Szerintetek t.Bone MB85 mikrofon (azt hiszem Shure SM58 másolat) alkalmas lehet gitárkombó mikrofonozására? Vagy ha nem, akkor mit érdemes venni olcsóért?
Köszköszkösz
Közben kipróbáltam, kicsit gerjedékeny, és sok mélye van, de a hangja meglepően tiszta és kellemes. Próbaterembe tök jó.
Bár nem végeztem A-B-A tesztet, de nekem a Jeféről nagyon rossz emlékeim vannak, Shure másolat ugye, de nekem az eredeti sem tetszik... hiába ipari standard :)
...mármint a márka, a mikrofon meg gondolom olyan, amilyen ... dinamikusból ("színpadi") elég szarokat készítenek, vagyis arra nem jó, amire szánják :D ...
Audio-Technica AE6100-at keresek beszámítással. Vannak más mikrofonjaim, illetve az adokveszekben is mindenféle gitáros cuccaim. Ráfizetnék megegyezés szerint valamelyik cuccomra :) Ajánlatokat emailben vagy telefonon kérnék.
Eladó egy AUDIX OM7 énekmikrofon. A kosár picit kopott, de amugy nagyon vigyázva lett rá. Profi nagyszinpadra készült, háttér hangerőnél sem gerjed, mivel erre tervezték.
Aki ilyet akar venni az ismeri! (gyári tok, gyári kengyel, dobozzal jár hozzá)
Shure SM58 csak jelenthet neki!!!
ajánlatokat várok
petigyerek11@freemail.hu
egyszer hangosítottam egy kezdő bandát,ők hozták magukkal,gerjedt,mint a picsa,és nem lehetett lebeszélni róla a srácot,pedig beta58 volt volt a kínált alternatíva...
Akár az adokveszekben levő Sennheiser 845-öst is érdemes lenne megnézni, 14-ért kínálja... Anno a 835-ösöm egyáltalán nem volt gerjedékeny, a 855-ösöm már egy picit igen (de tökéletesen használható és nagyon szép tiszta hangja van), ezért gondolom, hogy a 845 valahol a kettő között lehet... :)
Mikrofont keresek, énekre (grunge/punk/rock), olyasmi kellene, ami kevéssé gerjed, mert elég kicsi a próbaterem. SM58 és Beta58 a két jelölt eddig, ezzekel kinek mi a tapasztalata? Egyáltalán mekkora a különbség köztük? Esetleg valami mást javasoltok (még azért megfizethető kategóriában...)? Köszi!
A 48V fantomtáppal nem tudok sajna mit kezdeni, a UX1-em nem kezeli.
Milyen ének? Hát béna. :) Nem vagyok énekes. :D
Tiszta lenne meg amolyan "scream".
A Pevej? Nemhiszem, korrekt nagymembrános miki az. Ha az SM57-re gondolsz az meg tényleg mindenre jó, basszusláda elé is betszik, ad egy kis "élt" a hangnak.
a legolcsóbb, még éppen használható dobmiksiket az AT csinálja. A szettjéből elvileg külön is kapható 20 rongy környékén az MB 6K. legalul emelve, 250 Hz körül vágva egészen jól szól. Az igazi persze az, ha áthangolom a kapszulát, akkor erősen hajaz a háromszor ennyibe kerülő D6-ra is:Đ:
Az Audixot nem ismerem, e602-t szerintem nem kapsz 15-20ért, AT-t szintén nem. Van egy rakás miki amit próbáltam lábra,és jó,de mondom,nem ez az árkategória.
Nem arra van kitalálva,meg a nagy hangnyomást se bírja szerintem annyira. Vannak az olcsóbb kategóriában is használható mikik,de lábra most nem jut eszembe semmi se ilyen árban.
:) az új árának a végéből egy nullát leveszel :)
Komolyan kérdeztem egyébként mert ehhez (sem) értek éls valami használható olcsóbb dolog kéne 15-20 körül használtan.
