Üdv, Bassmanok!
Eladó Prolude 1x15, vagy 2x12-es ládikót keresek, lehetőleg Észak-Dunántúlról, vagy Budapestről. Készpénzzel és ajándék házi pálinkával fizetek!
A fetaguitar kukac gémél pont comra várom az ajánlatokat.
jóvan, sikerült behúznod magad a csőbe, be is szorultál :)
1./ A lentebb kritizált hangszer színének neve: brilliant rose (ne tévesszen meg a phonak szar fotója, ahol a vaku kékes fénye elvitte a csába a hangszer színét is...)
1./ Nincs "fos" szín! (mesterségesen nem is lehet annyi színt előállítani, amennyit a természet bármilyen állapotában produkál.) A brilliant rose és egyéb, undormánynak tűnő neon-színek (pl. kukaczöld:) is természetes színek, mindnek megvan a helye és gyakorlati funkciója a természet egyensúlyában... Ahogy bármelyiket választva is megteremthető ez az egyensúly magán a hangszeren - vagy a színpadon, vagy még tágabb értelemben: egy zenei stílushoz tartozó image teljes palettáján, beleértve még a közönség jellemző hajszínét vagy a csápoló lúzer mobiltokjának dizájnját is...
A brillantróz gitártest pl. kibajól néz ki fekete szerelékkel! (ha nem tetszik, vegyél fel hozzáillő nadrágot, rögtön jobban fog szólni a gittyó is, meglásd... :Đ:Đ:)
Szinte új állapotban, csak szobai használat, kb. 50x volt bekapcsolva, akkor is csak max fél óra. Tulajdonságai: 180-Watt 2-Channel original BUGERA 12" Speaker, FBQ Spectrum Analyzer, Compressor and Ultrabass Processor. Ára: 53.000 Ft. Kipróbálható Budapesten a belvárosban. Email: eadghe@freemail.hu, mobil: harminc/431tízhuszon8
Kispolgári is vagyok, fanyalgok is ilyen fos szín láttán, szobában is gyakorlok (bár nem látástól mikulásig, és leginkább nem tökéletesítve játékomat, ráadásul műfaj leglényegét sem akarom érteni szégyenszemre)... Elég rosszul állok, na!
Ettől függetlenül igazad van maximálisan, biztos valahova ez a trúság, de az biztos, hogy ez a valahol nem az kis világom környékén található.
"nem mernék gitárt mikrofonozni pedig már láttam egy párszor, hogy csinálják!"
Pedig ez az NT1 Rode + 2 db rács nélküli 565SD shure miksi kombináció vert le vagy másfél tucat spéci gitárláda miksit egy megateszt során... Majdnem ugyanezt produkálta az NT1 + Audix i5 is.
Lehet, hogy forgalomcsökkenést jelentett de még mindig nem lehet home studió eszközökkel olyan minőséget produkálni mint egy JÓ studioban + szakemberség ami nem csak a jó fület jelenti hanem azt is, hogy egy mikrofont hova tegyen.
Arról nem is beszélve, hogy a techika nem csak a home ezközöknél fejlődött.
Mikor az egyik JÓ stúdióban voltunk és az Arc az ének felvételnél kirakott 8 csúcskategóriás miksit, hogy kiválasszuk a legmegfelelőbbet az énekes hangjához akkor
gondoltam, hogy ez ne fog rosszul szólni!:) Abból a 8 mikiből egy fél lakásra futotta volna az tuti.
Ezzel teljesen egyetértek.
Én pl nem mernék gitárt mikrofonozni pedig már láttam egy párszor, hogy csinálják!:)))
Ezen a rendszeren hogyan csinálsz jó nyersanagot? Nekem ez olyan mit a falusi meg a tescos csirke. Valahogy a falusiból mindig jobb pörköt lesz!:))))
Szerintem a legtöbbet egy stúdiófelvételnél azal lehet spórolni ha a zenekar tagok a feljátszandó témákkal és együtt játszva is 300%-ot tudnak nyújtani még másnaposan is!:) Vot alkalom, hogy elmentünk még egy régi bandával és közöltük, hogy 15 számot veszünk ma fel! Mosojgott is az hangember de aztán fél7-re meg is lettünk vele persze ének és vokálok nélkül.
Te is tudod, hogy a stúdióknak elég nagy forgalomcsökkenést kellett elviselniük azzal, hogy elérhetővé váltak az olcsó "stúdióeszközök". Sokan rájöttek, hogy egy csomó mindent meg lehet csinálni anélkül is, hogy kifizetnének egy rakat pénzt stúdióidőre.
Sajnos nagyon sokan vannak úgy, hogy felveszik az anyagot (főleg dobot, éneket) stúdióban és aztán házilag keverik/masterelik. Pedig pont fordítva kéne. Egy jó teremben önállóan felvenni és aztán átadni olyanoknak, akiknek jó lehallgatórendszerük és jó mastering processzoraik vannak.
Ne abból induljunk ki, hogy a zenészek hülyék és még egy normális felvételt sem tudnak megcsinálni. Én abból indulok ki, hogy képes vagyok felvenni egy zenekart úgy hogy használható anyag lesz belőle. Keveri viszont nincs nagy gyakorlatom, a masteringhez pedig nincsenek eszközeim. A lehallgató rendszerem is belépő kategória.
Szerintem esélyesebb, hogy képes egy amatőr megcsinálni a felvételt, mint az utómunkát.
Van nekem külső konverteres, ami nem olyan szar.
Instrument bemenet nincs rajta ez tény, de ne gondold azt,
hogy az alaplapi hangkártyát akarom egy előfokkal feljavítani.
Szegény studiosok meg tépik a hajukat, hogy a mindenféle sávhatárolt, áthallásokkal teli, fázisproblémáktól hemzsegő, torzító, zajos "kész anyagból", hogy a rákba csináljanak valami elfogadhatót, hogy ne ők legyenek a g***ik, ha a végén nem az lesz amit a kedves megrendelő megálmodott az otthon összebarkácsolt sávjaiból :D
Egy haverom volt nálam hétvégén, passzív basszussal.
A hangkártyám nem rendelkezik instrument bemenettel,
ezért vonalba lett bekötve a bass. Gain maxra (+50db)
És így is nagyon halk, sőt torz volt. A haver
állította, hogy ez egy kifejezetten nagy jelű hangszer.
Valószínűleg az impedancia illesztés nem volt megfelelő.
Végül a gitárcucomra kötöttük a basszust én pedig
akusztikusra váltottam. Nem igazán volt komfortos érzés
vasakkal körülvéve kényszerből dobozgitáron metálkodni.
Szóval ezért kell egy előfok. Elsősorban illesztésre,
másodsorban EQ-nak. Évek óta nem használok szoftveres
szimulációt, A gitárt is a csöves előfok DI kimenetén
keresztül veszem fel. Nem akkor kell stúdióba menni,
ha felvételeket akarsz csinálni, oda a kész anyagot
kell vinni kevertetni és masteringoltatni.
Hclaca: mxr m80. Köszi.
Sakkmatt: Ezeket ismertem fejből és nem is szeretnék gagyit
Tony: Ez előző állításom ellenére azért utánanézek a Behringernek.
A Hartkéért külön köszönet, szeretem a márkát.
Akkor megnézem ezeket tüzetesebben:
Tech 21 Bass Driver DI
EBS MicroBAss II
MXR M80
Hartke VXL Bass Attack
és
Behringer V-tone Bass Driver DI
(ezt utálom a Behringerben, még a lekoppintott termék nevét is lenyúlják)
Ha van még termék, amit szívesen ajánlotok, mondjátok!
Szerintem ha jó és aktív a hangszer akkor nem kell semmi!
Ha gitáros vagy akkor a Riget biztos ismered. Ott mindent rá tudsz pakolni ami kellhet.
Ha jobb minőség kell akkor meg el kell menni egy profi stúdióba és ott rögzíteni. Otthoni demóra szerintem nem kell sansamp meg microbass.
Ez a hatalmas nagy igazság! Azok szoktak valamiféle megfoghatatlan kispolgári "jóízlés" nevében fanyalogni, akik főleg a szobában gyakorolnak látástól mikulásig, fülhallgatóban tökéletesítve a játékukat, miközben az egész műfaj leglényegét nem értik.
A hangszer színe legalább olyan fontos paraméter, mint hogy finoman köszörült nikkel húron, avagy újjletépű sprőd acélhúron veri át magát a zenész a színpadi szerepén. Van ahol a kolbászos koptató, van ahol a brillantróz lakk az autentikus. :)
Legolcsóbb variáció a behringer sansamp klónja. Állítólag jól hozza a szintet, nekem nem volt, nem is próbáltam - már nem is fogom. 5-7e használtan
Hartke bass attack egy előfok, XLR kimenettel, ez is megfelelő lehet. Artikulált torz hangot vagy lineáris tisztát abszolút nem tud, shape és "tube sim" bekapcsolásával hangerő indokolatlanul változik így nem mindig bekapcsolt pedálként sem tud működni színpadon, de demózgatáshoz, kísérletezéshez, otthoni felvételekhez simán hoz egy használható szintet. 15-20e körül van használtan.
Most EBS microm van. Minden van rajta ami kellhet, minősége vitathatatlan, kb kompromisszummentes abban amit tudnia kell, csupán ízlés kérdése hogy bejön-e vagy sem a hang - nekem nem ez a kedvenc soundom, de olyannyira praktikus és kezelhető, hogy simán kárpótol. Használtan 50-60 körül van.
egy szomathelyi hangszerboltban van egy 1986 körüli gyártású, Made In Japan ibanez sr1000.
Az ára gyári kemény tokkal 72,000Ft.
ez ennyiért jó vétel lehet, ha valaki esetleg...
(ha nem akkor bocs:)
Basszus előfokot keresek számötletek, esetleg demó felvételhez.
Szóval valami olyasmi kéne, ami nem túl univerzális, és nem is drága,
ellenben abban a pár hangzásban amit tud, abban nagyon ott van.
Preferálnám a rack kivitelt, de valami okos/egyszerű stomp is szóba jöhet.
Nem tudom basszusnál számít-e annyira az elektroncső illetve a
hangfalszimulált kimenet. Csöves és tranzisztoros megoldás is érdekel,
viszont a szimmetrikus (XLR) kimenet mindenképp szükséges.
Gitáros vagyok, szóval nem álmaim cuccát keresem, csak egy olcsó
eszközt, amin be tudok állítani egy hangzást, ami aztán több
különböző hangszerrel is működik.
Ahogy Wazul is írta, az oktáver nem erre való, erre a pitch shifter lehet való, vagy a Casper által linkelt EHX Micro POG (sem erre való, de az meg tudja csinálni)
Az analóg oktáverek, ha csak az oktáv szól, az elég szinti hang, de aki analóg oktávert szereti, ezért (is) szereti. Mixelve igazán a fain, mikor odatolja a "bottomot" a tiszta hang mellé.
Az én oktáverem a sima kontrabasszus E-nek még rendesen megcsinálja az oktávját, de ez önmagában már nem igazán hallható (20,5 Hz !!!!!) csak mixelve adja ki a tutit, de a sima H oktávját gyorsan és pontosan hozza (ebből lesz ugye szubkontrabasszus H, vagy mi a tök, az öthúros béz H húrja), de ezt is csak szinti hangon tudj ugye (vagy tompa búgó, vagy kerregős néágyzsüges, illetve a kettő közti átmenet)
persze, ehhez legalább két CEX pedált kéne venni a bandának, mi?...Đ (amúgy biztos megtisztelő, hogy a primus jut eszedbe róluk, majd megüzenem a fiúknak, bár nem hiszem, hogy ettől majd izgalomba jönnek.:)
Ez azért van, kedves Cake, mert inkább tolok olyant, amit nem különösebben kedvelek, mint olyant, amit kifejezetten utálok :Đ... amúgy rosszul látod, a blizard a hátamközepét se érdekli, én két basszusládát tolok, mindkettő 115-ös... (Tiszteletet parancsoló cuccos, ahogy meglátja egy hangász, azonnal mikrofonozni akarja:)))
Az oktáver inkább a hang vastagítását szolgálja, mintsem a mélyítését, de okosan, ízlésesen használva szerintem megoldás lehet - és még a zenekari hangzást is érdekessé teheti. Mint minden basszus effektre erre is igaz: csak módjával!
Az évek mennek, az emberek változnak, a hangszerek cserélődnek, ahogy a nők is, de a ...Bassmanok... topic ugyanaz marad!!!!!! :D :D Ki lehet itt a legrégebbi, általában rendszeresen írogató tag? Määd pl. tuti versenyben van, de még tán kocos barátunk is :) Én talán valamikor 2008 környékén bukkantam itt fel először - asszem.
kocos újra Primust linkel, sakk.matt megint a Blizardot tolja az arcunkba, phonnak (ha jól látom) újra visszaszerezte a basszusgitárját... Két hétig voltam a számítógéptől és a munkától távol, de ahogy beléptem ide, úgy éreztem, mintha hazatérnék :D Jó újra itthon srácok lányok, szevasztok, jól vagytok? :)