Ezzel több szempontból vitatkoznék: egyrészt turretboard-ot vagy eyeletboard-ot kb. a legegyszerűbb szervizelni, már ha nem volt fasz, aki csinálta, és nem tekerte fel a fél alkatrészlábat a turret-re. Itt még lehet azzal érvelni, hogy cserébe a gyártási költség jóval alacsonyabb a nyák esetében, azaz amit megnyersz a vámon (szervízköltség) azt elveszted a réven (gyártási költség miatti magasabb bekerülési ár). De a nyákba ültetett csőfoglalat bénasága azt hiszem elég egyértelmű. Rengeteg olyan eset ismert, ahol egész nyákot kell cserélni, mert az elszenesedett műgyanta szépen vezetővé válik, vagy a hő miatt az ott futó vezetőrétegekben alakulnak ki mikrorepedések, amik aztán faszán akár íveket húzhatnak megégetve ezt-azt. Vagy jó esetben csak szimplán nem vezetnek tovább és bekussol a cucc, de aztán sok szerencsét a hiba felderítéséhez.
A Graetz-es dolgot kifejthetnéd, vagy elég, ha linket küldesz. Azzal nem kötekedni akarok, mert nem tudok, pont hogy tökre érdekelne, mi miért, hogyan. Köszi!
Na kezdem a listat aztan megyek dolgozni, irjatok hozza ti is, aki maskepp latja annak a velemenye is very welcomed:
1 csoves egyeniranyitas faszsag
2 standby kapcsolo faszsag
3 ha nem graetz egyeniranyitas van a nagyfesznek az is faszsag.
4 fojtotekercs faszsag. (Ez igazabol annyira nem faszsag de kicsit igen)
Mitosz.
A cathode poisoning pont forditva van, akkor hajlamos egy reteg rarakodni ha nincs anodfesz hanem csak futod a csovet.
Baszott nagy teljesitmenyu adocsoveknel nagyfrekin van csak jelentosege a standby kapcsolonak.
A legenda szerint a Fender talalta ezt a szart ki mivel a tapkondik feszultseghatara alatta volt a trafo uresjarasi feszultsegenek igy ameddig a csovek nem futenek fel, nem folyik rajtuk aram igy a tapkondik nagyobb feszkot kapnak mint amit birnak. De a standby kapcsoloval megvarod mig a csovek felfutenek aztan rakapcsolod a tepfeszt es terheles alatt a kondi meg mar kibirja a dolgot.
De ez az uj szabvanyok szerint eleve nem megengedett, marmint a kondiknak meg minden alkatresznek mindenfele korulmenyek kozott birnia kell.
Aztan persze a cucc elejen jol nez ki ket kapcsolo, igy minden barom (en is) masolni kezdte anelkul, hogy tudna miert is van ez.
De igy 2022-ben kijelentheto, hogy a standby kapcsolo egy orbitalis haszontalan faszsag es tobb a hatranya mint az elonye. Pontosabban semmi elonye nincs.
Ugyanolyan faszsag mint a kettos tapfesz graetz hid helyett esatobbi.
Egyszer lesz kedvem, leirom az osszes teherbekurt elbaszott konstrukcios meg epitesi hibat amit a mai napig szinte mindenki kovet meg masol esz nelkul a regi cuccokrol mert azt hiszi, hogy ettol barmi is fasza lesz meg abban van a sound.
En is leirtam rahedli sok baromsagot meg hittem amit hittem (fiatal voltam, nem kellett a penz) de faszomat az egeszbe, az az igaz amit a suliban tanultunk tankonyvbol meg tanaroktol, mindig ez a vege.
Valami nyakos erosito nyakjara volt egysze irva, hogy az osszes kezzel huzalozos esatobbi ezoterikus megmondo faszfej bekaphatja, vagy valami ilyesmi. Hat neki van igaza.
Sziasztok! Most akkor kell Standby kapcsoló, vagy nem? Félvezetős egyenirányítást feltételezve...
