HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

Offtopic

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

Jónás Tamás (instrume

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 01

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA

YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA


Akciós ár:
3 440 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval
Általános füldugó kulcstartós tárolóval

Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval


Akciós ár:
2 365 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


landmine 2023-11-08 10:08 |  #7515
Zeneelméleti jajdejók folyamatosan..



JonasTamas 2023-11-07 15:00 |  #7514





Ezen a héten zajlik az őszi beiratkozás a Szólómánia két online tanfolyamára:

Zeneírás tanfolyam: https://szolomania.com/zene

- komplett útvonalterv és tanmenet, ami elvezet téged a kiváló saját zenékig

- Lépésről lépésre bemutatott zeneírási folyamatok 4 zenei stílusban (Dallamos Rock, Blues Rock, Modern Rock, Hard Rock)

- Kreatív alkotási feladatok részletes iránymutatással

- Személyre szabott zeneírási tanácsadás és visszajelzés a tanfolyam felületén

- Teljes modul a keverésről és maszterelésről (érkezik: 2024 január)

A részletes információkat és a tanfolyamot már elvégzett gitárosok élménybeszámolóit itt találod: https://szolomania.com/zene


Kvintkör Kurzus: https://szolomania.com/kvintkor

- A kvintkör alapjai és logikája (egy teljesen új és érthető megközelítés)

- Dúr és moll skálák meghatározása

- Dúr és moll akkordok meghatározása

- Modális skálák meghatározása (mixolíd, fríg, líd, stb.)

- Akkordmenetek meghatározása

- Kvintkör a gyakorlatban (zenei példák híres számokkal, gyakorló feladatok)

A részletes információkat itt találod: https://szolomania.com/kvintkor

JonasTamas 2023-10-19 09:45 |  #7513

A magyar moll skála az egyik legérdekesebb skála, amit ismerek.

A mai adásban megismerheted a felépítését és alkalmazását a rockzenében.

Érdemes megnézned a videót:


JonasTamas 2023-09-30 09:54 |  #7512
Fontos téma a gitáros zsákutcáról és a kiútról:


landmine 2023-09-27 16:00 |  #7511
Zeneelméleti jajjdejók folyamatosan, ha aktuális, lapozz bele!



JonasTamas 2023-09-14 09:53 |  #7510
5 könnyű és gyors mód érdekes ritmusok alkotására:



landmine 2023-06-26 17:13 |  #7509
Ha beférek még
Rövidke gitáros okosságok hetente.
Elmélet, technikák, gyakorlási tippek.
lejátszási lista



JonasTamas 2023-06-15 10:35 |  #7508
Eljött a szezonzáró adás napja: a Szólómánia utolsó adásában megfejtjük Joe Satriani egyik számában a kettős modális skálát (egyszerre fríg és moll), akkordkíséretet adunk a világ legegyszerűbb dallamának (moll skála első 3 hangja sorrendben játszva), beszélünk a fellépés előtti lámpaláz kezeléséről, és egy szólóötlettel egzotikussá teszünk egy Am, Am, C, G kezdetű akkordmenetet.



JonasTamas 2023-06-08 13:12 |  #7507

JonasTamas 2023-05-04 16:56 |  #7506
Elkészült a heti Szólómánia adás, a téma: hangnemváltás kezelése E-moll C-moll akkordokkal.


JonasTamas 2023-04-25 19:54 |  #7505
Azt figyelem régóta, hogy a gitárosok nagy része szeretné jobban érteni a zenei összefüggéseket, és szeretne kitörni a megszokott dallamokból és skálákból.

A kitörésről szóló workshop 3. része is megjelent, és péntek estig a teljes sorozat ingyenesen elérhető ezen a linken: #szólómánia target=_blank>https://szolomania.com/workshop
#szólómánia

JonasTamas 2023-04-18 21:32 |  #7504
Megjelent a Szólómánia modális skála workshop 2. része. A téma: rock riff alkotása mixolíd skálával. Ha szeretnéd végignézni, akkor itt csatlakozhatsz és már nézheted is a videót: https://szolomania.com/workshop

JonasTamas 2023-04-15 21:59 |  #7503
Egy friss hír: csak most, a következő két hét folyamán lesz elérhető egy ingyenes 3 részes online workshop a modális skálák gyakorlati alkalmazásáról. (Az első rész témája: tedd egyedivé az egyszerű akkordmenetet egy modális ötlettel!)

Az első részt már nézheted is itt: https://szolomania.com/workshop





JonasTamas 2023-04-06 10:33 |  #7502
Ma egy különleges skálát nézünk meg, a román mollt. Ez a skála használható progresszív rock dallamokhoz és riffekhez, népzenéhez, valamint blues szólókhoz is.



JonasTamas 2023-03-28 18:16 |  #7501
Szólózzunk 5 percet élőben és felváltva! Egy dallamos rock H-moll alapra előre felvettem 4 ütemes szólótémákat, utána 4 ütem szünetet tartok. Ekkor jön a te részed: válaszolj egy saját dallammal. Várlak a közös szólón, érdemes kipróbálnod.

A szólózás előtt részletesen elemezzük a zenei alapot, és megtanuljuk a Hatos Csomag módszert, amivel bármilyen hangnemben rögtön meg tudod mondani az összes dúr és moll akkordot.


JonasTamas 2023-03-16 11:30 |  #7500
Szerintem az egyik legfontosabb adás készült el ma: dallamos gitárszóló írása 8 egyszerű és logikus lépésben.


JonasTamas 2023-03-09 10:41 |  #7499
Blues/Rock pentaton trükkök, valamint...

