Egy Shadows+Country gitárosnak ilyet nem szabad eladni, ráadásul úgy hogy a tiednek különösen jól szól a reverbje, olyan jó Dick Dales! A Vox az egy másik kategória, de az is kell pont azért....
Mivel a Peti egy Angliában eladó Twint is linkelt be infókén az érdeklődéséhez, arra írtam hogy mennyi költség jönne még rá míg hazaér,+ a szervíz példázva, hogy jó az ár amit feltett. Ráadásul ismerem az erősítőt azért is ajánlottam. Így érthető a dolog?
Bocsnat az offért és te se haragudj meg Franky, de a költségekről nekem van egy saját álláspontom. Ha egyszer itt veszi meg valaki konverziós költség, paypal, áfa, szállítás nélkül, akkor miért kéne itthon ezeket a költségeket érvényesítenie az eladónak, ha egy angliai vásárlás esetén se az eladó zsebébe jutnak ezek az összegek, hanem a bank, a szállítócég, stb teszi zsebre őket ? Szerintem az a korrekt hazai ár, amennyit a z eladó pl. Angliában kapna érte. Az egyéb költségek, amik nem az angol eladót illetik, miért kerüljenek a magyar eladóhoz ?
Ehhez sincs meg a lábkapcsoló sajnos, úgy vettem, hogy nem volt hozzá. De én sok értelmét nem látom, hogy ki be lehessen kapcsolgatni a vibratot meg a reverbet...Évek óta be sem kapcsoltam, és ha most rágondolok, hogy cipelnem kéne ide oda... hát nem sok kedvem lenne, rettenesen nehéz...
Ha megkérdezel Peti akkor megmondtam volna, de 1974-es a szám alapján, de kisegítettek a kollégák. Teljesen rendben, eredeti állapotban van, mikor pár éve átnéztük, ez ritka dolog ilyen évjáratnál.Az angol 700fontos Twint számold 400 forinttal a banki+költségek vagy a paypal miatt, és ha a szállítást is hozzáveszed, már bőven 300 felett vagy, és nincs hozzá lábkapcsoló ami kb 15 ezer. Ha itt van mondjuk baj nélkül,akkor azonnal át kell nézetni milyen állapotban, beállításban van, mindig szokott lenni cserélni való, főleg a tápkondik és a csövek. Ennek is van egy költsége, nem is kevés. Szóval a te 260 ezres árad nagyon korrekt, a cucc nem kevésbé! Én más árat mondanék az biztos. Atinak megjegyzem hogy JBL-es(D120F vagy E120)szórókkal nincs jó Twin 350 ezer alatt.
A hátsó panelbe van beleütve egy betű és egy számsor:
Twin Reverb AB763, AC568, AA769, AA270 (silverface)
A10500 to A11300 - 1967
A10500 to A16500 - 1968
A16500 to A21400 - 1969
A21400 to A25600 - 1970
0100 to 3400 - 1970
A25600 to A37000 - 1971
A37000 to A50500 - 1972
A50500 to A68000 - 1973
A68000 to A99999 - 1974
A81000 to A99999 - 1975
B01000 to B15000 - 1975
B15000 to B68000 - 1976
Ez egy jó kérdés.Talán a sorozatszámból? Majd jön Khalim, és megmondja.Vagy Ati mester.A hatvanas évjárattal egy kis csipkelődési szándékom volt Zoli felé, mert a Fender sztratója vele egy évjáratú, gondoltam dukál mellé az erősítő is.Saját véleményem! Mivel Zoli 1000-1300 eurót írt, így ragaszkodnék az ezerhez.Mert a 260-ból is alkudni szeretnének.Szerintem meg annyit Neked is megér.
Egyébként honnan derül ki, hogy mikori az erősítő? Amúgy ha jól olvastam, 1968-tól van silverface, úgyhogy akár 60-as évekbeli is lehet. De most komolyra fordítva a szót. Ha 1000 eurót veszünk, az 310 ezer forint. 260-ért esetleg valakinek? De még nagyon vívódok...
Én nem nagyon ismerem ezt a szériát, de EZ alapján az ára nem túl alacsony... Kvázi drágább, mint újkorában volt, oké, rájön egy keménytok, ha jól láttam. Az eladó azt vartyogja, hogy ez egy igazi ritkaság, ez sztem egyáltalán nem igaz, a blacktop széria bár nevében tartalmazza a "top" szót, az esetünkben nem feltétlenül a minőségre vonatkozik (az ár alapján a mexi standard szintje)...
