Igen, o hozta, de az leosztott szerep volt, hogy o lesz a gigolo. Csak annyira profi volt, hogy meg notat is tudott irni a leosztott szerep stilusaban.
olasz pop-ot szokták emlegetni amit aztán tényleg nem vágok, mintha úgy rémlene, a hungáriában is szikora hozta az olaszos nótákat de lehet, hogy rosszul emlékszem
Olyan zenét amilyet az R-Go játszott még nem is nagyon hallottam külföldiben sem.
Lehet hogy tényleg feltalált egy műfajt ?
Ismertek ilyen zenét játszó külföldi csapatot ?
Senki el nem vitatja az RGo nagysagat, iszonyat jol megcsinalt, profi zene, csak egyszeruen nem az en vilagom, es nem ertettem, hogy a Szikora a Hungaria utan hogy tud ennyire mast csinalni.
Nekem is tetszett egyebknet. Akkor jottem ra a vendeglatas lenyegere. Az nem minosegi kulonbseget jelent, hanem azt, hogy ide te mesz a kozonsegert. Kocerten meg a kozonseg megy erted. En elveztem. Foleg azt, hogy marha jo volt a kaja mindig, es miutan kiurult az egesz, tonnaszam hordtuk haz a toltott csirket, fokhagymas bordat, sutemenyeket, es degeszre zabaltuk magunkat. De asszem csak 4 ilyenen voltam, ebbol harom volt lagzi egy meg egy szuletesnap. De nagy magyar kulturhazak nagytermeben volt.
a csárdás már csak ilyen, én is toltam lagziban is, táncházban is, jó iskola amúgy sztem, ha ki kell szolgálni a táncolókat. egész más közeg, mint amikor a színpadról osztod az észt. én szerettem
Igen, de en az R-Goban annyira nem vagyok otthon. Viszont senki nem tudott ugy 2-4 re huzni, mint a Novai meg a Szikora. Mikor a Fenyo zenekarban jatszottam, akkor is a Novai volt a basszeres, de volt tobb profi session dobos is, de egyikkel sem tudott ugy huzni. Mindig mondta, hogy a Szikora tudta ezeket a legjobban. Ott a ket legjobb zenesz a tenyleg a Novai, a Fekete Gyula es a Szikora voltak, mar ami a hangszert illeti. A Fenyo egy nagyon jo dalszerzo, eloado, de atlagos zongorista. A Kekes nem egy nagy szam gitaros, de amiket a Hungariaban jatszott azt bizony jol eljatszotta. Izzadtam azokkal a szolokkal.
az r-go pl (szerintem) k*vára eredeti volt, én ott éreztem legkevésbé a kopír fílinget. persze, lehet hogy csak nem vágom megint a szcénát, de jól megcsinált, eredeti nóták - persze pop, nem költészet, de nem is akar az lenni nálam abszolút pozitív
Hat ez nagyon erdekes dolog volt szamomra, marmint latni egy ilyet belulrol. Foleg 56-osok es azok leszarmazottai (magyarorszagiak), es rengeteg vajdasagi, akik az elso szerb-horvat haboru alatt menekultek ki. Ez volt Guelph es kornyeke. Bramptonban, a masik nagyobb magyar kozpontban meg szinten 56-osok, vagy 70es-80as evek Ibusz disszidensek (akik elfelejtettek hazajonni a tarsasutazasrol), es leszarmazottaik.
Nekem jo volt, mert zenekar hijan legalabb szinpadon lehettem, szolt a kezemben a gitar, es mivel nekem van egy sajatos mufajom, volt egy olyan blokk is, ahol rockandrollokat jatszottunk. Ugy nezett ki, hogy eloszor mentek a hangulatcsinalo notak, regi vagy vendeglato magyar slagerek (petroleum lapma es tarsai), aztan mikor kezdett feljebb menni a resztvevokben az alkoholszint,akkor jott a 3 oras csardas es notablokk, de volt olyan, hogy 40 percig ment a csardas, nem volt megallas. Az egyik dal vegen egybol indult a masik. (En igazi kakukktojas voltam ebben az egeszben...) Es mikor a nep elfaradt es hazamentek, akkor maradtak az ilyen 16-18 eves magyar vagy felmagyar fiatalok, es azoknak meg ment a Republic, Edda stb, es nehany akkor meno amerikai slager (persze mindezt egy lagzizenekar szinvonalan eloadva)
na, nem volt értelmes a mondat, szal itthon felnőtt magyarok esküdtek (republic, demjén, zámbóJimmy),vagy olyan volt a repertoár, mint amikor kimentek sokan (45-50-es évek)
Persze hogy nem. Ket honappal az elso kockas zakos, felnyirt, napszemuveges, gumitalpu cipos, palmafas Ifi park beli koncertjuk elott meg vallig ero hajuk volt, trapez nadragjuk, es nagy traktorospajeszuk. Szikoranak is.
