!!! MUTAMEG !!! - Ide töltheted fel a HANGMESTER.HU MUTAMEG pályázatára szánt dalodat egy rövid dalszövegmagyarázattal (Határidő: 2022. december 6.)
Pályázati kiírás: www.hangmester.hu főoldal
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
A DalszövegÉrtelmező pályázat keretében lezajlott MUTAMEG versenyt az AUTHOPHOBIA zenekar
"Magánytól való félelem" dala nyerte. Gratulálunk a program össze résztvevőjének és a dalok szerzőinek különösen!
Az 50 000 Ft-os utalványt az Authophobia zenekar tagjai beválthatják itt:
HANGMESTER.HU HANGSZERBOLT
CAMPONA BEVÁSÁRLÓKÖZPONT
1222 Budapest, Nagykőrösi út 37.
H-Sz: 11:00-20:00
V: 11:00-19:00
Készlet- és szakmai információ: +36-20-323-0641
Érdeklődni szeretnék, hogy a Mutameg című dalszövegértelmező pályázatnak mikor lesz az eredményhirdetése? Ha volt már esetleg, akkor hol lehet megnézni?
BŰÉK Mindenkinek!
Köszönjük a sok új dalt 2022-ben!
Hamarosan eredményhirdetés.
Elkezdtük összesíteni a szavazatokat!
Brutál sok érkezett! Szuper közönségetek van! ;)
A dal sorszáma: #26619
Az UMAJA c. dal 2021-ben született, mint maga a cím is, melynek jelentése általam nyert értelmet és egy életérzést fejez ki, többek között a boldogság, elfogadás, a Föld védelme, a szeretet, a meghitt, idilli állapot gyűjtőneveként. A szintén általam létrehozott fiktív világ elnevezése BeXangeles, mely nem csak egyfajta zenei irányzat, hanem olyan világ jelenléte, ahol az eszmei dolgok, a humor, az értékek, az intelligens gondolkodás ösztönző, önmegvalósító, bátorító és véleményformáló céllal tud érvényesülni. A dal üzenete többek között a Földön való életünk jobbá tétele, az itt eltöltött időnk alatt lévő alkotás, létrehozás, újítás, embertársaink felé segítő, tanító hozzáállásra való ösztönzés, az itt megtanult, megtapasztalt dolgok és tudás, értékek, hagyományok átadása mások számára. Mindezek a jóindulat és a jószándék által vezérelt, pozitív hangulattal társított magatartási formák kifejezésével, megtartásával. Mi, mint a Földön élő emberek 1-1 "darabkái" vagyunk a nagy egységnek. Aki megéli és tartja mindezen gondolatokat, dolgokat, részesül ezekből, az magáénak tudhat egyfajta értéket, - melyet a klipben kövekkel szimbolizálva képvisel - , hogy majd azt átadhassa másoknak, s így összerakva, egyesülve mindez, kirajzolódik maga az élet értelmének lényege, az életérzés, az egység, a katarzis, az általunk tett pozitív cselekedetek, a továbbadott értékek, a magunk után itthagyott emlékek, mely mindezek által értelmet nyer, jelen van, .... egyetlen kifejezéssel: UMAJA.
Az Autophobia banda vagyunk első számunknak ugyanezzel a jelentéssel bíró nevet adtuk: Magánytól való félelem. A dal az ember ösztönös társaság utáni vágyát és annak hiányának nyomorát írja le. Egy külső szemlélő szólítja meg a főszereplőt/közönséget. Beszámol a karekter érzéseiről, és arról hogy valójában ez a személy nem tesz meg semmit annak érdekében, hogy szomorú sorsán segítsen.
Jégverem című számunkat szeretnénk küldeni, mely helyet kap a jövőre megjelenő albumunkon. Az igaz szavak súlyáról szól egy hazugságokkal teli világban.
Saját szerzemény, még 2018-ból (Nem volt lehetőségem élő hangszerekkel, csak egy szintivel és a nem énekes hangommal vettem fel.)
