En speciel lehgatra tettem az egyetlen hangerot, tobbi furatot ledugoztam. Igy mar csak nyaki hangszedore valtottam 73-szor egy lenduletesebb notaban :D bar gondolom mas stilusokrol beszelunk.
Par poros nyari fesztivalon izzadd tele a potit, az is segitene neked.
Kell meg tobb jo tanacs? :D
Egy szilikon-gyűrűt húzni a poti tengelyére, és arra rászorítani a forgatógombot.
Esetleg az említett gombot kisebb külső átmérőjűre cserélni, vagy egyszerűen levenni.
A túl könnyen forgó potméterrel lehet valamit kezdeni? Tehát ha mondjuk szóló közben a nyaki hangszedőre váltok akkor elég könnyen hozzáérek a hangszín potihoz, aminek következtében kb félig is simán letekerem véletlenül. Egyébként egy tök új push-pull potiról van szó.
Nagyon köszi az infókat. Azt nem írtam hogy nem egyszerűen ki kellene vágni hanem az éleit is lekerekíteni mert 3 rétegű a koptatoú.
Akkor a kapott linkeken rákérdezek.
Köszi
Jó napot
Ismertek műhelyt ahol profin ( szépen ) kivágják nekem a megfelelő formára a koptatólapot hozott anyagból? Mert kevésbé szépen nekem is menne.
Köszi
De közben rájöttem, hogy jobban járok, ha egy fazékvasmagra tekerek ekkis draútot, mert nagyobb vasmagfelületet tud így prezentálni a mozgó mágnes felé.
Bármelyik, meghúzóáramtól függ. Kis áramhoz sokszáz, sokezer menet kell vekony drótból, a Lada lampakapcsoló relekben meg kb. 100 menet, vastag drótból.
Igen, azt. Egy típusú p-Fet -em van, annak szeretnék egy nagyjából hasonló karakterisztikájú párt. Van többféle n csatornásom, de mind vagy 2mA vagy 20-40 mA. Majd rendeltetek valami helyi cégtől. Kösz a felajánlást !
Ha jól értem az Idss értékét mondod. A J202 adatlapján 20V-os Vd-re írják, hogy 0,9-4,5mA közt van. Ellenben most nézem, hogy ez is elfogyott a Lomex-nél :( Ha csak egy-két darab kell, akkor tudok adni. Ugyancsak a Lomex-nél kapható a J111, de annak meg 20mA szerepel az Idss-re az adatlapon. Van még pár N-csatornás Jfet-jük a webshop-on, de nagyon kicsi a választék. Esetleg érdemes lehet SMD ekvivalenst keresni, és vagy arra tervezni a nyákot, vagy egy kis átalakító nyákkal használni. Vagy ne kínai J112-t keress, hanem mondjuk a Smallbear-nél vagy a Banzai-nál nézd meg, náluk még esélyesebb, hogy nem kamut kapsz.
A J112-vel nincs tapasztalatom, de a J201-ek nagyon szórnak. Sztem van benne kamu is, de használhatót is találtam. A Lomex-es J202 nekem eddig elég sok felhasználásra bevált, és azok legalább tutik.
Helló !
Van valakinek tapasztalata az ebay-es (kínai) j112-es fettel kapcsolatban ? Tényleg azt hozza ami az adatlapon van ?
Csak mert vettem j175-öt, aztán valami bjt-t küldtek ezzel a felirattal, ki sem nyit 0V G-S -on.
Nem tudom érdemes-e rendelni, ki tudja mi az amit küldenének.
De azzal, hogy ott van - az aramkör működéséhez nélkülözhetetlen -, nem számít, ha letekered. Amit mondasz, akkor lenne igaz, ha sima ellenállásos keverőről lenne szó
Egyáltalán nem a bemeneti offsetről beszélek.
Ha nem lenne ott a 47K akkor ha egyik csatin letekered a potit földre, tök süket lenne az egész áramkör. Ha meg föltekered maxra, akkor csak az a jel szólna.
Azzal hogy ott van a 47K, ezt a hatást óriási mértékben csökkented, de nem szünteted meg.
Te a bemeneti offsetről beszélsz, ami itt lényegtelen, mert AC csatolt a rendszer. A visszacsatolás miatt jel nem lehet az inv és noninv bemenetek között. A letekert potik max a bemeneti jelekhez lehetnek hatással, ha nem kellően kis impedanciás a meghajtás, de el nem húzzák egymást. Ez egy feszültségösszeadó kapcsolás. Amelyik poti le van tekerve, vagyis a 47k "bal oldala" földön van, azt 0V-tal adja hozzá a többi bemenethez.
Vedd figyelembe azt, hogy az egyik csatira nézve a másik bemenei csati OPA-jának kimenete söntölésnek számít (persze a 47k-n keresztül csak). Szóval az mindegy, hogy a másik csati szabályozó potija földre tekerve van, vagy max hangerő állásban, a mi jelünket csökkenti.
Minél több csati van, annál jobban.
Metévesztő ez a keverő opa invertáló bemenetén levő virtuális föld elnevezés, mert ugyan valóban extrém kicsi jelszint van itt a visszacsatolás miatt, de utána az opa extrém nagy erősítése visszaerősíti amennyire a visszacsatolás mértéke engedi. Ha ezt az invertáló bemenetet a rövidrezárnád a földdel, (merthát föld meg virtuális föld azt gondolhatnánk, hogy ugyanaz) akkor csend és hullaszag fogadna az opa kimenetén.
A bemeneti 1k faszkorbács pozitív, ha gitárról vagy mikrofonról van szó, de ez a cucc szerintem inkább ilyen amatőr dídzsék házibajnokságára készült, nem hangszerekhez.
(szintén leegyszerűsítve...)
A potik (az IC bemenete szempontjából) sorosan kapcsolódnak a rajzodon Rbe-vel jelölt ellenállásokkal.
A konkrét esetben "alsó állásban" ez 47k, "felső állásban" pedig 47+10k. Ráadásul, az erősített bemeneteknél ez a 10 is párhuzamosan kapcsolódik az előző OPA - gyakorlatban pár száz ohmos - kimenetével.
Nem tudom, biztosan.
Régebben mikor még nagy lendülettel gondolkodás nélkül egypár dolgukat utána építettem, és napokig szívtam a hibás rajzaik miatt, na akkor durrant el az agyam és azóta ha ezt az oldalt meglátom azonnal tovább lépek.
Az egész probléma leegyszerűsítve így néz ki.
A lényege pedig az, hogy az erősítés kiszámolása ebben az esetben nem az Rv/Rbe képlet, hanem része a képletnek az R földelő is, ergó a potik elhúzzák egymást.
Tapasztalatból beszélek. Gondolom az "Áramkörök elektronikus hangszerekhez" neked is megvolt.
Ott volt egy ilyen műverősítős csoda, azt megépítettem, és elhúzta.
Úgyanis az invertáló bemeneten nem nulla feszely van, hanem a kimenő jel osztva a műveleti erősítő nyílthurkú erősítésével. Ami tök pici, de létezik. Az erősítést a bemenő ellenállásból, a visszacsatoló ellenállásból, és ha van, akkor az invertáló bemenetről a föld felé menő ellenállásból kell meghatározni, ami lényegileg párhuzamosan csatolódik a bemenő ellenállással. És pont ez az a rész, amit te a többi csatorna potméterjeinek tologatásával önkéntelenül is változtatsz.
Ez a kapcsolás az iskolapéldája annak, hogyan NE tervezzünk keverőt. Nem lenne kár érte, ha nem működne.
A potenciométerek úgy elhúzzák egymást, hogy ihaj.
Részleteznéd, hogy miért nem? A mutatott cuccban az alsó három bemenet kicsit furi, node gondolom azoknak nem akarnak akkora erősítést. Ezen túl (én legalábis) elvi hibát nem látok rajta.
És segítenél, ha megkérlek? Azt szeretném elérni, amit ígér a kapcsolás, de nem vagyok otthon ebben a témában annyira, hogy rajz alapján felismerjem, ha épp ...szra húznak..
Inkább azon imádkozz hogy ne legyen a forgórész menetzárlatos. Nálam itt hever a polcon kettő is, nem véletlen ilyen olcsók :(
Persze ki is lehet fogni, legyen szerencséd!
Nekem egy ugyanilyen Ferm tipusú már 10+ évet kibírt viszont, pedig azok is elég gagyik általában.
Nekem egy kínai(?) Agojama fúrógép most már több mint 10 éve megy mindenféle hiba nélkül,pedig ahhoz is adtak tartalék szénkeféket. Egy ilyen mini fúróm is van,ahhoz is vannak szénkefék,és az is hibátlanul megy,pedig az sem mai darab már.
Ne aggódj,sokat elmennek egy szénkefével ezek az olcsóbb kacatok is.
Hát, már megvetted, nem? Használd, ha kell, cserélj benne szénkefét, és ha egy év alatt szétbaszódik az egész, akkor tudni fogod, hogy még egyszer ilyet ne vegyél. De az is lehet, hogy jó lesz. Ilyesmiből nekem egy Black and Decker van, kb. 5-6 éve jól bírja.
Hmmm. Nem tudom eldönteni, hogy ez most jó hogy erre is gondoltak, vagy rossz, mert ezek ilyen könnyen tönkremennek. Gondolom a magas fordulatszám nem barátja a szénkeféknek.
Dremelnél szénkefe nélküli megoldás van esetleg? Mert ott nem láttam a csomagjában ilyen tartalék szénkefét az OBI-ban.
Szaki Hölgyek és Urak,
LesPaul Junior gitáromba szeretnék varitone megoldást építeni forgókapcsolóval. A szimpla forgókapcsolók, amiket találtam mind max. 8mm-es menetes résszel rendelkeznek, márpedig itt az kevés. A furatnál a fa vastagsága 6mm, plusz ugye az alátét, az anya és egy esetleges körmös alátét is még. Ergo olyan 9-10mm simán kellene. Tudtok ilyenhez beszerzési forrást? Ebay-en is nézelődtem, de ott nemigen adják meg a méreteket, illete ahol igen, az mind a standard 6 vagy 8mm. Köszi!
Én nálunk a havi vásárban a lomisoktól szoktam tápokat bevásárolni, 500-1000 HUF-ért darabját. Ha viszek többet, még alkudni is lehet A trafót nem kapod meg ennyiért...
Az ötlet jó lenne, de nekem egy kicsi cucc kell és kb 6V egyen. Namost ha ezt 18V-ból csinálom, szétizzik az LM IC. Egy rádiós telefon adaptere szállt el anyukámnál, oda kéne pótlás.
Erre laptoptáp szerintem nem a tuti megoldás.
A vége lehet az lesz, amit mondasz, csinálok egyet vásárolt trafóból.
Az ötlet jó lenne, de nekem egy kicsi cucc kell és kb 6V egyen. Namost ha ezt 18V-ból csinálom, szétizzik az LM IC. Egy rádiós telefon adaptere szállt el anyukámnál, oda kéne pótlás.
Erre laptoptáp szerintem nem a tuti megoldás.
A vége lehet az lesz, amit mondasz, csinálok egyet vásárolt trafóból.
Trafót lehet kapni, csinálni szoktam. Vagy indulj el egy 18-20V-os notitápból, és csinálj hozzá feszültségszabályozót. Én a fix LM78xx-asokat szoktam használni, de nyilván megcsinálható változtathatóra is. A notitáp nem hal be három év alatt (én kettőt nyúzok kb. 5-6 éve ilyen célra, nomeg a dolgozós notim tápját kb. négy éve), a többi meg rajtad múlik.
Skacok, rendes trafós adaptert lehet még valahol kapni (többféle kapcsolható feszültségre), vagy már mindenütt csak ezek a kapcsüzemű háromévalattelromlósok vannak?
Én háromszor rendeltem az aliról kapcsolót, a háromból kétszer a kukában végezte. A karos kapcsolók kontaktosan jöttek, mind a 10 darab. Az 1 centis nyomókapcsolók nyitott állapotban 100-200kOhm voltak. Egyedül a kb. 2 centi átmérőjűek működnek úgy, ahogy egy kapcsolónak kell.