ehhez képest lényegesen egyszerűbb az UH mosó, lekapom a húrokat, beleteszem a denszesszel feltöltött mosóba, bekapcsolom, magárahagyom, adok neki néhány ráadáskört (kb 5 perc egy program), kiveszem, megszárad, húr visszatesz. A plexicső nem fogja kirázni a húrokból a retket, az UH mosónak meg ez a dolga...
Így igaz, de, minek ennyi technika?
Veszel 3-4 cm átmérőjű, 120 cm hosszú plexi csövet, az egyik végét bedugod szilikon, vagy gumi dugóval, megtöltöd denaturált szesszel, vagy folt tisztító benzinnel ha nem akarsz, vagy nincs időd főzőcskézésre, és a zsíros, trutyis húrokat kinyújtva béhelyezed és lezárod gumidugóval, majd beállítod a szobád sarkába függőleges helyzetben egy hétre. Amíg zenélsz megtisztul a váltás húrkészlet és csere. Oszt annyi.
Egy kis segítséget kérnék elektronikában jártasabbaktól...
Építek egy ládát, -2 utas- és töröm a fejem, hogy rakjak e bele hangváltót vagy csak egy kis elektronikát a magas védelmére?
Persze ez az ultrahangos izé minden háztartásban van, nálunk tartalék is van belőle. Az asszony a nyakláncait tisztítja vele, én meg alkatrészeket a garázsban.
Egy picivel minden tisztogatási mód jobb, mint a semmi.
Régebben, de lehet, hogy most is beszerezhető egy olyan amcsi csodazselé, amit a hangszeren lévő húrokon végig kellett huzigálni és utána rögtön száraz ronggyal végigtörölni. Na, az az egyetlen valamennyire hatásos gyors tisztítómód.
Nem véletlenül zselészerű az anyag és, nem folyékony.
Ha 2 liter denszebe teszed az összetekert húrköteget, akkor kimosódik, kioldódik minden kosz de, ha csak dörzsölgeted denszeszes ronggyal a húrokat, akkor az a trutyi, amit leold a külsejéről, bemegy a belseje felé.
Dehogy loptam! Lányod adta, hogy ebből jön a tuti metálszand! Csak éppen baszik megszólalni... olyan blizardosan adja elő: nagyobb a füstje, mint a lángja :D
már nem csak kuncsorogsz, lopsz is??:ĐĐĐ
nemtom miaz az izé (meg kellett néznem a gugliban:) az én thinkpad-em olyan ronda, hogy nyugodtan otthagyhatom bárhol, másnap ugyanott van :Đ
Amúgy, ha már itt esze a fene: ismered ezeket a Kensington security kulcsos geciket? Egy Tapco keverőben van slot, de a kulcs nincs meg. Milyen tüneteket produkál, ha nincs bedugva a kulcs?
nem egészen értem hogy tudja bemosni, mindenesetre ilyenkor a kis UH mosó tank alján rendesen úszik a retek, amit kiold a sodronyokból, másrészt saját fülemmel hallom a különbséget, amikor újra felteszem, hogy visszajött a fénye, még ha nem is pont olyannyira mint új korában.
A húrok több rétegben vannak tekerve. A denszesz, csak bemossa a trutyit a mélyebb rétegekbe és azt tudni kell, hogy a rétegek egymáshoz képest is rezegnek és az adja a fényes, csengő hangtartományokat.
Nekem 44 éven keresztül bevált az enyhén trisós vízben a 3 perces forralás, mert a legjobb, legolcsóbb zsíroldó.
De, hát mindenki másképp csinálja.
kb mintha kisikálná vagy kifőzné az ember, viszont kevesebb macera van vele és a húrokat is jobban kíméli. Azért új nem lett mivel a kopásokkal nem tud mit kezdeni a denszesz sem.
Ez a '80-as években volt valami übermenő széria: aranyhardver, aktív, meccsölő hectok.
