Nincs titok. Kerestem egy + cuccot, mert nem akarok mindig cipekedni a kulonbozo probahelyekre. Vegulis ez lett, a Fernandes Leb-2-esemet adtam neki oda erte.:)
Én nem is olyan régen építettem egy 1x12"-es ládát ami veszett jól szól a kis méretéhez képest. Ha ezt korábban tudom nem építek 2x10"-eseket, hanem inkább ebből 3-at
Sziasztok!
Megválnék 2007-ben újonnan vásárolt Fender Jazz Bass Made in Mexico basszusgitáromtól. A testen kisebb karcolások és kisebb koncertsérülések vannak amik nem befolyásolják a gitár hangját. a nyakat illetve a bundokat síkba kell csiszolni mert csörög rajta az A és a D húr. Képet tudok róla küldeni. Színösszeállítás artic white tortoise koptató lappal.
sanyi? ért hozzá? ha megnézed, vannak részek, ahol sokkal közelebb van a fal, mint a dob a miksihez, magyarul sokkal több visszaverődést vesz, mint direkt hangot.
a minimálfeltétel előtt van még van egy dolog, amivel te mindig is hadilábon álltál: a felismerés képessége:/ Számtalan cuccod volt már, amiben nem ismerted fel a lehetőségeket. Egy éve dobattad ki velem a 112-es dobozodból az Eminence Kappát, most meg itt linkelgeted lentebb, hogy mekkora királyság... Ja tudom, azóta is kurvajól szól Sopronban :Đ
Olcso ladat keresek helyben, hogy a kulonbozo, sok-sok km-re levo kontarkodasaimhoz ne cipekedjek sokat a szar derekammal.
Biztos rohadt jo ladat epitessz, es biztos h nem az en kezdo kategoriam, de azert dobj meg priviben egy ajanlattal pls, legalabb had almodozzam kicsit :))
sajnos preci pickup cover-em nincs de ha valakit érdekel
egy régi (kb.1980-as) preci bridge cover akkor egy JB pickup cover-ért elcserélem
erről lenne szó:
a legtöbb 115 ládát kiegészítőnek szánják, tweeter és másik láda nélkül tényleg csak buffognak vagy dünnyögnek. Ahhoz, hogy ne csak a láda brummogjon, nagyon jó hangszóró, és kurvára megépített láda kell. Ha ennek 15"-osnak látnád a belső szerekezetét, merevítését, elájulnál :) De nem is dünnyög, és még a 410-eseket is megfingatja a középsávban is.
...akkor a 410el pont jó lenne.
nekem is azért jó pont a 115 a 212 alá, mert faszán vannak mélyek is.
zenében is sokkal jobban "érthető" és érzékelhetőek a finomkodások és a zúzda is. és a tónusokkal való játék is sokkal változatosabb..., a nyaknál/hídnál való játékra gondolok egy-egy számrésznél, mert így jobban van sokkal alja a bride pu soundjának is.
...akkor a 410el pont jó lenne.
nekem is azért jó pont a 115 a 212 alá, mert faszán vannak mélyek is.
zenében is sokkal jobban "érthető" és érzékelhetőek a finomkodások és a zúzda is. és a tónusokkal való játék is sokkal változatosabb..., a nyaknál/hídnál való játékra gondolok egy-egy számrésznél, mert így jobban van sokkal alja a bride pu soundjának is.
Voltam kiprobalni az 1x15-ot. Iszonyat nagyot szol, igazi melynyomo, de onallo ladakent sajnos nem jo, hiaba tekertem ki minden magasat/kozepet a fejen es a gityon, csak brummog, de azt nagyon. :)
Kicsit másnapos vagyok, de ez pont azt mutatja, hogy a Peavey sokkal érzékenyebb, ugyanis akkor lenne korrekt az összehasonlítás, ha mindkettő láda 4, vagy 8 ohmos lenne és akkor lehetne mondani, hogy a dupla membránfelület az mennyivel több "löketet" ad, de akkor se, csak ha egyforma hangszórók lennének, de akkor sem, mert más kialakítású lenne a két láda.
