Most végighallgattam. Valóban dallam a nagy része és a kisebbik a zaj.
Azt továbbra is fenntartom, hogy valamiféle általános memóriaképesség felmérésére alkalmas, ill. a zenei tehetség -csak- egyik aspektusára vonatkozik max.
Nagyon el tudom képzelni, hogy jó eredményt érnek el teljesen laikusok.
Tudod, milyen ez? Lehetne pl. nyelvi felmérőt is tartani ugyanerre a mintára, ahol pl. spanyol mondatok hangzanának kétszer és arra kéne rányomni. Simán kiugró eredményeket produkálhatnak sokan, úgy, hogy egyáltalán nem beszélnek spanyolul!
Aztán hogy mindez esetleg nyelvi tehetséget is jelent-e egyben?.. Arról esszézzen, ha valaki szakembernek tartja magát- én nem tudom. Gyanítom,hogy önmagában még kevés.
(..ja, van még hasonló: "találd meg az elrejtett apró különbségeket a két ábrán" tipusú feladatok.. Szerintem sokan lenyomnák a Michelangelot, ebben biztos vagyok..)
Itt egy kis szakmai hallásfejlesztő. Különösképp, ami 4:50-től jön. Füleld le, értelmezd, mi történik, majd tedd el a többi közé.
https://www.youtube.com/watch?v=yjz2TvC2TT4
Én úgy tesztelném, ki a jó fülű zenész, hogy 1. A hallott dallamot idézze vissza (írja le) -ez a könnyebb. 2. A hallott harmóniákat azonosítsa. Alaphármasokon túl is, ill. basszusfordításokkal együtt. Összegezve: a tonalitásban legyen otthon, "csak" ennyi..
Nem, épp ez az, hogy egy zenésznek ahogy szépen fejlődik, egyre kevésbé kihívás, egy a teáltalad említett dallamokat megjegyezni, azokon mindenki 100% lenne gond nélkül. Pont azért összevissza leütögetett hangok. Nem csak popzenéből áll a világ tsókolom :)
Ez a teszt egy marhaság, szerintem nem zenész csinálta.
Ezek-javarészt- nem dallamok, csak egy zajgyűjtemény, idióta szintetizátormintákkal, amikben több a felharmonikus, mint az alapjel.
Inkább "fülesbagoly" hangmérnököknek jó valamiféle "zajmemória tesztre"- vagy nem tudom, mire.
Semmilyen (!) következtetést nem vonhatsz le belőle, hogy mennyire vagy jó hallású zenész. A zenei hallás egészen mást jelent!
Valamiféle memóriaképességet biztosan lehet vele tesztelni, de szerintem pl. egy nyelvtanulási képességre, vagy bármi egyébre sokkal inkább általa következtetni, mint zenei kvalitásokra.
Basszusgitárok könyve, Django, Coltrane életrajza, meg egy csomó zenekaros könyv 50/60%-os áron megy most az Alexandrában (A lurdy házban legalábbis) ha érdekel valakit
Világos. Engem konkrétan a zongaratanításban érdekelne, hogy hogy hívják, amikor a jobb kézzel különbözőképp fogod meg ugyanazt az akkordot. Ezeket én nem akarnám önmagukban fordításoknak nevezni (csak a kétkezes játék legalsó hangját figyelembevéve.)
Egyszer mintha valaki azt mondta volna, hogy "állás" (?) De nem biztos, azért kérdem.
Számozott basszusnál szokás megjelölni a kiinduló helyzetet. Ha alaphelyzetű I fölé 8-at írunk, akkor az azt jelenti, hogy oktáv helyzetű hármashangzatról van szó. Tehát a basszusban és szopránban lévő hangok között oktávos távolság van. A példádban is oktáv helyzetű a hármashangzat. Értelem szerűen lehet még kvint és terc helyzet. Mint írtam, ez számozott basszusnál így van, egyébként nemtom... és én sem vagyok zongorista.
A "fordítás" kifejezést meghagynám a teljes, (bal kéz basszust is érintő) akkordépítésre. Nincs valamilyen egyéb elnevezés külön- jobbkezes akkordfogásra?
Mondjuk pl. bal kézzel fogok egy C basszust, jobb kézzel pedig kilenc skálahangnyi távolságra úgy fogom a hangokat, hogy E G C. Ilyenkor egy alaphelyzetű C dúrról van szó. De a jobbkezes fogást külön- ha mégis nevesíteni akarom, akkor- hogy hívjuk?
