De van rajta még egy sztereo mic input - 3,5mm-es jack aljazaton - ezzel együtt már lehet 6 mikrofon rajta. De én elvből kerülöm a 3,5 mm-es jackeket ezért fejlesztette ki a Zoom nekem a H6-ot, amit ajánlottam Neked is. Ezen 6 db, szabványos XLR bemenet tud lenni - egy option megvásárlásával.
Nem ismerem a zoomot, nálunk a dobosnak van a Roland R26-osa. Abba se néztem bele, mert próbázás közben nem vagyok hajlandó hangmérnök lenni.
De a menüt végigbogarásztad ? Nincs ott valami csillapítási lehetőség ? Vagy kívül valami Pad feliratú kapcsoló ? Nem tudom mi van a Rollandunkban, azt tudom, hogy konkrétan a pergő és lábdob között van beszerelve valami vasra és nincs semmi túlvezérlés.
átküldhetem, ha akarod az egyik számot, elég jól fel lett véve minden, bár a basszus a leggyengébb elem hangzásra.
És nincs a gitáron sm57:)
Ha elfelejteném, nyugodtan figyelmeztess itt, szita az agyam.
"Azóta is ott van a merevlemezemen keveretlenül. "
Kicsit hülye kérdés, de ha már ott porosodik a virtuális kamrában...egészen véletlenül nem tennéd közszemlére egy dalnak a sávjait? Egyrészt marhára szerettem amit csináltatok, másrészt ezzel a stílusú zenével szívesen elbohóckodnék otthoni kevergetős-balfaszkodós napjaimon, tanulgatás céljából. Szigorúan saját felhasználásra persze.
jaja, szerintem az elég jó lett, pedig a próbahelyen vettük fel, mondjuk nem rossz cuccal.
Felvettünk 13 dalt kb. fél éve, aztán ültünk rajta két hónapot, úgy, hogy semmi nem történt, na ott pattant el a húr.
Azóta is ott van a merevlemezemen keveretlenül.
Ja, meg az utolsó koncertek is elég fosok voltak, és ez már nem az első mélyrepülés volt.
De az új bandával már február 28-án megyünk ugyanoda felvenni 6-7 dalt, és legalább már a mikrofonozások nagyjából fejben megvannak, már hogy mi működött jól azon a helyen. Meg nincs semmi görcs, meg nem léphető elvárás, semmi stresszfaktor.
Szóval nincs búslakodás.
Na ez mondjuk biztos. Mikor először elkezdtem a kanapéharcosgitáros életérzést (vagyis, hogy kb 6 éve nem álltam színpadon, csakis otthoni felvételekre játszom) elég nagy törést okozott a lelkemnek, hogy szarul intonálok, pontatlan vagyok, stb,stb :)
Én is próbáltam ezt a közel tenni a dobhoz a Zoom-ot, de vagy ilyen űberkása lesz a hang, vagy kvázi ilyen 0-ra kell levenni a bemeneti jel érzékenységét.
Te ezt hogy oldod meg?
Nekem az lenne a legtutibb most, ha azt meg tudnám csinálni, hogy a Zoom beépített mikrofonjai vegyék a donot (2 sáv), a plusz 2 mikrofonbement meg vegye két külön mikrofonnal a gitárt és a bőgőt, azt helló.
De ez a bemeneti érzékenység nekem valahogy nem áll össze. Ha csak úg simán középre lerakjuk a cuccot a próbateremben, akkor is ilyen max 8-ra lehet feltenni a bemeneti érzékenységét a Zoom-nak, különben csak brutál recsegés jön.
Ha még közelebb teszem a mikiket a ládához meg a dobhoz, akkor ez csak rosszabbodni fog, nem?
ha jól tudom, pl jazz és hasonló (csak élőben 1:1 ben játszható) stílusokat a mai napig is rögzítenek mindössze 2 fentről "belógatott" DPA4000-es szériájú mikikkel, néhány nem is kisnevű stúdióban? ott tényleg nincs kecmec, meg kicserélem a gitársávot meg ilyenek.. :)
Ez mondjuk arra jó, hogy megnevelje a zenekart. Ha nem szól jól, akkor változtatni kell a hangerőkön, szólamokon, hanszerelésen, távolságokon, stb. Eszméletlenül tanulságos tud lenni és amelyik banda így értékelhető felvételt tud készíteni, azzal a színpadon se lesz baj. Nálunk most egy r26 van a lábdob és és a pergő közé (!!!) felrakva, gömbkarakterisztikára, embertelen jó a dobsound, az az igazi dzsunga gettódob szól, amit direkt mikrofonok bindzsizésével sose lehet elérni. Én ezt akarom még 1-1 gitár-ének-bass miksivel kiegészíteni és lemezt lehet vele csinálni.
