Az iránt azért vannak kétségeim, hogy egy fotoellenállást meg tudsz győzni arról, hogy gyorsabban kellene reagálnia.
Egyébként kb öt optocompressort megnéztem a youtube-on, mielőtt kialakítottam volna sarkos véleményemet. Egyet meg építettem, úgy kb. 7 éve. De akkor még mást tartottam benne fontosnak.
Már megint általánosítasz két kommersze pedál ismerete által ...
Sokkal fontosab ba side chain kialakítása, minősége, mint a beavatkozást végző eszközé. Előbbit pedáloknaál el szokták bagatelizálni, nincs, vagy rossz az időzítés, a threshold érték is szar szokott lenni, csak a gain reductiont lehet általában állítani, de az is sokszor maga után vonna más attack/release értékeket is.. Esküszöm csinálok Neked egy UREI 1176-ot pedál formában ....
Reggie Wooten. Olyannyira nincs "effektje", hogy a "hajón" a tisztáról torzra váltást is úgy oldotta meg, hogy egyszerűen átdugta a kábelt a JC-120-ból a Marshall (Ha jól rémlik) JCM2000-be.
A végeredmény az az kell legyen, ami a felvételen szól.
Ha egyszer befejezem a házépítést, akkor az effektépítés következik, s ha elkészül az orgonapedál, az lesz az első, hogy ide berakom..
Ha igazán segíteni akartál volna, akkor felhívsz pedalboard-eladókat, és kész árajánlatot küldesz Casper mélcímére, aztán kérésre meg is vásárolod, és házhoz is viszed neki.
De így...
Akkor te tudnál ajánlani nekem egy olyan pedalboard-ot amibe elfér 7 pedál és 10cm magas a legnagyobb ?
És kemény tok vagy doboz vagy akármiben van benne ?
Akkor te tudnál ajánlani nekem egy olyan pedalboard-ot amibe elfér 7 pedál és 10cm magas a legnagyobb ?
És kemény tok vagy doboz vagy akármiben van benne ?
kizárt
csak azért hajtogatom, mert sokan gyártatnak maszek board-okat, ahol feltüntetik hogy teszem azt 80x40x15.
szóval igazából a méret kéne legyen az elsődleges prioritás - szerintem, nem pedig az hogy ki gyártja.
Kéne egy pedál multieffekt, amiben van használható delay, reverb, lehetőleg vibe is. Ezen felül működjön midi pedálként is. És kicsi legyen, hogy felférjen a pedalboardra. Viszonylag olcsón. Most a Yamaha DG Stomp cuccot nézegettem, jó lenne, ha tudnék lőni egyet 20 körül. Ötletek?
Meg lehet csinálni, csak nem úgy szól, hanem szarabbul. Amúgy feedbackeléssel ki lehet váltani a kompresszort ilyen esetben, csak azt meg azért elég nehezen lehet kézbentartani.
Az orgonahangom nélkül biztos megvagy, a zenétekben - talán az illés számot leszámítva - nincs orgonára szükség. Én viszont sok helyen használom, és kevert már meg billentyűst, hogy ez meg mi a fasz. Érzi hogy nem orgona, de gitárra abszolút nem tippelt volna.
Tiszta hangon ritkán tappingelnek. Amúgy azt is meg lehet csinálni kompresszor nélkül, persze gyakorlás is kell hozzá.
A 2.pont is simán összehozható egy od-pedállal, nulla gainnel.
3.pontot nem tudom most meghallgatni, de így látatlanban is úgy gondolom, megvagyok az orgonahangod nélkül.
Nem azt írtam, hogy tilos kompresszort használni, hanem azt, hogy a leírt meg lehet oldani nélküle is.
Az miért baj? Egyébként van egy csomó dolog, amit nem tusdsz kézből megoldani. Tappingelni tiszta hangon úgy, hogy az normálisan megszólaljon szerintem nem lehet kompresszor nélkül.
A másik amit szeretek bennük, hogy a torzítóval kombinálva nagyon faszán be lehet lőni, hogy csak egy kicsit torzítson, de azt jó sokáig kitartsa. Ezt sem lehet kompresszor nélkül összehozni.
A harmadik példám személyes jellegű, van egy hosszú idő alatt kikisérletezett orgona hangzásom a gitáron ( amit majd meg fogok csinálni kispedálban is, annyira jó, egyébként itt lehet hallani). Ennek is egyik kulcseleme a tökig kitekert kompresszálás.
