Ezért jó, ha boardban van előtted a pedál, és mégis loopban...nincs sztepp, és nem kell a rack-hez rohangálni, ha állítani akarsz valamin...kitaláltam én ezt ám rendesen...most nagyon bölcsnek érzem magam...hahaha
Csak itt előjön, amit korábban írtam: a pedálokon lévő potikat ált. fix helyzetben használom régóta. Persze néha picivel több/kevesebb gain vagy level, stb. benne van.
Egyébként lényegesen kevesebb poti van, de minnyá összeszámolom.
Ha 42, akkor megvan az Élet, a Világmindenség, meg Minden-re a válasz.
Sokan így oldják meg, de egy pedál torzítása nem helyettesíti egy fej torzítását
Legalábbis ha metálos vagy, és hangzásban rétestésztát akarsz elérni, nem vanília pudingot.
De szerinted nekem meddig tart ezen eltekerni egy potit?
Én a kül. torzításokat kül. pedálokkal oldom meg. És itt előkerül az egyik nagy előny ismét: pillanatok műve tekerni a potikon.
De kinek mi jön be. Most nagyon bölcsnek érzem magam.
Semmi különösre nem kell gondolni. Első riffnél egy középtorzítású, visszafogottabb hangzás, ami jól hangzik tompítva. Valami recto modellt kikeverek, nem olyan nagy drive-al.
Tiszta résznél valami JC modell.
Szólónál nagy torzítású, böhöm hangzás, mondjuk Herbert modell, a végefelé a ritmikus zúzdához meg kihajtok egy Marshallt, (ha ezt látná valaki a Marshall topicból )levett noisegate-el és összevissza fídbekkelek.
Mivel nóták közt is elég sok különbség van, ezért a másik nótánál pl az elején egy kihajtott Fenderrel operálok, utána JC, utána kihajtott Cornford.
Ültünk haverral a teremben, és órákig tekergettük, hogy mi fekszik legjobban a nótához/nótákhoz.
Aki a vintage pedált szereti, az nem fog DM4-et venni
Nem is mondtam még mindig, hogy jobb volna
Én speciel egy nótán belül kb 3-4 erősítő szimulációt használok különböző ládaszimulációkkal.
Egy viszonylag okos fejet cseréltem le, a mostani HD147-emre (Egy Laney VH100R-t), mert nem tudott elég hangzást produkálni, plusz még a hangja sem tetszett annyira, mint a mostaninak.
7 különböző pedállal nem szeretek szteppelni, mert a hirtelen váltások miatt nagy koncentrációt vesz el tőlem, plusz nem tudok egyszerre 3-4et kiiktatni, vagy beiktatni.
Szóval nekem ez az indokom, és nem érzem azt, hogy lemondtam volna akármiről is a hangzást illetően.
De én progresszív üvöltözős sertésmetált játszom, ahol nem szempont az, hogy szupervintage fíling legyen
Kb csak reverbet használok a tiszta részeknél, vagy egy nagyon minimális diléjt.
És hiába digit, még mindig sokkal egyszerűbb a dolgom, mert gyakorlatilag csak a shortboardon lépkedek, és mindenhol szituációhoz mentett állásaim vannak.
Aki P90es 50 éves Fenderen nyomul, valami forrléces, csöves kombón, az nyílván nem a digit multit fogja választani, és ezt teljes joggal megértem.
A Line6, Boss, akármilyen multik azért élnek, mert igényeket elégítenek ki. Nem mindenki igényeit, de sokaknak.
A másik projektemben a Line6 nem működik, mert ilyen szelfoszcilláló szarokat használok, ring modulátort, szalagos diléjt, modern fuzz-t, ilyen drone szarságokat, és ha ilyeneket próbálok szoftveresen produkálni, azokon érzem, hogy mű.
Viszont a sertés metálnál nagyon nagyon korrekten megszólal, úgy, hogy nem érzem, hogy lemondanék akármiről.