Értem. Akkor a felső kapcsoló ad rá magasat, az alsó megvágja a mélyet. TEhát a magasat nem vágja le egyik kapcsoló se ugye? Pillanatnyilag lábdobhoz használnánk ezért kérdeztem a kapcsolókat.
Én használtam régebben sokat ezt a mikit(mert nem volt más:) Az egyik kapcsoló egy presence boost 4kHz-nél, a másik a mélyvágó 100Hz-nél. Értékben 5-15eFt körül szoktak menni, állapottól függően.
Sziasztok! Van nálam kölcsönben egy AKGD330BT.
Mennyi a használt értéke? Nagyon kevés ilyent találni.
A két kapcsoló pontosan hogy működik, melyik vágja a magasat melyik a mélyet? NEm nagyon hallok különbséget.
A felső kapcsolónál van egyenes vonal állás, aztán egyenes jobb vége kicsit magasabban a kosár felé aztán a 3. állás még jobban. Az alsó kapcsolónál ugyan ez csak lefelé. POstosan hogyan működik?
Az Audix karakterisztikáját meg kell szokni, és az átlagnál több gain kell az OM7-nek (néhány keverőpult kevés lehet hozzá), de ha ezeket meg tudod oldani, akkor én az Audixra szavaznék. Ha meg standard cucc kell, amit mindenki ismer (pl. keverősök), akkor a Beta.
Szerintetek itthoni felvételekre, valamint próbákra/koncertekre vinni, melyik mikrofont válasszam:
Shure beta 58a vagy Audix OM7 ??
Jah és Fake Audix mikrofonok ugye nincsenek a használtpiacon?
Általában nem javitható a tekercselés, lakkozott nagyon vékony rézdrót, házilag szoktak
próbálkozni újratekercseléssel,de soha nem fog úgy szólni. A Sennheiser se szórakozik vele, ha van cserekapszula az majdnem annyi mint a mikrofon újonnan, az md421-nél meg beküldöd a régit, és kapsz egy újat:)
sziasztok! Éneket szeretnék rögzíteni laptop segítségével, és szeretnék hozzá egy külső hangkártyát venni. Milyet tudnátok javasolni, illetve a hangkártya tulajdonságainál mire kell jobban odafigyelni? Nem szeretnék tökéletes stúdiómunkát végezni, csak szimpla tiszta hangfelvételeket. (studiomikrofon adott hozzá) Köszönöm a segítséget!
Hát azért lehetőleg ne omnitronicban, de a kismembrános kondi a legmegfelelőbb erre a célra. Én amit nagyon tudok ajánlani az a RODE NT-5 http://rodemic.com/microphone.php?product=NT5 vagy a nagytesója ami nagyjából ez csak csillapítást leeht rajta kapcsolni meg felüláteresztő szűrőt. És szerintem érdemes lenne azon kívül hogy nyílásba ahogy mondta arion(?) elhelyezni egy sztereo párt is szemből. in máj vjú:)
A puska egy szűk irányérzékenységű mikrofon. Ahhoz kell egy operátor, aki követi a hangforrást. Ahogy a hangforrás kilép a puska karakterisztikájának a határából, durva hangszín és hangerő változás lesz az eredmény. Én gyűlölöm, operafelvételeknél kísérleteztem velük, de ahogy az énekes kifordult a karakterisztikájukból, szörnyű lett e végerdemény.
Már mondtam egyszer: a színpadnyalásba fügessz fl 3-4 kondit, mint függönyt, az korrektül rögzíteni fogja a szíbpad eseményeit.
(Utómunkázni lehet, sőt kell. Utólag tudsz majd halk részeket emelni. )
Igen, azt már felfogtam, hogy kondenzátormikrofon kell távoli hangforráshoz (volt már maxra gainelt dinamikus is, kényszerből), de a kondenzátormikrofonok közül melyik fajta a legmegfelelőbb? Eddig mindenhol "puska" mikrofont láttam, de amióta a kamerás ismerősömnél láttam másfajtát, azóta nem tudom, hogy ez vajon egy hatékonyabb módja a dolognak, vagy nem. Ez a dilemmám.
