Guci!
A Beyerek nagyon jó miksik. A TG széria jól kivezérelhető, kevésbé gerjedékeny, szinpadi alkalmazásra tervezve.
Az Opus inkább a budget kategória, kevésbé átütő karakterrel, de láttam már stúdióban is, úgyhogy ajánlható.
Épp a minap áradozott az egyik hangmérnök kollégám erről a Marshall miksiről.
Sajnos nekem nincs közvetlen tapasztalatom, de adok a kolléga véleményére.
Ezért a pénzért az egyik legjobb megoldás.
csöves, nagymembrános énekmikit szeretnék venni és az MXL V69-et néztem ki... kb 300 eur, ami elég alacsony árnak számít a kategóriában.
Van valakinek ezzel a miksivel tapasztalata?
Egy barátom árulná keveset használt jó állapotú berendezéseit: MAM MLM 62-es 6 csatornás keverőt 20ezerért, Shure PG81-es kondimikijét 15ezerért, egy Proel Mikrofonállványt 4ezerért, 2 gyári Shure mikrofon vezetékét 3ezerért (jack-xlr, xlr-xlr). Alkudozni nincs kedve, akinek ennyiért nem kell az ne hívja. A száma: 06-70/247-53-93
Na megoldódott a probléma... nem csak kábelhibáról volt szó, egyszerűen szar a hangkártyám line in bemenete... megpróbáltam felvenni úgyh nem volt bekapcsolva amikrofon és úgy is zúgott a cucc, ugyanúgy mint eddig... most áttettem a hangkártya mikrofon bemenetére egy professzionális kábellel ahol nincs zúgás... ennyi a story... azért megszenvedtem vele 2 hetet, és ott volt a megoldás az orrom előtt... köszi a segítséget mindenkinek, rem ezzel én is tudtam valakinek
üdw
Nna, szóval erre tippeltem én is...
Feltételezem, hogy a nagyvilágban kapható (rendelhető), dedikált workstation pc-k tápja ilyen szempontból is megfelelő.
Kicsit felületesen fogalmaztam: az általános (olcsó) megoldás szerint a kimeneti csatlakozók egy-egy soros ellenálláson keresztül csatlakoznak a kimenőfokozatra.
Ha jól emlékszem, a Behringer Mic-X00-ak fali adapterről táplálkoznak, ami galvanikus elválasztást ad a hálózat felé. A földelésük a fogadó berendezésen (keverő, P.A., PC...) át történik. A PC-tápegységek hálózati zavarszűrése folytán, amennyiben nem kielégítő a védőér földelése, valamilyan (párszor 10V) váltófeszültségen lebeg az egész PC-ház.
Egy tisztességes szimmetrikus bemeneti fokozatú hangkártya nagyfokú védettséget ad a földelési problémáktól.
Én néhány éve készítettem fölvételt Behringer Mic-100, Terratec EWS-88MT (ennek ráadásul asszimmetrikus a bemenete), PC láncon, és semmi brummproblémám nem volt. De a kábeleim azért normális minőségűek voltak!
Ez egyébként érdekes téma, mert nekem USB-s hangkártyám van otthon, közvetlenül a gépről kapja a tápot, két monó kábellel van az aktív falakra kötve, jó mikrofonkábelem van, a miksi a fantomtápot a hangkártyáról kapja, annak a beépített előfokját használom, és mégis zúg nálam is miksi, érezhetően változik a zúgás, ha megfogom a mikrofon fémházát. Le kell földelnem a számítógépházat?
Szerintem azért illesztve van a két kimenet, mert volt, hogy használtam együtt őket, kvázi splitter-ként és nem hatottak vissza egymásra.
Egyébként van egy gyanúm, miszerint a kártya földelése lehet gázos, vagy eleve a pc ház földelése nem oké.
Hát mert mondjuk nem elsősorban számítógépes használatra szánták.
A Mic szériát olyan hangosítási és felvételi láncokba tervezték, ahol a fogadó oldalon azért egy minőségibb vonalszintű bemenet van.
Ezért nem találni a leírásban "How to connect PC" fejezetet.
Az RME-vel - ide a rozsdás bökőt - tuti, hogy meg tudod oldani.
MMilyen földelési módokra gondolsz? sima kis jack bemenete van... most szeretnék venni majd 1 rme 96/8 kártyát... csak hát előtte ezt a problémát megszeretném oldani... én csak azt nem értem amúgy hogy minek csinálnak olyan előfokot amit ezek szerint szinte lehetetlen nomrálisan használni... elolvasgattam a használati utasítását is, és kifejezetten erre a célra ajánlják, csak azt nem írták oda hogy kösse az ember a számítógépére
Sejtelmeim szerint a jack és az xlr kimenetek egyszerűen párhuzamosan vannak kötve. Tehát ettől ne remélj változást. Az viszont hasznos lehet, ha egy újabb nekirugaszkodáskor kipróbálgatsz más földelési módokat!
A hangkártyádnak milyen a bemenete?
