ezt az acx1800-t nem ismerem, de akusztikus(klasszikus) gitár felvételhez leginkább a piezo+mikrofon párosítás vált be nálam.
At3035 valszeg jó erre a célra, kéne hozzá vmi izmos előfok. Szóval én a helyedben vmilyen jobb előfokra (+interfész, ha kell) ruháznék be a miksihez, mint erre a kombóra (bár tényleg nem ismerem).
Szia Pityesz!
Van egy klasszikus mestergitárom meg egy audiotechnica at3035-ös kondis mikrofon + kinéztem magamnak egy Behringer ACX1800 Acoustic Guitar Combo-t egyenlőre nincs több tagja a láncnak.
Nem szokták eladni ezt a mikrofont, hacsak nem olyannál találsz, aki lopta, vagy nem tudja mije van.
Ezek jól bevált, stúdió-ipari sztenderd eszközök.
Nálam a jó képességű dobosok már rongyá verték a kosarát, mégis makulátlanul műxik mind az összes.
Elolvastam.
Az MD-nek valóban rengeteg mélye van, de nem úgy, hogy kilóg, hanem nagyon jó a dinamikája és kellően lineáris.
Egyébként a rajta levő Roll-off szűrővel ez vissza is szabályozható.
Az sm57 egy másik világ, a beta-ről nincs tapasztalatom. Állítólag kicsit nagyobb jelet ad le és másabb a frekimenet.
Az MD hangja az akusztikájában rejlik. Egy kicsit nagyobb a membránja, mint az sm-é, de nagyobb is a teste, zengető üregek vannak benne és egy részen ki van öntve műgyantával. Ennek számos oka lehet, de mindenkép köze van a hangjához. Műanyag teste van, ami egy dolog, míg az sm-nek fém.
Az md installációs mikrofon, tehát telepített, állványos használatra van, míg az sm kézi cucc, tehát jobban kell bírnia a tapizajt. A kettő hangképe ezek miatt is eltérő.
Egyébként a kettőt együtt használva igen jó gitárszandot lehet produkálni felvételnél.
A szimulációk nem mindig adják vissza az eredeti hangzást, de utat mutatnak a karakter felé.
hello gatto,
nem mindegy. Mindkettőt lehet (kell) használni.
Mi a helyzet a lánc többi tagjával? Előfok, dinamika, konverter?
Milyen gitarkombóról és gitárról van szó?
És milyen szandot szeretnél?...
Nem igazán ugyan az a kategória, és a md 421-et már csak az új variációban lehet beszerezni (fekete), de a régi a fehér az mindent visz.
A pillanatnyi árát nem tudom, de nem drága miksi egyébként.
Super-kardioid, neodímium mágnes, nagyobb terhelést(hangerőt bír) vagyis nem torzít be, és más freku tartományban dolgozik. De ebben én is csak laikus vagyok.
a sm, és a beta-k közt a kardioid-super kardioid a nagy különbség.
Amiről lentebb kérdeztem a nagyérdeműt, azt! beta 98 kondis miksi. Mi most vettünk kettő darabot dob overheadnek, de azt írják, hogy fúvósra és akkusztikus hangszerekre is tökéletes. Habár az ára nem olcsó (attól függ), de ez már meg is szólal. És akkora , mint a kisújjam vége
Az md421 etalon a gitár erősítésben, és sokkal dinamikusabb, mint az sm57. Ami nagyon jó még az a md441. Andy Timmons stúdió felvételeken ez szól sm57-el.
Tudom,lusta vagyok.....
Szóval a kérdésem az lenne,hogy a Shure SM57 és Beta57 között igazából mi a különbség(nyílván nem az árbelire vagyok kíváncsi )?
A másik kérdésem meg az,hogy mikrofon szimulációkat hallgatva megdöbbentem a Sennheiser MD421 hangján,és az a kérdésem,hogy a valóságban is ennyivel több mélyet meg dinamikát visz át felvételnél mint a Shure-ok,vagy egyszerűen el lett rontva a szimulációnál valami?
Beleolvasgattam a topikba, de nem tudom végigrágni magam. Van egy kis zenekarunk, keresztyén könnyűzenét játszunk, nem vagyunk profik, de szeretjük ha szépen szólnak a dolgok a lehetőségekhez mérten. Eddig házi erősítőnk és keverőnk volt, most mindkettőt és ez is sokat dobott a minőségen. Van 3 énekesünk, MB-3k mikorofonokkal. Tapasztalat szerint szépen szólnak ezek a mikrfonok, talán picit erős a magasaknál, de tényleg jó. Van pár alacsony kategórás mikrofon (AKG D40S, Somogyi), amit le szeretnénk váltani a közeljövőben. Talán az AKG marad, de ez a fix kábel, JACK véggel elég vacak...
Először is van egy fuvolistánk, neki kellene egy mikrofon. Nagy ritkán énekel, de nem jellemző.
Van egy srác, aki kongán és bongón játszik. Nem mindig kell kirősíteni, de fel szoktam venni amit összekeverünk, és jó lenne ha a ő is benne lenne... 1 mikrofonnal kéne megoldani.
