sm58 meg beta58 meg úgyszintén két tökmás rencer, így tökmás karakterisztikával, tökmás kimenővel, tökmás mindennel, szerintem ismét kipróbálás javasolt.. én spec betával szivesebben dolgozom, de ez megint olyan kérdés hogy ki mit szeret..
szerintem arra gondolol, az sm57 az ugye a hagyományos sm57, az LC az XLR kábel nélküli, és az LCE meg kábel nélkül de szűkítővel. Fura mi?:D
Beta58 vs Beta58A = az 58A-nak picit más karakterisztikája van, más kimenő jele, van a seggében egy kimenő transzformátor, lecsapták a szén zajszűrőt, egyszóval majdnem tökmás, csak a nevük hasonló! Hogy jobb-ée? odamész, meghallgatod mindkettő hangját, megstírölöd hogy melyik szól szebben, és aza nyerő. szerintem.
Jah és alapjába véve "KoRn-osan" éneklek, meg metált, hörgésekkel, de olykor Faith No More szerű éneklésekkel is :) Most egy Beyerdynamics Opus29-em van amivel mondjuk meg vagyok elégedve, de úgyvélem, hogy most, hogy kezdek aktívabban zuzni, meg saját próbaterem stb. elkéne egy komolyabb cucc.. de ezt pl. itthon az olcsónak számító mikrofonommal vettem fel ->
Hy all ! Az lenne a kérdésem, hogy a Shure SM57 LCE mivel különbözik a sima SM57-től ? Valamint, hogy a BETA57A tényleg megéri-e azt a plusz pénzt, van-e annyival jobb?
Helo mindenki
Lenne egy kérdésem leht hogy hyüleség nem tom...
Mivel (nagyon) kezdő zenekar vagyunk elelett negyon csórok is szeretném megkérdezni hogy az megfelelő megoldás-e:
veszek egy keverőt behringer xenyx 502
eminek van aux out put-ja a gitárerősítömnek meg inputja ezeket összekötni mikrofon erősítés végett???
közbe megy a gitár nem tesz kárt a kombómba?
előre is kösz és elnézést ha hülyesíget kérdek
Ha kis 15W-os gitárkombóba mikrofont szeretne dugni valaki, mit ajánlotok, mármint műszakilag? Ahogy eddig olvasgattam lehetőleg kis impedanciájú mikrofon kell hozzá. Persze gondolom nem fog olyan szépen szólni, mintha mikrofonhoz készült volna az erőlködő, de egy osztály klubdélutánjához elég lehet.
Elnézést, hogy ide is berakom, de az adok-veszek topik kicsit használhatatlan...
Audio-Technica AT4040 kondenzátor mikrofon eladó. Használt, jó állapotban, gyári dobozzal és AT8449 csillapított kengyellel. Ár: 50.000,- Forint. Kontakt a nevem alatt.
Iron Maident játszunk, szóval ilyen Dickinson szerű énekhang van, persze ő nem Dickinson, de erőteljes, hasonló hangszínű hangja van.
Hogy milyen mikrofont akarunk, hát nem tudjuk, nem igazán értünk hozzá...
És az alatt mit értessz, hogy mi az amit meg mer venni?
40 ropiból azért már lehet gondolkodni.. itt is azon múlik, hogy kinek milyen jellegű hangja, milyen minőségű és hangú mikrofont szeretne, meg hogy mi az amit meg mer venni..
Üdv!
Az énekesünk mikrofon vásárláson töri a fejét.
(Jelenleg egy Jefe AVL-2600 mikrofont használunk ami a 12 ezer forintás árához képest elég szépen teljesít.)
Én a Shure SM-58 vagy Beta-58 mikrofonokat javasoltam neki, amik ha jól tudom rokkzenében alap és jól bevált mikrofonok.
Ő nézett valamilyen AKG mikrofont ha jól tévedek akkor a D880S MKII-t.
Ezt nem ismerem, de 20 ezer forint küröli árából arra következtetek, hogy a Shure mégiscsak komolyabb lehet.
Tudnátok valami tippet adni mit lenne érdemes venni, mondjuk a 40 ezer forintos kategória körül?
én úgy szoktam általában, hogy a cineket (meg néha pergőt szetáptól függően) két körnek tekintem, értelemszerűen a síkban, és a középpontja felől veszem.. erről a garryseknél is van vmi info sztem..
