Arra próbáltam célozni, a néha több éves várakozási idő mostanra max, 12-13 hónapra redukálódott. A Trabant gyár pl. ilyen presztízs veszteséget sosem engedett volna meg magának... :D
A gtáreffektekben válaszoltam a levélben írt eldöntendő kérdésre, gondoltam nem fárazstom magam a gmailen is :D
Holnap postázom:
MEGA BASS-ét leghamarabb pénteken. Ha idetévedne Déjvid, az övét ha szerdán nem tudom, akkor csak pénteken (ebből nyilván kiderült, hogy csütörtökön nem leszek itthon), A Lacáét leghamarabb pénteken, és ha f1ast-Laci idetévedne: az övén még dolgozom ....
sima agybadugós fülessel is működik,zajtalan és végre hallom a hangszerem hangját,akár mikrofonon keresztül mindenféle gerjedés, búgás nélkül.Szóval,ha nem vagy a rohangálós fajta,akkor tökéletes megoldás lehet. ...és nem kell cipelni/pakolni
Standard Series: Delivery times roughly 4-6 months
Artist Model Custom Shop Basses: Delivery times roughly 12-13 months
Custom Built Basses: Delivery times roughly 12-13 months
Köszi! Ha jól értem, akkor ez nem más, mint egy kis fülhallgató-erősítő, alkalmas csomagolásban. Feltételezem, hgoy bármilyen fülessel használható, síma 3,5-ös jackkel csatlakozik (a leírásnál és a képen nem volt füles). Érdekelne, hogy milyet használsz hozzá. Vannak olyan fülbedugható bigyulák (in-ear), amiknek 3 gumiharangja van, gondolom azok a legerősebb szigetelők.
Két orosz újgazdag beszélget New Yorkban egy kávéházban:
- Te Szergej, milyen jó nyakkendőd van, hol vetted?
- Itt a 23. és a 72. sugárút sarkán 4.000 dollárért.
- Hahahah.... téged jól átvertek, két utcával arrébb 15.000-ért is megvehetted volna
ha megemeled, tulajdonképpen akkor szól lineárisabban, mert a földre, sarokba állított hangfalnál a padozat és/vagy a fal tölcsérként viselkedik, és kb. 3-6 dB-el nagyobb hatásfokkal sugározza le a mély hangokat, mint a láda.
annyiban igen, hogy az anyagárat és a munkadíjat össze lehet vetni. És itt bújik ki a lényeg: a Fodera munkadíja óránként kb ötszöröse mondjuk egy MLP-nek. De ugyanez igaz, ha mondjuk a fizetéseket hasonlítjuk össze a nyugatival. Azok sem ügyesebbek, nem használnak jobb anyagokat, de a brand miatt olyan díjjal dolgoz(hat)nak, hogy tudják, hogy van rá egy szűk kis piac aki azt megfizeti. Persze, igaz, hogy minden annyit ér, amennyit adnak érte, de azért vannak mesterségesen magasan tartott tarifák, ez nyilván már nem ésszerűségi kérdés, hanem szenvedély.
hogy lehetne? a hangszer nem vesreny, hanem eszköz.
aki foderát akar és megvan rá a pénze, annak foderát kell venni
akinek nincs annyi pénze, de foderát akar, viszont beéri azzal hogy egy ahhoz hasonló hangszert vesz kevesebbért, és elfogadja, hogy ha esetleg megnuja, nem nagyon lehet eladni, az meg mlp-t vagy más hasonló felfogású hangszert vesz.
álmodozni lehet bármiről, de szerintem tök felesleges lenyugtatás képp arra utalgatni hogy igazából nem éri meg. megéri, annak, aki olyat akar és más nem elégíti ki. beteljesül egy álma, vágya.
Bár nem én lettem megcímezve ezzel a kérdéssel, de belepofázok egy kicsit,
állítólag ezért fórum.
Az a baj, hogy a Fodera egy különálló kaszt a hangszerek világában,
mint tudjuk. Legjobban önmagukra hasonlítanak és semmi másra. :)
Mind árban /határ szinte tényleg csak a csillagos ég/, mind időben,
hogy kivárod azt a nem rövid időszakot /akár évek/míg elkészül a Foderád.
