HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD


Akciós ár:
199 990 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

MIKROFONOK - FAQ, HELP
A MIKROFON. FAQ és HELP mindenkinek, mindenkitől

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


pityesz2007-05-13 10:19 |  #1317
hello gatto,

ezt az acx1800-t nem ismerem, de akusztikus(klasszikus) gitár felvételhez leginkább a piezo+mikrofon párosítás vált be nálam.
At3035 valszeg jó erre a célra, kéne hozzá vmi izmos előfok. Szóval én a helyedben vmilyen jobb előfokra (+interfész, ha kell) ruháznék be a miksihez, mint erre a kombóra (bár tényleg nem ismerem).
Válasz '' hozzászólására (#)

gatto772007-05-13 09:15 |  #1316
Szia Pityesz!
Van egy klasszikus mestergitárom meg egy audiotechnica at3035-ös kondis mikrofon + kinéztem magamnak egy Behringer ACX1800 Acoustic Guitar Combo-t egyenlőre nincs több tagja a láncnak.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-05-12 23:07 |  #1315
Nem szokták eladni ezt a mikrofont, hacsak nem olyannál találsz, aki lopta, vagy nem tudja mije van.
Ezek jól bevált, stúdió-ipari sztenderd eszközök.
Nálam a jó képességű dobosok már rongyá verték a kosarát, mégis makulátlanul műxik mind az összes.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-05-12 23:03 |  #1314
Elolvastam.
Az MD-nek valóban rengeteg mélye van, de nem úgy, hogy kilóg, hanem nagyon jó a dinamikája és kellően lineáris.
Egyébként a rajta levő Roll-off szűrővel ez vissza is szabályozható.
Az sm57 egy másik világ, a beta-ről nincs tapasztalatom. Állítólag kicsit nagyobb jelet ad le és másabb a frekimenet.
Az MD hangja az akusztikájában rejlik. Egy kicsit nagyobb a membránja, mint az sm-é, de nagyobb is a teste, zengető üregek vannak benne és egy részen ki van öntve műgyantával. Ennek számos oka lehet, de mindenkép köze van a hangjához. Műanyag teste van, ami egy dolog, míg az sm-nek fém.
Az md installációs mikrofon, tehát telepített, állványos használatra van, míg az sm kézi cucc, tehát jobban kell bírnia a tapizajt. A kettő hangképe ezek miatt is eltérő.
Egyébként a kettőt együtt használva igen jó gitárszandot lehet produkálni felvételnél.

A szimulációk nem mindig adják vissza az eredeti hangzást, de utat mutatnak a karakter felé.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harry 2007-05-12 20:57 |  #1313
Kondis.javaslom a shure beta98 miksit.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harry 2007-05-12 20:56 |  #1312
Használd a "válasz erre" funkciót, mert így senki nem tudja kinek karattyolsz
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2007-05-12 19:43 |  #1311
hello gatto,
nem mindegy. Mindkettőt lehet (kell) használni.
Mi a helyzet a lánc többi tagjával? Előfok, dinamika, konverter?
Milyen gitarkombóról és gitárról van szó?
És milyen szandot szeretnél?...



gatto772007-05-12 18:12 |  #1310
Sziaztok!
Akusztikus gitárkombóhoz, hogy kerősítsem a gitárt milyen mikrofon felel meg kondenzátoros vagy dinamikus vagy mindegy?

Harry 2007-05-12 18:05 |  #1309
Nem igazán ugyan az a kategória, és a md 421-et már csak az új variációban lehet beszerezni (fekete), de a régi a fehér az mindent visz.
A pillanatnyi árát nem tudom, de nem drága miksi egyébként.
Válasz '' hozzászólására (#)

bosmaster2007-05-12 12:57 |  #1308
Ebayen sem eccerű jó árban kifogni még a régi telefunkenesek is 150-200 ojró körül mennek...
Válasz '' hozzászólására (#)

Tompika777 2007-05-12 12:25 |  #1307
De gondolom a Beta 57A sem veszi fel a versenyt az MD421-el,ugye...?
Vagy valamelyest közelebb áll hozzá?
Mennyi a reális ára egy ilyen MD-nek?
Válasz '' hozzászólására (#)

Harry 2007-05-12 07:17 |  #1306
Super-kardioid, neodímium mágnes, nagyobb terhelést(hangerőt bír) vagyis nem torzít be, és más freku tartományban dolgozik. De ebben én is csak laikus vagyok.
a sm, és a beta-k közt a kardioid-super kardioid a nagy különbség.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harry 2007-05-12 07:11 |  #1305
Amiről lentebb kérdeztem a nagyérdeműt, azt! beta 98 kondis miksi. Mi most vettünk kettő darabot dob overheadnek, de azt írják, hogy fúvósra és akkusztikus hangszerekre is tökéletes. Habár az ára nem olcsó (attól függ), de ez már meg is szólal. És akkora , mint a kisújjam vége
Válasz '' hozzászólására (#)

Harry 2007-05-12 07:07 |  #1304
Az md421 etalon a gitár erősítésben, és sokkal dinamikusabb, mint az sm57. Ami nagyon jó még az a md441. Andy Timmons stúdió felvételeken ez szól sm57-el.
Válasz '' hozzászólására (#)

gaben2007-05-11 22:35 |  #1303
azt majd a nálam tapasztaltabb.......
Válasz '' hozzászólására (#)

Tompika777 2007-05-11 22:33 |  #1302
A hozzászólásomnak van egy első része is......
???
Válasz '' hozzászólására (#)

gaben2007-05-11 22:27 |  #1301
MD421-nek tényleg kurva sok mélye tud lenni. ezért nagoyn nyerő páros SM57-el :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Tompika777 2007-05-11 22:25 |  #1300
Tudom,lusta vagyok.....
Szóval a kérdésem az lenne,hogy a Shure SM57 és Beta57 között igazából mi a különbség(nyílván nem az árbelire vagyok kíváncsi )?
A másik kérdésem meg az,hogy mikrofon szimulációkat hallgatva megdöbbentem a Sennheiser MD421 hangján,és az a kérdésem,hogy a valóságban is ennyivel több mélyet meg dinamikát visz át felvételnél mint a Shure-ok,vagy egyszerűen el lett rontva a szimulációnál valami?