Youtube-on meg lehet hllgatni a boss cs-1 és cs2 közötti különbséget. A cs1 optikai, a cs2 félvezetős (OTA) szabálozású. Tény és való, hogy az elektromos szabályozásúaknál van egy kis sercegés a hangban, ami az optikaiaknál nincs. Ezzel együtt a CS1 tök bénán szól. Pattan egy nagyot, aztán utána meg van egy mosott hangkitartás. Engem éppen ez pattanás idegesít az elején. Lehet dobra oké, de gitárra valahogy béna.
Pedig a lassú szabályozást - ha az attack time-ra gondolsz - szokták szeretni a hantechnikában. Pont azért pergőre, gitárra, hogy ne legyen túl hamar lekapva az attack. Így élőbb marad a sound. Engem gitáron is zavar, ha nagyon gyorsan elkezd fojtogatni a kompresszor, vagy az overdrive komprimáló hatása, stb.
Amúgy egy jó kompresszor gyakorlatilag megfelel egy tiszta hangú torzítónak. Ezért szeretjük. Régebben nagyon ellene voltam, aztán New Yorkban a Greenich Villageban beállva bementünk egy roskatag vén feka bluesgitáros koncertjére. A faszi egyetlen effektje egy kompresszor volt, de akkorát szólt a gitárja, hogy sose felejtem el. Pont ez ragadott meg a hangzásban, hogy csak hozzányúlt, aztán üvöltött mint egy torzító, de közben meg szépen tisztán csingilingizett.
Azóta foglalkozom kompresszorokkal. Eleinte az optikaiakért lelkesedtem, mert azoknak van a legtisztább hangja, de sajnos szar az attackjuk. Túllő. Magyarán lassú a szabályozás. Mostanában a Ross teccik, de a boss cs3 is igen bejön.
Szerintem érdemes megtanulni úgy gitározni, hogy segédeszköz (kompresszor) nélkül is szépen szóljon. Azt nem igazán tudom értelmezni, hogy "gyenge a jel", amikor erősítőn játszol...
Sziasztok
Tudna nekem valaki segíteni olyan dologban, hogy pedalboard-ot szeretnék vásárolni
és egy ehhez hasonló pedál is kerülne bele aminek a magassága kb 10cm a csövekkel
milyen padalboard-ba férne ez bele ?
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Néhány - saját élményen alapuló - megjegyzés. Talán segít (a mellett, hogy azt hiszem, te nézegeted a GT10-emet)
1. Indulásnak, amikor még nem tudja az ember mit is akar, de szeret kísérletezni, jó egy digit multi. Mögé kell kötni egy végfokot egy ládikóval, és teljesen használható, variábilis soundot kap. Én személy szerint a GT10-et erre használtam, amíg le nem tisztult, mit is akarok. Melléteszem, hogy megbízható, koncertképes és hazai viszonyok mellett biztonságosan jó soundot hoz ez a setup...Ami méregdrága csöves erősítőkkel nem mindig jön össze, mert a hangmérnök többet tud rajt rontani, mint a csövek javítani...ez van...
2. kérdés, hogy mire kell. Ha csak otthon kísérletezgetni, akkor a GR tökéletes egy jó hangkarival. Egyébként a GR akár koncertképessé is tehető Righ Kontrollal, olyanom is volt, de ahhoz, hogy laptoppal nyomd koncerten, azért komoly vas (laptop, hangkari) kell, mert rizikós.
3. Ha már tudod, mik kellenek, akkor eldöntöd, hogy kisvasút, vagy rackes cucc, esetleg a kettő keveréke. Itt a kísérletezés tényleg döntő. Tanácsom, hogy mindent használtan végy, és ha nem jön be, ugyanannyiért eladod. Olcsóbb, mint akár egy komoly boltba bejárkálni próbálgatni ezt-azt (mondjuk én veszprémi vagyok, itt a boltban eddig csak egy Cry babyt meg kábeleket vettem...)
Sok sikert!
