Jimi Hendrix - R/H Strat played lefthanded. From 68 onwards these were primarily a black maple neck and a blonde maple neck. Also played at least 3 Gibson Flying V , particularly for blues numbers - 67 'Psychedelic', 68 Tobacco, 69 black specially made left-hand model - used at the Isle of Wight concert ..other Gibson guitars that Hendrix owned included a black Les Paul, and a white SG
Custom type 2. Jimi played this SG for his September 9, 1969 appearance
on the "Dick Cavett Show." Allegedly "Purple Haze" and "Hey, Joe" were cut on Noel Redding's old Telecaster
Bár nem akarom szétoffolni a topicot, de ez a Hendrix-es téma, amit felhoztál, az elég meredek...
Jimi Hendrix = Stratocaster, nem csak az albumokon, koncerteken is. Nem gyengén használta a vibrato kart, a játéka szerves részét képezte, a Fender volt a főgitárja, nem a Flying V meg a 3 humis fehér SG (ezt is kb. showműsorokban használta, meg itt-ott fellépésen.)
Jimi az Stratocaster, játszani Jimit = Stratocasterrel.
Nem hiába nyúlt Jimi is ehhez, mind a mai napi a Strato egy földöntúli hangszer, és ez az ő korában, meg amiket csinált vele, még inkább annak hatott, megelőzve a korát.
Az meg, hogy mocskos-füstös blues, az is szerintem nézőpont kérdése. Valóban, a fekablues, akár delta, akár chicago, az A blues, füstös, mocskos, nyers.
Hogy ott nagytestű jazzgitárok mennek, nem hiába, jazz-blues kapcsolat - ez hangszer meg zenetörténelem. Blues Stratoval is lehet kurvajó, kurvamocsok, kurvafüstös, nyers.
SRV másként fogta meg a bluest.
Mindamellett szvsz én is a fekabluest tartom blues-abbnak (nah, micsoda szó...), mint SRV-t.
Amugy a jo valasz fustos blues-ra:
Egy jo blues gitaros/enekesnek mindegy milyen motyot adsz a kezebe, a lenyeg azon van, hogy a zenevel es a szoveggel egy tortenetet meseljen el... Ha hiteles, akkor mindegy a motyo...
es tudod miert??? Mert idiotak...
A legtobbjuk hulyenek nezi azokat is, akik nem strattal jatszanak Jimi Hendrix-et. Pedig Jimi legalabb annyit hasznalt SG-t, FlyingV-t stb. mint strato-t, csak a koztudatban a feher strat maradt meg... Ugyanigy van ez a blues-al is. pl.: szerintem SRV sem blues, foleg nem fustos...
A stratocaster-hez mint blues-hangszerhez csak a "feher gyerekek" nyultak... Nezz utana. Az igazi Fustos Blues: fekaember-jazzgitarral...
Nos...(amit nem tudtam hogy lefordítani, vagy nem láttam értelmét a magyarosításának, azt úgy hagytam:) )
Ez az első dobgép csövekkel szerelve az 1959-es Wurlitzer Oldalember(hehe) óta.
Nem úgy, mint a Sideman, ez egy "modern" primitív eszköz, egy rahedli bemenettel, kimenettel, rugalmassággal.
Azonban csak 4 dob hanggal rendelkezik -- 2 hangolható dobbal, egy hangolható "pergővel" (keményebb hangzással, mint a többi), és egy cinnel -- a CV bemenetek nagy flexibilitást adnak.
Mindegyik parametrizálható dob, csöves "ringing" sáváteresztő szűrőből készült, és 20Hz-től 2kHz-ig állítható. Ezek CV-vel is állíthatóak, a lehetőséget megadva arra, hogy komplex mintákat építs kiegészítő CV motyókkal, vagy egyéb jelforrásokkal.
Minden egyes szűrőkörnek a rezonanciája trimpotokkal lett beállítva.
A cin hangzás egy baszott primitív áramkör, fehérzajjal, pentóda csővel gátolva.
A cin attack-ja potival és CV-vel állítható, éles pattanásból a könnyű "vúúúús"-ba.
A 4 kimenet egy szimpla csöves előfokba kever, ami engedi a mix-level túlvezérlést.
Hogy megtartsuk a hang generáló szekció primitív természetét, a minta szekvenszer banálisan egyszerű.
Nem úgy, mint a kezdeti dobgépeknél, nem vetünk alá az előre beállított, nonszensz hangzásoknak, mint a "waltz", "foxtrot", "swing", vagy ilyesmi.
