" Biztos poénból vezető a kábelek világában, [...] vagy használják ennyien. "
Amerikában is megvették pár éve a #1 eladásnak számító karácsonyi ajándékot : a kézi DVD lemez visszatekerőt !!!! Ez nagyon durva hasonlat, de az emberek azt veszik meg, amit "megvetetnek" velük .. ha elhiszik, hogy az jó, és kell nekik, megveszik ... Ez mondjuk inkább a "hifistára" igaz, aki félmillióért vesz hálózati kábelt, de a régi építésű lakásában jó , ha 220 V megvan a hálózat az özönvíz előtti tömör alumínium kábelezéssel ...
Én sem annak szántam, sokban egyet is értek veled, de tényleg nem tudok ilyen minőségű nem irányított kábeleket. Próbáltam rengeteget: Dapaudio, mogami(nem irányított, olcsóbb széria), klotz, elixir.. Egyik sem közelítette meg.
Nem értem, miért kell belekötni mindenbe amit írok?? Természetesen nem a gitár kábelre gondoltam hifiben, hanem például a hangfalkábelre, ami hat eres, és tőlem is vett hifista arc. Engem nem az győz meg, hogy írányított vagy nem. Mondj jó minőségű nem irányított kábelt?! Esküszöm, a kedvedért veszek egyet, és feldemózom a különbséget. Ami hi-end kábel nekem eszembejut egyáltalán, mind irányított. Mogami, Evidence, Vovox, Van den hul..
te is rosszul állsz hozzá, irányított kábelnél nem a fordítva bekötéssel kellene példálózni, hanem hasonló minőségű nem irányítottal kellene összehasonlítani.
azonkívül a gitárerősítők/hangszórók nem éppen hi-fi sávszélességen szólnak....
A kábelek hosszúságára nem szültam semmit, persze, hogy hasznosabb ha hosszú kábeleknél van. A többiek pedig nem azt mondták, hogy a minőség fontosabb, hanem hogy kitaláció, meg paraszt vakítás az irányított kábel
először is jobban számít a kábel minősége, mint az irányított bekötés szerintem....
főleg hosszú gitárból erősítőbe kötésnél van értelme irányított kábelnek, eldzsi pedálösszekötő kábeleket kérdezett.
Nem feltétlen, de volt 100M ilyen kábelem, a forrasztásokat csináltattam, nagy részét a király hozzáértők is elbaszták, természetesen. Engem zavar, ha valaki, aki valószínűleg életében nem játszott ilyen kábellel, lenézi, meg előadja, hogy csak kamu. Biztos poénból vezető a kábelek világában, mind high-end audio, mind instrument vonalban, vagy használják ennyien. Nekem mindegy, hogy elhiszitek e, nekem bevállt, és amúgy sem szokásom, a más cuccának leugatása.
Akkor mivel magyarázod azt, hogy ha rosszul van forrasztva az evidence, nem a leírtak alapján, nem szól. Ha fordítva dugod be, sokkal rosszabbul szól, és halkabb, zajosabb. Imádom ezt, amikor valaki nem ért annyira a dologhoz, nem használja=nem is létezik...
mert az Evidence már adott, ez volt a Voodoolab looperben, csak most át kell méretezni őket. Ha meg már forrasztgatok (és lehet esetleg jobban bekötni) akkor úgy szeretném.
A meleg szálból miért kell kettő, ha a másik fele nincs bekötve az egyik oldalon?
A testnek még látnám valami értelmét, hogy árnyékolás de csak az egyik felén forrasztva és a másik szál megy a jack hideg pontjára, a másik szál meg pozitív....
Volna valami tuti ötletetek?
Igazad van, de ez a "kondi-hatás" sokkal nagyobb, ha gitárkábel helyett szimmetrikust úgy kötünk be monóban, hogy a két középső eret együtt mindkét jackdugó melegpontjára forrasztjuk. (ezért írtam, hogy az egyik szálat valamelyik jacknál ne forrassza be, ha csak mikikábelje van otthon---bár ez sem tökéletes megoldás)
Adva van két mono jackdugó. A szimmetrikus kábel árnyékolása megy a testekre, a két belső szál összeforrasztva a melegpont, de csak az egyik! jackra kötve. A másik jack melegpontjára nem szabad mindkettőt ráforrasztani csak az egyik vezetéket, mert úgy--főleg hosszabb kábel esetén--kondenzátorként viselkedik. (Ha nem jól tudom, majd kijavítanak itt a kollegák.)
ezt kifejtenéd? Nem tudom már hol, de én meg azt olvastam, hogy használnak úgy szimmetrikus kábelt, hogy a +/test megy egy-egy éren, és a test egyik fele meg le van még kötve árnyékolásra. De csak az egyik fele, és (ha jól emlékszem) a kimenő oldalon.
Csak azért, mert most akarom összeállítani a board-omat Evidence kábelekkel, és ezek szimmetrikusak...
nem is az első modulációs effektről, mert, ahogy Te is írtad vibe (phase sgifter) már volt, meg Leslie is,
hanem az első - késleltető vonalas - kórusról
Mi az, hogy "Négerkedtem"
Egy Pastorius könyvem nekem is van : Bill Milkowsky : Jaco Pastorius ( magyar fordításban így jött ki ) Technikai dolgok nincsenek benne, sőt, kifejezetten laikus írások ...
Négerkedtem vagy két éve egy Pastorius-könyvhöz (éppen technikai kérdésekben) de erre nem emlékszem, hogy kitért volna.
Ha Barangó szerkesztő úrnak írsz, ö, talán tudja a válazt.
nem is pedál érdekel
egy studio felvételről van szó
Jaco Patorius - Jaco Patorius
track #3 - Continuum
1974-ben rögzítették, '76-ban adták ki ...
milyen effekt lehet a basszusgitáron, azon kívül, hogy az overdub egyértelmű !
de én is "magnós bohócodásra" gondolok egyébként, mert nem hallom, hogy "lebegne" az LFO-tól, mégis valami nagyon tömör hangzás, és elvileg ( állítólag )
1962-es Fender Jazz Bass-szel játszotta fel ...
KOonkrét pedál nem tudom melyik volt az első, de BBD-t már a hatvanas évek végétől gyártanak.
Stúdióban ott volt a szalagsebesség-moduláció. (Már a bitliszek is...)
Meg persze a 12-húros, de nem oktávra hangolt gitárok.
Milyen adaptert ajánlanátok sok cucc összekötéséhez? Ez jelenleg egy multit és 5 kispedált jelent, de később még ugye bővülni fognak.
Most egy Boss PSA 230 van, az elbír 3-at is mondjuk, nem? Mert akkor vennék még egy olyat, és akkor egyikre az analógok, másikra a digik.
Vagy..?
A másik pedig, hogy ha rendes kábeleket használok és van földelés, akkor is lesz nagy(obb) zaj és kell még valami, vagy ezek elegek?
Bocsi, ha hülye kérdések, nem vonatoztam még.
Adapternél nem mondom, hogy vmi 50ezres csúcsmodellt mondjatok, de azért szánok rá rendesen. :)
Köszönöm!
A tegnap éjjel nézegetem egyik kedvenc pedálgyátó oldalát, és ott volt feltéve, hogy új típust tesztelnek, én meg csak néztem mi a franc, nem eset le, hogy poén PS a kép...
Aztén egy idő után persze összeállt a kép :)