Érted a kérdésem?
(Nem vagyok zongorista, csak alapszinten játszogatok rajta, viszont zenelméletet, akkordfelépítést azon mutogatok meg valakinek, akit tanítgatok (szemléletesebb, mint a gitár)
Zongoristákhoz:
Hogy hívjátok azt szakszóval, amikor a jobb kéz nem alaphelyzetű akkordot fog, hanem pl. a C dúrt úgy, hogy E G C sorrendben?
Nem a "fordítás" kifejezésre gondolok, mert az a balkéz basszussal értendő- gondolom nálatok is. Szóval van erre külön kifejezés?
Köszi
Zongoristákhoz:
Hogy hívjátok azt szakszóval, amikor a jobb kéz nem alaphelyzetű akkordot fog, hanem pl. a C dúrt úgy, hogy E G C sorrendben?
Nem a "fordítás" kifejezésre gondolok, mert az a balkéz basszussal értendő- gondolom nálatok is. Szóval van erre külön kifejezés
Köszi
Sziasztok!
Egy apró segítséget kérnék. Pici bácsi csodáját kezdtem el tanulni; az első 19 másodperc megy is van szépen. De a 20. másodpercnél, a ,,rájövök" első szótagjára van valamilyen ,,Bb" alapú akkord. Az mi lehet? Miután Zorán kimondja ezt a szót, utána már minden zongorahangot tisztán hallok, de alatta nem nagyon hallom sajnos.
Hát, mint ahogy megbeszéltük, hogy a kérdéses akkordnak nem E# hanem E a basszusa, így az egy IV fokú szubdomináns, aminél egyszerűbb már nem is lehetne....:)))
És mi van, ha csak az egészet túlbonyolítottuk, és egy sima II V I H dúrra mindenféle 9b nélkül, ami ott történik? Bocs, ha idegesítő vagyok, de szeretném érteni.
A váltódomináns egy dúrosított második fok ami egy domináns szeptim. Így lesz ez a domináns dominánsa. Ha a hangnemünk "H" akkor a váltódomináns C#7 : C# E# A# H és a 9b a D. Ha ez tercbasszussal menne, akkor az E# lenne mint az akkord alja. És ez az ami Fdim7-nek szól. Ez az mit én elhallottam. Ugyanis az F (E#) dim7 hangjai F Ab Cb Ebb (=D) Ha ennek basszushangját leszállítod, mint ahogy a felvételen szól, E Ab (=G#) Cb(=H) Ebb (=D) akkor megkapod az E7 akkordot. Jelen esetben a 4 törzshangból 3 azonos, csak az alaphang változik. De miután a basszus adja a funkciót, ezért kap más értelmezést a két harmónia (Fdim7 mint váltódomináns 9b tercbasszussal, és a E7 mint szubdomináns.
(nem moll 9b)
Köszönöm. Ha azt vesszük, hogy E7= E G# H D, C#m7= C# E G# H, akkor felfogható az az akkord C#m79b-nek terc basszussal? Úgy még többé-kevésbé a linkelt kottának is igaza lenne...
Valóban E a basszus, bocsánat a félrevezetésért. A basszusra felrakott akkord domináns szeptim, aminek kvintjét és tercét az énekdallam is tartalmazza. Ez így egy IV-V lépés ahol a IV egy dom7. (Az E7 és a Fdim7 hangjai egyébként megegyeznek, csak az alaphangja nem)
Elnézést mindenkitől, de MEGHALLGATNÁ valaki a kérdéses részt? Nem hagy nyugodni a dolog, őszintén szólva nem értettem mindent a válaszokból, de a lényeget, hogy az ott egy F, szerintetek, azt igen. Sajnálom, de én nem tudok oda F-et hallani, csakis E-t...Transcribe! progival direkt belúpoltam, lelassítottam, feljebb tettem egy oktávval, mondent elkövettem, de nekem az akkor is E. Miki 2. mondatát nem értem, meg azt sem, hogy II. fokú alterált akkord.... Jártam/járok zenesuliba (alapfokú jazz), az évfolyamon a fülem jónak számított elmélet órán, ismerem a 4-es hangzatokat, tudom mi az alteráció, váltódomináns, a funkciókkal is úgy érzem tisztában vagyok, lehet, hogy csak a szakzsargonhoz nem szoktam hozzá.
Az egész zenekari próbán pattant ki, ahol szépen hozta a zongorista, meg a gitáros a dominánst, én meg rájátszottam a kis tercet a basszusban (basszusgitáros vagyok), és le lettem hülyézve, hogy az oda szar, és tök rosszul éreztem magam. Annyi szól mellettem, hogy mindenki íkúból akarja megoldani, én viszont szeretem fülre leszedni a dolgokat. Elméletileg ott domináns van. De mi van, ha moll7 ? Úgy minden a helyére kerülne. Annyira benne van a fülemben, hogy kipróbáltam egy klasszikus gitárral mindkét verziót, és a dominánsos kifejezetten enm tetszett, agresszív, tolakodó, nem oda illő számomra...tök más hangulata van....
Kínomban keresni kezdtem, és találtam egy
kottát róla, persze más hangnemben. Akérdéses rész a 2. oldalon az utolsó sorban látszik...ott is moll7 van.
Tuti létezik ennek a dalnak több verziója, de a pussycat feldolgozásban szerintem moll7 van....
Bocs a sok süketelésért! Csak erősítsetek meg, hogy jól hallom azt az E-t.
Kérlek szépen, tényleg becsapós, de csak érzéki csalódás: az a hang egy F!
Az össz-akkord pedig: Gisz moll6 első fordítása (G#6/F)Amúgy nem fogja mindenki így értelmezni, jazzisták máshogy tanulják-vezetik le ezt az akkordot úgy tudom.(én ezt szeretem)
Amúgy a refrén közepén is ott van a Fisz dúr előtt.
Egy kis segítségre volna szükségem. Milyen akkord szól itt 0:38-nál és 1:25-nél (a refrén elején)? Elméletileg C#7, a következő F# dominánsa, de akkor miért hallok E-t a basszusban?
Köszönöm...
szerintem kb ezért amit írsz. gondolom a basszus menettől is függ, meg attól, hogy milyen dallam van az akkordok tetején. nekem az egyik kedvenc akkordom gitáron a G13b9 egy gisszel a basszusban. G# F H E. főleg egy A basszusos D moll után. de biztos van ennek is tudományos magyarázata : )
Valaki akkordokhoz értő meg tudná mondani, hogy teszem azt egy 7#11/b5 akkordnál miért nem jó az ha az oktáv alatti és nem oktáv feletti hangot fogom az említett fokot? Sehol nem ezt javasolják, pedig annyival egyszerűbb. Oké, nem olyan tág a hangkép, tömörebb, meg talán kevésbé szép, de éppoly kifejező. Ez csak egy példa, de több ilyen szitu is van (9-esek pl.) Vagy ez eretnekség?
Hejho!
Bár nem vagyok olyan nagy szaki a dologban, de ez csak szerintem bitang hamis?
http://www.youtube.com/watch?v=vakYdwBM0ZU
Úgy értem, hogy annyria de annyira nem illik rá a gitárra az amit a dobos énekel... mellé még sztem hamisan is énekel... De lehet, hogy az én fülemmel van a baj...
A két hónapot az olyan zeneakadémiát végzett népségre írtam( az minimum 17 év zenei általános, konzi, fősuli.) akik egyébként nem foglalkoznak hivatásszerűen harmóniafelismeréssel.
a harmóniák és megfordításaik felismerése még ének-zene tanár szakon is kötelező tananyag, meg lennék lepve, ha valaki keresztülmenne egy zeneakadámián (vayg bármilyen akár középfokú zeneoktatáson) nélküle :)
a gond inkább a szabad zenéléssel szokott lenni ott. kár, mert tehetséges emberek, és igazából egy kis szelete a tananyagnak lehetne szabad improvizáció már a legelejétől..
Ja. Ezek profik, én is kívülről és nagy tisztelettel nézek rájuk egyébként, és természetesen magamból nem tudom megfejteni őket. Megírom nekik a kottát- ha ritkán olyan van-, aztán hátradőlve csak lesek, milyen gyönyörűen megszólaltatják.
A harmóniafelismerés azért nehezebb és összetettebb dolog szerintem. Ez magát a zene megértését jelenti- azt hiszem (főleg akkor, ha a melódiát is harmóniai egységben értelmezzük) Nem tudom, mennyi idő kifejleszteni, a két hónap azért talán vicces, ill. nem is tudom, nem kell-e hozzá valamiféle külön tehetség. Lehet, hogy valamelyest más agyi- tudati terület kezeli.
Amit a klasszikusan kiképzett zenészekről írsz, az kb. igaz (kivéve Kocsis Zoltánt pl), csak éppen a "innen zenész a zenész" kitételeddel vitatkozom.
Egy klasszikus pianistának nincs arra szüksége, hogy dzsesszjózsikkal vitatkozzon arról, hogy az ott 13+ volt-e vagy sem. Egyszerűen mással foglalkozik. Az interpretáció az ő területe, ebben nevelkedett fel és ebben éli az életét. Olyan dolgokat tud a billentyűk leütéséről, amiről viszont egy harmóniákat remekül halló muzsikusnak fogalma sincs, nem is érti, mi a különbség a között, ahogy Szakcsi játszik Bachot, vagy Pollini.
Egy - komolyzenei interpretációs szempontból valóban egyoldalúan kiképzett - Zeneakadémiát végzett művész, ha akarja két hónap alatt kifejleszti a harmóniafelismerés képességét ( általában nem akarjam nert egész nap gyakorol) viszont fordítva nem megy. Egy dzsesszjózsi az életben nem fog úgy Beethoven szonátát játszani, mint Ashkenazy.
Csak zárójelben, az elején említett Kocsis elképesztő zenei memóriával és harmóniaérzékű zongorista. A zeneirodalom gyakorlatilag bármelyik, valamelyest ismert szimfónikus, vagy kamarazenei művét fejből nyomja zongorán, két kézzel. Jelen voltam egy előadásán, ahol szimfóniákból idézgetett Schumanntól Beethovenig - két kézzel, zongorán.
Az akkordhallás- mint olyan- érdekes és önmagán túlmutató jelenség. Én valahol innen tekintem egyébként zenésznek a zenészt. Úgy szoktam mondani, hogy a melódiaértés tekintetében egy utcán fütyülő kéményseprő is elméleti szakembernek mondható, amennyiben viszonylag pontosan visszaidéz dallamokat. Viszont egy egymáson megszólaló hanghalmazról megmondani, hogy milyen akkord?..Na innen zenész a zenész (egyébként gyönyörűen, virtuózan kottából játszó komolyzenészek nagyobb sokasága nem rendelkezik vele! Ez a tapasztalatom sok találkozás után. A- csak- kottából tanulásnak sajnos ez a végeredménye: talán nem megy át a zene a bizonyos tudati szűrőn, hanem rögtön az "ujjakba kerül")
Amúgy az akkordhallás filozófiája más területen is bejátszik, csak nem úgy hívják. Pl. a szaglás pont ugyanígy működik (nem túl régen fedezték fel): a molekulák egyszerre több különböző elektromágneses frekvenciát bocsájtanak ki magukból, és a szaglás (ill. a tudat) ezek bezárójelezett összességét azonosítja pl. ibolyaillatként. De hasonló pl. az íz, de a színérzékelés is.
nyilván, a két szélét a legkönnyebb meghallani :) de azért az sem egyszerű, emlékszem, 13 voltam, és a talicska n.e.m-ét leszedtem csajokat hülyíteni, volt benne 1-2 szólam, gond nélkül kvintpárhuzamban az eredetivel :)) nem tűnt föl, csak amikor valaki hozott valami fénymásolt kottát :D
érdekes dolog ez valóban. én nem vagyok egy nagy mágus ebben, de nekem mindig
a basszus segít(ett). és persze ma már tényleg sokkal könnyebb, vlc player, sebesség lelassít, stb.
cseles dolog ám az :) régebben tanítottam kedves kiskamaszokat, és adtam nekik háziként transzkripciót :) 3 akkord, egy szál akusztikussal kezd, majd bejön a zenekar, de ugyanaz megy, csak mellé belép basszus-dob, stb :))
a szóló akusztikust kivétel nélkül mindenki ragyogóan leszedte, onnantól, hogy bejött a zkar, kivétel nélkül mindenki elszállt :DD
én nem emlékszem már a saját buktatóimra, csak hogy fingerpiking, kismagnóval, hangrólhangra, visszaterer, újra, visszateker, újra.. komoly volt :D
Annyira nem megy nekem ez a hallásból leszedni valamit. Főleg, ha egyszerre van benne Fisz és F és Em és E stb.