Ehelyett van egy 8-pulzusú sorozat, szeparált kapcsolókkal minden egyes dob hanghoz--kapcsolj fel egy kapcsolót hogy megszerezd a hangot abban a pillanatban, le, hogy bekussoljon.
Nagyon jó house-hoz, hardcore-hoz, vagy egyéb 4/4-es mintákhoz.
A tempó 60 BPM-től 1000ig állítható.
Van még benne egy "görgő" órajel beépítve, hogy gyorsabb dobfutamot érj el akármelyik hangzásnál egyetlen gomb megnyomásával.
(a tempó egy preset, belső trimpottal)
Ha nem szereted a belső szekvenszert, vannak szeparált trigger bemenetek mind a négy hangzáshoz (a trigger jelnek 0tól +5v-nek kell lennie, és minimum 40mS hosszúnak).
Ezek a trigger bemenetek párhuzamosan működnek a beépített szekvenszerrel, tehát a D-1000 hangzása triggerelhető a saját szekvenszerével, és külső jelforrással egyszerre. (ez beteg bazmeg).
Bónuszként, a 3 állítható dobhangzás használható 3 állítható sáváteresztő szűrőként, line audio jellel táplálva minden egyes trigger kimenetnél.
A többi már nem lényeg.
Tuti hogy nem volt pontos a fordítás, de azért igyekeztem :)
Valóban, csak azt a részt másoltam ki neked, ami a csövekről szól :)
De ha gondolod, ez a teljes szöveg:
(remélem senki nem haragszik meg)
The first drum machine made with vacuum tubes since the Wurlitzer Sideman of 1959.
Unlike the Sideman, it's a "modern" primitive device--with plenty of inputs, outputs, and flexibility.
Even though it has only four drum sounds -- two tunable drums, a tunable "snare" drum (harder sounding than the others), and a cymbal -- control voltage inputs give great flexibility.
Each of the tunable drums is made from a vacuum tube ringing bandpass filter, and can be tuned to sound from below 20 Hz to over 2 kHz. They are also tunable with external control voltages, allowing complex patterns to be built up with external CV or pulse sources. Resonance of each filter circuit is set by internal trimpots. The cymbal sound is an extremely primitive circuit, with white noise gated by a pentode tube. The cymbal's attack is knob-variable and CV variable, from a sharp click to a soft "whoosh". The four outputs mix to a single tube preamp that allows for overdriving via the mix-level controls.
In keeping with the primitive nature of the soundmaking section, the pattern sequencer is extremely simple. Unlike early drumboxes, we won't subject you to preset nonsense like "waltz", "foxtrot", "swing" or the like. Instead, there is a single 8-pulse sequence with separate enable switches for each drum sound--set a toggle switch up to get the sound at that point, down for silence. Great for house, hardcore or other simple 4/4 patterns. The internal clock is settable from 60 BPM to over 1000 BPM. There is also a "roll" clock signal built-in, to generate a faster drumroll on any drum sound by pressing a button (speed is preset with an internal trimpot). If you don't like the internal sequencer, there are separate trigger inputs for each of the four sounds (the trigger pulse must be 0 to +5v, and less than 40 mS long). These trigger inputs operate in parallel with the built-in sequencer, so the D-1000's sounds may be triggered by its internal sequence and external pulses at the same time. As a bonus, the three tunable drums can also be used as tunable bandpass filters, by feeding a line audio signal to each trigger input.
Ample inputs and outputs: mix output (with overdriveable tube preamp), separate outputs for each drum sound, external trigger inputs for each drum sound, and a main clock output (0-5v) for slaving external generators to the internal clock.
No, it does not sound like a TR-606. It's a beast you have never seen or heard before.
Specifications: Inputs and outputs 1/8" jacks, except main mix output on 1/4" jack. Enclosed in rugged, moisture-resistant ABS utility box with hinged lid, carrying handle and latch. Size with lid closed 12.25"x7.4"x6.5" (314mmx186mmx168mm), weight (minus AC adapter) approx 3 lbs (2.1 kg). Power: 12-16 volts AC, 50/60 Hz, 1.5 amps. Uses Jameco 167151 AC adapter for power in 120v countries. Power inlet: 2.1mm coaxial jack.
egyszer szerelés közben csavarhúzóval megkoccintottam egy 6L6-ot, repedt szét egyből .. van ilyen, lásd a felpattanó vavicstól szétrepedő szélvédő... El 84-nek meg vanegy olyan "szokás", hogy húznád ki, a ballon jön, d e afejrész, az elektrodarendszerrel ott marad ...
