Brian Blade ma az egyik legzseniálisabb, legfoglalkoztatottabb dobos a jazz színpadán, egy igazi újító, szinte mindenkivel játszott már, aki számít a szakmában. Pár éve önmegvalósításba kezdett. Szervezett maga köré egy zenekart Mama Rosa néven, amelyikben gitározik és énekel, saját, nagymamájáról és a családjáról szóló szerzeményeit adva elő. Néhány hónapja a MüPá-ban koncertezett ezzel a produkciójával. A jazz-t szerető közönség özönlött a helyszínre, de persze ott volt a szakma hazai krémje is. Hiszen ABrian Blade jött Budapestre koncertezni!!! A produkció végén a közönség végig kitartó része (a kisebbség) tiszteletből udvariasan megtapsolta.
Értem, vagy legalábbis érteni vélem... Én személy szerint kíváncsibb lennék egy olyan koncertedre, ahol basszusgitározol, mert azt kubászov jól tudsz. A másik szerepedről még meg kell, hogy győzz. Sok szerencsét hozzá!!!
Régóta érlelődik bennem az önmegvalósítás vágya mely lassan kezd formát ölteni.
Keresnék köztetek egy jó bassmant aki eljátszaná a dalokat melyeket írogattam.
Sajnos jómagam akartam ezt a posztot betölteni de sajnos nem tudok kielégítően bohóckodni és basszerozni is és mint tudjuk a lüktetés fontos eleme a tánczenének.
Ezért KERESEK olyan bassmant aki kedvet érezne egy alternatív tesztoszterock csapatban a mély lüktetést abszolválni.
Olyan emberre gondoltam aki:
otthon a dalokat meg tudja tanulni,
30-40-es éveiben jár,
kellő színpadi rutinnal rendelkezik,
elég elmebeteg a színpadon,
van bátorsága lenézni az emberekre,
be tud vállalni heti 1 próbát,
rendelkezik megfelelő felszereléssel az élő koncertekhez.
Amink már van:
Dobos,
Gitáros,
Frontos zenebohóc,
Próbaterem Újpesten teljes felszereléssel (bassz cuccal),
Kb. 1 órás műsor.
ha valakit érdekel...
van egy art z passzív di boxom.
műszakilag tökéletes, karcolás van ár a hurcolástól, de nem vészes egyáltalán.
ha valakit érdekel jelezzen...,
új ára sem sok, és teljesen fasza cucc, teszi amit kell...
Most nem tudom visszanézni/hallgatni, de ezek sima akkord bontások. Este megsasolom. A téma egy egyszerű blues kör (ha jól emlékszem G-ben), tehát nem lehetnek valami nagyon elborult harmóniák.
Ezt a figurát igazából én már elég sok helyen kiszúrtam a mindenfajta funk/jazz basszsusgitárosnál, a magyarok közül Vígh Arnoldot és Temesi Bercit is láttam sokat alkalmazni ezt a "félhangos felhúzást" (borzasztó barbár kifejezés, de nem jutott eszembe jobb). Viszont nem sikerült még leszednem, és arra sem tudtam rájönni, hogy ennek mi lehet a neve... Hamár van neki egyáltalán...
Amelyiket éppen elérem anélkül, hogy föl kelljen állnom a székről... :)))
Eggyel komolyabbra fordítva a szót: ha csak hétköznapi hangszer matatásról van szó, éppen melyikhez van kedvem. Varietas dēlectat. Van, hogy egy este 2-3 hangszer is előkerül a tokjából. Ha stúdiózásra kerül sor, a zene jellege dönti el. Előfordult többször, hogy az eredeti elképzelés nem vált be, ezért váltottam, vagy újra följátszottam a dolgot egy másik hangszerrel. A nemsokára megjelenő zenekari anyagunkban van olyan szám, amelyikben 4 különböző basszusgitár is megszólal, de persze van olyan is, amelyikben csak egy.
3. féle alkalom nincs, mivel színpadon már régóta nem zenélek.
Herr Wazul és többiek!! Ezen a videón az úr 0:34-nél mit játszik, hányadik érintőnél, és hogyan? Ezt a skillt évek óta próbálom lenyúlni, de eddig nem sikerült...
Peavey: na igen, ezért mondtam, hogy optikailag eléggé jellegtelen. Jómagam se szenteltem nekik különösebb figyelmet, amíg egyszer kezeim ügyébe nem került el. Ekkor viszont pillanatok alatt eldőlt, hogy nekem bizony lesz egy ilyenem. És lett!
wazuloid #266045: természetesen nem csak fender/squier jazzbassekben vagyok érdekelt, csak azokat gyakran látok használtpiacon, főleg ezért linkelek abból, peavyt meglesem (de ez valahogy nem is szimpatikus kinézetre:S)
palfitom #266044: Szimpatikus is minden tekintetben, csak használtan új árukhoz képest néha jóval olcsóbban be lehet szerezni a dolgokat, semmi másért.
