Duff Mckagan bevallottan inkább japó LP copykat használ (asszem Burnyt), mint a Gibsonjait koncerten.... Ő meg igazán megtehetné, hogy megveszi a csilliós Customot:D
"...Csak ne magyarázd meg, hogy milyen baromi jó hangszered van ami Gibsont eszik reggelire..."
Többször hangsúlyoztam, hogy ilyet nem állítok. Csupán annyit mondok, hogy az Epi LP Standard és a Gibson Studio (hogy a vitaindító videónál maradjunk) hangja között nekem nem 170e HUF a különbség, és hogy szerintem (és ebben az SX-es példád alapján egyetértünk) egy 120e-es Epivel is simán ki lehet állni színpadra, mert az esetek egy jó részében nem az lesz a szar hangzás oka.
"...Én részemről megbízható és jó hangszerrel szeretnék játszani, igaz én színpadon teszem mindazt, ami tisztelet a kivételnek, szobában tesznek jó sokan..."
Ezzel én is így vagyok, de nekem pl. a Gibson nem "jó" hangszer, mert 1) az LP Standard legalábbis kényelmetlen (más Gibsont tartósan nem próbáltam), 2) drága. A Vintage VS6-osom sokkal kényelmesebb, bár el kell ismernem, hogy a hangja nem olyan jó. Igaz, hogy pickupcserével is belefértem 75e-be...
Mint mondtam 6 epim volt idáig, ha nem több...
6 biztos. Volt köztük custom, standard, 100, SG Custom, G-400, volt köztük koreai és kinai is.
Pont én vagyok annyira sznob, hogy lejátszottam több bulit SX strattal, mert tetszett a hangja.
Én csak egyetlenegy dolgot szeretnék, ha mindenki megértené a kópia nem lesz sohasem jobb és jobban
használható, mint az eredeti.
Az összehasonlításban pedig nem a Melody ára 199, hanem a Tribute LP-é, ami messze kenterbe veri az Epi Customot
ezért szerintem az sem normális aki vesz 150-ért egy epit boltban, amikor használtan annyiért Gibsont kap.
Természetesen ha neked örömet jelent azon a szinten a hangszered ahová sorolod magad, akkor te használd azt.
Senki sem akar rábeszélni egy komolyabb hangszer vásárlására, azt használsz ami neked tetszik.
Csak ne magyarázd meg, hogy milyen baromi jó hangszered van ami Gibsont eszik reggelire. Én részemről megbízható
és jó hangszerrel szeretnék játszani, igaz én színpadon teszem mindazt, ami tisztelet a kivételnek, szobában tesznek jó sokan.
Ha az a sznobizmus, hogy minden körülmények között szeretnék ideálisan szólni és megtisztelni a közönséget azzal, hogy nem egy
uszadékfa kínai gitárral nyomom a zsizsit, akkor valóban sznob vagyok. Mint a profik általában...
A sok árfetisiszta arról azért megfeledkezik, hogy egy gibson árának a fa maga csak töredéke.
El lehet menni egy hangszerészhez és megkérdezni. Én nem visszaböfögöm, amit a marketinganyagokból összeolvasok, hanem megkérdezek egy olyat, aki mondjuk már csinált gitárt, és nem az a vetítős fajta. Ilyen pld. Fogas Viktor.
A munkadíj az, ami egy gitár értékének a 70%-át kiteszi. A gépsor az kb. ugyanaz Kínában is, mint Amerikában. A különbség az, hogy Joe havi 2-3000 dollárért dolgozik, Csing pedig jó esetben 2-300-ért. Namost aki már csináltatott hangszert, az azt is tudja, hogy rohadt sokáig elbabrálnak vele a hangszerészek, egy gitár hónapokig készü. Tömegtermelésnél ez a mutató persze sokkal kisebb, és amit lehet, azt robotizált gépsorok végzik el.
Aztán ott van ez, hogy az amerikai gibsont hülyék lennének 300 dollárért adni, amikor a többszöröséért is megveszik hagyománytiszteletből, patriotizmusból, meg mert a sztárok is ilyenen játszanak.