Mítosz? Valamikor a múlt évezredben olvastam, hogy ahogy a cső fűt fel, és már ott a nagyfesz az anódon, szívná a katódból az elektronokat, de ugye a katód még nem érte el az üzemi hőfokot, a katód "roncsolódik". Szóval mindig azt gondoltam, hogy az anódfesz késleltetett bekapcsolása a csövek élettartama szempontjából fontos.
Közben nézem a rajzokat és azt látom, hogy nekem inkább a VOX AC4TV felelne meg. Az EL84, 12AX7 és 270 Volt tápfesz. Több fénykép is van a belsejéről, trafók elhelyezéséről, vezetékezésről.
Sziasztok,
van itthon "elfekvőben" egy Resprom A104. Ennek szeretném felhasználni a hálózati és a kimenő trafóját egy "Fender Champ" építéséhez. Első kérdésem az lenne, hogy érdemes pénz és időt áldozni az ötletre? 270 Voltosnak írja a kapcsolásirajza a trafót, de gondolom az 220Voltra érvényes, 240 Volton kb 290 lesz. Szoba hangerő nekem elég, egy 25 centis VOX hangszórót hajtana.
Ha érdemes gondolkodni rajta, akkor azt szeretném kérdezni, hogy a Resprom kimenőcsöve EL84, megtarthatom vagy inkább vegyek egy 6V6 -ot? Elfoknak természetesen veszek 12AX7. Tranzisztoros és IC gitárerősítőket már építettem.
En amiket vettem mostanaban az awg22 Alpha wire nppE szigetelessel, sodrott.
Ez a vezetek viszonylag merev, van tartasa is, holegfuvoval lagyul a szigeteles es erzekien formazhato, meg blankolas utan egyben marad a sodrat, nem kell vele bajlodni. Meg az nppe szigeteles most meno mert mittudomen, most ez a meno. Sokkal veknyabb mint a pvc es tarsai ugyanazon szilardsag mellett.
Alapvetoen a sodrottnak nagyobb a felulete tehat a skinhatas miatt elvileg magasabb frekiket tud. Ennek a tulgondolt valtozata a Litz kabel, ami egy kurvajo dolog, csak dolgozni ne kelljen vele :) De hangfrekin foleg gitarcuccnal ez elhanyagolhago dolog.
A merev huzal hajlamosabb jobban kozvetiteni a mechanikai rezgeseket, ami atgondolt tervezessel nem hiszem hogy problema.
Ha valami bevagas vagy szerszamnyom van a merev huzalon az a rezonancia miatt repedesse majd huzaltoresse fejlodhet idovel, mig sodrott huzalnal nehany szal szakadasa nem okozza az egesz vezetek levalasat. De ezek a dolgok is figyelmes hasznalattal kikuszobolhoteoek.
Nagyjabol ennyi a kulonbseg, minden mas ezoteria meg izles dolga.
Én majdnem mindenhova azt rakok. Oka prózai, lusta vagyok sodorgatni, ónozgatni blankolás után :D
(dik milyen drága egy normálisabb blankoló is, de muszáj voltam venni egy egykezeset)
És akkor rögtön jön is a következő kérdés: van-e hátránya a tömör vezetéknek a fűtéshez? Nekem jobbnak tűnik abból a szempontból, hogy jobb a tartása (pláne ha kettőt összecsavarok), nem kell rögzíteni a hosszabb darabokat, és sokkal kevésbé hajlamos széttekeredni, ergo könnyebben lehet vele dolgozni. Van valami, amit itt nem vettem figyelembe?
Köszi a meglátásokat. Természetesen minden alkatrészt kimérek a beépítés előtt, a pedáljaimban is. A pufferkondik sincsenek még beépítve, csak a sasszira szereltem fel őket, és többek közt azért sem folytattam az építést az összekötögetésekkel, mert felmerült bennem ez a formázásos dolog.
Most is van szabvany, hogy mekkora ingadozas lehet. 10% +/-.