Pantyu2007-05-10 15:10 |  #1299
Szia Mastertape.
Kösz a tanácsokat. Nekimegyek a dolognak!?!?!
Válasz '' hozzászólására (#)

senszey2007-05-08 00:00 |  #1298
Sziasztok!

Beleolvasgattam a topikba, de nem tudom végigrágni magam. Van egy kis zenekarunk, keresztyén könnyűzenét játszunk, nem vagyunk profik, de szeretjük ha szépen szólnak a dolgok a lehetőségekhez mérten. Eddig házi erősítőnk és keverőnk volt, most mindkettőt és ez is sokat dobott a minőségen. Van 3 énekesünk, MB-3k mikorofonokkal. Tapasztalat szerint szépen szólnak ezek a mikrfonok, talán picit erős a magasaknál, de tényleg jó. Van pár alacsony kategórás mikrofon (AKG D40S, Somogyi), amit le szeretnénk váltani a közeljövőben. Talán az AKG marad, de ez a fix kábel, JACK véggel elég vacak...
Először is van egy fuvolistánk, neki kellene egy mikrofon. Nagy ritkán énekel, de nem jellemző.
Van egy srác, aki kongán és bongón játszik. Nem mindig kell kirősíteni, de fel szoktam venni amit összekeverünk, és jó lenne ha a ő is benne lenne... 1 mikrofonnal kéne megoldani.
És van egy perkás srác: tojás, csörgő, shaker stb.
Ja igen, és a basszusgitáros srác időnként leül akusztikus gitáron szólózni, amikor az MB3k-t lehajtja magának... és nem énekel. Aku-hoz mit lenne érdemes, ha esetleg odajutunk?
És hegedűhöz mit, ha véletlenül?
A költségtényező igen fontos. :)

Harry 2007-05-03 09:17 |  #1297
A shure beta 98-ről véleménye van valakinek?

Countryboy 2007-05-03 08:27 |  #1296
Próbáld ki a t.bone sct700-at.
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2007-05-02 20:13 |  #1295
Bazzeg, elnéztem egy nullával..
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2007-05-02 20:12 |  #1294
Vagy esetleg Neumann u89?
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2007-05-02 17:42 |  #1293
Biztos már 1000x volt kérdés, csak sajna nincs időm visszaolvasni. Szóval milyen mikit ajánlotok énekfelvételre, max 60000Ft-ig? Én az AT 3035-el szemezek, az annyira nem lehet roszz

Countryboy 2007-05-02 17:16 |  #1292
Hát nem egészen balti állam. A honlapjukon az szerepel, hogy Westlake Village, California, USA.
Egyébként meg kapható itthon
http://www.codastudio.hu/stech/index.php?kategoriaID=168&from=0

mastertape2007-04-26 09:17 |  #1291
Szia Pityesz!
A Blue-król már volt egy kis értekezés. Éppen akkor, amikor Noiseless barátommal a fantomtápos dinamikus miksikről írogattunk.
Valamelyik balti államból való és még anno ügyesen "másolták" a Neumann palackokat. Most már minden stúdiótechnikai szakfórum jegyzi őket, tehát használható alternatíva.
Gondolom itthon még senki nem döbbent erre rá - mármint a kereskedők közül - és az agyonmarketingolt, klisémárkákat nyomják a népnek.
Korábbi sos-ben, audiomedia-ban találsz cikkeket.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-04-26 09:13 |  #1290
Szia Aligátor!
Ha koncertre és próbára kell jó mikrofon, hörgős zenéhez, akkor bőven elegendő, amit a kollégák vázoltak. Lényeg, hogy szájközelben ne gerjedjen és azért legyen megfelelő kimeneti jelszintje. Shure beta-k, Beyer-ek EV-k mind nagyon jók erre a célra. Egyébként az olcsóbb vonalból pl a Jefe avl-2600 is meglepően jó.
A kondimiksikkel nem kell foglalkozni, mert az főként stúdióba való, ottani körülményekhez igazítva, de ez legyen a hangmérnök dolga, hiszen egy valamire való stúdió amúgy is rendelkezik jópár mikrofonnal, hogy minden énekest ki tudjon szolgálni.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-04-26 09:08 |  #1289
Szia Pantyu,
Én csak a saját tapasztalatomból tudok meríteni: az elején nehéz belerázódni a szakszövegbe, de aztán már gyorsan megy és mivel viszonylag szűk a szaknyelv, ezért már pár oldal után érteni lehet a lényeget.
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2007-04-25 15:20 |  #1288
Sziasztok!

Blue mikrofonok. Volt itt már szó róluk?
Nagyon érdekesnek (és jónak) tűnnek.

http://www.bluemic.com/

Zászlóshajójuk a The Bottle iszonyat specifikációval rendelkezik. Az ára is elég jó, gyakorlatilag a legdrágább nagymembrános azok közül amiket ismerek. Kíváncsi lennék hogy mit tud, ill. ha valaki használt már ilyet akkor megoszthatná tapasztalatait.

Van megfizethető modelljük is, a Bluebird a maga 500 Eurós árával versenyképes darabnak tűnik...

Szóval kicsit leheljünk már életet ebbe a topicba...

Déjvid 2007-04-03 12:55 |  #1287
Kondi felesleges. Max studóba,de oda se mindig muszály. Valami egyszerű dinamikus is bőven megteszi, csak legyen jó mély és középátvitele. Ha nagyon adsz a dologra akkor vegyél egy Shure beta58-at. Egyébként meg érdemes többet kipróbálni. Bár furcsán fognak nézni a boltba...:) Erről mindig a volt énekesünk jut az eszembe, aki lement a Roland boltba, ráköttetett egy Boss harmonizer pedált a mikire,-2 oktáv le és jó kis T-Rex szerű hangokat adott ki magából...:)
Az egész bolt teljesen kifeküdt a meglepetéstől...)
Válasz '' hozzászólására (#)

Seggbealigátor2007-04-03 12:32 |  #1286
Üdv, úgy kérdezlek titeket mint totális laikus ebben a témában.
Szóval egy énekmikrofonra lenne szükségem, méghozzá hörgős zenéhez, de fogalmam nincs hogy miért jobb a kondenzátor vagy a dinamikus vagy ez vagy az.
Szóval szívesen vennék néhány bölcs hozzászólást:)
Előre is köszi

Pantyu2007-04-03 10:16 |  #1285
Azt értem, hogy az angol a szakmai nyelv ,én is használok ilyen programokat. Azért nem ugyan az neki esni egy szakmai angol könyvnek, vagy szidni a bírót, vagy utána sört kérni!?!?!?
Egyébként ne érts félre nem vagyok papír függő, a zenekarba se az a hangszeres kell akinek papírja van róla, hanem aki jó zenész. " Persze a két dolog nem biztos, hogy kizárja egymást "
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-04-02 22:04 |  #1284
Én is jókora orosz tőgyön nőttem fel, de szükségesnek éreztem az angol tudást ehhez a szakmához. Valahogy ez az általánosan elfogadott szakmai nyelv. Ritka az olyan keverőpult, amin magyar felirat lenne...
Arról nem beszélve, hogy a szoftverek is angolul beszélnek.
Egyszerűen elengedhetetlen ennek a nyelvnek az ismerete.

