Fülemesterrel találkoztam egyszer rádioamatőr börzén,mikor vett egy valag jack aljzatot, ami két csavarral rögzíthető, és pont helyettesíthető vele a Dynacordok ( meg egyébb ) tuchel aljzata, mechanikai barmolás nélkül, talán kérdezz rá , hátha van még Neki !
Vonali szintő bemenete nincs ? AMi nekem volt mini, azon volt vagy négy mikrofon bemenet,meg két vonali, mind keverhető + tone, koaxiális tengelyű potikkal ( jó kis ruwido, el is vannak téve :D )
nem lehet, hogy azért nem jó már a jel/zaj viszony, mert kopott a szalag ?
hát, én a többi effektem után kötöttem be a szalagost, és ugy mondjuk 3-4 es hangerőn van pont jól kivezérelve, ugy hogy ha már mondjuk még torzitok, meg még nyaki pikáp, meg még erősen pengetek, akkor már azért ő is beletorzit...
azt meglehet csinálni érted, hogy ezt a szintet átállitani, biztos megtudják csinálni! és akkor 6 oson lesz ez a határ, ami most nálad 1 es...
- kocos: akitől én vettem, ő koncertenként kétszer cserélt szalagot... én még kb egy év alatt nem cseréltem... semmi baja..
De azt mondod, hogy az a normális, ha 0 és 1 közt van a hangerő poti? Ugyanis utána már túlvezérel.
A másik, hogy a tone poti kb négyszöges fuzzmocsárrá alakítja a jelet, amíg dubnál ilyet nem csinált.
Érdekes hangokat lehet így kihozni belőle, azt tény, viszont romlik a hangminőség.
Az előző tulaj rajta hagyta a din bemeneteket, most azt akarom kipróbálni, hogy valamilyen átalakítóval rákötöm a gityót oda, mert lehet, hogy a különböző bemenetek különböző jelszintekre vannak kitalálva.
Ha nagyon nem megy semmi...akkor szerintem elviszem Fülemesterhez.
nekem echoverb minim volt, de szétkaptam, mint foxy a lábtörlőt.. 17 évesen kaptam ingyen, és mint punk basszusgitáros / barkácsfanatikus, izgalmasabbnak találtam a benne lévő alkatrészeket
(Az amcsi reverbdtank mondjuk elég "fincsi" benne, a mechanikája meg van, terveim is vannak, de egyzser el kellene szabadulnom a HQ videoba nyomógörgőt venni :)
Egyébként hasznos utóélete lett : a hálózatijából csöves kombó trafóját tekertem, a doboza labortápnak ad helyet, a törlőoszcillátor tekercséből wah tekercset csinálok ( mármint áttekerem ) )
meg fain , korai BC tranyók vannak benne BC12x és társai, kis szögletes valamik :) fuzzogni lehet jó lesz :D
KÉRDÉS : kb hány órát bír ki egy szalag, és milyet érdemes használni ?
Ajj, már akarok feltenni ide hangmintát, hogy nálam otthon milyen sound van, és akkor meghallgathatnád te is pl. ezt az EH-1-et, ami nekem van. Na meg persze majd a junivájbot. :)
De össze kéne barkácsolni/koldulni valami felvevős dolgot 1-2 napra.
de hát ezzel sztem semmi baj nincs.... ilyen a szintezése... az enyémnek is, azi s echocord, de nem a mini.... és épp ez az az ok amiért külön loop-ba akarom tenni, mert le kell hozzá venni a hangerőt, hogy neki jó legyen, de akkor meg romlik minden jel-zal-viszonyok....
a Farfisák übertiszta hangjáról legendák keringenek a neten ... Én csak egy "klónt" ismerek : Regent 30 :) De gondolom nem egy az egyben .. Vizsont a ládája ugyanaz : Nekem van Farfisa 212 kombó ládám, tömör fenyő, ami meg volt nálam Regent 30, meg másé is az pozdorja Dettó ugyanúgy néz ki, a farfisa bőrözése azonban az a tipikus semmilyen szürke, de a fülek is ugyanazok, meg minden
abszolút így van az egyik kedvencem egy reverb benne, aminek akkora teret adnak a millisecundumos delay-ek, hogy úgy hallod a hangot, hogy pár Hz-et elhangolódva jön vissza a végén a hang. Mintha a nagy térben eltévedne...