Meg arra is van, mennyi felharmonikust tartalmazhat meg meg sok minden.
Manapsag biztos masabb a rendszer, foleg ahol napelemes haztartasi visszataplalas is van, meg ipari kornyezet is meg egyebek.
De ezek a parameterek akkor fontosak, ha korhazat vagy valami komolyabb szerver termet epitesz valahova.
Sima lakossagi eszkozok lakossagi kornyezetben elvannak egesz jol.
Régen volt valami szabvány hogy a hálózati fesz. 20%-ot ingadozhat felfelé, de szerintem manapság a számítógép vezérelt digitális korban már nem megy a névleges fölé.
Szerintem érdemes. Rákötsz néhány 10V-ot egy fél napra, az már elég.
Amúgy ha nincs beépítve akondi, akkor meg feltöltöd aztán félrerakod kisülni. Néhányszor megcsinálod, biztos jó lesz.
Labortáppal jártam úgy (régóta nem kapcsolták be), bekapcsolás után feltekertem maximumra aztán felrobbant a kondija.
Nehany egyszeru dolog meg ehhez a temahoz:
1. Alkatreszt mindig beepites elott tesztelunk. A cuccba mar csak olyan keruljon ami tutira jo. A bizonytalan tojast se ugy teszteljuk, hogy beleutjuk a rotyogo rantottaba a tobbi tiz tojas koze, vagy ra a friss lecsora.
2. Igazabol haromfele feszultsegen kell tesztelni: nevleges tapfesz, meg alatta es folotte 10%. Ugyanis a halozatban ekkora ingadozas megengedett es ezt el kell birnia.
Volt meg nehany dolog a fejemben de mire hazaertem a tornazasbol elfelejtettem :)
A kondiformázós dologhoz kérdeznék.
A TSL100-at nem kapcsoltam be már vagy 6-7 éve. Annak is formázni kéne a kondijait?
Szerintem már nem lesz rá szükségem többet...
Köszi a részletes leírást! 20V-os tápom van itthon, gondolom az is megfelel, nincs kőbe vésve a 24V... Ma összeraktam a sasszira a cuccot, de bekötve még nincs, szóval simán meg tudom csinálni. Elektrolit kondiból nyilván csak újat, ez egyértelmű - nekem legalábbis :D
Ha megnezed egy normalis kondi adatlapjat, ott talalsz olyat, hogy gyartastol szamitva mennyi ideig hasznalhatod fel.
Ez nem tul sok ido, nagysagrendileg 6 honap. Nem jelenti azt, hogy a kondi utana szar lesz, de az elektrolitkondinal az oxidreteg fokozatosan vekonyodik ha nincs rajta sokaig feszultseg. A vekonyabb oxidreteg, ami a szigeteles a ket fegyverzet kozott, azt jelenti, hogy csokken az atutesi szilardsag, vagyis a kondi mar kisebb feszultsegen at fog huzni, ami zarlatot jelent.
De ezt egy akarmilyen kis feszultseggel vissza lehet epiteni. Fogsz 24 voltos egyenfeszultseget aztan rateszed egy ellenallason keresztul. Aztan ugy hagyod par percig aztan ellenallason keresztul kisutod. Ennyi az egesz. Ezt mikor megvetted megcsinalod, aztan mehet a polcra es jo esellyel nem lesz vele gond hacsak nem all ott evekig nalad. Nem a cuccba beepitve kell megcsinalni a formazast.
Nincs benne amugy semmi misztikum. A kis feszultseg visszaepiti a szigetelest olyan vastagsagura ami mar hozza azokat a parametereket ami gyarilag meg van adva.
Elektrolitkondibol amugy mindig csak ujat erdemes venni. A vintage szarokat beepiteni nagyjabol olyan mint vintage rozsdas tuvel adni be az injekciot, vagy vintage lejart szavatossagu szivgyogyszert szedni.