Ha ezeket a faktorokat elhagyjuk, akkor kb annyit látunk, hogy egy Gibson, meg egy epiphone az alábbiakban különbözik.
1. olcsóbb a hardver - ez nem jelenti, hogy okvetlenül szarabb is. A pickupok valóban szarabbak az epikben. A híd tekintetében semmilyen különbséget nem tapasztaltam. A kulcsok meg? Az epimen grover kulcsok vannak, a gibsonjaimon volt ilyen is olyan is. Egyikkel se volt semmi bajom. A potméterekkel se volt, a kapcsolóval se. Ha lett volna, simán kicserélem, filléres dolgok ezek.
2. Díszítés: Nincs különbség. Az epi ugyanolyan szép, mint egy Gibson. az LP-k feje gáz, de ez más gitárcégek termékeire is igaz. A binding szép, a festés szép, mi kell még?
3. Faanyag. Hát kérem, volt széphangú ibanezem is, széphangú epim is, gyönyörű hangú edwardsom is van, volt gyönyörű hangú Gibsonom is, de szar hangú gibsonom is. Engem ugyan senki se fog meggyőzni, hogy a Gibsonnak jobb hangja van, mint az Eddie-nek, mert nagy ívben leszarom más véleményét, a saját fülemnek hiszek. Pedig az eddie nem szuperritka hondurasi mahagóni gyökértől 3,14 cm-re levő részéből van, hanem sima kereskedelmi mahagóniból. A gibsonom kb. ugyanazt a hangot tudta, csak két és félszer annyi pénzért. El is adtam. Engem nem érdekel, hogy Joe ugyanazt a munkát több pénzért végzi el, meg hogy tradíció, satöbbi. Kellett egy jó LP hang, megkaptam, ennyi elég.
Mi az hogy jó Gibson LP hang? Van erre valami konkrét mérés, frekispektrum, hangkitartás az egyes frekiken?
Árfetisizmus van.
Fogok venni egy epi es339-et. Kurva jó kis gitár. Ugyanabból az anyagokból épül mint a gibson verzió. Ha görbe a nyaka, majd állítok a pálcán, ha szar a bund, majd megcsiszoltatom, ha szar a pickup, majd kicserélem. És? Ezek apróságok! Nem tud lényegesen más hang lenni, mint az eredeti. Ami különbség van, az simán belefér van egy pickupcsere okozta változásba....
Tátrai Tibor kedvenc pickupja egy 30 dolláros noname casio pickup. Pedig azért az ő kezében volt már egy két méregdrága cucc....
Gál Gábor Gibson L5S kópiája sokkal szebben szól, mint akár Slamó akár Tátrai eredetije. Na akkor most hol az igazság?
Összegzés: A márka és árfetisizmus kinőhető...
Jut eszembe ! Misi55 fórumtárs mint egykori Epi tulaj, azóta Gibson tulajt lehetne kérdezni a témáról, mi a különbség egy koreai Epi és egy tök alap Gibson LP Special között
Egyébként egy teljesen off gondolatmenet: mi az, hogy "dög"? Azt hiszem, hogy ez alapvetően nemcsak a hangzás (bár nyilván nagyon nagyrészt az), hanem az egész fíling. És amíg "csak" kopi gitárja van az embernek, addig lehet a hangzás akármilyen jó, a fíling nem lesz az igazi.
Azért ha az árazásról beszélsz, akkor a Melody Maker sorozattal egy Epi LP Special-t illene összehasonlítani... Akkor meg ugye 199e vs. 43e-nél tartunk megint. Ott viszont a minőség valóban ugrásszerűen romlik, de az közismert, hogy az LP Junior elég szar. Nem mellesleg a Melody Maker sorozatra sztem nagyjából minden valamirevaló Gibson LP Standard tulaj éppen úgy húzza a száját, mint az Epikre. Te azt mondod, hogy már a legegyszerűbb Gibbóban is ott a dög, míg szerinted a legdrágább Epiben sincs meg. Ez nekem pont a sznobizmust mutatja, volt Epim, kettő is (egyik még ma is megvan), és nekem pont elég dög volt mindkettőben. Nem mondom, ismerős banda gitárosának a Gibsonja leszólja, ez kétségtelen, csak az 400e volt használtan, enyém meg 85e használtan. És bármikor felmennék vele a színpadra, a produkciónak bőven nem ez lenne a gyenge láncszeme azon a szinten, ahol én zenélek. Teljesen egyetértek az előttem szólókkal abban, hogy első helyen az alázat van, maeg a zene. A többi az csak eszköz.