EL34-nek, ha régi krohad a ragasztása a bakelit fejnél... ha aballonnál húzod kiszakad...
az oktáloknál néha kitörik a pozícionáló "pöcs" a közepéből , az alatt van pont a szívócsonk ... Na de ez nem effektes téma , úgyhogy befejezem :D
az üveg könnyen törik ... Mind csúcsos, ugyanis szívócsonknak kell lennie, ahová a vákuumszivattyú csatlakozik, csak leforrasztják, és letörik .. aminek felül nem látod, annak alul van a fejnél ..
Amúgy egyszer leejtettem egy 6P45Sz-t a kőre, pattant párat, de semmi baja nem lett :D bár elektródazárlat lehet benne, ugyanis nem próbáltam, de a ballon nem repedt, a getter ép
digitális, de a "konverzió" paraméterei állíthatók... hogy mennyit emeljen, "eresszen" terc, kvart, kvint oktáv 1-2 ... Ez mind egy dolog : gy.k. pitcs shifter, "fix" értékekkel ez nem multi ... egyébként mikrokontrolleres...
,,Each of the tunable drums is made from a vacuum tube ringing bandpass filter, and can be tuned to sound from below 20 Hz to over 2 kHz. They are also tunable with external control voltages, allowing complex patterns to be built up with external CV or pulse sources. Resonance of each filter circuit is set by internal trimpots. The cymbal sound is an extremely primitive circuit, with white noise gated by a pentode tube. The cymbal's attack is knob-variable and CV variable, from a sharp click to a soft "whoosh". The four outputs mix to a single tube preamp that allows for overdriving via the mix-level controls."
nem, hátul ven felül a bemenet a kombó alsó részén meg állnak a végcsövek nem volt rács, ahogy kihúztam a jack vége lekapta az egyik csúcsot....:)
mondjuk 11 évig használtam sokat és csak egyszer fordult elő ilyen...
igen, így más tészta ... bár alatta meg a nagy holt tér, ahol megfelelően átgondolt tervezéssel, a csöveket külön nyákra helyezve elfért volna, de lehet azon megfontolás is, hogy ne fűts belül a hőmérséklet változásra érzékeny alkatrészeket, de így is 1/3-a benn van szóval ...
bár nem tudom dobgépben az a 3-4 cső mit csinálhat, gyanítom a hanggenerátorokhoz nem sok köze van ... de lehet "mellé nyúltam"
egy félét tud ... hangmagsságot változtatni ...
akkor a tube screamer is multieffekt, mert tudo karoc boostot, tökös overdrive-ot, meg nagyobb gain-t is, meg még egy hangszínszabályozó is van rajta
Ebből a képből ítélve simán lehet helyhiány miatt, hogy kirakják a csöveket, de még az is lehet, hogy a hőtől védik a többi cuccot...
Legalábbis ez tűnik logikusnak, de majd más biztos megmondja.
ja, benne ülnek, hallás után leszedik, és lejátszák a beállításoktól föggően oktávval, magasabban, mélyebben ? gondolom a tolópotik, belül kis táblácskákat mutatnak fel nekik, hogy mikor mit játszanak ..
Persze tralfamadoriak, ezért nincs késés, ugyanis a lejátszott hangot a gitáros ugyanúgy lejátszotta mindig, ahogy most is lejátsza, és mindig is le fogja játszani ... Ők már előre tudják, mi mikor fog megszólalni, ezért valós időben már játszák is rá a "választ"
ÉRTEM !!!
a P.O.G. , hogy a picsában működhet ? ( EWR, L1, és többieket kérdezném :D ) Van rá ötletem, de nem merem megosztani,mert kiröhögtök .. illetve, aki szedett már szét, az mit látott ?
Köszi!
Multiban van most nekem is, csak váltanék lassan pedálokra, mert ez a multi dolog annyira nem az én világom, de egy ilyen funkció kellenne mindenképpen. Aztán lehet, hogy slide gyűrűvel kigyakorlom valahogy (?) ezt az oktáv fel-le témát inkább, oszt meg van oldva. :)
Sziasztok!
Volna egy kérdésem:
Tudtok-e valami olyan önálló expression effekt pedál szerűséről, ami egy oktávval le vagy fel tolja a hangot? Tehát azt tudja, mint a Whammy ezen funkciója, csak mondjuk nem 40 rongyért használtan. :)
Előre is köszi a válaszokat!
Üdv.