A zongora hang hamar elmegy, aztán egy darabig jó. Viszont főzéssel/tisztítással "majdnem újra" varázsolható, akár többször is.
De amúgy drága, piros WW jobb :D
Én sok ilyet használtam, szerintem az SR ezzel szól a legjobban, de az E meg a H nálam elég hamar (~1 hónap) el kezdett tompulni. Ennek ellenére imádom a hangját!
A 41 és a 45 között pont akkora a különbség, hogy az egyiket szívesen használom, a másikat viszont nem. Ezzel szemben a P. puki számomra tök mindegy, hogy van forgatva. Így is jó, meg úgy is :)
a vtbass pedál, meg a deluxe is...
az újdonság a blende és a character egy fejben, ill. rack-előfokban való megjelenése. Ebből a characternek van egyértelműbb hatása a soundra, a blendről még az sem igazán tudja mit csinál, aki használja. (Az előző tulaj úgy mutatta be a fejet több évi használat után, hogy "ez pedig a blend, fingom nincs mit csinál, de azt nagyon" :ĐĐ?)
Nem, a VT Bass Deluxe megint más tészta. Szóval van a "sima" VT Bass, van a VT Bass Deluxe, a VT Bass DI és a VT Bass Rack. Ez 4különböző modell! A blend a VT Bass DI-n van!
1. EBS T90
Tiszta: kissé jellegtelen, lineáris hang, túlhajtva folyós zizegős „bossos” - amolyan semmilyen:) - overdrive, ezt előfokcsővel simán hozzák a fetes EBS fejek is.
2. MARSHALL JCM800
Tiszta: alapból matt a sound, de alul van egy erőteljes kiemelése, karaktere, „ütése” a soundnak, ami torzított hangját is kiegyenlítetté vagy karakteressé teszi alul. Tipikus csöves overdrive, hogy először alul torzít és rottyan be, a közép és felharmonikus tartomány viszonylag tiszta marad, nem idegesítő.
3. SOUL CITY
Tiszta: alapból piszkos alul, de meghajtva sem sokat változik, kicsit erőtlen matt az egész tartományban a sound, mindegy hova tekergetik, bár a csöves karaktert végig megőrzi.
4. MARSHALL JPM
Tiszta: Nagyon telt és kiegyenlített sound, de a túlhajtás nem válik előnyére, először matt röfögéssel válaszol, majd mégjobban kihajtva elerőtlenedik.
5. ORANGE
Tiszta: alapból mélyhiányosnak tűnik, de valójában nem az, ez csak a linearitás!:) Ez a forszírozott közép és magas tartomány miatt van, ami kiemeli a húrzörgést és egyéb mechanikai zajokat is.
Meghajtva azonban egyre kiegyenlítettebb lesz, továbbtekerve nem tolakodóan, de egyre jobban hájpolja a mélyközép és magas tartományt is. Kifejezetten modern sound, ami erős túlvezérléssel egyedülállóan krancsos béz-soundot eredményez. (Ezt a torzítás nagyon nehéz előállítani pedálkombinációval, pedig a modern metálos bandákban meglehetősen keresett ez a fajta, gitárokkal feleselő recsegős röfögés.)
6. HIWATT
Tiszta: alapból kiegyenlített, de kicsit unalmas sound, kis magashiánnyal. Ugyanez jellemző a túlvezérelt állapotra is, és minél tovább tekerjük, egyre erőtlenebb lesz, hacsak nem nyúlunk az eq után…
vigyázni kell pedig, nehogy rossz csizma kerüljön az asztalra! :D
maradva a csizmás példánál, írd be képkeresőbe külön-külön hogy bootie, bootsie, bootsy. Látszólag ugyan azt jelenti, de mégse :D Az utolsó főleg érdekes verzió lesz!
Igen, Vili japán '62-ese, de a Squier JV akkor nem volt jelen. Az első hímző szakköri foglalkozásunkról beszélünk, én akkor a Roadstar-t vittem. A következő alkalommal volt jelen a JV-t, Vili részéről pedig a Morcos Möller JB. Így volt, uff!!! :D
Kedves Bassmanok!
Mivel már 4 darabosra nőtt a "pedálboardom", arra gondoltam veszek egy közös tápot nekik.
Mi a véleményetek, okozhat-e zajt/egyéb nem várt kellemetlenséget, ha egy 9V/2,8A-es kapcsolóüzemi tápról osztom szét az áramot egy 5ös elosztókábellel?
(Ez a variáció meglenne 4-5000Ft-ból.)
Vagy akkor már jobb lenne vmi direkt effektekhez gyártott táp, ami ugye jóval drágább?
Előre is köszi a véleményeket/tapasztalatokat!
hú de fejtetek. na remélem hamarosan lesz svt fejem is az svt ládához (mert a lemmyhez már jönnek a lemmy ládák) és akkor megmondom hogy mi milyen sound!