Roland cube-15 erősítő, ezen van torzító (nagyobbnak nem lenne értelme kihasználatlanság miatt) cort x6 gitár, van egy ibanez wh 10 wah, és egy digitech digiverb, ezekkel eddig még gyenge a jel a guitar righez képest, pedig csak egy alaplapra integrált hangkártyával játszom, erősítőn csak akkor tapasztalom, hogy könnyedén játszható, ha aktív a wah pedál, nélküle meg kell szakadni legatozás meg pengetés közben, hogy minden szépen megszólaljon
Az szerintem lehetetlennel határos, hogy mi itt megmondjuk Neked, mely pedálok kellenek az általad óhajtott hangzáshoz. Vegyél pedálokat, ha tetszik, tartsd meg, ha nem, add el, vegyél másikat.
Szerintem ne multit vegyél.
Wah: alapcucc a Dunlop GCB-95. Használtan olcsó, kb.15.000.
Torzító: itt van párezer darab...
Delay: el kell dönteni, hogy analóg, vagy digitális hangzás kell Neked.
Reverb: passz...én az erősítőben lévőt használom.
Compressor: szerintem nem feltétlen kell.
Azt sem ártana tudnunk, hogy van-e, és milyen erősítőd. Milyen gitárod...
próbálkozom, de nem találok számomra hasznos infót, nem nagyon értek hozzá :S
még azt sem döntöttem el teljesen, hogy analóg, vagy multi úton megyek tovább, mert nem tudom, mit kell tartalmaznia egy jó soundnak, amivel a felvételeimet csinálom guitar rigen az a következőkből áll:
Screamer, delay, reverb, eq, torzító, továbbá az erősítőn van egy air-dry funkció ami nem tudom milyen külső effektnek felel meg
guitar rigen olyan könnyedén játszható, nem kell agyonpengetni, könnyed legatozásnál is szépen szólnak a hangok, pedig egy compressort sem tartalmaz, attól félek, hogy analog cuccokkat veszek és még mindig nem lesz olyan mint amit szeretnék
keresgéltem a youtube-on de nem igen találok olyan videót ahol mutatnának jó soundokat, a legtöbb mind multieffekt
azért vagyok dilemmába mert van már 1-2 pedálom, és ha van értelme, analog úton is szívesen folytatnám az építkezést
Sejtésem szerint kell egy ilyen soundhoz: Wah, distortion, delay, reverb, sustainer/compressor, de nem vagyok biztos benne, sőt.. , ezért lenne jó, ha lenne pár ötletem mielőtt fölöslegesen pénzt költenék
Sziasztok, azt szeretném megkérdezni, hogy analóg effektekből felépítve instrumentális rockhoz miből épül fel a "kisvasút"? valami szépen csengő érces hangzást szeretnék, Marco Sfogli, Satriani, Steve Vai, Andy Timmons, efféle hangzások tetszenek, előre is köszönöm!
Nekem bekerült a boardba a DLT meg a Rocker elé egy Subdecay stupidbox. Csak egy kis gyorsteszt volt eddig, hülyejó vastag sound. Belső 4 trimmerhez még nem nyúltam. Ha valaki tud arról írkászni nekem, szívesen veszem.
Szia Ricsi! Nos, a tegnapi koncertünkön kiválóan vizsgázott az Ibanez wah. Amiket lejjebb leírtam az szobai "steril" körülmények tapasztalata volt, élesben másak a viszonyok: az oldalán lévő potit fel kell tolni háromnegyedig és söpör mint állat. Ajánlott darab, qrva jóóóóó!!
Nekem is volt 80cm-es WW Rockcase, asszem 15 pedállal a fénykorában, 22 kg volt.:D.
A pedálfogyasztásra van valahol táblázat, ahol a leggyakoribb cuccok szerepelnek.
Nagyon fain a Malom kft, XIV. Tatai út 15. Velcro szempontból.
Elkezdem összerakni a csak teherautóval szállítható méretű, könnyű kis Warwick boardomat. 10 pedál - 400mA-es táppal, kicsit félek tőle, de az összeszedett speckók alapján 300 mA-nél megáll a mostani szet. Ha nem, majd kigyullad az overload LED, vagy a lakás. Vagy lemérem az áramfelvételeket egyenként.
én sajna kihagyom, mert holnap debütáló koncert lesz és múlt hét óta elfelejtettem mindent persze
pedig pfejj de getzíjók voltatok a dürerben is pár hete, irónia és szarkazmus nélkül.
egyik szám refrénjében /wannabe) egy hangra használtam felvételen ce-1 vst-t:D
arra felesleges tartani egyet.
Nem gyüssz ma A38-ra? Jó lenne jönne valaki, gondolom alig lesznek 1/2 9kor, mikor mi játszunk.