetértek. Szerintem a fuzznál annyira sok a felharmónikus, hogy a dob cinjeivel teljesen összemosódik. A közepek meg - amik a vastagságot adnák - ki vannak herélve.
Rendszeresen próbát teszek fuzzokkal, de nagyon nem tudom őket használni...a muffok még a telém hangját is annyira vastaggá teszik, ami már elmosódna zenekarban. A lájtosabb, karcosabb hangúak (fuzzface) még csak-csak...
Ds1 egy normális distortion. Végig lehet vele tolni egy számot. De egy nagyszőrős3.14 kb csak szólózni jó, de oda se túl sokszor, mert hamar megunja az ember.
passz.
az oké hogy a ződ ruszki hájpolva van, de a fekete az tucattermék (volt) szinte.
hogy mi?
a ds1-et meg kb. 40 mádospercig lehet használni, ugye?
Nem a Gary Moore tolta ilyenen?
Amúgy én se vágom, miért vannak oda a bigmuffpiért, a hangja egy dologra jó, kb tíz másodpercig használhatod egy számban.
mi ez a hájp a fekete ruszki muff körül
pár (3-6) éve még 10-15ezer forintokért lehetett simán kifogni nemegyet.
azóta melyik hipster celeb board-ján tűnt fel?
Nekem nem macerás. Sokkal könnyebb akár koncert, nóta közben is változtatni beállításokon, csereberélhető "modulok" az épp áhított hang függvényében, könnyebb éneklés közben is felismerni, melyik pedál van a talpam környékén. Ha behal egy pedál, csak azt kell kicserélni.
A hangzásuk sem tetszik, bár átlag klubkörülmények közt valószínűleg nem ismerném fel, hogy multi vagy kisvasút szól-e...
Ráadásul a boardot mindig élvezet barkácsolni, alakítgatni, fejleszteni.
A multi sokkal kevésbé macerás, mint a millió pedál. És egy jó multi tud úgy szólni, mint egy középkategóriás kisvasút. Én spec már rohadtul rühellem a Pox XT Live-t de jobb alternatívát még mindig nem tudok. Pedig van egy zsák kispedál is otthon, de rohadt macera....
Most egy DG Stompra vadászom, hátha ki tudja váltani az XT Live-t. Az első, elég rövid teszt rémálom szerű volt kezelés szempontjából, de azóta elolvastam a használati utasítást, és annak fényében neki futnék megint.
Én multizok nem tudom miért,de bejött...majd ha megnövök,én is boardozokÉn szimplán bekötöm az ME-70-est végfokra,szerencsére van benne preamp szekció,így torzítani is tudok,és így elég tűrhetően szól a cucc.
...amúgy egy időben nekem is jobban tetszett a torzítók után.
Jelen pillanatban az effektláncom: wah-booster-hangoló-phaser-OD-torzító-OD-booster-delay-tremolo-flanger-reverb.
Azt szokták mondani, ha az erősítőd torzítását használod, érdemesebb a delay, chorus, phaser, flanger, reverb effekteket loopba kötni, mert szebben szól. Hátránya, hogy két plusz hosszúkábel kell hozzá.
Én a beépített torztást használom (nagyon enyhe kráncs), és simán inputba mindent. Szerintem nem rossz így sem.
Ha pedálokkal torzítasz, akkor nyugodtabban mehet inputba minden.
A pedálok általános - tehát szabadon variálható -sorrendje: wah-torzítók-modulációsok-delay/reverb.
Ki kell próbálni mindenhogy, és ahogy NEKED legjobban tetszik, használni...
A torzítás általában az előfokban van megoldva. A modulációs effektekkel megbolondított hang általában jobban szól, ha a torzító után van kötve (a phaser szerintem kivétel, az mindkét helyen jó), valamint jel/zaj arány optimalizálás miatt is jobb, ha a torzítás (meg a kompresszió is) létrehozása minél előbb van a láncban.
Sziasztok! A következő kérdésem lenne. Mi a különbség, miért érdemes az effektpedálokat, az erősítő FX loopjába kötni? Ha jól sejtem itt az effekt az előfok és a végfok közé kerül a rendszerben, míg ha egyszerűen betolom az inputba az effektezett jelet, az keresztül megy az előfokon is. Mi ennek a jelentősége, és milyen hangzásbeli különbségek lépnek fel? Köszi
Stoki
Tulajdonképpen semmire,mert a multin is van,eddig sem használtam,csak itt lett hagyva egy motyó,mondom megnézegetem mi van itt,aztán ez akadt a kezembe.Szórakozok itthon...valszeg holnap vagy holnap után megy is el itthonról.
persze nem tud többet mint kb. 300ms.
de aki ad-9-et vagy dm-2 vadászna, csekkoljon már le egy arion sad1-et vagy egy maxtone dr80-at is, aztán meghívhat pár seritalra