normális esetben boardon vannak..., csak nemrég hazautaztam, és oda egyszerűbb egy hátizsákot vinni mint a nag boardtokot.
...de amúgy 5perc alatt összedobálom.
azért 6-7tápcsatit meg valamivel több patchkábelt bedugdosni nem nagy ügy... :)
Henceges on:
A Haszuna iden is megy a Volt Fesztivalra. Igaz, h csak 1 napra. Ja es nem kell napijegyet vennunk.
Add elo magad tehetsegkutato "Volt" .
Henceges off:
:)
Kár, de amúgy sejtettem, viszont a képen ilyet mutattál. Ez a "fender méret" vagy mi a tök, neked meg gondolom az a kicsi kell, mint a BADASS-en (és szinte minden más húrlábon) van. Viszont abból nem lett volna, mert elhasználtam strat tremolókba ...
be, de fasz vagyok mert nem jó a méret... majd visszaviszem!
24-én megyek (ahogy nálunk mondják) "ukiba", ha nem lesz útitársam, teszek egy kanyart Túrkeve irányába! (előtte azért odaszólok!)
Egyetértek Megával, a Cimar lényegesen jobb hangszer szerintem is. Sőt, szerintem Turbó is így gondolhatja, hiszen a Cimar a mai napig is ott díszeleg az arzenáljában, miközben a másik már nem. Ahogy a Silver Preckó sem.
Mindenkinél más a mérce, a Silver szerintem a maga korában éppen hogy kiemelkedő minőséget képviselt a japán kínálaton belül. Azonban szvsz még így is messze-messze elmaradt a Fenderekhez képest. (Ne feledjük, az eredeti téma felvetés a régi japán kopi, mint a Fenderek alternatívája volt!). Mindez a 80 utáni Grecokra, Squirekre, Fernandes-ekre, Tokaikra, ESP-kre már nem feltétlen igaz, sőt. Tehát én személy szerint fordítva fogalmaznék: a 70-es évek japánjai (beleértve a a Fuji Gen-eket, köztük az El Dégas-omat, ami hosszú éveken át az egyetlen hangszerem volt) TÖBBNYIRE nem különösebben jó hangszerek, miközben persze vannak kivételek.
Semmi gond, én nem vállalok ilyet, de bárkinek szívesen elmondom, hogy kell, és ha nem lógta el általánosban a technika órákat, akkor simán megcsinálja bárki magának.:)
En Turbonal egy ibanezt 70 es eleje es egy cimart probaltam 70 vege ha jol remlik. Mind ketto JB nekem a cimar sokkal jobban bejott az ibinek kicsit kgst "ize volt"
ha csupasz fára rakod, és utána lakkozod a fejet, akkor látszani fog, ha előbb lakkozol 2-3 sort, és utána rárakod, majd megint lakk réteg, akkor nem látszik. Egyébként nagyon közelről megnézve látszik.
Ibanez Silver Series (76-77 környéke) több is volt a kezeim közt. Egyáltalán nem győztek meg. Az anyagok, a kidolgozás minősége már nagyjából OK, a hangjuk kb. mint a mai 30 ezres kopiké...
Ami Fuji Gen Gakki és '70 utáni, az többnyire jó. A márkák meg nem feltétlenül fontosak, mert ugyanazon hangszer sokszor kijött három brand alatt is. De ha spanyol neve van, akkor többnyire jó. Ibanez, Greco. A Cimar is jó, de ott tényleg csak a hetvenes évek közepe-vége a jó, mert előtte-utána fos. A Cimar amúgy milyen nyelven van? :D
Kicsi a világ! tegnap késő délután lementem egy cimborám korcsmájába. Dumáltunk, közben Replikát hallgattunk. Bejön egy orca a pulthoz rendelni:
- Nem ebben énekel a Csató Peti?
- De-de
- A lányát ismerem, egy nagyon fain rakabili zenekarban énekel a Nyughatatlanban ismered?
- Hellyel-közzel, de a bőgőst ismerem.
- Tőrös Attit?
- Jah
... egyáltalán nem jók? ... vagy egy sem jó.
mondtam, hogy nem vagyok nagy tudója a dolognak..., ezej szerint valami mást akartam írni, mert ugye hallhattunk már itt több olyan "nevet" is amiről én írtam. a maya biztos csak azért került a "képbe", mert láttam a hirdetést.
de amúgy mik azok az ilyen "régebbi kopimárkák" amiket érdemes nézegetni?
Én tudom ajánlani a Fendereket :) Nekem volt egy 2007-es MIM Jazz Bass és imádtam. Volt már kezemben Japó hangszer is eléggé jól ment rajta a játék. Most egy Amcsi 75 RI-m van ami tökéletes, nagyon könnyű játszani rajta illetve a hangja meg beszarábia :)
Ha gondolod tudok én is pár tippet mondani mit érdemes Fenderben venni.
A régi japán hangszereknél sem árt az elővigyázatosság. Minőség tekintetében rettenetesen mélyről indultak, a korai hangszereik kb. KGST szintűek voltak. Véleményem szerint a '70-es évek végénél hátrább nem nagyon érdemes keresgélni.