Ebben a témakörben BarabásTomi megintcsak az etalon! :)
Csak annyi Foderája volt legalább, mint nekem basszusgitárom valaha. :)
Fodera kérdésben is otthon van nagyon.
Azt azért nem merném kijelenteni, hogy 2-3x jobb, mint például egy MLP,
mert volt olyan fretless MLP, ami jobb volt mint egy Fodera fretless.
A manufaktúra hangszernél inkább a saját ízt lehet megvenni egy nem túlárazott
áron - mint pl: Fender CustomShop esetén szinte már nevetséges a felár bizonyos
opcíókért -, illetve magát a hangszert lehet rászabni a kedves felhasználó teljes igénye szerint.
Aztán van az a gond, hogy nekem nem szólal meg a Fodera a kezemben.
szerinted hol lesz az igazság? mert én nem tudom.
erről a kombóról tud valaki valamit?
nem valami gyakori cucc, én még nem is igen láttam eddig,
viszont "nem néz ki rosszul", ha mondjuk a régi szériás tnt-ket vesszük alapul.
nos?
valakinek valami infó, tapasztalat?
mit érhet egy ilyen?
Peavey T-Max 115 Bass Combo 350 Watt RMS
350 W RMS 4 ohms, 500 Watts RMS @ 2 ohms.
15" Black Widow speaker was re-conned for longer life.
A legtöbb fülmonitor izolációs, tehát a külső zajokat kiszűri, meglehetősen hatékonyan. Ennek az az úgymond hártány, hogy csak azt fogod hallani amit oda beadnak. NAgyon egyszerű: kérsz egy monitorutat vagy továbbfűzüd az egyik lábmonitorból az adóhoz (XLR kábellel). Ha sok monitor út van, akkor olyan arányban kéred be a hangszereket, ahogy neked tetszik, ha kevés, akkor kompromissumot kell kötni, hogy mi/ki szóljon a monitorban.
A végső hangerőt a zsebvevőn tudod állítani, de az arányokat nemigen.
Én a legegyszerűbb módon használom a fülmonitort; az előfok hangoló kimenetébe dugom az adót. A vevő csak az egyik (zenekartól távolabb eső) fülembe van dugva. Így hallom a zenekart is, meg magamat is. Az első pár percben roppant zavaró, hol az egyik fülemet figyelem hol a másikat, de aztán az agyam összerakja valahogy az információkat:)
Legegyszerűbb akg cuccom van, guitar bug adó, meg valami zseb-vevő, nagyon olcsón - kb egy jobb húrkészlet áráért vettem. Rettenetesen szól, de elmondhatatlanul sokat segít az intonálásban.
én régen nagyon sokat szívtam ezzel, átérzem a problémádat :)
nekem az erősítő megemelése nem sokat segített, döntés valamivel többet ért, de csak ha dönthető kombó volt, tehát olyankor is volt valami alja.
profi megoldásokkal nem kisérleteztem, fasza kontrol meg ritkán volt, de ha igen - sokat segít. Gödörben pl úgy jártam régen, hogy a fél koncert alatt be volt nyomva a 'mute' gomb - nem tűnt fel mert olyan sok jött vissza kintről.
ami a tuti - ha fából van a színpad, vagy legalább egy kis dobogó - az nagyon faszán viszi a basszust, érzed a talpadban!
ja, és állj messzebb a gitárostól! :D
Ez érdekel. Tudsz mondani példát (típust)? Mennyire csillapítja a külső hangokat egy ilyen fülmonitor? Össze lehet benne hozni olyan hangzást, amiben benne van az én hangszerem is és az összes többi is, viszont nem egy zavaros kása? Ehhez ugye szükség van arrra is, hogy érdemi mértékben csillapítsa a külső zajt.