Hat ez egy erdekes dolog. Eloszor a nagyon korai Elvist csiptem, 55-56, mert azert az kemeny punkzene volt akkor. Utana, joval kesobb mar a 68 utani Las Vegas korszakot csiptem (James Burton es a tobbiek), es most megink a nagyon korait, ugyan azokat az 55-56-os notakat, csak most nem Elvist, hanem a gitarost, Scotty Mooret. Annak idejen eszre sem vettem, hogy ott van a hatterben, most meg Elvist nem veszem mar eszre benne.
A dobost George Martin(producer)dobatta ki, az első kislemez felvétele előtt, mert gyenge dobos volt(hallani '62-es felvételen). Mellesleg, őt csípték legjobban a csajok, mert ő volt a legjóképűbb(női ízlés dolga:D) Szóval ha vki, ő igazán tinisztár lehetett volna...tényleg zárkózott volt, ezért nem is illett közéjük. A gombafrizurát Stu Sutcliffe német barátnője találta ki számukra még Hamburgban, '62-ben. Az akkori német "egzi"-k hordták amúgy...A manager télleg homár volt. Az öltönyt valóban ő erőltette, Lennon részben bánta, részben nem.
Ha mar kerdezed, akkor elmondom. Az tortent, hogy 80-ban, a magyar konnyuzenei paletta eleg nyomaszto volt. Szurke, barna, fekete megturt kulvarosi rockzenekar, P box P mobil stb. Ezek mentek mindenhol, hosszu haj, kobanya blues. Az en osztalytarsaim ezeket szerettek, de nekem nem jott be, mert annyira depressziv volt az egesz. Es kepzeld el, mikor egy diktatura kozepen egy kisgyerek egyszercsak meglatja a TVben, hogy nem hosszu, hanem benyalt rovid haj, napszemuveg, szines ruhak, palmafak, es olyanokrol enekelnek ket forintos dal helyett hogy dzsungel rock meg csok kiraly. Sok gyereket megbabonazott akkor, de ezt csak az erti meg, aki atelte. Ezt hiaba is magyarazom masnak. Es ott ragadtam ebben a mufajban, lassan 30 eve. bejartam ennek minden fajtajat, de az alap az ez.
en sem csak azt olvastam. A szuleim beatles megszallottak, az egesz gyerekkorom errol szolt. Nagy szivfajdalmuk volt, hogy nem kovettem oket ezen a vonalon, hanem Elvis volt helyette (amin ok akkor rohogtek a 60-as evekben). Persze az elso kozepiskolai zenekarommal nagyon sok beatlest jatszottunk. Eletem elso dala, amit 15 evesen magnora enekeltem az Eight Days a Week volt. De szamtalan korai Beatles rockandrollt jatszottunk. Sok Carl Perkins es Buddy Holly notat a Beatlestol ismertem eloszor.
Valamelyik Spektrum , vagy Discovery-n vagy ilyesmin...
A dobost azért dobta ki a homoszexuális menedzserük mert elég befelé forduló típus volt, neki meg tinisztár kellett.
Ő öltöztette őket, meg a gombafej frizurát is ő találta ki.
Lennon habozott is hogy belemenjen a szerződésbe a régi dobosuk nélkül, de belement és állítólag egész életében bántotta a dolog.
és akkor még óvatosan fogalmaztál.
Black magic womant Ő írta pl.
És ő mutatta meg Santana-nak, hogy hogyan lehet a rock és a latin zenét összehozni. Tanította is egy ideig gitározni...
Szabó Gábor egyébként szerintem milliárdszor jobb gitáros mint Carlos Santana.
aki teheti keressen rá a neten. Funk, rock, latin és jazz zenében is otthon volt.
nem vagyok suket, de ideologiailag nem vagyok eleg kepzett ahhoz, hogy basszusbol csorompolesbol (ami ide hallatszik), felismerjek egy zenekart. (Azt viszont biztosan tudom, hogy nem te nyomod)
Nem azert nem mondtam a neveket, mert nem tudom, hanem mert nem szamit a tema szempontjabol. En is olvastam a Beatles Bibliat. Viszont a Hungaria hatteret szerintem jobban ismerem. Nyilvan azert nem egy Beatles hordereju zenekar, de a magyar konnyuzene torteneteben legalabb akkora.
Sutcliffe halt meg, helyette lett Paul a basszer(addig gitározott). Nem toltak bele nagy pénzt...Pete Best(a dobos) nem illett a bandába, zeneileg sem volt jó. Ezért mondta Martin(próbafelvétel után), h mennie kell. Azért Beatles és Hungária nem ugyanaz a kategória, "megcsináltságban" sem...
