szerintem 30-40 alatt nem igazán építenék meg, ha egyáltalán megépítenék. vagy veszel olcsó, de használható behringer másolatot vagy veszel egy eredetit. hangban nincs akkora különbség, mint árban a kettő között.
Volt ilyenem. A hangjával nincs gond, de a tartóssága kritikán aluli. Akkor érdemes ilyet venni, ha át tervezed dobozolni, vagy nem fogsz lépkedni rajta, és a potikat is egyszer beállítod és viszlát.
hallgasd meg összehasonlító tesztekkel az eredetivel, nem sok különbség van, viszont ez tényleg olcsó.
annyira olcsón nem fognak neked ilyet a pedálépítő kollégák összedobni, ha nem tetszik vedd meg az eredetit.
Hello !
Nekem egy PXL Live van, szerintem jól használható, némán kapcsol, nincs semmi zaj program váltáskor.
Legnagyobb előnye, hogy az első 4 loop-ot a fej elé, a másik 4-et, az erősítő loop-ba kötheted.
Ja és persze MIDI PC és CC parancsokkal operálhatsz !
Nem beszélve, hogy a boardban minimális a helyigénye.
Előre is bocsánat érte, de én hányni tudok az ilyen giccses dolgoktól...Nekem az ilyenek valahogyan iszonyatosan műanyagok, mint a csövek alá beépített ledek, vagy a szilikon csöcsök, meg szájak.
Hello!
Ajánljatok nekem légy szíves valami ár/érték arányban jó programozható looper&midi controller pedált.
5-6 kispedált hurkolnék bele, meg ha lehet kapcsolja a G majort is.
A G Shopon Boss ES5 van fent 90-ért, meg egy G LAB GSC2 97-ért (mondjuk az hangszerbolti).
Ezeket picit sokallom.
Köszi:
Mike
EZ se rossz ennyiért,midi vezérlővel együtt.
Volt ilyenem is,modern higainre nem ajánlom,de rockra meg tisztára teljesen jó tud lenni. A cső benne 12V anódfeszültségről megy,díszítő elem lényegében.
De tud jó szólni rockra! Nem modellez ez sem,de sokféle hang benne van.
(nincs érdekkapcsolatom a hirdetővel,csak beleakadtam a hirdetésbe,és eszembe jutottál)
A hangszórója laposabb, mint a normál szórók. Amikor cserélni akartam benne, nem ment bele se az eminence legend, se a celestion. Túl pocakosak voltak.
Na szóval lehet, hogy ez is benne van ebben a tapasztalatban.
A Cube 60 veszélyes jószág. Ha gyakorlás közben lent van a lábamnál és nem tengelyben, közelről hallgatom, hanem felülről, távolról, akkor jó, tetszik. A múltkor viszont belenyomtam a közepibe egy mikrofont és felvettem, hát attól majdnem sírva fakadtam.
Majd még kipróbálom egy fülessel, hogy hátha van valami off axis pozíció a membrán széle felé, ahol nem olyan szörnyű.
Hasznalt piacon 50 kornyeken mennek az ME50/ME70/GT8-ak. Nekem ME70 van. Csodas kis motyo ha kell hangminta irj batran mailt kuldok, akkor kb latod majd hogy mit tud. A nagy altalanossag azt vallja hogy az ME50-ben jobbak a torz hangok az ME70-ben meg a tobbi effekt jobb. GT8 egy fasza igaslo, de GT. Kell azert tekergetni. En ha valasztanom kellene ME70 es GT8 kozott vacilalnek. ME25-ot nem nyuztam meg soha arrol nem tudok velemenyt alkotni, de jonak tunik.no ha kell minta, full vonalbol veszek neked egyet, meg van meg eleg sok anyagom. Irj batran : )
Nekem ME25 van. Szeretem, jók a hangok benne. A fullstack mód nagyon hasznos funkció, ha kombóra, vagy 112 ládára megy a gitár.
A Cube 60-ban szerintem jobbak voltak az erősítőszimulációk, de ez is elég jól használható.
Jelenleg effektloopban használom, szólókiemelésre, zengetésre, és a fullstack hangzásformálásra, meg egy enyhe kompresszióra, tehát erősítőmodellezés most nincs.