Hozzáteszem, hogy a koncertek felvételén kifejezetten tetszik és szerintem jól szól a basszus. Csak éppen ott közben én egy összemosott, alig értelmezhető valamit hallok, a felvételen meg minden tisztán különválasztható, érthető. (Nem profi felvételről beszélünk, egy olcsó mikrofonnal felvéve az egész együttes egyben.)
Igen, viszont ha megemelem, akkor az mélyhang-veszteséggel is jár. Szerintem érezhető mértékben. Ha megdöntöm, az nem tudom mennyi mélyhang-veszeteség, ezzel valószínű érdemes lesz próbálkozni (egyébként majd a megemeléssel is kísérletezek).
Köszi. Általában nem szoktunk akkora színpadon játszani, hogy méterekkel előbbre tudjak menni; közvetlen a hangszóró előtt szoktam állni (fél méter-egy méter).
Nem azt mondtam, hogy nem jó hangszerek :D
De azt vajon ki lehet jelenteni, hogy 2-3X olyan jó, mint pl egy MLP? Ha már manufaktúra hangszerekről beszélünk...
Basszusgitárost keresünk funky,soul,acid-jazz feldogozásokat játszó zenekarunkba Budapesten.(havidíjas próbatermünk a IX.ker-ben a Vágóhídon)
Jelentkezni lehet a mrnilsholg@gmail.com-on.
Ha kisebb méretű kombóról van szó, érdemes nem csak megemelni, hanem megdönteni is. Léteznek erre a célra készített állványok, de akár egy klasszikus gitárhoz való állvány is alkalmas lehet.
Már páran adtak ötleteket, de talán ez is jó lehet: emeld meg az alapot (pl. zöldséges láda, stb.), ne hagyd lent a földön/dobogón. Dobogón kifejezetten jó lehet, nem rezonál/gerjed be alatta az egész kóceráj.
Köztudottan és láthatóan Ampeg koppintás az erősítő.
Nagyon jó ˝kis˝ cucc. A kezelőfelülete is okosan van kitalálva és szépen is ˝szól˝.
Második tulajdonosa vagyok, az erősítőnek soha, semmi baja nem volt, nem volt javítva,stb.
Ha olyan a csere/beszámítás, akkor a TC RS212 basszusládám is bevonható az üzletbe.
550 Watt 4 Ohmon
4 db 12AX7 előfok cső
Aktív 9 sávos EQ
Szimmetrikus DI kimenet pre/post választással
Sztereó effekthurok külső effekt-meghajtókhoz
2U rack kivitel
Méretek: 95 x 485 x 315 mm
Súly: 12,4 kg
Úgy kell elhelyezni a cuccokat, hogy halld magad. Ha legalább két méterrel mögötted (lehet több is) szól a basszus, akkor ha Te nem hallod, akkor kifelé sem szól rendesen.
Sziasztok! Nem tom, mennyire volt erről valaha szó, de én nem túl jól szoktam magamat hallani a színpadon, és érdekel, hogy Nálatok hogy van ez. Leginkább kis helyeken játszottunk, ahol a basszus nemigen volt továbberősítve, így nem is jött monitoron vissza. Ezeken a fellépéseken inkább egy erős sejtés szinten szoktam magamat hallani, minthogy artikuláltan és érthetően kapnám vissza a saját hangszerem hangját. A próbateremben kb. ugyanolyan hangerővel lényegesen jobban hallom magamat. (Az hozzátartozik azért, hogy a próbaterem tűrhetően van csillapítva és valamivel inkább talán halkabban játszunk, mint a koncerteken.)
Az a baj, hogy így inkább csak mechanikusan betanult dolgokat (riffeket) tudok eljátszani, improvizált dolgokat nehéz kontrollálni; azt el se tudom képzelni, hogy ilyen körülmények között bund nélküli basszusgitáron hogy lehet pontosan játszani (mondjuk ez egyelőre nem olyan égető probléma). Két dolog jutott eszembe lehetséges megoldásnként: vagy kiteszek fejmagasságban egy kis gitárhangszóró-féleséget (a mélyhangokat le lehetne vágni erről) vagy fülmonitor (ez meg tudtommal drága mulatság). Van másnak is ilyen problémája? milyen megoldásaok váltak be?