Magyar nyelvű jegyzet és könyv létezik, ezeket a Magyar Rádió Hangmesteri képzésén lehet megszerezni. Ez ugyanis az egyetlen elfogadható szakmai képzés az országban, amely értékelhető papírt ad.
A Hangiskolánk jóval több a tapasztalat átadáson, ráadásul a szakmai életben többszörösen kamatoztatható, gyakorlati képzettséget nyújt, amelyet még a legnevesebb iskolákban sem kaphatsz meg. (ezt a tanítványok mondják)
Éppen ezért papírt sem ad. Köszönhetően a hazai oktatási rendszernek.
Válasz '' hozzászólására (#)

Pantyu2007-04-01 20:36 |  #1283
Szia !
Gondolom ezek a könyvek angol nyelven íródtak, én sajnos az a korosztály vagyok aki orosz cicin nevelkedett?!?!?!?!
Magyar nyelvű könyv vagy jegyzet nem létezik a témában ? Ha már szóba hoztad a képzést, ez a képzés " tapasztalat átadás jellegű " vagy a civil életben használható végzettséget adó ??
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-04-01 12:11 |  #1282
Szia,

Tudtam, hogy erre fogsz rátalálni.
Ismerem a Csabai tanárúr féle írást, de hát az egy elég régi és hobby szintű történet.
Talán ezért is fordítottam le hasonló címre az amúgy Practical Recording eredetit.
A nemzetközi SAE iskolahálózat alapítója Tom Misner és az egyik könyvét volt szerencsém megkapni egy kedves kollégámtól, úgyhogy most ezt nyúzzuk rojtosra. Igaz, hogy még a 90-es évek elejéről származik, de az EQ Chart, illetve a különböző hangszerek mikrofonozását és jelprocesszálását taglaló fejezetei örökérvényűek.

Hasonló kiadványokat a Focalpress és Amazon oldalain lehet megrendelni, 20-50 USD körül. Érdemes, mert a fentin kívül nekem is van még, amit ilyen formán rendeltem és borzasztóan hasznos.

Amúgy a képzéseink többnyire ezekre a tananyagokra is épülnek.
Válasz '' hozzászólására (#)

Pantyu2007-04-01 11:13 |  #1281
Szia Kedves MASTERTAPE.
Utána néztem a könyvnek amit ajánlottál. Csabai Dániel azonos cimű könyvét találtam meg. Elképzelhető, hogy a Tom Misner könyv magyarosítása ??
Válasz '' hozzászólására (#)

Pantyu2007-03-30 21:40 |  #1280
Természetesen tisztába vagyok vele, hogy a gépiesen kopírozott beállításokkal esetleg átlagos lehet egy felvétel.De azt továbra se értem, hogy a ratio mikor 2:1 és mikor 4:1, vagy a treshold mikor -10 db és mikor - 4db, vagy mikor kell soft knee és mikor hard -ot alkalmazni. AZ amiről beszélsz az már az a kategoria hogy egy "jóbol" hogy lehet, illetve mivel lehet "jobbat" csinálni Mostanság alakitottam ki ithon a családiházam egy részét arra a célra , hogy házi felvételekkel kisérletezzek. Nem rendelkezem millios berendezésekkel. Amivel probálkozom mikrofon: akg c1000s, Behringer B1 , előfok :Behringer mic 200 , phonic komesszor ,Pc - és környezet , nuendo , Behringer b 2030p lehalgató. Ezt csak azért soroltam, hogy a környezettel tisztába légy. Megitélésed szerint alkalmas a rendszer arra , hogy elfogatható felvételekket produkaljon?? A könyv amit ajánlottál beszerezhető még ? A könyvben kapok választ a kérdéseimre ?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-03-30 20:54 |  #1279
Erről egy nagyon kedves tanítványom jut eszembe, aki azért jelentkezett a tanfolyamunkra, hogy itt "ajánlott értékeket", hangszertipikus preszeteket és jól bevált potiállásokat jegyezzen fel.
De hát ez nem ilyen egyszerű.
Elég, ha abból indulunk ki, hogy nagyon sokféle kompresszor van. Szerencsére ezért tartok én annyi félét, hogy a lelkes tanulók mindegyiken kipróbálhassák ugyan azt a szituációt. (csak zárójelben, hogy már alakulnak az új csoportok...)
Na szóval egyébként létezik egy-két általános alapszabály, amiket vagy a neten, vagy pedig kézbe vehető tankönyvekből lehet kiolvasni (egyik kedvenc példám Tom Misner bácsi A hangfelvétel gyakorlata c. tankönyve )

Mert ugye léteznek csöves és félvezetős, illetve hibrid kompresszorok. Vannak opto és vca vezérlésűek. vagy éppen mindkettőt tudók.
Vannak leveller-ek, limiterek, kompanderek és multifunkciós kompresszorok.
Általában mindegyiket más feladatra használjuk, vagy éppen ezek szoftveres klónjait, melyek kisebb-nagyobb sikerrel emulálják az eredeti működést.
Alapvető különbség, hogy míg a vasak viszonylag nagy dinamika átfogással bírnak, addig a szoftveresek már egy redukált intervallumban dolgoznak.