Ha jó a nóta, akkor elég az öt sáv, ha szar, akkor 48-tól se lesz jobb. Egyszerűen több időt kell fordítani az eljátszásra, a zenére, mint a technikára és hipp-hopp máris ott vannak a régi jólszólós soundok. A mai felvételtechnika nem mer felelősséget vállalni, ezért mindent felvesz natúrban 40 sávra, hogy majd megcsináljuk. Aztán egy év múlva inhüvelygyulladással az egértől, vörös szemmel az utolós, legkevésbé szar változatra azt mondjuk, hogy na (végre) kész van.
ha a cél csak otthoni felhasználás és a próbaterem is jól van akusztikailag berendezve (megfelelő denfelés, hangfalak megfeleő irányba állítva) egy jó helyre (mondjuk a terem közepe) tett szélessávú gömbkarakterisztikás térmikrofon is gyönyörűen rögzíti a próbát úgy, hogy mindent faszán rögzít.
Off
Próbálj 7 évet lehűzni az orosz mellett úgy, hogy írtál 50-60 számot (amiből 45öt kihajít, aztán közli, hogy ezek de kurva jók voltak), és abból 5-öt rögzítettél nagy nehezen saját pénzből (mert az összes gázsi el van baszva), és arra is kapod, hogy milyen szarok lettek, mert nem úgy szól, mint egy 10 000 dolláros költségvetésű amcsi cucc, és ő alig kap jogdíjat, és hogy tavaly csak Jello Biafra, és a My Bloody Valentine elé tudtad beszervezni a zenekart, és csak egy duna tv-s koncert van.
Ott bassza meg az ördög a kollapsot, ahol hagytam.
On
jaja, sokat bindzsiztünk vele, aztán inkább gyakoroltunk, és elmentünk egyben felrántani egy normális stúdióba, csak aztán meg szétment a zenekar, és nem fejeztük be a lemezt sajnos
na így mán én is egyetértek:)
Amúgy tök mindegy, ha jó a dal, akkor leszarja mindenki a nüanszokat. Ha meg szar, akkor majd árulják a mol kutakon a parasztoknak:D
"egy SM57 és egy jó hangkártyával, esetleg némi pluginnel olyan felvételek lehet rittyenteni, amit mondjuk 20-30 éve csak az überstúdiók tudtak IMHO.
E 20 éve volt."
Ez azért kicsit erős, de nincs kedvem vitázni már megint erről:)
"De egy sm57tel önmagában általában nem lesz észveszejtően jó gitársávod" Mondjuk az észveszejtően relatív fogalom...
Ugyan nem mondtam, hogy pusztán a miki megoldja majd a szandot, de azért manapság középszerű hangkártyával, egy notival és egy SM57-el is igen meggyőző eredményeket lehet azért elérni, ahogy azt már Olajos barátunk is demonstrálta néhányszor, minden különösebb sztárstúdiómixingmastering nélkül is. Tibinek a hangszer-erősítő parkja nem szar, egy SM57 és egy jó hangkártyával, esetleg némi pluginnel olyan felvételek lehet rittyenteni, amit mondjuk 20-30 éve csak az überstúdiók tudtak IMHO.
Orange TH-30. Megvan még a Blackstar is, de az megy a háztól hamarosan, mert nem olyan jó.
Hallom, amit mondotok, de van kedvem pöcsölni egy mikrofonnal, és ha más nem, arra jó lesz a dolog, hogy legalább élőben be tudom majd magamnak lőni a gitár mikrofonját, ha esetleg valami nagyobb helyen játszunk majd, és kitesznek PA-ra.
Az kicsit olyan lesz, mintha egy kocsihoz vennél kurva jó gumikat, meg kerekeket, de az autó többi rësze nem számít.
Jó mikihez jó elõfok és jó konverter kell, különben mit sem ér. SM jól mondja, egyszerüb egy pluginnel faszakodni.
Én a helyedben kivezetnék egy száraz jelet a cuccról amin játszok és utána azt lehet reampolni vagy bármi.
