Magas labda volt, nem hagyhattam ki :DDDD Igazából DRD-vel értek egyet. Én eddig akárhány pedált vettem, mindig az első lépés az volt a próba után, hogy hátlap le és megnéztem hogyan valósítottak meg dolgokat, az adott melós miként dolgozott stb stb. De ez a saját dilim, nem is reklámozom. Egyszerűen érdekel, hajt a kíváncsiság, és én mint amatőr építgető ebből nyerek ötleteket, rálátást a témára ésatöbbi... Nincs ezzel semmi baj, mert így tanul az ember vagy lát borzasztó dolgokat! Ez a tudományos kísérlet :))))
Ha nagyon érdekel, hátlap le, kapcs rajz alapján mérsz. Nem kell sok minden a legegyszerűbb "gyökér" mérések (tápot kap e, jelútban hol helyezkedik el blablabla pl :))
Pont ez a lényeg. Ha jól szól, akkor felhasználói szempontból nem teljesen mindegy, hogy félvezető, elektroncső vagy amerikai szürkemókus van benne? A "tudományos kíváncsiságot" megértem, de erre van egy marha egyszerű megoldás: guglizz rá a pedál kapcsolási rajzára, abból kiderül. Ha nem érted, akkor még mindig megkérdezheted itt is, de azt ne várd, hogy még a kapcsolási rajzot is mi keressük meg neked (segítek: egy gyors keresés nekem nem adott eredményt, a te "tudományos kíváncsiságod" meg nekem nem ér meg ennél többet).
Amúgy nem szedtem szėt. Tulajdonképpen mondhatnám, hogy ha jól szól akkor tök mindegy,mert végül is ez a lényeg. Amúgy, ha szėtszeném lehet,hogy vilagítana a cső valamelyest,csak nem látszik mert sokkal erősebben világitják a ledek. Csak a tudományos kiváncsiság hajtott,aztán gondoltam megkérdem,
Jól szólt persze, de most hogy már szétszedte és a kéksárgazöld csíkos ellenállás helyett neki csíkospofájúsáska színű ellenállás van benne, elindult a kétkedés rögös útján, érthető... A JRC madeinjapán csipppsz is jobban szól mint a fos mai gyártásúak tudod nagyon jól....
Van nálam egy ilyen Damage Control (férjezett nevén: Strymon) Solid Metal pedál.
Van benne két cső, ami elvileg 250 volt biased.
Gyönyörűen világít...mert gyönyörűen világítják leddel, vagy izzóval, nem tudom, de nem a cső világít.
Szerintetek mókusvakítás céljából van benne a cső, vagy csinál is valamit?
mondjuk ha a srác a level potik alját lekötötte volna a féltápra (és a soros 100k-kat a poti közép és az összegző bemenete közé tette volna), akkor értelmesebben használható keverője lett volna.
a diódák meg nem tudom miért, gondolom így izgalmasabban szól, hogy a háromszögek fele le van vágva.
Ha a bal oldali opampok kimeneteire is csinálsz egy ugyanolyan összegző fokozatot mint a jobboldaliak kimenetéről működik, akkor a meglévő háromszög jelek mellé négyszöget is kinyerhetsz. Utóbbinak nagyobb a felharmonikus tartalma, és akár keverheted is a háromszögekkel.
Elég csúnya nyekergéseket lehet belőle kitekerni (ha ez a cél )
Aztán ha találsz egy szinus generátor rajzot, azzal meg még meg is modulálhatod ott a "pitch" potik környékén .
Szűrőket is tehetsz utána, attól lágyabb hangzása lesz, vagy egyes felharmonikusokat kiemelhetsz - szűrőzhetsz.
Moog bácsi is így csinálta eleinte .
A tremolo kapcs. rajzát nem találtam meg, ha elküldöd, akkor arra is tudok valamit mondani A Surfy Bear-t már egy ideje nézegettem, én gond nélkül megpróbálkoznék a lomexes J202-kkel. Ezen kapcs. rajz alapján azt mondom, hogy a Q4 és Q5 pozíciókba tegyél trimmereket a source-okra, azzal be fogod tudni állítani a jó munkapontot sztem. A Q6-7 valami eldeformált mu-amp-nak néz ki... Nem értem minek teszik oda az R22-t a Q6 source-ára, tudtommal a Q7 látná el pont azt a szerepet. A Q8 meg csak egy buffer, oda tutira jó a J202.
Megnéztem a rajzokat; nem látom be, miért a szigorú paraméter-spec. a zengetőnél, bár a szenzor utáni fokozat működése nem teljesen világos számomra.