Napok óta keresem a megfelelő erősítőt de nem találom sehol sem.Nem tudnának segíteni itt mindenki ismer mindenkit.Cserélni szeretném a Line6 spider2 75w-os gitárkombómat,a Korg AX1500G multieffektemet egy normális tisztességes gitárkombóra.És még rá tudnék fizetni 20000-30000ft-ot hogyha lejönnének érte Hajdúböszörménybe,Debrecen mellett van akkor úgy rendben lenne.
Köszi! Az izzós dolgot az első építésnél még hanyagoltam (tudom, bátor vagyok, vagy hülye), de mivel gondolom filléres megoldás, így most nem tenném. Ha jól sejtem szimplán sorba kell kötnöm a táppal egy 100W-os wolframszálas izzót, igaz? Egyébként először csövek nélkül indítottam az előzőt is, ráméregettem, hogy az anódfeszültségek megvannak-e a megfelelő helyeken. Tudom, hogy csövekkel más értéket mérek, a lényeg itt az volt, hogy lássam, csövek nélkül se megy ki a füst az alkatrészekből
Azt nem tudom, miért kellene a formázáshoz szabályozható trafó, de egyébként új/jó elkóknál szerintem nem lényeges, illetve az egyenerinyíátó utáni kondin kívül egyik sem "direkt" kapja a feszt, csöves egyenirányításnél meg pláne. NOS kondiknál tapasztaltam, hogy első bekapcoslásnál még nem töltődtek telejs feszültségre, de szép lassan formálódtak (4-5..10 bekapcsolás után), és onnantól semmi gond nem volt velük. Ha meg már telejsen száraz, zárlatos, annak meg úgyis mindegy. Esetleg indíts az erősítőt csövek nélkül, izzón keresztül, akkor kiderül, hogy van-e szar, de nem robban. De ez is inkább régi cucc éleztésénél releváns dolog.
Kedves Szakik!
Mennyire fontos a pufferkondikat "formázni"? Több építős meg szervizelős videóban is mondják, hogy nemcsak a biztonság miatt, de az új kondiknak is kell, hogy csak lassan kapják meg az üzemi feszültséget, mert ez "formázza" őket. Mennyire igaz ez? Az első erősítőmnél nem foglalkoztam ezzel, azóta sem érzem ennek hátrányát, de lehet, hogy csak szerencsém volt, vagy 20 év helyett csak 10 év lesz a kondik élettartama, de ott még nem tartok. A mostani építésemnél ha szükséges, akkor ezt is figyelembe venném, csak nem tudom, hogyan. A négyévente egy-egy erősítő miatt nem vennék 100e-ért szabályozható trafót... Még használtan is 40e körül mennek. Most láttam egyet a jófogáson 15e-ért, de el is vitték az orrom elől - annyit még hajlandó lennék beruházni. Szóval érdekelne a meglátásotok, és persze ha azt mondjátok, hogy feltétlen érdemes, akkor tippek is, hol nézelődjek. Köszi!
Őszintén? Szerintem ez zsákutca. Az előfokcsöves cuccokban általában egy darab 12AX7 van a torzított csatornában. Egyébként meg kutyaközönséges félvezetős áramkörök vannak benne, szóval az csak amolyan "szépségtapasz". Ez nem jelenti azt, hogy ne szólhatnának jól, a Marshall Valvestate-ekből hallottam már egészen jót is. Laney TF300-am volt, hááát... Nem rossz, nem rossz, amíg mellé nem teszel egy normális csöves motyót. Mert onnantól elvérzik simán. Emellett nyugodtan gondolkodhatsz tranyós kombókban, most épp egy Peavey Bandit-tal barátkozok, és azt kell mondjam, hogy nagyon ígéretes. De ott a Fender Deluxe 112, ami ugyancsak tranyós, de nagyon jól szól, csak ritka (most asszem épp láttam a marketplace-en).