Sziasztok... nem tom emlékeztek e még, de nekem volt problémám a mic200-al... az lenne a kérdésem, hogy nem e oldaná meg a zaj problémát ha az xlr kimenetet használnám? tehát a mic200ból xlr aminek a vége jack és úgy kötném a hangkarira? szerintetek?
Én a beyerről csak jókat tudok szólni. Az opus széria inkább a low budget kategória még újonnan is, annyira nem ismerem. A TG-ket annál inkább. Ha jól passzol az énekes hangjához, akkor mindenképp vegyétek meg. Szerintem kevésbé gerjed, mint a shure.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni mikrofonválasztás ügyben.
Együttesben, főénekesnek mikrofont keresünk.
Sajnos csóróságunk határtalan:)
15ezerig mit tudtok a legjobban ajánlani?
(tudom, szarból nem lehet várat építeni, dehát most jelenleg csak ennyi a max keret:( )
Én így hirtelen az AKG-kat néztem meg, D55S -t szemeltem ki...
Hali mindenkinek!
Rolnad EM 50 használati útmutató kellene digitálisan vagy egészben megvételre.
Egyébként sürgősen az érdekelne, hogyan lehet szerkeszteni saját kiséretet benne.
A segítségeket előre is köszönöm balu.no.disney@freemail.hu
Igen, hát erre gondoltam én is, hogy a trafós kimenetek e tekintetben sokkal érzékenyebben reagálnak a levegőben hagyott végekre, de feltételezem most már bármelyik dzsunkás cégről, hogy az elektronikusan szimmetrizált pontokon ez a probléma tisztázódhat, pontosan az ilyen alkalmazási esetek miatt is.
Mostanában már nem vagyok naprakész az elektronikában, de felmerül bennem a kérdés, hogy ilyen esetben, amikor egy aszimmetrikus csatlakozás kerül be a szimmetrikus kimenetere, akkor a rövidzár nem hat-e valamiféle "bypass"-ként a negatív műveleti körre?
Lehet, hogy ide vezet a Bal or Unbal értelmezése?
Pontosan, avval, hogy csak az egyik polaritású jelet illene használni.
A Behringer nem árulja el, hogy a "Bal or Unbal" hogyan értendő? Unbal esetén rövidre zárhatjuk a nem használt kimenetet? Vagy terheletlenül kell hagyni?
Elvileg a kimenőfokozat kialakításától függ.
Trafónál a nem használt pólust testelni kell, egyébként csak közös módusú jelet vehetnénk le kalkulálhatatlan kimenő impedancián - gyakorlatilag nem kapunk kimenőjelet.
Keresztbe csatolt kimenetnél elvileg szabadon is hagyhatjuk, le is köthetjük, a jelszint nem változik. Viszont a kivezérelhetőség és a torzítás igen.
Ha egymástól függetlenül hajtják meg a + és a - kimenetet, szabadon illene hagyni. Rövidzár esetén elvileg nem történne semmi, gyakorlatilag viszont az ellenütemű kimeneteket egy kettős műveleti erősítő két fele hajtja meg. És itt, ha az egyik fél kimenete rövidre van zárva, az leronthatja a másik fél paramétereit.
Válaszomban eredetileg nem ezekre a hatásokra gondoltam, hanem összevissza kialakított földelésekre, talán ez, a rövidrezárt kimenettel párosulva, idézheti elő a brummot.
Segíts ki Valve!
Ha jól értem, akkor ezzel az eljárással szépen leosztod jobb-bal oldalra a szimmetrizált jel + és - oldali hullámösszetevőjét...
Szerintem a Behringerekre azért van mindenütt szépen olvashatóan ráírva, hogy Bal or Unbal, hogy ez ne okozzon problémát.
De ha mégsem így lenne, akkor sem csodálkozom a cég cuccain - most már.
Érdemes lenne a levegőben lógó és nem terhelt másik oldali véget is bedugni valamibe, vagy söntölni.
Ha azt a kb 3 mm-es átmérőjű, általános rca kábelt használod, akkor annak nagyon gyér a harisnyája, ezért összeszedi az elektroszmogot.
Javaslom a minőségibb kábelezést.
A hangkari bemeneténél megoldhatnád úgy, hogy a szteró jack-et már a kártyánál szétosztod egy Y kábellel két mono 6,3-as aljra, úgy 5-10 cm-en. Ezután már simán dughatod bele a bárhonnan érkező nagyjack-es jelet.
ez sajnos cuccbetegség...