Egy octopus-ost sem hallottam, csak találtam az interneten róla egy-két dolgot, de pont a lényeget nem sikerült leszűrnöm! Dobot szeretnék rögzíteni, és az érdekel hogyan érdemes az overheadeket felrakni, hogy szép sztereó képe legyen, ugyanakkor mono kompatibilis is legyen!
attól függ sztem hogy neked melyik hang jön be a legjobban. én imádom az akg c414et, az MD421et, a shureokat nem csipázom annyira, vannak nagyon jó AT cuccok, a trükk annyi hogy próbálgatni kell, és rátalálni arra a hangra ami a legközelebb áll a füledhez..
Tubush, én az AT2020-ra teszem a voksom, igaz, az Rh Soundot nem ismerem. Egy jó popfilter hozzá, azt hadd szaladjon. Én ebben a kategóriában csak az Audiotechnikát ismerem, aki ugyanazt a min?séget tudja gyártani, tehát kvázi két mikrofon kb ugyanúgy szól.
sziasztok.
Érdeklődnék, hogy ki használta már valamelyiket a következő miksik közül: Audiotechnika at2020, Rh Sound SM 1-A és T.BONE SCT700!
Mennyit érhetnek? Mennyit érdemes értük adni?
Otthoni prjecthez kellene egy én ek miksi ezért érdeklődök.
E-mailre is írhatna az aki tudna segíteni mert azt gyakrabban nézem...köszi :)
Sziasztok! Szeretnék mikrofont venni, de nem tudom mi volna a legjobb számomra! Az anyagi keretek szűkösek... de erre szánnék max 30.000-ft-ot! Mit gondoltok, mi volna ennyiért a legjobb számomra? Egy együttesben énekelek... pusza! Orsi
ui.: Ha valaki segít lécciléccilécci e-mail-re írjon! cupi
Ha nem komoly felvételek készítéséhez kell a cucc,hanem csak hangmintákat akarsz készíteni,akkor először is kell egy hangkártya,amin van vonalszintű bemenet.Jó lehet egy sima SB Live! is,a lényeg,hogy rendes vonalbemenete legyen.Aztán kell valami kicsi keverő,pl. a kis Behringer Xenyxek erre a célra tökéletesen megfelelnek.Innentől kezdve annyi a dolgod,hogy a mikrofont vagy mikrofonokat (én 2db mikrofont használok egy ládára)beállítod a tányér elé (vagy a hangszóró közepéből vont tengelyre állítod (on axis),vagy kicsit a széle felé mozdítod (off axis),és picit a hangszóró közepére állított tengelyhez képest megdöntöd.
2007-09-26 22:29 |
#1569
Szia Barna!
Milyen kéne? Hangszerüzleteket megnézted? Használt kell?
Az a vicc, hogy a bécsi Klangfarbe üzletben nem volt a mikrofon, úgy rendelték meg és kellett két hét átfutás, mire megérkezett hozzájuk. Nem hinném, hogy kiárusítás miatt adták ennyiért, de nem látok bele ezekbe. Mindenesetre jobban örültem volna, ha tisztességes árképzés mellett itthon vehettem volna meg hasonló áron. Hétvégén lesz a mikik első bevetése.
Sajnos a Basys nem mérvadó a stúdiótechnikai árképzések terén.
Sok cégnél és főként az európai lerakatokban még nem jött el az az idő, hogy kicsiny hazánkat valóban EU tagnak tekintsék.
Másik ok, hogy ezzel az árral nem lehet folyamatos raktárkészletet fenntartani, ugyanis a Basys az egyike azon cégeknek, akik nagy állami és csúcsberuházásokban indulgatnak (pl Nemzeti Színház, Műpa, egyéb színházfejlesztések), ezért az ott megrendelt kontingenseket egyenesen a gyárból szállíttatják a megrendelőnek, készletben nem szerepel.
Egy 250-350 Euros miksi a kinti cégeknek nem nagy tétel, ezért bármikor az utcáról beugranak érte, ezért a kereskedő készletet tart, ergo alkalmasint ki is angebotolhat kisebb tételeket, ezért az árdifi.
Én pl a pultomat potom 1 milla különbséggel tudtam kint megvenni (2001-ben!!!) és a hazai forgalmazó csak hebegett, habogott.
Ez van.
Az md-kben nem fogsz csalódni. Végre meghallod az igazi tam hangot.
Pl a Tajtiéknál most készült el a kis kipróbáló szoba.
Ha jól tudom, akkor a Zaj Plaza is bír ilyennel.
Több boltban mostanság nem jártam (fél éven belül), ezért érdemes a neten körülnézni.
az összes mic gerjedékeny, ha eléggé jól meggainezed, máskülönben ha nem elég hangos, és a fader csutkán van, akkor csak egy potival tudsz hangosítani, ami ugye az érzékenység rovására megy..
az a baj, hogy attól is lehetett gerjedékeny, ha a női énekesnek nem erőteljes a hangja, és nagyon fel kell tolni a keverőn a hangerőt...
csak azért mondom, mert a legtöbb helyen pont azt írják, hogy nem gerjedékeny a PRO 61...
Eladó egy Shure PGDMK4 dobmikrofon szett! Tartalma 3 darab PG 56-os tam/pergő mikrofon és egy PG 52-es nagydobmikrofon, valamint jár hozzá a koffer, kávára csiptethető mikrofonállványok és 4 darab XLR kábel. Irányár:68.000 Ft!!! Érd.: 06-20-926-5049, vagy ematti@citromail.hu
2007-09-14 21:31 |
#1560
Nos pár tapasztalat, de nem mint szakértőtől: AT Pro 61 volt nekünk is régebben, nekünk picit gerjedékeny volt a próbán ezért arra annyira nem találtuk alkalmasnak, de amikor még vokáloztam (nem nevetni, be is fejeztem többek örömére) :) akkor arra nekem jó volt. SOkan ajánlották nekem ebben az árkategóriában Beyert és kicsit többért a Shure-t (sm58)is.
Ami még jó volt, igaz szabadtéren használtuk az Audtechn. AE6100, ez már ugye 50 körül mozog, de szerintem érdemes kipróbálni, nekem tetszett és aki kívülről hallotta annak is. Persze marhára szubjektív, meg nálunk női énekes van és amúgyis annyira sok szempontot kell figyelembe venni. Sok helyen volt mostanság Audiotechnika és sok helyen dícsérték is, de végül mi két-három hét tesztelés után egy Audix OM7-et választottunk, mert nem volt gerjedékeny, nem annyira érzékeny, nem szedte össze úgy próbán a dob hangját mint a többi és jobban szeretett (és mert is) ebbe énekelni az énekesnőnk, meg valahogy azonos beállításoknál ennek tetszett legjobban a "hangja". Reméljük beválik!!!
Ja és elfelejtettem megírni, hogy a Kalngfarbe üzletben vettem Bécsben és a Turnkey-ből hozattam Londonból egy baráttal. Érdemes megnézni az áraikat. Ekkora különbség érthetetlen számomra az árakban.
2007-09-14 20:44 |
#1558
Sikerült 3 darab MD421-es boldog gazdijává válnom. Külföldről hoztam (illetve hozattam). Kint darabja garival 82ezerből kijön. Itthon 108300...
Felhívtam a magyarországi forgalmazót, hogy ugyan miért 108300 Ft náluk ez a miki, ha bécsben 82 ezerből kijön? Hebegtek-habogtak, először, hogy náluk MD421 II U4-es van, ami drágább. Megkérdeztem, hogy mi a különbség a sima MD421 II és az U4-es között. Erre nem tudtak mit mondani, a végén azt mondták, hogy valószínűleg a vonalkód miatt ennyi az ára, vagy más lehet a csomagolása (mert hát az áfa különbsége nem ennyit indokolna). Ha nem ennyire akarnának rajtunk keresni, itthon venném meg a mikiket, de hajthatatlanok voltak az árban (esetemben a három miki magyar árából nagyjából kint négyet kapok, ami nem kis pénz a mi fizetésünkhöz)...
Ja és szép hangjuk van, a napokban lesznek tamokon felavatva.
Hát semmi esetre se a cég saját, marketing dumája alapján dönts. Szerencsére már egyre több olyan üzlet van, ahol több miksit is ki lehet próbálni egymás mellett, ugyanis beinvesztálnak olyan átalakításokba, hogy legyen egy both szoba az ilyen cuccok meghallgatásához.
