Mennyire más, mint a patkány? A tecsős összehasonlítások alapján elég hasonló a hangjuk. Vagy ez csak a pengetés erősségére/gitár volume potijára reagál másképp az expander miatt?
BRAVÓ. Jár a fröccs.
A harmadik (bass) kapcsoló itt: http://www.codtone.com/downloads/2246413/Codtone+Expandra+Build+Doc,+Notes+and+Mods.Rev+2.0.pdf, bár én az átalad is említett Reutz-modhoz hasonlóan kötöttem be, a "presence" RC-tag (2,2u / 47) megszakításához.
H11F1 optofet van a Lomexben.
Ahá, most már értem. De amit találtam kapcsolást, azon nem látom a harmadik kapcsolót... A leírások alapján gondolom vagy a bemeneti leválasztó kondi értékét kapcsolgatja vagy valami filtert. Optocsatolót magad csináltál vagy valami gyári megoldás van benne?
Tartsuk az irányt, el'tsak, mert jó.
Valóban patkánylelkű a jószág, és az eredeti nevében tényleg benne van Townsend hősnője de az utalás nem mitológiai, hanem kapcsolás-technológiai eredetű.
Pont ennyi kezelőszerve van (egyik sem diódát kapcsol) legalábbis a legnépszerűbb verziónak; az újabbak négy potisak, kapcsoló nélkül.
Hogy szokták a te korosztályod tagjai hívni a VOLT nőjüket / faszijukat?
Ok, akkor itt egy újabb próbálkozás: ha valóban Epimétheusz nyúlta le a nődet, akkor a képen aligha ő van. A Ruetz mod hiányában nem lehet mindennel felruházva... Kivéve persze, ha annak a potiját a ruhája alatt, rejtve hordja. Arra viszont kíváncsi lennék, hogy mi mindennel ruháztad te fel. Gondolom egy vágódióda kapcsoló mindenképpen van a szelencében, de a másik kettő míly végzetes csapást hordoz?
Illetve azért egy poén "jósága" többek közt attól is függ, hogy mennyire közérthető. Horribile dictu: ha csak te érted, akkor csak neked vicces. Valóban nem vagyok egy mókamester, de azért fapofa sem...
Hangerőnek jó lesz, akár közvetlenül hangszer után is, mivel 500k-s potija van.
Hogy a multidhoz is jó-e, azt - mivel pontos típust nem írtál - nem tudom megmondani. (H9-hez pl. nem) Nézd meg a manualban.
(Ha megengedsz egy megjegyzést: 45.000 Ft azért elég vastag ár egy poitért, 3 aljzatért, meg a mechanikáért.)
Hello!
Tudna segíteni valaki egy ilyen pedált vennék,de nem Fractal cucchoz.Hagyományos volume felhasználás,és Eventide multihoz.Vajon jó lenne hozzá?Köszi a segítséget!
http://gsfanatic.com/hu/hirdetes/338590/elado-fractal-audio-pedal
Szted ennyire szar a J&H...? Sztem teljesen standard TS hangzás az OD oldalon és valami Marshall-ra hajazó (vagy hajazni akaró) izé a distortion oldalon. Nem esnék teljesen kétségbe, ha azzal kellene koncerteznem, bár nyilván vannak sokkal jobbak is.
Az állítás második fele önmagában igaz, de azért a Jekyll & Hyde nem ez a szint. Illetve egy Zoom 505II torzított hangjainál sztem szinte bármilyen analóg torzító jobb hangot produkál. De lehet, hogy csak viccoltál...
sztem vedd meg, nőd nyilván majd levágja a farkad: így duplán jól jársz, egyrészt megszabadulsz tőle, meg a napi feszegető gerjedelemtől és onnét fogva már csak a gitározásra, meg kisvasútépítésre kell koncentrálnod
légyszi valaki vigye el előlem ezt, különben kénytelen leszek megvenni, és akkor le lesz vágva a farkam a nőm által, hogy "már megint mi a szart vettél?"
tudom, hogy nem technikai hozzászólás, szégyellem is magam, amiért a topik témájában irok, de lett egy ilyenem...
Mr. Black Supermoon Chrome (Jack Deville - Portland)
egy tökjó kis ambient reverb, árban jóval a Wet Reverb alatt (amit szerettem volna)
Őszintén szólva nem tudom... Nemigen foglalkoztam eddig a kérdéssel, mert ahogy írtam: én tahó punk-ként feltekerem a hangerőt csutkára és bódottá. Tulképp nekem szinte egy on-off kapcsoló is elég lenne, lehet, hogy át is fogom építeni a gitáromat :D
Ha kellene, akkor megpróbálnám kiszámítani. Valahogy úgy, hogy a kábellel alkotott aluláteresztő szűrő könyöke a maximális impedanciánál (ami a hangerő poti 250k-s állása) mondjuk legalább 5kHz felett legyen. Ebből ugye a szórt kapacitás ismeretében megvan, hogy mekkora kellene legyen ez a maximális impedancia, abból meg a párhuzamos kapacitás értékét ki tudod számítani, ha megintcsak a legalább 5kHz/10kHz-nél szeretnéd, hogy ez teljesüljön. De a freki eldöntése teljesen önkényes, az 5kHz-et a gitár frekvenciatartományából veszem, 10kHz meg úgy jön ki, hogy még szeretnék felharmonikusokat is, ergo adjunk hozzá még egy oktávot. Van ennek így értelme...?