Szia, volt egy repedes (elozo tulajoknal) a fej es a legelso hurgep kozott, ezt KSP javitotta, mintahogy ujra is bundozta. Egyebkent a videon direkt rakozelitettem, hogy vmi latszodjon. Sztem sosem kesz vele problema.
DreamOn, ha JB-ben gondolkodsz, de nem ragaszkodsz a Fender/Squier vonalhoz, érdemes lenne körülnézni Peavey Foundation fronton. A régebbi, USA gyártású modelleket nézegesd, azokat, amik Super Ferrite PU-okkal szereltek (80-as, 90-es évek). Optikailag nem túl karizmatikus, viszont nagyon jól megépített, könnyű, ultrakényelmes hangszerek, nagyon harapós, a Fenderekéhez képest kicsit modernebb, agresszívebb JB hanggal. És ami a lényeg, manapság kis szerencsével egészen nevetséges összegért lehet hozzájuk jutni, mondjuk annyiért, mint egy kínai Squier Affinity új ára...
Ha emlékezetem nem csal, Machine is ismeri a hangszert régebbről, és anno megerősítette, hogy a javítás profi munka, nem ad okot aggodalomra. Nemes ujjlenyomatok ide vagy oda, jól le kell alkudni. Aztán hazasétálni vele jól!
Ja, ami a gitárnak és a gazdájának is fejtörést okozott?
A videón látszik valamennyire, a Géza kulcstól megy a fej vége felé, ha jól látom.
Ha hangszerész ragasztotta meg, akkor ott fog továbbrpedni, törni utoljára. Tehát a gitár ott a legerősebb.
palfitomi: sandbergek tetszenek, csak inkább használtpiacban gondolkoznék, mintsem újban (szóval inkább kivárásra játszom)
sophegyi: a fernandes hirdetésében említenek valamiféle hajszálrepedést, képeken még a helyét se sikerült felfedeznem, esetleg arról tudsz bővebb infót? (a múltkori hajszálrepedésből kiderített fejtörés után inkább rákérdezek)
Natúr nyakon mit értesz? Juhar fogólapot? Be volt állítva rendesen a hangszer? Vékony, matt, selyem fényű lakk volt a nyakon, netán a fogólapon is? Azt én sem kedvelem, mások meg a vastag, fényes, "lakktól tocsogósat" nem. Állítólag tapad, ragad...
Nekem 2005-ös volt, a PU-kat éreztem kissé erőtlennek, egyéb gondom nem volt vele. A test anyagáról meg ugyebár tudjuk, hogy parkettalécekből van táblásítva...
mint írtam, a VM fája szerintem nem szar. Nekem is kab 5-6-tal lehetett dolgom. Nem JB hang és akusztikusan is más hang, mert jávor, de nekem - abban az árkategóriában - az jön be legjobban, meg mivel én jávor buzi is vagyok (Kedvenc hangszereim Hohner Jack, Hohner B-Bass, Rickenbacker), így nekem igazi csemeg a VM - valószínűleg spúrság miatti - jávor teste :D A Duncan Designed PU-k meg tényleg nem a legjobbak, de nem is egy árkategória, így nincs is értelme összehasonlítani, és még ha ugyanazzal a nyakkal, hardverekkel, elektornikával próbálnánk ki mindkét testet, akkor is máshogy szólna.
Nekem van egy Squier Precision Special V (Standerd Series)-em. Preckó test agathisból (na az tényleg kuka), öthúros fura profilú, de nagyon kényelmes nyak. Két J PU, a hátsó hatvanas JB pozícióban, az első meg valami lehetetlen helyen, se nem ott ahol a P domino, se nem ott, ahol a J nyaki, a hangja is elég jellegzetes. Akkor az most mi? :D
A Mehikó Jazz-em 4 szer olyan jól szól mint a juhar test a VM-ben. De megint ott lyukadunk ki hogy kinek mi tetszik. Én amit eddig kipróbáltam 6-7 db "70-es" VM-et azok kb hólapátnak lettek volna jó. Már pedig jó MIM-el többször volt szerencsém :) Bár tegnap próbáltam ki egy american Standardot és annak is egy elb***t hangja volt és kényelmetlen volt rajta a játék de nagyon... :\
Disztingváljunk, ha kérhetem: melyik mexikóiról beszélünk? Ha a Standard-ről, akkor egyetértek, ha bármelyik másikról, akkor nem. Manapság legalább másfél tucat modell készül Mexikóban, többségük jó minőségű holmi igényes anyagokból.