18V tól több lesz a headroom, és később koszol. A "zsizsi"=fuzz -ra visszatérve, ha van mélyeid a gitárban az ehhez hasonló "transparent" drive egy gain fölött biztos fuzzol, van aki szereti (tud vele bánni) van aki nem.
Köszi a segítséget, tényleg rápróbálok megint, mert se a gitárral nincs baj, se az erősítővel. LP állásban van és a tone is le van tekerve.
Van tapasztalatod esetleg azzal, hogy 18V-al miben változik a hang? Érdemes átkötni?
Nem gondolnám, hogy valami nagy megfejtés lenne, hanem csak marketing.
Ne misztifikáljuk már túl a bufferelést, egyetlen emitterkövető, vagy műveleti erősítős alapkapcsolás is tökéletes buffer tud lenni.
A buffer lényege, hogy impedanciát transzformáljon (bemeneti nagy legyen, kimeneti kicsi), és közben ne színezze a hangot egyáltalán.
Ergó minél egyszerűbb, annál jobb.
Ez így nem teljesen igaz... Ha van egy darab gitárod meg egy darab erősítőd, de a kettőt egy tizenötméteres kanóccal kötöd össze (akármilyen okból kifolyólag), akkor is veszítesz a magasakból a szórt kapacitások miatt. Azaz nem annyira a pedálok száma, mint leginkább az erősítő és a gitárod közötti kábel mennyisége a döntő, különösen, ha kevésbé jó minőségű kábelt használsz. Lásd a kis írásomat egy évvel ezelőttről.
Az, hogy a Plexitone buffere vágta neked a magasakat, nem jelenti azt, hogy minden buffer vágni fogja a magasakat, sőt... Alapvetően TBP párti vagyok, de használok buffert a board-omon. Viszont én szeretem meghatározni, hogy az a buffer hol legyen, és hány legyen belőle. Épp ezért valóban ötletesnek tartom a TC ötletét, mondom, én csak azt látom viccesnek, ahogy a piac reagál a trendekre.
Ez az állítás meg ugye teljesen marhaság, akár mindegyik lehet bufferelt, ha jó minőségű buffert használnak benne, akkor nem vág haza semmit. Sőt meg is tudom fordítani az állítást: egy Fuzz Face hangját bármilyen elé helyezett buffer megváltoztatja (akár jó akár nem), mert pl. az speciálisan nem annyira szeret kis impedanciát látni a bemenetén.
Kicsit visszafelé haladva a hsz-odban: ezzel tökéletesen egyet tudok érteni.
Én használok TU3-at, egy régi Ibanez SC10-et mind kettő bufferes. Kikapcsol állapotban egyáltalán nem színez a hangon egyik sem. Marshall DSL50, Máki Z50-el egyaránt kompromisszum mentesen működnek. de az itthoni gyakszi kombón is tökéletes mind2. Az SC10 bekapcsolva talán sok magassal rendelkezik, de ez már pedál bajos, meg nekem annyira nem tetszik.