A gitár kimenő impedanciája a hagyományos osztós bekötésnél (PU az egyik szélső lábra, kimenet a csúszóérintkezőre, test a másik szélső lábra) a poti középső állásában a legnagyobb. A teljesen letekert potinál konkrétan nulla, de ez ugye kevéssé érdekel minket, hiszen ilyenkor a teljes jelet is a testre küldjük. A teljesen feltekert állapotban meg az egész poti ellenállásértéke párhuzamosan van a PU-val, ott nagyjából el is hanyagolhatjuk, annyival nagyobb a PU impedanciájánál. A középső állásban viszont a hangerő poti fele sorban van a PU-val, mondjuk pl. egy kb. 10kOhm-os PU-val egy 250kOhm-os ellenállás, amivel párhuzamosan van aztán a poti második 250kOhm-os része. Ez kb. 127kOhm-os eredőt ad. Egy átlagos kábel 100-150pF/m szórt kapacitással rendelkezik, azaz mondjuk ha a gitárodig megy 4m kábel, akkor összesen legyen 500pF. A fent említett impedanciákkal a vágási frekik: kb. 32kHz a feltekert hangerőpotival viszont csak 2,5kHz a hangerőpoti fele állásában. Azaz ott ahol az impedanciád a legnagyobb már jelentős magasvesztésed van (5kHz környékéig megy a gitár frekvenciatartománya). Ezért szokták a treble bleed mod-ot használni, amikor a hangerőpoti PU felőli lába és a csúszóérintkező közé egy kicsi kondit tesznek, hogy a magasabb frekiknek az eredő impedanciát csökkentsék. Nekem nem kell, mert én tahó punk vagyok, és a hangerőpotit csak arra használom, hogy teljesen letekerjem, amikor nem akarom, hogy szóljon a gitár :) Egyébként a bufferekről írtam is a drdfx.hu-n egy kis szösszenetet, itt a fórumon is leírtam valahol korábban. Végezetül hozzátenném még azt a kis kiegészítést, amit ewr kollega is hozzátett anno: ez csak egy közelítés. Ha még pontosabban akarna az ember fia/lánya számolni, akkor figyelembe kellene venni a PU induktív tagját is, mivel az egy tekercs ugye, valamint ha nagyon szőrözünk, akkor a kábel esetleges szórt induktivitásást és a PU szórt kapacitását is... Így valójában nem egy szimpla aluláteresztő körünk lenne az eredő impedanciával és a szórt kapacitással, hanem egy RLC rezgőkör, egy rezonanciafrekvenciával (amely rezonanciafrekvenciát a PU-kra egyébként jobb gyártók meg is szoktak adni - persze abban semmi nincs beleszámítva a PU saját értékein kívül).
valóban nem gyakori. A gibson es255-ben van mélyvágás, ha jól tudom, de nem potival, hanem forgókapcsolóval.
Illetve talán a Gretscheken is van, de ezt se tudom biztosan.
Az csak a keletkezett szűrő jóságát csökkenti. Ha ezt érted kompenzáció alatt, akkor oké. De a "kábelkondi" ellenállása nagyobb frekin jóval kisebb, mint a maradék 250k, szóval sokat nem kompenzál az.
A Jolanárol és a szűrőről jutott eszembe a Musima Electra de Luxe. Ennek négy potija van, az egyik egy mély vágó. Na ilyen sem sűrűn fordul elő. Néhány nanos kondin sorosan engedi át a jelet.
Én kínai gitároknál találkozok ilyen kötésekkel, meg sosem látott poti értékekkel. Igény szokott lenni, hogy normálisan szabályozható legyen a hangerő.
Nem kötekedni akartam, csak megérteni a dolgot. Csak mostanában kezdtem pedálokat használni és sok problémával kel küzdenem, aminek az okát, ha nem értem nem sok értelme van javaslatok próbálgatásának.
Nem.
De ha nem érted, elmagyarázom.
A pickup kimenete rámegy az 500k-s potira. A csuszkáról megy a jackra. Az egyszerűség kedvéért a hangszínpotitól mos tekintsünk el.
Ha a poti a csutkán van, akkor a pickup jele közvetlenül megy a kimenetre, a pickup komplex ellenállásának megfelelő impedanciával.
Tegyük fel félig tekered a potit. Az egyszerűség kedvéért legyen lineáris a poti.
Ez esetben a jelnek először is át kell haladnia a poti felén, ez 250k ellenállást jelent. Ez sorba kapcsolódik a kimenettel. Ha azon ott van egy kondi, akkor azzal aluláteresztő szűrőt alkot. márpedig ott a kondi, a gitárkábel.
Azt remélem belátod, hogy a kétszázötven kiló az lényegesen több mint a pickup 7-8 kiloohmja.
Kapísi?