A tremolót meg simán megépítheted mechanikus kapcsolóval, a relé csak bájpasszol. (Tudom, akkor nincs momentary-üzemmód, de: kell-e)
kösz a tippeket, így már van merre elstartolni. A 2N5457 mondjuk rossz hír, Surfy bear rugós zengetőjét építem, abba kellene (meg VFE old school tremolóba is kettő darab, de az nincs ennyire specifikálva). A relé is az utóbbiba menne madbean nyákra, tehát adott helyre.
Én ebay-en vagy aliexpress-en próbálnám őket, kivéve a 2N5457-et. Azt már ugye nem gyártják, itt az a kérdés mire kell. Banzai-nál, smallbear-nél és a Musikding-nél van még, de hogy pont ezekkel a specifikációkkal... Ahhoz venned kell kb. 30-40-50 darabot és abból ha szerencséd van összejön öt ilyen speckókkal. A baj az, hogy darabja 0,7-0,9EUR/1USD körül van... A lista utolsó két eleme (az optocsatoló és a relé) kapható a farnell-nél is pl. A relé könnyen helyettesíthető, elvileg bármilyen latching type 5V-os relé jó lehet, gondolom a kis méret előny, persze ha már létező helyre akarod bepasszírozni, akkor pontosan akkora kell, mint az említet Panasonic cucc. De azt talán még itthon is kapsz, arwill, lomex, stb.
köszi ewr és drd a SD-1 -> 808 tippeket, kész és fasza.
mostanában jó nagy kihagyás után újra előkerül a páka és készül ez-az. Van viszont néhány alkatrész, aminek a beszerzéséhez szeretnék tippeket kérni (itthonról lehet-e, ha igen, honnan érdemes, ha nem, külföldről honnan érdemes):
- IRF9150 (Vishay-t írja a spec)
- 2N5457 (itt az a trükk, hogy kb. Vp -1.58 és Idss 3.27mA értékre kell majd válogatnom 5 db-t, Fairchild-ot írja preferáltként)
- NSL-32SR3 opto
- TQ2-L-5V relé (4.5V is jó)
4be-2ki koszoló-keverő, smt j201-ekkel + opamp összegzővel (meg zöld LED-ekkel, hogy ne az opamp vágjon).
kapcsolók: boost/normál/hi-boost (47u / 100n source bypass kondik a fetekhez).
kívül:
belül:
ja, az mmbfj201 elég jó, 9-et mértem le és ebből lett 8, aminek 0.79-0.81V a Vp-je és 0.65-0.68mA az Idss-e.
Építettem egy AMZ boostert, LED-del, bekapcsoláskor pukkan. Van pulldown ellenállás 1M, de próbáltam nagyobbal is. Kb a 10-ik ki-be kapcsolás után halkul a pukkanás, majd működik teljesen jól. Feszültségmentesítés után, vagy egy idő után megint ue. a jelenség. Nem tudok másra gondolni, mint hogy a potival sorba kötött 100uF-es elko feltöltődik, aztán kiürül. Valaki valami tipp?
Üdv, van-e itt valaki, aki meg tudna javítani egy vintage Bell powermixerben található digital reverb/delay panelt? Kapcs. rajz van, a részleteket privátban megbeszélnénk. Köszi.
Sziasztok!
Ajánljatok légyszi pedált.
Alapvetőleg olyan hangot szeretnék, ami az olcsó Digitech Grunge pedálból jön (ütős agresszív fókuszált highgain), csak jobb minőségben (vastagabb, stb).
Köszi!
Az Xotic Bass BB Preamp-hoz valakinek esetleg van kapcsolása? A Madbean-féle Glitterrattii-t és annak basszusra módosítását ismerem, nekem kifejezetten az eredeti megoldás kellene. Neten sajnos nem találtam semmit, csak annyit, hogy valszeg a vágódiódák 2x2x1N4148, de ennél gondolom jóval több a különbség. Köszi!
Én nem pengettem rajta, egy zenekarban basszeroltam egy ideig, az egyik gitárosnak volt. Nem voltam elájulva tőle, igaz használtan legalább olcsón megy.