És bízom benne, hogy az ilyen boltokban már tényleg rátermett eladók dolgoznak...
na akkor a legegyszerűbb ha bemész egy komolyabb store-ba, elbeszélgetsz a egyik eladóval, és megkéred hogy segítsen nomálisabb mikrofont választani a hangodhoz. Ha jó emberhez mész oda, akkor nem elsózni akar neked valamit, hanem segít. Ilyenkor javasolt több mikrofont egyszerre kipróbálni, megnézni melyikkel hogy szól a hangod, ezekután megsasolni a speckókat, mint ahogy Gabesz említette, megnézni, hogy ha pl mély szandod van akkor ne 100Hz-en (értsd: mélytartományokon) emeljen, hanem azokon a területeken, amik jól szólnak. A felhozatal elég nagy, nem hinném hogy lesz olyan hogy nem találsz a hangodhoz mikót:) remélem segítettem valamit, üdv
az a baj, hogy én nem vagyok járatos ezekben a szak-specifikációkban, nem tudom, mit kéne néznem és milyen (mien) szempontok alapján.
Nekem alapvetôen mély a hangom, de igyekszem a magasabb tartományokban is énekelni, és elég erôteljes vagyok, de nem hörgök, éneklek. Rock-ének, lejebb említettem a Pearl Jam, Foo Fighters vonalat, ilyesmi vagyok én is. Ehhez nem tudom, mi lenne jó. Az AT PRO 61 azért tetszik, mert jó az ára, és a leírások szerint az ár-érték aránya is...
Ennyit tudok róla (na meg kb. 8-10 véleményt a netrôl):
A Pro-Series kézi dinamikus mikrofonok Hi-ENERGYŽ neodímium mágnest tartalmaznak a magas kimeneti szinthez és tranziens átvitelhez . "A Premier Pro sorozatú énekmikrofon kiváló gerjedés előtti jelszintet és kiemelkedő színpadi presence-t biztosít."
Nézd. Az AT-kkel kapcsolatban elfogult vagyok, de főként stúdiótéren. Nem ismerem tételesen a színpadi felhozatalt, ezért nem szeretnék konkrétan nyilatkozni.
Átfogóan jó a véleményem róluk.
Így vagyok a Beyer-ekkel is. És volt eset, hogy EV-ot ajánlottam valakinek.
Nagyon fontos egy mikrofon kiválasztásakor, hogy az énekes, vagy a hangszer hangjához passzoljon.
Ezért szoktam javasolni, hogy vásárlás előtt át kell futni a holmi specifikációját, meg kell nézni a sajátzaj, frekimenet, kiemelések paramétereit és ezt pariba kell hozni a hangi adottságokkal.
Érthetőbben: ha valakinek élőben is bántóan vékony, arrogáns énekhangja van, akkor ne egy olyan modellt válasszon, ami 4 kHz-en 6 dB-t emel...
Ki kell próbálni, csak egy tipp volt, mert mikrofont keresel.
Mondjuk csínján kell bánni a véleményekkel, mert az, hogy egy mikrofon jobb vagy rosszabb az nagyon relatív...ezt magamra is értem
Akkor úgy fogalmazok, hogy az én hangomhoz, szerintem jobb a beyer...
ezt ajánlom neked is, teszteld saját magad őket!
hát azért az sm58 1,5x annyiba kerül...
de mondom, igazából nem ordítok, csak nagyon erőteljesen kieresztett hanggal éneklek bizonyos dalokban... de éneklek!...
valami olyasmit képzelj el, hogy mondjuk amikor az óborozóban volt koncertünk, akkor bizonyos erőteljes énekrészeknél túlharsogta a normál hangom a kierősített hangot... (mondjuk ott amúgy is szeretnek mindent jól lecsavarni...)
vannak ilyen finomabb, csendesebb visszafogott énektémák, és nagyon karcos, odaverős erőteljesek, de ez rock éneklés, nem metál! csak néha előbújik a vadállat olyan pearl james, foo fighterses módon...
a pro 61 rohadt nagy jelet nyomat, ha ordibálsz, akkor a hangtechnikusok rémálma lehetsz:D amúgy úgy emlékszem jó közepe van, mélyekben kicsit gyengus, és barátságos ára is van. Ennyi pénzért SM58 is kijönne, azon hamar túl tudsz adni, eszik mint a cukrot:)
én nem vagyok akkora szaki, de azért én is véleményezek. az audio technica pro szériás megfejtései elég jók, bár ha befogjátok a veséjét akkor tökmindegy hogy mi szól, akkor is kásás torokhang lesz mindenből:) dinamikusnak ott a beta58, szeressük a hangját!