Ha pl most azt mondom, hogy igen, az énekre tegyél -10 dB-s treshold-ot, 2,5:1 arányú ratio-t, legyen úgy 5-10 ms-on az attack és 200-on a release, akkor mindez szépen hangzik, de nem tudjuk, hogy milyen előfok dolgozik, milyen mikrofonnal, mekkora erősítést érünk el a bemeneti fokozaton és hogy egyáltalán milyen jellegű az énekes ember hangja. Mert ez sem mindegy. Egy reszelős, bántó szandnál szükség van a csöves áramkörök puhítására, az esetlegesen lassabb attack-ú opto, vagy hibrid kompresszióra és így tovább.
Bizonyos hangok megelégszenek egy leveller szintű expandálással, melyre elég egy 2 dB-nyi limit.

A perkusszívabb hangokhoz én pl félvezetős DBX 1066-ot használok, énekhez nagyon jó a Behringer Tube Composer-e, de nálam az Eventide Omnipressor viszi a pálmát.
Tamokra is jó a behri, de nagyon gazdaságos és jó az ART csöves kompresszora.
Sok cucc tud preszeteket. Érdemes ilyenből kiindulni, aztán a manual állásban szép lassacskán belejönni a szandolásba. Tudom javasolni a TLA FatMan piroskáját is.
Válasz '' hozzászólására (#)

2007-03-30 16:46 |  #1278
Kint vagyunk frankfurtban.
MusicMesse 2007 - Beyerdynamic 5.1 sztereo fejhallgaton

Pantyu2007-03-30 16:28 |  #1277
Igen. Persze természetesen azt tiszteletben tartja az ember , hogy a " jól bevált preszetek " valakinek sok álmatlan éjszakát jelentettek, és nem szivesen osztja meg másokkal, úgy van vele dolgozzon meg mindenki érte, de van aki szivesen megosztja a tapasztalatait. Ezekkel a beállításokkal szivesen kisérletezek én, csak tudjam pontosan, hogy mi történik a hangképpel + dinamikával a külömböző potik csavargatása közben. De ha vannak sztenderdek azt is szivesen veszem.

pityesz2007-03-30 14:57 |  #1276
ja értem, tehát amolyan jól bevált presetekre, kompi beállításokra vagy kíváncsi + arra hogy mit jelent threshold, attack, ratio, release, soft/hard knee, gain reduction, ....

Pantyu2007-03-30 11:47 |  #1275
Szia Pityesz.
Az a helyzet ,hogy a müködési elvel nagyából tisztában vagyok. Tudom mitörténik kompresszálásnál, illetve ha limiterként használják. De azt figyeltem meg, hogy mint ahogy irtam is másként kellene állítani ( threshold ,attak, realese, ratio ) értékeket, ha például impulzus szerű a hang ( lábdob , nagybőgő, brácsa , tuba stb.), vagy kitartot szinte folyamatos a hang ( ének, fuvola , stb ) , írhatnám még . Szeretném részleteiben ismerni a kompresszálás hatásmechanizmusát, meg hogy a fent nevezett állítási lehetőségek pontosan mit is csinálnak a hangokkal. Vagy találni olyan topikot leírást amiből lehet tanulni. Köszönöm a segítséget előre is!!

pityesz2007-03-30 09:08 |  #1274
pantyu, konkrétan mire vagy kíváncsi?

ok kompresszor.
műkösédi elv? gyakorlati használat?
"Dinamika komresszor használata különböző tipusu felvételek kapcsán" erről kisregényt lehetne írni...

úgy vettem észre mostanában mindenki ettől várja a csodát.
szóval?

Pantyu2007-03-30 05:58 |  #1273
Örülök, hogy ilyen aktív a fórum . Jót beszélgettünk
Sziasztok.

Pantyu2007-03-23 19:07 |  #1272
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, a következő a problémám. Dinamika komresszor használata különböző tipusu felvételek kapcsán. Arra magam is rájöttem, hogy máskép kellene állítani impulzus szerü jeleknél, vagy kitartott hangoknál. De mivel a felvételeknél ezer féle jelfeldolgozás adódhat, jo lenne a komresszálás hatásmechanizmusával tisztába lenni, hogy a megfelelő beállítást tudjam alkalmazni.

Gabo 2007-03-20 09:37 |  #1271
noiseless (#1248):
DPA 4060 és társai frekvenciamenetét megnéztem, nekem jónak tűnik.
Másrészt írtam a core-sound-nak, és küldtek egy CD-t, amin többek között DPA miniatűrökkel készített felvételek is vannak. A hangminőségével elégedett vagyok. Egyedül az árával nem vagyok elégedett. Esetleg tud valaki használtan eladót?
Érdekelne ez a Panasonic electret speciális modifikáció. Jó alternatívának tűnik. Érdelkelne, hogy ki tudja elvégezni, mekkora minőségjavulás várható tőle, kb. mennyibe kerül. Egy kisebb, KB. 3 mm átmérőjű electret no-name kapszula párral már próbálkoztam, elég jó hangot produkált, de az alapzaja túl nagy volt számomra.
Üdv, Gabo.

A DPA 4060 frekvencia menete:


meniskus 2007-03-14 17:37 |  #1270
Andromeda!Én a helyedben óvatos lennék, mert ez egy ének mikrofon, aminek a Max SPL adata: 139 dB(A) 1kHz-en. Persze -mint tudjuk- attól is függ milyen távolságra helyezed el az alaptól...

andromeda2007-03-12 15:18 |  #1269
sziasztok!
Van egy beyerdinamic tgx58-as miksim, amit próbákon és koncerteken énekre használok.
A kérdésem az lenne, hogy tönkre mehet e, vagy méginkább veszíthet e tulajdonságaiból, ha kipróbálnám, gitárfelvételhez. Erősítő+láda. Tehát ez a nagy hangerő, elb***hatja-e a miksit, amit ezután továbbra is énekre szeretnék alapvetően használni...?

pityesz2007-03-12 15:16 |  #1268
na, az emusician-on is találtam egy cikket:

itt

ebben van összehasonlítgatás a 414-gyel, és a tlm103-mal.

dícsérik a 414-est

pityesz2007-03-12 13:49 |  #1267
hello master!

pont a sos-on olvastam egy cikket a brauner phantom-ról. És (n)agyon dicsérték...
Szóval hezitálok...
Válasz '' hozzászólására (#)

sax2007-03-10 11:48 |  #1266
Ja, és a monitor hangfal állandóan gerjed. Segítene egy feedback Destroyer ? Ebből mit tudtok ajánlani, hogy a 100.000 Ft plafonba beleférjek az énekeffektek + dinamikával együtt

sax2007-03-10 11:45 |  #1265
Hi !

Szerencsére nekem a mic. már meg van (SHURE SM 58 ), viszont szeretném effektezni. Lentebb már olvastam, hogy egy Alesis komp. + Behringer Virt. az egyik megoldás. De vannak ezek az énekeffektek.(Digitech , TC stb). Ezek megérik az árukat ? Mivel tudnak többet ? Mi lenne a legjobb megoldás egy élő fellépéshez(már így is nagyon sok helyet foglal el a felszerelés). Mik azok a voice modelling dolgok ?
Szóval max 100.000 et szánok rá.




mastertape2007-03-09 20:58 |  #1264
Hát igen.
Hosszú évek óta mindig a Sound on Sound review-kon kötök ki, ha viszonylag objektív tesztre vagyok kiváncsi. Másik fontos médium az Audio Media, mely inkább stúdiótechnikai szaklap. A német felhozatal elég siralmas lett az utóbbi időkben, de sajnos sok brit lap is ide tartozik, mert pl van olyan, ami egyáltalán nem foglalkozik speciel a samplitude-dal, mint szoftverrel.
Igazán nem értem ezek miértjét.

A mikrofon ügyben jól látod: ha mondjuk a tlm mellett döntenél, akkor erősen korlátozná a használhatóságát. Igaz, hogy ha egy front end-be dugod, akkor szinte mindenevő énekmiksid lesz.
Így jártam az u89-cel, amikor az SSL E channel nálam volt. Le nem tudom írni, hogy mennyire élt az a miksi is.
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2007-03-09 17:28 |  #1263
ideis.. nem tud véletlenül valaki eladó NS-10est?

pityesz2007-03-09 10:09 |  #1262
sziasztok!

köszi az őszinte véleményeket.
Alapból énekfelvételben gondolkodom, de ha mondjuk a c414-et választanám akkor valszeg másra is használnám nem csak énekre.

más:
annyira súlyos ami a neten/fórumokon/sajtóban megy a terékvéleményekkel kapcs.-ban. Iszonyat brutál fikázás, és mégdurvább ajnározás.
A sajtó gyakorlatilag mindent dicsér, a "kritikák" inkább bemutatják az eszközöket, nem pedig kritizálnak. Nagyon ritkán olvasok olyat, hogy valamely cikk konkrétan rávilágítana egy-egy termék hátrányára, előnyére. A fele a tanulmányoknak azzal megy el hogy leírják hogy a cucc hogy néz ki, meg milyen gombok vannak rajta. De olvastam már olyat is ami csak erről szólt, és a végén meg egy mondat, hogy amúgy jól szól. (Ez konkrétan egy magyar "szaklapban" volt. Na mind1.
A másik véglet a durva fikázás ami a fórumokon megy, illetve személyes review-kban olvasható. Olyan ez már mint a híradó, hogy semmit sem hiszek el...
Tényleg csak a hiszem ha hallom (látom) elv érvényesíthető.

mastertape2007-03-08 21:10 |  #1261
Szia Pityesz!
Ha ez a kérdésed felmerül, akkor inkább azt vedd számba, hogy pontosan mire is szeretnéd használni az új mikrofont.
Ha az univerzális használat a cél, akkor szerintem is a 414-es - és szvsz bármelyik betűjeles kivitele - lenne a legjobb és legidőtállób választás. nyilván, ha szempont a karakterisztika, akkor azt válaszd, ami tudja mindet.

A TLM széria tudomásom szerint a Neumann "low budget" kategóriája, azaz igyekeztek egy kevésbé fizetőképes réteget is megtalálni a tradicionális márkával. ha jól tudom, akkor a 103-asban az u89-es diafragmája van, csak egy jóval egyszerűbb, fetes erősítővel.
Én is hallottam Noiseless által említett felvétel nehézségeiről - hozzáteszem, még az u89 is elvérzett a nagytiszteletű hangmérnök urak kezei között , holott ez (is) többszörösébe kerül a tlm-nek.

A Brauner pedig szerintem az éppen aktuális diadalmenetét éli és elképzelhető, hogy a külhoni szaksajtónak is érdeke jót írni egy egyre nagyobb teret hódító termékről.
De aztán ne legyek ennyire cinikus...
Válasz '' hozzászólására (#)

Drkazmer 2007-03-08 16:31 |  #1260
Marad a jó öreg Klotz/Neutrik páros. Bár sajnálom, hogy nincsen Neutrikból kicsire dugó. Ugyanis minden egyes átalakítóval sérülékenyebb és rosszabb a rendszer. Szóval így kicsit tök mindegy, hogy milyen pöpec a csatlakozó, ha kénytelen vagyok az itthoni vacak átalakítóimat dugni...
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2007-03-08 14:50 |  #1259
köszi noiselles,

megfontolom a leírtakat. Hát igen, TLM103-ról már nekem is többen mondták, hogy mellőzik... na mind1 ezek is szubjektív vélemények voltak.
Meglep, hogy a phantom csalódás volt, mert -bár én is csak külfödi, tesztek, fórumok alapján "ismerem" - mindenfelé ajnározták.

Ezt a 414-et pedig megjegyzem, alszok rá egyet (vagy kettőt). Az ár nagyon ok, kérdés hogy ez kell-e nekem.

noiseless 2007-03-08 13:24 |  #1258

Hello Pityesz,

Tapasztalatom (kihangsúlyozom : saját, tehát szubjektív !) sem a Neumann TLM103-mal, sem pedig a Brauner Phantom-mal nem tartozik a lenyűgöző élmény kategóriába.
Annyira nem, hogy egy múlt havi lemezfelvétel kapcsán mindkét mikrofontípust számtalan kísérlet és próbálkozás után mellőztük, s alternatív megoldást választottunk. Különböző akusztikus hangszerekre és énekre egyaránt.
Magyarán bekövetkezett a "nagy csalódás", megjegyezve, hogy a TLM 103-at már korábbról ismertem, a Phantom viszont még nekem is új volt.

Előbbit már többen említettük itt a topicban, utóbbit még nem, új típus lévén. A tapasztalatokat jó stúdióban, különböző monitorokon szereztük, sok kísérletezést követően.

Van viszont egy eladó (nagyon jó állapotban lévő, kifogástalan minőségű) AKG C414 B-ULS, irány-ára : 140 ezer Ft.

Szintén szubjektív vagyok , de ha választanom kellene, akkor számomra nem kétséges : előbbiek nem igazi versenytársai a 414-nek.

Üdv, noiseless

pityesz2007-03-08 11:12 |  #1257
srácok!

mikrofon vásárlás előtt vagyok.
Az alábbiak vannak képben:

neumann tlm103
neumann tlm193
neumann tlm170
(ezekből sok használt van a piacon, és jó árban meg tudnám csípni valamelyiket)

brauner phantom (ebből mostanában kapható az AE verzió ami ugyanaz mint a c, csak olcsóbb, mert évfordulót ünnepel a cég. Csak jót hallottam róla eddig)

akg c414 (ebből már kevesebb használtat láttam, szintén jónak mondják az okosok)

Szóval ha van vkinek tapasztalata a fentiekről szívesen venném, vagy ha valaki tud eladó használtat, az is érdekelne.
Kizárólag énekfelvételre kell.

mastertape2007-03-08 08:08 |  #1256
Amúgy pedig csak azért preferálom a drágább megoldást, mert nálam a stúdióban van klotz-neutrik fülestoldó és a mai napig üzemképes, holott már vagy 6 éve használom és bizony a sok sutakezű zenész tépi azt rendesen. Előbb ment szét a fali aljzat, mint maga a dugó.
Ezzel szemben az olcsó, gagyi jack lengőaljakat hetente kell újraforrasztani.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-03-08 08:06 |  #1255
Már régen vettem pont ilyen lock-os jack-et, ezért bocs a pontatlan ármegjelölésért.
Ilyen betűkombinációs típuszámot nem mondj nekem, mert lövésem sincs, hogy melyik melyik. Amikor én elmegyek kábelt venni, akkor bundokban hozom el azt, ami éppen kell és nem a katalóguszámot nézem.
Viszont ha költséghatékony akarsz lenni, akkor inkább vegyél egy sima fejhallgatóhosszabbításra alkalmas ikerkábel, mintegy 50 ft-ért/fm és a csatlakozók legyenek a profik. Ebben az esetben csak az a baj, hogy a vékonyabb füleskábel sérülékenyebb, mint a klotz, vagy proel és pl koncerten ha a béna road rátol egy rack kocsit, akkor vége, mint bot.
Válasz '' hozzászólására (#)

Drkazmer 2007-03-07 22:58 |  #1254
5 ezer Ft-nál semmiképpen sem szeretnék többet elkölteni erre a célra...
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2007-03-07 22:39 |  #1253
hehe, én is néztem egy nagyot.. otthagytam valami 15 ezret csak csatlakozókra, de legalább megbízható..

Drkazmer 2007-03-07 22:17 |  #1252
Na mondjuk most megnéztem, és hát nem 800 Ft, hanem 1526 Ft, szóval azt lehet, hogy a Microsoundnál veszem meg, mert egy árnyalatnyival olcsóbb. Viszont ott nincsen Klotz kábel. Te erre a 276 Ft-os MY206SW típusúra gondoltál egyébként?
Még szerencse, hogy nincsenek annyira messze tőlünk. Majd felpattanok a cangámra! Segítséget köszi!
Válasz '' hozzászólására (#)

Drkazmer 2007-03-06 21:49 |  #1251
Okés, köszi szépen, megkérdezem tőlük, hogy szkolko forintov (a Microsoundnál már olcsóbb).
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-03-06 21:38 |  #1250
Drkazmer!
Véleményem és tapasztalatom szerint érdemes a Neutrik lock-os jack aljzatát megvásárolni, cca 800 Ft-ért, mert így legalább biztosított, hogy a bele dugott jackdugó nem fog kicsúszni. Másrészt a kereskedelemben kapható egyéb 6,3-as jack aljzatok annyira silány kivitelűek, hogy használatuk közben minimum kontakthibát, maximum fizikai széthullást szenvednek el.
Javaslom továbbá, hogy a zsinór (ami legyen mondjuk Klotz kéteres+harisnya kábel) mindkét végére 6,3-as, fent említett lengőaljat tetess és a kisjack-es fülesedhez inkább fordítót használj, mert íyg minden kötés stabil és biztos, max a kis dugó csúszhat ki a fordítóból, de a tengerészcsomó nagy úr...
Megoldási hely lehet a Victor Hugo utcában a Neuton Bt. StageBox boltja.
Válasz '' hozzászólására (#)

Drkazmer 2007-03-06 21:27 |  #1249
Halihó!

Csak egy árnyalatnyit kapcsolódik a témához, illetve még annyira se, csak nem akartam új topicot nyitni.
Szóval egy bizonyos elég speckó kábel kéne nekem, mégpedig egy olyan, ami jó hosszú egyrészt, másrészt mindkét végén anyás jack van, csak az egyik kicsi, míg a másik nagy.
Ennek praktikus oka az, hogy dobosként szeretném fülesben hallani az együttes többi részét is.
Szóval hol lehet csináltatni ilyen kábelt, esetleg a Hangmester boltjában? Sacc mennyibe kerül, ha jobb minőségűek a csatlakozók, és mennyibe kerül a kábel métere (amennyiben ez olyan gitárkábel vastagságú)?

noiseless 2007-03-06 17:05 |  #1248

Üdv Mindenkinek ! Téli álmot aludtam :)

Gabo (#1215) :

Az általad említett módszert már 20 évvel ezelőtt alkalmazta németországi hangmérnök barátom, aki gyakran járt a Montreux-i jazz koncertekre élvezkedni és "kalózkodni" :)
Szemüvegkeretéhez rögzítette az omni (gömb) karakterisztikájú - már akkor is létező - miniatűr mikrofon kapszulákat, és akkori csúcsminőségű Dolby C Walkman recorderrel készítette jobbnál jobb felvételeit.
A szemüveg két szárán elhelyezett gömb mikrofonokat nagyon jól szeparálja egymástól az emberi fej, így különleges térhatású sztereo felvételt lehet készíteni.

A nagy akusztikai energiájú hangforrások (szimfónikus zenekar, hangosított jazz bandák,...) közelében (cca 5-10m) való elhelyezkedés esetén nem számottevő, vagy szinte érzékelhetetlen a környezet esetleges zavaró volta.

A DPA 4060 és társai (magam is használom "eredeti" filmhang dialóg felvételeihez) kifejezetten beszédcélúak. Ezért (valószínűleg) frekvenciamenetükben is ahhoz "igazítottak". Például a ruha alá elrejtés okán is, ahol mikrofon legyen a talpán, amelyik "szalonképes" hangot produkál.:) Televíziós, vagy más alkalmazáskor nincs szükség elrejtésre, így ott igazán jól szólnak ezek a mikrofonok - beszédre.

"This type is a prepolarised omnidirectional Miniature Condenser Microphone with a 5.4 mm vertical diaphragm specially designed for maximum performance under the often difficult conditions when mounted directly on the human body...." - olvasható a DPA web-ismertetőjében is.

Ára is eléggé húzós, bár ezeknél megszokott : a 40-80 ezer Ft-os sávba esik, a konkurrensek árai is hasonlóak.

Lehetséges alternatíva : Például Panasonic electret 6mm átmérőjű és 3mm vastag kapszulák. Hihetetlenül lineáris átvitelűek. Bruel&Kjaer mérőparkon mérve lehidaltunk az eredménytől : mintha vonalzóval húztunk volna egy vonalat (ugyanakkor más darabok elvéreztek). Egy hátránya van : kapcsolástechnikája speciális modifikációt igényel, ha nagyobb max SPL-t és kisebb zajt tűzünk ki célul alkalmazásakor.

- Meniskus (#1246)

A HSMC001 mod-ra gondolsz?

Üdv, noiseless

meniskus 2007-02-22 10:03 |  #1247
Szia Gabo!

Javaslom esetleg a 4088-at, ami viszont cardioid (vese) karakterisztikájú.
üdv

meniskus 2007-02-21 14:57 |  #1246
Szia noiseless! Segítenél?Még ki sem csomagoltam, de már átadnám tuningolni!
Köszi
Üdv
Meniskus

sergio2 2007-02-16 09:02 |  #1245
Ja a Shure WH-20-rol volt szó:))

sergio2 2007-02-16 09:01 |  #1244
Sziasztok.
Megosztom a tapasztalataimat a fejmikiröl.Szóval jóval jobb az AVL-2600-nál.Halkabban szol viszont sokkal tisztábban.AZ AVL hangos,és durva.Akárhogy halizom vissza felvételeken mindig ezt érzem ki. IGaz,hogy ugyanazokkal a beállitásokkal 75-80-on kell lennie.Ez ami furcsa volt,és kicsit akkor csalodtam is.Majd ezt összehozom,finomitok amig lehet:))Gondolom hogy ez a fejmikik olcsobbika, de mindent összevetve nem bántam meg.

Pojaki2007-02-15 19:17 |  #1243
Sziasztok!
Nagyon utólag is köszönöm a válaszod Mastertape! :)
Kicsit most is lemaradtam...
A mikrofont pedig majd kipróbáljuk mielőtt megvesszük, de mostmár félve mondom ki mert utólag se úgy lett, de talán ez lesz a végső config. :)
Bajáki Gábor

sergio2 2007-02-15 08:58 |  #1242
Hát várom hogy ideérjen, aztán meglátom.Köszi a válaszokat.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-02-14 20:47 |  #1241
Nem szégyen az avl-2600-os. Nekem is volt egy, míg valaki le nem nyúlta a stúdióból. Úgyhogy annyira rossz nem lehet.
Én is huszonezerért vettem. Szerintem az egyik legjobb shure sm klón.
A fejmikinek eredendően kisebb a membránja, ebből fakadóan biztos, hogy nem lesz szép telt az alsó frekis átvitele.
Szerintem ez zsákutca, de majd úgyis meghallod, hogy mit tud ez a miksi.
Válasz '' hozzászólására (#)

sergio2 2007-02-14 14:46 |  #1240
Köszi a választ.
Hát kapok utánvéttel egy fejmikit.Pont shure.Azt mondta egy zenész hogy nekem nincs nagyon mély hangom.Én igazábol nem érzem,mert minden embernek más a hangja, de gondoltam jó lenne ha egy kicsit mélyebb tonusban is szolna.Akkor ez a fejmiki rosszválasztás volt ugye?Ráadásul láttatlanba.Szintibe raknám,mert van miki bemenet,és gondoltam hogy ami most van JEFE AVL-2600 ugy csak fog szolni ez a shure is.meg nem mondom a tipusát, de régebben sokheklyen volt,most inkább aukciókon,vagy használtan.Na én is igy veszem.Gondoltam milyen jó lessz ha nem kell ráfeküdni a mikiálványra, hanem szabadon tudsz vele tekingetni jobbra, balra,meg még énekelni:))Azt mondták ne nagyon reklámozzam a AVL-2600-ost,mert ciki, de nekem igazábol azzal sem volt semmi bajom.Igaz amikor vettem 22000FT volt,most meg ujan 12000Ft.Biztos vannak jobbak.Gondoltam hogy olyan 20-30 körül csak kapok olyat ami már elmegy,mert öszintén 60.000 ezret sajnálok rá.
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2007-02-14 02:22 |  #1239
háhá. élesben nagykoncerten kipróbáltam a RHSound HST 02A vegyjelű overheadjét. Aaakkora jelet ad, hogy már-már úgy viselkedett mint a puskamikrofonok, valszeg a FET miatt.. szép tiszta hangot ad, elég jó kis mikó ajánlani tudom csak!! az egyedüli "hibája" csak annyi, hogy a rajta lévő mélyvágó kapcsoló nem érzékeltem hogy csinált volna valami mélyvágószerűséget..

vetopet 2007-02-14 00:47 |  #1238
Simán, vicces, hogy ezt kérdezed, mert pont a héten vettem egyet én is, és már bekötöttem, megküldött bemenettel, és alacsonyabb out-tal Istenien szól. Tök részletgazdag lett a hang és kiválóan kiszól a zenéből, méghozzá érthetően.

üdv pet
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-02-13 20:09 |  #1237
Sergio!
Mikrofon nem fog neked több basszust "adni".
Ha a hangodban nincs meg az, amire vágysz, akkor azt a mikrofon nem tudja odavarázsolni.
A jó hangzás érdekében olyan miksit kell választani, ami nem vágja a mélyeket és szűrőzéssel kell a kívánt hangzást belőni. (EQ)
Mint már oly sokszor elmondtuk itt, létezik egy oldal: www.microphone-data.com , ahol minden mikrofonnak fent van a karakterisztikája és a frekimenete. Ezen adatok alapján ki lehet választani a célnak megfeleő darabot. A hazai forgalmazó oldalán ott vannak az árak és lehet menni megvenni.
Egy jó frekimenetű miksi azért némileg tud segíteni a hangképen, de ez csak kipróbálás után dönthető el igazán.

Korábban már említettünk egy ElectroVoice 765, vagy valami ilyesmi miksit. Azt kéne megnézned.
Amúgy még Beyer és AudioTechnica is szóba jöhet.
Shure-t nem javaslok.
Válasz '' hozzászólására (#)

sergio2 2007-02-13 09:27 |  #1236
punk01@t-online.hu a helyes mail cim

sergio2 2007-02-13 09:26 |  #1235
sziasztok.

30.000ft-ig szeretnék jó mikit venni.Van olyan is ami esetleg több basszust ist ad ki,mert elég magas a hangom.Nem sok basszus van benne.Jó lenne ha valaki tudna valami használható tanácsot, esetleg miki tippet adni.Köszi.Itt,vagy punk01vt-online.hu-
Köszike sziasztok

Borzas 2007-02-12 13:21 |  #1234
hi

használható minőségű házi akusztikusgitár-akusztikusbasszus-ének felvételhez tervezek beruházni. van egy direkt ilyesmire készült szett, fantomtápot nem igénylő (de azért toleráló) elemmel működtethető kondenzátoros mikivel:
ez az
a kérdés csak az, hogy ezt egyazegyben betolható-e a laptopba, vagy érdemes rögtön venni hozzá egy ilyen interface-t és azon át adagolni a mikrofon jelét a gépbe. a leírásokból nem sikerült megfejtenem. az utóbbi verzió hihetőbb, de a mikiszett-ről szóló leírásokban nagoyn azt sugallják, hogy semmi egyéb nem kell.

szerintetek?

syphor 2007-02-12 11:08 |  #1233
Helló! Köszi a tanácsokat!
Van egy Art Tube MP Studio V3 csöves előfokom. Érdemes ezt is bekötni a setup-ba?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-02-11 18:43 |  #1232
Gyere át a másik topicba, mert itt nem ez a téma.
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2007-02-11 18:42 |  #1231
és a hangminőséggel van valami összefügésben az a tény, hogy scsis meg satás vinyókat is használsz? szerverként is funkcionál ezekszerint?

mastertape2007-02-11 18:42 |  #1230
Most írtam Gabennek a választ a másik topic-ba.
Válasz '' hozzászólására (#)

gaben2007-02-11 18:39 |  #1229
pont ilyesmi a kérdés a számitógép és zene topikban:D

inkább ott tedd fel a kérdésed akárcsak én.
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2007-02-11 18:37 |  #1228
tudsz még egy picit segíteni?:D új gépre ruházok be, és egy jó minőségű bika gépet szeretnék összerakni. kb 100-120-150 roppoládém van csak a gépre, tehát monitor ilyenek majd utána:), segítesz azzal, hogy egy jó setupot mesélel nekem? ű
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-02-11 18:31 |  #1227
Egyébként nem feltétlenül!
Érdemes áttekinteni az adott host szoftver buffer setup-ját.
Optimális esetben - értem ezalatt a jó szoftot - külön hangolható a project buffer, ha ram-ba dolgozunk, akkor annak a mérete, illetve a hd felé és felöl érkező adatok pufferelése.
Ezektől függetlenül előfordulhat még egy nagyon jól belőtt rendszernél is, hogy "Out of memory" üzenettel nem engedi tovább a játékot.
Más esetekben engedi tovább, de akkor jön a recsegés és akadás. Ez kizárólag az applikáció intelligenciáján múlik.

Stúdiót meg nem érdemes venni - inkább menni érdemes oda.
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2007-02-11 18:10 |  #1226
lemeztöredezettségmentesítés lenne ez? köszönöm egyébként Andris!
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2007-02-11 18:10 |  #1225
hát pedig más lehetőség nem nagyon van:) majd lövök egy politikust, aztán begyűjtöm a hálapénzt, veszek belőle egy komplett stúdiót:) mi lehet a megoldás?
Válasz '' hozzászólására (#)

Guitarplayer2007-02-11 17:43 |  #1224
Angel: disk defrag a te barátod.
András

mastertape2007-02-11 14:57 |  #1223
Hát éppenséggel a szalag nem kezdett el recsegni, ha sokat dolgoztunk egy bizonyos részen.
Felvetődik a kérdés, hogy ez mennyiben függ össze a topic témájával?
Egyébként pedig az az oka, hogy ha mindig ugyanarról a pozicióról indítod a lejátszást, akkor egy idő után megtelik az összes puffer, mind szoftver, mind pedig hatdveres területen és ilyen formán erölködik a gép az adatmennyiség átpréselésével.
Pontosan ezek azok az apró jelenségek, amik miatt nem lehet büntetlenül ügyeskedni egy sima, otthoni pc-n.
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2007-02-10 20:51 |  #1222
hello nép! azt kérdezném tőletek, hogy szerintetek miért lehet az, hogy a gép teljesítménye csökken abban az esetben, ha a plugineket nem megfelelő sorrendben installálod? és az miért történik a PC alapú szerkesztésnél, vágásnál, editálásnál, hogy a felvett anyag úgy viselkedik mint egy szalag? tehát, ha túl sokat hallgatok meg egy bizonyos részt, nyúlkálok hozzá, ilyesmi, akkor elkezd recsegni?

Angel 2007-02-10 20:49 |  #1221
popszűrőt megspóroltad:D
Válasz '' hozzászólására (#)

lacko2007-02-10 19:25 |  #1220
Esetleg egy nagy raszta hajfonatba beágyazni a mikit és így még a szélzajt is ki lehetne iktatni...
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-02-10 12:35 |  #1219
Sőt azzal már 5.1-es felvételt is lehet készíteni. De kvadrót mindenképp...
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2007-02-10 08:35 |  #1218
hali,

néhány éve Gyula miniszterelnök úr kitörte a nyakát, emlékeztek még rá? A fejére tettek egy ilyen nagy fekete vaskeretet ami tartotta a fejét.
Esetleg egy ilyen kerettel is meg lehetne próbálkozni és arra erősíteni a mikrofont.



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu