az integráltnak ne is nézz utána, hanem gyorsan felejts el. Ugyanis azok zenei felvételekre teljességgel alkalmatlanok, olyan alapzúgásod lesz, hogy kár belé. Nagy valószinűséggel valami AC"97-es integrál csoda lesz, de ha már egyszer van egy jó kondimikod és egy fantomos keverőd, ne vágd haza egy alaplapi -hangkártyának nem is igazán nevezhető- hangmodullal. egy belépő szintű, Emu0404 kártyával már csudajó felvételeket fogsz tudni csinálni, aminek az ára sem horribilis és még felvevő szoftvereket is kapsz, amivel csúszásmentesen tudsz rögzíteni. De ha nem amu, akkor pl M-Audio 2496 Audiophile. Vagy valami hasonló, lehetőleg kifejezetten zenei felvételre (és NEM multimédiás, pl Soundblaster család) gyártott modellt nézz.
Nagyon köszi!
Igen van a keverőmön fantom táp. Pc- vel szeretném felvenni a dolgokat. A hangkártyám integrált, de utánna nézek mi a tipusa. Tehát akkor első nekifutásra megfelel az Rh Hst is.
Köszi !
a felsorolt kondimikik mind alkalmasak lehetnek erre a feladatra. Kérdés, hogy rögzítőmédiának mit fogsz használni? A számítógépet? Ezzel 2 gond lehet: egyrészt felvételkor a PC zúgását baromira fel fogja venni a kondimikrofon (ezt áthidalandó felvétel idejére át kell tenni a gépet egy másik szobába és csak a mikrofon legyen a felvevő szobában). A másik problematika, hogy ehhez korrekt minőségű hangkártya kell, mely nagyban befolyásolja a felvétel minőségét. Harmadiziglen ne felejtsd el, hogy ezek a kondenzátormikrofonok fantomtáplálást igényelnek. Kérdés, hogy a Phonic keverőben van fantomtáp-funkció?
Sziasztok!
A zenekarommal nem sokára szeretnénk rögzíteni a következő anyagunkat ( www.myspace.com/kontrollze ) Az előzőt ( Wavok ) itthon , házilag bütyköltük, össze. Nagyon sok effektet raktunk az énekre, egyrészt így is akartuk, másrészt én sem vállaltam túl magam....mert ugye nem egy pacsirta vagyok:)))) 2006-ban újra vettünk egy dalt erről az anyagról: A remény töredéke címmel egy jó stúdióban. Ott találkoztam először kondi mikrofonnal. Ezzel sikerült rögzíteni az elektroakusztikus gitárom hangját ( akusztikusan )és hát.leesett az állam: csilingelt meg minden, nagyon nagyon tetszett.
A lényeg.
Szeretném ha házi körülmények között is meg tudnám oldani az ének illetve gitár felvételt.
Élőben Shure Sm58 Beta -t használok, ( vagy esetleg ezzel is tudok itthon felvételt készíteni?) de a kondis dolgokokat ajánlják erre a célra.
Átolvastam itt mindent.
Eddig ott tartok, hogy a Rh HST-02A - t kipróbálnám illetve az alább említett AT2020 van még képben nálam. Vagy esetleg egy drágább Rh.
Szobámban ( panel, kocka ) szeretném rögzíteni a dolgaimat. Van egy 4 csatornás phonic keverőm. AZ jó esetleg előfoknak?
Van még egy akusztikus duó ahol gitározom és dalolok. Azt is szeretném megörökíteni, úgy élőben ( a másik egy nylon húros gitár plusz ének ) Erre is szeretném használni a vásárlandó mikrofont.
Bármilyen észrevételt nagyon megköszönök!
Elkezdtem magamat beleásni a karakterisztikákba. Az e914-é nagyon szép. Kb. a 16KHz gázos már, ott beszűkül rendesen a vételi szög, de amúgy szép egyenletes, és jó monitorozással egész használható lehet.
Az e908 tetejében van egy olyan agresszív emelés, hogy tuti kéne vágni 12KHz körül egy parametrikus EQ-val ahhoz, hogy ott ne sípolhasson be a rendszer mint a fene. Ezt leszámítva katalógusadatok alapján még az is lehet jó hegedűre. Mélyátvitele nem nagyon van, cserében az nem is kell hegedűhöz.
Na jó, e965-öt megnéztem frekimenetre. Hát az alapján nem biztos, hogy fel kell tenni hegedűre. Érzékeny a mikrofon a magas tartományban nagyon arra, hogy a tengelyéhez képest merre van a hangforrás, hegedűnél ez lehet nem nyerő.
Az adott típusokat nem ismerem, csak általában tudok hozzászólni.
Szerintem első körben azon kell elgondolkodni, hogy jó-e az adott hegedűsnek, ha a hegedűre van rögzítve a mikrofon? Nem akar-e játszani a hegedű és a mikrofon távolságával, nem akar-e pl. énekelni/vokálozni is? Akar-e egy rakat kábelt cincálni a színpadon? Egyáltalán milyen hangerő fog uralkodni a színpadon?
Rögzítésre vannak érdekes megoldások. Pl. az Audio Technica ATM350 gyári tartozéka egy olyan tépőzáras vacak direkt hegedűre, amivel a pici mikrofont a híd mögött a húrokra lehet rakni úgy, hogy a kapszula a nyak fele nézzen. Biztos meg lehet oldani házilag ezt más gyártó dolgaival is. A Sennheiser E908 biztos jó lenne a feladatra, csak a rögzítéssel kellene kicsit játszani, mert az a hattyúnyak lehet, hogy útban lenne hegedűn.
Ha jobb a hegedűsnek, hogy külön állványon van a mikrofon, akkor szerintem bármelyik jó minőségű kondi jó a célra. Akár lehet az énekmiksi is (pl. e965), a jobbak nagyon szépen vissza tudnak adni akusztikus hangszereket is. Nem gerjed jobban mint a rögzített csak azért mert állványon van, feltéve ha tud figyelni a hegedűs a távolságra zenélés közben. Meg ha nem rontja a képet egy hatalmas miksi egy állványon.
Volt párszor szerencsém kondi énekmiksibe hegedülő emberekhez, jó minőségű hegedűvel teljesen jól működött mindig. Egy vacak hegedűvel halál, de akkor meg szerintem mindegy, hogy csiptetős-e vagy állványos...
Szokták javasolni, hogy lehetőleg vese karakterisztikájú legyen az énekmikrofon ha hegedülnek is bele, mert azok jellemzően nagyobb térszögben vesznek azonos frekimenettel, de ez már erősen termék függő dolog.
Hegedű hangosításra melyik Sennheiser-t ajánlanátok, ha mindenképp ilyen márkájúval kell megoldani? Az e608, vagy az e908 valamelyik változata jó lehet? (Eredetileg ez ütős, meg fúvós miksi család, de vajon nagyon amatőr dolog hegedűre applikálni?)
Gondolom az állványra rakott távolabbi megoldás (e614, e914) nagyon gerjedékeny.
Hello!
Eladóvá vált egy Audio Technika A 2020 kondenzátoros mikrofon, dobozában, minden papírjával, kb fél éves de újszerű állapotban, még garanciás.
15 Ft-ért engedem el, ezalat nem adnám oda.
popkillerz@citromail.hu
Tegnap azon gondolkoztam, hogy én vagyok hülye vagy te. Aztán rájöttem, hogy végülis rosszul tettem fel a kérdést. Neked meg gondolom nem volt dolgod sok szájharmonikással.