►►Mérd fel a tudásod a Nagy Elméleti Teszten! → https://szolomania.com/teszthttps://szolomania.com/teszt



JonasTamas 2023-02-09 10:19 |  #7498
Heti anyag, izgalmas alappal, sokféle zeneelméleti elemzéssel


JonasTamas 2023-01-12 11:02 |  #7497
A megszokott moll pentaton helyett egy új (dallamosabb) opciót kínál ez az érdekes japán skála. Próbáld ki te is!


JonasTamas 2022-12-05 15:52 |  #7496




Megérkezett a modális skálák online tanfolyam! Mostantól péntek éjfélig lehet beiratkozni. Két opcióból is választhatsz, és minden tudnivalót összegyűjtöttem számodra az információs oldalon: https://szolomania.com/tanfolyam
Már számos gitáros itt van velünk, csatlakozz te is!

JonasTamas 2022-11-27 13:16 |  #7495
*2. ajándék videó*- Ma megjelent a Szólómánia közösségnek készült 2. videó is. A mai videó célja, hogy könnyebben alkoss saját ötleteket. A videó végén egy alkotási játékra is meghívlak. Ha még nem csatlakoztál, akkor kattints ide és már nézheted is az első két videót >> https://szolomania.com/workshop







JonasTamas 2022-11-24 10:26 |  #7494
December első hetéig érhető el az ingyenes Modális Skála workshop, nézd meg máris az 1. videót --> https://szolomania.com/workshop


JonasTamas 2022-10-13 10:28 |  #7493
A Szólómánia 11. adásában: egy 3 lépéses módszer, amellyel megnézheted, hogy milyen skálák kellenek egy akkordmenetre. Ha ezt a módszert beépíted, akkor nincs többé hang-keresgélés, amikor szokatlan akkord jön a zenében.



JonasTamas 2022-10-06 10:45 |  #7492
A harmonikus moll az egyik legérdekesebb és legsokoldalúbb skála. Ma részletesen megismerjük az elméletét, és kiderül, hogy 3 nagyon eltérő hangulatot is létre tudsz hozni ezzel a skálával. A videóban 3 példa-szóló található: rockballada, neoklasszikus metál és sejtelmes harmonikus moll.



JonasTamas 2022-09-15 11:55 |  #7491
Az e heti adásban részletesen megnézünk 5 hasznos módszert, amelyek által a zeneelmélet gyakorlatiassá tehető:


JonasTamas 2022-08-11 18:55 |  #7490
Itt a Szólómánia 2. adása, amelyben már több akkordra játszunk, a kvintkörről is kiderül egy érdekesség, és kipróbáljuk a Foci-testcsel csúszást, amely az egyik legegyszerűbb és mégis nagyon hatásos díszítés.

Nézd meg a videót itt:


JonasTamas 2022-08-04 11:36 |  #7489
Elindult a Szólómánia, itt érkezik az első adás, amelynek címe: "Felejtsd el a skálákat!"

Megköszönöm, ha megnézitek és remélem, hogy sokaknak lesz hasznos ez a videó.

2. rész hamarosan!


JonasTamas 2022-07-02 11:21 |  #7488
Zeneelméleti kvíz az új Szólómánia oldalon:

https://www.facebook.com/szolomania

JonasTamas 2022-06-29 10:28 |  #7487
Most néztem be ide, és ha még aktuális, akkor Am és Hm a két keresett akkord. Itt egyik hangszer sem teszi oda a teljes hármashangzatot, a basszusgitár szépen céltudatosan megy az A és H utáni C felé, a többi szólam is teszi a maga dolgát, de ha például akusztikus gitárral alá kéne tenni akkordokat, akkor Am és Hm lenne.
Válasz 'Sillyworld' hozzászólására (#7486)

Sillyworld 2022-06-11 15:53 |  #7486
Sziasztok,

Van egy Boom Boom dal, amiben nem tudok 2 akkordot leszedni, tudna valaki segíteni?
https://www.youtube.com/watch?v=4eWq-Fcsiws

A kör 01:11-01:20.ig tart: H C#m D C#m Cmaj7 D ? ? Cmaj7 D

A ? ? valami A és H de pontosan nem hallom ki a mixből...

Köszi!

JonasTamas 2021-01-15 13:30 |  #7485



landmine 2020-11-27 09:32 |  #7484
(ez a link megváltozott)
Válasz 'landmine' hozzászólására (#7481)

ugronbaltazar 2020-11-25 09:29 |  #7483
Sziasztok! Zeneakadémiára felkészülni milyen szolfézs gyűjteményt ajánlotok?

landmine 2020-08-13 14:18 |  #7482
Mi több, még videók is lettek azóta bizony.

landmine 2019-05-31 07:22 |  #7481
2. Skálák
(tovább már nem írom, itt elérhetők lesznek az újak)
Válasz 'landmine' hozzászólására (#7480)

landmine 2019-05-13 16:53 |  #7480
Még jópár éve készítettem egy kis zeneelméleti anyagot, ami a következő hónapokban folyamatosan renoválásra kerül és elérhető lesz a lapomon. Kiegészítésnek ajánlom, sok-sok gyakorlati példa lesz, jól felépítve, rendszerezve, teljesen az alapoktól.