Azt kell megvizsgálni ki milyen gitárfelszereléssel zenél és ahhoz mire van szüksége. Alapesetnek szerintem vehetjük a fullcső erősítőt (mindegy hogy kombó vagy fej/láda) és hozzá egy hangoló, valamint mondjuk 1-2 pedál (booster, delay pl.) Ha bármelyik pedál ezekből nem "true bypass", akkor kikapcsolt állapotában hazavágja a hangot. (ez általában a magas frekvenciák eltűnésével vehető észre) Sajnos ezt én a Carl Martin Plexitone pedáljánál tapasztaltam meg, kikapcsolt állapotában borzalmasan elszínezte (magasvágta) a hangot. Eldzsi mester szerencsére elkészítette nekem a pedál true bypass verzióját, ami kiválóan teszi a dolgát azóta is. Ha minden pedál "true bypass" de mondjuk nagyobb számban van jelen a hangláncban, 5-6 darab fölött már szintén észlelhető a magas frekvenciák eltűnése. Ennek legfőbb oka a pedálokban lévő kábelezés, illetve a pedálok közötti kábelek kapacitása. (RC tagot képeznek) Ilyenkor már érdemes buffert tenni a hanglánc elejére. A legprofibb megoldás, ha minden pedál egy rendszervezérlő pedálba van bekötve loopokba, ahol is a kikapcsolt loopok teljes mértékben ki vannak kötve a jelútból, tehát kikapcsolt állapotukban sem megy keresztül rajtuk a jel, így elrontani sem tudják azt. Ezek ettől függetlenül tartalmaznak kapcsolható buffert a lánc elejére és/vagy végére is. (ilyen pl. Gigrig G2)
Szerintem a TC jót húzott ezzel, hogy kapcsolható formában beletették a hangológépbe a jó minőségű buffert, hisz a kevés pedált és a sok pedált használók számára is opció lehet.
Sajnos a Bona Fide-ről nem találtam még kapcsolási rajzot, bár rég néztem, lehet, hogy már van. Nagyon kíváncsi lennék, hogy mennyiben forradalmi és újszerű a standard megoldásokhoz képest.
Persze, nem is a minőség miatt, csak vicces, hogy tíz éve a "true bypass" volt a hívószó, és persze mindenki azonnal TBP pedálokat kezdett gyártani, most meg beérik az, amit a pedálépítéssel napi szinten, de nem megélhetési bizniszből foglalkozók (itthon pl. EWR, Kócos vagy Eldzsi) már évek óta mondanak, nevezetesen hogy a bufferelésnek okosan alkalmazva van helye. Most már ez is jobban benne van a köztudatban, erre is lehet marketing stratégiát építeni. Mindez semmit nem von le a TC hangolóinak értékéből, egyszerűen csak vicces figyelni a kínálat változását a divat változásával.
Sajnos a Boss TU-ban lévő buffer nem épp a jóságáról híres, színezi a hangot rendesen és nem jó irányba. A TC beletette egy az egyben a Bonafide buffer-t, ami jóval magasabb minőséget képvisel és valóban kapcsolható is.
Igaz, az elnevezések mást takarhatnak az egyes fejekben. Hivatalosan a Mudhoney distortion a Trex honlapja szerint. Én pont a meleg torz-overdájvos hangja miatt vettem meg, de ugyanez másnál lehet, hogy fuzzos, zszsikes képzetet kelt.
...Ami a Boss TU sorozatban mindig is benne volt, és amire anno verték a nyálukat, nevezetesen, hogy TBP Az viszont hasznos fícsör, hogy külön ki be kapcsolható, ha jól látom.
Csak azt akartam ezzel mondani, hogy nem fókuszált torzítás (mint pl. a metal muff), hanem fuzzos. Nálam a fuzzos számít zsizsikesnek, de lehet, hogy másnál más számít annak. Én személy szerint rosszul vagyok a fuzztól, de nyilván van aki szereti.
Igen, ebben asszem egyetértünk, zizisnek nem mondanám. Persze kérdés, ki mit nevez zizisnek Kéne itt is valami többé-kevésbé egységesített nómenklatúra, mint a borkóstolásnál
Mondjuk én sem értem igazán, mert a transzparens pedál akkor kell, általában ha nem nagy a gain (again) :) bocs.
Leheletfinom blues szólók, kétmenetes single soul pickuppal, max 8-as vastagságú húrral, ilyesmi.
Nagyobb torzításnák, már általában az erősítő/torzító karaktere is dominálni szokott rendesen.
Pl a Sepultura Arise lemezén már nem feltétlen transzparens torzítások vannak, de még az AC/DC-ben sem.