Rengeteg tankönyvet találsz a neten - elsősorban angolul. Recording, Handbook of sound engineering, stb. címszavakkal. Van nekem valahol magyarul is valami, de nem biztos, hogy megtalálom. Ha zaklatsz egy párszor emailben, előkerülhet.
Komolyan kérdezem, a színdarabot minek hangosítani ? Jó, ha nagyon amatőrök és képzetlenek a színészek, akkor értem, de ha legalább félprofik, akkor teljesen felesleges. Portok nélkül reménytelen. Normál színházi előadáson a színészeket nem hangosítják.
Térmikrofont nem fogsz találni, mert olyan konstrukció nincs. Van kondenzátor meg dinamikus. Attól függően, hogy a hangforrástól távol helyeznek-e el egy mikrofont a "térbe" - szokták néha térmikrofonnak nevezni. Távolról mindenképpen kondenzátort kell használni, mert érzékenyebb. Egy dinamikusnál max gainnel kéne dolgoznod, ami felvételen már óriási zajt termel.
arionsound@t-online.hu
Én azért örülnék annak a tankönyvnek. Sok még a tanulnivalóm ezen a téren - ja, a tér felejtős.. szóval ebben a témában :D
Valóban, kórust elsősorban felvenni szeretnék, míg színdarabot - nem a Nemzetiben - kihangosítani úgy, hogy nem tudok leakasztani x db mikroportot... Már próbáltam kölcsön ("shotgun/puska") mikrofonokkal, amennyit azok dobnak a szöveg hallhatóságán/érthetőségén, már az is bőven megteszi. Nem kell hozzá stúdió hangzás.
A "térmikrofont" azért is kérdeztem, mert ilyen név alatt sehol sem találni, kondenzátor mikrofon meg többféle is van, és itt állt meg a tudományom. Hogy akkor melyik lenne a jobb?
Szerinted felejtős? :S
Hát, ha erre komoly választ akarsz, akkor először is tudni kell, hogy hangosítás, vagy felvételről van-e szó.
Hangosítás.
Egy kórust nem kell hangosítani. Sehol. Ja, hogy közben még játszik egy metál banda is ? Az más. Akkor minden kórustag kezébe egy SM 58-as, a szinpad szélén 24-72 csatornás keverő, szólamonként összerakni egy-egy szubra, ez a négy vonal mehet a frontra, monitorba, felvételre. Felejts el minden puskát, "térmikrofont" ( bár egyszer megtudnám, mi az )
Színdarab. Színészeket sem kell hangosítani, azért színészek. Ha ott is metálloznak közben, akkor mikroport.
Felvétel.
Kórus: ha jó a terem, akkor az elérhető legjobb minőségű kondenzátor mikrofonpár, mondjuk a karvezető feje felett, ortf elrendezésben. Ne kérdezd, mi az, nem fogom idemásolni az egész tankönyvet:)
Színdarab: A színpad nyilás hosszában elosztott, függesztett négy profi kondi mikrofon - ez a "függöny". Ha a dolog fontossága igényli, akkor színészenként egy port - minden külön sávra és így utólag tetszés szerint tudsz a direkt és a tér hangokkal játszani.
Röviden ennyi. Tudom, ennek ellenére veszel, vagy kölcsönzöl majd néhány tökéletesen használhatatlan eszközt, amivel majd egyszerre próbálsz hangosítani és felvenni. Valószínűleg nem fog sikerülni, de ha esetleg mégis, akkor az lesz a kivétel, ami erősíti majd a szabályt:)
Sziasztok!
Kórus, színdarab színpadi hangosításához (esetleg felvételéhez) milyen mikrofont ajánlotok?
Én puskamikrofonokat néztem ( AV-LEADER AVL-680, Stage Line ECM-925P ),
de egy kamerás ismerősöm ehhez hasonló stúdiómikrofonokat használ.
Melyik fajta a megfelelőbb? (A pénztárcámnak a puskamikrofon...)
Köszi!