Ebben van igazság, viszont én azt vettem észre, hogy hiába van sok poti egy pedálon, előbb-utóbb kikötök egy, max. két beállításnál. Ez persze zenei stílustól is függ, de az ember sztem szép lassan leszokik arról, h minden nótához más potiállást keressen ugyanazon a nótához.
Még egy: aki a vintage pedált szereti, egy-két-három potival, az nem hinném, h annál többet akar, mint amit az eredeti tud.
tegnap melóból hazaérkezvén azzal fogadott a lakótársnőm, hogy ma jön a főbérlő.
namost én még őt nem láttam, de a szobám sem söprűt vagy porszívót szeptember óta, amióta odaköltöztem.
úgyhogy ganyéztam lapáttal hajnali 1-ig..
és meglett a bossz hevimetál pedálom!
Jó a GT-6 !!!!!! a torzítók, OD-k Fuzz-ok nem az igaziak benne, a többi tuti ( azért a fuzz részei "érdekesek" )...
Ben Constantini kétszer is meglepett igen kiváló élő hangzással : egyszer GT5 - VS100 fej/láda, egyszer pedig GT-3 - Fulldrive - Laney LC-15 ( vagy VC ? ) .. és ugye a Mister Möbius eléggé űrhangzással operál ...
Lassan multieffekt vásárlásra adom a fejem, viszont nem tudtam még dönteni, mivel nem vagyok jártas multieffekt témában.
A jelenlegi jelöltjeim a Zoom G7.1 ut-je és a Boss GT-10-ese.
Akinek van tapasztalata ezekkel, esetleg mást ajánlana ne tarsta magában.
Főként metal/rock-ra használnám, de azért megkóstoltatnám vele a bluest is.
a boss gt-6 al annyi a bajom hogy árban nem sokkal van a 8 alatt, és ugye idősebb darabok... ami digit az pedig el tud romlani... egy korg ax10g már jobb létre szenderült nálam...
azóta azért kissé kevésbé vagyok vevő a digit cumókra
lehet hogy a nyáron befizetek egy GT-8-ra
amúgy high gain-t nem használok :) nem szeretem
Line6-et nem használtam, nem tudok nyilatkozni, viszont mikor megjelent a GT6, újonnan vettem és azóta is mindig része a hangzásomnak. Most épp egy csöves sztereó ENGL végfokba megy a jel, tiszta hangzásokhoz JC-120 és Fender TwinReverb modelleket használok. A high-gain torzításai nem ütik meg egy igazi csöves fej (mondjuk Rectifier, vagy 5150)szintjét (arra állítólag jobb a Line6), ezért arra külön csöves előfokot használok. Blues-os, classic rockos torzításhoz azért ki lehet a GT-6ból is tekerni jó hangokat. Szép krémes, éneklős szólóhangszínek nem jelentenek problémát. És van benne egy tonna, szerintem elég jó minőségű effekt. Egy analóg kórus biztos melegebb, de nekem ez tetszik. :)
és a pocket pod ill. pod 2.0 közűl melyik éri meg jobban?
azt mondják a pocket pod A/D konvertere kevésbé jó minőségű, és ez rontja a hangzást... persze minden relatív...
amúgy tudásban szinte jobbnak is tűnik a pocket pod...
Az a baj, hogy igenis ki "kell" próbálnod.
Olyan nagy differencia nincs egy COSM és egy Line6 modellezés közt, csupán valaki erre, valaki arra esküszik.
Mondjuk ezek közül kétség kívül a GT8 tudja a legtöbbet, de ha egyszerűen nem jön be a hangja, akkor tök mindegy.
Szomjazni kell minden cucc megtapasztalását
üdv
tudna nekem valaki valami jó multieffektet/effekteket ajánlani??
egy fender strat-om van (mexikói) hagyományos SSS kivitel
blues, jazz hangzás fog meg leginkább, ill. szeretnék egy harapósabb overdrive hangzást...