Ha már így rámentünk a TS témára lenne egy kérdésem. TC Electronic Mojomojo pedáljával találkozott már valaki? Gondolkodok a 808 klón lecserélésén erre, videók alapján tetszik, a Paul Gilbert félét is meglestem, hangra bejön csak kíváncsi vagyok hátha valaki szerelt már itt vagy pengetett rajta :)
apropó, ha már ts808: van valakinek egy részletes és teljes listája sd-1 -> 808 konverzióhoz, amit megosztana velem? (Jöhet privátban.) "Sógorom" még kb. februárban megkért erre - hát igen, ő pl. belátta, hogy minek 50+ ezret kiperkálni régi 808-ra :) -, és most már van is érkezésem megcsinálni. Pár hónapja odáig már eljutottam, hogy a két rajz alapján kiírtam, mit kell cserélni, de nem találom sehol és megspórolnám a második kört.
mert azok tutira tök úgy szólnak ahogy kell, biztos azé'.
De jogos, igen, a régi fuzzok túlárazásánál nincs röhejesebb. A házzal együtt kb. 10 alkatrész, a jó szandhoz (tudom, sokak szerint fuzzból eleve nem jön ki ilyen) meg igazából gondos tranyó-párosítás kell, és pont a méregdrága eredeti daraboknál szartak erre a legjobban
Van még jópár hype-lovag: a Vemuram pedáljai is ésszerűtlenül túlárazottnak tűnnek, a Friedman is elég drága, de egy olyan "kommerszebb" darab, mint a Zen Drive is jócskán túl van a jó ízlés határán. Szerintem. Épp a minap olvasgattam Madbean fórumán az egyik topic-ot, ami ugyan alapvetően aztfeszegeti, hogy mennyire etikus vagy sem mások dizájnjaiból saját terméket csinálni, de feszegetik azt a kérdést is, hogy mennyit érnek a pedálok. Alapvetően hiszek a piac önszabályozásában: mindig lesz egy-két sznob, aki bedől a hype-nak. Nyilván olyan országokban, ahol egységyni pénzért kevesebbet kell dolgozni, ott több is. Ergo mindenki anyniért adja a szarát, amennyiért jónak látja, és aztán bízik benne, hogy sikerül a megfelelő körítéssel meg is magyaráznia egy esetleges irreálisan magas árat. Ugyanakkor ott vannak az olyan közösségek, mint a DIYSB vagy a FSB, ahol viszont ugyancsak hozzáértő emberkék kinyitják ezeket az effekteket és adott esetben lerántják a leplet.
Én azt a félanarchista hozzáállást képviselem, hogy legyenek a kapcsolási rajzok nyitottak, én a magam részéről szívesen segítek, ha valaki magának akar építeni. Ha meg nem akar magának építeni, mert sajnálja rá az idejét vagy nincs hozzá felszerelése és tudása, akkor meg vegyen gyári vagy szakértő által épített megoldást, azt meg csak el tudja magának dönteni, hogy kinek mennyit hajlandó érte fizetni.
Elég fura érzés lehet úgy hazaérkezni, hogy bazmeg de szuper, vettem egy tónbendert ötezeré', aszt senki az égvilágon nem értékeli körüköttem, sőt, furcsán néznek.
Ódébe' talán tényleg az.
Node a fázz-felhozatal... Tónbender ötezer, meg felette. De még bizonyos faszfész-évjáratok is kétezer körül, pedig azt szakmányba gyártották.
Vagy búszterek közül az egytranyós réndzsmásztör háromér'.
Azt se felejtsétek el hogy ha a kis sárga az asztalnál full kézzel rakta össze a TS9-et az már bizony HW és 100 rugónál indul, természetesen ez annyit tesz hozzá a hanghoz hogy amikor meghallgatod, a füled ketté áll és nem hiszed el hogy mennyivel jobb a sima TS9-nél!!!! No meg a mágikus JRC madeinjapán kr.e. 458-ban gyártott pedál biza jobban szól mint a mai szarok!!!
A Price Guide az, amiből minden dealer dolgozik. Akárhol voltam a világon vintage boltban, mindenütt ott volt. Azért is írtam azt először. És már az az ár sem kevés... Nyilván, ha Oldenburgban 780 EUR-ért van kitéve, akkor nem fogják 200-ért eladni.
Persze, értem én a hype-ot, de hogy többszörösére menjen fel az ára? Ez az ami furcsa.
De az viszont biztos, hogy itthon, ugyanazon az erősítő beállításon, ugyanazzal a hangszerrel más hang jön ki a két effektből. Pedig a TS9-et Eldzsi tényleg nagyon klasszul megcsinálta!
Élő körülmények közt gyakorlatilag mindegy, stúdióban talán nem. De amit a pedál nem tud, azt kikorrigálod erősítővel. Vagy a hangember. Ha vagy olyan szerencsés, hogy van ilyen pedálod, akkor add el ebay-en jó drágán Szerintem. Vagy ne is most, hanem öt-tíz év múlva. Akkor már 1000USD lesz a legolcsóbb ára.
