Megkérdezhetem, milyen zenéhez használod ?
Régóta tervezem, hogy veszek egyet, de még nem tudtam kipróbálni...
Szóval gyakorlatban nem ismerem, de azt gondolom, ha vonalszintű jelet ki tud adni, és mégis a pult mikrofonbemenetére küldik, akkor ott lehet gond, zaj, gerjedés.
Az mondjuk érdekes, hogy lazább zenékkel reklámozzák, ahol nincs nagy hangerő/gain igény, tehát a gerjedés nem annyira téma. Kíváncsi lennék, keményebb zenében, komolyan torzított gitáralapokkal a háta mögött mi történne.
Illetve az is érdekelne, hogy ha a gitározást abbahagyja az ember, de énekel tovább, akkor mi történik a vokállal ? Főleg, ha tercelni kellene...
Vagy beállítom a programban, hogy C dúr, és akkor tulajdonképenn úgy kreál harmóniákat, de akkor mire kell a gitár hozzá igazából ?
TC Harmony G XT-mmel koncerteken meg szoktak izzadni a technikus kollegak. Tenyleg ennyire razos a hasznalata a pult mogul nezve? Probatermeben minden gond nelkul hasznalom.
Foleg a gerjedesre panaszkodnak... Beyer tgx 58 van a szam es az effekt kozott egyebkent.
nincs semmi baj az OM7-tel, csak azt demonstráltam, hogy egy bizonyos szint felett nem nagyon vannak komoly különbségek, csak lusta hangtechnikusok:) Az OM7 alapból mélyebb tónusú az AE6100-hez képest, de ha eq-val kiegyenlítem a különbséget, akkor az ae6100 sem gerjed jobban, mint az om7. Ennyi.
Az i5-re kell a szivacsharisnya, a fotón csak azért húztam le, hogy látszódjon a kapszula. A hangnyomás ellen nem "véd" a szivacs, a frekimenetben van némi hatása, meg a por ellen is véd.
Szia Sakk Matt!
Akkor nem jött be az om7? Én szerettem, megbizhatóan müködött és a monitorral sem gerjedett össze.
Közben megjött az i5, de még nem tudtam kipróbálni!
Figyelj lehet hülye kérdés, de a kapszulára rá van húzva egy fekete gyári védőszívacs.
Miért van rajta a nagy hangnyomás kivédésére? Nem vágja a magasat? Kell az rá? Asszem a tiéden nem volt ráhuzva semmi.
köszi
Ha 25-öt kapsz, akkor már örülhetsz, de lehet, hogy kevesebbért is... technikailag ez már használt ugyanis. És sok közöttük a hamisítvány, ez is leviszi az árakat... sajnos.
Hát - tudom, ez nem a szoros témátokhoz tartozik - én azért nem úgy kezdeném az ének eq-t, hogy 5 kilónál - 8 dB. Azért elég fénytelenek azok a felvételek - kivéve az Audix - mert abban van x betű :)
De most látom a mondatod végém a szmájlit... nem szóltam semmit.
1.) Egy mondatra hívnám fel a figyelmed az idézett szövegből: "Hogy néz ki a keverő, ha kb. azonos tónusra tekergetjük az eq-potikat, mégpedig úgy, hogy a gerjedési tartományokat is nagyjából kivesszük."
Tehát két feltételnek kellett teljesülni: azonos tónusban szóljanak, és kb. azonos ponton gerjedjenek. A nagyjából azonos tónust a berakott mp3 link bizonyítja, az eq állásoktól függetlenül egyik esetben sincs természetellenesen kinyírva a beszédhang.
(Hasonló beállítással egyébként az ae6100-assal koncertfelvételek is készültek kiváló ének-sounddal.)