De miért nem gondolkodhatsz fullcsőben? Kell a füleskimenet az otthoni gyakorláshoz? Ha így van, én még akkor is inkább választanék egy fullcsöves 112-es kombót próbára meg koncertekre, otthon meg vagy egy tranyós kis bigyón gyakorolnék, vagy vennék egy Line6 hangkártyát, és azzal. A tranyós kis bigyó lehet akár valami kis fej is (lásd a Mooer és hasonlók idevágó fejezeteit), és akkor meghenkölném a csöves kombómat, hogy tudjam használni ládaként is. Kis szerencsével még így is kijönnél 100e-ből.
Köszi, sajna a HE Store-nál sincs olyan. Sebaj, majd rendelek a Musikding-ről, onnan gyorsan megjön, és kis tételeknél sima levélként eljön kb. 3,5EUR-ért, ami nem is vészes. Meg most nézem, hogy fog még kelleni pár ezmegaz, szóval talán jobb is így
Van egy tisztességesen megépített házi 2204 másolat minőségi alkatrészekből (nem én csináltam értelemszerűen) ami nálam rekedt, ez érdekes lehet neked:
Köszönöm drd a segítséget.Az a helyzet hogy full csövesbe nem gondolkodhatok kombóba amúgy hogyha csöves akkor 30w tökéletesen elég.Tranzisztoros nem kell abból volt sok.Szóval marad az előfokcsöves ami minimum 50w legyen.
És mit szólsz a Laney TF200-hoz az nem is drága és előfokcsöves és 65w-os?
Ja hogy ott a bibi, a picsába. Hestore-ról rendelek, vagyis be van ragadva egy rendelésem, ha ott van ami kell, hozzacsaphatjuk, az ügyintéző szerint jövő héten beérkezik minden tétel és elindul a csomagom.
Én nagyon kedvelem a Laney-ket, egy VC30-asom van, kombóból fejjé alakítva, és szerintem kiváló cucc, ha csak tiszta csati kell pedál platformnak. A torzított csatija nekem elég gyengusnak tűnt, kicsit mókoltam rajta, valamivel jobb lett, de nem használnám, csak ha muszáj. Az LC sorozat is jólszólós, LC30, LC50 szokott lenni az általad megadott árban. Sokoldalúbbak, mert a két csatorna külön EQ-zható, de ott már ha jól tudom nyákra ültetett csőfoglalatok vannak, amit én kevésbé szeretek (hozzáteszem, hogy ebben az árkategóriában nem is nagyon találsz ma már mást, a VC30 üdítő kivételnek számít). Azt nem mondtad, mekkora teljesítmény kell, de ha 15W is elég, akkor a Laney Cub is jónak tűnik, az is elő szokott fordulni ilyesmi áron. Ha tudsz valamivel többet rászánni, akkor viszont van most egy Kitty Hawk Pro Junior a GS-en 130e-ért, azt nagyon megnézném, ha nem volna már így is több, mint elég erősítőm... Ha meg fej-láda megoldás is érdekel, akkor még a Peavey Windsor-on gondolkodnék el, állítólag elég jó Marshall kópia, és abból is van kettő egészen jó áron a GS-en. Persze ahhoz még láda is kell, úgy már átléped a megadott árat...
Nagyon kedves vagy, köszi, de pont ezt rontottam el a rendelésnél: külső anyás Cliff-et rendeltem belső anyás helyett Önmagában nem lenne nagy baj, de az előlap már megvan, és ennél nagyobb felületet takar az anya, és emiatt kitakar egy kicsit az egyik feliratból
Kb 10 éve elég sokat írtam ide szerettem volna magamnak egy csöves erősítőt,meg is csinálta valaki Cyklon.Egy JCM 800-ast és vettem hozzá egy 200w hangládát.Azóta eladtam sok erősítőm volt most egy Line 6 spider 2-es van 75w meg vagyok vele elégedve.De az a helyzet hogy nagyon hiányzik a csöves hangzás és most szeretnék egy csöves gitárkombót venni valamikor egy hónapon belül mert a Line 6-et el kell adnom.Tudnának ebben segíteni 80000-100000ft körül?