Az életben találkozunk a nagy szerelemmel, akivel jobb esetben egy életet leélünk szeretetben, megértésben, kölcsönös tiszteletben és boldogságban. Lehet, hogy az illető nem az, akit nekünk szánt a sors, de megteremthetjük vele a közös Édent. Ha viszont megtaláljuk a tényleges párunkat (ami csak néhány embernek sikerülhet), akkor ez a szeretet sokszorosan meghaladja a földi szeretet mércéjét, valami megfoghatatlan kapocs is összetartja őket. Amikor ezt a dalt írtam, még nem találtam rá az igazira, de éreztem, hogy hamarosan bekövetkezik a csoda. Mindketten az első pillanattól éreztük azt az angyali vonzást, ami elválaszthatatlan párrá tett minket. Sajnos közben ő elkalandozott, ezért elhagyott...
A dal az iránta érzett szeretetemről szól, amit az akkor még ismeretlennek fogalmaztam meg.
A Red One House zenekar a legújabb, Magányos farkas című klipjében hívja fel a figyelmet korunk egyik súlyos társadalmi problémájára, a magányra. A magány olyan lelkiállapot, érzés, amit szinte mindenki átélt már valamilyen szinten, de ennek mértéke nem mindegy, hiszen ha ez hosszantartó, intenzív, károsan hat lelki egészségünkre, személyiségünkre. A videó első felében ezt a különös élethelyzetet mint kiindulópontot láthatjuk egy magányos ember szürke hétköznapjain keresztül. Az ábrázolása meglehetősen realisztikus a klipben, és ehhez teljes mértékben igazodik a képi megjelenítés, ahol a látótér beszűkült, és a színek is a monokróm irányába közelítenek. A klip második felében az alkotók választ adnak arra, hogy ebből a lelki válságból hogyan is lehet kilépni. A megoldás pedig a ZENE. A zene terápiás használata már régóta ismert az orvostudomány számára, ez a hatékony módszer kerül bemutatásra a videóklipben is, követve a dalszöveg biztató szavait: „ha blues a kedved, ne tétovázz, kapd fel a gitárt és játssz egy balladát”. Itt már a horizont kitágul, az élet újra színes lesz, és új emberi kapcsolatok jönnek létre. De soha ne feledkezzünk meg arról, hogy ez az állapot csak ideiglenes, nem tart örökké, tennünk kell érte, különben a ködbe vész.
A szegedi Mil Pasos zenekar egyik dala az Illusztrált boldogság címet viseli.
Akiről a dal szól, őt mindenki ismeri. Mert ő mindent is mindenkinél jobban tud, boldogulni is csak mások taposásával akar. Odaszúr, beszól, tipor, kigúnyol, kinevet. Nem ismer tiszteletet, megaláz, kifiguráz, kiforgat, beleugat. Képtelen különbékét kötni a világgal és önmagával, képtelen önismeretbe indulni, szembenézni a sebeivel. Ezért egoból épít várat maga köré.
30 éves koromban született a "The Tragic Fate of a Talented Man" című dalom, amely az élet felén túl játszódik. Hőse Midász király képességével rendelkezik: amihez csak nyúl, arannyá változik. De aki ismeri a sztorit, tudja, hogy ez az ajándék kétélű fegyver, hiszen az arany nem mindenre megoldás (pl. nem lehet megenni). Így az élet igazi örömeit végtelen, de haszontalan gazdagságra cserélte el. Legféltettebb kincsei az emlékei maradtak. Azok a dallamok, történetek, emberi kapcsolatok, amik most, elszigeteltségében eszébe juttatják azokat az időket, mikor még ő is olyan volt, mint bárki más.
the Bär"n"kopf"s: Víz és Föld
Az együttes bemutatkozó, és máig legnézettebb dala.
A témája a világban megfigyelhető ellentétek működése, amelyek különbözővé tesznek minket, mégis végül egységet alkotnak. Az ellentétet ugyanakkor nem a hagyományos tűz-víz, jó-rossz, fekete-fehér képpel ragadja meg, hanem a víz-föld, állandó-pillanatnyi, mozdulatlan-mozgó párokkal, amelyek könnyebben asszociálhatók egy-egy személyiségtípushoz. A végső üzenet is nagyon emberközpontú és pozitív: minden különbözőségünk ellenére is összetartozunk.
