A húrláb az fogyóeszköz. Hosszú távon, de fogy. Rozsdásodnak a babák, elkopik a kezed alatt, és sokszor berogyik a húrok nyomása alatt 10-15 éves távlatban. Még a márkásabbak is, most egy Gibson gyári húrlábját cseréltem épp ki Gotoh-ra, mert behajlott az évek alatt.
Görgőset inkább csak tremolós gitárra vennék. Amin még érdemes lehet elfilózni, az a graphtec baba. De őszintén szólva én ebben egetverő különbségeket nem hallottam sosem. Biztosan van, az évekig tartó sustain nem az én kenyerem, amennyi kell, azt eddig szinte minden gitárom tudta, ami nem, azon se a húrlábbal veszkődtem, hanem eladtam, mert érezhetően a fa volt döglött. Szóval túlságosan nagy fejtörést erre áldozni sztem felesleges, dehát kinek mi a vesszőparipája
Örülök, hogy működött az ötlet. (Pár hete én is megcsináltam a saját gitáromon, ezért ajánlottam.)
Nem tudom melyik a legjobb húrláb, Les Paul-om nincs, Ibanez Artistra tettem egy ilyent (metrikus méret) , króm, kb. 10 év alatt nem rozsdásodott meg.
Igen, a csavarok tekergetését jelenti. Ha mindegyiken ugyanannyit tekersz, (mondjuk egy-egy teljes fordulat) akkor könnyen visszaállíthatod az eredeti állapotba ha nem tetszik az eredmény.
A pickup leengedésen túl vagyok, de még nem az igazi.
A pólusok kiengedése a nickel puckup-házban lévő 6 csavar kijebb tekerését jelenti?
Ez a mod is jónak tűnik, köszi!
Meg még ez tetszene: Seymour duncan p-rails (P-90, single coil, és humbucker állás egy hangszedőben) Egy ilyet gondoltam berakni a nyakhoz, a hídnál meg hagyni a classic 57 plus-t.
Nem tudom ezzel a seymour duncan p-rails-szel volt már dolga valakinek?
Jó ez a felüláteresztős trükk, erre nem is gondoltam.
És persze a standard legelső megoldás: a hangszedő basszus oldalát egyszerűen lejjebb kell engedni, úgy 1-1,5mm-el mélyebbre, mint a magas húr oldalát.
Erre a problémára a legegyszerűbb megoldás a bridge pickup hangszín potiját kicsit hátrébb tekered és az erőrítőn elveszel a mélyből. Így újra egyensúlyba kerül a két hangszedő.
Kedves Szagértők!
Erősen gondolkodom egy Gibson LP vásárlásán. Nem kifejezetten vintage modell érdekel, használati tárgynak szeretném, de ugyanakkor félig-meddig befektetés is (mondjuk ahogy az árak - köztük a hangszerárak - alakulnak, ez nagyjából elkerülhetetlen). Szívesen vennék egy részletesebb, alaposabb fejtágítót, hogy mi mennyiért megy most a piacon, mit érdemes, mire figyeljek. Technikai oldalról megközelítve: az alacsonyabb jelszintű szedőket kedvelem (a mostani Epi LP-mben 490-es szett csücsül), nem bánom a vaskos nyakat, bár sztem Gibson-nál nincs olyan vékony nyak, ami nekem már kényelmetlen volna :D, illetve drop C hangolásban használnám stonerkedni. Előre is köszi mindenkinek!
Az elhangolódásnak is egyszerű okai szoktak lenni. Ellenőrizd, hogy a nyereg és a húrláb nútjai elég vastagok-e, ne legyen az aljuk berágódva, ken meg őket, használd a visszahurkolós húrozást.
Sziasztok!
lehet én csinálok rosszul valamit, lényeg a lényeg. Van egy Gibson LP tribute-om. Honeyburst- bár a szín mind1 . 490 R-T pickuppal. De valami mintha nem stimmelne vele. Azt már elengedtem, hogy nagyon könnyen elhangolódik, de a hangja valamiéirt nem az igazi. Fullad, mintha be lenne fogva az orra. Tekergetem, csavargatom, az erősítőt is, a potit is, de amikor bedugom a másik gitárt azzal meg megjön a hang. abba seth lover hangszedőg vannak, az egy epi les paul.
ez egyedi probléma lehet, vagy más is találkozott hasonló jelenséggel?