Erre a célra tökéletes ketyere. Kicsi, egyszerű kezelni, programozni. Ha lenne kombóm, egy fordulóval tudnám vinni a cuccom a kocsiból a színpadra.
Amit kiemelnék, nagyon jó benne a zengető, a delay, a phaser, a flanger.
Köszönöm a válaszokat... Nehéz döntés, de hát akinek csak 50.000,- van erre a célra, az ne akarjon csodát, tudom.
Hát, GT-6, vagy ME-50 jöhet még szóba, bár azt olvastam az ME-25 későbbi széria, mint az ME-50, így gondolom egy kicsit tán jobb is. Egy árban van ez a 3, hát nem eccerű...
Én most már egy jó ideje egy Digitech 2120-at nyúzok,ez már a sokadik multim,meg a negyedik csöves előfpj/multim.
Ebben nemcsak hogy analóg a torzítás,de még csöves is,rendes 285V-os anódfeszültségen.
De tud tranyós torzítást is,sőt a kettő kombinálható.
Na,ez maradós cucc,és bár nem modellez semmit,mégis mindenféle hang benne van,és
jó az effekt része is.
A GT5 lehet hogy még analóg volt tényleg...
Amúgy valóban jól használható cuccok ezek,minden ott van előtted relative olcsóért.
Volt Line6-om,annak a torzítói nekem jobban bejöttek,viszont az effekt része meg talán a GT-nek jobb valamivel...
Sok multim volt már és a BOSS GT-kel alapvetőleg az volt a bajom, hogy sokat kellett pötschölni vele, hogy kijöjjön egy viszonylag jó hang. Ki lehetett szedni, de nagyon melós volt.
Például egy egyszerű torzított hangszínnél nem volt elég általában bekapcsolni egy torzítót és beállítani, hanem még sokszor kellett tenni mellé más dolgot vagy dolgokat is és attól lett jó vagy jobb.Sokszor olyan dolgokat amire elsőre nem is gondolsz. Pl.: hollow body szimulációt, kompresszort, ilyesmi.
A legélethűbb hangú multim amúgy a Vox Tonelab LE volt, csak az nem high gainra lett kitalálva. Azért adtam el, mert azt nem annyira tudta.
Az meg, hogy analóg egy multiban a torzítás az nem biztos, hogy sokat jelent, hiszen tudjuk, hogy az analóg torzítók között is sok a véleményes, és BOSS torzítókra ez általában kiemelten igaz.
Az ME25 is koszmós. Lehet a GT-5 volt analóg? Ki emlékszik már... De a Gt-8-ban, 10-ben a koszmó is jó (használható), a saját márkás modellek meg még valósághűek is, a muff sem rossz.
Amúgy meg a line6-et is sokan szidják, aztán voltam két Jü koncerten, Mészáros Ádám olyan soundot kicsavart belőle, hogy beszartam.
Az ME-5, ME-6, ME-8 és talán még az ME-10 is, analóg torzításúak.
Persze tudom,hogy itt most ME-25-ről van szó,de mivel "ME-k"-ről mint családról volt szó,ezek a régebbi cuccok is beletartoznak.
Én úgy tudom,hogy a GT-k-nél a COSM modellezés,az full digitális modellezés,nem analóg.
Amúgy ilyen COSM modellezéses cuccokból ritkán hallok olyat,ami az én fülemnek jó (talán a Cube-ok...),többségében az összesnek a torzítása számomra sokkal műanyagabb,mint a fent említett ME szériák analóg torzítása.
Persze a fent említett ME-k még nem tudtak 16 féle torzítást, ZS-dúr metálra is kevésbé alkalmasak,de szerintem sokkal kevésbé műanyag a hangjuk,mint a GT-knek. Mondjuk ME-25-tel még nem volt dolgom....
Mindamellett elismerem,hogy a GT-t,mint modellezős effekt cuccok,elég praktikusak és sokoldalúan használhatók,jobban megfelelnek a mai kor követelményeinek.
Sziasztok! Az lenne a tiszteletteljes kérdésem, van-e itt valaki aki kb ismeri az Eleven Rack-et? Nekem eddig nem sikerült belőle használható hangot kihozni és hihetetlennek tűnik számomra hogy a Line6 xtLive pedálom szintjét sem hozza. Elvileg kiválóbb hangzásra számítottam és szerintem velem lesz a probléma.