...a kő nem válik anyarrá zsebembe, de sztem érdemes régi japán jb-ket nézegetni.
cimar-ok is jó, volt/van is itt pár fórutársnak.
maya bézek is jók, most van is egy hirdetve gs-on..., de van más sok "polulárisan" nem ismert "rági márka", mindenféle jóminőségű, jólszólós (többnyire) japán kopik, amikkel igen "jól lehet járni", ha frankó jb soundot akarsz.
Hát ne csodálkozzunk hogy így jártunk..... Európából és Amerikából is ott futnak össze az új fejlesztések! Aztán a szorgos emberek mindent lekópiáznak...
Miközben maximálisan egyetértek Bassplanet-tel, úgy gondolom, a széria gitárok minőségével kapcsolatban egyszerre két ellentétes irányú jelenség figyelhető meg. Tagadhatatlanul nem tett jót NAGY ÁLTALÁNOSSÁGBAN a dolognak, hogy a nagy és neves amerikai, japán, német, angol stb. márkák a gyártásuk nagy részét a magas ipari kultúrával rendelkező anyaországaikból az alacsony munkabéreket kínáló helyekre telepítették át. Hogy csak egy példát említsek a sok közül: a mai, kínai vagy indonéz gyártású Ibanezekről nehéz lenne bebizonyítani, hogy legalább olyan jók, mint a 10 éves koreai, pláne a húsz éves a japán példányok. Amikor vagy 15 éve először láttam vietnámi (!) Peavey basszusgitárt, nem tudtam, sírjak-e, vagy nevessek...
Ezzel szemben ott a másik folyamat, amire céloztam: a "gyarmati" országokban hatalmas léptekben javul a minőség. 20-30 éve Koreában a nagy japán, német stb. márkák belépő modelljei készültek, ma prémium kategóriás hangszerek (pl. ESP). 15-20 éve Kínából kizárólag gitárnak látszó ipari hulladék érkezett. Ma már, ha megvan a szándék és a gazdasági racionalitás, képesek jó minőséget is előállítani - lásd pl. Squier Classic Vibe. Indonéziából legkorábbi tapasztalataink a belépő kategóriás Squierekkel kapcsolatosak. Manapság ugyanott többszázezer forintos, prémium kategóriás Yamahák, Ibanezek IS készülnek (a sok rutyadék mellett persze...). Nem is beszélve a Lakland Skyline szériáról, melyről Bassplanet (akinek a szakvéleményére maximálisan adok) nemrég megjegyezte, hogy a jelenleg kapható legjobb széria hangszerek közé tartoznak. És már a vietnámi Peavey-ken sincs okom röhögni. Ezekben az országokban szinte a semmiből nőtte ki magát egy magas szintű hangszeripari kultúra.
A mexikói Fenderek látványos minőségjavulását már többször kitárgyaltuk. És ha már kedvenc márkádnál tartunk: az USA Standard szériájuk ma kétségkívül jobb, mint 10 éve. 10 éve viszont még rémálmainkban sem láttunk Kínában készült Fendereket. Akkor most náluk javult a minőség, vagy nem...??? :)
Ha tetszik a 70-es hangzas, ajanlom a marcus miller modelt. Sokan szidjak hogy nem er annyit, persze ujonnan minden fender erosen tularazott. Viszont hasznaltan kell kifogni jo allapotu hangszert. Egy kis moddal lehet egy modern es egy vintage 70-es hangszered egyben minosegben es kivitelben szerintem OK. Illetve ami a japo 70-es fendereknel hiba szokott lenni itt a hatso hangszedo is a megfelelo 70 es pozicioban van.
Szerintem gyártanak manapság is jó hangszereket. Nem atomfizika csak szándék kérdése. Nagyon széles a paletta, tényleg érdemes mindent kipróbálni, már csak a puszta kíváncsiság miatt is.
A játszhatóság nagyon fontos, de a hang is, van aminek ez van aminek az az erőssége.
Wazullal rövid levélváltás keretein belül megbeszéltük, hogy konkrét igény és elképzelés nélkül érdemes inkább várni a vásárlással. Ezért is gondoltam úgy, hogy picit kiinformálom magam a jazzbassek terén, talán azzal nem lövök nagyon mellé alapon.
Sajnos az alap problémát inkább az szolgáltatja, hogy se viszonyítás se tapasztalat. Két kezemen meg lehetne számolni a bassusgitárok számát amin játszottam. Így a kipróbálásnál csak alapdolgokat tudok megítélni, hogy most 160Ks vagy 130Ks a hangja azt nem.
Természetesen nem csak fenderbe gondolkodom, de ott wazul legalább megtudja mondani mit várjon az ember seperc!
Meg az is probléma számomra, hogy többen mondják ismerettségi körömben, hogy csak 10+ éves gitárt szabad venni, mert a mostaniak így úgy rosszak, kispórolják az anyagot ésatöbbi. Viszont én kétkedem (mint a számítástechnikai eszközöknél, én itt is az újat gondolnám jobbnak ). Nektek mi az álláspontotok?
..., viszont nemrég igen érdekes körülmények közt megismerkedett velem az énekeslány,
...és ha már így alakult...,már a mi énekesünk. :)
ma délután jön először próbára...
extrafless
:)
...meg majd sanyival is lesz vele egy projectünk, az triphop,stb vonal.
ha működik jól a dolog, akkor GáboR lesz a gityós. :)