Dehogynem, nézd meg, miből van az új Melody Maker sorozat: juhar test, mahagóni nyak, színezett juhar fogólap. De abban is elég biztos vagyok, hogy a custom shop LP nem ugyanabból a mahagóniból készül, mint a Studio.
Volt nem is olyan régen Melody Makerem, ami nem mondható a Gibson top kategóriájának.
Abban a gitárban is ott volt az amit egy rock/blues/metál gitáros keres - a DÖG. Pedig nem drága
és egyszerű, mint egy bot, mégis valamiért hangszer. Természetesen a nagy számok törvénye alapján
sikerül egy egy Epi, V100 vagy éppen Changchung valami, de általában sajnos meg sem közelítik ezt a szinvonalat.
Ha pedig az árnál tartunk egy normálisabb epi 150-160-ba kerül újonnan, mig egy LP Tribute 199. Akkor melyik van túlárazva?
Ja, és még egy érdekes megjegyzés, de ez inkább pszichológia: többen írtátok, hogy azt csak az olcsójánosok mondják, hogy esetleg egy Epi jobban szól egy Gibsonnál, hogy igazolják maguk előtt az olcsó gitárjukat. Arra nem gondoltok, hogy fordítva is lehet? Hogy azok, akik kipengetik a félmillákat a Gibsonokért csak a lelki békéjük megőrzése érdekében állítják, hogy hűde mennyivel jobban szól a Gibson? Én továbbra is azt gondolom, hogy azon gitárok és tesztek alapján, amit hallottam a Gibsonok általában erősen túl vannak árazva, még akkor is, ha valóban jobban szólnak az Epiknél. Az új '60s Tribute Special sorozat az, amennyit egy Gibsonért én hajlandó volnék kipengetni, egy SG-n komolyan gondolkodom is, bár tartok tőle, hogy a pukik helyből cserések lennének, akkor meg már egyáltalán nem is olyan jó vétel...
Hűha... Azért ekkora vihart nem akartam ám kavarni :) Mindössze annyit állítok - és ezt most is tartom, hogy az Epi abban a videóban nekem nem 170e-el szólt rosszabbul (120e az Epi Standard ára, a 290e a Gibson Studio-é a "közepesen erősen" boltban), illetve azt is állítom (és ezt is tartom továbbra is), hogy jobb hangszedővel még közelebb kerülnek, és úgy még kevésbé érné meg nekem a Gibbó. És igen: ez bizony vaskosan szubjektív vélemény, mert kinek mennyit ér a hangzásbeli különbség. Viszont soha nem beszéltem Gibbóverő Epiről. Ilyennel még nem találkoztam.
Szerintem ez olyan kategória, aminél már nincs rosszabb meg jobb, inkább másképp szól. Ízlés kérdése szerintem ( és persze pénztárca függő, de nagyon). Valakinek a Gibson is szar ...
Az árcédula pedig nem hülyeségből van a hangszereken, ezért a minőséget nem lehet sehogy sem kispórolni semmiből. Ezért kerül 100e-be az Epi, és négyszer annyiba egy Gibson.
Nekem is Epiphone-om van, ugyan már Gibson szedőkkel, és kurva jól tud szólni, de nem Gibson verő, nem is akarom beképzelni, hogy az ! :)
Slash pedig a GN'R kezdetén 3 Gibson replikát használt, és azt nyilatkozta, hogy nagyon szerette őket ... később persze jött a - gondolom - vaskos anyagi "támogatás" a Gibson részéről, meg a Signature példányok. Azóta mindig az épp aktuális típust használja .... koncerten! :) Stúdióban ugyanúgy a régi "másolatokat". Érdekes ez. :)
Hát tudod, az emberek frusztráltak, hülyék meg mittudomén... nyilván saját maguk megerősítésére alakul ki az a véleményük, hogy a saját autójuk/hangszerük nem is olyan rossz, a másik, ami számukra elérhetetlen, meg nem is olyan jó és mindenki hülye, aki Audit/Gibsont vesz, hiszen a Skoda/Epi ugyanolyan jó.
ezzel nem lehet mit kezdeni, csak annyit, hogy nagyvonalúan elengeded a füled mellett. Nem kell őket akarni meggyőzni, mert úgysem lehet, viszont legalább jó felidegesítheted magad.