JC 120, ill fender reverb kombók hangja bejön, viszont annyira nincs sok pénzem hogy ezeket meg is tudnám venni :)
ezeket nézegettem: Pocket pod, Pod 2.0, Boss GT-8
nem ragaszkodom ezekhez, csak ötletként merültek fel... :)
analóg cumó is jöhet ötletnek
sajnos kevés tapasztalatom van :)
nem szeretnék 30 db effektpedált ill multieffektet kipróbálni mire megtalálom a hangzásom :)
előre is köszi!
jah és még valami ha már multieffekt szerintetek melyik említett cumó alkalmasabb arra a hangzásra amit szeretnék? érdemes pl. egy pocket pod helyett dupla áron pod 2.0-t venni? vagy akkor már inkább boss GT-8?
előre is köszi minden kommentet!
Egyszerűbben egyszerűbb, abban azonban nem vagyok biztos, hogy pontosabban...
Ugyanis itt már felmerülnek olyan dolgok, hogy pl egy lemodellezett effekt esetében a készítők lehetőséget adnak arra, hogy mélyebben állítsd a paramétereket, szélesebb körben, mint mondjuk amit a kisvasút megenged.
Vagy több paramétert adnak.
Pl a DM4-nél vannak olyan esetek, amikor a vintage pedál a valóságban konkrétan 1 potméterrel rendelkezik, míg a DM4-en 5 potméterrel tudod állítani a paramétereit.
És ez csak egy "buta" DM4. De a POD-ok esetében szinte mindent szét tudsz programozni.
Csak ezekkel foglalkozni kell, meg kell tanulni a kezelésüket, nem úgy, mint mondjuk egy 1 potméteres clean booster esetében.
Egy csomóan kb CSAK ezért kisvasút pártiak, pedig csak meg kéne tanulni tweakelni
A csak-ot azért emeltem ki, mert nem mindenki ugye.
A másik, hogy a multizáshoz, modellezéshez hozzá tartozik, hogy mindig az adott környezethez kell preseteket csinálni.
Ezért mondogatják egy csomóan hogy jajj, a Line6 elhal zenei környezetben, jajj, pedig csak azért, mert egy szobakonfigurációt indított el.
Egyszerűen meg kéne érteni, hogy totálisan máshogy viselkednek az ilyen cuccok, nem elég simán mindent középre tekerni, mint egy csöves fejnél, vagy analóg kisvasútnál
Remélem mindenki észrevette, hogy egyikre sem mondtam azt, hogy jobb, mint a másik, mert mindkét oldalról szeretek egy csomó mindent, szóval véletlenül sem akarok vitát indítani, ok?
Kérdés: ha belebuherálnak egy tápcsatit egy pedálba, aminek eredetileg nincs - csak elemcsatlakozó -, és ezáltal már elemet nem lehet beletenni, az befolyásol bármit is a kütyüben?
Gondolkozom erősen a (még) hirdetett Script Phase 90-en, de ez a buher kicsit aggaszt, attól függetlenül, hogy profin van(-e) megcsinálva.
Én a multikkal vagyok így. Egyszer egy GT-6 volt nálam, 2-3 hónapig. Elvesztem a sok állítási lehetőségben, és egy normális hangzást nem tudtam kikeverni vele. Meg a másik, hogy amit kvázi belőttem itthon, az olyan fosul szólt próbán, hogy az csak na.
Szal kisvasút rulez!
Szerintem fasza dolog ez a vezérlő, nekem majd fog kelleni egy, ha összerántom rá a pénzt.
Nekem problémát okoz egy Uni-Vibe-os tiszta után egy echo+fuzz szóló váltás.
Ugyanannyival, csak épp nem kell ugrabugrálni presetek/loopok/egyéb ördögi találmányok között, azon agyalva, vajon jó irányba váltok-e.:D Csak a kívánt színre kell lépni.