Én már 2x vásároltam usából ebay-en gitárt, és nem volt semmi gond, bár először mindig egy kinti ismerőshöz került a hangszer, aki utána hazahozta. Német ebay-ről még csak szedőt rendeltem, nem volt semmi gond. Szóval sztem ez a része nem para.
Bocsáss meg, ha nagyképűnek, vagy kioktatónak tűnik, amit írok, őszintén nem akarlak bántani.
Szerintem akkor érdemes lecsavarni az elektronikát takaró fedelet, amikor eljutsz egy Bonamassa, jeff Beck, Carlos, Clapton, sorolhatnám, szintre. Amikor a szűrők átvitele, agy/azaz a potik értéke akadályoz abban, hogy a benned rejlő tehetséget maradéktalanul át tudd adni a műértő közönségnek. Ha már ott tartasz - amit nem zárok ki - akkor természetesen érdemes ezekkel az értékekkel kísérletezned. De ez esetben meg csak a saját utad vezethet törtlenül a tökéletes sound irányába, csak a saját tapasztalataid alapján léphetsz tovább egy gyári setuphoz képest.
Köszönöm válaszát, mint írtam , ismerem az ellentmondásokkal teli internetet. Ezért próbáltam meg itt, kissé kézzelfoghatóbb, saját tapasztalatokat megszerezni. Nincs, nem baj, meg a téma érdekében lehet, hogy nem találtam fel a csőben a lukat, de ! Elolvasva a véleményeket, gondoltam egy kis megvalósítható dolgot, ami engem is, és másokat is megsegíthet. Be fogok tenni a "Fender szerű", tehát single coil hangszedőimhez alapból egy 200 Kohm-os potmétert, vele párhuzamosan kötve egy 1 Mohm-os potival. Ez akkor jutott eszembe, amikor Khalim mester volt kedves leírni, hogy egzakt ragaszkodik a 250 Kohm-os potikhoz. ( Igaza van, originál Fender, az originál Fender !!!) Én azért kicsit mást kérdeztem. Szóval a 200-230 Kohm-os potmétert fullra tekerve, az 1 Mohm-os potival "söntölve", elő lehet állítani egy optimális potméter ellenállás értéket, ami persze hangszedő, erősítő, kábel összefüggésében, de relatív a fülnek optimális értéket ad. Azt egyszerűen le kell mérni, és be kell válogatni egy azonos értékű potmétert.
És ez csak a hangerő.
Nem tudom az Urak ismerik-e a Ladder Attenuatort ? Ez egy sokkal komolyabb lehetőség. Gitárban még nem használtam, de ahogy látom, ideje. A dologra majd vissza térek, de valóban evés közben jön meg az étvágy.
A válaszokat köszönöm.
A neten baromi egyértelmű leírások vannak a poti/kondi értékek és témájában, és hogy mit mihez, e téren a google fordító sztem kielégítően használható. Az, hogy a felhasználóknak eltérő a véleményük egy adott konfigurációról, az teljesen normális dolog, preferencia kérdése.
De az alapvetések magyarul (a kopndikat most hagyjuk a 'csába):
- vintage/közepes kimenetű single coil+250k poti = örülünk (single coil-hoz képes meleg hang, nem annyira karcos magasakkal)
- ugyanez a szedő+500k poti = visítunk (többa magasat enged át, ezáltal világosabbnak és vékonyabbnak hallatszik a végeredmény)
Ez a 2 legelterjedtebben használt poti. Lényegében ha van egy sötét hangú szedőd, legyen az akármi, de legtöbbször humbucker vagy single méretű humbucker, és szereted, de túl sötétnek találod a hangot, hiányzik egy kis magas, akkor érdemes elgondolkodni, hogy egyel nagyobb értékűre cseréld a potikat. Vagy vicaverza (már ha nem eleve a legalacsonyabb értékű van bent).
De ez nem feltétlenül csak a szedőtől függ, függhet a gitártól is, van amelyiknek mackós hangja van sok méllyel, stb., akkor ezt még egy szedővel összevariálod, és kiderül mi a végeredmény, és el akarsz-e mozdulni, vagy inkább szerzel egy teljesen másik gitárt.
