Az "alap" gitároknál sosem láttam még ezt a megoldást, de egzotikus modelleknél sem, pedig elég sokkal volt dolgom. Ja nem, pár Jolanánál tényleg volt.
A leggyakoribbat nem ismerem, de Gibson-nál a kimenet van csúszkán.
A lényeg, hogy valóban előfordulhat nagy mértékű ellenállás növekedés, ezt viszont egy bufferrel nem fogja javítani a jel-zaj viszonyt, erősítjük a zajt is.
Ezt nem igazán értem.
Ha az említett 500KOhmos poti egyik szélső lábára kötöm a pu.-t, a középsőre a kimenetet, a másik szélsőre a testet, akkor alig halkított állásban csak néhány Ohm lesz sorosan. Viszont, ha a középső lábon van a pu. és a kimenet, az egyik szélsőn a test, akkor sohasem lesz sorban semmilyen ellenállás.
Az első esetben erősen lehalkítva tényleg lesz sorosan ellenállás.
De miért tekinteném generátornak, mikor nem az.
A poti csúszóéritkezőjétől nézve érted a két oldalt?
Ez akkor sem érdekes, mert nincs sorba kötve nagy értékű ellenállás a hangszedővel. Halkítás közben egy csökkenő ellenállást párhuzamosan kötünk rá. Nagyon ritka esetben kötünk gitár hangerő potit sorosan ( LP pickupváltó középső állásban, ha letekered az egyik hangerőt ne némuljon a gitár)
Nálam az első a sorban egy Marshall ed1 kompresszor ami nem buffered bypass, azután jön egy Eldzsi modos BOSS SD1 1 ami bufferelt. Ez így jó, vagy a buffereltnek mindenféleképpen az elsőnek kellene lenni a láncban. Fuzzface abszolut nincs.
A lánc végére meg akkor érdemes buffereltet, ha hosszú a kábel a lánc végétől az erősítőig, és nem bufferelt az utolsó tag a láncban, illetve csupa tbp pedált használsz.
Itt alapvetően annak kell tudatában lenni, hogy a gitárkábel az egy kapacitás a jel és a föld között. Minél hosszabb, annál nagyobb kapacitás. Ez annál kevésbé vágja a magasakat, minél kisebb impedanciáról hajtják meg. Egy gitárpickup nem vészes, 5-10kohm, de amikor egy kicsit is eltekered a hangerőt az 500k-s potin, akkor máris egy jó nagy ellenállás sorba kötődik vele.
Vagy ha pld. fuzzface-t használsz, annak a kimenete pont olyan mint a gitáré, egy 500k-s hangerőpotiról csatolódik le a jel. ha nem koppon van, akkor bezony nagyimpedancia befigyel a kimeneten, bár egy fuzznál a magasvágást azért nem annyira venni észre a zsizsegés miatt. Mindenesetre ezt egy bufferelt pedál megoldja. Nem kell okvetlenül booster, tök sok más effekt is bufferelt, ami alatt azt kell érteni, hogy rögtön a bemeneten van egy nagyimpedanciás fogadó fokozat, a kimeneten meg egy kisimpedanciás "kibocsátó".
Ahogy az Kócos említettel a legegyszerűb pedáloknál ez egyetlen ic-vel is megoldható akár, a műveleti erősítők ilyenek. Nagy impedanciával fogadnak, kicsivel küldenek ki, bár ez kapcsolástól is függ.
Egy buffer kell minél közelebb a gitárhoz. A Boss pedálok bufferelt kapcsolásúak, azaz a bufferük mindig a jelútban van, ergo ha át tudod úgy variálni a láncot, hogy egy Boss legyen elől, az segíthet. Ugyancsak nem árt, ha a lánc végén is van egy buffer, ergo ha oda is tudsz egy Boss-t tenni, az is segíthet.
Tehát akkor ahhoz, hogy egy sok effektből álló lánc végén ne legyen (illetve kisebb legyen) a dinamika/hangszínveszteség mit kell rakni azokból amit itt lent leírtatok?
Elég egy Boss pedál a sor elejére hogy impedanciát illesszen, vagy jelerősítés kell?