1. Próbálj ki másik adaptert, nálam az működött (ugyanígy problémám volt egy MIC100-al)
2. Ha külső hangkártyád van, vidd minél messzebb a számítógéptől
3. Ha normál (nem tft vagy LCD) monitorod van, menj minél messzebb tőle, ugyanez érvényes a hangfalakra is
4. Nekem USB hangkártyám van most, fantomtápos kondimiksivel használom. Érdekes módon, ha megfogom a mikrofon fémházát, csökken a zúgás, illetve ha közelebb viszem az LCD monitorhoz, akkor is. Próbálkozz, nem biztos, hogy csak a kábel a ludas.
egy segítséget szeretnék kérni... A probléma a következő: Van 1 behringer mic 200-as előfokom amit rákötöttem a számítógépem hangkártyájára... a probléma az h nagyon zúg a cucc felvételnél, és biztos h kábel hibáról van szó, mert minél hosszab a kábel annáln agyobb a zúgás. Jelenle egy rca kábellel van összekötve még pedig úgy h 1 nagy mono jack átalakítóba teszem be az rca kábel egyik felét (a másik fele szabadon marad) és a gépbe megy a sztereo jack... nem tudtok esetleg ajánlani egy másfajta megoldást? mondjuk jackel? mert így nem tudok dolgozni... tehát a lényeg hha 1,5 méteres rcaval kötöm a gépre még minimálisan zúg, (nem értem miért) ha pedig 5 méteressel akkor iszonyatos nagy a zaj, pedig vadonatúj kábelről van szó... és sajnos muszáj lenne 5méteres kábelt használnom, nem elég a 1,5...
ja és bocsi ha nem a megfelelő topicba írtam... előre is köszi
üdw
Tegnap az RH Soundosokhoz vittem vissza a zajos HSMC001-et és csont nélkül cserélték. Nagyon nyerő lenne, ha más kereskedőknél is ennyire szépen működnének a dolgok.
nem szükséges. Értem én.
Jómagam is eléggé ismerem a szinkron szakmát és az, aki valóban profi módon, országos kereskedelmi médiáknak szériákat gyárt tudja igazán, hogy nem feltétlenül a mac-es rendszer a legprofibb rendszer. Sőt!!!
De ezek már annyira speciális területek, hogy tényleg nincs értelme ezt a fórumot tzerhelni ezzel a témával.
Ha van kedved, írjál magánba és ott elcseveghetünk erről.
PC alapon, vagy Mac-en? Mert az utóbbin nem kéne, hogy összeakadjon.
A TFT-t pedig valahogy rakjátok fel egy mozgatható falitartó-karra, ami engedi minden irányba, így a beszélő testméreteitől függően tudjátok állítgatni és még a miksinek sem zavarhat be igazán.
Bár hiába vese a karakterisztika, de ekkora méreteknél úgyis közel van minden a membránhoz, úgyhogy érhetnek meglepetések.
És egyébként valaki görgeti a szöveget a felolvasónak, vagy lesz egy egere? Mert ha igen, akkor az is zajonghat. Inkább hanyattegeret válasszatok, az csendesebb.
Mojo SDI van meg Mbox2, de eddig vagy az egyik megy vagy a másik, pedig együtt lenne az igazi...folyamatos a blama a verziókkal, egy hónapja csak pakolgatunk föl-le mindent. Amit írtál az meg tényleg igaz...de az is, hogy aki zenéről hajlik el videó felé annál ez nem szokott problémát okozni, ritmus és arányérzék, dinamika kérdése... Hogy ne legyen off:
Nem lesz papír...hanem egy kis TFT monitor, amit viszont nem tudom hogy szereljünk fel...első ránézésre két verzió van, a mikrofon alá kissé döntve vagy mögé szinte egy magasságban. A reflexióktól viszonylag védve lesz a miki, de egy ilyen nagy sík lap biztos bezavar, igaz vese a miki...tehát elvileg mögé jó lenne.
Mi a szívás az AVID-del? MOJO van nektek? Iszonyatosan jó progi, én is szeretem.
Nem akarok offolni, de szerintem a legjobb editor a videószakmában. Most elég nagy divat lett, mindenki ezt veszi a műsorgyártók közül.
Csak arra kell vigyázni, hogy ne elsősorban programkezelői szempontból állj neki vágni, hanem nem árt egy kicsit vágásszakmailag rákészülni a dologra. Nagyon sok Avid-et ismerő, de rossz vágó van az iparágban. Ez az én tapasztalatom.
nyugodtan vedd meg. A 3141 kódjelű készlet egy adóval ellátott (nagy kézbefogható) mikrofon és egy vevő. slussz passz semmi más.
Létezik egy 3110 nevű sett ez egy zsebadó, és egy vevő. A zsebadóhoz pedig olyan mikrofont kapcsolsz amilyet csak akarsz (nyilván főleg hajtókára vagy gallérra szerelt mini mikrofonokra van kiélezve.
Sziasztok! Szeretnék egy kis segítséget kérni. Egy ATW-T341 es kéziadós mikrofont és egy ATW-R3100 vevőt kináltak nekünk aladásra. Nem vettük meg egyből, mert valami nem világos nekünk. (ezekhez nem annyira értünk) Úgy tudom hogy ehhez kellene még adniuk egy ATW-T310 es unipak zsebadót. Nem tudom. Nem vagyok benne biztos. A neten megnéztem a 3000es szériából kétt szett van. 1. ATW-3110A ami az ATW-R3100 vevőegységből és az ATW-T310 zsebadóból áll. A 2. ATW-T3141A UHF kéziadós szett ami ATW-R3100 vevőből és ATW-T341 kéziadós mikrofonból áll.