Vmi blqckstar cuccod van nemde? Azokon van record out általában.
hát arra szerintem a guitar rig, vagy akár az amplitube, vagy bármi plugin tök megteszi, de ha te mikrofonozni akarsz, akkor az sm57 tökéletes lesz. Bár szerintem pluginnel hamarabb használható hangot fogsz kapni, nem mellesleg azok már jobban "mix-készek" tudnak lenni, itt meg vadul eq-zhatsz, kompreszálhatsz, zengethetsz, meg minden lófasz, bár lehet élvezni ezt a szöszölést is.
Igazából a felvételi láncnak csak a rám eső része érdekel. Az egész felvétel meg mix meg master egy önálló művészeti ág, amibe én még csak bele se kostoltam, nemhogy értsek hozzá. Ha komolyan fel akarnék venni valamit, tuti mennék a profikhoz.
Viszont van kedvem felvenni a próbákat, vagy kis demókat csinálni és nem modellezett, hanem igazi gitárhangokkal, főleg amióta rájöttem, hogy még ezzel a kis Zoom-mal is lehet számomra teljesen vállalható minőségű demót csinálni. Felveszem a dobot először a Zoom 4 térmikrofonjával, aztán rápakolgatom a gitársávokat, és mindehhez csak a Zoom-ot használom.
Nekem teljesen fasza, és nekem egy picit jobban szól így, mint az AmpliTube (bár az sem rossz).
Mindegy, na, akarok venni egy fasza gitár mikit, hogy szórakozgassak vele kicsit.
itt nem tűnik úgy hogy atom lenne a felvételi lánc mégis megszólal ( még műanyag dobbal is). Szerintem inkább a szöszmötölés számít meg hogy tudja hogy mit hova és miért rak és az majd a mixbe hogy fog viselkedni.
hát azért annál a platinalemeznél volt tere is a feljátszónak, az fel is volt véve valószínűleg valamivel, meg volt ott pár más miksi is közelre és távolra, meg kicsit reampoltak, meg bindzsiztek, meg volt egy atom felvételi lánc, nem abból az egy közeli gitárjel vételből kéne kiindulni- bár kétségtelen, hogy arra, amire használja mindenki, arra az sm57 tökéletes.
De egy sm57tel önmagában általában nem lesz észveszejtően jó gitársávod, vagy ha igen, valamit nagyon tudsz a cuccaidról.
Pláne egy zoom felvevőbe dugva.
a végeredményt alapjéban a füled fogja eldönteni, itt nincs jó meg rossz megoldás.
Rengeteg rock platinalemezt vettek fel sima SM57-el, amik mára etalonhangzással bírnak, ezt tudjuk jól., ergo nem nagyon lehet vele nagyon mellélőni ebben a stílusban. Az, hogy milyen szögben és pozícióban tologatod a mikit a hangszóró előtt legalább akkora különbséget fog okozni, mintha a SM-et a Royerre cserélnéd, így érdemes addig játszani a pozicionálásával, amíg (legalább nagyjából) azt a hangot nem hallod A FELVÉTELEN, amit szeretnél, esetleg minimális EQ bevonásával utólag. Ha túl sokat kell még utána equzni, lehet hogy a mikrofont nem jó helyre tetted.
mert a royer picsajó rengeteg hangszerre, és szituációra, az sm57 meg nem.
Bazz, veszel drága gibsont, matchlesst, minden szar ocd pedált, és pont a minőségi mikrofonokat találod drágának. Tipikus gitáros:)
Mondjuk arra kiváncsi lennék, hogy mi fenétől kerül 13x annyiba egy Royer, mint egy SM57...
Egyébként most azon töröm a fejem, hogy úgy csinálok magamnak gitárhangot, hogy ráteszek egy mikrofont a hangszóróra (mondjuk az SM57-et), a Zoom H4n beépített saját mikrofonját meg egy kicsit így a láda előtt úgy egy fél méterrel. Valahogy így. Az egyszerűség kedvéért megy minden a Zoom-ba.
élőre sennheiser e906, vagy 609 szerintem.
Azért is jó, mert a legnehezebb beleakadni, pláne ha felülről a ládára van erősítve.
Stúdióban meg maga a közelmikrofon típusa a legkisebb para nekem általában.
A térmiksikkel meg órákat el tudok buzulni:)
Kicsit offtopic, de azért megkérdezem:
egy PodXT babból szeretném kiszedni a legjobb hangzást a színpadon. Egyre inkább az felé hajlok, hogy frfr aktív ládát tegyek alá (kinézetre nem túl metál...) esetleg kettőt is.