De most is van special, az tényleg PJ. (Squierben legalábbis tuti), viszont azokon asszem Precision Bass felirat van
Így jár az, aki nem néz utána a dolgoknak. Pedig még a fejen is láttam a Precision Special jelzést, de azt hittem, hogy az a hídi jazz pickuppal megtámogatott hangszer. Na, most halmoztam a tudatlanságom!
pre = EQ előtt veszi le a kimenő jelet, ergo tök mind1 hova tekergeted, kifelé nem szól bele
post= EQ után, ergo a kimenő jelet befolyásolják a poti beállítások, kivéve a master hangerőt
GND lift= földhurok esetére (eltérő potenciál a mixer és az erősítő földje közt) búgó zajt okozhat, ilyenkor ezt be kell nyomni és földfüggetleníti a kimenetet.
az én Backline 600-om az első koncerten üresjáratban úgy leégett (alaplap), hogy gazdasági totálkár miatt a kotkodások lecserélték mert garisan vettem. Amint az újat kihoztam, azzal a lendülettel már adtam is el.
Egy jó haverom írt, hogy torzít gecire a GK backline feje, elküldené postán. Mondom nem lep meg a jelenség, viszont Backline-oknál elég sok para lehet, de ha helyben találna valami műszerészt jobban jönne ki. Elvitte ott valakihez. Benyomta a szervizes a -20dB padet az inputnál és "megjavult" :D
Éppen ezért a legtöbb D.I.-on -20 dB, vagy még nagyobb csillapítás van a vonali jelhez képest.
Pl. bass tortyogó pedálokon (mondjuk SansAmp)a normál "hangszerszintű" kimenethez képest a D.I. legtöbbször egy 20 dB-es csillapítást szenved (egyszerű ellenállásosztó a szimmetrizálás előtt), aztán meg persze puffog mindneki, hogy kicsi a jel, mert ebből akarnak menni a hangkároly -10dB-s bemenetébe ...
hát ezek a komparátoros klip LED-ek nem tekinthetők kalibrált, hiteles műszernek, csak afféle tájokaztót jellegűek, pláne, hogy csúcsértéket jeleznek, amihez köze nincs ahhoz, hogy hány dB mondjuk az RMS jeled.
Az optimális szint ott van, ahol a fülnek tetszik. Nekem ez általában a "néha kialszik a jelzés" körül szokott lenni, de erősítő, hangszer, hangfal, hely, zene, zenekar, kedv, ital, közönség, stb. határozza meg, hogy mikor mi :D
Amúgy én már legelőször is master után raktam a di-t, mivel ha már megvan a koncert hangerő, úgyis konstans a jel, de nem üti ki a plafont, ha valaki rácsűri a gaint, mert akkor nyilván jóval alacsonyabban áll a hangerő. Aztán tettem rá még egy potit külön erre, hoyg mindenki örüljön.
nagyon egyszerű, van egy szintérzékelő led a KO bemeneténél (ez a fícsör jó ideje rajta van a Prolude-okon), ami 0dB-ig zölden, a felett pirosan világít, pont azért, hogy optimálisra be tudja tekerni az ember a géjnt. Nekem az optimális, ha erősebb pengetésnél megy pirosba, azaz meg van küldve de még nem torzít.
Baromság, de így szokás. Valószínűleg a hangember miatt. Hogy ha már belőtték a PA-t, akkor ha csavarod, ne kelljen korrigálni a pulton.
Az én kombómon a D.I. pre-EQ, és pre-comp, na ahhoz mit szólsz? Semmire se jó ...
Plusz még egyszer be is szólt a hangember (amúgy is fasírtban voltam, mert pöröltem vele, hoyg ugyan basszon már elé egy mikrofont, de nem, midnenáron D.I.-ból akart jönni) hogy vegyem le a hangerőt, mert még nem kezdünk. Én persze levettem a kombómon, de kifelé szóltam ...
Szerencsétlennek azóta is fájhat az ujja, hogy be kellett nyomni a mute gombot a sávomon :D
hát ez az, hogy semmivel, legfeljebb a lánc elején az előfok gain potijával. Mondjuk azt pont be van szintezve szintén 0dB-re (erősebb pengetésnél megy 0dB fölé) szóval valójában azon sem illene állítani.
jogos felvetés, bár a konzolokon szokott lenni pad gombocska erre az esetre minden csatornán tudtommal. valójában most fingom sincs hogy a KO DI kimenete milyen szintű, de a puding próbája alapon ki fogom próbálni, legfeljebb Gellért Tibi szentségel egy sort és akkor vissza az egész. :)
gondolná az ember, hogy a Direct Inject nem vonalszintű, mert ugye direktben menne a PA konzolba, ami nem 0dB-re van előkészítve.
Nektek is kell a -20, -40 es csillapoítás, az előbb írtad.
az miért van, hogy ha a GK kombómat kikötik a keverőbe line-on, akkor hiába csavarom fel a hangerőt a kombón, az nagyon halk, miközben a keverőből hangos?
"De sejtésem szerint a KO D.I. outja meg kevés jelet fog adni a loophoz" -> ezt nem egészen értem, tudtommal a KO DI kimenet vonalszintű (mint általában a fejek vonalkimenete) a return meg vagy vonalszintű, vagy -10dB így inkább épphogy vagy stimmelni fog vagy túlvezérlem, de hogy adhatna kevés jelet?
Mindenképp a KO XLR vonalkimenetét használnám, mivel az post eq (ez a lényeg, mert benne van a kompi is) és azon van GND lift is földhurka esetére. Mondjuk a H&K returnje tudtommal sima asszimetrikus jack, szóval az amúgy is asszimetrizálja. A KO tuner kimenete meg pre-eq aminek nem is lenne értelme, másrészt az a hangolóba megy. A H&K kimenete után már vagy egy DI box 0.-20, -40-es attenuátorral, arról megy a keverőre. A lényeg, hogy a lehető legminimálisabban "nyúlnék bele" Laci meglévő setupjába, de a H&K-nak nem tetszik az előfoka. Jelenleg a wirelessem a hangolóján keresztül csatlakozik bele a láncába.
A KO DI kimenete nem szabályozható, ahogy a H&K returnje sem (pedig ezzel meg is oldódna a kérdés) elméletben a KO gain szabályzóval tudom egyedül vezérelni az egészet (mármint hogy mi menjen ki a keverőre), mert a H&K vonalkimenete sem szabályozható, egyedül a DI box attenuátoron keresztül. Ez utóbbival meg kérdés, hogy bár le tudom szabályozni a kimenő jel nagyságát, de ha bemenő jel túl nagy, akkor csak a már eleve túlvezérelt jelet tudom-e csillapítani (ami torz marad kifelé a PA-ra legfeljebb halkabb) ha és amennyiben nem stimmelnek a jelszintek.
A loopok elég véletlenszerű jelet szoktak adni-várni, de a -10 az kb. stimmelhet. Ha a loop pre volume, akkor meg kb. mindegy.
Nagyobb a gond, hogy mind a KO-n, mind a HK-n szimmetrikus csatlakozókat hazsnálnál, ami isntant füldhurok. Vagy a KO D.I.-járól menjél, feltéve ha az post EQ és fade (vol), és úgysincs használatban, vagy szerezz be egy D.I. boxot. De sejtésem szerint a KO D.I. outja meg kevés jelet fog adni a loophoz (mert keveset kell/ene/ adni neki, feltéve, ha nem állítható. Meg azt is sejtem, hogy erről mész PA-ra, tehát nem tudod használni, esetleg leszplittelni, de akkor megint egy boxhoz kell folyamodni)
Az ART-tal jössz ki legolcsóbban és azon van egy attenuator is, ami elintézi a KO magas jelszintjét.
azon gondolkodom, hogy a Prolude KO750 előfokát összehozom Kicska Laci Hughes&Kettner Basskick 707-vel (ezen nyomjuk a turnét) mégpedig úgy, hogy a vonalkimenetét a H&K returnjébe teszem (a H&K fejere van kötve a fullstack ami kontroll backline-ként működik és a keverő felé is onnan megy ki vonalból a jel és nem akarok bonyolult átszereléseket (hangfalak át, vonal át a fejeken) hanem ilyen isntant megoldást.
Igen ám, de sejtésem szerint a H&K returnje -10dB jelet vár, mint a legtöbb loop tudtommal, így ha ráküldöm a KO750 vonalkimenetét, azzal túlküldöm a jelet, ami egyébként sem kevés, ahogy a Spector megkínálja.
A neten csak használatit találtam ehhez a fejhez, amiben nincs spec, ami rögzíti, hogy -10dB vagy 0dB-s jelet vár a returne. Valakinek van tippje? Gugli nem segített többet.