A képi világ az üzenet alátámasztása érdekében a természetre, és a sokszínű, változatos család (maga az együttes) egységére fókuszált.
the Bär"n"kopf"s: Smelly Piglet
A csapat második dala, az első angol nyelvű.
A dal szövege vidám humorral mutatja be egy vizslakölyök nevelésének nehézségeit. A problémák nehézségeit alátámasztja a versszakok blues-os hangzása, hogy aztán szórakozássá oldja a refrének rock and roll lendülete. Külön gag a dalban az első refrén után megszólaló "Smelly Cat", amely a Jóbarátok sorozatra utal.
Nagy köszönet a sztár szerepet betöltő Una kutyáért a Zöldmáli Kennelnek, illetve a táncért a dal végén Ádámnak és Fruzsinak, akik többszörös korosztályos Európa-bajnokok akrobatikus rock and rollban.
the Bär"n"kopf"s: Walls
Az együttes harmadik dala, a második, amelyik angol nyelven szólal meg.
A dal üzenete az, hogy a konfliktusok mindig abból születnek meg, hogy gondolatban falakat emelünk magunk közé. Ez vezet aztán a félreértésekhez, az egymás hibáztatásához, és végül akár a társadalmi, vagy még nagyobb léptékű konfliktusokhoz is. Ezt a gondolatot jelenítik meg a dal végén a napszemüvegek lencséjén átsuhanó képek a történelem nagy falairól (Kínai, berlini, mexikói, palesztin).
A dalnak tragikus aktualitást ad a szomszédunkban dúló háború.
the Bär"n"kopf"s: Elment feat. Dézsenyi Zsófi
Ez az előző klip (a csapat negyedik dalának) első változata, amely elsősorban egy szakítás során megélt ellentétes érzelmek hullámzásáról szól. Ennek megfelelően a dalban egymást váltják az elutasítás és a hívás szakaszai, míg végül a dal elcsendesedik a felismerésben, hogy a kapcsolatnak már vége.
A képi világban igyekeztük a magányt megjeleníteni, erre szolgáltak a hideg kőfalak, amelyek ráadásul egy elpusztult épület részei. Az énekes fehér ruhája utal a Hercegnő mivoltára, az őszi lombokon heverő gyűrű picit Gyűrűk Ura érzést csempészik a dalba.
Külön öröm, és nagy megtiszteltetés, hogy az előadáshoz egy olyan kiváló énekest sikerült megnyernünk, mint Dézsenyi Zsófi, aki számos hazai és nemzetközi énekverseny győztese.
the Bär"n"kopf"s: Elment
Ez az együttes negyedik klipje, amely az elválásról, gyászról, hiányról szól - kicsit másképp. A videóban szereplő két lány egyébként óvodás koruk óta legjobb barátnők. Az emlékek a közös nyaralásaikra épülnek. A képi megjelenítéssel arra szerettük volna felhívni a figyelmet, hogy egy-egy helyzet megértéséhez az embert kell meglátnunk az események mögött, akkor érthetjük meg annak valós tartalmát.
A klip végén a kávét a kisoroszi Rácz Fogadóban ittuk.
Heart Of A Weed ("Equilibrium...")
A "Heart Of A Weed" egy teljesen egyszemélyes project, ami számítógéppel készült.
2001-ben íródott Amiga típusú számítógéppel "Equilibrium..." című anyagom egyik dala.
2009-ben ez volt az egyetlen dal, amit a kornak megfelelő számítógéppel remixeltem a ReNoise Tracker-rel VST / VSTi plugin-ek alkalmazásával, majd egy kis fotómunka elkészítésével később föl is töltöttem a netre.
Mivel azonban mégsem sikerült ebben a számítógépes környezetben megtalálnom az általam elképzelt hangzásvilágot (ez részben időhiány és zenei képzettségem hiányai miatt is volt) nem remixeltem át a többi anyagot, nem írtam azóta zenét.
Miről szól a dal?
Nehéz megfogalmazni.
A szöveg már a majdnem kész zenei anyagra íródott, a refrén zárósoráról kapta a címét.
Kilátástalanság, elkeseredett és értelmetlen küzdelem... ilyenek dolgok jártak a fejemben amikor a szöveget írtam.