örülök, hogy sikerült értelmezned amiről írtam és gyakorlatilag szó szerint ugyan azt írtad le, amiről én végig pofáztam! olcsó gitár, olcsó erősítő, de csövi hang, erős "klín" torzítással. ennyi!
ez nálam pl még erősen clean sound, pedig valójában nagyon nem az. direkt egy olcsó gitáros videót dobok, a csősoundon a hangsúly. ez nálam a gömbölyű gitár sound, mert olyan szép kerek, élettel teli, ízes.
Hát igen. Erősen egyén függő. Én valszeg wazulos típus vagyok, mert a basszusnál a klín, az nálam totál tisztát jelent, kicsi torzítás sem fér bele. Ahogy írtam is az előbb, a gityóknál sokkal elnézőbb vagyok, ott inkább legyen gömbölyű a sound, még ha nem is annyira tiszta, mint mondjuk a tranyós JC. A gömbölyű gitárszand nálam a tiszta csőhangra értendő. Azt hívom gömbölyűnek.
érdekes, mert én meg gityónál vagyok elnézőbb a csövi javára. Tény, hogy a Roland JC legendásan tiszta, de nekem sokkal jobban bejönnek a csövi klín soundok, de nem a kráncs, hanem az a szép tiszta, gömbölyű hang. na meg hozzá a sztrató, vagy a tele. A piszkos csövi "klín" inkább már a Gibsonokkal tetszik, LP vagy SG és társaik. Persze stílus függő is egyben, mert ha mondjuk "modern" elektromos delta blues, akkor ott vadállat tud lenni egy tele+fender bassman kombó is sok-sok gain-el. persze itt a "modern" szó erősen idézőjelben.
"egy klín csatorna ne torzítson semennyire sem"
Ez esetben nem csodálom, hogy nem szereted a fullcső fejeket, vagy hogy az ampeget említed, ahol a 300W miatt azért van annyi tartalék hogy lehessen clean is.
Végcsövek száma jelentősen befolyásolja egy cucc "használhatóságát", felhasználótól függően. Nálam emiatt 50-60W a maximum (2 EL34 pl), emiatt ha hangerőt akarok, és előfokon minimalizálni akarom a torzítást, akkor mastert kell megtekerni - ekkor a végfok fog rotyogni. De ez nem is baj, nekem ez is cél - de itt már ugrik a kristálytiszta sound, mégha nem is előfokot nyomod meg. 100W már pl 4 végcsővel lennemeg, + nagyobb trafók, és lehet hogy ad + tartalékot, de nekem ez nem éri meg egyszerűen. Kompromisszum...
De, hogy a clean mennyire mást jelent másnak, hűen mutatja az egyik hímzőszakkör turbónál. Wazul össze akart hasonlítani két precit (majd megmondja melyeket, egyik biztos babitz húrlábas volt és japán, ráadásul kolbászos koptatóval), megkérte Vilit állítson be egy tiszta hangszínt az EBS micron. Beállít, wazul felteszi a fülest, majd le is veszi, és megszólal "jó, akkor most egy tisztát - mert ez nem az". :D Belegondolni sem merek mit mondana az én tisztámra. :D
Nem magának a JMP-nek a sara. Az a legkisebb teljesítményű, így kevesebb headroomja marad ugyanakkora hangerőn és jobban torzít. Ilyenkor kell két JMP, vagy több hangfal, vagy JMP 100, meg több hnagfal :D
Nyugodt lehetsz, hogy két 412-es ládával a kis JMP is leszakítja a fejed és csak kellemesen rotyog :D
Nálam a klín szand is torzít és bele van tolva 2..3 kHz-en. Ez ízlés kérdése. Gitárosok 70%-nak is a klín szand az, ami nekem a kráncs. Pl. gitáron nagyon hepciás vagyk a klínre. Ott a tranyó a nyerő nálam, pl. JC120.
nekem éppen fordítva. az orange egyedül az, ahol a clean sound élvezhető. szerintem a clean attól tiszta, hogy nem torzít. nekem egy klín csatorna ne torzítson semennyire sem! De én úgy vagyok vele, hogy ezt a jellegű csöves ízt megkapom egy előfokcsövesből is, lásd Prolude. A Marshall JMP szégyentelenül vacakul szól, nekem az a legalja a sorban, de az EBS sem tetszik.
Jól hallható, hogy a kisebb teljesítményű fejek, már hamar berottyannak a klín szandnál is, míg az Orange-nál végig olyan érzésem van mindkét gitárral bármilyen hangmintán, hogy még csavarni kéne rajta.
Azt is érdemes figyelembe venni, hogy milyen csövek szólnak! Hiába van a legjobb a "modern kalsszikusban" az EBS-ben, tök semmilyen a hangja, és a 6L6GC-s JCM szól végig a legjobban szvsz, de a PJ-vel mindenképp. Az El34-esek mind hátul kullognak, és az Orange-dzsal továbbra is az az érzésem, hogyha megkűdenénk, akkor leverné a többi ötöt.
A Sound City taláűn a legrosszabb, a Hi-Watt viszont hozza a klaszsikus Hi-Watt soundot, mégha annyira nem is rajongok érte.