És van egy perkás srác: tojás, csörgő, shaker stb.
Ja igen, és a basszusgitáros srác időnként leül akusztikus gitáron szólózni, amikor az MB3k-t lehajtja magának... és nem énekel. Aku-hoz mit lenne érdemes, ha esetleg odajutunk?
És hegedűhöz mit, ha véletlenül?
A költségtényező igen fontos. :)
Biztos már 1000x volt kérdés, csak sajna nincs időm visszaolvasni. Szóval milyen mikit ajánlotok énekfelvételre, max 60000Ft-ig? Én az AT 3035-el szemezek, az annyira nem lehet roszz
Hát nem egészen balti állam. A honlapjukon az szerepel, hogy Westlake Village, California, USA.
Egyébként meg kapható itthon
http://www.codastudio.hu/stech/index.php?kategoriaID=168&from=0
Szia Pityesz!
A Blue-król már volt egy kis értekezés. Éppen akkor, amikor Noiseless barátommal a fantomtápos dinamikus miksikről írogattunk.
Valamelyik balti államból való és még anno ügyesen "másolták" a Neumann palackokat. Most már minden stúdiótechnikai szakfórum jegyzi őket, tehát használható alternatíva.
Gondolom itthon még senki nem döbbent erre rá - mármint a kereskedők közül - és az agyonmarketingolt, klisémárkákat nyomják a népnek.
Korábbi sos-ben, audiomedia-ban találsz cikkeket.
Szia Aligátor!
Ha koncertre és próbára kell jó mikrofon, hörgős zenéhez, akkor bőven elegendő, amit a kollégák vázoltak. Lényeg, hogy szájközelben ne gerjedjen és azért legyen megfelelő kimeneti jelszintje. Shure beta-k, Beyer-ek EV-k mind nagyon jók erre a célra. Egyébként az olcsóbb vonalból pl a Jefe avl-2600 is meglepően jó.
A kondimiksikkel nem kell foglalkozni, mert az főként stúdióba való, ottani körülményekhez igazítva, de ez legyen a hangmérnök dolga, hiszen egy valamire való stúdió amúgy is rendelkezik jópár mikrofonnal, hogy minden énekest ki tudjon szolgálni.
Szia Pantyu,
Én csak a saját tapasztalatomból tudok meríteni: az elején nehéz belerázódni a szakszövegbe, de aztán már gyorsan megy és mivel viszonylag szűk a szaknyelv, ezért már pár oldal után érteni lehet a lényeget.
Zászlóshajójuk a The Bottle iszonyat specifikációval rendelkezik. Az ára is elég jó, gyakorlatilag a legdrágább nagymembrános azok közül amiket ismerek. Kíváncsi lennék hogy mit tud, ill. ha valaki használt már ilyet akkor megoszthatná tapasztalatait.
Van megfizethető modelljük is, a Bluebird a maga 500 Eurós árával versenyképes darabnak tűnik...
Szóval kicsit leheljünk már életet ebbe a topicba...
Kondi felesleges. Max studóba,de oda se mindig muszály. Valami egyszerű dinamikus is bőven megteszi, csak legyen jó mély és középátvitele. Ha nagyon adsz a dologra akkor vegyél egy Shure beta58-at. Egyébként meg érdemes többet kipróbálni. Bár furcsán fognak nézni a boltba...:) Erről mindig a volt énekesünk jut az eszembe, aki lement a Roland boltba, ráköttetett egy Boss harmonizer pedált a mikire,-2 oktáv le és jó kis T-Rex szerű hangokat adott ki magából...:)
Az egész bolt teljesen kifeküdt a meglepetéstől...)
Üdv, úgy kérdezlek titeket mint totális laikus ebben a témában.
Szóval egy énekmikrofonra lenne szükségem, méghozzá hörgős zenéhez, de fogalmam nincs hogy miért jobb a kondenzátor vagy a dinamikus vagy ez vagy az.
Szóval szívesen vennék néhány bölcs hozzászólást:)
Előre is köszi
Azt értem, hogy az angol a szakmai nyelv ,én is használok ilyen programokat. Azért nem ugyan az neki esni egy szakmai angol könyvnek, vagy szidni a bírót, vagy utána sört kérni!?!?!?
Egyébként ne érts félre nem vagyok papír függő, a zenekarba se az a hangszeres kell akinek papírja van róla, hanem aki jó zenész. " Persze a két dolog nem biztos, hogy kizárja egymást "
Én is jókora orosz tőgyön nőttem fel, de szükségesnek éreztem az angol tudást ehhez a szakmához. Valahogy ez az általánosan elfogadott szakmai nyelv. Ritka az olyan keverőpult, amin magyar felirat lenne...
Arról nem beszélve, hogy a szoftverek is angolul beszélnek.
Egyszerűen elengedhetetlen ennek a nyelvnek az ismerete.
Magyar nyelvű jegyzet és könyv létezik, ezeket a Magyar Rádió Hangmesteri képzésén lehet megszerezni. Ez ugyanis az egyetlen elfogadható szakmai képzés az országban, amely értékelhető papírt ad.