Sorry, ha lerágott csont a téma, de megkérdem azért: a Shure SM57-es mennyire alkalmas gitárláda mikrofonozására? Illetve, ha ez nem, melyik mikrofon jó erre a célra?
A megbízhatóságáról nem tudok, használják páran, de mostanság mindenki Audiotechnikát ajánl, bár amiatt is panaszkodtak páran, hogy nagyon gerjedékeny. Persze itt is jön az ellenvélemény, hogy most három koncertünkön volt ilyen audiotechnika mikrofonpark és mindnehol teljesen jó volt, bár ebből kétszer a fő éneknél audixot használtunk, csak a vokálnál maradtak azok. Nekem amúgy tetszett az is, így visszahallgatva a felvételt. Hát nehéz kérdés mindenesetre, mi is most vesszünk valamit, valószínűleg az om7 marad, csak még a beyer-t szeretnénk kipróbálni, próbán 2 opus39-et használunk és elég jók.
2007-09-12 09:54 |
#1532
Hello! Mi pont most tesztelünk egy OM6 -ot és OM7-et. Mellette ott van az SM58 és a Beta58 is, így próbálgatjuk. A tapasztalat az(többnyire próbateremben, de élőben is kipróbáltuk szabadtéren), hogy a 7 kevésbé gerjedékeny, nem annyira érzékeny, nekünk az tetszett inkább, viszont jobban ki kell tolni ezért, ami egyenlőre nem probléma. Az énekesnőnk jobban szeret ebbe énekelni, jobban mer dinamikusabban, hangosabban énekelni, "kiabálni" is. Több(szebb) a magasa is picit, valahogy szebben szól talán, a 6-nál kicsit több volt a közép, vagy hogy is mondjam...de egyébként az is jó! írj emilt, aztán mondok tippet! jah és a beyerdinamic-ot is próbáljátok ki!!! abból is van csomó jó!
Próbáltam keresgélni, de nem láttam infót senkitől az Audix OM7, OM5 szériákról. Valakinek esetleg tapasztalat? Ajánlott, nem ajánlott? Énekre keresünk miksit, jelenleg SM58 van.
Azonos műszaki színvonalon van az ALTO-val. Ez egy viszonylag új márka a piacon és szerintem a minőségellenőrzés sincs még úgy elkurvulva, amint a Behrinél.
Szóba jöhet még a Tapco, a Spirit, vagy a Phonic.
Phonicot már több helyre is vettem és eddig semmi bajuk.
Szívesen meghallgatom, de most nincs audio a gépemen.
Nem a Te képességeidet vontam kétségbe, csupán a megoldás hosszútávú használhatóságát.
Városi Legendák meg úgyis vannak.
És őstehetségek.
Szia Zoli,
Elég sokat jártam a Thomann-nál, ismerem a felhozatalt.
Koncerten próbáltam életet lehelni 3 különböző szettbe, végül is vegyesen sikerült egy használhatóbbat összeválogatnom ezekből.
Szerencsére már megvan a dobszettünk, de köszönöm a felajánlást. Valószínüleg élnék ezzel, de esetleg a másik három márka tekintetében.
Majd megkereslek.
Halgasd meg a bass honlapomon a jazzbass hangmintát! Házilag készült a GK fej send kimenetéről és egy miksivel, amit belógattam a két bass-fal elé, tőle 1m-re, egyidőben a vonal és az akusztikus jel vételével, és mezei PC hangkártyával, Audacity 1,3 szolid studioprogrammal tisztáztam, összegesztem a többi rájátszott sávot seperc alatt.
ja meg képzeld mstertape, vettem yamaha HS50M-et:) nem tudsz véletlenül valakitől yamaha a100A-t, és/vagy Cyrus mission XPA-t, NS10est, régi Tannoy falat, meg ilyen nagyon régi nagyon jól bevált megfejtéseket?
Nini:) vazeg jól eltűntél!
csak hogy valami értelmes is legyen eme kommentben, HST02A vegyjelű valós kondimikót én is használok, rendkívül meg vagyok elégedve vele, egy rossz szavam sem lehet, nagyon nagyon kúrvajó cucc!