Alapvetően mindkettőhöz érteni kell, az ME-ben kicsit szerényebb a vas ergó "műanyagabb a hangzás" ME felhasználóbarátabb a kezelése de elvihet az erdőbe (modellezés kikapcsolása), a GT-t meg kell tanulni kezelni. Én a GT-t választanám, de az ME-ben modernebb a modellezés már ha szeretnéd használni ezeket. GT-6-tal szépen elboldogultam annó. Felvételhez az EQ-t javaslom használni (persze ezt is tudni kell beállítani).
Nyilván a multinak is megvannak az előnyei. Amíg együtt zenéltünk, asszony egy Korg AX3000G-t nyúzott, azóta is ott áll a szekrényben. Egész jó hangzásokat tudtunk kitekerni, igaz a zenekar utolsó 2-3 évében már gyakrabban játszottunk saját cuccon, mint nem. Nem vagyok multiellenes, elismerem az előnyeit (pl. nem kell szteppelni), de a magam részéről én maradok a kisvasútnál.
Van elileg kimenet választási lehetőség: csöves kombó, csöves stack, tranyós kombó, végfok, vonal, stb stb. Persze a legjobb, ahogy írod is, hogy az adott cucchoz trimmelni. Az August-tal a gityósnak GT-10-ese volt, és sose vitt erősítőt, ezért mindig más alapon szólalt meg. Hát voltak érdekes dolgok. Egyszer egy JC-120 volt, és a GT-n van olyan opció, hogy JC-120-ra mész. Na az akkor baszott jó volt, de ha tompa hangú marshall-szerű cuccokon kívül bármi másra ment, mindig cicergés volt az eredménye. De a Trafóban meg DI-ról is kurva jól szólt.
ME-k műanyagabb hangúak, mint a GT-k. Kezelésüket nem ismerem, mert csak hallgattam, de nem én játszottam. GT-ben analóg a torzítás, azt hiszem, az ME-ben nem tudom. A GT-kből lehet vállalható hangokat kihozni, játszottam már olyan gitárosokkal, akik GT-6-on meg GT-10-en (akár vonalból is) teljesen jól megszólaltak. Persze ehhez jó pár óra6napa tekergetés kellett.
Boss GT-6, vagy ME-25 között van érdemben különbség? Ha már multi, akkor 50.000,- körül (használtan) van ezeknél jobb rock / hardrock zenéhez? A GT-8 -ról hallotam, hogy jó, de az nem nagyon van eladó... :) Szóval ha már multi, akkor melyiket érdemes?
Nekem is van multim, amíg aktívan zenekaroztam azt használtam fullcső 4x12ládával, sokféle zenét játszottunk. Most már 5/15W fullcső fej elé boost/od és kész.
Nehéz kérdés. Gitárosként multikkal kezdtem, de csak akkor lettem elégedett amikor àtáltam a tc. padlópedálokra. Addig mindig hiányzott valami. Basszusgitárosként viszont találtam a zoomb3n-t,amivel tökéletesen elégedett vagyok. Az Mxr előfokom is lecseréltem rá
Ha sokmindent akarsz egyszerre kapcsolni, akkor "amatőr" szinten multi. MANUAL mód a kispedálos használat minden pedálhoz egy egy effektet rendelsz, patch üzemmódban, meg előre beállított effektsorrendeket kapcsolsz.
Nekem erre a MANUAL-mod a megoldás. Egy gombnyomás és kisvasút üzemmódra vált a patchen belül, úgy hogy marad a patch hangzása csak a manual mod-ban a pedálokhoz effekteket rendelek.
Nem. Illetve ezt neked kell eldönteni. Én sosem tudtam megszokni a peccsekben való gondolkodást és nem szeretem azta rugalmatlanságot, ami egy multinál fennál. Nevezetesen, hogy on-the-fly nehéz átállítani az effekteket, illetve egy peccsen belül ha hirtelen még egy plusz effekt használatára támad kedvem, akkor nincs lehetőségem külön bekapcsolni. Az előbbi (on-the-fly állítási lehetőség) nekem a koncertezés során is fontos volt, mert sokáig kölcsön erősítőkön játszottunk, és mindig az adott erősítőhöz kellett ott helyben a beállásnál hozzálőni az effekteket. Ez kisvasúttal jóval könnyebb.