DE a képeken mind a három rajta van a mikrofon, a vevő és a zsebadó is.
Ahhoz, hogy rendesen tudjuk haználni fellépéseken szükség van a zsebadóra is vagy annélkül is működik a mikrofon (ATW-T341) és a vevő (ATW-R3100) ???? Mennyiért lehet kapni ilyen zsebadót, mert ha drága akkor lehet nem érné meg, hogy külün-külön vegyük meg őket. Előre is köszönöm a segítséget.
A szakma sikolya miatt még nem merem elárulni hol, átérzem a helyzet súlyát, őszíntén szólva be is vagyok sz@rva, de ha már így alakult szeretnék kapni a lehetőségen, ami érthető. Kisebb munkákról van szó, főleg reklámok, esetleges filmes utószinkron javítások, ilyesmi. A fő profil végülis a vágás (AVID) és ehez kapcsolódik szorosan a ProTools LE, szépen össze tudnak dolgozni... Sajnos egyenlőre még az AVID rendszerével megy a szívás, a következő lesz csak a hang. Nagyon köszönöm a válaszodat, ha beindul a teszt, majd még biztos felmerülnek kérdések...
Egy kis szinkronstúdió került a kezed alá...!!!?
Nna ilyenkor sikít nagyot a szakma, főleg azok a kollégák, akik a Pannóniában kezdték.
No mindegy.
Azért kiváncsi lennék, hogy miket szinkronizálsz.
Menjünk sorjába: az AKG C3000-esnek van egy erősen színezett, presence-es hangja, ami a sziszegősebb beszédűeknél rengeteg gondot tud okozni. Ezt érdemes de-esser-rel felvétel közben, vagy utólagosan orvosolni.
Az 1,2*1,8-as szoba sok akusztikai csodát nem rejt magában, ezért csak azon kell elhondolkodni, hogy asztalnál, vagy állva beszél a színész. Az asztallap erős reflexiót okozhat és a papírzörgés is jelentős lehet.
Mindenképp az állványról lógatva állítsd be a miksit, hogy ne zavarja a beszélőt. Legyen popfilter és igyekezzen max 10 cm-re lenni a szűrőtől.
Mélyvágóval a miksin, vagy a pulton írtsd ki a 100 Hz alatti tartományt. Így nem fog zavarni a ház morgása.
A Voicemaster kompresszora mit enged? Ha be tudod lőni, akkor kb 3:1-es ratio legyen. Ne nagyobb, mert akkor az ajakzajok és a levegő nagyon sok lesz. Gate-et nem fontos használni.
Gondolom füles út megy vissza, lehetőleg zárt fejhallgatót adjál a beszélőnek.
Kb ennyi.
Aszpirin,
Nagyon sok jól használható usb-s és Fw-es külső egység van.
A minőség árfüggő természetesen. Nézz körül M-Audio, Emu, Motu, Behringer, Marian márkák között.
mastertape, nagyon köszönöm a magyarázatot!
Éreztem én, hogy lehet némi gond még, pont ezért kérdeztem...
Gondolkodom azon, hogy eldaom a hangkártyát (ez azért a "consumer" kártyák között egy egészen jó darab), és a akpott összeget felpótolva veszek egy olyant, amit kifejezetten zene rögzítéséhez fejlesztettek. Ha jól tudom, van ilyen. Tudnál ilyent ajánlani? Persze olyant, amihez már nem kell mikorofon előfok, sem semmilyen egyéb kütyü. Ha még a mikrofon előfok árát is megspórolom, szimpatikusabbnak tűnhet a dedikált "hangkártya"...
ööö HellÓ mindenki...kezdő vagyok ezen a téren, mégis jó helyre kerültem hirtelen, egy kis szinkronstúdió került a kezem alá, ProTools rendszeren egy Focusrite VocieMaster Pro előfok és egy AKG C 3000-es miki. Van egy kis gagyin letojástartózott fülke és sztem elég jó kontroll helyiség hozzá. Ahoz szeretnék tanácsot kérni, hogy hogy lőjjem be a rendszert, mire figyeljek, hogy utánna már kis mondósításokkal kelljen csak az adott feladathoz igazítani a dolgokat...olyan alapokra is gondolok pl, mint, hogy hogy érdemes elhelyezni a mikit és mi legyen az alapbeállítás az előfokon. Maga a fülke sajnos olyan amilyen, kintről nem megy be semmi kivéve az egész épület moraja (valószínű hogy ez be fog zavarni)...elég kicsi a hely kb 1,2x1,8...fogalmam sincs mire számítsak ha össze lesznek rakva a cuccok, de persze a legjobbat kéne kihozni...
Előre is kössz...
Namost azért nem ennyire egyszerű a történet, bár lehet, hogy így is működőképes.