2.) Direkt ezért tettem be a miksik átviteli karakterisztikáját, amiből jól látszik, hogy mindhárom miksi átvitelében 5 kHz környékén van egy 6-8 dB-es kiemelés. Olyan nagy tragédiának látod, ha ezt kisebb-nagyobb mértékben csökkentjük?:)
Az érdekes infók még csak ez után következnek:) Hogy néz ki a keverő, ha kb. azonos tónusra tekergetjük az eq-potikat, mégpedig úgy, hogy a gerjedési tartományokat is nagyjából kivesszük. Még egy mobil keverőn is sikerült elérni, hogy kb. azonos túnus mellett, majdnem azonos ponton kezdett gerjedni a 3 miksi, némileg eltérő frekitartományban. Hogy milyen frekin, az már szinte mindegy, mert ha gerjed, akkor gerjed:))
Szóval ebben a beállításban az OM7 elvesztette a marketingdumát, a hangerőt növelve ugyanott kezdett gerjedni, mint az AE6100, persze addig kiválóan szól... A gerjedést illetően a Shure miatt kellett 250 Hz körül egy "völgyet" beletekerni a soundba, mert fura módon ott kezdett egy bömbölős gerjedés beúszni, amin nem segített a 100 Hz-es szűrő sem. (Ebben a beállításban egyébként egyik csatornán sincs bekapcsolva a 100 Hz-es vágás.)
Köszi, fontos és érdekes infók ezek.
Az Audixnak szerintem is túl van lihegve a marketingje egy picit, mert annyira azért nem gerjedésálló, de azért kis klubban életmentő lehet az a pici is. (nekem OM5 van, és nem egyszer csodálkoztak már rá a hangjára, mondván, hogy ez biztosan kondimiki :) Mindegyiknek megvannak ez előnyei, hátrányai is, hangulatfüggő, mikor melyik mikrofonomat veszem elő fellépéskor (meg a gerjedéstől is függ :)
Az "eredmény" az, hogy ha minden miksinek megteremtjük a neki ideális paramétereket, akkor minimalizálódnak a különbségek. Az első legfontosabb paraméter, hogy a keverő mikrofonerősítő fokozata illesztve legyen elsősorban a kivezérlést tekintve. A második fontos tulajdonság az átviteli karakterisztika mellett, hogy milyen frekvenciákra érzékeny a visszacsatolást illetően. Nem ugyanazon a frekin gerjednek a miksik, ez egészen eltérő mikrofononként. A shure pl alacsonyabban 1 khz körül kezd nagyon hamar "sípolni", miközben egész magas frekin folyamatosan "cseng". Az AE6100 pedig 5 kHz tájékán kezd "visítani", de ha a gerjedési frekiket parametrikusan megkeressük, és néhány decibelnyi "lyukat" csinálunk, akkor nagymértékben kiterjesztjük a színpadi használhatóságot. Az OM7 nem akkora csoda, mint a marketing állítja. Az érzéketlenségét gyanítom az okozza, hogy a tipikus gerjedési tartományt lecsökkentették (kétszer nem mondom, hogy a nyélben egy freki szűrütagot találnék, de ha nem, eklég raffinálta a kapszula mechanikus hangolása is:). Elsősorban az AE6100-el való összevetésben érdekelt a dolog. Az AE6100 ugyanis sokkal részletgazdagabb hangot produkál, mint az OM7. Ha a gain szintek belövése után a 6100-as csatornáján kis vágást csinálunk 5kHz környékén, illetve 10 kHz felett, akkor nagyon közel kerül a két miksi hangja, és csodák csodája, az OM7 kezd gerjedni előbb egészen magas frekin!.
A kevésbé vigasztaló az, hogy az AE 6100 is kb. ugyanannyiba kerül, mint az OM7.
A szintek közötti különbségeket jól mutatják az A&H keverő gain potijai.
Itt egy hangminta is, bár az mp3 kissé torzít, de a miksik karaktere megmarad. Itt minimális a különbség köztük. Minden miksi "be van kapva", ez jellemző a rockszínpadokra, 5 cm távolságból már nagyobb különbségek vannak. > mikrofonteszt
Gyűjtőknek:
Pearl C-500 kondenzátor mikrofon, Made In Japan.
Semmi adat nincs róla a neten, de más Pearl típusokról ódákat zengenek.