és ha dolgozik akkor mi van úgy sem küld semmit neked sem meg nekem sem :D
sőtt most már megint válasz sincs a levelekre :)
2013.05. második gyermek születik lassancskán :D
... a napokban volt kialakulóban pár csere, de aztán nem jött össze a dolog...
szóval a Bugera BVP5500 erősítőt és a TC RS 212 ládát cserélném egy jóféle, nem nagy kombóra(plusz ládakimenet kell) vagy egy kisebb fejre és egy jó 112 ládára..., értékegyeztetéssel. csak a 212 ládát is cserélném jóféle 112 ládára(8ohmos), szintén értékegyeztetéssel.
ha valakit érdekel a dolog, jelezzen!
a cucc kipróbálható bármikor!
Jut eszembe: szolgálati közlemény! Tegnap megérkeztek a rég várt, saját márkás elektromos gitárok, köztük MM és Fender PJ kopik. Még én sem láttam őket, annyira friss a dolog....
Sziasztok!
Elég off a téma, de hátha. Nincs valaki aki átkábelezne nekem egy AKG K430-as fülest. A füles résznél szakadt el a kábel, a hangerőszabályzóra nincs szükségem.
Ha valaki mégis lenne, akkor magánban kérnék választ,ne terheljük a topikot.
Szolnokon a torkolatnál általában 1..3 méter. Két hete voltam, ugye áradás volt, szélesebb volt, mint itt a Hortobágy-Berettyó :D Figyeltem is a vonatból, mint hal a szatyorba' :D
Erre valóban vannak kiszélesedő, lapályosabb szakaszok, ahol jöttömre szétrebbenek a halak. De itt is akad olyan, hogy összvissz két méter széles a víz. Vadregényes környék.
Na igen... Ott már bővül az állomány, balin is jöhet, miegymás. Igazán Alattyán-Jánoshida környékén-után igazán kedvelt pecás hely a Zagyva - ha jól tudom, mert arra még nem horgásztam.
Szakasz függő. Édesanyád merre lakik?
Én amúgy a felső szakaszt járom (jobbágyi-apc-lőrinci), ott főleg domolykó a célhal - persze van más is, de ez a legjellemzőbb. Lentebb már jóval szélesebb a paletta (pontytól a harcsáig minden kb).
"És, hogy mit engedhetsz meg magadnak? Bármilyen abszurdnak vagy vérlázítónak tűnik, de azt is te határozod meg! (Én pl. évtizedek óta olyan eszközöket használok, amit nem engedhetek meg magamnak... :))"
Ezzel is egyetértek amúgy - részben. :D Időm is arra van, amire szakítok, tudom. Mégsincs időm basszusgitározni, napi 8 óra munka + 3,5 óra ingázás + négy hónapos gyermek + frissiben költözött kertes ház (KERTES, nem családi) mellett. Ja, meg örülök mint majom a farkának, hogy a közelben a zagyva, és olykor el tudok szakadni kicsit pergetni. Persze, felállítja a prioritásait az ember, és e szerint határozza meg, mire mennyi erőforrást (idő, pént, energia...) tud szánni. BIZTOS, ha a basszusgitár lenne az életem, akkor nem mennék horgászni, esetlek gyermeket sem vállalok még, vagy azt nem hogy vidékre költözzünk. De mivel nekem ez hobbi, azért perifériára szorul - fontosabb a család, és számomra fontosabb az is, hogy a kicsi ne Pesten, panelban nőjön fel. Hazaérek, szusszanok, szerelgetek, kertben molyokok, séta lurkóval, fürdetés, vacsi, fürdés... Másnap legkésőbb 5kor kelni kell. Ezek után persze van hogy leülök pengetni picit, de ezt már nem nevezném basszusgitározásnak - inkább egészségügyi szabadidőtöltés, amik nélkül normális ember megkattan. :D
Ne érts félre, nem sírásból írom le ezt. Persze hiányzik a basszusgitár, kár hogy csak ennyit tudok vele foglalkozni, de rengeteg minden kárpótol. Azért körmöltem ennyit, mert a pénzzel ugyanez a helyzet. Adott dolog mennyire fontos nekem, mennyit szánok rá. És itt máris megint a jó öreg ár/érték mosolyog be. Mert amennyit rászánok, abból a legjobbat akarom kihozni - még akkor is, ha ez az összeg alapból felébecsült (esetemben jócskán), mint amennyit alapesetben "megérdemelnék"!!!