A multi-pártiak nyilván fel fogják hozni az ár és a szállíthatóság tényezőjét. Nem vitatom ezeket az előnyöket egy multinál, de nekem nem érte/éri meg, mások a preferenciáim.
Sziasztok!
Tudom, hogy ez örök kérdés, de azért megkérdezem, hogy valóban érdemesebb pedálokból összerakott vasúton gitározni, mint egy multieffekten pl. Boss Gt8-on?
Rock / hardrock zenéről van szó, amatőr szinten...
Nem tudod előre, hoyg az egyes loopok végén milyen fázisban lesz a jel a bemenethez képest.Hogy két nagyon egyszerű pedált vegyünk: a Fuzz Face 0 (pontosabban 360) fokot, az LPB1 meg 180 fokot fordít.
Az esetleges ellenfázisú összegzés (keverés) esetén frekvenciafüggő csillapítás, vagy akár kioltás jöhet létre.
Igen.
A kis poti meg egy "háromból kettő" logikával akkor aktíválódik (kvázi masterként) ha a 3 keverő-bemenet (clean, loop1, loop2) közül legalább kettő aktív.
Tudtok olyan gitárpedált, amibe be tudok hurkolni két másik pedált, amik párhuzamosan szólnának és arányaik állíthatók?
Olyat szeretnék, hogy szól egy highgain torzító, rálépek egy pedálra és párhuzamosan hozzákeverődik a tiszta hang mondjuk egy eq pedálon át.
Hasonlóan mint a voodoo lab sparkle drive, csak ott a tiszta hang hozzákeverése nem kapcsolható lábbal és a hozzákevert tiszta hang nem is hagszínezhető.
Fuzzot egy már berottyant csöves cuccba kell tolni, akkor lesz másoknak is tetsző hangja.
Amúgy fuzz alatt én a hangzást értem, mindegy mivel csinálják, ezeréves keverő channel stripet hajtanak szét, big muffolnak, vagy walkmenre kötik a gitárt, ha négyszöges, recsegős, szőrös, akkor az fuzz.
De mivel tolja meg az erősítőt? Range Masterrel, attól olyan szőrös, zizis. Önmagában egy Laney nem szól úgy, még a John Birch tököm tudja hány pólusos pickuppal sem. link
Igen, nekem is ez jut mindig eszembe és ez lebeg a szemem (fülem) előtt, amikor nem bírok értelmes fuzz hangzást összehozni (azaz mindig...) Ezért is írtam, hogy könnyen lehet, hogy az én gépezetemmel van a baj. A felsorolásod viszont nem teljesen okés... A szabat jellemzően nem fuzz, hanem jól megtolt erősítő, amennyire én tudom. Bár tény, hogy sokan a Stoner zene ősének tekintik, ami meg a fuzzok Mekkája
Én nem tudom, nem ismerem a mostan rádiózenét, de ha csak úgy szól a háttérben Tv, a reklámblokkban minden második négyakkordosban van fuzz, persze nem biztos, hogy hallod, hogy az fuzz :P
De ha más nem, hát itt ez az örök klasszikus
Meg amúgy mondjuk '80-ig bármilyen zene, amiben torzít a gitár, akár bitilsz, sztónsz, cepelin, szabat, kvín, akármi ...
á, ez egy zenészfórum, itt a pop, meg trend, meg egyéb zenei érzékenység nem igazán jellemző, itt még mindig a metallica fórum pörög a legjobban, mint a 83-as metal hammer postaládája környékén:D
Pl. Rihanna Umbrella című opusza Én is kétlem. És meg is értem Gazz idegenkedését a fuzz-októl, ez az az állatfaj, amiben még nem sikerült számomra teljes mértékig kielégítőt találni (és a Green Russian BMP-met most nem számítom fuzz-nak, mert sztem az sokkal inkább distortion). De biztos van valahol egy rejtett gyöngyszem, meg én használom rosszul azt, ami van.
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Használati kézikönyvet "magyarul" keresek. Van nekem egy Digitech RP 21 D. tip. előfokcsőves padló effektem. Gyönyörű hangja van. Sajnos nehezen tudok vele bármit is programozni így,csak német nyelvű leírás van hozzá. Ha valaki tudna segíteni megköszönném!