Egy ideje nálam van, tökéletesen műkszik, szép állapotban van.
Németektől hozták be.
Ha kell, eladó, képet tudok küldeni.
Mondj egy árat szindróma.
Az előbb hallgattam egy tesztet: MD 421 vs. Rode NT1-A
on-axis pozícióban az MD421 sokkal jobban kihozta a magasakat, az NT1-nek fedettebb hangja volt. off-axis elhelyezésnél pedig pont fordítva!
... nem is olyan könnyű választani egy jó mikrofont mint ahogy gondoltam
Na kezdjük a kapszuláknál, mert ránézésre mind egyforma, az audixnál pl. tuti:): az a D6 lábdob és a D2 tam kapszulája:
ez az OM7 és az i5 kapszulája, jól látható, hogy minden kapszula és benne a membrán is nagyjából ugyanolyan. Hogy melyikból lesz énekmiksi, és melyikből lábdob, az a hangolószalagtól és a nyél mechanikától függ:
Ugyanakkor felesleges csak az átviteli görbéket hasonlítgatni, mert a mikrofon élő, dinamikusan változó hangkörnyezetben abszolút kiszámíthatatlanul viselkedik, a görbék nagyon elméleti információt nyújtanak, legtöbbször köszönőviszonyban sincsenek a valósággal. Ráadásul a keverő eq minimális eltekerésével, vagy a gitárláda előtti pozíció megváltoztatásával hangzási világok jönnek-mennek:))
Ma tesztelgettem ezt a 4 miksit, és ha a keverő eq-val kompenzáltam a tonális különbségeket, ember meg nem mondja felvételről, hogy mikor melyik szól, pedig négyszeres árkülönbségek vannak. Aztán kivisszük a színpadra, és mindegyik önálló életet kezd élni...
Hmmm, szépek, mi? majd felteszem valahova a hangmintát is...
Egyébként én kinéztem egy mikrofont már korábban: Blue Encore 100. Nagyon nagyon hasonló a hangja az SM58-hoz, csak egy egészen picivel közvetlenebb, nem annyira fedett. De épp hogy csak hallható a különbség.
Tökéletes lenne nekem, csak az a baj, hogy magyarországon nem nagyon lehet kapni
Értem. Amúgy van egy csomó SM57 vs. i5 videó youtube-on, majd meghallgatom őket figyelmesen Mellesleg egy i5 még újonnan is bőven belefér a keretembe. Lehet hogy jó választás lenne majd még gondolkodom rajta.
... amúgy itt egy felvétel, ma délután csináltam:
hangsúlyoznám hogy teljesen nyers, kivéve egy 80 hz-es mélyvágást.
Szégyenlem ezt leírni, de egy olcsó noname kínai miksit használtam. Mivel nincs itthon más
Eléggé off-axis volt a pozíciója.
Na most nekem jobban tetszene hogyha egy testesebb hangú mikrofont tehetnék inkább közelebb az on-axis pozícióhoz. Így kicsit közvetlenebb, organikusabb lenne a felvétel.
Remélem az i5 jó lesz erre nem ?
Ránézésre minden gyártó mikrofoncsaládjának azonos kapszulái vannak, de típusonként más-más hangolószalaggal vannak lezárva a membrán mögötti üregek. Az sm58 cartridge típusa: R59, az sm57 cartridge: R57. Honnan veszed, hogy "több magasa van" az i5-nek? Persze, de arányosan még több mélye is, az egész frekvenciabalansza sokkal egyenletesebb, de a lényeg, hogy a "több magas" egszersmint sokkal tisztább, torzítatlanabb, mint az sm57-é. Az i5 tónusa inkább testes,de ennek ellenére mégis részletező sound. Marhára nem egy kategória az sm57-tel.
Sok jó mikrofon van gitárra, Shure Sm7-em van, elég egyénien szól, nagyon semmi nem hasonlít rá(legalábbis ami olcsó:) Amiket ajánlanék még arra amit írsz: Sennheiser MD409, MD421, AKG D12(esetleg D112) Beyerdynamic M201/M69/M88. Ebből van amit lehet használtan kis szerencsével a te keretedből venni.