vagy ha két egyforma, de más impedanciájú láda lenne és akkor meg lehetne nézni, hogy ugyanakkora membránfelület "fele" teljesítménnyel mennyire nem fog fele hangerőnek érezni, mert még a "szabály" szerint is ugyanazon hangszórón "leadott" kétszeres telejsítmény csupán 3 dB hangnyomásnövekedést eredményez. A 3 dB egy nevezetes érték és azt szokták mondani a tanult emberek, hogy ez az a hangerő/hangnyomás változás, amit az emberi fül éppen észrevesz. De ez függ a hangerőtől és a frekvenciától is, hogy észreveszi-e. A "szabály" szerint kétszeres hangerőhöz/hangnyomáshoz tízseres (!!!!) teljesítmény szükséges, tehát ha azt akarod, hogy ugyanaz a hangfalad kétszer hangosabb legyen, akkor tízszer nagyobb kakaót kell ráadni, példával mondjuk egy 100W-os hangfalat 100 W-on járatsz és meg szeretnéd duplázni a hangerőt, akkor 1000W-ot kell rátolnod. Ez természetesen lehetetlen. Ezért a membránfelületet kell növelni, illetve a láda érzékenységét (különféle ládakialakításokkal ugyanazon hansgzóró is lehet hangosabb, de ez már sakk.matt asztala)
Lényeg a lényeg: a Peavey TVX-ek Sheffield/Peavey hangszórói egyébként az átlagnál érzékenyebbek és szerintem még pluszban baromi jó szórók is, meg a TVX-ek is baromi jó ládák!
UFF! Na elhúztam Pécelre, mert ugye nem messze van ide Pécel, ahol a pinát verik léccel.
:D Most akartam írni :D Meg kéne már csinálnom. Milyen lehetne "szájbézelni"? Perzse keverni alá a tisztát, mert a "csövön" csak torz közepek jönnének.
Elég jó trafója van, ránézésre is. A manual szerint 550W / 4 Ohmon, ill. 300 W / 8 Ohmon, ami 54,5%-os a 4 Ohmos treheléshez képest. Ez elég korrekt adat, hagyományos trafóval, táppal nehéz jobbat csinálni.
Ugyanakkor vannak cégek, akik inkább a marketinget részesítik előnyben, pl az EBS TD650 nem volt túl beszédes az technikai paramétereket illetően, ráadásul ezek a fejek 2 Ohmmal is terhelhetők, viszont a táp stabilitás elég gyatra. A TD650 pl. egyértelműen randábban szólt 2 Ohmmal terhelve (két 4 Ohmos láda), mint egy 8 Ohmossal. Az adatlap szerint 530 W / 2 Ohmon, és 400 Watt / 4 Ohmon, ami 75 %os arány... Itt valszeg valamilyen áramkorlátozót alkalmaztak, hogy több ládával, vagyis kisebb impedanciával terhelve se szálljon el a végfok.. Ettől függetlenül nem mondanám, hogy gagyi cucc lenne...
Kérdezted a Tech21-et is... Kéne? Hát az egy xar!:)))
A végfok 300 Wattot ad le 4 Ohmra és 200-at 8 Ohmra, ami 67 %-os arány... A tápot már gyárilag moddolták: megduplázták a tápszűrést. A fej hangja mégis elképesztően jó, nem is lehet egy napon említeni pl. az előtte szolgáló EBS TD650-el. Viszont hamar elfogy a kraft, talán azért is, mert alapból testes a sound, baxott mélyre is megy és a szub zabálja a kakaót... Szinte mindig fullra tekerve ment, ezért kellet külön végfok után nézni, mert az előfok viszont azzal a 12 potis panellel varázslatos... Mindent tud a csöves morgástól a visítóan daraboló körfűrészig:)
Nem véletlen, hogy a Tech21-nél is lépést váltottak, és kihozták a pihekönnyű VT 1000-et, ami 1000 Watt / 4 Ohmra és 600 W / 8 Ohmra (Ez 60%-os arány, ami nem speciális végfokként elmegy.) Ez-e>
VT1000-rel sajnos nem találkoztam, de begyűjtöttem néhány komolyabb végfokot is, mit szólnak a T21-hez:
A KO 750 adatlapján 4 Ohmra 550 Wattot, míg 8 Ohmra 300 Wattot ír. Ez az arány 54,5 %, amit hagyományos táppal nehéz elérni, bár az SVT3 és Bugera hozza ezt a stabilitást.