Nekem van egy elég érdekes pedálom. Nem overdrive, inkább booster. Vintage erősítők megtolására autentikus. Ha erre kell, próbáld ki mindenképpen!
gsfanatic.com/hu/hirdetes/362596/elado-solo-booster
Nem baj az, ha nem szereted, van pár ezer pedál amiből lehet válogatni, pont azt írtam, hogy attól függetlenűl, hogy van-e love, zizisnek nem mondanám.
Minden negatív felhang nélkül - Te nem tudod rendesen beállítani. Még HP állásban sem lehet zizis (LP-ben meg aztán tényleg el nem tudom képzelni), és bántóan magas sem 11-12-re rakott tone-al egy normális erősítőn, még egy kopogós kőris Telével sem. Lehet szeretni meg nem szeretni az OCD-t, de rendesen betekergetve, nem valami elcseszett szar erősítőn, egészen biztosan nem zizis. Maszírozzad még, egyik legjobb overdrive sztem...
Van egy régi EHX Stereo Memory Man Chorus/Echo pedálom (a rajzát itt megtaláljátok) és az a problémám vele, ha a blend poti fel van tekerve, akkor egy nagyon hangos sípoló (5 KHz körüli) hangot hallat magából, ami elnyomja a gitár hangját is bőven. A sípolás frekvenciája nem változik egyik gomb tekergetésére sem csak a blendre halkul, hangosodik - teljesen lecsavarva szinte észrevehetetlen, egyáltalán nem zavaró már.
Csináltam egy audio probe-nak nevezett valamit, hogy megnézzem hol jelenik meg a zaj és már az első 4558-as IC kivezetésein is hallom. Nyilván az első lábánál halkabban, a hetediken pedig hangosabban, viszont itt nem reagál semmit a blendre. Aztán ahogyan megyek tovább nem változik a helyzet, természetesen hangosodik a zaj. Legerősebben az NE570/571 (utóbbi van a delayemben) kivezetésein hallom a zajt.
Van valami ötletetek merre érdemes tovább nézelődni? A szűrőkondik már cserélve lettek benne és a hiba egyik napról a másikra jelentkezett. Nem voltak a trimpotik állítgatva.
Tudnátok ajánlani olyan overdrive pedált ami kicsit nagyobb gainnel rendelkezik és "transzparens hangzást" tud? Jelenleg Fulltone OCD-t használok, de picit zizis és bántóak a magasak vagy csak én nem tudom rendesen beállítani.
jövő szombaton egy koncert erejéig tudna valaki kölcsönadni egy kompakt digi delayt? (Boss DD-3 pl. tökéletesen megteszi)
Beszart az ibanez dm-1100, amit énekre használunk.
Ugyanitt a nevezett ibanez dm-1100 szervizelésére vállalkozna valaki?
Van egy műhely disznóólam. Az eddigi egy próbálkozásom alapján a pedál taposórésze és annak rögzítése elég kritikus. ott szokott elhajlani, megnyekkenni a dolog. Mindenesetre köszi az ötletet, töröm rajt a buksimat.
A konyhaasztalnál komolyabb műhelyre gondoltam Bár nem tudom, Gazz kartácsnak mi áll rendelkezésére... Amúgy GS-en van most egy Cry Baby Mini, de 30e pengő az ára.
Valszeg úgy indulnék neki, hogy vagy a doboz aljából lenne a pedál, és szabnék egy alulapból helyete fedelet vagy két dobozt használnék, az egyikből csak az alját. Sőt még inkább használnám mindkét alját, az egyik lenne a taposófelület, a másikra tudnám felcsavarozni a mechanikát, a kettőt meg az eredeti csavarlukakon keresztül csavaroznám össze, de talán még ragasztanám is epoxival. De biztos, hogy komolyabb fémfeldolgozós műhely kellene hozzá.
És persze nyilván nem muszáj ilyen extrém kicsiben megcsinálni, ha egy 125B-s dobozt szabsz át, már az is kisebb talán a mini síróbabánál is. De biztosan milliónyi nehézség van: kapásból a pedál mechanikája, de a wah-poti rögzítése is. Nomeg ilyen kicsiben ki tudja, hogy a fogasléc hogy fér el, vagy lehet, hogy meg kell elégedned egy kisebb range-dzsel vagy optikaira megcsinálni a cuccot. De mindenképpen érdekesség
Ez nagyon csini.