"szájharmonika->szájharmonikamiki->csöves gitárcombó->és mégegy mikrofon"
Ezzel teljesen igazad van, ha elektromos harmonika hangzásról beszélünk, én meg nem írtam oda (bár másodjára már de), hogy akusztikus hangot akarok. Amire te gondolsz, az mindig befogott mikrofonra érvényes, torzított hangzáshoz, csöves erölködő túlhajtva, satöbbi, úgy hívják hogy chicago blues meg társai. A cél az, hogy a mélyközép legyen túlhajtva, a magas meg levágva, kb 6kHz teljesen kivágva (ezt meg megteszi az erősítő+hangszóró)
Akusztikus hangzásnál viszont a közelben nincs csöves erősítő, a cél a teljes freki spektrum visszaadása. Koncertre SM58, mikrofon állványon csücsül, nem a zenész kezében. "Wah-pedál helyett" a kezét használja, satöbbi. Stúdióban meg kondi mikrofont használ, ugyanígy.
Ha érdekel, nézd meg ezt, ha meg nem, akkor bocs hogy ennyit írtal feleslegesen:
http://www.youtube.com/watch?v=3MtRHq8ERCE
Van benne jó ki pohár-effekt is, drive-os hangzás (bár azzal ez a fickó sose törődött nagyon)
MD21, ja, jó kis németországi bluesfesztiválokon ebbe tolták Junior Wells-ék, a gyűjteményből hiányzik... De mondom, nem egyről beszélünk. Azért köszi.
A D12-t használták rá, azért mondtam. Ha találsz olcsón Telefunken/Sennheiser MD21-et az is jó lehet. A kondik nem nagyon bírják a herflit, a ribbonok közül is max a Royer R121/122.
ev cobalt 4-est szeretem, fém dolgokra tetszik. rode nt1-ről jót hallottam, d112-t nem ajánlom herflire, csak mélyekre(basszus,lábdob,torzított didgeridoo és tsai.)
Hát, attól függ mi a koncepció. Ha a hangszer akusztikus hangjának rögzítése, akkor egyáltalán nem jó egyik sem. (Legkevésbé a Green Bullet) Egyébként van tapasztalatom EV RE10, Shure 545, 565, SM58, Sennheiser E845-tel, és az eredménnyel nem igazán vagyok megelégedve. Szinpadra jó, de felvételhez gyenge.
A koncepció ilyesmi:
http://carlosdeljunco.com/mp3/NineBelow.mp3
Sziasztok, tanácsot, javaslatot szeretnék kérni.
Otthoni felvételek készítéséhez szeretnék venni egy nagymembrános kondenzátor mikrofont. (Gondolom már ezren kérdeztek ilyesmit, úgyhogy elõre bocs :) Próbáltam keresni a forumon, sikerültelnül)
Árban max 40e környékét húztam meg határnak, enyhe szórással. (Igaz, az elején úgy gondoltam, veszek egy Behringer C1-et, vagy C3-at, de azért mégsem 1-2 évre szeretnék ilyesmit venni, úgyhogy inkább költenék többet, rendesebb cuccra)
Amiket kinéztem esélyesnek:
Audio-technica AT2020 (igaz, ez nem is nagy membrános)
Rode NT1
Amire használnám, az elsõsorban szájharmonika, ének, illetve egyéb húros hangszerek felvétele (idõvel...). A kérdésem egyrészt az, hogy van-e valakinek tapasztalata a Rode NT1-gyel kapcsolatban? Neten elég vegyes véleményeket lehet róla olvasni. Esetleg az általam megjelölt árkategóriában van-e valami még, amit mertek ajánlani? Pl Behringer B1, B2, vagy AKG Perception sorozat? Vagy egyéb? :)
Tegnap amúgy gondoltam megnézem, hátha van valami akció a Hangfoglalással kapcsolatban, és a következõ hírt találtam:
http://www.studiotech.hu/studiotech_a_hangfoglalson.html
Szóval 15% kedvezménnyel a bruttó 47bõl lenne 40.
A "harisnyás" popfilter szerintem eléggé beleszól a közép/magas tartományba, kicsit letompul tőle a hang (főleg női éneknél) A fémnél kevésbé szól bele. Viszont a fémen több levegő (meg nyál) megy át szóval jobb vigyázni. Persze ez az énekestől is függ, pl aki jól tudja kontrollálni a hangját meg nem beszédhibás annál nem is kell popfilter :) De ez megint csak nagyon kevéssé befolyásolja a végeredményt, a jó mikit meg előfokot nem fogja pótolni.
végre valaki.. hallottam én is fejtéseket a fém és a műanyag popfilter közti különbségekről, de én műanyagot használok jól. miért tetszik neked jobban a fém? hallottam olyat is hogy az is rezonál, és ahogy rezeg, kevésbé vágja xyz okokból azokat a hangokat amiket a műanyag kivesz. ez mennyire igaz?