A számítógépekhez használatos ún. consumer hangkártyák nagy többsége plug-in-power mikrofonbemenettel rendelkezhet. Ez azt jelenti, hogy a headset-ekben használatos elektret kondenzátor miksikhez szükséges tápfeszültséget a mikrofoncsatlakozón keresztül kapják meg, ezért a dugók sztereó (3 érintkezős) kivitelűek. Sok hangkártyán még konfigurálható is, hogy a lábak "powered", vagy szimpla mikrofoncsatlakozást tegyenek lehetővé.
De az is lehet, hogy ennél a kütyünél egy monó 3,5-es jack-kel maximálisan kimerítettük a mikrofoncsatlakozás összes lehetőségét.
Sajnos a specifikációjában a honlapjukon nem ír semmit erről.
Egyébként a Shure sm57-es szimmetrikus xlr kimenettel rendelkezik, így azt aszimmetrizálni kell egy ügyes fordítókábellel. Bízom benne, hogy ez nem okoz gondot a mikrofonnak.
Viszont nagyobb gondot okozhat az, hogy nem tudod a mikrofon bemeneti szintjét szabályozni. A gitárcuccról lejövő jel szépen meghajthatja a miksit, de azt a jelet már nem tudod visszaszabályozni, ha netán a miksiről lejövő jel hajtja túl a kütyü bemenetét.
Ravasz dolog ez a hangtechnika...
Ilyen esetekre inkább javaslom a hangkari vonalszintú bemenetét egy előtét eszközzel, ami ezesetben lehet egy mikrofon előfok. Behringertől a mic100-as (kb 15 ezer), Art-tól hasonló (kb 25 ezer) és aztán a csillagos ég a határ.
Sziasztok. Láma kérdés következik:)
Adott egy 40W-os fullcsöves gitárerősítő, amelynek a hangját szeretném rögzíteni számítógéppel. Van egy elég jó laptopom és egy Creative Audigy 2NX USB-s külső hangkártyám. Odáig már eljutottam, hogy beszerzek egy Shure SM-57-es mikrofont. A kérdésem: ez a mikrofon közvetlenül ráköthető a hangkártya mikorfon-bemenetére, vagy még kell valami hozzá?
Demóhoz egyébként mindkettő jó. Használj popfiltert minden esetben.
A hst esetleg kicsit macerásabb használat közben, mert fantom kell neki, érzékenyebb, netán jobban reagál a távolságfüggő mélyekre, meg ilyenek.
A sennheiser korábbi, még az evolution széria előtti dobmiksi szettjeihez az md421-et csomagolta lábhoz.
A világszerte ismert Tom Misner bácsi, aki az SAE iskola megalapítója, a tankönyvében a Practical Recording fejezetben imígyen ír: a lábdobhoz általánosan használatos mikrofon a sennheiser md421, az akg c112, valamint a Beyer M88...
Én mindhármat használom és stílus függvénye, hogy melyik jön be. Akit izgat a téma, az felmegy a ww.microphone-data.com-ra és szépen megkuksizza a fent emlegetett miksik paramétereit, melyekből kiszűrheti, hogy az ő igényeinek melyik alegmegfelelőbb. Vagy ha van egy bizonyos tipusa, akkor az jó-e arra, amire szánná.
Az md421-nek ráadásul van roll-off szűrője, amivel már a miksin be tudjuk lőni a mélyfrekis érzékenységét. Ha nem kell az ultrabrutál mély, akkor lehet vágni és kopogósabbá tennia szandot.
MD421 - bár nem egy standard lábdobmikrofon - jól szól lábdobon, bár régen próbáltam és nem volt AB teszt...
A HST-02A az kondimikrofon, ugye? Mert az jó tud lenni, de akkor figyelni kell a környezeti ilyen-olyan zajokra, mert vesz mindent, mint kedvesem a TESCO-ban. A SH az inkább színpadra való... De oda kibaszott jó, nekem is van.
Sax,
Mindenképp a kompresszor és a jó eq-zhatóság az értehető szöveg alapja.
Mostanában hallottam jót a Behringer mini szériájáról, de továbbra is a 3630-ast ajánlanám Alesiséktől.
A jó kompresszió beállítása viszont egy másik kérdés. Ne vegye kedveteket, ha első körben nem szól jól. Egyébként a kontroll és a környezet is beleszól az adott mikrofonhangba, így ezt helyszínenként mindig le kell csekkolni.
hi gájsz.
a következőkre kellene nekem egy miki: otthon, éneket és akusztikus gitárt, illetve akusztikus basszusgitárt felvenni, minden közbe berakandó bonyolít nélkül, hangkártya mikrofonbemenetébe be. szóval kb elemes kondenzátoros, ha jól tévedek, hogy ne kelljen neki a fantomtáplálékot mással biztosítani.
AKG c1000 lenne igazán jó csak drága.
Csak ismételni tudom magam: Stage Line ECM925P kispuska
25.000.-körül van az ára, elég jó cucc is, viszont szabadtérben nem igazán lehet kihajtani. Zárt helyen viszont tuti.
Nem egyszerű megfejtés :) ".. a monitor a lábamnál" erre a kardioid ad választ. "..kétoldalt a közönségnak.." erre elvileg egy hiperkardioid adna jó megoldást, de a monitorod sokkal veszélyesebbnek tűnik így én egyértelműen a kardioid-ot ajánlom. A legtöbb dinamikus mikrofon egyébként ilyen. Most már csak a "hang szinezését" kell kiválogatnod, hogy neked melyik tetszik a leginkább.
köszi. és mivel gitáros is vagyok, milyen karakterisztikájú lenne a legmegfelelőbb. mögötem halfstack, az ének két oldalt a közönségnek és monitor a lábamnál.
mikrofon témában elég láma vagyok, segítségre lenne szükségem a választásban, lapozgattam lentebb a topikot de elvesztem közöttük.
ének/vokál föként szinpadi mikrofonra lenne szükségem 30e-ig, az sm-58 túl presences az én hangomhoz, kicsit lágyabb, melegebb hangzású kellene, multkori koncerten, amivel hangosítottak az tökéletes volt de sajna annyira viharvert volt, hogy fogalmam sincs milyen. a tchnikusok sem tudták megmondani. mennyire számít az impedancia, érzékenység, kimenőjel pl:gerjedés szempontjából vagy más?
köszönöm előre is a segítséget!
Szerintem egyszerű a felállás: Egy kis keverő, valami effekt kütyü reverbnek, végfok és a ládák. Ez elsőre legolcsóbból is 100 fölött van.
Hogy ne legyek teljesen off: RH-ékhoz elvileg az új szállítmány most érkezik meg HSMC001-ből (mert kifogytak már4 hete biztosan), akkor cseréli is a régimet garanciálisan.
sziasztok. kérlek úgy nézzetek rám mint az amatőrők FŐ amatőrét:D:D
szóval komplett kérdéseim lennének.Egy ideje működő hobbyzenekarként működük és hozzánkcsapodott nemrégibe egy dobosvégre:):) és a mi cuccainknak a hangteljesítménye is jelentősen nőtt az idő folyamán.már a 15W-os kis csakorlókombókat lecserélvén mindenkinek komolyabban kmondható cucca van és hát 0 ÉNEKCUCCUNK.
tehát akkor most jönne a lényeg MIT IS KÉNE VENNI? ha a cél csak az hogy tisztességesen hallható ének legyen ne kelljen ordibálni de persze nem studiózni akarunk.2 mikrofon adott és mivel próbatermet hangszigeteltünk meg egyéb nyalánkságok így a pénzen nagyon a VÉGÉN vagyunk.
kérlek hozzáértő emberek segítsetek bármilyen megoldás érdekel a tudatlanságomat meg kérlek nézzétek el..
Üdv Deme T.
Hangosításhoz milyen mikrofont javasoltok. Színpadi előadás ,kórus..,ahol mindenki kezébe nem adhatok dinamikus mikrofont. Ha jól emlékszem noiseless írta, hogy belógatva vagy szemből elhejezve oldható meg a feladat ,méterenként elhelyezett kismembrános kondimikrofonokkal. Jól emlékszem az elhelyezésre? Pukamikrofon kell, vagy kismámbrános "SIMA" kondimikrofon? Mi a különbség a kettő között. Írtad, hogy kb. 60-e-től vannak használható mikrofonok. Milyet érdemes venni? A R0HM mikrofonokból valamelyik szóbajöhet? (WWW.studiotech.hu) Ausztrál mikrofon,állítólag jó és olcsó. De mindenki ezt mondja a saját cuccáról,én meg még nem hallottam. Sennheiser E614? E914? ShureSM81?...
Előre is köszönöm!
Ez előző beírásom már elég régi, azóta már Yamaha keverőnél tartok, és azt hiszem maradok is.(MG12/4) A keverő topickban ís cseréltünk eszmét.
De azért még megkérdezném, nekünk ez élő fellépésre kellene, és fontos az ének minősége, a szövegek jó érthetősége. Mégis milyen effekteket ajánlanál az énekhez.
Ehhez gondoltam kompreszort, illetve effektprocit. A keverőben nem lesz semmi beépített effekt. Az ár végül is egy dolog, legfeljebb később vennénk meg az effekteket.
Ideiglenesen pedig valami olcsó megoldást alkalmaznámk Pl ALESIS Metavox, vagy 3630 vagy Behringer mini sorozatból, vagy valami már. Jelen pillanatban 30-40 e-et tudunk "ideiglenes" effektre rákölteni, ha érdemes egyáltalán.
Ha valami újdonságértéke van az említett információknak, akkor annyi, hogy kipróbáltuk a dob MS térmikrofonozását, és kíváló dobos barátom ötletét, kísérletezését felhasználva, lábdobra nagymembrános kondimikrofont vetettünk be.
Az MS mikrofonozásra még jónéhány típust el tudok képzelni a Schoeps-Neumann-Sennheiser-AKG... arzenálból, ugyanígy a lábdobra is.
Hogy, az említett típusok nem váltak be nálunk, az sem lehet új, hiszen korábban már említettük azokkal kapcsolatos fenntartásainkat. Kivétel a lábdobra szánt dinamikus mikrofon, ahol nem a márka, hanem a működési elv volt szempont.
Köszönöm Noiseless Barátom a híreket. Már egyébként elsőkézből megkaptam Atitól és üdvözlöm a fejlesztéseid sikerét.
Ha majd egyszer méltó leszek hozzá, akkor meg is érinthetek egy mikrofont...
Sax,
sajnos az ub szériás keverők zajosabbak, mint elődeik. Itt tényleg csak a pénztárca dönthet.
A tolópoti szükségességét neked kell eldönteni.
Klasszikus hangmérnöki szemnek kedvesebb, ha egyértelműen láthatók az arányok és azért finomabb is a beavatkozás a tolópotival.
A 2600-os is már egy túlspirázott dolog. Szerintem ebben a kategóriában nincs szükség ennyi bindzsire, ráadásul itt is neuralgikus pont a zaj, a hangkép és a potik, csatlakozók időtállósága.
De tény, hogy ezért a pénzért mást nem kapsz. Ha erre van szükség, akkor meg be kell vállalni.
Ati lemezének felvételét tegnap kezdtük el, dob szerelés teljesen akusztikusan, és bass gitár voltak soron. Egyidejűleg, de egymástól szeparáltan, két helyiségben. Ma, ugyanez a "műsor".
A dobokhoz, térmikrofonokként, gömb karakterisztikába állított Neumann U89-ek, rövid kísérletezés után "önként távoztak" a konfigurációból. ( előfok : Amek )
Elköszöntünk a Shure Beta52A nagymembrános, dinamikus lábdob mikrofontól is. ( előfok : Focusrite )
Majd pedig, az A-B térmikrofonozás helyett, az egyébként sokkal meggyőzőbbnek, és fázishibáktól mentesnek tűnő M-S elrendezést képező kardioid Neumann TLM103-at, és a nyolcasba kapcsolt U89-et is "elengedtük". ( előfok : Amek )
Az alternatív megoldásnak szánt mikrofonokat párhuzamos rögzítésben hasonlítottuk össze, azonos pozícióban, a még üzemelő elődjeikkel. ( ProTools )
Milyenek kerültek az "igazoltan hiányzók" helyére ?
Lábdobra, a #161 üzenet alatt látható nagymembrános kondenzátormikrofon, nyolcas karakterisztikába kapcsolva. ( előfok : Focusrite )
M-S térmikrofonként a #52 üzenet alatt látható, 3 darab nagymembrános kapszulát rejtő, speciális MS sztereo mikrofon. Előfok : a saját készítésű hibrid (félvezetős-csöves) előerősítő - se EQ, se limiter, se kompresszor. A konfiguráció megegyezik egy korábbi klasszikus gitár felvételénél használttal.
A kapott sound lenyűgöző, a sztereo hangképtől és hangminőségtől "lehidaltunk".
A bass gitár ládái elé, alulra a #161 üzenet alatti kondimikrofont hiperkardioidba, felülre pedig a #160 üzenet alatti nagymembrános kondit kardioidba kapcsolva helyeztük el. ( előfok : Amek )
Hát, röviden ennyi volt az első nap "apró" mikrofon-élménye.:)
Mégegyszer zavarlak. Sajnos az általad felvázolt lehetőség már túl drága. Max :90.000-et tudok rászánni keverővel együtt. Amire gondoltam egy Behringer UB1204 FX pro 53000 Ft + egy Behringer MDX2600 dinamika processzor 39200 Ft.
Ezzel a cuccal megoldható az általad felvázolt dolog ?
Vagy mit tudsz ajánlani. Ami még fontos a tolópotis keverő
Köszönöm a választ, most tényleg sokat segítettél. Esetleg mondjuk veszek egy effektprocis keverőt(a mostani az nem az enyém), és veszek hozzá egy dinamika processzort, akkor már valahogy megoldható az általad felvázolt dolog. Ami kicsit megzavart még, hogy a Virtualizerben vannak dinamika effektek is,illetve aux effektek is. De gondolom, ez így nem működik. Na mindegy valahol elkezdem az ismerkedést. A tanulópénzt meg kell fizetni.
Mégegyszer köszönöm.
Szia Sax,
Itt akkor egy kicsit rendet kell rakni az elméletben.
Mit értünk ének effekt alatt? Ez egy kicsit laikus megközelítés.
Alapvetően két féle effektet alkalmazunk - mondjuk - élőben.
vannak a dinamika effektek, amik rendszerint soros bekötésűek, de másnéven insert effektek. Ezeket a bemeneti csatorna insert pontjára rakjuk, annak érdekében, hogy a bekerülő jelet teljes egészében alakítani tudja. Értsd úgy, hogy egy dinamika kompresszálást nem csak az énekhang egy részén alkalmazzuk, hanem a teljes jelfolyamon. Ezért kell azt megszakítva (insertben) használni a kompresszort.
A másik kör az Aux effektek széles köre. Ezeket a pult aux, tehát párhuzamos lecsatolású pontjáról tápláljuk jellel, így csak bizonyos (vagy az egész) jelhalmazt tudjuk vele manipulálni. Ilyen a zengetés, a delay, aztán a pitch (hangeltolásos, vagy modulációs) effektek köre, pl chorus, flanger, stb.
Tehát a te esetedben két szerkezetről érdemes beszélni. Az egyik a mikrofononként alkalmazandó kompresszor. Itt ugyebár miksi csatornánként kell egy-egy darab, mert a kompressziót nem lehet összevonni.
És aztán kell az aux körbe egy zengető, vagy multi effekt.
Ha már behringer a cucc, akkor ajánlom a 4 csatornás Multicom cuccot, amin négy kompresszort tudsz egymástól függetlenül használni. Vagy a kétcsatornás Composert, amin már van enhancer, limiter, stb is.
Zengetésnek Virtualizer, vagy van ez az új reverb modellező kütyüjük is. Ezek kicsit drágábbak.
Olyat, amiben a teljes dinamika kör, meg az eq is benne van csak az ún. front end-ek területén találsz. ilyenek a preamppal egybe épített cuccok. Ezek már lényegesen drágábbak és általában csak egy csatornásak.
Olyan meg végképp nincs, ami ezek mellett a zengetéssel is foglalkozik.
Mindezek csak a digitális pultokban vannak együtt integrálva, de hát az más kategória.
Sziasztok. Élő fellépéshez kellenen valami jó kis énekeffekt.
Mit érdemes venni, kb 40.000 Ft-ig.
Van egy Behringer 2x 500 W-os végfok + hozzá hangládák + Behringer sima keverő(UB-1204-pro), Shure miki stb...
Nem nagyon vagyok járatos ebben a témában, de szívesen kisérletezgetnék egy ilyen kütyüvel.
Nézegettem a termékeket,de elég sokhoz nincs odaírva, hogy énekhez való. Gondoltam valami kompresszor/limiter/exciter/ENCHANCER + effekt(deley, stb) párosítás jó lenne, akár használtan is, mivel egyenlőre csak próbálgatnám, emiatt nagyon drága cucc nem kell, csak ha majd beválik vmelyik. És ha lehet, akkor 2-3 mikrofont lehessen rárakni, egymástól függetlenül. Létezik egyáltalán ilyen ?
24 csatorna,4 buszkimenet,4 aux csatinként,pre és post mód választható.3119 EQ modulok figyelnek benne,direkt post fader kimenetek csatinként,a vezetékelést felújították és új patch bay van benne.
Venni,de aztán lehet,h eladni is.Nem biztos,hogy én ki tudnék használni egy ilyen cuccot,viszont elképzelhető,hogy most jó áron tudok fogni egyet,és lehet,h befektetésnek megvenném,ha lenne rá itthon érdeklődő.
Csak ezekkel az asztali cuccokkal az a baj, hogy ha kinövöd, akkor nem tudod fejlesztgetni.
Egy digi 001-nél is később lehet venni egy 8 csatis adat rendszerű konvertert, vagy egy-két jó kompresszort, amit az insert-ben használsz...
miután írtam neked mailt utána jött a telefon, hogy igencsak kedvező áron meg tudom kapni baráttól. igaz nem PT kompatibilis de legalább egyben van a cucc. van benne minden ami kell. olyan kedvező áron veszem, hogy biznisznek sem utolsó de így legalább van egy komplett rendszerem is. rendkívül kellemes a specifikációja is szerintem. szóval nem csak miksi előfoknak veszem.
Tökéletesen egyet értek és igazat adok Neked Noiseless, annak ellenére, hoyg tartom az álláspontom a korábban leírtakkal kapcsolatban.
A belerondítás örömét tényleg nem jó, ha elveszik az embertől.
Ámbátor nekem sikerült jópárszor mereccsenteni az ADA-t, de ennek csakis a lejjebb vázolt felvételi láncolat adhat magyarázatot...
Amit így első (vagy sokadik) körben Rád bíznék az ADA 8000-rel kapcsolatban, az az lenne, hogy rakatnék bele egy limiter off kapcsolót (ha végre megtalálod a sematikában), kapcsolhatóan fixre állítanám a szintszabályzót, a vonali 0 dB-hez kalibrálva, természetesen kellene bele egy preamp out mondjuk egy Dsub25-ös csatlakozón (lásd OneWay) és persze a két ledes "ribizlisort" legalább négyesre cseréltetném (lásd Tube Magic by PURR).
Így hidd el, minden igényt ki tudna elégíteni a holmi.