Azert ez nem egeszen igy van. Egy spontan zenekar voltak, csak az egyik tag meghalt. Annyi volt a beleszolas, hogy a dobost le kell cserelni, mert nem jo. (Nem azert mert nem volt jokepu, mert Ringo sem volt az). De az termeszetes, hogyha egy zenekarba nagy penzt tolnak, akkor kitalaljak a produkciot. Ezzel az erovel a Hungaria is megcsinalt banda, megis soha nem latott nepszeruseget ertek el itthon, es a dalaik pelda ertekuek.
na, sztem a lóvé, ill az a szaktudás, amivel gyakorlatilag bármilyen lemezt tudnak írni (metallicáról beszélek), azelőtt volt fejlődés hangzásban mindenképp, és dalokban is, szóval (én, azaz szerintem, azaz úgy vélem) hogy a kill em all-tól a justice-ig látható egy lineáris fejlődés, a justice-tól a feketéig rengeteg zenei hatás, kísérletezés, abszolút jó értelemben vett műhelymunka (aminek meg is lett az eredménye) onnantól kezdve én nem fejlődést látok hanem kapkodást, persze tök profi, meg minden, csak szerintem rutindolgok (amiért persze más a kezét összetenné, de nem máshoz köll mérni)
McCartney szerint...azért Lennon is ott volt.
Ha meghallgatod a két albumot, nem lehet azt mondani, h másolás volt. Tudom, nem is ezt írtad. Azt próbálom érzékeltetni, h egy dolog ha vmi zene inspirál vkit, más dolog, ha másol. Ezt sztem sem a Metallica, sem a Beatles nem tette.
De ha már itt tartunk, a Revolver album sem egy szokványos lemez. Vagy a Fehér Album, amin minden nóta totál más...
Amit az oldalba rúgásról írsz, az mindenkire igaz. Metallicának is volt ilyen oldalbarúgásaa pl. St.Angernél...Loadnál nem tudom mi, de nem is érdekel...
á, én elkövettem azt a hibát (akkor jött be 1-2 éve a szám) hogy eljátszottam gólyatáborba, onnantól kezdve állandóan ezt kellett tolnom a csajoknak. na, azután az év után nagyon sokáig nem hallgattam meg :)
nem véletlen raktam ide azért az, hogy a pet sounds inspirálta az egész albumot(!) az nem szimpla hatás (mint mondjuk a country-s elemek az egyes lemezeken - állítólag a kiadónál le volt zsírozva, ha johnny cash felvesz valamit - próbafelvétel, bármi, azonnal küldik lennonéknak :) ), hanem egy teljesen új útra lépés. és pont azért raktam ide, hogy az általad említett markáns változáshoz egy ehhez hasonló markáns oldalba rúgás kellett kívülről.
annál azért van jobb dolgom, mint hogy felfejtsem a 80as évek metál amcsi szcénáját, de azokat az albumokat bírom, sztem a fekete lemez abszolút a csúcsa annak hogy hitelesen kemény, mégis populáris legyen valami, a nothing else matters nem ciki, (csak rohadtul untam már, 14 évesen állandóan azt kellet játszam az osztálytársnőimnek)
ezek érdemek, és nem is vitatom őket, nem azt mondtam, hogy az szar, sőt a többi sem szar, pl, az invisible kid-et rendszeresen hallgatom meló közben (az utólag feltolt koncert verziót) csak én egy össze-vissza kapkodó zenekart látok ahol a pénz az indok (jobbat legalábbis én nem tudok kitalálni) szóval nem is a load éles váltása az igazán durva, hanem a death magn. ezek után.
Átmenet alatt azt hittem, saját albumot értesz...ilyen alapon mindig lehet átmenet.:)
Nem hinném, h van olyan zenész, aki albumtól albumig világtól elzártan él, h ne hasson rá semmi.
"The Beatles, for example, have said that Pet Sounds was a major influence on their album Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, and Paul McCartney has repeatedly named it as one of his favorite albums (with "God Only Knows" as his favorite song) "
Ebben már lehet valami.De az előbb ezt írtad: " de mondom, bennem az is felmerült, hogy ez a dolog régen sem volt annyira eredeti, és ez egy ilyen banda " Hát ez alapján viszont nem igazán ismerheted őket,mert ha valaki nem fújja kívülről a Mastert,vagy a Justicet,akkor sem mondd hasonlót se.
Beatlesnél sem volt átmenet pl. Revolver és Sgt.Peppers között...pedig egy év sem volt a kettő közt.
A nótáikat akusztikuson előadva baromira nem hasonlóak. Legfeljebb az első 3 év...
" mégsem mások másolása lett a konklúzió. ú, csináljunk egy stoner lemezt! ú, most meg egy hc-sat, ú, most meg egy olyat, mint az egyik régi lemezünk! "
De Te ezt honnan tudod,hogy ők hogy írtak dalokat? :D
Meg hogy régen is úgy írhattak..alapból,hogy írhatsz ilyeneket basszuskulcs,ha nem is ismered őket,a lemezeiket? -eszemfaszom megáll-
na, a beatles pont egy jó példa, hogy milyen az, amikor a zenei stílusokat összegyűjtöd, és a dalaid szolgálatába állítod. az egészen más.
a dal konstans beatles.
ez akkor lenne igaz a talicskára, hogyha mondjuk egy akusztikus gityón előadva kb. hasonlóak lennének a számaik, van jobb, rosszabb, egyszerűbb, bonyolultabb, de egy homogén életmű, nem olyan, mintha egy másik ember írta volna ezt-azt a lemezt.