Ezt én értem, de akkor ne kezdjék már el a Fábiások osztani az igét, hogy ha beleteszik a kínai piaci MOMO kormányt, a szőrmés üléshuzatot, meg a krómozott "sportlégszűrőt" akkor lenyomja a kocsijuk az S8-t. Mert ez egy ordas nagy baromság.
persze, egy másolat nem lehet jobb. Azokon én is csak röhögök meg megdöbbenek, aki az ellenkezőjét állítja. Pontosan tudom, hol a helye a Vintage/Epiphone duónak és annak megfelelően értékelem is.
Bár emlékszem, mikor eladtam az utolsó barkasunkat, jött két csávó, kipróbálták, mondta az egyik, hogy "bazdmeg, ez tök jó autó"....mire a haverom halkan odasúgta, hogy erről a romtelepról ilyet utoljára valószínű az 1978' as drezdai vásáron mondtak
Részben egyetértek veled, részben nem annyira :)
egyrészt valóban: az én fakezemben is jobban szól egy Gibson, mint a szép új V100-asom de nagyon nem mindegy, hogy három kvintet váltogatok rajta, vagy mondjuk egy bonyolult szólót játszok. Mert ott viszont már a kéznek döntő szerepe van. Jóbarátom, aki profi zenész és Gibsonja van, az én régi V100-asomon is húú de mocskosul jól szólt, nyilvánvalóan a Gibsonján még jobban, de én simán kajáltam volna, ha koncerten mondjuk az én Vintage-emmel lép fel, az is nagyon bőven színpadképes sound volt.
másrészt viszont az autós párhuzam csak részben igaz: újonnan az Audi/Gibson csak keveseknek elérhető, akik a Fabiát nagy nehezen kiizzadják. Használtan én soha nem vennék S8-ast, mert a gatyám is rámenne, a gitárnál persze nincsenek szervízköltségek, de hidd el, sokaknak még a 2 kiló is nagyon sok, amibe egy Studio kerül (nem mindenki tud úgy alkudni, ahogy te... )
Ez tökéletesen igaz, amit leírsz azzal a pici pontosítással, hogy ezek az oldalak erősen vélemény formálóak.
Az igazság pedig az, hogy egy másolat sosem jobb, mint egy eredeti.
Egy trabant funkcionálisan ugyanaz mint egy ferrari, de micsoda különbség van a két kocsi között.
És az áruk sem hasonló az tény, sőt lehet hogy a zwickaui tesztpályán a kátyúk között a trabi jobban is teljesít, de
bármelyik épeszű ember kiröhögné azt aki bizonygatná, hogy a papírjaguár többet ér ár/értékben, mint a ferrari.
Viszont én egy tök átlagos gitáros vagyok. Nem túl jó, de nem is teljesen kutyaütő. És a Gibson jobban szól a kezemben, mint egy epi, vagy egy V100. Egyszerűen mert önmagában jobb. Ha egy normál sofőr vagy, kimész az autópályára, mivel teszel meg előbb 200 km-t azonos útviszonyok között? Egy Skoda Fábiával, vagy egy S8 Audival?
Mert mindkettő autó, ráadásul egy cégcsoport.....de mégis.
Azzal együtt, hogy szerintem is meddők ezek a Fender-Squier, Gibson-Epiphone stb. viták, mert teljesen szubjektív dolgok (pl. én ebben a német videóban nem értek egyet teljesen a faszival, az Epinek nincs rosszabb hangja, csak más, vannak stílusok, erősítők, amint teljesen jól el tudnám képzelni), de a lényeg, hogy két dolgot nagyon gyakran elfelejtünk
1, a hangszer nem önmagában használandó, hanem zenében. A kérdés mindig az, hogy különféle - és nem csak rock - környezetben mennyire jön át a zenén, mennyire tudja magát átverekedni a mixen. Na itt tud elvérezni sok előítélet, sok vélemény megváltozik ekkor.