üdv.: Csabi
ez volt az eredeti csak nem küldte el a rendszer.: Nincs bajom az új árával mert pl. egy Tremonti is 4000< euró. vagy a múltkor néztem Steve Stevens rigjét az ő sig.je 4000-5000. Meg ahogy nézem egy chibson is 300K. Annyira meg nem sürgős a dolog csak rácsodálkoztam a piacra. Vagy lehet veszek télapóra egyet és eladom jövőre 1.5M-ért.
€ 1699 a Tokai LS valami szám. €1799 a Custom. A reverben ilyen €1950+ posta körül mennek ezek az LS -ek, létezik egy csomó szám nem vágom őket, 1 goldtop -ot láttam zsír újonnan Franciából €999-ért ez nem tudom miért ennyi, arra megérné rárepülni. De kétezer €-ért nem vennék mert 200 plusszért van vadi új standard.
Azt meg megérttem hogy emelnek az árakon,nekem nem az új árával van bajom - mert a konkurencia még drágább - hanem a használttal.
Kicsit off, de az van, hogy rengetegen nem emeltek árat az utóbbi években, és most jönnek rá, hogy (és itt politika és off: a kormány kommunikációjával ellentétben - aki ezzel vitatkozni akar, az inkább az offtopicban tegye...) az utóbbi években a forint nagyot esett, amit kompenzálniuk kell. Én a nyáron vettem a Mauna műhelyből itthoni, kisszériás túrabakancsot, akkor 55e volt. Épp tagnap jártam náluk, leesett az állam, ugyanaz a bakancs négy hónappal később 70e, azaz potom 27%-ot emeltek - nyilván nem szórakozásból.
A magyar márkaképviseletet keresd fel és kérdezz rá. Pár hónappal ezelőtt még az általam írt árak voltak kirakva (bár ami most folyik a világban, könnyen lehet hog, több éve nem frissítették és igazad lesz, hogy megdrágult) Tokaistudio, tokai guitars oldalak amúgy. Igen, én 350-be vettem anno, kemény tokkal Debrecenben, akkpr még csak Szabó Tomi foglalkozott idehaza a márkával, egy rendkìvűl rendes, segítőkész pali : )
Volt standardom, classicom meg 2 sg-m. Nem menőzök, csak mondom hogy nem lépnék szűz területre. Szeretem a japókat, volt Burny customom talán azt bánom a legjobban hogy eladtam, most 4 kiló. Nézegettem tokait is de nem nagyon láttam nekem tetsző áron, max akkor volt 350 mikor vetted szóval ha tudsz helyet ahol van 350ért 50-es specifikációkkal valamilyen burst ( tobacco ) akkor küld a linket. De egy custom shop LP kb. €5000< annak a fele 2500 szóval nem vagyok beljebb.
Aki Gibsont akar, az vegyen Gibsont. Addig úgy sem fog nyugodni, amíg nem látja a fejen a feliratot. Viszont én most kivárnék a vásárlással, mert úgy gondolom, hogy hiány keltés zajlik, az árak felveréséért. Vagy kivárnék, vagy külföldről rendelnék. Pár éve ömleszttve volt a piac, most meg sehol nincs készlet. Egyébként a Les Paul az nekem is Gibson. Volt már más is, pl japán Sigma meg sok egyéb, azok sem voltak rosszak, de mindig eltüntek és Gibson jött a helyükre.
Én a helyedben nem vennék Gibson-t. Bejártam ezt az utat, hogy ér e ennyit az a Standard vagy Classic és inkább letettem a voksom a japán hangszerek mellett. Spha nem bántam meg, a legjobb gitár amin valaha játszottam. Tokai, Greco, Burny márkák. Fele áron kapsz egy Custom Shop Gibsonnal partyban lévő hangszert. Én amikor megvettem a Tokai LS R9-m, a hangszerboltban egy 96-os Gibson Standarddal próbálgattuk felváltva. 5-6 gitáros volt ott akkor a boltban, és azt mondta 1 ember kivételével mindenki, hogy jobb a Tokai. 350-400 között van az új ára, egy Gibsonhoz képest félár lassan. Ha volt Gibsonod akkor egy ilyen hangszer kézbevétele után le tudod szűrni a végeredményt. Lassan 6 éve vettem meg, azóta mindenkit arra biztatok, ha sok pénzt akar szórni gitárra akkor nézzen rá a Tokai-ra.
Az oké de én a használt piacra gondoltam elsősorban. 8 kiló alatt van egy új standard amik állítólag nagyon jók. ( ennyi egy használt is vagy több ) Egy 5-10 éves hangszer szerintem még nincs abban a korban hogy befolyásolnia kellene az árat. De akkor inkább veszek újat és még válogatni is tudok azonos színen belül.
Helló
Gondoltam beújítok egy Gibsont de elnézve a gs hirdetéseket elkámpicsorodtam. A használt standardok ( classic majdnem dettó ) konkrétan drágábban vannak hirdetve mint amennyibe az új kerül. Ez így releváns tehát ha mondjuk 10 évvel öregebb akkor már többet ér vagy akkora a minőségbeli különbség? Vagy mi lenne az ár amennyiért érdemes lenne venni?
Ha balkezes kolléga szeretne jó áron hozzájutni egy nagyon komoly Les Paulhoz, ami még eredeti is, lessen be az adok-kapokba!
Ő a lányka konkrétan, ki ne szeretne bele?
Szerintem is hamis
Persze így, hogy a gyáriról is van itt kép, már könnyű megtalálni a különbségeket. Felcsúszott Gibson felirat, a logó kicsi és más alakú a szalag. A szarv is furcsán néz ki. A húrláb sem eredeti, de az cserélhető. A neckplate formája sem stimmel, meg amit Gabe írt.
És ki tudja mit lehet találni a festék alatt, milyenek a potik és hangszedők. A nyakállítót sem szokták másolni.
Hm, ez jó tipp, köszönöm! Gondolom, akkor nem csak a fedelet érdemes, hanem az egész üreget. Beugrott, h láttam is ilyet egy videóban régebben, ott mondjuk csak a fedélre rakott.
A Burstbucker 1 és 2 gyárilag nincs viaszolva és humbucker létükre igen zajosak. Nekem egy LP Goldtop-ban voltak. Zúgtak rendesen. Ha hozzáérsz a húrhoz vagy valamelyik fém részéhez a gitárnak és elhalkul, akkor az jól van földelve. Az alap búgás egyébként nálam is kicsit erősebb lesz ha a hangerő potit lejjebb tekerem.
Sokat segít viszont ha leszigeteled az elektronika házát belülről. Vagy grafit spray-vel vagy alu/réz öntapadós fóliával. A sparay nagyon jó, de szanaszét fúj, ezért nagyon körül kell tekerned a gityót, hogy csak oda kerüljön ahova akarod. Fóliázni kicsit tovább tart meg macerásabb (nekem), de elkerülhetők a spay problémái.
Nem normális dolog, volt Burstbucker-rel szerelt LP-m (most Classic 57 van benne), de sosem volt ilyen problémám. Szerintem földelés hiba lehet, hogyha max. állásban, illetve érintésre megszűnik... ellenőrizni kellene a forrasztásokat.
Sziasztok, egy kérdés..
lett egy LP-m (burstbucker pu-okkal), fura, hogy ha a volume potikat lejjebb tekerem, lesz egy alap búgás - ez mitől lehet (ill. normális-e)? Ha hozzáérek a húrokhoz vagy a kábel fém dugaszához, eltűnik, ill. teljesen kitekert volume-nál is..
Aljzattal lehet problem?
Van "megbizasi szerzodesem", ha az illeto letagadna es tamadna, nagyon szivesen csinalok belole meg nagyobb ugyet. Khalimnak dobok egy privit, kivancsi vagyok a sztorijara... :^) Kosz a tippet!
Nem tudom. Azóta találtam olyan infót is, hogy valaki írt a Gibsonnak és azt válaszolták neki, hogy az 5-ös az 50-es évek nyakprofiljára utal. A + jel pedig semmire sem.
Üdv!
Nem vagyok szakértő és ez csak egy gondolat, de nem lehet, hogy a juhar top minőségére utal a jelzés!? A szakavatottak vagy megerősítik vagy cáfolják, de egyértelműen Standard a modell.
Én nem vagyok gyűjtő, vagy szakértő, de az első oldalnyi google találat azt mondja, hogy ez egy Les Paul Standard Plus. Nyilván a gitár külleme is elárul erről valamit, nem ? Bár nem tetted fel a képét ( a kis részleten kívül), de csak el tudod dönteni, hogy ez egy Standard-e ?
Tudja valaki, hogy a hangszedő üregében az az 5+ mit jelent? Egy 2006-os LP Standardről van szó.
Külföldi fórumokon három megfejtést találtam, de nem teljesen egységes az álláspont.
1. Az nem 5-ös hanem "S" és azt jelenti, hogy Standard.
2. Azt jelenti, hogy a gitár az 50-es évek nyakprofiljával készült.
3. 5-ös osztályú hangszer.
Nos az első valamiképp hihető lenne, de létezik 6+ jelölésű gitár is. Így az S kilőve szerintem. Illetve ez egyértelműen 5-ös. A neten látható képeken is 5-ösnek néznek ki a bejegyzések.
AZ utolsó állításra semmilyen bizonyítékot nem találtam, így azt elvetném.
Tehát a nyak profiljára utalna az 5-ös és a + jel pedig a top AA minősítésére?
A hangszer nyaka egyáltalán nem 50-es "durung". Inkább 59-es vagy 60-as profilú, vékony fajta. Volt 50-es nyakú Traditionalom. Az jócskán vastagabb mint ez.
Sziasztok Urak!
Tudnátok véleményt írni az alábbi hirdetésben szereplő szedőről?
https://gsfanatic.com/?tart=hirdetes&id=498223&lang=hu
Hány éves lehet?
Vannak észrevételeim. Hozzáértővel megvitatnám.
Sziasztok, egy kis segítség kélne Gibson gyári szám ügyben. Létezhet, hogy egy 2005 Classic modell gyári száma csak 6 jegyű? olvatam utána, elvileg létezhet.... nevezetesen :050823.
Ennyi csak a gyári szám..... Segítséget előre is köszönöm.........üdv. Fery
Az sem mnidegy, hogy ABR1 vagy assszem Nashville van még, meg a tököm tudja. Én anno a Stageshop-ban vettem, de csak csavart nem kaptam, hanem a babákkal együtt. ABR1-hez, arany színben, a hatból öt még megvan, ha netán ez is megfelel, szólj. Jópár éve volt, az árára nem emlékszem...
Lehet, azzal hogy minden médiumban lehozzák a Gibson perel a nyúlás miatt, már elültetik az emberek fejében ezt a gondolatot hogy flyin V esetén (is) a Gibson az igazi.
Azt meg hogy elvesztik a pert, nem reklámozzák.
A témától függetlenül k. unszimpatikus ez a Norman-tól jött ember, szerintem baklövés az ürge...a bemutatói videóiban is van valami nyomulós koxos nemtom mi, amitől agyf...szt. kapok....
Na egy kis infó , ha valaki véletlenűl is Ernie Ball PARA DIGM húrok at tervezi kipróbálni, NE TEGYE ennél szarabb húrokat az életben nem hallottam ! Én a Cobalt Slinky használom, csak most a boltba nem volt csak két készlet , de nekem három gitáron is cserélnem kellett, ezért vittem egy ParaDigm-ot is. Kicseréltem őket és mikor kipróbálom mint valami fos !! Ritkán fikázok de ezzel elmehetnek a csába.
Magával a gitárral semmi, épp ezért nem is szabadulnék tőle. Egyszerűen nem szeretnék egy olyan cég hangszerével megjelenni, és azon játszani, amelyik ilyen, számomra visszataszító módon operál. Még akkor sem, ha egyébként az én reklámértékem nemhogy a nullához, de inkább a mínusz egyhez közelít Na, itt van a belső kis konfliktusom, de azért ez messze nem olyan komoly ám, nem sírom tele a párnámat éjjelente, sőt a próbákon sem ez az első, ami eszembe jut, mikor kézbeveszem a gitárt.
Nyilvánvalóan nem az ő fejéből pattant ki. Különösen vicces 2:29-nél, ahogy azt magyarázza, hogy nem elég leragasztani a logót, hogy ne legyen copyright probléma. Miféle copyright probléma? Ha egy eredeti Gibson van megjelenítve, akkor az reklám, és éppen azért tüntetik el a logót, mert a Gibson nem fizetett azért, hogy meg legyenek jelenítve. Ha meg arra akar utalni, hogy egy másolat nevét tüntetik el, hogy azzal kerüljék el a copyright problémát - nos ebben az esetben a hamistvány készítője a felelős, nem az, aki használja.
Én se eddig. Pedig láthatóan ismert valamennyire, de lehet, hogy csak az USA-ban. Sztem annál a kommentelőnél van a pont, aki ezt írja:
Kár, hogy imádom az SG-formát, legszívesebben megszabadulnék még az Epi SG-mtől is, pedig imádom. Mondjuk használtan vettem, így nemigen növeletem vele a Gibson bevételét...