Az első részek már fenn, akinek épp aktuális, kukkantsa:

Előszó
1. rész: Ritmus


cserye 2018-06-22 18:58 |  #7479
(ja, ebben a dalban van egy moduláció- most hallgatom- a szóló rész az Fiszmoll-ban van. Akkor az elmondottakat ott, azon a szakaszon érvényesítsd.)

cserye 2018-06-22 18:49 |  #7478
Szia,
Ez Amoll-al indul és abban is van épp a dal, de ez nem mindig van így, nem a kezdő akkord határozza meg a hangnemet feltétlenül. Az énekdallam (és minden egyéb szólam) hangkészlete is A (természetes) moll, úgyhogy ha imprózni akarsz a dalra, akkor nyugodtan tarthatod magad hozzá, az már "szabályos"...A hagkészlet és hogy "miből van a dal", az kb. ugyanazt jelenti. 2. Ha az akkord vált is, akkor is és ott is Amoll-ból van az a dal (azaz ott is és egészen végig érvényes benne ugyanaz az Amoll hangkészlet).
(Majd aztán jönnek a kivételek a továbbiakban, moduláció, harmóniai kitérés, modális skálák, stb. De most ne ezzel foglalkozz)

A fokok kérdése rendkívül egyszerű. Ha a dal dúr hangnemű, akkor az I. II. III. IV., stb - fokokat helyettesítheted azzal, hogy dó ré mi fá szó lá ti.. Egészen pontosan ugyanazt jelentik.
Ha moll hangnemű, akkor az I. II. III. , stb- fokokat helyettesítsd azal, hogy lá ti dó ré mi fá szó..
Jó kutakodást!
Válasz 'mate94' hozzászólására (#7477)

mate942018-06-22 17:42 |  #7477
Sziasztok! Az lenne a kérdésem,hogy honnan kellene tudnom,hogy egy dalra milyen skálák játszhatók rá? Tudom hogy Cm-ra C moll skála meg pentaton stb, de akkor mivan ha több akkord van benne? Vegyünk példának egy dalt, RHCP Californication ez például milyen hangnembe van? Miket játszahtok rá? Amoll akkordal indul,az minden esetben azt jelenti,hogy Amoll-ban van a dal? Meg ezt a fokokat valaki dióhéjban elmondhatná hogy mit takar.Sajna a netes oktató videók nem mennek bele ilyen témákba.Gondoltam itt hátha tudnak segíteni,amiért nagyon hálás lennék. KÖszönöm

cserye 2017-11-20 20:54 |  #7476
Annyit segítek, hogy sem a basszus, sem a fődallam hangja nincs benne az alaphármasban..

cserye 2017-11-17 20:14 |  #7475
No, fejtsétek már meg ezt a harmóniát 1:03-nál és 3:12-nél. Izgalmas tanulság!
https://www.youtube.com/watch?v=Z0DQxI3KM7o

cserye 2017-11-17 20:00 |  #7474
Igen. Klasszikus zenében az előjegyzés technikai-lejátszás és csak másodsorban elvi-hangnem alapú. Ez valahol érthető, tekintve a feladatot, ami előtt sokszor egy 1. hegedűs áll.
Így ez egyben jó válasz is lehet.

Azért a legjobb egy olyan lejegyzésmód lenne- ilyen esetekre-, ami egyenrangú és kiegyenlített hangolású kromatikában gondolkodik.
Válasz 'fuckezguci' hozzászólására (#7473)

fuckezguci 2017-11-17 19:27 |  #7473
Szerintem....
Mivel valamilyen szinten mindenki foglalkozik a zeneelmélettel, így az kvintkörrel(ha csak érintőlegesen is) az alapján vannak b-s ill.#-es hangnemek, ahol kottaolvasás közben élből a fentebb említett előjegyzéseket keressük (plusz feloldójel). Ez alapján ha egy kottában konzekvensen egyfajta előjegyzést használunk, könnyebben olvasható lesz. Ez alapján (ismétlem: SZerintem :) ) meg kell találni azt a lejegyzést, ahol a legkevesebb a módosítójel egy darabon belül.

cserye 2017-11-17 17:14 |  #7472
Ja, nem hozzád, hanem általános alanyhoz szólt az "azt mondod önkényesen.."
Néztem én is Schönberget, vegyesen használja, igen.

FGGYZ 2017-11-17 16:07 |  #7471
Gondolom akkor az is alap nálad, hogy a nem módosított hangoknál, mindig kirakjuk a feloldójelet. Egyébként a kérdés jó, most nézek egy pár Schönberg művet, hogy ő hogy oldotta meg.(op.29. IV,op.26.III, op.36)használja a bé-t és a keresztet is.

Szerintem próbáld ki hogy leírsz egy ilyen zenei részletet (sajátot ha van) többféleképpen(csak bés, csak keresztes , mindkettő) és nézd meg hogy könnyebb leolvasni, lejátszani.
Én is kíváncsi vagyok a megoldásra.

Az is lehet, hogy valamilyen zeneiskolai tk-ban le van írva, hogy miért és hogyan csinálták a "nagyok".
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7470)

cserye 2017-11-17 15:06 |  #7470
Ja. Alap.
Inkább az a kérdés, hogy a félhangokat hogyan jelölnéd, keresztekkel, vagy bé-kkel és miért? Vagy azt mondod önkényesen, hogy minden legyen kereszt és kész?
Gondolom, vonósok esetében az egész úgy kell kezdődjön pl., hogy kiegyenlített hangsorral játsszanak.
(?)
Válasz 'FGGYZ' hozzászólására (#7469)

FGGYZ 2017-11-17 13:41 |  #7469
Minden egyes hang elé odaírnám amit kell (kereszt , bé, feloldójel)
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7468)

cserye 2017-11-17 12:19 |  #7468
Dodekafon zenét ti hogyan írnátok le a kereszteket és bé-ket tekintve?

JonasTamas 2017-09-29 09:56 |  #7467
" a fura sorszerkezetek miatt "


Ezt először úgy olvastam: a fura sorsszerkezetek miatt, és így is igaz lenne :)
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7465)

JonasTamas 2017-09-29 09:53 |  #7466
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7464)

cserye 2017-08-28 22:59 |  #7465
(Na jó, csak egy bizonyos részét. És kevésbé a tonalitás,inkább a fura sorszerkezetek miatt szól némelyik idegenül- most ahogy hallgatom)

cserye 2017-08-28 22:49 |  #7464
Milyen érdekes- látod- hogy volt idő, amikor a tudat még "látott" dúr-moll tonalitáson kívül való zenét. Nem is tudom, hogyan lenne ez lehetséges a "nyugati embernek" (Ilyen értelemben a magyar fül már az).
Egy időben az volt a szórakozásom, hogy ottalvásos erdélyi turnék alkalmával este feküdtem a hátamon egyedül a panzióba (már a kellő bor-adaggal az agyamban) és azzal kínoztam magam, hogy román népzenei csatornákra hangoltam. Mondom- ha itt pusztulok is, de most meg fogom érteni ezt a zenét! Nem sikerült....
:)


JonasTamas 2017-08-27 10:18 |  #7463
Nagy kedvencem Händel, és amikor olvastam a róla készült életrajzi könyveket, az egyikben benne volt a levelezése Telemann-nal (aki szintén elég spíler volt). Telemann megkérdezte Händel-t , hogy mit gondol az ókori görög móduszok használatáról. G.F. barátunk azt válaszolta, hogy tiszteli ezeket, de gyakorlatban nem használja, hanem a dúr és moll világon belül maradva írja a zenéit. A 20. században a modális megközelítés újra felvirágzott, és ez azóta is tart.
(Händel arra is jó példa, hogy bármilyen eszközzel (pl. a viszonylag szabálykövető* barokk zene keretein belül is) csodákat lehet tenni.)

-------------
*a későbbi zenei korszakokhoz képest mindenképpen kötöttebb volt a barokk zene

cserye 2017-08-23 12:30 |  #7462
No de a zene nem csak felfedezésre váró terület, hanem az új létrehozásának a terepe is.
Egy bizonyos pontig "természeti képződmény" - tekintve a dúr skálát és a belőle származtatható együttállásokat, mozgásokat, stb. De már elég korán megkezdődtek az önkényes műveletek és a rendet onnantól már ezek fogják meghatározni. Már maga a kiegyenlített skála is bőven ide tartozik, ez már emberi-önkényes művelet eredménye.
Hogy megkezdődhessenek a sokkal nagyobb "kombinációs teret" adó játékok..Azaz ezen a ponton a zene természetes valójából kellett elvenni, hogy emberi-kognitív kibővítésekkel lássuk el. És azóta persze hamis minden zongora, gitár és egyéb kromatikus hangszer..
No mindegy. A lényeg az első mondat. Hogy ez nem természettudomány, amit fel kell fedezni. Sokkal inkább valamiféle kognitív "ábrák" sora az időben elhelyezve és itt a rend-képzésre nagy lehetőség van.
Az már igaz, hogy az utóbbi száz évben megállt a nagy Kaland (az európai zene) és visszakorcsosulás történt- a tömegeket tekintve.
Te-ti hogy látjátok?


tibyee 2017-08-23 07:25 |  #7461
Egye fene. Akkor én is csak úgy idebiggyesztem. Mi az az elméleti, gyakorlati, (nem technikai!) újdonság, felfedezés, érv, vagy értelem, akár a harmonizálást külön tekintve, ami a modális, vagy szívesebben nevezném skála-akkord kapcsolat terén, az utóbbi mondjuk száz évben látott napvilágot? Vajon van e olyan az előbb említett elméleti, gyakorlati, (nem technikai) kérdéskörben ami felfedezés, újdonság amit mondjuk Django Reinhardt még nem tudott, de pl: Guthrie Govan igen. Megelégszem egyetlenegy azóta föltűnt, fölfedezett modális skálával, vagy szimmetrikus, aszimmetrikus skálával, vagy bármivel a témával kapcsolatban.

cserye 2017-08-22 02:35 |  #7460
Ez már az önállóan vett,külön tekintett harmóniavezetésről (és harmónia-"minősítésről") szól. A dallamvezetéstől már némileg elhatároltan. Ilyen értelemben éppenhogy nem arra való, hogy szabatosan és "atomi" részletekből kiindulva érveljen. Ezért pl. sokkal inkább "zenefilozófiának", mint zeneelméletnek mondanám. És a lényeg:
Rengeteg Érv és értelem van még ezen kívül a zenében. A harmonizálást külön tekintve is.
Azt hiszem..

tibyee 2017-08-20 21:22 |  #7459
"Boszorkányok már pediglen nem léteznek"
Sziasztok!
Meg van a megoldás már nagyon nagyon hosszú ideje... Hál Istennek, Magyar névhez kötődik.
Bartók Béla tengelyrendszere a megoldás.
És szintén hosszú, hosszú ideje nem találtak fel semmi újat a zeneelmélet terén, mert több lehetőség NINCS! 12 fél hang, kis matek, (félve írom: papír+cerka) és minden (ha szükség van rá) magyarázható, sőt értelmezhető, érthető is.
Amúgy a riffek is akkordok,(!) egy nem is túl modern kori akkordbontások.
Elnézést ha bármibe is belekotnyeleskedtem!
További jó munkát, és hasznos elmélkedést mindenkinek!

JonasTamas 2017-08-13 13:56 |  #7458
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7457)

cserye 2017-08-12 01:17 |  #7457
Rendben.
Kösz az eszmecserét.


