Azért az ártikuljátor is fasza :D
Effekteknél könnyebb, mert a legtöbb gomb fonetikus angol, pl. Drajv, Filtyr. Elkezdtem hónapokkal ezelőtt ezt csinálni, talán soha be nem fejezem. Egy Green Russian Big Muff klón lengyel konzervdobozban :D
ha innen érdekel esetleg valakit a kis zoom 506 II multi, tudok mondani egy nagyon kedvező árat. új ára 30 körül van, 10 alatt van a "jó ár". teljesen jól használható kis cucc.
Némelyik potiház kis körmök óvatos kihajlításával nyitható.Akkor óvatosan meg lehet tisztítani,majd utána kenni a pályát.Amennyiben ennek van értelme,mert ha berágódott-kopott akkor már mindegy.Mondjuk úgy hogy ez a z utolsó kenet.
Ha már szétjött akkor ki lehet pucolni a tengely körül besűrűsödött szutykos-zsíros öregedett cuccot.Így könnyebb lesz a futása a potinak.
"Erről többet nem tudok mondani".-Hogy egy klasszikust idézzek:)
Na, ez így teljesen világos: a tengely felől a szimering miatt nem tudom bejuttatni a szószt. Egy másik hozzászólás szerint pedig a potiház nyílásán keresztül csak a hülyék fújnak. Ugyanott tartunk, mint 2 napja.
kétszer nem is elég, mi? három a magyar igazság :)
a magyar társadalom egy szűk része abban van, hogy a potit a tengely felől kell fújni, ami 10 bar alatt szerintem felesleges, mert úgysem fog bejutni sem por, sem mosogatólé, csak a ha tűzoltófecskendővel nyomod rá. ez olyan, mintha ráöntenéd a motorra az olajat anélkül, hogy lecsavarnád az olajbetöltő sapkát és azt hinnéd közben, hogy egy csomó mocskot belemostál a motorba (meg, hogy közben olajat is cseréltél :D )
:)
Nincs mit. Nem is felsőbbrendőségi szándékből írtam elhiheted, pusztán "hangosan" gondolkodtam. Én sem értem, mikor hangnemekről, meg ütemekről írtok, mégis elvagyok :D
A Prolude előfok gain-jének tekergetésekor hallok egyfajta sercegést, ami egyáltalán nem hasonlít a kontakt hibára, és nem is különösebben zavaró. Tekinthetem úgy, hogy ez az általad említett normális jelenségek körébe tartozik?
ja ez nekem is eszembe jutott, de már egyszer el is meséltem, hogyan sercegett a bézgitár hangerőpotija az EBS TD650 fejre dugva, aminek zárlatos volt a bemeneti csatolókondija, ezért a gitár elektronika közvetlen egyenáramot kapott a fejről.
tévedés, a "legtöbb" kommersz cuccban ma is ugyanaz a 100 forintos gagyi poti van, mint amit anno a VT szart ki magából: bakelitra öntött szénpályán futó egy szem fémérintkezővel, előre saccolható élettartammal, legyen az Behringer vagy TC electronic, vagy akármi... Te persze nyilván minőségi kétezer forintos cermet potikat teszel az ötezer forintos pedáljaidba :)
Ezt nem értem, de nem is kell értenem
A lényeg, hogy recseg, és hogy ki kell cserélni. Má csak szakember kell hozzá. Az egyik kis guitar bug adómnak is rossz a hangerőpotija, de azzal vigasztaltak, hogy olyat nemigen fogok beszerezni sehonnan.
Viszont oda meg ki az a hülye, aki kontaktsprét fúj? Azt le kell törölni ronggyal, prontóval akármivel, vagy le kell szarni. Jó tudom, Mákos előbb említett valakit, aki odafújja :D
bizonyos áramköri szituációkba - ahol és amikor is a potméteren egyenáram is árfolyik - a recsegés/sercegés normális jelenség, és nem hiba, ugyanakkor valamilyen alkatrész meghibásodása esetén is folyhat egyenáram a potméteren, ami recsegésben nyilvánul meg, de ez nem (sem) a potméter hibája.
Ez most csak úgy eszembe jutott :D
A poti recsegésnek van egy másik, kevésbé kellemetlen változata, amely nem az elnyűtt, hanem épp ellenkezőleg, a ritkán, vagy rég nem használt potiknál jelentkezik. Azt vajon mi okozza? Minden esetre ez a jelenség a poti alapos átmozgatásával, ahogy Laca javasolta, egyszerűen és gyorsan megszüntethető.
akkor én is leszűröm a lényeget, mielőtt kitör a kötsögharc... Hozzáteszem, hogy több potit láttam szétszedve, mint az összes fórumos egész életében (tinikoromban egyik nyáron a Videoton potiüzemében kerestem a zsebpénzt, ahol ráadásul anyám volt a főmeós :Đ:)
Az, amikor a recsegés, kihagyás bekövetkezik a poti életében, már a végső, utolsó utáni stáció. Ennek bekövetkezése elsősorban attól függ, hogy a forgó érintkező milyen kialakítású, erre már többféle szabadalom született. A kihagyás két okra vezethető vissza: a./ elfáradt a forgóérintkező és nem atombiztos a kontakt a grafitalapú ráégetett, köralakú ellenálláspályával, így könnyen kerülhet szennyeződés, por is az érintkezés útjába b./ túl erős az érintkező rúgónyomása, és kikopott a grafitpálya.
Mindkét hiba bekövetkezését lassítja az osztott érintkezős kivitel, van két, sőt háromérintkezős kontakt is, felezve, harmadolva a hiba bekövetkeztének esélyeit. Ugyancsak jótékony hatású a grafitszemcséket tartalmazó potikenés alkalmazása is, de zseniális találmány volt a független "lengő" grafitrudacska alkalmazása is érintkezőként, ahol nem a pálya kopik a fémérintkező alatt, hanem maga a grafitrúd...
Akármilyen technológiával készül is a cucc, a már recsegő potinál a befújkálás csak tüneti kezelés, hiszen a recsegés előtt már egy csomó nehezen észlelhető hiba is előfordulhat, pl. a bizonytalan érintkezés vagy a kopott grafitpálya miatt nagy ugrások lehetnek a linearitásban is.
Ezt a szárazontekergetést kipróbálom még poticsere előtt, mert a két hangerőpoti az előfokomon gyakran recseg. Monnyuk nem annyira zárt egység, port is kaphat. Ilyen:
Ez frankó, köszönjük szépen, de a kérdés feltevőjének szerintem továbbra sincs lövése, mit tegyen a beteg gitár potijával: cserélje ki, mert javíthatatlan, tekergesse, fújja be kontakt spray-jel, fújja be WD40-nel, ne fújja be semmivel, mert csak átmenetileg lesz jobb, de valójában végleg hazavágja...
Visszaolvastam de számomra ebből nem derül ki, hogy bemossuk-e vagy sem, mint ahogy az sem, hogy ezzel tovább ártunk-e az amúgy is beteg potinak.. Igaz, viszont már qrvára nem is érdekel :D
mind a kettőben vannak potik. a keverőn kicsit több és éppen kompetenciát éreztem a témához, lévén friss az élmény és vagy 3 órán keresztül csináltam, sok basszusgitárpotinyi tapasztalat birtokába jutva ez által...