A tippem az, hogy a soft-cliping-gel lehet kapcsolatban. A hard clipping-gel rendelkező effektek esetében szinte mindig nő a torzítás vagy elkezd már fulladni a boost-olás hatására, soft-clipping-nél sokszor inkább a jelszint nő, mint a torzítás mértéke (utóbbi is, de kevésbé).
Köszönöm, hogy azt a kevéske homályos részletet is helyére tetted, ami még felvetődött (bár igazán nem volt sok az eredeti alapos és kimerítő magyarázatod után)
Tapasznyalatom szerint előfokfüggő. Csövesnél alapvetően ezt tapasztaltam mindig, de félvezetősnél volt olyan, ahol a torzított csatit is hangosította. Nem tudom megmagyarázni, tapasztalat. Mint ahogy pl. nagyon meglepődtem, de a Zendrive sem túl jól boost-olható, illetve inkább a hangerő nő, mint a kompresszió/limitálás.
...Legalábbis csöves erősítők esetében. Félvezetőseknél más (is lehet) a helyzet. Ezzel együtt, ha az erősítő torzított csatiját is használod, akkor valóban a loop-ban érdemesebb használni.
Sziasztok! TC SPARK BOOSTER(nem a mini. Akinek van ilyen,hová helyezte? Pedálok végére? Loopba? Akárhogy próbálom nem emel komolyat,pedig 20decibelt kéne...
Valakinek véletlenül nincs elfekvőben jóféle analóg kórus pedálja? Leginkább EHX Small Clone vagy Neo Clone érdekelne, esetleg ezzel az új Ibanez Chorus Mini pedállal van valakinek tapasztalata? Vajon tényleg úgy szól mint a nagytesója a CS9? Ha igen akkor ár-érték arányban elég jónak tűnik.
Sziasztok, az a problémám, hogy bekötöttem a Nova systemem és a gitárom közé egy Cry Baby 535Q-t és ha bypasson van a pedál akkor is változik a gitár hangkaraktere, mintha visszafolytaná... Mi lehet a megoldás?
Pedálépítgetők!
Néztem a waterslide fóliát , itthon 820/A4 árban.
Ebayen 420 lenne szállítással.
Valaki tudna itthon olcsóbb forrást? Esetleg öntapadós átlátszó laserfóliát valahol jó áron?
Vagy rendelek 10 ívet és valaki beszáll esetleg?
a gs-en van egy ibanez la metal 5e-ért...
sztm valaki ugorjon rá, mert kis modolással Fat Cat illetve RAT (ez állitólag benne van) is elérhető
ennyiért ajándék...
Próbálom egyértelműbben :
Ha a készülékhez AC tápot jelölnek meg, 95% hogy működni fog DC tápal is, 9V-os helyett 12-essel is. Mindegy hogy milyen polaritású, mert
az AC-s készülékek úgyis megoldják hogy megfelelő polaritásút kapjon a belső áramkör.
Ezzel szemben DC-vel működő eszközbe nem való AC táp semmiképp.
Igazad van,köszönöm!!!9V AC 385mA.Én meg még rákötöttem volna egyenfeszt...Pedig tudom,hogy az AC mit jelent.Pillanatnyi elmezavar.Tudtok ilyen tápot ajánlani ami 9V AC és minimum 400mA-t tud?köszi még egyszer!
Nem az van véletlen a cuccra írva, hogy 9V AC 385mA?
Mert ez elég egyértelműen jelzi, hogy nem egyenfeszt, hanem AC váltós tápot használ.
Ami elvileg azt jelentené, hogy mindegy az egynefeszű tápnak, hogy milyen polaritású.
Persze van 1-2 kivétel, ahol pl. fesztöbbszörözés miatt kell a váltós táp, és nem megy egyennel.
De kárt nem teszel benne - viszont a 400mA áramfelvétel miatt ne a legkisebb marokban elférő fajtával próbáld.
sziasztok!Tudtok segíteni abban,hogy van egy ISP decimator rack-os zajcsökkentőm.Használtan vettem egy vacak táppal.Kicsit zajos a cucc,gondolom összeszed valamit a trafo.Kicserélném,de a cuccra nincs ráírva szabványos negatív belsővel megy-e.Szerintetek?Kipróbálhatom egy sima pedál táppal?köszi a segítséget!
Most élesztettem, elsőre indult, és egy deka zajt nem hallok. Ebben is a lent leírt jelölésűek kerültek.
A következőbe asszem teszek kis modulációt is, hadd simogasson a hangja :)
Állítólag a PT-k egy része -forrástól függően - erős hamisítvány, azok szoktak kattogni.
Azt írják, amin a PTC logo szabályos, és két 6 karakteres szám/betűsor található, azok eredetiek.
Ááá, igen, valami ilyesmi volt!!!
Az enyémeket be szoktam gyömöszölni egy péklapát tenyérnyi dobozba .
Nagyon kényes volt a digit és analóg részek testelésére. Ha eltalálta az ember, nuku zaj volt.