A Hangiskolánk jóval több a tapasztalat átadáson, ráadásul a szakmai életben többszörösen kamatoztatható, gyakorlati képzettséget nyújt, amelyet még a legnevesebb iskolákban sem kaphatsz meg. (ezt a tanítványok mondják)
Éppen ezért papírt sem ad. Köszönhetően a hazai oktatási rendszernek.
Szia !
Gondolom ezek a könyvek angol nyelven íródtak, én sajnos az a korosztály vagyok aki orosz cicin nevelkedett?!?!?!?!
Magyar nyelvű könyv vagy jegyzet nem létezik a témában ? Ha már szóba hoztad a képzést, ez a képzés " tapasztalat átadás jellegű " vagy a civil életben használható végzettséget adó ??
Tudtam, hogy erre fogsz rátalálni.
Ismerem a Csabai tanárúr féle írást, de hát az egy elég régi és hobby szintű történet.
Talán ezért is fordítottam le hasonló címre az amúgy Practical Recording eredetit.
A nemzetközi SAE iskolahálózat alapítója Tom Misner és az egyik könyvét volt szerencsém megkapni egy kedves kollégámtól, úgyhogy most ezt nyúzzuk rojtosra. Igaz, hogy még a 90-es évek elejéről származik, de az EQ Chart, illetve a különböző hangszerek mikrofonozását és jelprocesszálását taglaló fejezetei örökérvényűek.
Hasonló kiadványokat a Focalpress és Amazon oldalain lehet megrendelni, 20-50 USD körül. Érdemes, mert a fentin kívül nekem is van még, amit ilyen formán rendeltem és borzasztóan hasznos.
Amúgy a képzéseink többnyire ezekre a tananyagokra is épülnek.
Szia Kedves MASTERTAPE.
Utána néztem a könyvnek amit ajánlottál. Csabai Dániel azonos cimű könyvét találtam meg. Elképzelhető, hogy a Tom Misner könyv magyarosítása ??
Természetesen tisztába vagyok vele, hogy a gépiesen kopírozott beállításokkal esetleg átlagos lehet egy felvétel.De azt továbra se értem, hogy a ratio mikor 2:1 és mikor 4:1, vagy a treshold mikor -10 db és mikor - 4db, vagy mikor kell soft knee és mikor hard -ot alkalmazni. AZ amiről beszélsz az már az a kategoria hogy egy "jóbol" hogy lehet, illetve mivel lehet "jobbat" csinálni Mostanság alakitottam ki ithon a családiházam egy részét arra a célra , hogy házi felvételekkel kisérletezzek. Nem rendelkezem millios berendezésekkel. Amivel probálkozom mikrofon: akg c1000s, Behringer B1 , előfok :Behringer mic 200 , phonic komesszor ,Pc - és környezet , nuendo , Behringer b 2030p lehalgató. Ezt csak azért soroltam, hogy a környezettel tisztába légy. Megitélésed szerint alkalmas a rendszer arra , hogy elfogatható felvételekket produkaljon?? A könyv amit ajánlottál beszerezhető még ? A könyvben kapok választ a kérdéseimre ?
Erről egy nagyon kedves tanítványom jut eszembe, aki azért jelentkezett a tanfolyamunkra, hogy itt "ajánlott értékeket", hangszertipikus preszeteket és jól bevált potiállásokat jegyezzen fel.
De hát ez nem ilyen egyszerű.
Elég, ha abból indulunk ki, hogy nagyon sokféle kompresszor van. Szerencsére ezért tartok én annyi félét, hogy a lelkes tanulók mindegyiken kipróbálhassák ugyan azt a szituációt. (csak zárójelben, hogy már alakulnak az új csoportok...)
Na szóval egyébként létezik egy-két általános alapszabály, amiket vagy a neten, vagy pedig kézbe vehető tankönyvekből lehet kiolvasni (egyik kedvenc példám Tom Misner bácsi A hangfelvétel gyakorlata c. tankönyve )
Mert ugye léteznek csöves és félvezetős, illetve hibrid kompresszorok. Vannak opto és vca vezérlésűek. vagy éppen mindkettőt tudók.
Vannak leveller-ek, limiterek, kompanderek és multifunkciós kompresszorok.
Általában mindegyiket más feladatra használjuk, vagy éppen ezek szoftveres klónjait, melyek kisebb-nagyobb sikerrel emulálják az eredeti működést.
Alapvető különbség, hogy míg a vasak viszonylag nagy dinamika átfogással bírnak, addig a szoftveresek már egy redukált intervallumban dolgoznak.
Ha pl most azt mondom, hogy igen, az énekre tegyél -10 dB-s treshold-ot, 2,5:1 arányú ratio-t, legyen úgy 5-10 ms-on az attack és 200-on a release, akkor mindez szépen hangzik, de nem tudjuk, hogy milyen előfok dolgozik, milyen mikrofonnal, mekkora erősítést érünk el a bemeneti fokozaton és hogy egyáltalán milyen jellegű az énekes ember hangja. Mert ez sem mindegy. Egy reszelős, bántó szandnál szükség van a csöves áramkörök puhítására, az esetlegesen lassabb attack-ú opto, vagy hibrid kompresszióra és így tovább.