Köszönöm, ezt jól tudom. Arra lettem volna kíváncsi, hogy bizonyos Fender konfigurációkhoz ha nem a 250 Kohm-os megszokottat használják, milyen az eredmény hallhatóan. Egyéni megfogalmazás szerint. És főleg magyarul, mert, hogy "bright", meg "less bright", esetleg "muddy" lefordítható, de jó magyarul körülírva nekem többet mondott volna. De azért köszönöm. Csak időm nincs kísérletezni, meg már nem is akarok. Azon kívül, a jó potméterek helyigényesek, és nincsenek bármilyen értékben. Hangszínben már évek óta 1 Mohm-osat használok, szinte mindenhol, 10 nF-os kondival. Szóval érdekelt volna az egyéni tapasztalat 300 Kohm, 500 Kohm esetén is. A internetet végig böngésztem, de mint írtam igen nagyok az ellentmondások. Az is világos, hogy a hangszedők saját ellenállás értéke is benne van az egészben, de nyilván a mágnes struktúrája és minősége is. Na mindegy, mégegyszer köszönöm !
segítenétek nekem? Mi a véleményetek erről a két gitárról? Érdemes lenne megrendelni szerintetek? Valakinek van tapasztalata e-bay-ről rendelt cuccokkal?
Nekem a hagyományos konfiguráció van (Stratocaster, vintage style single coil): 250 kΩ log hangerő, 250 kΩ lin hangszín, 0,1 μF kondi. Elég sokat forrasztgattam valamikor, de ez maradt...
Ami a tényleges értéket illeti, mérni szoktam, max. +/- 2% tűréshatáron belül szeretem tartani az értékeket.
Nagyon örülnék, ha avatott Fender tudorok megosztanák velem tapasztalataikat, hogy ténylegesen milyen értékű potmétert, és kondenzátort használnak gitárjaikban. A standartot ismerem igen jól, de nincs nagyon energiám, meg időm kisérletezgetni, ezért nagy örömmel és köszönettel venném a tapasztalatokat, meglátásokat. Utána néztem, de olyan mennyiségű az ellentmondás, hogy inkább megkérdezem, esetleg segít a dzsungelben, mint iránytű. !?
Előre is köszönöm. Humbuckerről is szívesen veszem az információt, Fender ide, vagy oda !
Üdvözlettel,: Kondenzátor
Sziasztok, azt kérdezném, hogy ha esetleg arra szánnám magam, hogy eladom a 70 es évekbeli silverface twin reverb erősítőmet, akkor kb. mennyit kaphatnék érte?
Nem az oroszokkal vót a baj, hanem a szovjet birodalmi felfogással, amely - mi tagadás - politikailag öröklődik... De nálam is működik sajnos még a pavlovi reflex olykor...
Most tessék elképzelni, hogy ha az orosz kultúra eddig cárok és komcsi diktátorok alatt így teljesített, mire lenne képes pici szabadsággal tuningolva!
Eddig azt hittem, nálam muszkafóbiásabb nem létezik
Amúgy a 2. perc után a legjobb és bagoly is van.
Az igaz, hogy nincs Fender, de 2:20 utáni hangot sokkal jobban adná egy STRATOCASTER.
Láttad már a jobb kezem középső ujját az égre mutatni?
target=_blank>Csak Neked, csak most Hanyagold az előítéleteidet..., a művészet nem nyelvfüggő szerintem, én legalábbis függetlenítem magam, legyen az maori, zulu, vagy akármi, ha hallom benne a harmóniát
Amúgy a sóbiznisszben jártas tesvír alábbi posztja szerint nem teljesen fals az ízlésem
Csak a bagoly miatt bírtam két percig. Nincs is talán több olyan nyelvcsalád mi ennyire bántaná a fülem.
Így aztán nem is hallottam ki az egészből a Fender hangot......
Megtisztelő, hogy a véleményemet kéred. Mindenképpen nagyívű, színesen, gazdagon hanszerelt dal, kicsit fesztivál hatásokra vadászik, de az nem baj.
Képben egyáltalán nem szokásos a szigorú nézésű, kopasz állatidomár nő szerepeltetése, aki rituális mozdulataival a titkos nyelven közli, hogy ő az ősmagyar kontinuitás letéteményese, és aki minden titkok tudójaként a földi természet és az univerzum egységbe forrásának élő ősanyja. Elsőre röviden ennyit vettem le, a többit majd személyesen.
Szerencsére akad ellenpélda... ez itt pl. szerintem ékes bizonyíték, hogy az értékre is van kereslet, nem csak a sofitukker mellbimbó-ringatására csápoló kétbites kétharmad ízlése szerinti fosnak .
Hozzáteszem, hogy hírhedt muszkafóbiám van, ezzel együtt ezt igazán tudom értékelni.
Kíváncsi vagyok a véleményedre , kreativitás-fantázia-érzelmem-képanyag-minőség-muzikalitás, meg az anyag általános minősége
Bocsánat tök off, de az adokveszekbe nem enged ma már válaszolni.
A "nem" nem tévedés, virágnyelvű riposzt két stílusnáci kollégának :), akik nehezményezték a "meglepően" kifejezés általam történő használatát.