JonasTamas 2017-08-11 12:23 |  #7456


Alapvetően csak a fogalmak, definíciók szintjén mondunk mást mindketten, mert a lényeget ugyanúgy látjuk. Az kétségtelen, hogy a példában levő díszítések feldobják az alap harmóniamenetet, és abban is egyetértünk, hogy nem jelenik meg egy új hangnem, hanem egyszerűen csak érdekes fokokat dobunk rá az akkordokra, amitől (az én megfogalmazásomban) rövid líd hangulat jelenik meg a C-dúr és az F-dúr pillanatában a F# ill. H hangok által.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7454)

JonasTamas 2017-08-11 12:21 |  #7455
" Ezt az "aktuális alaphang"- fogalmat nem értem. Ilyesminek akkor lenne értelme, ha azonosítható moduláció (max. harmóniai kitérés) történt. Az általad játszott mintában viszont én nemigen hallok ilyet. Végig tartja a C-dúr hangnemet. Nem? "


Valóban nincsen moduláció, ez teljesen igaz. Ezeknél az eseteknél én úgy fogom fel a dolgot, hogy rövid "líd hangulat" jelenik meg pl. a C-dúrra játszott F#-nek, és később az F-dúrra játszott H-nak köszönhetően. Ettől még persze a teljes zene hangneme nem alakul át, de kétségtelenül megjelenik a lídre jellemző hangulat/szín/hatás (itt szándékosan nem zeneelméleti fogalmakat használok).

Egyébként a hangnem azért mozog a kör során, mert C-líddel indulunk (ezt halljuk elsőként), később pedig a F# után az F is megjelenik. Felfoghatjuk továbbra is a hármashangzatokból álló kört C-dúr körnek, amelyet az említett fokokkal kicsit kiszíneztünk.
Ha a teljes harmóniákat írjuk le: C(maj7)add4#, Am 6 ("nat.6"-nak is nevezik, 6#-nek is), Fmaj7add4#, Gmaj7, akkor ez már nem vegytisztán C-dúros kör.

Válasz 'cserye' hozzászólására (#7453)

cserye 2017-08-11 01:53 |  #7454
"(A 2. ütemben az A-moll kapott egy rövid F#-t, ez egy mini-dór (A-dór)"

Itt viszont rendben van az előrevetítésed. Mely célozza azt a szemléletet, hogy az A dór-t a C-líd párhuzamos hangnemének (azaz a kettőt egymással azonosnak) kell venni.

De egyébként mindezek még csak nem is zeneelméletet, pusztán javasolt szemléletet, rendet jelentenek (az én részemről).

cserye 2017-08-11 01:37 |  #7453
Ha nem is nagyon értem, "nemértésem gyökere"-mondatodat azért megtaláltam:
"Viszont a fül az aktuális alaphanghoz viszonyít (miközben persze a teljes kör tonalitását is érzi)"

Ezt az "aktuális alaphang"- fogalmat nem értem. Ilyesminek akkor lenne értelme, ha azonosítható moduláció (max. harmóniai kitérés) történt.
Az általad játszott mintában viszont én nemigen hallok ilyet. Végig tartja a C-dúr hangnemet. Nem?
Érted, mire gondolok


JonasTamas 2017-08-10 21:14 |  #7452
Természetesen a hagyományos zeneelmélet nem ismer ilyen dupla lídet, tehát a klasszikus megközelítésben ez nincs benne. Viszont az 1. ütemben jól szól a C-re játszott F#, ettől C-líd jelleg kezd kidomborodni, majd a 3. ütemben ismét egy mini-líd hangulat jön elő az F-dúr akkordra játszott H hangnak köszönhetően.

(A 2. ütemben az A-moll kapott egy rövid F#-t, ez egy mini-dór (A-dór). (Fontos, hogy ezek a hangulatok valóban nem jelentenek tényleges hangnemváltást, egyszerűen csak színezik a zenét.)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#7451)

JonasTamas 2017-08-10 21:12 |  #7451
(Ismét volt pár nap "offline-ság":)

De igen, az a bizonyos hosszan kiemelt H hang pedig egy rövid F-líd hangulatot eredményez. Fenntartom, tapasztalatból mondom:)

Ha jól sejtem arra gondolsz, hogy a teljes kör alaphangja C, és emiatt nem lehet igaz a fenti. Viszont a fül az aktuális alaphanghoz viszonyít (miközben persze a teljes kör tonalitását is érzi), és ki fog jönni az F-líd hatás.

Gitárt is ragadok most és feljátszom, 1 perc :)

Kész is:


Válasz 'cserye' hozzászólására (#7450)

cserye 2017-08-02 00:58 |  #7450
"a harmadik akkord során a jól kiemelt H hang pedig egy rövid F-lídet hangulatot eredményez"

Nem-nem, vigyázz, ne "ess vissza". Az nem lesz líd sehogyan sem. C dúr környezetben vagyunk itt - tudod. Azt kell nézni. Már egyszer jól leírtad a lényeget.(Ellenében a még mindig legtöbbször agyatlanul tanított módszerrel szemben a modálisokat tekintve)

JonasTamas 2017-08-01 16:16 |  #7449
...egyébként épp ma jelent meg az új cikkem, amelyben ehhez hasonló témák szerepelnek:

https://gsfanatic.com/hu/blog/akkordmenetekbol-keszitett-riff

JonasTamas 2017-08-01 16:15 |  #7448
" Hát, vigyázni kell az ilyen fordításokkal, mert elviszed az akkordot egy másik minőségbe. A "hallgató tudat" már nemigen venné ezt 4. foknak, inkább egy "színezett" 6.-nak. "


Ez teljesen igaz, és az az érdekes, hogy talán pont emiatt sok modern, nem jazz/blues alapú zene esetén az adott skála fokaira épített harmóniákat kevésbé hagyományosan közelítik meg, és inkább az aktuális akkordra játszott dallam által hozott fokkal emelik ki a hangulatokat. (Ez inkább a prog és a djent irányra jellemző, a fusion esetén sokkal inkább használják az eredeti harmóniavezetéseket, csak jól megtekerik.)


" "...az F (Fmaj7) akkord itt H hanggal is ellátható, és akkor egy másik alaphangú líd hatás is előkerül.).."