Lábdobra D112-t sokat használnak a mindenféle hangosító cégek, akikhez eddig szerencsém volt. Ha az adatlapján levő frekimenetének lehet hinni, akkor egész tűrhetően használhatónak tűnik basszus ládára is.
Amúgy szerintem ha egy márkából kinéztek 4 miksit, akkor biztos rá lehet venni a forgalmazóját, hogy adjon már 10-15% kedvezményt rá. Akkor kevésbé fájdalmas nektek is és talán a kereskedő is örül, hogy eladott pár miksit...
Ha van 65e egy lábdob miksire, akkor szerintem költsétek el egy D6-ra... :)
Ha csak 30 van rá, akkor nézzetek valami olcsóbbat. Nem ismerem azt az Audio Technicát.
Na ugynézki az i5ös az jo lesz pergőre, lábdobra nem tudod milyen esetleg az audiotechnika pro 25 ax ezis a 30ezres kategoria! v ide megérné beruházni a d6-osra?
Hát akkor maradnak az "olcsók".
Ha véletlenül lenne rá 200e-ük, akkor nagyon javaslom az Audix D6 (65e), Audix i5 (30e), 2*Audix ADX51 (2*55e) kombinációt.
A Shure árak hasonlóak: Beta 52A (50e), Beta 57A (30e), overheadnek meg valami közepesebb.
Mikforon darabszámban határozták meg, hogy mennyire lesz pénz? Akkor szerintem 2 db Neumann u67 és 2 db Neumann KM84-es lesz a nektek való... Az biztos jó lenne dobon is...
Aham, hát akkor szerintem külön külön nézegetem, igazából az a baj h mindenképpen őjonnan kell mert pályázati pénzből lesz, most mondták h 4 miksi beszerzésére lesz pénz alapból, akkor sztem marad a pergő,lábdob,meg a 2overhead. Köszi a segítséget!!!!
Nekem szettben van egy Audix DP5a kupacom, ott eléggé ki van találva mindegyik mikrofonnak a funkciója. Csak a két felsőtam miksi azonos a szettben, de ez már nem is a belépő kategória.
Lábdobra egy jódarabig Sennheiser E602-t használtam (manapság nagybőgőre használom, ha olyan helyen vagyok, ahol nincs fantomtáp), most már a szettben levő Audix D6 van erre. Két eléggé más hang szerintem a Sennheiser és az Audix. Pergőre a szettben levő Audix i5-öt nagyon szeretem, az nem is egy drága darab. Overheadnek 1 pár Oktava MK012-m van, amit szintén olcsón szereztem be anno. Ha jól tippelem a Sennheiser E602, Audix i5, Oktava pár kb. 70e forintból szerezhető be ma használtan, és nagyon nem kell összehasonlítani egy alap AudioTechnica szettel.
Ez a kívánt zenétől függ. Pl. egy jazz dobszettes (18-as lábdob, pergő, 2 tam, tányérok) dolog nekünk 1 overhead miksivel is szokott működni (lábdob miksi nélkül), de szigorúan az 50-es évekbeli rock&roll felfogásban. Mai rockra nem merészelnék ilyent... :)
Szerintem nem muszáj szettet venni, inkább 1 jó lábdob, 1 jó pergő és 2 jó overhead miksi kezdésnek. Amelyik márkába elsőnek belebotlotok kb. abból...
Hát "otthonra" nem baj ha nincs minden tamra külön miksi, mert a 2 overhead veszi a tamok hangját is. Lábdobra+pergőre azért "illik" külön mikrofont tenni.
Sziasztok most szerzünk be zenekarnak PA cuccot s elérkeztünk a dobmiksikhez, votl nálunk egy audio-technika szett asszem a legolcsobb az nem győzött meg nagyon, érdemes daraboként megvenni a miksiket vagy pedig vegyünk inkább egy szettet mert ugysem számít "annyira" a minősége? tudtok vmit ajánlani?
nem kell túlbonyolítani.
Veszel egy ilyen mikrofont, hozzá egy ilyen popfilter (a nejlonharisnyás megoldást nem ajánlom, mert az kedvezőtlenül befolyásolja a hangképet, nem olyan jó minőségű lesz az átvitel). mindezt ráteszed egy mikrofonállványra, bedugod egy
ilyenbe azt pedig a hangkártya vonalbemenetére. És kész a setup. 40-ből kijön mikó álvánnyal, használtban még olcsóbb.
amúgy fantomtápot nem vágnak csak úgy hozzád, kivéve ha annyiba kerül hogy adják hozzá (bundle), lsd neumann, oak, stbstb. amúgy még nem láttam olyan nagymembránost aminek a kosarában szivancs van, amit popfilterként használhatsz:)
nem rosz ötlet:)
3000 pénzért vesztegetnek egy RH pop filtert ami egy flexibilis csövön nyugszik.Ez még baráti...De állvány is kell a mikrofonhoz...ezek már nem annyira barátiak...
harisnya:)
nem is rossz ötlet:)
3000 pénzért vesztegetnek egy RH popszűrőt flexibilis taróval ami még beleférne a keretbe.De lehet harisnya lesz a vége:)
Még állványt nézegetek hozzá...ez sem olcsóság...
Pop filternek szoktak olyant tákolni házilag, hogy egy nylon harisnyát húznak egy keretre, és azt teszik az énekes és a miksi közé. Költséghatékony... :)
Viszont ha a kinézett miksiben van a kosáron belül szivacs, akkor lehet nem is lesz rá szükséged.
uh skacok nagyon köszönöm!:)
Azthiszem winnetou álltal felvázolt koncepció a legjobban emészthető anyagilag úgy hogy minőség is legyen belőlle.Az igazság az hogy USB-s től azért óckodok mert nem rövidtávra gondoltam ezt a befektetést és kitudja mi fog még hozzám kerűlni.USB-t meg csak egy helyere lehet kötni...
Találtam a Zajstúdióban egy 14 és egy 33 ropis Art tubot is.Szóval választék is van és be is szerezhető.Ezt a mic100/200 as előfokot viszont nem nagyon találom.Szóval ezen az előfokon keresztűl jut a gépbe a mikrofonból kiadott jel ami viszonylag jó minőségű.Ez jól hangzik.Igen szélfogót is néztem sajnos nem olyan olcsó mint amit én gondoltam hogy mit kérhetnek egy ilyenért de belefér.
A kártyát nem vághatja tönkre egy normális fantomtáp, mert a kártya fele nem adja ki a feszkót.
A tákolást úgy értettem, hogy fogsz egy alap mikrofont, azt bekötöd valamilyen kábellel egy előfokba, utána azt beviszed megint valamilyen kábellel egy PC-s hangkártyára: az már nem lesz top minőség. Azt a szintet a kompakt, USB-s ketyerék is hozzák simán.
Viszont fantomtáp árában vehetsz pici csöves előfokokat, ahogy Metallik kollega írta (pl. használtam egy Art Tube MP előfok 10e körül fellelhető, de újonnan is 13e felett van valamivel), és akkor a normális fantomtáp és minőségi előerősítés adott. Utána innen be a hangkártya vonalbemenetére (tehát ne a miksire, mert előerősítés innentől nem kell), és voálá.
Ha elég neked egyelőre a vese karakterisztika, akkor a különbözet árából vehetsz egy miksielőfokot, és már meg is van minden ahhoz, hogy otthon rögzíts. Persze ének rögzítéshez nem árt egy pop filter a miksi és az ember közé, de azt szerintem nem túl drágán lehet venni.
Hmmm értem értem.Megfogom nézni de remélem egy ilyen fantom táp nem nagy költség.Ezt a "rátákolod" dolgot érthetem úgy hogy ez a plusz feszűltség akár tönkre vághatja a hangkártyát?Ez nem úgy lenne hogy mikrofon-xlr-fantomtáp-xlr,jag-és köthetem is rá a kártyára?
Vagy ez nem ilyen egyszerű?:)
Az A/D konverter nem tom micsoda de
ASIO 2.0 support: 16bit/44.1kHz,16-bit/48kHz, 24-bit/44.1kHz 24-bit/48kHz and 24-bit/96kHz with direct monitoring
Nem a kártya leminősítéséről van szó, én is SB live! később Audigy4-el próbálkoztam, de tudni kell, hogy az SB kártyxk alapvetően multimédiás céllal készülnek, tehát profi hangminőség a játékoknak és az 5.1-7.1-es applikációknak DE NEM felvételre ill zenélésre készülnek.
Egy "zenész" hangkártya a legtöbb esetben nem is rendelkezik 5.1-es rendszerrel, szimplán csak sztereo, ellenben nagy hangsúlyt fektetnek a bemeneti A/D konverterekere is, valamint az ASIO támogatásra (ennek a multimédiában nem sok, de zenélésnél annál több szerepe van). Tehát egyszerűen másra van kitalálva, kifejlesztve.
Az USB-s mikrofon akkor jó, ha egy nagyon kompakt valamit akarsz.
Egyben van a miksimembrán, az elektronikája, az analóg-digit átalakító, és az egészet még el is látja táppal az USB. Ehhez nem kell nagy áram, ezért is működik.
Nem rosszabb szerintem a hangja, mintha ugyanannak a miksinek a vezetékes változatát valahogy rátákolod egy PC-s hangkártyára.
A fantom táp az, amikor az előfok, ami fogadja a mikrofon jelét táppal látja el a mikrofont (elektronika megtáplálása, membrán előfeszítés, akármi). Gyakorlatban ez annyit szokott jelenteni, hogy az 1-es lábhoz képest a 2-es és 3-as lábra kerül egy feszültség. Bizonyos mikrofonoknak elég a 9V is, de van, aminek 48V kell. Az általad beszúrtak az utóbbiba esnek, persze a 48V-os fantom táp az általánosan elterjedt a mindenféle eszközökben.
A leírás alapján a Hercules DJ-ben sincs ilyen dolog, azon még korrekt miksielőfoknak sincs nyoma.
hát....:)
itt lejebb látom hogy USB-s mikrofonokról volt szó
Van okom azt feltételezni hogy ez nem túl jó koncepció?
bár már láttam USB-s lábmelegítőt is....
basszus lyukas az agyam hosszú volt a műszak...szóval metallik a kérdés úgy hangzott hogy a vese karakterisztikás vagy a vese és kör kapcsolható funkcióval rendelkező májk a "jó megfejtés":)
köszönöm a válaszodat végül is ebből nekem az jött le hogy ez a plusz funkció nem árthat ha pl körbe szeretnénk állni a mikrofont de sajnos lehet megint a pénz keret fog határt szabni a dolgoknak mert majd egy tizes van a két mikrofon között...
Elősször is köszönöm mindenkinek aki hozzászólta a kérdéseimmel kapcsolatban!
Hiba lenne lemínősíteni a hangkártyát egészen komoly dolgokat lehet vele művelni és mielött megvettem volna körbe néztem azért mindenhol és az igazság hogy pár stúdió hangkártyát is latba ver aki nem hiszi járjon utánna:) http://www.soundblaster.com/products/product.asp?category=209&subcategory=669&product=17927&nav=1
A lényeget leszűrtem a válaszokban mégegyszer köszönöm de újabb kérdések is merűltek fel bennem.Példáúl mi az a fantom táp?A kábelen keresztűl megyeget a feszűltség?
A másik hogy rendelkezek egy hercules DJ cucccal is ami tulajdonképpen a már emlegetett kűlső USB hangkártya kategóriába is bele esik.Szóval ha nem ismernétek a szerkezetet akkor az lenne a kérdés hogy milyen jelőlés mutatja hogy van e benne fantomtáp és ez milyen teljesítményű.Egyszóval hogyan találom meg a jellemzők között már ha van.
Kösz előrre is
a gömbkarakterisztikás az mindent fog venni 360°-os szögben (omnidirekcionális) de ezt inkább csak speciális esetkben alkalmazzák. Normál applikáció esetén csak zavaró lesz, a hagyományosabb kardiodid (vese) karakterisztika lesz a jó megfejtés.
az USB-s hangkarik közt is csak a drágábbak tudnak +48V-ot, a legtöbb, olcsóbb (ha egyáltalán van fantomja) az csak +5V, ami nem tudom, hova elég (talán elektrét kondishoz?) de valódi nagymembránosokhoz felejtő utca. E-mu kártyából is csak a 0404USB tudja a +48V-ot, de az sem olcsó... ahhoz képest egy kis előfok sokkal olcsóbb megoldás.
Első körben biztos megfelel neked egy csak vese, de sajnos nem ismerem a 2 típust, hogy tudjam, hogy az olcsóbbnak a csak vese karakterisztikája van-e olyan minőségű, mint a kapcsolhatóé. Hasonló kategóriából volt már szerencsém Behringerhez. Az nem volt rossz, de a többszörösébe kerülő mikrofonokkal természetesen nem kellett összehasonlítani.
A gömb karakterisztikának általában egyenesebb a frekvencia menete, természetesebb a hangja, és pl. ha egy szoba hangját kell felvenni (dob, kórus, akármi), akkor jók. Ha nincs olyan akusztikai környezet, aminél nem gáz venni az egész szobát, akkor inkább az irányítottabb karakterisztikák a jók. Vokálhoz amúgy is veséket szoktak használni, szóval az biztos jó neked.
A fantom táp nagy igazság, azt biztos nem ad a SB kártya. Viszont ha már előfokot kell beszerezni, akkor lehet egyszerűbb venni egy USB-s hangkártyát, ami tud adni fantomot is és rögzít is normális minőségben.
A problematika ott kezdődik, hogy a felsorolt mikók kondenzátorosak, amihez +48V fantomtáp kell, amivel a legjobb tudomásom szerint az SB kártyák nem rendelkeznek.
Az SB mikrofonbemenete a passzív (dinamikus) mikrofonokkal csak-csak elboldogul, bár azt is inkább csevegésre jó (Skype, MSN) komolyabb felvételekhez eleve felejtős a jel/zaj viszonya miatt.
Egyébként a felsorol mikók korrekt kis darabok, ellenben én erőteljesen javaslok egy preampot hozzá (Behringer MIC 100/200 vagy ART Tube MP - ezek kicsi, relatíve olcsó és okos megoldások kezdetnek) amikben van fantomtáp is. A mikót ehhez csatlakoztatod XLR kábellel, és a preampot kösd a hangkártya LINE IN bemenetére. persze arra figyelni kell, hogy a preamp kimenete monó, a hankártya bemente pedig sztereó, tehát vagy az egyik oldal fog csak szólni, vagy speckó bekötéssel a monó jelet küldöd rá a sztereó kisjack mindkét + sarkára (Left és Right)
Persze elfelejtettem egy másik lényeges dolgot.Sound blaster X-Fi titanium hangkártyával rendelkezem ami megérzésem szerint erősítőként is funkcionál de nem tudom hogy ilyen mikrofonok működtetéséhez elég e?
Tehát a kérdésem hogy a mikrofonokon felűl kell e beszereznem erősítőt vagy más eszközt. Kösz még1x előrre is
Szevasztok!
Új vagyok ebben a témában nem is nagyon konyítok hozzá szóval totál amatőr ezt nézzétek el kérlek.
Ithoni vokál rögzítéshez szemezgetek mikrofonokkal egy bizonyos árkategórián belűl persze.Két kiszemeltem van egyenlőre : RH Sound SM 1-A , RH Sound HSMC001.Ezeknek az árfekvése igen csábító de a kérdésem hogy csak az áraik jók vagy maguk a szerkezetek is?
A másik kérdésem hogy ebből a kettöből az egyik kapcsolható vese ill. körkarakterisztikás ami nagyjából sejtem hogy mit takar de nem tudom hogy kell e ez nekem. előrre is köszönöm a segítséget!
Teljesen frissen regisztrált tag vagyok, egy ideje tanulmányozgatom a Fórumot, nagyon tetszik.
Átolvasgattam ezt a több száz (ezer?) hozzászólást, véleményt, de lehet, hogy átsiklottam az engem érdeklő dolog felett.
Szeretnék néhány jó vokálmikrofont színpadi hangosításhoz elfogadható áron.
Audio Technica MB3K nagyon tetszik az ára és hangja miatt, de nem tudom, hogy a monitorládák közelében, ill. a nagy hangzavarban hogyan viselkedik?
Mennyire gerjedékeny, túlvezérelhető, ... stb?
én útálom:) olyan proximityje van hogy behalok rajta.. egyszer sikerült vele megközelítőleg elfogadható felvételt csináznom, szerintem azt is csak a cvancig VST miatt..
Úgy látom 20-25-ből kihozható amerikai webshopokból, úgyhogy lehet, hogy ez az AT2020 USB verzió lesz a választás. :) Közben kicsit kikupálódtam a mikrofonok lelkivilágát illetően... Köszi mindenkinek a segítséget!
Igen, pont a hozzászólásom elküldése után esett le, hogy tulajdonképp egy USB-s ketyere lenne a legjobb. Van belőle nagyon alja kategória is, az beleférne a keretbe.
AT2020 is van USB csatival, de az már nem fér bele a költségvetésetekbe (45e az itthoni listaára).
Fantom táp akkor kellene, ha egy hagyományos csatlakozású mikrofont kellene ellátni táppal. Kondi mikrofonoknak kell táp, de USB-s miksiknél ez nincs, vagyis a számítógéptől veszi a működéshez szükséges delejt.
Csiptetős miksikből nem látok olyant, ami USB-re tudna csatlakozni, szóval ha nincs jó hangkártya és fantomtáp, akkor szerintem felvételhez jobb egy alap USB-s mikrofon.
Köszönöm a gyors választ! Ha jól tudom, ennek a 2020-nak USB-s csatlakozója van ugye, tehát nem gond az összekötés a szgéppel? Nagyon röviden mi a fantomtáp, és mennyit kóstál kb?
Amúgy az ilyen felcsíptethető mikrofonok nagyon gagyik? Csak mert lehet, hogy előadás rögzítése is szóba kerülhet majd, és akkor lehetne 2-in-1 megoldás. :)
Én erre a funkcióra is nagymembrános kondi miksit tennék. Nem érzékeny a beszélőtől mért távolságra annyira, és natúr, természetes hangja van.
Ha olcsó kell, akkor Audio Technica AT2020 és sorstársai (T.Bone, akármi) jöhetnek szóba. Viszont fantomtáp kell ezeknek és valami normális kártya se árt a számítógéphez, hogy jó legyen az eredmény.
szükségem lenne egy mikrofonra beszéd rögzítésére. Konkrétan egy készülő tananyaghoz lesz mellékelve audio CD-n a tananyag felmondott verziója. Nyilván jó minőség kellene, megfizethető áron. :) Mit tudnátok ajánlani mondjuk a max 20-30 ezer körüli kategóriában? (Ha egyáltalán nincs kb ennyiért, akkor mennyiért van?)
A felvétel egy "sima" irodában/szobában lesz, ha ez számít. Nincs semmiféle spéci audio eszközünk, a konkrét rögzítés számítógéppel lesz megoldva.
A bérlés vagy stúdiózás nem jöhet szóba, mert nem csak erre az egy alkalomra kell, és jobban megéri venni egyet, mint bérelgetni.