"It is a cardioid dynamic mic, designed around the same Unidyne III capsule as the SM57. In fact, the SM58 differs from the SM57 in only a few respects:
The ball grille contains a foam blast filter.
The ball grille reduces the bass boost due to proximity effect, simply because it prevents the mic’s capsule from being positioned so close to a sound source."
egy oldal szerint csak ennyiben különböznek...
Bár én inkább a fülemnek hiszek: teljesen más hangjuk van valószínűleg igazad van.
Szinte mindenhol azt írják hogy ugyanaz a kapszula...
Amúgy az i5-nek több magasa van mint az SM57-nek. Szerintem nem épp az én esetem.
Esetleg egy SM58, letekert gömbráccsal, kicsit közelebb a hangszóró közepéhez mint ahogy szoktam, a kicsit közvetlenebb hang érdekében. Lehet hogy ez lesz a nyerő
Lehet hogy jövő héten kölcsön tudok kérni egy 58-ast egy ismerőstől, majd kipróbálom.
Honnan vetted azt a baromságot, hogy az sm57-nek és az sm 58-nak ugyanaz a kapszulája? Ez tévedés, de az átviteli karakterisztikájuk sem egyforma. Az sm57-nél 200 Hz körül kezd esni az átviteli görbe, az sm58-nál csak 120 Hz körül. Az sm58 mégjobban fog szólni a láda előtt ha leveszed a gömbrácsot. Legjobban meg az audix i5:)
Én talán egy SM58-ra gondoltam. Tudom hogy ugyanaz a kapszula mint az 57, de mégis sokkal teltebb a hangja. Pár napig volt nálam kölcsönben egy SM58, ki is próbáltam. Nagyon jó hangja volt, de kissé fedett...
szóval az SM58 hangja, csak kicsit közvetlenebbül. Olyan kéne nekem
Tudnátok nekem ajánlani egy jó mikrofont az alábbi paraméterek alapján?
- gitárládára kéne
- ne legyen drágább 35-40 ezernél (használtan)
- a típusa mindegy (dinamikus stb.)
- meleg, telt hangzás a cél
- ne legyen olyan magas, kásás hangja mint az SM57-nek
Egy greenback ládát mikrofonoznék be vele, és egy klasszikus marshall féle hangzást szeretnék felvenni. Ezen a videón pl. nagyon tetszik a felvett hang, ilyesmit szeretnék én is:
Az cuccom kb. így szól mint ahogy ez is, de a felvételen is hasonlóan meleg, telt, és gazdag hangzást szeretnék mint ezen a videón.
Ha jól látom, akkor az ott egy SM7, de az nekem kicsit drága
Tehát tud valaki valami jó miksit ajánlani ilyesmi hangzáshoz, ami max. 40 ezer használtan?
Ja és egy csöves mikrofon előfokon keresztül fog menni a hangkártyámba (line6). Így fogom használni, ha esetleg ez is számít valamit
nos, nekem nem mikrofonnal kapcsolatos kérdésem van, de kapcsolódik, valamelyest.
a minap letöltöttem az asio4all szoftvert, amivel reményeim szerint jelentősen csökken a csúszás a realtime játék és a felvétel között (eddig ugyanis nem tudtam felvenni semmit emiatt).
igen ám, de vmiért nem működik a cucc, ugyanis (gityó-pedál-erősítő-számítógép vonalon) elveszik a hang. bemeneti jel van (mikrofonbemeneten át van a számítógépbe kötve a cucc), vagyis az input oké, vmi zaj is szűrődik, de az a számítógép saját hangszórójából jön, s csak akkor hallható MINIMÁLISAN, ha maxra tekerem az erősítőt.
vagyis: input rendben, vhol a számítógépben "veszik el" a jel.
vki találkozott már ilyennel? vajon mi lehet a teendő? (a laptopon amúgy minden cucc egészségesen működik.)