Te most egy hibás, de eredeti állapotában nem feltétlenül rossz , erősítőről beszélsz . Lehetne akár Hi Watt Custom 100 is, ha elromlott benne valami, akkor nem szól jól
Igazából nem sok farfisát láttam belülről, deáltalában az olasz cuccokról azt tapasztaltam, hogy JÓ alkatrészekből IGÉNYESEN vannak felépítve... lehet valami "barkácsmester" egyik áldozata került Hozzád
nyögdös, csattog : egyértelműen valami alaktrész , pl kondi, cső hibája, de még akár kontakthiba is lehet. Hibás munkapont stb stb -> szerelő ! (hozzáértő, csövesben is jártas ), szóval nem Béla bá', a nyugdíjas alkoholista tévészerelő a sarokról, de ezt Neked nem kell mondanom, tudod Te ezt ! :)
Delayről jut eszembe. A nemrégiben vásárolt Dynacord Echocord Minim, mint kiderült, nem úgy működik, ahogy kellene Dub kollégának is volt ilyen, aztán mikor meséltem neki, hogy a tone potival kb fuzz-t lehet kihozni a dologból, meg hogy ha kicsit jobban feltekerem a hangerőt, torzít, akkor elmagyarázta nekem, hogy az nem üzemszerű működés.
Az eredeti din csatlakozókat átforrasztották jackre, két bemenet van rajta, és mindkét bemeneten így viselkedik...mi a tököm baja lehet?
Jut eszembe!
Épp a napokban került a kezembe a Gitáreffektek kézikönyv, amit többek közt Peta jegyez. Végignyálaztam nagy vonalakban, hát a jelenlévőknek kb semmit nem mondana, de egy kezdőnek vagy laikus érdeklődőnek nem rossz. Jómagam is át-át olvasgattam, főleg a fizikáját, érthető le van írva a dolog.
Mondjuk van benne kvázi egy Artec prospektus, végigmegy minden stompbox-ukon..., meg GT-8 tippek, stb., ami annyira nem hozott lázba...
se gitár, se béz nem szól jól rajta.
de ha nem kötök rá semmit, akkor sem
olyan érzet, mintha ruszki hányták volna egy talicska random alkatrészből össze, szigorúan éjszaka.
nyögdös magában, csattog, mintha pont haldokolna benne egy kis gőzmondony,
zéró szubtilitás, zéró tisztaság, a mocska meg zavaróan használhatatlan.
dobgépnek lesz jó, meg levezetni rajta a feszkót.
Nekem egy Marshall EH-1 delay-em van, na az szerintem neked bejönne.
Abszolút kezelhető, van egy poti, ahol kiválasztod, milyen delayt akarsz (mittom én tap echo, ping-pong, stb.), egy, amivel a msec-eket állítod, egy feedback, hogy mennyiszer jöjjön vissza, meg egy level, hogy milyen hangosan. Ennyi.
Az az A-osztályos dolog meg megint kamu, bár nem tudok semmi kötésről..
egy csővel SE üzemben 3-6 Wattos erősítő hangfrekvenciás célra csaki A osztályban működik (Fender champ, Epi. Valve jr, és társai ), két csővel, vagy többel, ellenütemben nem volna gazdaságos az A osztály, és felesleges is, AB osztályú beállításban működnek...
két El84 pl A osztályban nem tud többet 10 W -nál, és már itt kibukott a dolog, hogy 18-20 Wattosnak hirdetik ( tisztelet a kivételnek, aki 15-nek )
szinte biztos vagyok benne, hogy a legtöbb gitárosnak nem is jönne be az A-osztályú beállítás hangja
Ok, még annyira nem aktuális a dolog, csak pont, most, hogy láttam a képet, eszembe ötlött.
Jelenleg csak egy wah van, egy muf meg egy delay (illetve remélhetőleg jövő héten érkezik a Uni-Vibe, de ahhoz lesz gyári 18V-os táp), amihez kellene pávö, de ebből a muff elemes, szal érdemben csak kettőnek kéne, arra még most egyelőre elég a házibarkács polip+táp téma.
De azért köszi az infót!
Hát szerintem semmi katonai szuperdolog nincs benne.. annyit tudok, hogy távolkeleti trafókat használnak, ami nem jeletni azt, hogy rossz, csak hogy olcsó ! Belülről még nem láttam, csak ENGL-t, de ha olyan "minőségen" van, akkor a sarki elektró boltból jobb alaktrészeket kapsz ...