A KO itt végfokként vizsgázott volna, de mivel ez az első példány volt, még nem volt ekkora kakaókhoz beszabályozva a védelem, így idő előtt behúzta a vészféket, és lekapcsolt.
A két Dynacord tök más iskolába járt, mint a többiek, és bár ezek nagyon régi cuccok, kurvára megleckéztattek mindenkit. Néhány adat:
CL1600: hagyományos toroidos táp (16 kg!:) 2 x 800 Watt 4 Ohmon, és 500 Watt 8 Ohmon (62,5 %-os arány, viszont zenével küldve 700 W/4 Ohm, ill. 350 W/8 Ohmon a teljes hangfrekis sávban 20 Hz-től 20 kHz-ig!)
Az LX2200 kapcsolóüzemű tápos H osztályú erőmű (8 kg) 2 x 1100 Watt 4 Ohmon, ill. 600 Watt 8 Ohmon (54,5 %, akár a KO vagy a Bugera:) Viszont mindkét Dínó elbír dupla ennyi hangfalat is, mert 2 Ohmra is terhelhetők, bár itt már jócskán esik a teljesítményarány...
Mindkét Dínó hihetetlenül könnyedén tolja a kraftot, a hagyományos tápos CL1600 szól egy lehelletnyit nyugodtabban, talán mélyebben is (a maga idejében a világ egyik legjobb erősítőjének mondták!), az LX2200 kicsit sterilebb sound, viszont lélegzetelállító erő... Nem "hangos" a szó hagyományos értelmében, még egy 20 m2-es szobában sem, mert nem a fülre hat a béz, hanem az egész testre, és semmi nem zavaró benne - kivéve ha nálam van a hangszer :Đ
A könnyű súlyú felhozatalból kipróbáltam a Reloop 2 x 540 Watt/4 Ohm illetve 300 W/8 Ohm (55,6%-os arány) D osztályút, de az első este elfüstöltem a cuccot a szó szoros értelmében :XĐ (Visszavette a cég gyári hibásként, de nálam elásták magukat:)))
Akkor fordult komolyra a teszt, mikor Dávid betette a lábát a próbaterembe, és megpörgette a parittyáját>
A kis 3 kilós KAM 2400 minden téren partiban volt a Dynókkal, roppant stabil a tápja (2 x 600 W / 4 Ohmon, 300 Vatt / 8 Ohmon - ez 50 %-os arány, azaz papírforma szerint adagolja az Ampereket, sőt zenével küldve akár 2x1200 wattot is), egy tehervonatot is simán elhúz... Kisebb a torzítása, mint a Dínóknak, és a hangfalkimenet Damping faktora is csaknem olyan jó, mint a Dynacordoké
Ezekből a 8 Ohmos ládákból bármelyik négyet rá lehet kötni, és csutkára tekerni, hogy egy másik dimenzióba kerüljünk... (Nem kellett lehalkítani, az ablakokból már rég kipotyogott a gitt, a szomszéd is megszokta már, hogy néha gyűrűzik valamitől a leves a tányérban:Đ
Phonaak, a mesének vége, álmodj szépeket, csak azt ne hidd, hogy most már mindent tudsz a 8 ohmos hangfalakról és a tápokról :XĐ
Hat en sajnalatosan, de kevesbe tudomanyosan allapitottam meg ezt. . A ladatol 15cm-re levo jobb labamon ketszer akkora tavolsagon tapadt fel a farmerom a labszaramhoz ritmikus "H" pengeteskor a Peavey-vel, mint Pr-el.
:))
ez a ládák illetve benne lévő hangszórók különböző érzékenysége miatt lehet, de ha megduplázod egy ládában a hangszórók számát, az érzékenység - vagyis a hangossága - eleve 3 dB-t nő. Hogy hány wattos, az ilyen szempontból majdnem mindegy - csak el ne szálljon:)