Erről kérném a véleményeteket, tapasztalatot, ha van!
Sziasztok! Nagyon amatőr vagyok ebben, úgyhogy bocs, ha ez már volt, de gitárhang mikrofonozásához (sima rock crunch hang főleg vintage jellegű erölködőkből) élőben és stúdióban mit érdemes használni?
Az SM57-et hallottam már, de esetleg volna más is, amit javallanátok?
Kész. Meg kell 50U-nyi mindenféle színes sok tekerővel rendelkező cucc, amin mind átviszed a jelet, 200-szor ad/da-zol, 'oszt a végén kiírod CD-re. Kész :D
Igazából a digitális felvételeknél már nincs sok értelme ennek, élőben,vagy rádióban még lehet funkciója,de ottis inkább a pulton oldják ezt meg. MD421-hez van még ilyen kapcsolóm ha valakinek kéne,meg egy csomó egyéb MD421 alkatrészem is van.
Sennheiser MD 417 mikrofont hirdet egy arc, azt írja sztereo-mono kapcsoló van rajta. Muhaha.
Na mi a helyes megfejtés az M-S betűkre? Mid-Side, Mitte-Seite,
vagy Musik - Sprache ?
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy M-Audio M-track plus hangkártyám van, windows 8 op rendszerrel cubassel használom és ha aktív hangfalakat kötök rá vagy csak a fejhallgató kimenetét használom recseg, mintha kontaktos lenne a kábel, és nincs túlterhelve se. viszont ha úgy állítom be hogy a bemenet a hangkártya legyen és a kimenet a Laptop hangszoro\füles kimenete akkor hibátlan a hang, ellenben nem használja teljesen a hangkártyát és késik a hang és persze negyed annyi programot nem bír el! A hangkártya drivere is le van töltve, nem tudom mi baj lehet.. Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném!
Üdv
Egy ideje házi demózgatással foglalkozom és nemrég találtam egy Tascam dr 05 nevű digitális kis kézi rögzítőt aminek utánna néztem amennyire tudtam neten, youtubén, és eddig úgy tűnik használható kis cucc lenne számomra itthon, legalábbis le egyszerűsítené a helyzetem (mikrofon-PC-hangkártyám nem a legjobb)
Szóval a kérdésem van é valaki itten aki ismeri próbálta már eme szerkezetet?
Nyilván nem helyettesít eg jól felszerelt stúdiót, de itthonra demókhoz talán jó lenne.
Line6 UX1 saját erősítőmodelljén egész bőgőszerű hangot csináltam. Csak érdekelt, hogy érdemes-e inkább a kombóval szöszölni, vagy a modell hang faszább...
Tegnap egy zongoraestet vettem fel. Jön a művész, próba, nézegeti a mikrofonjaimat. (Neumann KM 83-ak) Mondja, neki is volt ilyen, jó kis mikrofon. Egyetértek. Azt mondja: "Ugye ilyen kis ceruzaelem kell bele?" Mondom:"Nem." Elszomorodott, megingott a bizalma.
Lehet.
Eszembe jutnak a régi Fejes-es emlékek, a Pesti utcai boltból.
Mikor épp bent voltam nyálcsorgatni, nézelődni, pont bent volt Cserkó is. Pont akkor jött meg egy Peavey TripleXXX fej, akkoriban dobták piacra. Günterrel mint két kisgyerek egyből nekiestek a doboznak, és elkezdtek rajta vadulni :)
Mondjuk akkor talán még a TCS is hallgathatóbb zenét tolt.
csak annyit mondanék, hogy már évekkel ezelőtt elhangzott a gyuriferisellehetmenni. Cserko sokkal jobb gitáros, mint ahogy azt sokan gondolják, sok tere nem volt és az is folyamatosan szűkült. ahogy én látom előremutató dolgokat akart, de ez nem találkozott a többiek szándékával. biztosan tintás dolgok is voltak, de mióta megcsaládosodott nem ez volt a jellemző, tán ez is volt a baj
nagy megnyilatkozásokat nem tennék én se, mert szavamat vette, hogy nem írok a sztoriból könyvet
Az alsó két kép a hangszórótól való távolság hatását szemlélteti (a szemléltetésen van a hangsúly )
A felső két kép az oldalirányú pozíció hatását szemlélteti.