Bizonyos hangok megelégszenek egy leveller szintű expandálással, melyre elég egy 2 dB-nyi limit.
A perkusszívabb hangokhoz én pl félvezetős DBX 1066-ot használok, énekhez nagyon jó a Behringer Tube Composer-e, de nálam az Eventide Omnipressor viszi a pálmát.
Tamokra is jó a behri, de nagyon gazdaságos és jó az ART csöves kompresszora.
Sok cucc tud preszeteket. Érdemes ilyenből kiindulni, aztán a manual állásban szép lassacskán belejönni a szandolásba. Tudom javasolni a TLA FatMan piroskáját is.
Igen. Persze természetesen azt tiszteletben tartja az ember , hogy a " jól bevált preszetek " valakinek sok álmatlan éjszakát jelentettek, és nem szivesen osztja meg másokkal, úgy van vele dolgozzon meg mindenki érte, de van aki szivesen megosztja a tapasztalatait. Ezekkel a beállításokkal szivesen kisérletezek én, csak tudjam pontosan, hogy mi történik a hangképpel + dinamikával a külömböző potik csavargatása közben. De ha vannak sztenderdek azt is szivesen veszem.
ja értem, tehát amolyan jól bevált presetekre, kompi beállításokra vagy kíváncsi + arra hogy mit jelent threshold, attack, ratio, release, soft/hard knee, gain reduction, ....
Szia Pityesz.
Az a helyzet ,hogy a müködési elvel nagyából tisztában vagyok. Tudom mitörténik kompresszálásnál, illetve ha limiterként használják. De azt figyeltem meg, hogy mint ahogy irtam is másként kellene állítani ( threshold ,attak, realese, ratio ) értékeket, ha például impulzus szerű a hang ( lábdob , nagybőgő, brácsa , tuba stb.), vagy kitartot szinte folyamatos a hang ( ének, fuvola , stb ) , írhatnám még . Szeretném részleteiben ismerni a kompresszálás hatásmechanizmusát, meg hogy a fent nevezett állítási lehetőségek pontosan mit is csinálnak a hangokkal. Vagy találni olyan topikot leírást amiből lehet tanulni. Köszönöm a segítséget előre is!!
ok kompresszor.
műkösédi elv? gyakorlati használat?
"Dinamika komresszor használata különböző tipusu felvételek kapcsán" erről kisregényt lehetne írni...
úgy vettem észre mostanában mindenki ettől várja a csodát.
szóval?
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, a következő a problémám. Dinamika komresszor használata különböző tipusu felvételek kapcsán. Arra magam is rájöttem, hogy máskép kellene állítani impulzus szerü jeleknél, vagy kitartott hangoknál. De mivel a felvételeknél ezer féle jelfeldolgozás adódhat, jo lenne a komresszálás hatásmechanizmusával tisztába lenni, hogy a megfelelő beállítást tudjam alkalmazni.
noiseless (#1248):
DPA 4060 és társai frekvenciamenetét megnéztem, nekem jónak tűnik.
Másrészt írtam a core-sound-nak, és küldtek egy CD-t, amin többek között DPA miniatűrökkel készített felvételek is vannak. A hangminőségével elégedett vagyok. Egyedül az árával nem vagyok elégedett. Esetleg tud valaki használtan eladót?
Érdekelne ez a Panasonic electret speciális modifikáció. Jó alternatívának tűnik. Érdelkelne, hogy ki tudja elvégezni, mekkora minőségjavulás várható tőle, kb. mennyibe kerül. Egy kisebb, KB. 3 mm átmérőjű electret no-name kapszula párral már próbálkoztam, elég jó hangot produkált, de az alapzaja túl nagy volt számomra.
Üdv, Gabo.
Andromeda!Én a helyedben óvatos lennék, mert ez egy ének mikrofon, aminek a Max SPL adata: 139 dB(A) 1kHz-en. Persze -mint tudjuk- attól is függ milyen távolságra helyezed el az alaptól...
sziasztok!
Van egy beyerdinamic tgx58-as miksim, amit próbákon és koncerteken énekre használok.
A kérdésem az lenne, hogy tönkre mehet e, vagy méginkább veszíthet e tulajdonságaiból, ha kipróbálnám, gitárfelvételhez. Erősítő+láda. Tehát ez a nagy hangerő, elb***hatja-e a miksit, amit ezután továbbra is énekre szeretnék alapvetően használni...?
Ja, és a monitor hangfal állandóan gerjed. Segítene egy feedback Destroyer ? Ebből mit tudtok ajánlani, hogy a 100.000 Ft plafonba beleférjek az énekeffektek + dinamikával együtt
Szerencsére nekem a mic. már meg van (SHURE SM 58 ), viszont szeretném effektezni. Lentebb már olvastam, hogy egy Alesis komp. + Behringer Virt. az egyik megoldás. De vannak ezek az énekeffektek.(Digitech , TC stb). Ezek megérik az árukat ? Mivel tudnak többet ? Mi lenne a legjobb megoldás egy élő fellépéshez(már így is nagyon sok helyet foglal el a felszerelés). Mik azok a voice modelling dolgok ?
Szóval max 100.000 et szánok rá.
Hát igen.
Hosszú évek óta mindig a Sound on Sound review-kon kötök ki, ha viszonylag objektív tesztre vagyok kiváncsi. Másik fontos médium az Audio Media, mely inkább stúdiótechnikai szaklap. A német felhozatal elég siralmas lett az utóbbi időkben, de sajnos sok brit lap is ide tartozik, mert pl van olyan, ami egyáltalán nem foglalkozik speciel a samplitude-dal, mint szoftverrel.
Igazán nem értem ezek miértjét.
A mikrofon ügyben jól látod: ha mondjuk a tlm mellett döntenél, akkor erősen korlátozná a használhatóságát. Igaz, hogy ha egy front end-be dugod, akkor szinte mindenevő énekmiksid lesz.
Így jártam az u89-cel, amikor az SSL E channel nálam volt. Le nem tudom írni, hogy mennyire élt az a miksi is.
köszi az őszinte véleményeket.
Alapból énekfelvételben gondolkodom, de ha mondjuk a c414-et választanám akkor valszeg másra is használnám nem csak énekre.
más:
annyira súlyos ami a neten/fórumokon/sajtóban megy a terékvéleményekkel kapcs.-ban. Iszonyat brutál fikázás, és mégdurvább ajnározás.
A sajtó gyakorlatilag mindent dicsér, a "kritikák" inkább bemutatják az eszközöket, nem pedig kritizálnak. Nagyon ritkán olvasok olyat, hogy valamely cikk konkrétan rávilágítana egy-egy termék hátrányára, előnyére. A fele a tanulmányoknak azzal megy el hogy leírják hogy a cucc hogy néz ki, meg milyen gombok vannak rajta. De olvastam már olyat is ami csak erről szólt, és a végén meg egy mondat, hogy amúgy jól szól. (Ez konkrétan egy magyar "szaklapban" volt. Na mind1.
A másik véglet a durva fikázás ami a fórumokon megy, illetve személyes review-kban olvasható. Olyan ez már mint a híradó, hogy semmit sem hiszek el...
Tényleg csak a hiszem ha hallom (látom) elv érvényesíthető.
Szia Pityesz!
Ha ez a kérdésed felmerül, akkor inkább azt vedd számba, hogy pontosan mire is szeretnéd használni az új mikrofont.
Ha az univerzális használat a cél, akkor szerintem is a 414-es - és szvsz bármelyik betűjeles kivitele - lenne a legjobb és legidőtállób választás. nyilván, ha szempont a karakterisztika, akkor azt válaszd, ami tudja mindet.
A TLM széria tudomásom szerint a Neumann "low budget" kategóriája, azaz igyekeztek egy kevésbé fizetőképes réteget is megtalálni a tradicionális márkával. ha jól tudom, akkor a 103-asban az u89-es diafragmája van, csak egy jóval egyszerűbb, fetes erősítővel.
Én is hallottam Noiseless által említett felvétel nehézségeiről - hozzáteszem, még az u89 is elvérzett a nagytiszteletű hangmérnök urak kezei között , holott ez (is) többszörösébe kerül a tlm-nek.
A Brauner pedig szerintem az éppen aktuális diadalmenetét éli és elképzelhető, hogy a külhoni szaksajtónak is érdeke jót írni egy egyre nagyobb teret hódító termékről.
De aztán ne legyek ennyire cinikus...
Marad a jó öreg Klotz/Neutrik páros. Bár sajnálom, hogy nincsen Neutrikból kicsire dugó. Ugyanis minden egyes átalakítóval sérülékenyebb és rosszabb a rendszer. Szóval így kicsit tök mindegy, hogy milyen pöpec a csatlakozó, ha kénytelen vagyok az itthoni vacak átalakítóimat dugni...
megfontolom a leírtakat. Hát igen, TLM103-ról már nekem is többen mondták, hogy mellőzik... na mind1 ezek is szubjektív vélemények voltak.
Meglep, hogy a phantom csalódás volt, mert -bár én is csak külfödi, tesztek, fórumok alapján "ismerem" - mindenfelé ajnározták.
Ezt a 414-et pedig megjegyzem, alszok rá egyet (vagy kettőt). Az ár nagyon ok, kérdés hogy ez kell-e nekem.
Tapasztalatom (kihangsúlyozom : saját, tehát szubjektív !) sem a Neumann TLM103-mal, sem pedig a Brauner Phantom-mal nem tartozik a lenyűgöző élmény kategóriába.
Annyira nem, hogy egy múlt havi lemezfelvétel kapcsán mindkét mikrofontípust számtalan kísérlet és próbálkozás után mellőztük, s alternatív megoldást választottunk. Különböző akusztikus hangszerekre és énekre egyaránt.
Magyarán bekövetkezett a "nagy csalódás", megjegyezve, hogy a TLM 103-at már korábbról ismertem, a Phantom viszont még nekem is új volt.
Előbbit már többen említettük itt a topicban, utóbbit még nem, új típus lévén. A tapasztalatokat jó stúdióban, különböző monitorokon szereztük, sok kísérletezést követően.
Van viszont egy eladó (nagyon jó állapotban lévő, kifogástalan minőségű) AKG C414 B-ULS, irány-ára : 140 ezer Ft.
Szintén szubjektív vagyok , de ha választanom kellene, akkor számomra nem kétséges : előbbiek nem igazi versenytársai a 414-nek.
mikrofon vásárlás előtt vagyok.
Az alábbiak vannak képben:
neumann tlm103
neumann tlm193
neumann tlm170
(ezekből sok használt van a piacon, és jó árban meg tudnám csípni valamelyiket)
brauner phantom (ebből mostanában kapható az AE verzió ami ugyanaz mint a c, csak olcsóbb, mert évfordulót ünnepel a cég. Csak jót hallottam róla eddig)
akg c414 (ebből már kevesebb használtat láttam, szintén jónak mondják az okosok)
Szóval ha van vkinek tapasztalata a fentiekről szívesen venném, vagy ha valaki tud eladó használtat, az is érdekelne.
Kizárólag énekfelvételre kell.
Amúgy pedig csak azért preferálom a drágább megoldást, mert nálam a stúdióban van klotz-neutrik fülestoldó és a mai napig üzemképes, holott már vagy 6 éve használom és bizony a sok sutakezű zenész tépi azt rendesen. Előbb ment szét a fali aljzat, mint maga a dugó.
Ezzel szemben az olcsó, gagyi jack lengőaljakat hetente kell újraforrasztani.
Már régen vettem pont ilyen lock-os jack-et, ezért bocs a pontatlan ármegjelölésért.
Ilyen betűkombinációs típuszámot nem mondj nekem, mert lövésem sincs, hogy melyik melyik. Amikor én elmegyek kábelt venni, akkor bundokban hozom el azt, ami éppen kell és nem a katalóguszámot nézem.
Viszont ha költséghatékony akarsz lenni, akkor inkább vegyél egy sima fejhallgatóhosszabbításra alkalmas ikerkábel, mintegy 50 ft-ért/fm és a csatlakozók legyenek a profik. Ebben az esetben csak az a baj, hogy a vékonyabb füleskábel sérülékenyebb, mint a klotz, vagy proel és pl koncerten ha a béna road rátol egy rack kocsit, akkor vége, mint bot.
Na mondjuk most megnéztem, és hát nem 800 Ft, hanem 1526 Ft, szóval azt lehet, hogy a Microsoundnál veszem meg, mert egy árnyalatnyival olcsóbb. Viszont ott nincsen Klotz kábel. Te erre a 276 Ft-os MY206SW típusúra gondoltál egyébként?
Még szerencse, hogy nincsenek annyira messze tőlünk. Majd felpattanok a cangámra! Segítséget köszi!
Drkazmer!
Véleményem és tapasztalatom szerint érdemes a Neutrik lock-os jack aljzatát megvásárolni, cca 800 Ft-ért, mert így legalább biztosított, hogy a bele dugott jackdugó nem fog kicsúszni. Másrészt a kereskedelemben kapható egyéb 6,3-as jack aljzatok annyira silány kivitelűek, hogy használatuk közben minimum kontakthibát, maximum fizikai széthullást szenvednek el.
Javaslom továbbá, hogy a zsinór (ami legyen mondjuk Klotz kéteres+harisnya kábel) mindkét végére 6,3-as, fent említett lengőaljat tetess és a kisjack-es fülesedhez inkább fordítót használj, mert íyg minden kötés stabil és biztos, max a kis dugó csúszhat ki a fordítóból, de a tengerészcsomó nagy úr...
Megoldási hely lehet a Victor Hugo utcában a Neuton Bt. StageBox boltja.
Csak egy árnyalatnyit kapcsolódik a témához, illetve még annyira se, csak nem akartam új topicot nyitni.
Szóval egy bizonyos elég speckó kábel kéne nekem, mégpedig egy olyan, ami jó hosszú egyrészt, másrészt mindkét végén anyás jack van, csak az egyik kicsi, míg a másik nagy.
Ennek praktikus oka az, hogy dobosként szeretném fülesben hallani az együttes többi részét is.
Szóval hol lehet csináltatni ilyen kábelt, esetleg a Hangmester boltjában? Sacc mennyibe kerül, ha jobb minőségűek a csatlakozók, és mennyibe kerül a kábel métere (amennyiben ez olyan gitárkábel vastagságú)?
Az általad említett módszert már 20 évvel ezelőtt alkalmazta németországi hangmérnök barátom, aki gyakran járt a Montreux-i jazz koncertekre élvezkedni és "kalózkodni" :)
Szemüvegkeretéhez rögzítette az omni (gömb) karakterisztikájú - már akkor is létező - miniatűr mikrofon kapszulákat, és akkori csúcsminőségű Dolby C Walkman recorderrel készítette jobbnál jobb felvételeit.
A szemüveg két szárán elhelyezett gömb mikrofonokat nagyon jól szeparálja egymástól az emberi fej, így különleges térhatású sztereo felvételt lehet készíteni.
A nagy akusztikai energiájú hangforrások (szimfónikus zenekar, hangosított jazz bandák,...) közelében (cca 5-10m) való elhelyezkedés esetén nem számottevő, vagy szinte érzékelhetetlen a környezet esetleges zavaró volta.
A DPA 4060 és társai (magam is használom "eredeti" filmhang dialóg felvételeihez) kifejezetten beszédcélúak. Ezért (valószínűleg) frekvenciamenetükben is ahhoz "igazítottak". Például a ruha alá elrejtés okán is, ahol mikrofon legyen a talpán, amelyik "szalonképes" hangot produkál.:) Televíziós, vagy más alkalmazáskor nincs szükség elrejtésre, így ott igazán jól szólnak ezek a mikrofonok - beszédre.
"This type is a prepolarised omnidirectional Miniature Condenser Microphone with a 5.4 mm vertical diaphragm specially designed for maximum performance under the often difficult conditions when mounted directly on the human body...." - olvasható a DPA web-ismertetőjében is.
Ára is eléggé húzós, bár ezeknél megszokott : a 40-80 ezer Ft-os sávba esik, a konkurrensek árai is hasonlóak.
Lehetséges alternatíva : Például Panasonic electret 6mm átmérőjű és 3mm vastag kapszulák. Hihetetlenül lineáris átvitelűek. Bruel&Kjaer mérőparkon mérve lehidaltunk az eredménytől : mintha vonalzóval húztunk volna egy vonalat (ugyanakkor más darabok elvéreztek). Egy hátránya van : kapcsolástechnikája speciális modifikációt igényel, ha nagyobb max SPL-t és kisebb zajt tűzünk ki célul alkalmazásakor.
Sziasztok.
Megosztom a tapasztalataimat a fejmikiröl.Szóval jóval jobb az AVL-2600-nál.Halkabban szol viszont sokkal tisztábban.AZ AVL hangos,és durva.Akárhogy halizom vissza felvételeken mindig ezt érzem ki. IGaz,hogy ugyanazokkal a beállitásokkal 75-80-on kell lennie.Ez ami furcsa volt,és kicsit akkor csalodtam is.Majd ezt összehozom,finomitok amig lehet:))Gondolom hogy ez a fejmikik olcsobbika, de mindent összevetve nem bántam meg.
Sziasztok!
Nagyon utólag is köszönöm a válaszod Mastertape! :)
Kicsit most is lemaradtam...
A mikrofont pedig majd kipróbáljuk mielőtt megvesszük, de mostmár félve mondom ki mert utólag se úgy lett, de talán ez lesz a végső config. :)
Bajáki Gábor
Nem szégyen az avl-2600-os. Nekem is volt egy, míg valaki le nem nyúlta a stúdióból. Úgyhogy annyira rossz nem lehet.
Én is huszonezerért vettem. Szerintem az egyik legjobb shure sm klón.
A fejmikinek eredendően kisebb a membránja, ebből fakadóan biztos, hogy nem lesz szép telt az alsó frekis átvitele.
Szerintem ez zsákutca, de majd úgyis meghallod, hogy mit tud ez a miksi.
Köszi a választ.
Hát kapok utánvéttel egy fejmikit.Pont shure.Azt mondta egy zenész hogy nekem nincs nagyon mély hangom.Én igazábol nem érzem,mert minden embernek más a hangja, de gondoltam jó lenne ha egy kicsit mélyebb tonusban is szolna.Akkor ez a fejmiki rosszválasztás volt ugye?Ráadásul láttatlanba.Szintibe raknám,mert van miki bemenet,és gondoltam hogy ami most van JEFE AVL-2600 ugy csak fog szolni ez a shure is.meg nem mondom a tipusát, de régebben sokheklyen volt,most inkább aukciókon,vagy használtan.Na én is igy veszem.Gondoltam milyen jó lessz ha nem kell ráfeküdni a mikiálványra, hanem szabadon tudsz vele tekingetni jobbra, balra,meg még énekelni:))Azt mondták ne nagyon reklámozzam a AVL-2600-ost,mert ciki, de nekem igazábol azzal sem volt semmi bajom.Igaz amikor vettem 22000FT volt,most meg ujan 12000Ft.Biztos vannak jobbak.Gondoltam hogy olyan 20-30 körül csak kapok olyat ami már elmegy,mert öszintén 60.000 ezret sajnálok rá.
háhá. élesben nagykoncerten kipróbáltam a RHSound HST 02A vegyjelű overheadjét. Aaakkora jelet ad, hogy már-már úgy viselkedett mint a puskamikrofonok, valszeg a FET miatt.. szép tiszta hangot ad, elég jó kis mikó ajánlani tudom csak!! az egyedüli "hibája" csak annyi, hogy a rajta lévő mélyvágó kapcsoló nem érzékeltem hogy csinált volna valami mélyvágószerűséget..
Simán, vicces, hogy ezt kérdezed, mert pont a héten vettem egyet én is, és már bekötöttem, megküldött bemenettel, és alacsonyabb out-tal Istenien szól. Tök részletgazdag lett a hang és kiválóan kiszól a zenéből, méghozzá érthetően.
Sergio!
Mikrofon nem fog neked több basszust "adni".
Ha a hangodban nincs meg az, amire vágysz, akkor azt a mikrofon nem tudja odavarázsolni.
A jó hangzás érdekében olyan miksit kell választani, ami nem vágja a mélyeket és szűrőzéssel kell a kívánt hangzást belőni. (EQ)
Mint már oly sokszor elmondtuk itt, létezik egy oldal: www.microphone-data.com , ahol minden mikrofonnak fent van a karakterisztikája és a frekimenete. Ezen adatok alapján ki lehet választani a célnak megfeleő darabot. A hazai forgalmazó oldalán ott vannak az árak és lehet menni megvenni.
Egy jó frekimenetű miksi azért némileg tud segíteni a hangképen, de ez csak kipróbálás után dönthető el igazán.
Korábban már említettünk egy ElectroVoice 765, vagy valami ilyesmi miksit. Azt kéne megnézned.
Amúgy még Beyer és AudioTechnica is szóba jöhet.
Shure-t nem javaslok.
30.000ft-ig szeretnék jó mikit venni.Van olyan is ami esetleg több basszust ist ad ki,mert elég magas a hangom.Nem sok basszus van benne.Jó lenne ha valaki tudna valami használható tanácsot, esetleg miki tippet adni.Köszi.Itt,vagy punk01vt-online.hu-
Köszike sziasztok
használható minőségű házi akusztikusgitár-akusztikusbasszus-ének felvételhez tervezek beruházni. van egy direkt ilyesmire készült szett, fantomtápot nem igénylő (de azért toleráló) elemmel működtethető kondenzátoros mikivel:
ez az a kérdés csak az, hogy ezt egyazegyben betolható-e a laptopba, vagy érdemes rögtön venni hozzá egy ilyen interface-t és azon át adagolni a mikrofon jelét a gépbe. a leírásokból nem sikerült megfejtenem. az utóbbi verzió hihetőbb, de a mikiszett-ről szóló leírásokban nagoyn azt sugallják, hogy semmi egyéb nem kell.
tudsz még egy picit segíteni?:D új gépre ruházok be, és egy jó minőségű bika gépet szeretnék összerakni. kb 100-120-150 roppoládém van csak a gépre, tehát monitor ilyenek majd utána:), segítesz azzal, hogy egy jó setupot mesélel nekem? ű
Egyébként nem feltétlenül!
Érdemes áttekinteni az adott host szoftver buffer setup-ját.
Optimális esetben - értem ezalatt a jó szoftot - külön hangolható a project buffer, ha ram-ba dolgozunk, akkor annak a mérete, illetve a hd felé és felöl érkező adatok pufferelése.
Ezektől függetlenül előfordulhat még egy nagyon jól belőtt rendszernél is, hogy "Out of memory" üzenettel nem engedi tovább a játékot.
Más esetekben engedi tovább, de akkor jön a recsegés és akadás. Ez kizárólag az applikáció intelligenciáján múlik.
Stúdiót meg nem érdemes venni - inkább menni érdemes oda.
hát pedig más lehetőség nem nagyon van:) majd lövök egy politikust, aztán begyűjtöm a hálapénzt, veszek belőle egy komplett stúdiót:) mi lehet a megoldás?
Hát éppenséggel a szalag nem kezdett el recsegni, ha sokat dolgoztunk egy bizonyos részen.
Felvetődik a kérdés, hogy ez mennyiben függ össze a topic témájával?
Egyébként pedig az az oka, hogy ha mindig ugyanarról a pozicióról indítod a lejátszást, akkor egy idő után megtelik az összes puffer, mind szoftver, mind pedig hatdveres területen és ilyen formán erölködik a gép az adatmennyiség átpréselésével.
Pontosan ezek azok az apró jelenségek, amik miatt nem lehet büntetlenül ügyeskedni egy sima, otthoni pc-n.
hello nép! azt kérdezném tőletek, hogy szerintetek miért lehet az, hogy a gép teljesítménye csökken abban az esetben, ha a plugineket nem megfelelő sorrendben installálod? és az miért történik a PC alapú szerkesztésnél, vágásnál, editálásnál, hogy a felvett anyag úgy viselkedik mint egy szalag? tehát, ha túl sokat hallgatok meg egy bizonyos részt, nyúlkálok hozzá, ilyesmi, akkor elkezd recsegni?
néhány éve Gyula miniszterelnök úr kitörte a nyakát, emlékeztek még rá? A fejére tettek egy ilyen nagy fekete vaskeretet ami tartotta a fejét.
Esetleg egy ilyen kerettel is meg lehetne próbálkozni és arra erősíteni a mikrofont.