Optimális színpadi szín a fekete trikó, fekete farmer és fekete hátsó függöny elé :)
(Szubjektív ez bizony, de én feketében csak a fekete les pault viselem el.)
Ja, sztem ez egy az egyben az általad linkelt koptató. AMinek láthatóan más a csavar kiosztása, mint a mim stratoké.
Egyébként találtam egy ilyen special edition hss stratót, de annak nem csak a koptató csavarkiosztása más, hanem a felirat is a fejen.
Fura egy koptató ez. Agyalok, hogy mi lehet a donor modell, de nem jövök rá. Ilyen lyukkiosztással pedig nem lehet túl sok. A képekről nekem úgy tűnik, hogy a humbucker kivágása a lekerekített fajta, viszont felülről is csak egy csavarral állítható. Továbbá a két single közötti csavar felül félúton van, mint a vintage (nyolc lyukas) koptatókon. Ez tűnik még hasonlónak.
Ahogy előttem is írta Audiophile, meg nézd meg a humbinál a kivágást!Ha lekerekítve követi a humbi vonalát, az valószínű eredeti, ha szögletesebb, akkor az tuti nem.
Lehet azért írt 2011et, mert az x után egyes ban a serialban, de nem vót az oly rég, meg kéne kérdezni, első tulaj-e.
Mexi standardeket tudtommal nem gyártanak a testtel színazonos koptatóval. Emiatt felmerül, hogy a pickupfedők, potisapkák, kapcsológomb sem eredeti, sőt, talán maguk a szedők sem. Ez nem feltétlenül hátrány, de azért nem árt tisztázni, mit tartalmaz a pakk.
Koptató nem eredeti, a többi szerintem stimmel.Viszont, ha meg akarnám venni, be akarnék nézni a koptató alá, hogy ami benne van, az eredeti-e.Mással nagy gond a képek lapján nincs, szerintem.Ja, és a MiM stratokról nagyon jó vélemények vannak, inkább csak az USA rajongók nem szeretik.A serialt még megcsekkolom én is.
Van fent egy MIM Strato GS-en LINK Nem régen írtam rá a tulajra. Most egy ugyanilyen, csak HH Standrad Squier-em van (98-as, ha jól emlékszem). Nem tudom megéri-e a cserét, azt tudom, hogy a mexikóiakról nincsenek jó véleménnyel.
Az attól függ, melyik széria.
A legjobb, ha beteszel ide pár jó képet (fejről elölről-hátulról, testről is, hogy látszanak a hardverek), vagy egy linket, amin megsasolható.
tudtok segíteni, hogy hogyan tudom leellenőrizni egy mexikói Fender Stratóról, hogy eredeti-e? Találtam pár netes decodert, de nem ismerik fel a számát.
Persze, de el kell fogadni, hogy ez a zenész generáció a pop közelében dolgozik, annak a külsőségeit is felhasználja, közönségsikerre ( és lóvéra ) vágyik annak ellenére, hogy jól képzett és tehetséges muzsikusokból áll. Ezzel együtt a video nézettsége 700 000 körüli, ha jól emlékszem, ami messze van a mainstream pop nóták sok milliós nézettségétől. Ezek szerint még ez is túl mélyértelmű a népeknek :)
Érdekelne itt valakit esetleg egy Dimarzio The Chopper (T) és egy baja tele nyaki hangszedő páros? A nyaki gyárilag valami CS Twisted vagy talán broadcaster nyaki pickup.
Persze az az igazi, ha egy öreg, 120 kilós bluesgitáros, fekete tréfás feliratú polóban, fekete sztratóval, sárgára koszlott farmerban nyomja 20 ember előtt a Hey Joe-t.
Rádióbarát.Pontos a fogalmazásod, tök jó.De semmi több.Ráadásul, hol itt a Fender?
Egyébként látva is az énekest, khmmmm.Bár igazad van, ez már nem nekem szól.
Ezt a videót én is linkeltem pár hozzászólással lentebb, de én mondjuk azzal, hogy mennyire zseniális itt De tényleg! Tök jó a szám, tök jó az énekes és Mayer pedig zseniális ahogy kísér, töltöget... óriási!
volt abból s-s-s is.csinálhattak volna neki olyat is akár..
az nem hagy nyugodni...sőt alig alszom hogy az a öszvér vajon ragasztott nyakú vagy csavarozott? :D
Egyébként nem új találmány, valamikor a 90-es években volt a kezemben egy PRS EG (H-S-H), strathoz hasonló test juhar nyakkal, nagyon jó hangszer volt.