Nincs dc-m, talán majd egyszer vki megszám, és mutat tőle vmit:)
Amúgy nem ítélkeztem, csak az egyik videóra reagáltam, amit megnéztem tőle. Ezt váltotta ki belőlem. Ettől persze lehet jó, ezt elismerem.
Ok, de voltaképpen úgy ítélkeztél a fickó felett, hogy nem is ismered a munkásságát. Pedig elmondták egy párszor, hogy már régen másképp játszik, és hogy ez az első oktatója végső demonstrációs anyaga tizensok évvel ezelőttről.
Mindegy, mert végülis ráálltál, hogy meghallgatsz tőle néhány cuccot. Ez jó hír, sztem nem fogod megbánni.
Érdemes a DC-n keresgélned. Javaslom, hogy a Greg Howe-val közös lemezét hallgasd meg először.
Nem...pár hónapja linkeltél be főleg szintialapú cuccokat minimál gitárral. Édes-bús, melankolikus szerzeményeket.
Persze az a stílus is elég távol áll tőlem.
Mellékesen a Winter Promenade nagyon fincsi szerzemény. Steve Vai nyomán szabadon.
A mostani dalaimat nem hallhattad, mert még nem mutattam senkinek:)
Ha a feldolgozásokra gondolsz, meg a kis szösszenetekre, amiket benyomok ide néha,az alapján ne ítélj, mert azok tényleg gyengék.
Jó volt a futós példa.
Bár én úgy érzem, azok modják, hogy "nkább lassan futok, hogy lássam a tájat" akik nem tudnak gyorsabban futni.
Landmine! Ez nem neked szólt, hallottam régebbi felvételeid, és valljuk be, elég jól játszol, köszönhetően a zeneiskolai előképzettségednek, és nyilvánvalóan a napi több óra gyakorlásnak. A mostani dalaid viszont nem jönnek be...
De!!!
Nekem pl. a Holdsworth-videó egyszerűen élvezhetetlen volt. Lehet, hogy nem vagyok még érett az ilyen zenékhez, de az ilyen jazz-elszállásokat öt másodpercnél tovább nem bírom elviselni.
Ízlések, és plafonok.
Ha Rockerviktor a döngölésben találja meg a zene szépségét, lelke rajta.
Megjegyzem, Malmsteennek egyetlen lemezét sem tudom egyhuzamban végighallgatni, mert fárasztó.
Másrészt a fikázás és a véleménynyilvánítás között van különbség.
Az egyik ugye az, amikor leszarozzák a produktumot( ezt én is utálom), és mindenféle ocsmány jelzőkkel minősítik.
Ha megfigyelted, nálam ilyet nem találtál.
Az utóbbiról szólt a kis "kritikám".
Tekerni sokan tudnak, valamelyest én is belementem ebbe a témába, de szerencsére viszonylag hamar sikerült rájönnöm, hogy ennek nem sok értelme van önmagában.
Mint technikai háttér, jól hasznosítható itt-ott, és jólesik gyorsan játszani bizonyos részeknél, de persze nem egyfolytában.
Itten van két számom, amikben vannak gyors részek, az elsőben pl kissé semmitmondó, mert elkapkodtam, egy kb 10 perc alatt összedobott szólóról van szó.
A másodikban van vmi értelme, odakívánkozik a gyors szóló, mert egy felindultságból született fájdalmat fejez ki...
egyik másik remélem jól linkeltem:)
Nem értem ezt az exbringás cuccot, de jó, ha azt mondjátok, ma már mást játszik(remélem megjött az esze), és még mutattok is vmi ilyen zenét tőle, meghallgatom!
Hááát,hogy itt a fórumon és fiatalabb zenészek között nincs rivalizálás? Van.De még mekkora és így egészséges,természetes.
2006-01-18 22:47 |
#698
Sztem a gitározás nem versengés, és rivalizálás, meg itt nem is az megy, de én akkor fikázok vkit, legyen itt szó akármiről, ha utána tudom csinálni. Ez olyan-bmennyire is nem összehasonlítható a sport a zenével-mintha azt mondanánk egy olimpiai bajnok rövidtáv futóra, hogy "á semmi értelme, hogy ilyen gyorsan fut, hiszen nem is látja a tájat közben, én inkább lassan futok, és elmélyülök a természet szépségeiben". Persze ez hülye példa, mert a zene nem sport és nem verseny, itt csak azt akartam szemléltetni, hogy milyen butaság más tiszteletre méltó teljesítményét ócsárolni..Azt persze bki mondhatja, hogy igen- igen, ez szép és jó, de nekem egyáltalán nem tetszik. Ha ezt nem azért mondja, mert irígy arra a tudásra, ami sosem lehet az övé, hanem mert szimplán mást szeret, azzal nincs semmi baj, de lefikázni akkor sincs értelme. Na, ennek a vitának semmi értelme, mindenki azt gondol, amit akar.
Én mindig csak a nálamnál jobbakat kritizálom, régen túl vagyok(sajna a koromnál fogva) a versengésen rivalizáláson,csak mosolygok és persze teljesen megértem ezeket blőd vitákat.
Na, most látom csak milyen lavinát indított el a Kotzen videó...Nem semmi
Nos, szerintem az az ember egy zseniális gitáros és énekes, és kész.
Ez eléggé régi felvétel volt tőle, akkor így játszott, ma meg már teljesen másképp. Hallgassátok csak meg a Greg Howe-val közös lemezét, azt lehet utána csinálni..
Egyébként nem hinném, hogy itt bki is képes arra a teljesítményre, amit azon a videón mutat-talán a Peta egyedül-, és érdemi negatív kritikát csak akkor van értelme megfogalmazni, ha van is mögötte valami tapasztalat. Szóval, hogy ott mi nem tiszta, azt nem tudom, talán a felvétel minősége?
Az Alapi mondta egyszer a Steve Vai interjú körútja kapcsán készült Z+-os adásban, hogy ő is imádta egy időben ezt a technika orientáltságot, rengeteg mindent át is vett számos gitárostól, aztán eljutott arra a pontra, amikor elég volt, és utána az érdekelte, hogy milyen számokat tud írni.
Ja, kérem, csak hogy ő meg is csinálta, nem csak az álmaiban létezett..
Tehát tőle ez az egész teljesen hiteles, de aki életében nem tudott lejátszani egy virga szólót sem, az ne mondjon már ilyeneket. Az ilyen emberekkel tele van az ország, jómagam is ismerek párat..Talán túl sokat is. Ha vki megcsinálta, eljutott egy ilyen szintre, akkor törvényszerű, hogy más utak után fog kutatni, mivel a sebességnek és technikai tudásnak vhol van határa, de amíg a közelében sincs, addig elég viccesen hangzik a szájából, hogy becsmérli mások munkáját..
A legcélszerűbb a kettőt párhuzamosan művelni. Technikai megoldások, mellette elmélyülés a ZENÉBEN.
Kotzen-ről még annyit, hogy olvastam vhol, hogy a világhírű Stanley Clark jazz bőgős keresett gitárost a turnécsapatába, és a meghallgatásokra a Kotzen is elment. Mikor behívták és az egyik dallamnál a kottához állították, akkor derült ki, hogy köze sincs hozzá, viszont olyat játszott, hogy megkapta a melót.
Na, tudjátok, ez az igazán becsülendő tehetség. Legalábbis szerintem. Ismerek számos olyat, akinek a kisujjában van az elmélet, mégsem képes azt érvényre juttatni. Játszik kottából, tudja, hogy mi miért van, akár egy matematikus. De ha zenélni kellene feelingből, vagy netán saját dalt írni, na az már nem megy. Úgyhogy lehet vitatkozni, sztem a Kotzen igenis elismerésre méltó figura, és tisztelem a tudását és a zseniális tehetségét.
tudod ezt itt hiába mondod a többieknek, leragadnak ott, hogy ez egy tekerőgép... és hiába említem, hogy technikai oktatóvideóról van szó, nem baj, majd elmúlik. :)
Hihetetlen, hogy lehet Kotzent fikázni? Azt kell mondani bazd ki kurva jól játszik aztán meghalgatni pár albumát, ami nem technikai oktatás és kiderül, hogy olyan funkyt jazzrockot nyom, dallamal, mint az állat. Kurva jó zene!
majd 10 év múlva, amikor fasza gitáros leszel (tegyük fel :)) valaki meghallgatja/megnézi a mostanában, pár évvel ezelőtt készített felvételeidet és azt mondja, hogy pfúj, meg sem hallgatom az új albumát, ki ez egyáltalán, borzalmas... vajon mekkora intelligenciára vall?
Aha, és ha technikailag nem vagy felkészülve, akkor tudsz zenélni? Jó neked, ha ösztönös tehetség vagy...:)
Amúgy ezen a kis videón láttál/hallottál még valamit Kotzentől? Sejtem a választ...
szerintem nem civakodás, hanem beszélgetés, de mindegy. Amúgy meg szándékosan kerülöd ki azt, hogy technikáról beszélek, és ő meg technikai dolgokat mutat? Mert hadd ne számoljam hányszor említettem eddig.
"hogy mi az amire képes"
Kihagyta a dallamokat, és a zeneiséget, ezek szerint erre nem képes?:)
Zeneiség=kifejezendő tartalom. De itt ilyet nem láttam. Na mind1, végülis ennyi civakodást nem ér meg:)
Úgyhogy megyek is, és nézem a robin húdot.
Petrucci mit fejez ki a kromatikus tekeréssel? amúgy ahogy itt megjegyeztem már, azt akarja kifejezni, hogy mi az amire képes. SZERINTEM, mivel technikáról beszélünk.
Például azt, hogy mindenki cikizte az iskolában, mert egy kis vékony, átlagos rockergyerek volt. Aztán egyszercsak azt mondta: Ezt nektek! Csináljátok utánam!
igen, de azt nem fogod tudni meghatározni, hogy mi zenei és mi nem... ez nem egy definició, aminek pontos meghatározása van... legalábbis szerintem :)
Nekem tetszik a csóka oktatóvideója, ez a pár percnyi sűrítés meg azt a célt szolgálja, hogy összegyüjtse a tudását és ebben a kis időben megmutassa, hogy mi az amire képes... mégegyszer: ez elsősorban egy technikai oktatóvideó, amibe pici elmélet is el van hintve... ennyi.
ja és azért szerintem minden nagy gitáros teker valamilyen fokon, azzal is kifejeznek valamit, nem igaz? persze most lehetne vitatkozni, hogy milyen sebességtől tekintünk valamit "fílinges szólónak" vagy "tekerésnek", megítélés kérdése
Ez igaz, én elmondtam a véleményem a csókáról, ennyi.
Ettől még változatlanul fenntartom a véleményem, hogy amit azon a videón láttam, az nem volt vmi zenei. De ha Neked ez tetszik, akkor ok. Nekem mindegy:) Ízlések...
hát akkor hajrá! csak felesleges degradálni más teljesítményét, mert mindenki másban jó (gitáron és zenén belül akár), és ne felejtsük el, hogy mindenki mást is akar... és hát mindenkinek megvannak a maga rajongói...:)
Volt alkalmam beszélgetni a Scofielddal, a Mike Sternnel és a Meolával is. Állandóan csak a "time"-ról beszélnek, a "note" (hang) szót szinte egyszer sem hallottam tőlük. Tényleg érdekes.
Hé ez a darálás téma nem volt ám olyan komoly!
Csak én tényleg azt szeretem egy zenében, ha igazán dögös, nemtok rá jobb szót, persze szeretem az ilyen andalító, bódító dallamokat is.
Pl Satriani Searching elején nem sok dallam van, de attól mocskosul kiráz a hideg, iszonyatosan imádom.
Vagy pl egy Deep Purple Lazyben is hihetetlen dög van...
Hehe, hát igen.
Amúgy nem is akarok, inkább dallamokat játszanék:)
Nemrég még talán tetszett volna, de egyszerűen azért nem akarok így, mert minek? Engem ez nem vonz. Metheny meg Henderson jobban;)
ja, mert itt ülnek a gép előtt, nem hogy gyakorolnának...:P nézik a sok videót és vigasztalják magukat, hogy áááá én úgysem akarom így tekerni, mert milyen szarul szól, úgyhogy nem is gyakorlok inkább...:D
kissé késve, de hadd reagáljak erre...:) szerintem nincs semmi gond tisztán sem, miért lenne? :) Ez amúgy olyan jellemző dolog, hogy valaki csinál valamit, és ugye még véletlenül sem lehetne kiemelni, hogy tyű de tisztán szólt az arpeggio, vagy tyű micsoda pengetés, legátó, akármi... gyorsan keressünk valami támadási pontot...:)
Bocsi Viktor,de ez nem így van.
Hallgass sok jó zenét!(hátha ragad)
Egy pár év múlva megbeszélhetjük a művészet és a zsonglőr témát.
Mellesleg tisztelem az izléseded és nem bátáslént írtam.
Dallamban is lehet dög:)
De ha az nincs, akkor hiába...nincs megjegyezhető motívum, nincsenek érzelmek (akármilyenek, lehetnek akár agresszívek is), nincs érték.
de baszki ez nem a gyakorlat része!!! gondolom már láttál pár oktatóvideót... először teker a csóka, hogy lásd mi lesz belőled, ha gyakorolsz...:) aztán jön a sok gyakorlat... mint előbb említettem valahány sorral lejjebb, nagyon jól magyaráz a csávó és szépen lassan mutogat... tudod, amit nem láttál, arról ne itélkezz...;)
Egy oktató videóban inkább lassan kellene mutogatni a dolgokat, és nem így:))
Ha odaadod ezt egy kezdő/haladó gitárosnak, szted ebből tanulni fog vmit? Nem sűrűn:)
hát tudod ez eléggé stílusfüggő, ne vetítsd ki a te elképzeléseidet mindenre, és akkor mi van, ha csak dúrt és mollt használ? Nem jazzt vagy egyebet játszik ezen a felvételen, mellesleg ez egy technikai oktató DVDből van kivágva, szerinted mivel kellett volna demonstálnia? Mindenféle modális és egzotikus skálával?
Mi ez az állandó dallam mánia nálad is meg árminnál is?
Fújj, kell a francnak dallam... Hallgatgatam az új Petruccit is, de nekem egész egyszerűen túl dallamos...
Darálás kell nem dallam!