érdekes dolog ez, hogy pont azok dolgoznak katonai alaktrészekkel, akik jó minőségű erősítőket építenek itthon rendelésre/manufakturálisan, mégsem akarják őket megfizetni, meg "kiröhögik", leszarozzák a cuccait, pont a nagy méretű, sokszor otromba katonia - és egyben kiváló minőségű, és sokszor hosszú éllettartamú - alkatrészek miatt
eldzsi! Artec power brick? Használtható? Jó cucc? Mert nekem is kell lassan egy pávör dobozka, és tán ő a legolcsóbb ilyen kompakt cucc, ezért kérdezem.
Az a baj, hogy nem értem amit írsz... 8 sáv delay !?!? Igazából a delay-hez sem nagyon értek. Volt (van) a régi LEL (orosz) delay-em, azon volt kettő poti és tökéletesen elvoltam vele. Aztán jött a multi - benne többféle delay, mindenféle parameter, pre-delay(?). Fogalmam sincs az egészről. A GT-3 átkapcsoltam easy mód-ba és addig tekergettem, amíg jól szólt.
Nem tudom, nem értem mi az a 300ms vagy 600ms... (el ne magyarázd, tudom milisec. ).
Reverb detto ugyanez a story - olyan kell, amilyen a twin-reverbemben van. Egy darab poti -amit 3-ig tekerek oszt' jónapot ...
Tényleg, amúgy jól tudom, hogy igazából az a szöveg, hogy katonai szuperalkatrészekből készülnek a Bognerek, az valami parasztvakítás?
Mint amikor A osztályosnak akarnak eladni erősítőket, miközben több végfokcső van bennük, csak valami kötés miatt hasonlít rá a hangjuk?
Akkor viszont mi a tökömért csinálták ilyen gyökér ostobára? :)
Már a Duoverb is tudta pl azt csinálni, hogy egyszerre két fej modell szóljon, csak nem volt láda szimuláció. A HD147-ben nem lehet keverni a fejeket, viszont sokkal több modell van benne, vannak ládák, effektek nagyobb parametrizálási lehetőséggel, plusz programon keresztül akármilyen xt modellt rápakolhatok.
Most ez a fej tud kemény 16 modellt, ládaszimulációkat nem, annyit tud kb felmutatni, hogy csöves.
Ha volt lehetőségük a modellezős előfokot minimum egy olyan "okossági" szintre megcsinálni, mint egy POD2-est, akkor miért nem csinálták meg?
Azért, mert azt a réteget próbálták megfogni, akik csőmániások, és az egyszerűbb mutatványokat szeretik.
Csak a csőmániára mentek rá.
A technikai fejlődés valószínűleg nagyon nem hajtotta őket, mert semmi extrát nem mutat fel ez a fej, inkább visszaesés, mint haladás. Egy X3bab egy csövi végfokkal valószínűleg ugyanolyan jól megdörren, csak 70szer több mindenre képes.
Másrészt hiába a Bogner tervezés, mert ilyen alacsony ár mellett mi lehet abban? Ha lehetne kapni külön Bogner végfokot(nem tudok róla, hogy külön lehetne), az valószínűleg pont kétszer annyi lenne, mint az egész fej. Ha nem többszöröse
No.1. Cseresznyét nem kell szidni, sokmindenen ment már keresztül.
No.2. Szerintem a Spider Valve egy nagy ötlet, volt szerencsém élőben hallani(Line6 bemutató volt nálunk is)És ott meggyőzött az Überschall meg a Clean modell. Őrültebb megfejtés az Insane, de a marshallok se rosszak. Most jött ki az MkII széria, állítólag sokat javítottak rajta...Persze a fülednek kell hinni
A Spider Valve lényegében egy Line6 modellezős előfok,és egy fullcső végfok összeépítve egy dobozba.
Bár leeht kapni hozzá egy tuningot,ami a bemeneti fokozatot is csövessé teszi,de egyébként maga az előfok az full digi benne.
Ha szarul szól,akkor nem a Bogner végfok miatt szól szarul. :P :))
Hát hódmezővásárhelyi vagyok :)
Szegeden van 1-2 hangszer üzlet.
A vintageről megvan a vélemyénem/tapasztalatom... abba most nem akarok bele menni.
Meg van a csermák. Ha van pénzed és ott rögtön venni akarsz valamit akkro biztos kipróbálhatod a cuccokat...
szval maradt a youtube :)
Hát eléggé csak a youtube a barátom e téren :)
Más hol nem tudom meghallgatni az erősítőket, így meg próbálom abból kiszűrni hogy milyen erősítőt vegyek.