2, a gitáros: akkora közhely, mint ide Lacháza, de pont azért igaz: lehet akármilyen Gibson, ha nem szólal meg a gitáros kezében, az nem fog megszólalni. És a V100-as is megdörren, ha értő kezedben van.
Nyilván mindenki Gibsonra vágyik, de az csak keveseknek elérhető, erre vannak a kópiák, melyek között mindenki megtalálja a neki valót. Van akinek 200e-ért is elérhetetlen egy használt Studio, és van akinek 800e is aprópénz egy Custom Shopért.
A lényeg, hogy mindenki gitározzon minél többet és akkor béke van és bódottá
Azért az is megérne egy hosszabb értekezést, hogy létezik Slash signature epi meg Bonamassa epi, Iomni epi.
Én még koncerten nem láttam a kezükben, nem is értem, hogy miért...
Az egy hangszerész mester által készített, az eredetivel hajszálra megegyező 'kopi' volt ám.
Meg Tony Iommi is egy 'kópiát' használt.
Érdekes módon ezeket a kópiákat másolta le később a Gibson, és árulja siganture hangszerként.
Hozzátenném Slash tudtommal az első lemezeket pont egy hamis Gibsonnal játszotta fel. Igaz, az nem kínai szutyok volt, hanem valami ottani hangszerész készítette, és kb úgy sikerült, hogy a Slash signature gibsonokat róól másolták végül.
Persze ez lehet, csak egy városi legenda.....nem tudom.
De az tény, hogy volt már dolgom epivel, és tessék, bárki bármilyen puccos tuningolt epivel eljöhet a próbatermünkbe, össze lehet vetni a Gibsonommal, korrekt A/B tesztben... A Gibbóm totál semmi extra egy 11 éves ütött kopott studio, az utolsó csavarjáig gyári.....(de epit reggelizik, és V100-t szarik )
Szóval lehet jönni bárkinek bátran, állok elébe....
Ez csak szegénység.Akik nem tudják megvenni,szeretik azt hinni,hogy gazdaságosan is megkapják ugyanazt a minőséget.Ugyanaz,mint a Tecsós cumók.Persze,az is tej,csak hát....Ezek olyan önámítások,amik a pénzről szólnak,ha megtehetném szívesen vennék Gibsont én is,de addig jó lesz más is.Nem mellesleg attól még jó gitárok ezek,ezt tartom,de az anyacégé mindig jobb.
Ilyen a világon nincs, hogy az eredeti hangszer le van szarozva a másolat meg az isten.
Nem is értem, hogy világhírű (de ezek szerint kis hangszer ár/érték arány tudású) gitárosok miért nem játszanak
kínai koppintásokkal? Ha ugyanolyan jó (sőt jobb), akkor miért nem látom senki kezében nyugaton? Jimmy Page vagy Slash hülye?
Gary Moore egy idióta volt? Nagy bajok vannak ebben az országban...
Nekem volt sok epim, ha jól emlékszem legalább 6 db.
Nem szeretnélek elkeseríteni, de sehol nincsenek egy akármilyen Gibsonhoz képest, legyen az egy olcsó studio.
Ezek az összehasonlítgatások is totálisan értelmetlenek meg kellene békülni azzal a ténnyel, hogy egy kínai
Epiphone sosem lesz egy amerikai Gibson ellenfele. Ettől még lehet számodra jó hangszer és biztos sokan
favorizálni fogják az ára miatt, de hidd el, hogy nagyon nem egy kategória. Majd ha egyszer kipróbálsz hosszabb távon egy
Gibsont akkor majd rájössz, hogy mennyire el van találva. Addig lehet beszélni mindenféle okosságot meg ár/érték arányt,
de az egyik egy olcsó másolat a másik meg "a" hangszer.