Eladó!!!!2db Shure Sm57, Audio Technica AT2020 (mind a hozzávaló kengyelével és tokjával )ár: 20000/db minimálisan alkuképes ha többet viszel akkor persze plsuz engedmény zyonlac(kukac)freemail(pont)
Az aljára szereltem, számos szituációban saját magunkat hangosítjuk, ezeken az erősítőimen nincs szimulált hangszóró kimenet (ac30, twin reverb). Nem látszik belőle semmi, ha nincs felrakva a mikrofon. Amúgy pár napja láttam a magna cum laudét, két gitár erősítőre is ez az oldalra szerelt rudazat volt felszerelve, úgy látszik, hogy ők összefurkáltak az erősítő oldalát.
DEMO készítéshez vennénk fel hamarosan éneket. Sajnos nincs jó kondimikrofonunk az énekre. Mennyire használható ilyen célra esetleg Audix i5 vagy esetleg Shure SM58?
hát ha az aljára szerelted, az kicsit más, mert én még nem találkoztam olyan gitárossal, amelyik engedte volna, hogy a bőrborításra rácsavarozzon valaki egy mikrofontartót. Sőt, olyant se, aki az audix lejjebb reklámozott rudazatát használta volna. A gitárhangosítás a hangászok feladata, nem a zenészeké, nekik meg sokkal stabilabb kis spéci állványaik vannak e célra, teljesen értelmetlen a kombóra, ládára szerelni mindenféle rudakat.
A ládas réégi Marshall, eredeti szórókkal.
Ezek a képek egy weboldalról vannak leszedve. A legnagyobb miksiteszt volt hangmintákkal, amit valaha a neten találtam, de kb. másfél éve megszűnt az oldal és sajnos a hangmintákat nem mentettem el.
A lényeg: az sm57 utánzatok (T.Bone MB75, LD Systems D1057, DAP Audio PL07, vagy a vaterán 19 ezerért árult összes "eredeti" sm57:)) baromira nem úgy szól, mint az eredeti, akár usa, akár mexikói Shure sm57. Már csak azért sem, mert nincs bennük trafó, teljesen más a keverővel történő impedancia-illesztésük is, így a frekimenetük is, bármennyire is hasonló a kapszula.
A Marshall-láda elé rakott tucatnyi mikrofon között nem nagyon virított az MB75 a mezőnyben, még a 30 dolláros ára tükrében sem. Az MP3 felvételeken is átjött a különbség: test nélküli, magasba húzó, enyhén zavaros hangot produkált. Ezen a teszten messze a legdögösebb hangot az a hármas kombináció produkálta, amely 2 db különböző szögben beállított, rács nélküli(!) shure 565 SD + 1 db Rode NT1 kondimiki produkált. Csaknem takkra ugyanezt a fílinget hozta az 1 db Audix i5 + Rode NT1 kombináció, aztán egy elég nagy szünet következett. Az sm57 sem magában, sem kombinációban nem nagyon rúgott itt labdába, elavult sound, jellegzetesen torz, kásás, fakó hang, valójában a rock-tradíciót (meg a hangmérnökök lustaságát:)) lehet eladni vele. Erre már elég sokan rájöttek, és elég sok különböző gyártmányú trónkövetelő van. A legsikeresebb az i5, több minőségi riderben előzi meg az sm57-et. Itt a duplán nyertes kombináció képe:
(A képeket egy fotótárból illesztem ide, próbáld meg a képtulajdonságokból a linken közvetlenül elérni.)
Most olvasgattam a topic-ot és engem is érdekelnének a reggel belinkelt mikrofonozási képek, de sajnos nem jelenik meg.
Megtennéd, hogy elküldöd vagy belinkeled újra?
Könnyebb, amikor magamban kísérletezgetek - úgy jó is volt, de a vendégMesternek túl hangos volt a kombó (a közelség miatt), ezért tényleg, levett hangerőből. Az ember magától nehezebben jön rá 1-2 két dologra, mint így, hogy van segítség.
ne, itt van pár beállítás különböző miksikkel. ez az, amit nem lehet elméletben tanulni, mert bárhogy teszed le, ha 10 fokkal elfordítod, vagy 2 centivel arrébb teszed, máshogy fog szólni. Ha van füled, hallod, ha nincs, akkor meg tökmindegy hogy teszed oda:Đ:
vagy a toronymagasan legjobb hang, a kosár nélküli shure_565SD:
mint látod, a legáltalánosabb a kónusz és a porvédő találkozása körüli területre kicsit ferde szögben néző miksi-tengely. Ha a porvédő felé döntöd, magasabban néha visítósan szól, ha a kónusz széle felé, akkor kezd elmenni a magassal együtt a kraft is. Legjobb két különböző szögben álló különböző típusú miksivel és enyhén szétpanorámázva. Allat módon képes szárnyalni a hang a két oldal között:)
ha nincs jel,akkor nem fog rendesen "hallani" a miksi.próbáld olyan hangerőn,ahogy gyakorolnál,mb 75 hangszermikrofon,nem túl érzékeny ez miatt,meg kell küldeni rendesen :)
Elég alacsony volt a hangereje (vendég-muzsikus próbálta, és nagyon közel ült a hangszóróhoz). Lehet, hogy ez volt a hiba?
Úgy látszik ezt is ki kell még tapasztalni.
nem para a közepe szerintem,ugyanis ott adja a hangszóró a legdinamikusabb hangot(ott a legnagyobb a kitérése a membránnak),de ha elkezded elfordítani,észreveheted,hogy csökken a karcolós tartomány.
mennyire volt hangos a kombó,ha eléggé,akkor a yamaha előfokján beállítottad a jelszintet rendesen?általában van egy zöld led,ami akkor világít,ha a jelszint elért egy bizonyos(-10,-12,vagy éppen amennyit a gyártó gondol) szintet.
Ma meg úgy próbáltam, hogy Fender Ultimate Chorus DSP (persze csak az egyik hangszóróhoz volt elég egy db BM75) - Yamaha mixer - T-mix PA. Valamiért a PA hangfalaiból igen halkan szólt. Azt szeretném kérdezni, hogy a mikrofont milyen távolságra (és milyen szögben) kell a hangszóróhoz képest elhelyezni?
Gondolom talán SM57 - viszont kipróbálásra szerintem ez a T-bone nagyon jó árfekvésben van (meg - biztosan az is számít, hogy kb. milyen kategóriát képvisel a PA cuccom.)
Hátigen. De én direkt kérdeztem, és senki nem írta meg, hogy 522-, és 611 ezer ft() közti árfekvésben milyen profi studió mikrofonokat lehet szerezni (), így aztán bánatomban() vettem ezt a viszonylag olcsót. Úgyis az a jelenlegi koncepció, hogy a PA-ból ne csak az én (szomszéd szerint "túlzöngés") hangom hallatszódjon, hanem valami szép kis muzsika is. Ehhez jónak tűnik ez a cucc. Igaz, csak 10-20 percig volt lehetőségem tegnap fülelni, de az MB85-höz képest valóban feltűnően jó.
Az mb 85 az sm 58 utánzata akar lenni, inkább vokálra van hangolva. Ez a thomann elég trükkös, megfordítja a számokat
Amúgy ugyanezeket a kínai utánzat mikrofonokat más nagy német hangszerkereskedő is árulja a saját neve alatt, nyilván a gyár annak nevezi el a termékét, aminek a kedves vevő kérni...
Köszönöm szépen a tanácsokat: ma kipróbáltam (persze csak otthon) MB 85-tel - nem nagyon tetszett. Azt hiszem, egy MB 75-öt kéne beszerezni (az ára is kedvező). De még az audio-technikát meg Beyerdinamic-ot megnézegetem.
Ez csak az igényektől függ, pontosan milyen célra kell... Zenekar saját PA-hez jó lehet, stúdióba nem venném...
Amúgy SM57 a bevált cucc gitárra, de jó pergőre is, meg énekre is, meg máshoz is, szóval ha van rá keret, akkor inkább azt, és nincs meglepetés.