Hát élőben sajnos Valve-ot nem hallottam, úgyhogy véleményt nehezen tudnék mondani róla
Annyit tudok mondani, hogy nekem erősen az a gyanúm, hogy ennél az erősítőcsaládnál kb csak a marketing számított.
Ráírták hogy Bogner, meg hogy csöves.
Mégsem hallok legendákat róla.
Sexynek volt egy, és nagyon gyorsan lecserélte.
Nekem nem tűnik túl meggyőzőnek.
Hiába csöves, ugyanaz a modellezős téma maradt, ráadásul a kb 10-20 évvel ezelőtti technológiájuk is okosabb volt ennél. Pl Duoverb.
Harmad potméternyi effekt parametrizálás...mint valami 20 rongyos kezdő Roland/Line6 motyón..
Szóval szerintem a cső nem dob rajta annyit, hisz ugyanúgy digitalizálódik a jel.
De vannak sokan, akik a Line6, csöves végfokra esküsznek.
Ez tipikusan a "meg kell hallgatni eset"
A Line6-nél tényleg a Flextone-al jársz a legjobban ha nincs túl sok pénzed. Az már Vetta technológia, és egy Soldano modell pl azon is megdörren már. (Mondjuk a POD2-es Soldano modellt is bírom) Plusz felvételnél kb elég egy XLR kábel, és vonalból megy az áldás. Csak sokan nem szeretik az ilyen lányszikszes szelestyön szórókat. Meg különben is fej+4x12 a metál.
Csak türelemmel kell tweakelni a Line6-eket, nem az a típus, ami minden beállításon megdörren. Főleg, hogy egy csomó esetben a potik alternatív paramétereket állítanak, így hát sokat kell olvasgatni a manualt is hozzá.
Eléggé lehet Line6-el metálkodni. Nekem HD147es fejem van, és lebontja a falat. Egy 100W full csöves Laney VH100R-től váltam meg miatta, ami persze nem konkrétan metálra lett kitalálva, de mégis az Opeth gityósa az endorsere. Vagy volt, nem tudom hogy még mindig az-ééé.
Háát egy kéthangszórós Line6 Flextone mondjuk már közelebb vihet a megoldáshoz és az nagyon olcsón megy mostanában.
Tudom nem fejláda, de akkor már sokkal inkább az, mint egy Spider...
Ha már VS.. a Marshall (Celestion) Goldback hangszórókat kazalba rakva kellene elégetni ! több csöves erősítővel is - amik egyébként egy normális hangszórón kurva jó metál hangot "tudtak" - hajtva is a jellegzetes valvstate hangzást produkálta .. zizis az a hangszóró , szerintem
Hát akkor úgy néz ki az AVT-t le kell cserélni.
Egy line 6 modellezős amp- al menynire lehet metálkodni? :)
Meg akkor fej plusz ládát nézzek majd az árából?
Digitechből én a GNX3000-t próbáltam, piacilag mindenképpen a line6-szel jársz legjobban (digitech drágább ilyen szériás cuccaiból kevés van és nem is ismerik, zummot fújolják)
Nekem Line6 pod xt live van, az szerintem mindent ver. x3 se lesz rosszabb : ) pofonegyszerű kezelni, a gnx-nél sokkal jobb szimulációkban, effektekben is. Pedig az is nagyon jó...
Ami viszont megfejtés: régi,Ge tranzisztoros erősítőt(lehetőleg olyat,ami kimenő és fázisfordító trafóval is rendelkezik) booster-rel meglöketni...na az bekula!
A régi VS -ek tiszta csatornája elé RAT-et kötve,egész tisztességes hangzást ki lehetett hozni-szobai használatra.KOnkrétan:jobban szólt,mint a torzitott csatornája, cső ide vagy oda...
Szeretnék venni mostanában multi effekt pedált, meg is néztem párat csak nem tudom eldönteni melyiket vegyem. Ezeket nézem ki: Zoom G7.1ut, Line6 Pod X3 Live és Digitech RP1000(vagy az 500-as). A Harmony-Centralon olvastam teszteket ezekről a pedálokról meg Youtube-on is néztem egy pár videót róluk. Sokan azt mondják, hogy a Zoom pedálok eléggé "digitális" hangzásúak de van aki meg azt mondja, hogy nagyon jó a hangjuk. Valaki tudna nekem segíteni, hogy melyiket érdemes megvenni ? Leginkább otthon használnám.