Egyébként nem hallgatok ilyen zenét, nagyon távol áll tőlem. :)
Csak azért fogtam bele ebbe a számba, mert gyakorolni akarom a hallás utáni gitározást.
Végül bele tört a bicska. :)
Évek óta olvasgatom a fórumot és tudom, hogy ha egy zöldfülű segítséget kér, azt nem igazán szeretitek, de én még is megpróbálom, mert itt rohadt sok profi gitáros van, így csak itt van esélyem megtalálni a problémámra a megoldást.
A zanzibár: Szólj már! c számának akkord menetét szeretném megtudni. A verse alatt F#m, Dmaj7, A, E váltakozik. A szólóját sikerült leszednem, csak a refrén felvezetője és a refrén alatti akkordok kellenének. "A" durban van a dal asszem. Vagy F# moll. Ezt sose tudom megállapítani. :)
Előre is köszönöm annak, aki szán rá némi időt, hogy leszedje nekem!
Ha nem zavarok, én is okoskodok egy kicsit. Ha azonos tempóba játszik mondjuk két hangszer, az egyik mondjuk 3/4-ed, a másik 4/4-ed es repetitív témát, akkor el kezd forogni, és a legkisebb közös többszörösnél találkozik újra. Ezt utána le lehet kottázni akár 3/4-ed, akár 4/4-es ütemmutatóval. A King Crimson ezt olyan mesterien csinálja, hogy igazából nem derül ki hol fordul meg.
http://www.youtube.com/watch?v=QilNVTZx5CI
http://www.youtube.com/watch?v=C-tv6_8Bf1Y
Szoktam magamnak kitalálni ilyen gyakorlatokat, ami segíthet:
C e g, c E g, c e G, c e g, C e g ...
A nagy betű hangsúlyt jelent.
Ja hát igen merthogy ezt úgy kel érteni, hogy MIALATT megy a 4/4es cin mondjuk, addig befigyel a 3/3ados pergő vagy valami. :) Egyébként megnéztem most egy videót, és elég jól érzem mikor odakoncentrálok.. Nade egyenlőre ez nem egy teadélután az biztos. Elég ha egy pillanatra elkalandozik a figyelmem és máris elveszítem a ritmust...
Én se láttam még a gyakorlatban 3/3-adot. :D Csak a matek miatt mentem bele. De elméletileg nincs előbb vége.
Egy tortát is fel tudsz vágni négy egyenlő részre (4/4) és háromra is (3/3), mégis, az egész ugyan akkora lesz, csak a részek mérete fog különbözni.
A 3/3adnak már előbb van vége mint a 4/4ednek, nem? Eleve nemvágom mo az, hogy HARMAD. :D Mert az, hogy egészhang, félhang, negyed, nyolcad, tizenhatod, harmincketted, mind oké... no de HARMAD? Ehh.. Gyerekek nekem ez ultraködös...
Húha, hát ez nem piskóta az biztos... jó nehéznek tűnik... no de biztosan rá lehet érezni. Köszi a segítséget! Én egyébként gitáros vagyok, de nagyon elkezdett érdekelni ez a dolog, amikor próbáltam poliritmusokra gitározni és egyszerűen nem értettem, hol van vége az ütemnek...
Ez egyszerű matek. A 4/4-es ütem az ugye 4 darab 4-ed értékű hangból áll. Az ütem hossza azonban attól nem változik meg, hogy Te azt nem négy egyenlő részre osztod fel, hanem háromra. Így kapod a 3/3-od (ami egyébként elég hülyén néz ki ).
Valami ilyet olvastam, hogy mondjuk egy 4/4es ütem alatt 3/3adot játszik, ami eleve nem értek, hogy lehetséges. Másrészt meg úgy tűnik nekem, hogy az ütemnek előbb lesz vége, mint kéne, hogy legyen. Mert ha 4/4es az ütem, nem értem, hogy lehet korábban vége.. Nagyon zavaros nekem ez az egész...
Valaki el tudná nekem mondano, mit is jelent igazából a poliritmus? Ahogy olvasgattam utána, nekem az jött le, hogy gyakorlatilag ezek az ilyen 5/4es vagy 7/8ados ütemek. Tévednék?