Ez olyan,mint a Fender-Squier összehasonlítgatás,hogy van-e Fender verő Squier.....Hát,azt sem nagyon értem,minek összehasonlítgatni ennyire más kategóriás gitárokat.Ezek a kérdések so'sem lesznek eldöntve és meddők teljesen.Amúgy mindkettő gitár jöhetne bármikor,tudnám szeretni,valószínűleg veszek is Epit,vagy valami lp-t 15.-e körül.Szedőcserével meg nagyon ütős az Epi.Van az ismeretségi körben egy,Gibson szedőkkel,nagyon szeretem a hangját.
Mit is várnánk egy boltostól? Naná, hogy a drágábbat favorizálja. Egyébként valóban valamivel élőbb, teltebb a Gibson hangja, de nem kétszer olyan jó, pedig az új ára ugye több, mint kétszerese az Epinek (sőt, majdnem háromszorosa igazából...). Ha ehhez hozzáteszem, hogy ugyanezt az összehasonlítást meg kellene csinálni egy olyan Epivel, amiben Gibson szedők vannak (490R és 498T, hogy hűek maradjunk a Studio-hoz), akkor sztem a végeredmény már sokkal kétesebb lenne. Ráadásul a faszikám nem hasonlított össze tiszta hangokat, mert szerinte az LP-t úgyis torzított hangra veszik (ami azért gyakran igaz is...)
Sziasztok! Pár éve valaki árult egy bundnélkülévé alakított Epiphone Lp Baritone-t. Ha jól emlékszem nagyon vastag (13-as), köszörült húrok voltak rajta, a pu-okat is kicserélték. A hangszerről érdeklődnék: meg van-e, tapasztalatok, esetleg eladó-e? Ha valaki tud róla valamit, légyszi segítsen! Előre is köszi szépen!
Üdv: Gábor
Az én értelmezésem szerint F=front, R=rear.
Tehát a F megy a nyakhoz, az R meg a hídhoz.
Asszem.
Egyszerűbb lenne, ha simán B, és N lenne, vagy esetleg R, és T (rhythm+treble), bár azzal is sokaknak meg szokott gyűlni a baja.
Az Epi szedőknél ez kissé kusza történet... (nem mindegy, hogy milyen modellhez kellenek)
Legjobb, ha megméred az ellenállásukat: a nagyobb értékű mindig a hídhoz megy)
Nem merek vele próbálkozni, mert egyszer megpróbáltam beállítani csak ilyen 1-1 fordulatokat tekertem oda meg vissza, de másnap egyből vittem hangszerészhez, úgyhogy nem hinném, hogy ez lenne a baj. Azóta nyakhoz nem nyúlok :D
2011-12-02 20:42 |
#13531
Ha állítasz kicsit a pálcán, megérzed.
Amennyiben könnyen megy, akkor meg lehet szakadva a menet.
Úgy értem, ha az ujjad hegyével lazán tudod tekerni a kulcsot.
Javítani nem egy vagyon de kérdés, hogy hová viszed persze.
Üdv! Van egy Epiphone Tom Delonge signature gitárom, és az a gondom, hogy a nyak két oldalán elkezdett repedni a nyeregtől a test fele. Írtam azoknak, akiktől vettem, de garanciában sajnos nem javítják/cserélik mert külső behatás miatt reped. Ezzel csak az a gond, hogy úgy vigyázok rá, mint egy hímestojásra. Egy gondom még van, hogy ha a nyakat picit megütögetem enyhén kopogós hangot ad ki valami a belsejéből. Gyanítom, hogy a nyakmerevítő pálca az. Lehetséges, hogy a pálcával van a gond, és amiatt reped a nyak, vagy csak tré a nyak faanyaga? Továbbá még azt szeretném kérdezni, hogy egy ilyen repedést kb mennyiért javítanak. Előre is köszönöm a válaszokat :)
Konkrétan ez a standard LP-bekötés, de itt a Seymour Duncan színkódokat használják, ami DiMarzionál, Gibsonnál teljesen más, direkt nem ezt ajánlottam.