Budapesti, feldolgozásokat játszó zenekar keres basszusgitárost! A stílus és irány (akiktől játszunk) látható a honlapunkon a TRACKLIST menüpont alatt.
NEM hakni banda vagyunk, kérlek ennek tükrében jelentkezz!
Rendszeres fellépések, saját próbaterem biztosítva!
Kérünk téged, hogy csak abban az esetben jelentkezz, ha:
- van rutin, tapasztalat
- van saját, színpadképes cuccod
- egy héten 1-2 alkalommal belefér a próba
- mobilis vagy
- előre meg tudod mondani, hogy mikor (nem) érsz rá (a koncert időpontok miatt)
- megbízhatónak érzed magad (személyiség és tudás tekintetében egyaránt fontos!)
Hang és/vagy videóanyag küldésével várjuk jelentkezésed:
Pedig bizony az ár/érték önámítás, csapda és kaloda... Ha a zenét művészeti médiumnak tekintjük, akkor erre is érvényes mindaz, ami általában a kommunikációra: a médium paraméterei, tulajdonságai az üzenet leglényegét érintik, sőt, a végletekig lecsupaszított McLuhan-i mondat szerint a médium maga az üzenet.
Az, hogy ki mit és milyen eszközöket engedhet meg magának, az ugyanúgy a közlésre használt médium, ezzel együtt az üzenet része és sajátossága. A zene esetében hallható sajátossága... A következő lépés, hogy te magad tudatában vagy-e ezeknek a dolgoknak, mert az eszközök (szerszámok:) visszahatnak a használójukra. A taxis példával: az új Audiból kiszálló taxis nem azzal az identitással száll ki a kocsijából, mint amikor még az Astrájából szállt ki. Mert az eszközök megváltoztat téged is, ahogy idomulsz hozzájuk. Akár így, akár úgy. És, hogy mit engedhetsz meg magadnak? Bármilyen abszurdnak vagy vérlázítónak tűnik, de azt is te határozod meg! (Én pl. évtizedek óta olyan eszközöket használok, amit nem engedhetek meg magamnak... :))
Ilyen értékű hangszert azért elég kevesen engedhetnek megmaguknak. Jó duma ez az "ár/érték önámítás", de roppant mód irreális. Akinek a hangszer a munkájához tartozik, még akkor sem biztos hogy megengedhet magának egy ilyet, pedig az még indokolni is tudja (befektetés) a vásárlását. Aki meg nem ezzel keresi a kenyerét, annak vagy nem számít a pénz, vagy ez az élete, ha ilyesmit vásárol - minden egyéb esetben kemény ár/érték latolgatás folyik.
Mindemellett szerintem ilyen áraknál már nehéz is ár/érték arányról beszélni. + Akiknek ez a munkájuk, megintcsak más lapra tartoznak - egy taxis ugyanannyi idő alatt jut el egy hármas golffal a déliből a nagyvárad térre mint egy audival, mégis kell az az audi sokszor.
Viszonylag ritka az olyan hangszer, aminek a megvásárlásakor bizonyos lehetsz, hogy hosszú távon legalább tartani fogja az értékét. (Más dolog persze, hogy "alakulhat úgy"...). Ilyen kivétel mondjuk egy Stradivari, vagy egy Guarnieri. Ilyen a Selmer Mark VI - minden szaxofonos ilyenre vágyik, a fél életét odaadná érte, de senki nem akarja eladni. A vintage gitárokra viszont már nem feltétlen áll a dolog, emlékezzünk rá, alig pár éve, a globális recesszió éveiben mekkorát zuhant az értékük...