Ha mondjuk egy NE5534-nél fezsültségkövető kapcsolásban, több 100mV nagyságú jelnél te meghallod füllel, zenekari körülmények között, hogy romlott a jel-zaj viszony, akkor eladom az összes Jolanám :)
pld. mert ha fetes, akkor az erősítése kicsit kisebb mint egy.
Ha meg bipoláris, akkor egy kicsit rontja a jel-zaj viszonyt.
A tranyós időkben az volt a szabály hogy előre a legkisebb zajú, legnagyobb erősítésű tranyót, mert az határozza meg az áramkör zaját.
BC413, BC415 a korszak sztárjai. Illetve a germániumos időkben az AC125F.
Tehát akkor a kifejezetten buffer pedálok nem bufferek? :D Amúgy a legtöbb buffer valamilyen feszültségkövető, tehát erősítésük x1, vagy kisebb, bemeneti impedanciájuk nagy (>100..1000kOhm), kimeneti impedanciájuk kicsi (<1kOhm). A Masotti Black Box, amit szoktál építeni viszont egy nem invertáló erősítő x1,147 erősítéssel (ha jól számolok), be- és kimeneti impedanciája kb 10 kOhm, tehát bufferelési feladatokra elvileg nem alkalmas ;)
A Boss féle buffer 1x-es erősítésű, nem kifejezetten a bufferelés a célja, hanem inkább a pedálok illesztésében segít. A kifejezetten buffer pedálok ennél kicsivel nagyobb erősítéssel rendelkeznek, 1,2-1,5, ilyesmi.
Producer forumokon van egy olyan kifejezes hogy:
RTFM (read the fucking manual)
Google translate segit neked mit is jelenthet ez
Ricsinek meg nezd el a nyers modorat
Jot akar neked, csak igy fejezi ki a vonzalmat
Most már igen... :)
Ha már wah: van egy elfekvő Vox 845-ös pedálom amit nem használtam mert nem tetszett a hangja. Aztán kicseréltem a tranzisztorokat (MPSA18) a fiókomban heverő "NOS" BCY59-re, határozottan jobb lett. Azóta használom.
Úgy veszel meg valamit manapság, hogy nem keresel rá gugliban? Vagy ha már megvan a cucc, legalább utólag
Mondjuk ezen nem lepődöm, meg, tekintve a kérdéseid színvonalát...hány éves vagy, 15?
Ne haragudj Ricsi, de ez már tényleg kötözködés!
A Wah pedálról én nem tudhattam hogy mik járnak hozzá.
Másik meg mi az amit én nem tudok használni? Magát az imbuszcsavart nem találom csak, amihez kell a kulcs.
Musiconics M340 guitorgan. Egy orgona van benne. A bundok érintkezők, a húr a "kapcsoló". Ha lefogod a hangokat, akkor megszólal az orgonya. Keverhető a gitárhang is.
Sziasztok. Ismét egy kérdéssel fordulnék a fórumozókhoz.
Persze csak ha véletlenül tudja valaki.
Nemrég vásároltam egy Dunlop ZW45 'Zakk Wylde' típusú Wah pedált.
A dobozban adtak hozzá egy fogantyús imbuszkulcsot is.
Nem tudjátok véletlenül hogy ez mire való? vagyis minek a beállításához kell?
Semmilyen imbuszcsavart nem látok a pedálon sem kívül, sem belül.
Ha valakinek véletlenül van hasonló Wah pedálja, vagy tudja mihez kell ez, az kérem segítsen.
Van egy nyolc effektből való lánc. Három buffered bypass, a többi true (vagy fél true) bypass. Ezzel már sajnos jelentkezik hallható hangszín és/vagy dinamikavesztés.
Kb. másfél éves Ibanez patchkábeleim vannak, nagyjából kétszer lettek kihúzva/bedugva, amúgy a szobában egy helyben áll.
Lehet-e segíteni rajta valahogy?
Ha egy buffer pedált a lánc elejére kötnék, akkor az segítség lenne, vagy az csak hangerőt emel, a hangszín, meg a dinamika ugyanúgy bukós?