Sziasztok,
tudnátok nekem linkelt olyan oldalt, ahol egy sima Les Paul bekötést mutatnak? Teljes elektronikára gondolok, tehát nem csak a humbik, hanem potik, jackaljzat, kapcsoló, szal fullosba'. Ha magyar lenne, akkor meg végképp leborulnék előttetek.
Köszönöm,
Sk.
Nekem is megfordítható, viszont mivel ki van vágva a húrok helye a hídon, így egyértelmű, hogy hogyan tudom felrakni. Ugyanakkor az eredeti LP-ken nem tudom milyen alkatrészek vannak, a Schaller féle hardvereken viszont nincsenek kivágva a húrok helyei a hídon ...
Szerintem egyáltalán nem mindegy, nekem legalábbis úgy van kialakítva a híd az Epin, hogy csak egyféleképpen rakható be, azaz az oktáv állító csavarok a szedők felé nézzenek
Hello!
Bocs a naiv kérdésért, de van annak jelentősége, hogy a híd oktávállító csavarjainak fejei a picupok elé állnak? Vagy fordítva is fel lehet tenni a hidat? Epi LP standardról volna szó. Köszi
attól függ mire akarod használni. gibson classic 57esek, 498-as szett, vagy nézz át a pickupok topicba, keresd Guitarplayert, ő gyártja a Sublimeokat, ódákat zengenek róluk, és normális árkategóriában mozog
Lukács Peta is azt használja, meg a Blasiusokba is ezeket rakják már.
Gibson LP-re nincs pénzem, sajnos. E helyett Epiphone LP Standard eredeti hangszedőit milyen minőségi hangszedőkre érdemes cserélni (kivév SD Slash pickup)? Mennyiből jön ki egy ilyen csere, illetve hol érdemes cseréltetni?
Nekem volt sheraton II a birtokomban, azonnal vedd meg ha jó példány! Az enyém jobban szólt mint a gibson les paul studióm, és a zenésztársam gibson sg standardjénél is! (tehát nem más jellegű,hanem kib***tul gyikosabb hangzású volt,mint a gibsonjaink) Okoskodók véleményére ne hallgass,ezek a gitárok messze jobbak mint amit az áruk sugall! Azért adtam el mert nem tudtam megszokni a nyakprofilját,amúgy gyönyörű,és kiváló hangú gitár volt. utóirat: az enyém új volt, boltban két és fél éve vettem,de próbáltam régi nyolcvanas években gyártottat is, na az megbaszta az idegrendszert,olyan kurvajó volt,messze felülmúlta a maiakat, pedig azok is kib***t faszák!
Hali!
Nekem 1 hete jött meg külföldről az új, Kínában gyártott Casino-m. Erről is sok rosszat írtak fórumokon (mikrofóniás pu-ok, lazán meghúzott tone potik, kidolgozási hibák, jack aljzat kiesése), de én egyiket sem tapasztaltam. Gyönyörű, zseniálisan szól, teljesen meg vagyok elégedve vele.
Próbáld ki valahol, ha jól tudom, Sheraton itt-ott előfordul Bp-n.
Szia, én úgy gondolom, még újonnan is simán bele lehet vágni ebbe a modellbe. én pár hónapja zsír újan vettem egy dotot, és én is úgy gondoltam majd cserések lesznek a szedők...de nem. hibátlan hangja van, gyönyörű a kidolgozása, szerintem ha a dot ilyen, akkor a sheraton már csak jobb lehet(az enyém egyébként 2010-es, made in indonesia) :)
Én csak az újat próbáltam, szép-szép, de sztem az Ibanez AS73 jobb, és olcsóbb is. Mondjuk az Ibi kapásból pukicserés, de én az Epi-ét is lecserélném, az se győzőtt meg igazán. Vagy ha a külalakra mész, akkor az AS93 van kb. ugyanabban az árban, sztem az már külalakban is felveszi a Sheraton-nal a versenyt.
Sziasztok,
Érdekelne a véleményetek az Epiphone Sheraton II-ről. Ezek most kínában készülnek? Nagyon tetszik a hangszer és jó az ára is de hallottam már jót is rosszat is a mostani minőségről. Valakinek esetleg van összehasonlítási alapja a régi és ezen új modellek között ? Köszi előre is.