Láttam valami pedált tranyós boostra, de nem próbáltam. Nekem elég a VS torzító thrashre. Srác akart dethmetálkodni. Én sajnálom helyette a cuccát ha leadja xD
tranyós cuccot boostolni azért nem a legnagyobb megfejtés, ne várd, hogy úgy fog viselkedni mint egy csöves erősítő. (hiába advanced valvestate vagy miarák). nekem is volt régi valvestatem, szintén nem szerette a torzítókat. ezek már csak ilyenek.
Nekem egy régebbi marshall valvestate-em van, annyira nem lehet más mint az újabb AVT-k. Na ahoz nem találtam olyan pedált, legyen az torzító, vagy multi (volt G2.1u-m), ami passzolt volna hozzá. Boss metal core, metal muff, meg ilyeneket próbáltam, de nagyon szarul szolt vele, valahogy nem passzolt. Régi laney sound-al ugy szoltak mint az állat, csak az én marshalommal nem. Doboz hang volt csak meg minden. 2*12-es 150Wos AVT sztem fasza, én boos-olnám ezerrel és pont. Remélem tudtam segíteni.
nemrosszak azt hogy érted? :)
Meg full csőből merjek megint Marshallt venni metálra?(az lenne a 3. marshall kombóm)
jcm 900, dsl 401 vagy próbálkozzak más erősítőkkel?
randall, line 6, laney?
Szerintem bármit kötsz rá az eredetinál csak jóval kásább hangot kapsz.
A valvestatek pont nemrosszak ilyen gonoszmetálra.
Ha meg kevés elad és fullcső cucc...
Hello!
Tudnátok segíteni?
Modern hi gain hangzású pedált szeretnék vásárolni melodikus death metálra, trashre.Szval jó kemény hangzást szeretnék sok gain-el.Egy Marshall AVT 150es kombóm van azt hajtanám vele.
Multikat nézegettem, mert abba van minden (zajzár,kompresszor, effektek ...stb).Konkrétan a zoom g2.1u-t néztem ki, meg ami most nagyon felizgatott az egy Line 6 multi.
Elméletileg gépen kilehet választani, keverni a megfelelő tozítást s azt rátölteni egy pedálra.
Használt már valaki ilyen effektet, esetleg konkrétan metálra?
S mennyire használható bandában, színpadon?
tapasztalat?
Vagy más pedál ötlet?
Előre is köszi! :)
Ha analógot akarsz, akkor ajánlom magamat. Most építettem egy TBP-s, 600ms-os, analógot, bár ennek már megvan a gazdája, de készülnek majd továbbiak kb. egy hónapon belül, ha esetleg kipróbálnád majd.
A Red Repeat-et már nem hirdetem - máig mondta a tulaj, hogy toljam fel adok-kapokba.
De ha esetleg mégis e mellett döntenél, tolj egy mailt nekem, mert úgy van vele, hogy ha nem megy el, nem megy el, de ha esetleg van rá vevő, akkor benne lenne a dologba.
neked kell tudnod, milyen delejre vágysz, néha csak slapback, vagy rendes 500msec feletti, amivel már bonyolultabb texturákat tudsz gyártani... attól mer van egy digit pedál a sorban, még nem dől össze a világ... , esetleg loop lehetőség, néha jólhet, vagy tap-tempó, vagy még moduláció benne, attól függ mit akarsz:P ..
skelsum red repeat-jét pl ajánlom, nekem is volt! ... slapbacktól a közepes hosszuságuig, tone poti, ami hasznos, és sokszor hiányzik... és olcsó. , persze nem analóg, de JÓ a cucc, az árát megéri!!!
Reverb illetve delayből is van olyan amelyikben az eredeti jel analog úton átmegy a pedálon és csak az effekt része megy át az AD/DA konvertereken.
Illetve használhatsz olyan cuccokat mint amit itt alább is belinkeltem, ott is az van hogy a direkt jeled változatlan és a digit. effektet csak rákevered a tetejére.
Kisvasutaznék. Kb. tudom is, hogy mire van szükségem, CryBaby, SD-1 (eldzsi mod), CS-3 (eldzsi mod), valami cleen booster, valami vibe. Ez tiszta.
De kellene delay és reverb is...de milyen ? Vegyek egy valamilyen jó kis digital delayt - de akkor nincs értelme a kispedáloknak, mert így csak van benne egy ad/da ... ennyi erővel maradhatok GT-3 mellett, nem ?!
Mondjatok pro/kontra és persze Ti mit vennétek ? (én Samu cuccában láttam vmi boss dupla pedált )