Általában (érthetetlen módon példányonként változóan) 300 ms-ig nem zavaró. Az egypétéseket annyira szoktam belőni, hacsak nincs külön felhasználói óhaj (Ricsinek pl. van egy 800ms-os).
Ha gitárhoz vagy mikrofonhoz lesz, előtte megtolom a jelszintet, utána meg csillapítok, így is javul valamit az nojzpözrszignel.
Nagyobb diléjtájmhoz prímán kaszkádolható.
A PT-re ertettem, nem konkreran az Equinoxra. Par 100 ms felett rohast idegesitoen "bugyborekol" az enyem, foleg basszuscuccal. Van egy Dano FAB echom is, az nem olyan veszes.
Köszönöm ewr, de most hogy jobban belegondoltam, nem hiszem hogy ekkora alkatrésztemetőnek megint nekiállnék.
Itt a PT2399, épp készül egy equinox2 (mert a betegség azért nem múlik el ), de magam is csodálkozom régen mire nem voltam képes :O
Itt a faluba is elkelt anno vagy 6-8 darab belőle.
RT 1986 májusi szám.
Nem pont ezt lopta el, hanem a Praxis & Hobbi 1981-es (a hónapot nem tudom, mert csak fénymásolatom van) Jörg Rehrmann által tervezett kapcsolást, leírással, NYÁK-rajzokkal, mindennel.
Az kicsit bonyolultabb a szovjetnél, mert, a "szalagos logikát követve" 3 helyen olvas ki (és végez D-A konverziót) a memória-láncból, plusz tud modulálni is.
Építettem belőle hármat annak idején - ma már semmiképp nem fognék hozzá - egy még talán meg is van valahol.
Vénkecske, ha gondolod, van komplett doksim hozzá...
ez mind tény, de kell a fasznak olyan vas, ami sok szenvedést okoz minden téren.
hiába van jó hangja - sehol sem éri meg (nekem pl.) aki nem tud szerelni ilyet meg cipel többször 8 kilót koncertre enélkül is.
Nekem úgy rémlik hogy az Urbán is megcsinálta ezt magyarul. Persze lehet hogy a tiedet lopta el de mindenesetre valamelyik 81-82 körüli rádiótechnikában volt ilyen. az AD átalakításról ugrott be a dolog.
Volt a '80-as években a ruszki rádiótechnika újságban egy digitális delay kapcsolás
CA3080 meg 741 volt az AD-DA átalakítókban (successiv approximációs delta mod.)- zseniálisan kitalálták!
Cmos IC-kkel címezték a RAM-okat, az eredeti 1 megabites ramok helyett 16-osokat építettem bele, ezeken végig
shiftelte a digit jelsort a cím dekóder, és ment a DA-ba.
A cmosok felső határfrekijéig turbóztam az órajelet(1MHz körül még kapcsolt), és még így is zajmentesen vitte az 1200 msec-os
késleltetést - legalább 5-6 kHz tisztán.
Akkoriban még csak szőrmentén jutott Mo-ra be egy-egy komolyabb visszhangosító nyugatról. De akinek pl. a rackes Ibanez volt, egyből lecseréte az enyémre :) - pedig abba már volt NE570 vagy miből kompander is.
Csak így hirtelen eszembe jutott az orosz technikáról...
Valahonnan elő kéne vakarni azt a kapcsolást, mai fejjel összeraknám szívesen megint.
Valaki találkozott már vele?
ez a jövő, annyi digitális kütyü van, pl. a t.c. mini hof az, nem is beszélve az újakról, mivel IT vonalon dolgozom rengeteg digitális készüléket látok tönkremenni, az újabb technikai hobbim is digitális/analóg vonalon van, ott is előfordul, hogy garancia lejárta után eldobhatóak lesznek a mai 200eFt-os kütyük...
Mivel digital delay a neve, nem BBD-s. TTL,, de a memóriák nyugatiak benne. Egyébként van szovjet vödörlánctároló, felületszerelt :D Sound JS chorusban, Electronika Flangerben találkoztam fele.
A Lel diléj milyen ic-t használt? Az orosz mikroelektronikai ipar kétlem hogy ráfordult volna a vödörlánctárolós ic-kre. Fegyverekben nem igazán van értelme használni.
Úgy nyomod ezt a szöveget, mintha annyi dgitális kütyü lenne a piacon. Még mindig az analógok (OD-k, modok, filterek) vannak legtöbben, a delay meg már a 70-es évek óta digtális, ha pár 100 ms-umnál többet, hold és egyéb funkciókat is akartak a gyártók. Ráadásul éppen két analóg effektet hasonlítgatsz velük - amiket már akkor is bárki megcsinált kisebben, mint ahogyan azt már említettem -, legendásan szar szovjet nyákokkal, rideg vezetékekkel, eltörő drótlábú, nem "EU kompatibilis" IC-kkel, tranyókkal, szar kondikkal, mindennek hét méter kivezetést hagyva...
A "reverberator" - ami az oroszoknál szinte mindig delay - mondjuk valószínűleg ezekben is digitális.