Ne hallgass a "tót-fóbiásokra"! Jan Jurko (ezért JJ) egy derék szlovák mérnök, aki a Tesla romjaiból megalapította csögyárat. Alternatíva nem sok maradt. Vannak ugye az oroszok, amíg az idióta Brüsszel őket is letiltja, csájna, és kész. Ami a végpentódákat illeti, nálam a szovjet-orosz 6P3-SZE a befutó. Probléma, hogy nagy a szórásuk. Kell kb. tucat egy normális négyes összerakáshoz. Javaslatom: Vidd el cuccodat Ákoshoz vagy Attilához, náluk kipróbálhatsz többféle varit. Ps: Szombaton gyere a győri "betonba", ott megoldhatod!
Köszönöm. Nem gondoltam volna, hogy 2 válaszadóból 2 is a JJ végcsöveket ajánlja.
Mákoss-t kérdezném, hogy (baromi lusta vagyok megnézni) a 7581 - nyilván munkapont beállítva - a nevezett erősítőben csereszabatos-e. Lábkiosztás gyanítom ugyanaz, de egyéb paraméter ok-e 6L6 helyett.
Nem egy csőtemető szal nem fáj annyira a válogatottabb előfokcső se bele. Legutóbb TAD-al raktam végig, 7025 highgrade előre, sima ecc83wa másodiknak, szimmetrizált (balanced) at7 a fordítóba. JJ 6l6GC a végébe. Viszont legutolsó kedvencem 6l6 helyett a 7581a cső, Attila adta a tippet, tiszta hanghoz nagyon jó.
Szia! Néhány éve csöveztem ilyesmit. 7025-k helyére ECC803, majd sima 83-k, vége 6L6GC, valamennyi jj. Tulajt érdekelte az ár-érték arány, meg volt elégedve a végeredménnyel. Amennyiben "az ár másodlagos" , akkor NOS, de az akár ezer ájró is lehet ám.
Sziasztok!
Fender Bassman 100 Silverface komplett csőcserét tervezek: 7025, 12AT7, 6L6GC. Mit/honnan javaslatot kérnék olyan emberektől, akiknek sok csöves erősítő fordul meg a kezei közt, nem az online alkatrészpiac marketing szövege kell, hanem konkrét tapasztalat. Az erősítő klasszikus analóg pedálokkal van használva (overdrive, phaser, fuzz, wah) "normál" hangolású LP gitárral. Cél első sorban a rendes hang, megbízhatóság, az ár másodlagos.
Előre is köszönöm.
Május 14.-én szombaton Csöves Erősítő Találkozót szervezünk a Betonban, feltétlenül számítunk a törzsgárdára és szívesen látunk mindenkit aki a téma után érdeklődik. Jönnek hangszer készítők is és lesznek mini bemutatók, koncertek is. Facebook-on bővebb infó is olvasható és én is rendelkezésre állok telefonon érdeklődőknek a rendezvénnyel kapcsolatban.
A Betakon jó. Jó a fogása és mér nem kínszenvedés lecsapatni féktisztítóval használat után. Vettem nemrég egy Yato 1/2-es krova készletet, arról viszont már nem lehet.
Na a gumírozott csavarhúzónyéllel lehet engem a világból kikergetni. Van egy noname, de egyébként egészen jó hatos szettem, három egyenes, három philips, jó méretek, egész kicsitől akkoráig, ami épp alkalmas a pedál dobozok csavarjaihoz. Maguk a csavarhúzók még mindig teljesen jók, de a markolaton a gumírozás undorító nyúlós szarrá avanzsált a rengeteg izzadt kezes fogdosástól. Most már csak kemény műanyag markolattal veszek csavarhúzót, ha izzad a kezem legfeljebb kesztyűt húzok.
Nem, én az Elf-et gitárra használom. Elég extrém EQ beállítás kell, de műxik jól. Gitárra ilyen apró cuccot ekkora teljesítménnyel nem ismerek, 75W-os pedálméretű mókák vannak, és az is elég volna, de amikor ezt vettem, akkor még nem voltak, meg ennek a mérete jobb. Meg azok inkább végfokok csak, persze meg tudnám oldani egy plusz pedállal, de az akkor még egy cucc. Marad ez.
En is ugy vagyok, hogy 48 evesen mar megerdemlem.
Mondjuk jelenleg nem vagyok tobb mint egy lelkes hobbista, de csipofogobol meg csavarhuzobol is vettem magamnak Knipexet mert azok kurvajok, meg jol is neznek ki, meg ugy pont jol kezre all, vagy fasz tudja. Ez csak ilyen szubjektiv faszsag persze, valamivel nyugtatnom kell magam, hogy nem hulyesegre baszom el a penzt :)
Multkor fater megtalalta valami specko csavarhuzokeszletem, nem draga meg semmi, csak ilyen pici torx meretek meg ritkan de akkor nagyon kello cuccok. Aztan egy darabokra szedett lancfureszt szedett epp meg jobban szetfele darabokra, minden szerszam olajos, fureszporos, na mondom fasza. Arrol a matt gumirozott fogantyurol meg le nem mosod az olajat meg az ujjlenyomatot a budos eletben soha, szoval azt ugy neki is ajandekoztam :)
Kezdek erre rájönni, így, hogy az évek alatt összeszedett ilyen-olyan szerszámaimon, műszereimen látom, hogy mit bírnak és meddig. Amit le kell cserélni, azt most már csak normális cuccra, akkor is, ha többe kerül, mint a Banggood-on a cuccok, és akkor is, ha a kicióccó kínai cuccot hűdefaszának hozzák ki a jútyúber tesztelők.
Profi per definitionem az, aki az adott tevékenységet megélhetésszerűen űzi. Ebben sehol nincs benne az, hogy milyen cuccal és hogyan. Viszont én pl. nem vagyok profi, de semmiből nem áll egy 73 dekás Trace Elliot Elf-et magammal vinni minden buliba, hátha a csöves épp aznap dönt úgy, hogy szabadnapot venne ki (volt már ilyen). Nem, nem szól ugyanúgy (ha így lenne, akkor két Elf-et hordoznék és kurva boldog lennék, hogy másfél kilóból le van az erősítő tudva), de egy bulit meg tud menteni. Mint ahogy egyébként akár egy normális előfok is, amit PA-ba kötsz. Vagy akármi. És ehhez különösebben profinak sem kell lenni, ügye...
Nekunk a suliban belenk vertek, hogy a szkop az ugyanolyan kotelezo egy haztartasban mint egy mosogep. Viszont egyik Puskas borzen sok eve volt is egy akkora meretu :)
De tenyleg alapmuszer. Ha azt nezed, hogy power analiser, hi-pot tester, PAT-tester, labortapegyseg, THD mero esatobbi, ugy nagyjabol alapveto dolog egy konstruktornek vagy barmilyen mernoknek, egy szkop mar se ide, se oda.
Nekem is volt egy asztali szkópom,egy régi böszmenagy dög,nem is asztali volt,inkább asztal alatti,annyi helyet foglalt,meg súlyra is elég komoly volt.Évente 1-2 alkalommal ha kellett valamire,amúgy csak a helyet foglalta.Egyébként ezeket leszámítva,tökjó cucc volt!
Végül Eldzsi-nek adtam tovább,de szerintem már neki sincs meg. :)
Fluke, Tektronix, GW Instek es tarsai.
Ha muszert akarsz venni es nem ipari hulladekot.
Ilyen 30 ezer forintos kategoriaju kezi szkop nagyjabol annyira komoly mint egy 30 ezer forintos gitar vagy mittudomen egy katicabogaras ukulele a Lidl-bol.
Egy Fluke kezi szkop 1500 euronal kezdodik, ugy nagyjabol be lehet pozicionalni, hogy egy 100 euros nagysagrendtol mit varhatsz.
De felesleges a hurcolhato szkop, egy sima alap tektronix mittudomen 500 euro. Van a tetejen egy fogantyu, fel kilo az egesz vagy ilyesmi, bebaszod a kocsiba ha mar vinni kell es viszed. Annyi, hogy kell neki halozati tapfesz. De van ertelmes meretu kijelzoje, nagyjabol jol hasznalhato funkcioi. Nem kell a 3 ezer euros high tech mert mire. De van egy szint ami ala ertelmetlen menni mert csak szenvedes van. Szoptam mar eleget mindenfele otvar szarral.
XY profinak ott van a backup cucc. Az XXY profinak meg van ket szett backup cucc.
Az XXXY profinak meg van sajat technikusa is.
Bar fasz tudja, mit jelent a profi. Manapsag mar mindenki profi.
Amúgy ilyen faék egyszerűségű analóg cuccoknál, mint csöves erősítő ahol a legbonyolultabb elektronika kb egy stabilizált táp a kapcsolólogikának, évente ilyen 1-2x fordul elő, hogy egy db sima multiméter,egy páka, pár krokodilos drót meg értelemszerűen egy hangfal ne lett volna elég a hiba diagnosztizálásához.
Erre majd gondolom reagál Mákos, de nekem nem tűnik életszerűnek, hogy este tízkor, tizenegykor valaki kocsiba pattan, elhajt a buli helyszínére, ott helyben megjavítja a cuccot és mehet tovább a móka. Vö: kocsiba pattan, és odahajt = 30-180 perc, hibakeresés, javítás: 30-akármennyi perc. Ha már szkóp kell, akkor régen rossz, és helyszínen kb. javíthatatlan a cucc. Ugyanakkor persze nem vitatom, hogy az adott szerkezet alkalmas minimális jelalak vizsgálatra, vagy legalább arra, hogy van-e egyáltalán jel az adott ponton. És erre nekem is elég lehetne akár, én az eszköz többi paramétere miatt pattantam vissza, pedig épp kellene egy multiméter, mert az Aneng AN8009-em beszart. De pl. ez is a mutatott eszköz ellen szól: a kicióccó cuccok élettartama általában ugyancsak kicióccó. Nagyon szerettem ezt az Aneng-et, de ha csak két évet bír, az régen rossz. Tulképp hamarabb tönkrement, mint ahogy az elemek lemerültek volna benne... Az is lehet persze, hogy én fogtam ki egy szar darabot, viszont ezekről hosszútávú teszteket valahogy sosem látni. És persze az, hogy a kicióccó Aneng multiméterem beszart egyáltalán nem jelenti azt, hogy a Mustool kombinátja is be kell szarjon. Csak nekem nem volna bizalmam benne, pláne nem a fentebb vázolt helyszíni tűzoltás esetén, ahol külön móka, ha az én szervízcuccom szarik be, és azért nem tudom elvégezni a melót.
Hallod konkrétan ma volt, egy dán blekkemetál banda hívott fel asszem az Árkádia hangszerboltból, hogy elszállt az Ampeg SVT beálláskor....mondjuk mondtam, hogy hozzák be, én aztán már öreg vagyok, hogy bárhová elmenjek, de el is hozták, valami észlény letekerte a biast az egyik oldalon nulláram ennyi volt a problem. (minek van ugye kivezetve, mindig mondom).
"asztali szkop" Igen, de Ákos Bp.-n főállásban dolgozik. Neki bármikor jöhet egy teló a buli közepén HELP! Én itt Vasban hobby szinten ténykedek, van egy alap 50W-s ami kisegítheti a gityóst. Ez amatőr zenésznek elfogadható, de X.Y. profinak azonnal kell a saját, gyorsan megjavított motyója. Szerintem persze.
Banggoodról szoktam rendelgetni, nem volt velük több gondom, mint ebay-jel vagy alival. Volt, hogy nem jött meg áru, küldték újra vagy visszaküldték a zsét.