Az az érdekes, hogy a 2017-es Price Guide szerint 325-525 USD az ára az 1980-82 közötti eredeti modelleknek. Na most, ha megnézzük az Ebay-en, Reverb.com-on, olyan árakon mennek, hogy nem hiszem el: a legolcsóbb közel 700 EUR, a legdrágább 1500 (!) EUR. Ha olyan külföldi boltokot nézek, amiket ismerek, akikkel már üzleteltem, és tudom, hogy korrekt áron dolgoznak, ott is 780 EUR a legolcsóbb.
Mikor és miért mentek ezek így fel?!? Csak simán a Vintage-piac öngejesztő mechanizmusa működik ilyen erőteljesen?
(Mondjuk nekem van TS-9-em, amit épp Eldzsi kolléga moddolt zseniálisra, és van 808-asom is, de a 808-as, az egy más kategória )
Pedig valódi 1981-es JRC4558-as ketyeg benne! Viccen kívül: egyetértek. Ha netán mégis az értékesítés lenne a cél én mindenképpen ebay felé is próbálkoznék, valószínűbb, hogy valami külföldi emberke veszi meg, aki hajlandóbb azt a 200 EUR-t kiadni érte.
Bocsánat az offért, de nincs a bácsinak címe.
Ilyesmit árulok 30 000-ért, jó nagy, van benne beépített tápegység is. Ha érdekel konkrét fotó, küldj egy mail címet.
Warvick pedalboard
Arwill-tól vagy Lomex-től, utóbbitól szalagkábelben jobban megéri, nyilván otthon szét kell vagdalni erekre. A Lomex-es sztem szarabb, de így szalagkábelként olcsóbb.
skacok, ti honnan vesztek derótot, és milyet meg mennyiért?
Az effektekben, erősítőkben használatos szigetelt vezetékekre gondolok, szép színes kis csecse kábelekre.
Sziasztok,
Érdeklődnék, hogy tudtok-e olyan helyet itthon ahol lehet pedálboardnak való flight caset venni vagy csináltatni? Köszönöm!
(ilyesmire gondolok)
Sziasztok. Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy gitárpedálom amit egy kicsit kikezdett az idő múlasa es szeretném megtisztítani. Mivel lehetne ezt szépen felújítani? Segítséget előre köszönöm
Szia
Én csak ingyenes vst-ket használok. Devils tube spring reverb. Régi gépemmel használtam utoljára, nem szeretem, mert zabálja a procit ocsmány módon. 6-8 sávot lehet effektezni akkora terheléssel, mint ez az egy plugin művel. Most már lehet, hogy jó 2-4 magos procikkal.
Nem rugós, de ez jó: Tal reverb 2.
Tudtok arra válaszolni, hogy a Digitech márka az milyen minőségi kategóriát képvisel kb? Mire számíthatok pl. jel-zaj viszonyban a régebbi ilyen analóg kütyünél?
Köszi a tippeket. A kiforrasztóhuzalból a gyantázott verziót használom, az jobban felveszi az ónt. Furatgalvanizált nyákoknál sajna ez sem sokat ér :( A kiforrasztó feltétet is ismerem, apósomnak van a Weller-éhez, a Hakko-hoz én nem vettem még, mert egyrészt nem láttam, másrészt olyan gyakran azért nem kell IC-t kiforrasztanom. Olyankor inkább barbár módon vagdalkozok.
Bocs, hogy beleszólok, de én 30 éve foglalkozom elektronika javítással.
A kétoldalas nyák sem gond.
Az IC kiszedéséhez kétfajta lehetőséget használok. Az egyik az, hogy lehet kapni pákavégre szerelhető IC kiforrasztó betétet, azzal még a 48 lábúakat is gond nélkül lehet.
Lehet kapni olyan csipeszt, amellyel megfoghatod az IC-t szemből, és akkor a melegítés hatására megolvadó ónból simán kihúzza az IC. Ezk nem olcsó dolgok, de ha rendszeresen dolgozol nyákokkal, akkor megtérül.
Az amatőrebb megoldás (költséghatékonyabb ) az un. kiforrasztóhuzal alkalmazása. Ez egy lapos részszövet, amit ráteszel az IC lábára és pákával felmelegítve felszívja az ónt. Utána azt a darabot lecsiped, és mehet a következő láb. Én legutoljára a HR elektronikánál vettem (1074 Budapest, Vörösmarty utca 5)