Ezt nemigen értem. "



Ezt úgy értettem, hogy a C Am F G kör első akkordja során kihozunk egy líd hangulatot a F# hanggal (ez lesz a C-líd), a harmadik akkord során a jól kiemelt H hang pedig egy rövid F-lídet hangulatot eredményez. (Ilyenkor ez természetesen nem jelent valódi hangnemváltást, én úgy fogom fel, mintha egy érdekesebb színt "festenénk" az adott akkord "vásznára".
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7447)

cserye 2017-08-01 12:00 |  #7447
"...F basszus nélkül szép F#-félszűkített jönne ki (fordításban), vagy akár Am6# néven is nevezhetjük (sok helyen Am nat.6-ként emlegetik). Mindez persze az F basszus nélkül..."

Hát, vigyázni kell az ilyen fordításokkal, mert elviszed az akkordot egy másik minőségbe. A "hallgató tudat" már nemigen venné ezt 4. foknak, inkább egy "színezett" 6.-nak.

"....Amúgy az általad írt C Am F G kör használatát úgy is el tudom képzelni, hogy a C Am rész kapna F#-t a dallamban (és ezen belül a C-dúr alatt líd hangulat ugrik elő), majd az F alatt már nem használjuk a F#-t (és itt én is Fmaj7 felé vinném, tehát E-t tennék a dallamba, mert a dallamban itt megjelenő F hang időben még túl közel van a korábbi F#-hez)..."

Tökéletesen és tűpontosan így van. Ugyanígy gondolom (és használom, ha úgy van)

"...az F (Fmaj7) akkord itt H hanggal is ellátható, és akkor egy másik alaphangú líd hatás is előkerül.).."

Ezt nemigen értem.

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#7446)

JonasTamas 2017-08-01 08:58 |  #7446
" Abban a részben egyetértünk, hogy nemigen lehet a hangkészletből harmóniafokokat létrehozni.Szerintem sem. Illetve lehetne, ha szeretnénk. És akkor pl. beleütköznénk egy olyan érdekességbe, hogy 4. fokon egy Fisz szűkített lenne. Azaz nem lenne az akkordkészletben felfele-kvart szubdomináns. Ez pedig a most már 400 éves európai harmonizált zenében "anomáliás".. "




Szerintem pont ezért van az, hogy a modern prog-rockban (de akár már a régebbi Pink Floyd, Genesis lemezektől kezdve) modális hangulatra kihegyezett számaiban gyakran kerülik a hagyományos harmóniavezetéseket, a tonika persze továbbra is marad, de a szubdomináns és domináns nem kap nagy szerepet (megjelenhet, de nem a megszokott helyen és módon).


" Én azzal bővíteném ki, hogy az ismert harmóniai fordulatokat szinte teljes szabadsággal használhatjuk, csak az "alkalmi ütközőpontokat" kell figyelni. Egy példa erre, hogy a líd esetében egy C Am F G- "alapkör" az F dúr miatt nincs rendben. De. Ha az F-et F maj7-ként használjuk, akkor a líd dallam fisz hangja, egy harmóniai- e-vel ütközik és ez a nagyszekund távolság már szépen "beleférős" (sőt!). "


Ha közben megmarad az Fmaj7 "alja" a basszusban, azaz az F, akkor a líd dallam fisz hangja ebben az ütemben azért kilógna, bár kétségtelen, hogy a önmagában nézve az akkord tetejébe (A C E, alsó F nélkül) besimulna egy fisz, és F basszus nélkül szép F#-félszűkített jönne ki (fordításban), vagy akár Am6# néven is nevezhetjük (sok helyen Am nat.6-ként emlegetik). Mindez persze az F basszus nélkül.


Amúgy az általad írt C Am F G kör használatát úgy is el tudom képzelni, hogy a C Am rész kapna F#-t a dallamban (és ezen belül a C-dúr alatt líd hangulat ugrik elő), majd az F alatt már nem használjuk a F#-t (és itt én is Fmaj7 felé vinném, tehát E-t tennék a dallamba, mert a dallamban itt megjelenő F hang időben még túl közel van a korábbi F#-hez), a G-dúr pedig akár visszakaphatná a F#-t a dallamban, vagy egyéb, semleges hangon folytatódna itt a dallam (D). Így a teljes körben megoldottuk, hogy felbukkanjon a líd hanguljonas.tamas9@gmail.comahol pedig a F# használata nem lehetséges, ott másfelé vittük. (Sőt, az F (Fmaj7) akkord itt H hanggal is ellátható, és akkor egy másik alaphangú líd hatás is előkerül.)
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7445)

cserye 2017-08-01 01:29 |  #7445
Abban a részben egyetértünk, hogy nemigen lehet a hangkészletből harmóniafokokat létrehozni.Szerintem sem. Illetve lehetne, ha szeretnénk. És akkor pl. beleütköznénk egy olyan érdekességbe, hogy 4. fokon egy Fisz szűkített lenne. Azaz nem lenne az akkordkészletben felfele-kvart szubdomináns. Ez pedig a most már 400 éves európai harmonizált zenében "anomáliás"..
Ezzel pedig- azt hiszem- közelebb is kerül a legtágabbról vett elvi válasz: Hogy a modális hangnemek esetében is "muszáj" a "rendes" dúr-moll harmoniavezetéseket használni. Akárcsak a 19. századi magyarnóták esetében. (most már még a japán, kínai zenéket sincsenek meg nélküle..)
A szűkre vett megállapítás tehát mindezekből, hogy egy mai zenében elhangzó modális dallam-önmagában véve- egzotikum szerepkörben van, nem pedig "zeneelvi"-ben.
Hogy a szűkebb, gyakorlati kivitelezés felé menjünk:
Az általad írt megoldások szalonképesek lehetnek-ja.
Én azzal bővíteném ki, hogy az ismert harmóniai fordulatokat szinte teljes szabadsággal használhatjuk, csak az "alkalmi ütközőpontokat" kell figyelni. Egy példa erre, hogy a líd esetében egy C Am F G- "alapkör" az F dúr miatt nincs rendben. De. Ha az F-et F maj7-ként használjuk, akkor a líd dallam fisz hangja, egy harmóniai- e-vel ütközik és ez a nagyszekund távolság már szépen "beleférős" (sőt!).
De pl. az általad mondott D/C akkord még elvileg is illeszkedő. És az alaphelyzetű D7, D9 ugyanúgy.
No, ilyeneket gondolok..
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#7443)