Egyszer belevágtam a dobozkészítésbe, de mechaikailag nagyon gyenge konstrukció sikeredett belőle.
Rákeresek erre a cuccra, biztos vannak benne használható ötletek.
láttam valamelyik videóban, hogy a csóka olyan jackkábel konstrukciót vett, ahol te magad vágtad meg a kábelt és lazán beilleszthetted midnenféle forrasztás nélkül ilyen arany szinű pipa végű jackvégbe és lezártad... kvázi, baromi gyorsan legyárthattad a megfelelő patchkábeleidet.
Esetleg valaki nem találkozott ezzel, hol lehet venni?
Végül rájöttem, hogy az gondot okozhat, ha a wah poti középső forrfüle és a szénréteggel ténylegesen érintkező csúszka köztt végtelen ellenállát mérek. ( Csak halkan kiszólok Eldzsinek, hogy ez nem az a wah, amiről beszéltünk.) A forrfül valahogy rá van szegecselve a szénréteg ( vagy más réteg ) csíkra, ami bevezet a belső körívhez. elég szorosnak tűnik az érintkezés, mégse találkoznak a csúszkáról lejövő hangok a forrfűllel. Lehet ezzel valamit csinálni ? A kérdés költői, mert lemegyek holnap a színpadboltba és veszek egy másikat, csak attól tartok, az se lesz sokkal tartósabb 3800 pénzért.
Én egy 0.5-1 cm vastag fa lemezt tennék oda. (rétegelt vagy tömör fából,vastag farostlemezből). A rögzítést az edény peremétő pár mm-re fúrt lyukakon átvezetett, a fába belecsavart csavarokkal csinálnám. 3 db-al.
Így viszonylag könnyű lenne az alját levenni elemcseréhez. A nyákot is egyszerűen a farészhez lehetne rögzíteni két facsavarral, szigetelési probléma ezzel nem lenne.
Mivel a fa alul van, úgysem látszik, de könnyű vele dolgozni.
állványos fúróval javasolnám, nyilván előfúrással, és hát baromi óvatosan. Nekem két piros lábosból az egyiknél volt kisebb lepattogzás, de szerencsére csak az oldalán
Érdekes, az előbb még jó volt, most meg permission denied... pedig a kép meg van osztva. Namindegy, inkább elmesélem: egy pici gyereklábaska van rajta. Fehér, zománcozott, az oldalán szép matrica, mindenféle őszi gyümölccsel. Tökéletes darab egy házi fuzz dobozolásához
Mindjárt nézem EWR kínálatát, mi az ami megtetszik.
Tényleg, hogyan/mivel lehet ez megfúrni, hogy a zománc rajta maradjon?
'eló guruk!
haveromnak adott egy pedálja, aminek beszart a kapcsolója.
a kapcsoló 9lábú és jason gyári gravír logó van rajta
valszeg 3pdt lesz az, de hamégsem, akkor mi? :)
illetve hol lehet pesten kapni valaqhol, ahol lenne mindig készleten?
szintikontroller (főleg), sok kis (egyszerű) egység egymás mellé lapátolva:
o 4 joystick tengely, mindegyik lehet crossfader, attenuator, unipoláris (0..5V) és bipoláris (-5..+5V) cv forrás
o 2 attenuator, az egyik -1V-ra, másik +1V-ra normálva (le/fel 1 oktáv transzponáláshoz, finomhangoláshoz, stb)
o 2 cgs slope detector, a joystick y tengelyekre normálva
o 1 thomas henry vc crossfader meg persze a sok led, hogy vakuljak (a crossfaderhez még kettőt fel kell fúrnom).
röviden ennyi.