Wetton+Preci+Hi-Watt (?)
na igen, picinyként túlméretes a klasszik az otthoni gyakorláshoz, meg aztán színez is egy "kissé" ezekhez képest...meg úgy bármi máshoz képest is :DDD
Ezek klasszikus cső soundok, aki ezt szereti, annak ez kell, nem vesz "modern" SVT-t, pláne, hogy az 300W-os, a büdös életben nem lehet emberi körülmények között megrottyantani :D Ennyi :D
Majdnem körbe is lőtted a gyűjteményt. Marshallok és Orange stimmel, meg még Hiwatt és Sound City van és a kakukktojás egy fullcső EBS. De újra felteszem a plátói kérdést: "hol az Ampeg?" Én ha csövi buzi lennék és ennyi zsém lenne egy kupacban, akkor nem ezeket a motyókat vettem volna. Úgy kezdtem volna, hogy Ampeg SVT és csak utána a többi... Ennél a videónál egyik hangmintán sem hallottam azt a varacskos Ampeg cső soundot, még megközelítőleg sem! Rotyog meg torzít itt is mindegyik, de szégyentelen minőségben és nagyon szarul! Majd hallgasd meg otthon a videót!
A jobb oldali az BASS 100 tíúusú basszsuláűda. (háttérben meg egy Zsiga ajtó, ugye mondtam, hogy bátyám is gyűjtő :D)
Tehát Bass 100:
Belül meg ilyen, akár a LEAD 100 - a párja - is:
A különbség annyi, hogy a LEAD 100-ban 30 W-os Greenbackek, a BASS 100-ban pedig 50W-os Goodmans Audiom 12P-k laktak. Még játszottam is rajtuk és jól szült :D VOX Foundation 100 fejjel tolattam, vagy a saját Laney Sound 60-jával.
Az a vicces, hogy az AEX 250 eredetileg is basszuserősítő :D A 251 gitárerősítő a 650 pedig PA, igaz, hogy mind a háromban ugyanaz a trafószett és végfokkapcsolás van :D
Sajna nem tudom itt megnézni a videót, de gondolom a "pont az alábbi márkákkal" alatt és ha gitárhősre tippeled a formát, akkor Marshall-ról is szó lehet (SHERLOCK!!). Nos, szerintem nem kell szólógitáros háttér, hogy valakinek a jókis rottyogós, varacskos, akár sokak szerint megfáradt csöves hang legyen a zsáner. Magamat nem hoznám fel példának, mert abszolút amatőr vagyok, de pl. Dluhy Pál (remélem nem haragszik meg hogy megemlítem) JTM-45 mintára épített át BEAG-ot, ami ráadásul "eredetileg" gitár erősítő - és imádja.
Na jó, csak beszélek sajátaimról is... :D Nálam marshall-ampeg mintára épült előfok BEAG-be, és mit ne mondjak, szerelem van. Van ezen kívül egy Orange Tiny Terror alapokra épülő gitár fejem is, ezt is szoktam basszussal is próbálgatni, és van benne kurázsi aszondom, csutkára tekerve a master, gain reccsenésig, és ömlik a sztóner, virgázni sem kell, a hang hangulata hengerel ha csak az alapot téped, akkoris. :)
Mindezzel arra akarok kilyukadni, hogy a csöves fej egy külön állatfaj, ahogy hclaca mondta nagy szopás van vele, de ha az embernek egyszer az tetszik meg... Akkor mind1 hogy azt a cuccot gitárra csinálták-e vagy sem, csak50w vagy még annyisem, hogy pakolása felér egy gyúrással, vagy szállításnál jobban kell figyelni, vagy próba/koncert után nem viheted csak úgy ki a hidegbe vagy... Erre mind lehet magasról szarni, ahogy tanult kollégánk mondja: rakendrol nem egy tánc. És ha ehhez a hangulathoz valakinek ez kell... Üsse kavics.
Ha meg már annyira klasszikus márkázik és fullcsövezik, legalább egy Ampeg SVT-t beszerezhetett volna egy 810 ládával! Utána ezek a fejek csak az állát tartanák, hogy le ne essen a helyéről :D
Én az árát elfogadnám azért ennek a gyűjteménynek! :) gondolom valami kiugrott szólógitáros lehet a gazdájuk, aki kényszerből átállt a basszusra. Mással nem tudom indokolni én sem ezt a fullcső őrületet, ráadásul pont az alábbi márkákkal! Egyedül az EBS ami kilóg, mint valóban értelmezhető és jó cuccokat is felmutatni tudó basszus márka. A többit tényleg nem értem, tipikus gitárhős márkák. Mondjuk egy preckót megkergetnék rajtuk, persze semmi slap meg tépés! szigorúan ujjal vagy pengetővel.
Ezeket a JB Player gitárokat 2005 óta gyártatja a korábbi Hondo nevű cég. Tipikus budget márka, gondolom kínából. Tényleg jó áron vetted, mert újonnan elkérnek érte legalább 150 dolcsit! A mai Ibanez basszusokat nem nehéz túlszárnyalni. A nagy klasszikusok közül, az egyik legócskább márkanévvé züllesztették az elmúlt 15-20évben. A gitárjaik jók.