JonasTamas 2017-07-31 21:45 |  #7444
A kvart-építkezésű akkordok ízletes dolgok!
Válasz 'atomM' hozzászólására (#7440)

JonasTamas 2017-07-31 21:44 |  #7443
Akkor én értettem félre a kérdést (és nyaralós hetek után most látom csak a hozzászólásodat). Az előző válaszomban úgy értettem a harmonizálásos kérdésedet, hogy egy adott dallamot egy másik szólammal kiegészítünk, sokszor pl. terc távolsággal feljebb/lejjebb. De most már értem, mire gondoltál.

Azt figyeltem meg, hogy a különféle modális hangulatokat (líd, stb.) úgy lehet jól kiemelni, ha nem annyira akkordmenetekből indulunk ki, hanem inkább riffből/groove-ból építkezünk. Tehát például egy C-líd hangulat létrehozásához (amely 1# előjegyzésű skálát von maga után) hiába alkotunk egy olyan akkordmenetet, amely az 1#-ből származik, nem lesz erős líd hatás. Még akkor sem, ha a C-dúr hármashangzatot sűrűn használjuk.

Innen egy lépés a hangulat erősödése felé az, ha már az akkord jelzi a lídes hatást, tehát pl. Cmaj7add4# akkordot (C E F# G H) használunk az akkordmenetben. De még így sem lesz elég erős a hatás, pl. egy Cmaj7add4#, Gmaj7, Em7, Cmaj7 akkordmenet továbbra is populáris akkordmenetnek fog tűnni, és nem lesz elég hatásos a líd hangulathoz.


Ha viszont egy C hangokat sokat ismétlő, és helyenként E-t és F#-t is használó riffet alkotunk (lehet ez egy groove basszusgitáron, vagy egy rock riff torzított gitáron), akkor ez rögtön líd jellegű lesz.

Használható még a D/C akkord (pl. a fenti groove-hoz kíséretként), mert ebben is ott lesz a lídes F# hang.

Tehát összegezve, tipikus akkordmenetek helyett a jellegzetes modális fokkal színezett állóharmóniák és groove-ok hozzák ki legjobban a lídet. Az adott hangnem 7 diatonikus akkordját bárhogy kombináljuk, továbbra is mezei akkordmenetnek fognak tűnni. (Persze ezekből is ki lehet hozni sok mindent, de pl. egy C, D/C akkordmenet és hozzá végig C basszus (ahogy a jelölés is mutatja) sokkal lídesebb, mint a fenti C, G, Em, stb. akkordmenet).
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7438)

cserye 2017-07-16 00:20 |  #7442
Ja. Jazz-matek. Tök nem értek hozzá sajnos.
Nem is igazán ebben gondolkodtam. Hanem egy természetes megközelítésre.
Mondjuk pl. ahogyan ez az emberke aggatja a harmóniákat a különböző "egzotikus" hangsoros népdalokra:
https://www.youtube.com/watch?v=lJL2iNK0r8c
(Bartók-Román népi táncok).
Hogyan dolgozik és miért? Mi az az alapelv, ami áthatja az egészet?

Én arra hegyezném ki a kérdést, hogy vajon pusztán a dallam hangkészletét veszi alapul, vagy más szempont is erősen hat (?). Pl. egy önálló életet élő "hagyományos dúr-moll viselkedésű" akkordfűzési igény, melyben a dallam-maga valamiféle "egzotikum-szerepkörben" van(?) És aztán az (értelemszerű) ütközéseket mindig valamilyen "alkalmi praktikákkal" kerülgeti meg (?).
No, ilyesmikre gondolok. De már ezzel mondtam is a saját véleményem..

atomM2017-07-15 22:17 |  #7441
Nemtom hogy lehet videót faszintosan beilleszteni, de itt egy link a témában:

https://www.youtube.com/watch?v=ZPLrTbdr9mQ
Válasz 'atomM' hozzászólására (#7440)

atomM2017-07-15 22:14 |  #7440
Én inkább kvartakkordokban gondolkozok a modális témáknál.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7439)

cserye 2017-07-14 23:24 |  #7439
Azaz egy C líd hangsoron ilyen értelemben sorban Cdúr, Ddúr, Emoll, Fisz-szűkített, Gdúr, Amoll, Hmoll akkordsor lenne képezhető.
Letudható ezzel a "líd-tonalitás"-mint olyan?
Meglátások?

cserye 2017-07-07 17:00 |  #7438
No, ezt most nemigen értem. Lehet, hogy nem jól kérdeztem.
Tehát az lenne a taglalni való, hogy pl.-ha veszünk egy líd hangkészletből álló dallamot, akkor mi az az "akkordkészlet", amivel dolgozhatunk és legfőképpen miért?
Mondom pontosabban, mi érdekel:
Szerinted- szerintetek- alapul vehető-e itt az a természetes harmóniaképzési mód, amit a dúr (term. moll) hangsor esetén ismerünk? Vagy esetleg összetettebb a kérdés..
Erről érdekel, hogy kinek, mi a véleménye.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#7437)

JonasTamas 2017-07-07 14:56 |  #7437
Alapból a hangkészleten belülről, terccel feljebb vagy lejjebb. Ha lejjebb, akkor külön érdekesség az 1. fok harmonizálása (főleg, ha valóban lezárást szeretnék). Ekkor az 1. fokhoz a 6. fok társulna, mivel ez van terccel lejjebb, és ehelyett az 5. fokot teszem hozzá, mert a 6. fok (főleg természetes mollban) nagyon nyitva hagyná a dolgot.

Pl. E-moll esetén 1. szólam: E, 2. szólam C lenne, helyette H-t kap.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7436)

cserye 2017-07-05 22:28 |  #7436
Ja.
És az még egy jó kérdés, hogy hogyan harmonizálsz ilyen skálák alá és hogy miért?..

JonasTamas 2017-07-05 21:46 |  #7435
Igen, igyekszem én is úgy fogalmazni, amikor élőszóban a modális skálák vannak terítéken, hogy "dúros típusúnak", és így már azon van a hangsúly, hogy dúrra hasonlító skálák ezek (a líd és a mixolíd), ahol 1-1 hang tér el a "mezei" dúrtól.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7433)

JonasTamas 2017-07-05 21:45 |  #7434
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7432)

cserye 2017-07-05 12:33 |  #7433
Érdekesség:
Hogy egészen következetes legyen minden, még a "dúr és moll hangnem"-fogalmakra kéne új neveket bevezetni egyszer. Hogy ne a két hangsor nevét viseljék, mert - mint itt is látszik- több más sorhoz is tartoznak. Na majd egyszer talán..

cserye 2017-07-05 12:25 |  #7432
Így érdemes értelmezni a modálisokat pontosan!
Gratulálok!
(jó nagy zavar volt itt mindig)

https://gitarverseny.wordpress.com/2014/11/04/a-zeneelmelet-alapjai-4-resz-a-modalis-hangnemek-kezelese/

JonasTamas 2017-07-05 10:50 |  #7431
A ma megjelent új anyag témái: két szólamból összerakott harmóniák, a dór modális skála használata, valamint hangnemváltás előkészítése.
-
https://gsfanatic.com/hu/blog/akkordmenet-ket-szolambol

csabela 2017-01-23 09:01 |  #7430



csabela 2017-01-23 09:00 |  #7429



csabela 2017-01-23 08:58 |  #7428
Ezt a topikot úgy sem sokan pörgetik , megpróbálkozom egy képbeillesztéssel, sorry!



cserye 2016-12-14 12:56 |  #7427
Azért akinek van kedve, elmondhatja a megfejtését..)

cserye 2016-12-13 02:44 |  #7426
Jol van, oregszem es suketulok...Ok, megvan

cserye 2016-12-13 01:25 |  #7425
1:03-nál, illetve 3:12-nél tessenek nekem elemzés alá venni a harmóniát...
Minek halljátok?
https://www.youtube.com/watch?v=Z0DQxI3KM7o

landmine 2016-11-29 19:39 |  #7424
Ó, köszönöm!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#7423)

JonasTamas 2016-11-29 19:07 |  #7423
Nagyon jó a cikk is és a zenei átirat is!
Válasz 'landmine' hozzászólására (#7422)

landmine 2016-11-29 18:20 |  #7422
Egy kis zeneelmélet, meg hasznos ez-az:
cikkentyűk

JonasTamas 2016-10-17 16:51 |  #7421
Kész az új cikk, zeneelmélet, hangszerelés, tapping témakörben:

http://gsfanatic.com/hu/blog/e-dur-cisz-moll-fisz-dur-akkordmenet-hangszerelese

kisceki2015-07-26 13:15 |  #7420
Ceki Productions
Zene: Reklám anyag, intro-outro, hanganyag promóhoz.
Külföldi és hazai dalok instrumentáljánk elkészítése. Karaoke, fellépés, egyéb komolyabb felhasználásra.
Egyedi beatek saját igény szerint stílustól függetlenül széles palettán. Hazai legjobb rap beatek innen származnak!
Dalszövegírás énekesek, rapperek számára. Gyors válasz és munkaidő! Több év a szakmában! Egyszerűbb igénytől slágerszintű premium kategóriáig!
Mindez alacsony áron!
Érdeklődés : cekiproductions@freemail.hu email címen!

Ceki Productions
Videózás: Klippek, rövidfilmek videós utómunkák elvégzése.
Intrók-outrók tervezése, forgatókönyv írás.
Műfajtól és felhasználási céltól függetlenül előre egyeztetve bármi elkészíthető!
Képszerkesztés: Portfoliók, természetképek, képmanipuláció, képi utómunkák.
Logótervezés: Cégek, előadók és magánszemélyek számára.
Mindez alacsony áron!
Érdeklődés : cekiproductions@freemail.hu email címen!

GLADIÁTOR2015-06-22 17:40 |  #7419
Igaza van az up beat/auftakt /felütés/ az első ütemre vonatkozik...a lényeg, hogy megoldottad!
Válasz 'Fender59' hozzászólására (#7418)

Fender59 2015-06-22 15:22 |  #7418
off beat, on beat amúgy hivatalosan

A "3 felütésre kezd" pedig úgy hangzik, hogy "starts off beat 3".

Megkérdeztem egy itteni zenetanárt.

GLADIÁTOR2015-06-18 19:53 |  #7417
Válasz 'Pyra (Eddie Van TOTEM)' hozzászólására (#7416)

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2015-06-18 19:51 |  #7416
2011 május vége óta germániában melózom.
egy éve a családot is kihoztam.

Válasz 'GLADIÁTOR' hozzászólására (#7415)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu