Pár hete készült el életem első pedálja egy Ibanez Tube Screamer TS9!
Megpróbáltam elég kreatív módon elkészíteni, úgy érzem sikerült! Egy sikító halálfejet ábrázol melynek torkában egy elektroncső helyezkedik el és torzításkor kék fénnyel izzik! Itt aztán tényleg sikít a cső!!! :o)) A legapróbb darabjáig teljesen egyedi a pedál... Ezért is volt nagyon nehéz összehozni, mert egyik alkatrész sem passzolt a másikhoz; rengeteg munkaóra / azaz több hét / van benne!!!Jelenleg már feliratokat is tartalmaz!!! :o))
Kíváncsi vagyok a véleményetekre! Milyen lett így elsőnek? Ezután csak durvábbakat akarok, persze elég nehéz lesz túlszárnyalni ezt a design-t, bár vannak extrémebb ötleteim! Küldjetek be Ti is képeket saját készítésű, de főleg egyedi fazonú pedáljaitokról!!!
Ezúton is szeretném megköszönni azoknak akik segítettek az elektronikájában!!!
Hihetetlen idióta módon
Úgy oldottam meg az inputot, outputot tápot, és a kapcsolókat,
hogy a nyákra tüskesorból kivágtam a kellő mennyiséget, és azt
forrasztottam be. Ehhez a tüskesor ellendarabjának darabjai csatlakoztak, kb mint a sz.gépben a jumperek, úgy kell elképzelni. Ezekhez forrasztottam kábelen a jacket is stb.
Azért oldottam meg így, hogy mindent le lehessen húzni 1 mozdulattal a hibakereséshez,
csak a panellel kelljen bíbelődni.
(Beépítésnél nagyon jól jött!)
Plusz mielött még a kapcsolókkal elkezdenék szenvedni tesztelhetem, hogy müködik-e, a tüskesorokon jumper rakosgatásával.
Zseniális (és feleslegesen túlbonyolított) tervembe 1 apró
hiba csúszott:
az input anyájányak a levágásakor túlzottan megfeszegettem, és a műanyagházon belül a párhuzamosan futó erek összeértek.
(ezt igazából látnod kéne hogy sikerült összehozni, egyből +értenéd)
Mikor lehúztam, és elkezdtem méregetni, semmi hibát nem találtam.
Na ezzel szivattam meg magam.
Rengeteg agysejtem ráment. Tényleg sok.
A dobozból miközben kivágtam a 4szögletes lyukat a kapcs.nak
az ujjamat is sikerült elnyírni.
Mondhatom, hogy vérrel verítékkel hoztam össze...
Én nem cserélgettem, TL 072-k vannak benne, de előrelátó vótam, nem szedtem ki a foglalatokat, mint ahogy azt Exp barátom ajállotta, így ha vki tapasztalatokat szerez, és még + is osztja velünk, akkó ki tudom cserélni!
Előre is THX!
Én sem tudtam hova tenni ezt a hozzászólást
SMD-ben is létezik TL072 és TLC2262 is.
Nembaj jwolf köszi az infót, esetleg azt meg tudnád mondani,
hogy milyen tipusú SMD IC van az eredetiben?
GT2 építők! Kinek milyen IC jött be? Mivel adott jó kis
bélbegázolós-ítéletmetálos hangot?
Arra már rájöttem, ha mind a 4 ic tlc2262-es akkor nagyon fellágyul
a hangja. Low-gain cuccos lesz, legalábbis az én fülemnek.
smd az annyit jelent, hogy felületszerelt áramkör. Ultrapici alkatrészek, nem kifúrt panel tetején, nagyon tömören, kis méretben. Tűpákával lehet csak forrasztani, amúgy nagyon esztétikus kinézetű cucc.
Pontosan erről beszéltem.
Amúgy kicseréltem a TL072-eseket (2,3,4 IC)
TLC2262esekre, ami állítólag az eredetiben van.
Az eredmény: picit kevesebb zaj, sokkal kevesebb mély,
vékonyabb hang a hi-gainen. Összességében sokkal
gyengébb lett az egész. Pedig a tonepadon pont az
ellenkezőjét olvastam...
kindi=kondi
gyakorlati jelentősége van, pl: a kondin a töltés felhalmozódik a bedugás pillanatában pukkanás kíséretében kisül. igen problémád lehet ha ezt nem gitár hanem pl:egy keverő effekt hurkába kötjük
Én a conradban vettem a kapcsolókat, asszem 150/db volt
Ha visszaolvasol, találsz egy linket is a conrad oldalára
a kapcsolóhoz. Ird föl a cikkszámot, és az alapján kérd,
mer az a biztos.
Amúgy tegnap végre az enyém is életre kelt. Már régóta
porosodott a polcon félkészen, tegnap levettem, hogy ránézzek még 1* mi lehet a baja. Már a bemenetnél lehúztam
a jelet földre. Gratula nekem.
Aki +csinálta észrevette, hogy a kapcsolásirajz, és a
beültetésirajz között van 1 apró eltérés? A beültetésin
van egy 1megás ellenállás, ami lemegy földre. Pirossal van jelölve. Az valami mod? Miccsinál az ott, tudja valaki?
Sziasztok!
Valaki tudja, hogy egy átlag fútszvics kapcsolónak egy pedálba hány mm átmérőjű lyukra van szüksége? Elfelejtettem lemérni reggel, most meg már fúrnák nekem...
Van speciális kapcsoló teanzisztor erre a célra. Azért találták ki, hogy a kapcsolás, mint inpulzus, ne hallatszon bele a hangtechnikai részbe. Konzultálj barkácsolós műszerésszel! Üdv! J
az , hogy a kapcsolóig kividd a jelet és kapcsold, utána meg vissza, az felejtős! vagy megcsinálod fetekkel,vagy ic-vel, vagy relével.Egyik kapcsolóval váltasz tiszta és torz közt, másikkal meg a két torzító között.
A gitárjelet kell kapcsolnod...
Aki PESTI plz!! hol lehet GT2 be ilyen tolizós kapcsolót venni??
2006-07-05 03:42 |
#2488
lehet relével is. de (magánvélemény) én nem tennék relét semmien audió berendezésbe.(magánvélemény vége) általában a jelvezetéket szakítják meg, de azt hogy a lábkapcsolón jelet vezess, az sztem rossz ötlet. Sztem tegyél be Audio Switch IC-t
Azt szeretném kérdezni, hogy ha rakok 2 torzítót az erősítőmbe és külső 2 lábkapcsolóval akarok váltani köztük akkor szükség van relékre??? Minek a relé? Mert már elhangzott, hogy jó... De ha a kapcsoló ki-be kapcsol akkor miért kell relézni? Pozitív-ot vagy földet szoktak megszakítani vele? De ha mégis javasoljátok, ebben az esetben milyen típust kell vennem, mert ahogy utána néztem min 5-6 féle van... és mibe kerül az ilyen célra való?
"I had an idea. The spring block attached to the bottom of my Floyds are made of this cheap cast aluminum (aka "pot-metal") and that part weighs about 70 grams. (All fulcrum-style trems have this spring block, btw. It"s the part on the bottom of the trem that the springs attach to. Or in the case of vintage-style Strat bridges, this is the part that you feed the strings through on the backside of the guitar) I"ve made a pair of new ones by machining some O-1 hardened steel, and they weigh in at about 120 grams each.
It is commonly recognized that more mass/weight/denser material results in a purer, more sustainful tone. For example, a real Gibson Les Paul is a pretty heavy guitar that is made out of a real dense wood with all the hardware made from a heavy brass with a nickel finish, and compared to a cheap knockoff Les Paul made out of lighter and inferior parts, there is a huge sound difference in the tone and in the way the notes ring out and feel. This was the basis for my idea, so in the spirit of that it"s those cheap cast aluminum spring blocks that have got to be replaced.
First I made two; one for both of my guitars. I installed it in just one of them first, so I could compare the results side by side. I definitely can hear the difference, a more "meaty" sound now. I"ve noticed that the whole vibe and feel of my whammy antics has improved as well. It just seemed to be a smoother feel to that. "
Segítsetek légyszi:
Először is: a gt-2 tonepados rajzán szereplő 2n5088 tranzisztor helyett a boltban a srác csak bc300-t tudott adni. Jó ez helyette???
A másik: relés kapcsolással oldanék meg 1-2 dolgot, de nem találtam sehol olyan relét ami nekem kéne. van valami ic-s vagy valami másfajta megoldás erre???
De attól hogy a kapcsoló fordítva van, nem változik semmi, a tyúkbelek úgyanúgy vannak felszegelve!!A kapcsolási sorrend ua!
A sehovasevezetőzsinórt én is betettem, mivel én is szalagkábellel csinyáltam!
a bekötése jó, csak a kapcsi van a dobozba fordítva beletéve.Gondolom más sorrendbe akarja a választható opciókat.
jelentkezzen az az ember aki a középső kapcsolónál azt a vezetéket nem forrasztotta be,ami sehova sem vezet
Én úgy betettem,mint a huzat
Egyébként +néztem azt a bizonyos fordítva betett kapcsolót, nemtom mé tette be fordítva, ugyanúgy kapcsol úgy is!!
Jau lett a kütyüd, műxik is v csak szép lett!
Hali!
Szeretnék tanácsot kérni van 1 full csöves power state fejem classic 503 és hozzá 1 powerstate ládám vintage hangszórokkal.az a problémám h ami van benne torzítás az nekem nagyon kevés és szeretnék valami brutálabb hangzást összehozni! azon gondolkodom h venni vagy építeni kéne valami csöves torzítót csak nem tom h milyent vagy h 1általán honnan szerezhetnék terveket a készítéshez! Ha valaki jobban othon van ebben a témában jó lenne ha sgítene nekem! az emil címemre ha veszi valaki a fáradságot szívessen várom a tippeket ötleteket! Előre is köszönöm!!! cím: moribundus@vipmail.hu
ne keverdd össze a nyákot az alkatrészlábbal!
A fóliát nehéz megszórni...akkor inkább hivatkozz a kapcsoló és potivezetékekre,mert azok is árnyékolatlan kábelek és a jel megy rajtuk direktbe
mert nagy erősítésű cucc és kerüljük a gerjedés és a rászórás veszélyét,ami a hosszabb lábaknál megesik...
Ha annyira tetszik,hgydd benne.Én azért forrasztom bele,mert oda kell...és nem akarom soha kiszedni
Felhívnám kedves figyelmeteket arra az apró dologra,h az a bizonyos kapcsoló fordítva van a dobozba is belerakva...
A bekötése sem a rajz szerint van , de működik neki,csak más lesz a sorrend.A nála piros drótot kapcsolja valamelyikhez.
Nekem hibátlan, nem búg,nem halk,minden állástól változik...
Ha valakinek gondja van vele, küldjön a mailemre olyan fényképeket,amiről kivehetők a bekötések,de úgy hogy a kapcsoló és a panelbekötés is látszódik.Ha a srác nem építette bele az ic alatti átkötést,akkor ő is szopott vele:P
Mellékesen megjegyezném,ha űres kapcsolóállásba működne a dolog,akkor azon igencsak meglepődnék...Elnéztél valamit.Nézdd meg a kapcsolókat...a jelet kapcsolod valamelyik pontra.Ha nem kapcsolnád,üres állásba lenne akkor megszakítod a jel útját...
az én példányom is nemsokára kész, majd leírom milyen BassGityón :D
2006-07-02 03:40 |
#2450
EMBEREK!! aki GT2-t épít... nos nem vagyok benne teljesen biztos, de én úgy csinálnám meg, hogy az IC ket foglalatba tenném, kipróbálnám TL072-vel, és ha ratyin szól akkor tennék bele MC33078P-t. azzal lehet hogy jobban szól. A lábkiosztás ugyanaz. Ha valami marhaságot írtam akkor itt lehet anyázni: x2-net(KUKAc)freemail[PONT]hu :))
Szintén! :o)
Épp a Tonepadon akadtam ugyanolyan 3 állású kapcsira...
Tényleg rohadt jó hangja van a GT2-nek, és mindenkinek merném ajánlani is amint megoldódna ez a gyenge hangerő és búgás probléma!!!
Egyébként szól rendesen akkor is ha a kapcsolók nincsenek benne, ezt onnan tudom, hogy a fokozatkapcsolóim 5 állásúak, és kapcsoltam már üres állásba őket!
Exp -el már tegnap beszéltünk róla, ugyanis épp az alapján építettem, viszont a csávó az egyik kapcsolót amikor a dobozba helyezte a másik kettőhöz képest fejtetőn rakta be és a vezetékeket is más sorrendbe kötötte... Azt hittem az a baj, de ma simán csináltam az alaprajz szerint, tehát mindhárom egyformán van, így sem jó!
Nekem eddig egyszer régen olyan volt, hogy egy kondi lába a hangerő potinál nem érintkezett és azért...
De sajnos itt nem tudom, hogy mi lehet a "GÁZ"!
/fordított polarítás esetén, úgy tudom tönkremennek az IC-ék ebben meg 4 db is van.../
Itt más bibi lesz! Ha MAX-ra tekrem a panelen lévő balról második potit akkor ott hirtelen nagyon búg és a másik pedig, hogy a bal szélső kapcsoló egyik állásba nagyon sokkal halkabb az egésznél, pedig az sem sok hangerő! A kettő dolog közel van egymáshoz, lehet hogy összefügg a két hiba!!!
Most megint kimérem az összes lábat.
Hé Exp! Megfordítottam a kapcsolót ahogy a rajzon is van, de akkor is az egyik állásban elég halk kevésbé torzíbb jel jön! De még most sem teljesen világos számomra, hogy melyik kapcsoló és tekerő mit csinál vagyis melyik hova való! Bár ez a búgás miatt nem teljesen kivehető /mármint a kapcsolók esetében/...
Összeraktam a GT-2őt! Az egyik szemem sír a másik meg nevet! Mert sajnos valami probléma történt; nagyon halk a pedál és morog is! Vagyis nagyon fel kell hangosítani az erősítőt, hogy azért legyen valami, de akkor meg már "elviselhetetlen vagyis megengedhetetlen" a morgás!!!
Amúgy nagyon durva hangja van! Királyul szedi az üveghangokat meg simán lehet vele nyomni a ritmust, szól kifejezetten HARAP a cucc!!!
De légyszi segítsetek benne, hogy hol keressem a búgús okát!
Srácok, ha valaki épített már relés-true bypass áramkört dobjon már meg legyen szíves egy kapcs rajzzal, vagy legalább egy relé-típusnévvel.
Arra gondoltam, hogy wah-pedálhoz kéne egy ilyet építeni amit LDR+LED vezérel úgy, hogy amikor az LDR-t nem éri fény(a pedál végállásban van) akkor egy trimmer-potival beállítható időintervallumig vár majd ha a pedál ez után a kis idő után sem lett megmozdítva akkor be/ki kapcsol.
Néhány Morley típusban van ilyesmi a leírás szerint, csak a honlapjukon a kapcsolóáramkör kapcsolási rajza nincs fennt, csak az effekté.