Érzetre ez tűnik nekem megfejtésnek. (inkább akkordérzetre, mint a hangonkénti mozgás boncolgatására. Utóbbit nézve vannak érvek a te jelölésed mellet is) A szűkítetthasználat elég "kavarós terület" a régi zenékben, nekem is szorosabbra húzást igényel bőven az agyamban..(mivel egy dim7-es négyféleképp is megközelíthető, sokszor nehéz kitalálni, hogy is érti a mester..)
Én talán származtatnám, hogy ez inkább egy moll első fok alterálásával létrejött szűkített (plusz a szeptimhang). Azaz: Edim7/G. (Ha elhagyjuk a basszusfordításokat, akkor jobban hallható.)
Én ezen a részen inkább Fm tonikát érzek, a H basszus ellenére is. Ha ezt a szándékolt disszonanciát keltő basszust kiveszem alóla, akkor egy ismerős fordulatot hallok itt ennél a két akkordnál pl. Grieg: hegyi király barlangjában is hasonló van (innen továbbfűzhető, mi ez)
Persze lehet szubjektív, nincs kőbe vésve, de ha tonálisan (hogy máshogy?) kéne hozzáállni, én ezt mondanám.
Köszönöm szépen! A műfaj meghatározásán nem gondolkoztunk, csak voltak italaink, meg kísérletező kedvünk. Szép időszak volt ez, nagy veszekedésekkel, hogy melyik harmóniát ki minek értelmezett.
Ha tényleg ezek a hangok, akkor C-harmonikus moll-t H-ról kezdve (Alterált Sz7 a skála) próbáld rá elsőre. De jó lehet más is. Minden ilyen dolognak van hangneme, csak nem populáris a hangzás, ezért nincs (még) kanonizálva.
Ez tök nincs összehangolva a playback alappal. Lehetne persze szándékoltan hamis is, ha ez a cél, de asszem így értendő eredetileg:
http://www.youtube.com/watch?v=Zi80NdsjCO4&feature=related
Em Hm/D Hm/D A/C# G/H F/A H7/A Em/G Gdim7 F#m7b5 H7 Em
Na, lett időm lefülelni nekem is. Teljesen jó a megfejtésed.
Az F/A az egy nápolyi szext (itt a hagyomágyos értelemben, tehát szextfordítású hármashangzat). Én magamtól találtam rá annó és nagyon örültem. Persze meg van ez már fejtve. Fríg-béli akkordnak (na ilyen szakszó nincs) is felfogható. Gyakorlatilag szubdomináns irányba egy lépést kimodulál.
Például olyanokra gondoltam, mint Airless: 3:10-3:23 egy 15/16-os rész, ahol két akkord váltakozik, hangjai H F Gisz C - H F G H, bevallom őszintén, fogalmam sincs, ezek milyen akkordok, milyen hangnembe milyen funkciót töltenek be, de olyannak se tűnik, hogy ne lenne zenei.
Naiv kérdésem van. itt ez a videó és nekem valahogy bántja a fülem.
Szerintetek passzol gitár a kísérethez?
Asszem E-ben van az eredeti de a srác valahogy fél hanggal mintha odébb lenne.
Az még érdekes kérdés, hogy mi nevezhető "kisérleti zenének"? Milyen meglévő szabályok, vagy izlés ellenében hoz mást? Neked vannak erről megfogalmazható támpontjaid?
Most hallgattam meg, és valóban érzek hasonlóságot, legfőbbként a szándékot, (kísérletezés mind az összhangzattannal, ritmikával, és a technikával). Még esetleg a Panta Rehi-el érzek valami közös hullámot, de nem tudatos, csak hogy ők is különösen szerettek kísérletezni. És ez most lehet hülyeség, bár nem szoktam hallgatni, lehet valamiért mégis köze van az azonos földrajzi koordinátáknak.
Na, ez a kulcskérdés, hogy mit akarok.
Igazából talán azt, hogy megtaláljam a zenében, és a világban ami szép, és mindezt megérteni.
Ha nem tartjátok tolakodásnak, megmutatnék két számot.
Úgy gondolom, ritmikailag és összhangzattanilag is sikerült eljutni kis falunk végére.
Nem reklám akar lenni, a zenekar már nincs.
Itt szokott előfordulni, hogy saját dolgaimat se tudom kielemezni.
www.rubedo.hu