írhatnám az ESPbe,de mind1,mostmár elkezdtem itt...
szal" megjött az Edwards LP Customöm!
így első benyomásra pont olyan amiért vettem:
-(számomra)kényelmesebb nyak a Burnyénél meeee vastagabb meg a bundok is normálok
-modernebb hangzás az SDkből(a Burnyben VH1ek vannak(PAF másolatok),tiszta vintageos)
ezenfelül még ami így elsőre feltűnt:
- a Burny az überschwer kategóriás a 4,7+ kgjával...ez olyan sima 4kg körül lehet
- ebből kifolyólag vagy más okból(én nemtom) a Burnynek a mélyei picit jobban dominálnak,ennek meg olyan kiegyensúlyozottas ami személy szerint nekem jobban bejön
szal" elsőre nagyjából ennyi...majd holnap sztem még sokat szarakodok mind2vel(főleg meee" lassan jönnek a Burnyért,ami kár,dehát valamiből erősítőt is venni kell) csak mostmár kurva fáradt vagyok hozzá meg tanulnom is kéne
ja és még hozzátennék annyit így ebay kapcsán hogy attól az eladótól vettem akitől a Burnyt viszont ebayen kívűl(magyarul nem volt aukció,csak szóltam neki hogy kéne egy ilyen,szerzett és bizniszeltünk is),szal" ilyen is van...csak hogy legyen egy jó példa is!
Én ott még érintetlennek láttam, gyanús is volt, hogy egy ujjlenyomat, egy sarokleütés, egy fognyom sem volt rajta, ennyiért. Hiába no, néha bizalmatlan a magyar, talán a rossz tapasztalat. Egy másik hangszert megnéztem, ha nem jön össze, áll még az ajánlatod?
Hát semmi baja sincs,azon kívül,hogy már nincs a boltban....
Annyi használat van rajta,amennyit a Vintage-ben taperolták(ez természetes),amikor én bevittem echte érintetlen volt!
Azt néztem meg én is...sokallják? Én nem mertem lépni, mert kevésnek tűnt, azt gondoltam valami baja, van amire nem jöttem rá...és ezt most tök komolyan írom.
Melyiket érdemesebb venni? Gibson Les Paul Standard Premium Plus vagy 1957 Gibson Les Paul Gold Top Reissue.....a Gold Top elvileg Custom Shop-os de az áruk mégis megegyezik...
Annyi a bibi,hogy balkezes vagyok, és nemtudom... egy Fender Classik egy 50" es vagy akármilyen 200-250 ezer között...nemfeltétlen azzal járnék jobban...
Eddig ez tűnik a legjobbnak...szerintem én ezt venném meg.
Azért gondold át, például. hogy mire fogod használni, és arra jó-e?
A Classic-ban 500T-k vannak, elég kemény hangú gitár!
Szerintetek,mint tapasztalt mááájsztok,egy Gibson 1960 Special Duoble Cutaway-vel 234000 ért, vagy egy bármilyen Fender ugyanennyiért?
Mert hallottam már olyan Gibson hanxert és teljesen megvan benne a Gibson suond,és úgygondolom megéri...de majd ki megmondjátok
ide irom, elvéve gibsonnal kapcsolatos...van egy epiphone sg310 es gitárom a gyári pickupnak emnynit ér darabja? megakarja venni valaki de nemtudok mit mondnai h menniybe kerül
hát én azt a srácot fűztem meg akitől a Burnyt vettem ebayen hogy ugyan szerezzen már,de hihetetlen szerencsém volt mert épp fel akart rakni egyet(ezt) ebayre...amúgy teljesen új
majd írok róla ha ideért és érdekel valakit...meg akkor is ha nem
2006-01-20 01:13 |
#7193
Ismerem, mi is voltunk tavaj ilyenkor! :)
Hát nem jutottunk tovább, de nem is utolsók lettünk! :)
Ööö igaz előrébb is végezhettünk volna 1-2 -vel, de de mindegy, a részvétel volt a lényeg és a közönség! Igaz minket senki nem ismert, a többi zenekar meg valakit vagy a zsűriből, vagy a szervezőkből. De mindegy jajj semmiképpen nem offolnék itt tovább...sorry!!!!
Az a 77"-es LP azért nagyot dobott a hangzáson no! :))
Meg a kézbenszand! :)
Azért a Gibsonon kívül tizedannyit ért (ha csak a pénzbeli értékét számoljuk:)))) a cuccom, mint amit előttünk felpakoltak...a használati érték, az más kérdés...:))
Kb.: két-három éve, egy tehetségtelenségkutatón.
Van itt valami fikázó topic, ahol jól elmondhatnám, hogy mennyire gusztustalan körülmények között nyertünk? Pfuj...magyar zeneipar:((((
Lehet (jó magyar szokás szerint) még nagyobbat mondani? Ha igen olvasd tovább, ha nem, akkor kérem kapcsolják ki...
Szal mi meg egy fesztiválon játszottunk a szarvasi Zebra klubban és úgy alakult, hogy negyedik zkr. voltunk. Előttünk mindenki tolta fel a H&K fej-ládát, Laney csöves kombót, meg Marshall fejet(átépítettet), nekünk meg azt mondták, hogy lesz ott minden alap. Egy 30W-os Vox Cambridge lett az enyém, a komámé pedig egy Kustom 25W-os kombó. A lánc: ÉN-"77 LP Custom-VoxWah-Vox Valve Tone-IbzTS9-Vox kombó-Shure SM 57, állítólag az összes zenész a szípad előtt állt, és nézett, hogy honnan a túróból jön ez az éktelen gitárszand...a keverős srác meg végigmosolyogta a bulit, majd megfűzte a tulajt, hogy hívjanak vissza minket...:)))
GGV
Emlékszem, valahol játszottunk és az előttünk fellépő zenekar egy valvestate combót használt,valami japán sportgitárral.Szidta a srác az erősítőt hogy milyen szar stb... Akkor még meg volt a 73-as customom bedugtuk,a srác nem hitt a fülének.Még egy valvestate-n is nagyon jól szólt.
Nem jók. Csak Nekünk ez tetszik. Tehát csak Neked, Nekem, meg a többi elmebajos társunknak megfelelő, a többiek meg vásárolják a maradék sz@rt.
Egyébként ismered a viccet az Angollal aki mellé költözik egy német és tanácsot is kér fűnyírás témájában...talán ezért jó a Gibson is.
:))
GGV
nem azt mondom, hogy mahagóni nemjó... LP is marhajó lehangolva... de meg kel hallgatni egy-két igazán jó kőris gitárt lehangolva.... hihetetlen zsigeri hangjuk tud lenni... Dami barátomnak is ide is szokott írni vane gy kőris SG- egy mega drive-al.... komolyan mondom az a gitár olyan brutálisan jól szól, hogy bármelyik világhírű banda elfogadni az albumára azt a szandot!
A vintage 52 fórumán baritonhoz kifejezetten mahagónit javasoltak. Az éger,kőris inkább a csilingelős hangoknak kedvez (szerintük). Amiben lehet valami, ha belegondolok egy sg és egy strató közti különbségbe.
Ja, és ha mahagóni jó, akkor a dió is jó. S milyen szép!
Nekem a mahagóni test/jávor top 7húros simán jó lehangolásra.Semmi dübörgés,konkrét,tömör,harapós szand.Mondjuk ragasztott mahagóni a nyaka,ez is beleszólhat jól.
személy szerint a kőris testet javasolnám ugyanis a kőrisnek van egy olyan tulajdonsága, hogy a lehangolásnál keletkező kellemetlen dübörgéseket elnyeli! szerintem a kőris a legjobb ilyen célre... főleg ha még átfűző húros is.... na abba beleteszel egy dimarzio d sonicot vagy megadrive-ot és garantálom a brutálitást!
Köszi a válaszokat. Lehangolt állapotban tehát vastag húr mindenképpen.
Egyébként egy új gitár készítését tervezem, kifejezetten brutális célokra. Még egy körkérdés: éger, kőris vagy mahagóni test?
Hát... Bluesra nem lesz az igazi, de jó lesz majd. Dimarzio Super Distortion is kerámia, az jó LP-be.
Sőt, még a Kiss is azon nyomta:)
Igazából ez afféle általánosítás, alnico-ból is lehet durva hangú pickupot csinálni, és kerámiából is jöhet vintage sound, de többnyire ezeknek az ellenkezője jellemző.
Leo-nak nem biztos hogy LP-be kell a mágnes, és ipari metál sound kellene neki, én ezt próbáltam szem előtt tartani.
Például Fear Factory-ék se 73-as lp-ken nyomulnak, de már ezt se lehet tudni, ebben a mai világban.
Mondjuk nem ajánlom a kerámia mágneses pickupokat.A haveromnak nemrég cseréltük ki a 1973-as custom les paul -jában a pickupot egy SD SH-5-re ,meglehetősen kiherélte a gitár hangját,most újra vesz bele egy JB-t.Még egy 73-as Gibsonnak is el lehet rontani a hangját.Pedig ő is C-re hangol.
Nyugi, nekem is fő a fejem, de megcsináljuk, majd tárgyalunk még addig úgyis, meg az se baj, ha várni kell egy kicsit, inkább tovább gyűjtögetek, de a mostani gityók közül nem akarok eladni semmit.
Menzúrát inkább a hosszabbak közül, azok sterilebben szólnak, hangszedőt vagy aktívat, vagy kerámiás cuccok közül valamit, erről sokat lehetne vitatkozni, a többi talán ízlés dolga is, de ha megvan a cél (mármint műfajban) akkor érdemes megnézni az aktuális példaképeket, ők min tolják, és ahhoz hasonló valamit beszerezni.
Jackson, PRS, ilyesmit.
De ha már Gibson topik, sztem egy beéemgézett explorer akár még tökéletes is lehet erre a célra.
Ja, húrláb: a fix húrlábat tudnám javasolni, vagy mindenképp a vastagabb húrok használatát, (legjobb a kettő együtt) vékonyabb húrokkal kissé hamiskás lehet egy akkord Floyd Rose-on, ill. a sustain is erősen csökkenhet. (Vagyis az 52-es húrokat tényleg érdemes használni.)
Te Leo!
Furcsa kérdéseid vannak mostanában!:)
Nem itt kellene, de itt teszem fel a kérdést: C-re hangoláshoz, ipari metálhoz mi a megfelelő:
- gitártestanyag
- nyakanyag
- ragasztott vs csavarozott
- menzúrahossz
- hangszedő
- húrvastagság?
Jól bizony, néha két fej-két láda, de általában két fej-egy láda. Együtt szól mindkettő, de ha érdekel, mélben megírom hogyan működik, Ha nem tolnak itt le, hogy mit titkolódzom....
hát, nemtudom. most van egy nagyon komoly gitárom, egy valley arts m deluxe telecaster. domború fedlap, mahagóni, madárszemes jávor nyak, ében fogólappal.
szóval lehet hogy a nemes, de ritka gitárok éve lesz.
Bár gyanítom, hogy a forrásaink jelentős része megegyezik, azért körülnézek...
Most lett egy elég jó kapcsolatom, ha kell, szólj, nem titok, csak nem akarom a mélcímét publikussá tenni, de akinek kell, szívesen megadom.
Annyira nem értek hozzá sajnos, úgyhogy szerintem a legegyszerűbb az, ha rábízom Géza bácsira. Ő úgyis van olyan rendes, hogy ha látja, hogy rendben vannak a dolgok, akkor nem cserél, hanem csak rendbetesz...
Bocsánat, de az nem egy hangszín poti? (ami persze szintén nem műkszik)
Vannak, akik nem cserélnek, hanem szétszednek, kitakarítanak, visszaraknak. Lehet, hogy ezt kéne követnetek.
A problem amúgy az, hogy az egyik hangerőpoti nem műkszik. Tekered, tekered, semmi, aztán egyszercsak levágja az egészet. Nem lineáris. Biztos kicserélték és szart tettek bele, vagy csak simán elfáradt... Majd Géza bácsi megcsinálja nekem patentosra...
Gratula, üdv a klubban...remélem most egy ideig nyugodt a lelked.
Kis info: a P90-es pickup-ot gyártották téglalap alakú mágnesekkel is, még az első széria első évében. Majd felváltotta a csavar. Most újra lehet rendelni a Custom Shop-ban (csak gitárral együtt) ilyen pickup szettet.